vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#1


See User information
A law to be debated in Iran's parliament on Sunday may halt oil exports to the European Union as early as next week, foiling an EU plan to phase in an oil embargo gradually to help its struggling economies adapt, lawmakers said on Friday.

"On Sunday, parliament will have to approve a 'double emergency' bill calling for a halt in the export of Iranian oil to Europe starting next week," Hossein Ibrahimi, vice-chairman of parliament's national security and foreign policy committee, was quoted as saying by the semi-official Fars news agency.

http://uk.reuters.com/article/2012/01 ... oil-idUKTRE80Q0GS20120127

[img width=300]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVcy8H09NOTksiK1h9W7z3JDNxbO5hneFJn3KECoo7wmlchDG39JLQ7KJd[/img]

Posted on: 2012/1/28 12:45
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#2


See User information
Hoppas dom gör det även om vi får det tufft. en chans att utveckla grön ekonomi och en mer hållbar utveckling.

Posted on: 2012/1/29 3:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#3


See User information
Oljebolagen vill inte ha nån hållbar utveckling med energislag som ersätter oljan, tvärtom ser dom en vinst i ökat oljepris och att balansera på avgrunden till ekonomisk katastrof.
Vi kan vara 18 miljarder eller mer på planeten med existerande teknologi, jorden är knappt befolkad, att vi skulle vara för många är en välodlad myt, om alla på planeten skall ha ett hus med 100 kvadratmeter, kan hela planeten bo i staten Texas i Usa, mer yta behövs det inte.

Anledningen till att myten odlas, är att eliten inte kan kontrollera en större folkmängd, det kan dom inte på existerande nivå vi har nu, och än mindre om vi skulle bli fler.

Usa står för 25% av förbrukandet av olja per år tex, men är inte mer än 5% av jordens befolkning.


Vi kan ju göra oss av med dem, så kan resten av Världen växa med några miljarder till på samma nivå som vi är nu.
'

Posted on: 2012/1/29 9:57
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#4


See User information
Jag håller visserligen med om att jorden itne är överbefolkad, men att alla skulle få plats i texas? Verkade underligt, var tvungen att räkna själv men tamigfan om det inte stämde, fick jag lära mig nåt idag också...

Nu sitter jag och försöker hitta tillförlitlig statistik på mängd mat som produceras i världen årligen för att se hur många som svälter pga dålig fördelning och hur många munnar vi kan mätta (med rådande teknik, rådande kost etc, det finns hur mycket positivt som helst att säga om en omställning till linser istf kött, rekommenderar Vandana Shiva), har ngn en siffra så meddela gärna

Posted on: 2012/1/29 10:51
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#5


See User information
1986 kunde vi föda 18 miljarder med den mat som producerades, vet jag i vart fall. Idag gör man ju mycket bränsle med majs bla, som drar upp priserna.

Dom bränner överskott av vete, för att inte skada priserna mm. Vill vi ha mat till alla är det bara att förbjuda Hedgefonder och spekulation i future kontrakt. Subventioner bör ochså förbjudas eftersom det rubbar balansen i de lokala ekonomierna, som inte kan konkurrera med skattefinansierad jordbruks och tillverkning, som ägs av multinationella företag (eliten). Dom äger ju 98%, så inte undra på att det är svält. Queen of England, äger ju mest land av alla, på denna planeten.


En annan sak, om alla människor som finns idag samlas, ryms alla på Gotland.

Eliten vill att vi skall bli veganer och äta Soja, som är maten man skall ge slavar, vilket dom gjorde förr i tiden för att hålla dem apatiska, korkade och inte vilja göra uppror.

Kött är livet, mums filibabba.

[img width=300]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1IAZSYW8Kd1jv-6zIQdWXNFdHpTMrK8WsXE_EvwdV_uZLbLHy[/img]


Posted on: 2012/1/29 11:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#6


See User information
EDIT: OT, beklagar, men samtalet drog hitåt...

jag frågar av intresse, inget annat.
När och var gav man slavar soja?
Varför vill eliten att vi ska bli vegetarianer samtidigt som köttproduktion subventioneras i alla led?
Varför lanseras inte soja större, alltså varför tar inte Kraft/Unilever etc fram fler, billigare och godare sojaprodukter som finns i var mans kök?

Det största problemet jag ser med soja idag är att den nästan uteslutande är genmanipulerad. Men jag pratade inte om soja utan om linser, Vandana Shiva bygger upp en fröbank utan privat äganderätt för alla indiens traditionella linser, det finns otroligt många extremt vattensnåla linser som skapar mycket större proteinuttag än kött om man jämför mängd vatten, land, bekämpningsmedel etc som behövs för framställandet.

Posted on: 2012/1/29 11:40
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#7


See User information
Jag minns inte längre hur det exakt låg till med den saken, för att kunna får reda på det måste jag gå igenom allt vad Tsarion har sagt, jag tror det var han som sa det, men mycket av vad Tsarion säger bygger på Jordan Maxwells forskning.


Finns ju så mycket olika soja grejor nu, så marknaden har ju exploderat. I Afrika trycker dom på hårt för soja också.

Linser är nog bra, i Indien svälter ju en stor del ab befolkningen, så där är kött inget alternativ.

Hittade dett om soja:

http://www.westonaprice.org/soy-alert

Confused About Soy?--Soy Dangers Summarized

High levels of phytic acid in soy reduce assimilation of calcium, magnesium, copper, iron and zinc. Phytic acid in soy is not neutralized by ordinary preparation methods such as soaking, sprouting and long, slow cooking. High phytate diets have caused growth problems in children.
Trypsin inhibitors in soy interfere with protein digestion and may cause pancreatic disorders. In test animals soy containing trypsin inhibitors caused stunted growth.
Soy phytoestrogens disrupt endocrine function and have the potential to cause infertility and to promote breast cancer in adult women.
Soy phytoestrogens are potent antithyroid agents that cause hypothyroidism and may cause thyroid cancer. In infants, consumption of soy formula has been linked to autoimmune thyroid disease.
Vitamin B12 analogs in soy are not absorbed and actually increase the body's requirement for B12.
Soy foods increase the body's requirement for vitamin D.
Fragile proteins are denatured during high temperature processing to make soy protein isolate and textured vegetable protein.
Processing of soy protein results in the formation of toxic lysinoalanine and highly carcinogenic nitrosamines.
Free glutamic acid or MSG, a potent neurotoxin, is formed during soy food processing and additional amounts are added to many soy foods.
Soy foods contain high levels of aluminum which is toxic to the nervous system and the kidneys.

The above soy dangers and our Myths & Truths About Soy are available in our Soy Alert! trifold brochure for mass distribution.


The Whole Soy Story: The Dark Side of America's Favorite Health Food


http://articles.mercola.com/sites/art ... favorite-health-food.aspx


Are you caught up in the deceptive hype from the soy industry? If so, you have likely been convinced that soy is a health food. This belief is an unfortunate side effect of not having done your homework, relying instead on the brainwashing propaganda of the soy industry, which in many ways is not much different than that of the drug companies.

They have cleverly targeted health conscious consumers with a well thought out; well-financed campaign to convince you that soy is healthy. They were clearly effective, as "healthy soy" is one of the biggest health myths in the health food industry.

I recently had the opportunity to interview Dr. Kaayla Daniel for our Inner Circle Experts Series. I had never spoken with her before and was really amazed at the depth of her knowledge on this important topic.

The Truth About Soy

Let me assure you that if you carefully review the thousands of studies published on soy you will reach the following conclusion:

Any possible benefits of consuming soy are FAR outweighed by the well-proven risks of soy.

[img width=300]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOodIJCpvEr9E_rZke5onNJU0Z1j5tD076gRqMx8EsEkSqtjDYO-NrvOVK[/img]


Posted on: 2012/1/29 11:46
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#8


See User information
Fast jag frågar ju dig hur du ser på det. Att det finns mer soja nu, tja, det är ju fortfarande en extremt liten del av sojan som går till mänsklig konsumtion, kan det vara så att det negativa inom sojan (som jag gärna får förklarat för mig vad det är) istället koncentreras till högre halter genom att ge det som kraftfoder till djur (bio-ackumulation)? Varför subventioneras inte sojaprodukter så att kilopriset på sojakorv inte överstiger priset på oxfilé? Varför skedde detta inte tidigare om det är elitens agenda?
Det kan vara så att du har rätt, men jag får inte ihop det...

Posted on: 2012/1/29 11:55
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#9


See User information
Jag har ingen aning om varför de gör som de gör, jag vet dock att det är farligt och att det lanseras som nyttigt, där sluten kampen för min del. Att dom ljuger om i stort sett allt, det är ju en annan sak och den specifika anledningen skiftar med område till område. Jag utgår i princip alltid ifrån att om myndigheterna säger nåt, så är det felaktigt ur andra aspekter, man kanske inte vet först, då forskar man på det, och ser snart mönstret.

Soja är nog subventionerat som allt annat, men har så liten kundkrets att priserna blir höga pga av detta, vad vet jag. Dom tar säkert ut en premium pga av "nyttigheten" också.

Man får betala extra för att bli förgiftad.

Posted on: 2012/1/29 12:03
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#10


See User information
Intressant om Sojabluffen, viss fermenterad soja kan ev. användas vid avgiftning från radioaktivitet tillsammans med alger och chlorella.

Tillägg, att äta vanlig soja regelbundet är som att käka typ 5 P-piller om dan, kan ju va en nackdel för nån som gärna vill ha barn,

Samma vilseledningsteknik används med Rapsoljan som vid en hastig jämförelse verkar sundare än olivolja, att den tack vare sina långa fettkedjor stoppar upp organismen framgår inte i innehållsdeklarationen, tar åratal att sanera kroppen Huga.

Det är intressant hur man idag bara genom att vända ett påstående från det offentliga kommer närmare sakers kärna, är världen upp och ner tro ?

Posted on: 2012/1/30 16:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#11


See User information
Gröna bönor ; )

Bra för sköldkörteln.

Posted on: 2012/1/30 21:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Iran could ban EU oil exports next week - lawmakers
#12


See User information
January 30, 2012 Iran Ready To Halt Oil Exports To Europe

Iran is prepared to cut off oil exports to Europe, the executive director of Iran’s National Oil Company announced today.

Ahmadi Ghalehbani told the Mehr News Agency in Khuzestan: “In the current situation, with the good relations we have with other countries in the world, we have found other purchasers for our oil exports and we are prepared to cut off all oil exports to Europe right away.”

Läs mer:

http://www.eurasiareview.com/30012012 ... lt-oil-exports-to-europe/

[img width=300]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMIKd-vU0ZTTshhcJ5ecqCK_MLzbYWNU6jtXnkMQAVEh54x-Jo[/img]

Posted on: 2012/1/30 22:38
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
47 user(s) are online (47 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 47

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS