Vakencorner

Re: Radiotjänst är ett företag, inte en myndighet, snabba svar önskas
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Grundtips om du har med myndigheter att göra, gör inga "samtal" du måste ha det på "papper" om det skall vara värt något.
Uppdrag granskning kommer ju knappast ta upp det, det är ju lite synd, det hade blivit ett kul program. Lycka till, i vart fall
Posted on: 2012/1/31 10:28
|
|||
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Oh smaskigt! Hoppas du kommer någonvart. jag själv hävdar att jag inte har anledning att kolla min post. :)
Jag har en SKÄRM men kollar aldrig på tel-lie-vision. Märker mer och mer hur programmerade samhället blir av tv:n. SJUKT!
Posted on: 2012/1/31 11:15
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Har du testat att skicka tillbaka oönskad korrespondans med texten: INGET KONTRAKT ÅTER AVSÄNDAREN
Har själv gjort det i två år innan jag insåg att kombinationen PERSON NAMN, ADRESS och POSTNUMMER är endast ett smidigt, billigt sätt för BOLAG att bedriva sin kontant konfiskering och med hjälp av datorer INTIMIDATION och uttröttningskrig. Har i flera år aktivt letat efter en sk"lag" om en man eller kvinna är skyldiga att ta del av diverse bolags erbjudanden och har hittills inte lyckats, så nu e jag inne på andra året utan PERSON och brevlåda och det känns riktigt bra, numera är jag bara jag och tar del endast av sånt som intresserar mig. Annat är det med lagligt bindande kontrakt jag frivilligt och utan tvång ingått där full transparans har varit grund för detta kontrakt och där riktiga värden har lagts fram på förhandlingsbordet som gagnar båda parter på ett positivt sätt. Dessa respekterar jag till fullo och kan således sova gott om nätterna. Kruxet fn. är att "systemet" inte följer sina egna bolagsregler och tack vare den totala avsaknaden av en opartisk instans där tvister kan lösas så använder man gladeligen makt för att forcera sig ner i vår plånbok HeHe För den som fortfarande tror att det finns nåt som kallas myndighet och att envar är per automatik tvingad att göra som denna dimmiga instans hävdar, dessutom utan belägg för sina påståenden, börja med att NOGA på egen hand gå igenom siten allabolag. se och testa följande: Skatteverket, Kronofogden, Rikspolisstyrelsen och för dagens myndighetsgarv Trafikförsäkringsföreningen. Kolla när dessa BOLAG registrerades, fick sin F-skattsedel och momsnummer. Fundera sen gärna en stund och känn efter vad som kommer inifrån, det kan vara lite tufft i början men det går snart över HeHe Kom gärna också ihåg att när du blir kallad till förhandling hos bolaget Svenska domstolar alias Tingsrätten, Hovrätten mm så är det också endast ett affärserbjudande och inget annat, att det alltid åtföljs med hot om kidnappning (polishämtning) och kontantkonfiskering (Böter) samt iögonfallande instruktioner om hur du komprommeterar dig själv genom att signera ett mottagningsbevis, acceptera den legala fiktionen SVARANDE och frestas att överklaga LURAD i tre fall. Det finns bara två slags mål i en riktig rättsinstans nämligen : civilmål och kriminalmål det första kräver ett lagligt bindande kontrakt signerat av BÅDA parter samt tre andra för bedragare besvärliga numera aldrig förekommande punkter samt det andra som kräver en skada, en skadad part samt nån av kött och blod som hävdar denna skada, inget annat. Så med andra ord så kan ingen kvinna eller man skada en legal fiktion lika lite som denna legala fiktion kan i form av en "registrerad" pappersbit kan hävda nåt överhuvudtaget. Så testa att bjuda en legal fiktion på en spritfest och se vem som dyker upp HeHe Köp inte det jag och andra säger i ämnet oreserverat utan kolla fort som fan själva och bli med på att snarast överväga att bidra till att en äkta opartisk instans blir till där sanning och visdom genomsyrar det hela med hela världen som jury. Gissa vilka som inte är intresserade HeHe Vänner, ha överseende bra info är ofta lååång info Detta inlägg är givetvis endast Outside the box provokation och inget annat
Posted on: 2012/1/31 12:35
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
nomad: jag trodde detta var en skröna eller åtminstone bara gällde i länder som lytt under Magna Carta etc, men Sverige? Det var intressant hur snabbt jag kopplades till juridiskt ansvarig på datainspektionen, Radiotjänst, konsumentverket etc etc så fort jag avfärdade deras första svar att "Radiotjänst är ju en myndighet".
Som du sa,det kan vara lite tufft i början... Min fråga blir om ngn juridiskt kunnig vet om man FÅR/KAN vara myndighet OCH bolag? Och om inte, vad fan betyder det? "I feel like a blundering novice" - ur Dracula
Posted on: 2012/1/31 19:14
|
|||
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Från starten fanns det ansatser till nån sorts motvikt till Sveriges Radio, en sorts lyssnarförbund som kunde agera ungefär som intressegrupper när OK eller Konsum har stämmor.
I andra länder har det genomförts men sedan mer eller mindre domnat bort, men det har alltså funnits olika tittar- och lyssnarförbund som uttalat sig om innehållet i programtablåerna men alltså inte utgjort själva nämnden. Det skulle inte förvåna mig om själva grundkonstruktionen finns kvar nånstans i lagren av byråkrati men gömts undan så att folk inte skall kunna protestera mot bevakningen av händelser som Libyenkriget. Det allmänna politikerföraktet har ett mycket högt pris... Demokratin.
Posted on: 2012/1/31 21:21
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Vic Molina
ja detta är sannerligen träskmarker, förvisso är det intressant att få reda på hur vi blivit blåsta av det gigantiska globala Monopolspelet, fundera på namnet Monopol, att vi inte haft tillgång till regelboken var ju inte en tillgång. Nu när envisa rackare hittat denna regelbok så ändrar upphovsrättsinnehavarna dessa regler kontinuerligt. Så kan man tycka att ett jordeliv är alldeles för kort för att spela nån annans spel där spelet dessutom är riggat. Vad göra då ? Jo man deltar inte, dock är det en process som behöver ta den tid det tar, dessutom har vi olika förutsättningar och krav på tempo, så hjälpas åt och försöka få tillbaka tillit till andra om man KÄNNER att den vill allas bästa inklusive den själv. Vad man än gör så understödjer man LIV eller bidrar till att skada livet självt, så det är hög tid för insikt och ett eget aktivt val vilken sida man vill stötta. Glöm juridik och dess legalesespråk som har dubbla innebörder och endast kan tolkas av insatta och inse följande: DET FINNS INGEN INSTANS där sanning och rättvisa äras utan ALLT är kommers, än så länge HeHe Vad är en myndighet ? Kommer nån ihåg Bolagiseringen ? allt är ett stort skämt som via tredjekollonare sakta genomförts och genomsyrar det mesta som vi inbillar oss gagnar våra liv. Ex, när jag experimenterade med elräkningen som numer kommer från två ställen och ville ha en certifierad kopia på det lagligt bindande kontraktet, en validering av skulden via aktuella räkenskaper samt en SIGNERAD faktura så skickade Storuman energi en nyttig idiot för att stänga av strömmen, det han fick förmånen att göra var att på sin telefon ringa sin chef och låta mig tala med denne, så den dan kunde vi dricka vatten. Sen kom brev från Bolaget Tingsrätten, bla,bla,bla du är SKYLDIG Visst visst, skicka mig lagtexten ni refererar till så jag kan läsa den med egna ögon, underskrivet av Bolagets VD och ingen annan under fullt kommersiellt ansvar med straff för mened. Jodå, fick ett svar med knappt läslig kopia(förfalskning) för allt som inte är orginal är en förfalskning kallas allmänt kopia vilket är ett snällare uttryck. Vad stod det på denna kopia JO att Svenska energiFÖRENINGEN och KONSUMENT verket vid egna samtal kommit överens om bla bla URSÄKTA MIG Lagar, myndigheter my ASS, dessutom så stod det att löpande allmänna avtal endast kan sträcka sig ett år för att sen OMFÖRHANDLAS alltså får inga ändringar göras, kolla din egen elräkning om inte div "lagstadgade" avgifter tillkommit typ pedofilskatt eller så. Dessutom så står det att om konflikt pågår så får avstängning INTE ske och föreligger det risk för omfattande person eller egendomsskada får avstängning inte heller ske. Det var då detta hände 30 minus med husdjur och hemmavarande barn under 18 år, och tack vare den nya fina ECHELON elmätaren HaHaHaHaaaaaa så sa det bara klick och mörkret infann sig, tur man varit Scout "var redo" HeHe Det kuliga är att den fantastiska myndigheten Tingsrätten med kloka för visdom kända, icke alls politiskt tillsatta ärthjärnor godkänner kladd från två intresseorganisationer med ekonomiska särintressen som underlag för att hindra män, kvinnor och barn från att dricka sig otörstiga Fy Fan Vems jävla arbete har byggt kraftverk, telefonledningar och allt annat i denna sorgliga ankdamm, jo alla fårskallar som haft anställning och betalat skat, vi har inte betalat skatt vi har fråntagits merparten av vårt anletes svett och det damer och herrar e en JÄVLA skillnad. Lev väl ps. den som i utbildningssyfte vill testa denna typ av experiment bör vara särdeles påläst och överväga ideer som ex. presenteras på följande ställen: Getoutofdebtfree (England) Victoria Chapman Mary elizabeth Croft Irene Gravenhorst Rob Menard Ta allt med en nypa salt men det finns gott om snaskiga pusselbitar för den vetgirige, det tar endast ett par år på heltid att inse bluffen, men så är jag extra trög. Skit i detta och inse vem ni är och lär er säga NEJ när ens inre känner att man blir utsatt för övergrepp, kan vi så småningom backa upp grannars nej då går det lättare. E det dags att testa att leva livet fullt ut utan inblandning av plånboksdykare, fundera har väl ingen dött av.ds
Posted on: 2012/2/1 8:28
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Asgeir
det är inte politiker det är fel på, de är ju som bekant också människor, att dom väljer kortsiktiga vinster före sanning och rättvisa beror på att dom har den valmöjligheten och att vi låter det fortgå. Demokrati för övrigt som vi tror att det innebär är inget att klänga kvar vid, för till och med för länge sen så sa en påstått klok man att demokrati är det värsta styrelseskick man testat förutom alla andra som var ännu värre. Styrelse skick, vadå styra ? båtar bilar och flygplan är ju bra att kunna styra, har björnar och älgar parlament viket för övrigt lär betyda om man delar ordet Parle och Liament= att tala och att ljuga, betryggande eller hur. Vill folk surra om dessa frågor be dom se bla. filmen Oh Canada Movie som ungdomar gjort, förklarar en hel del och så kan man undra vad Ingvar Carlsson har att göra högt upp i Canadas interna affärer mm.mm Världen verkar då sannerligen upp å ner fn. Lev väl.
Posted on: 2012/2/1 8:40
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Kanske dags att utreda vad en "myndighet" är för något. En myndighet är just en som uttalar sig, eller med andra ord SJÄLVA ANDEMENINGEN I BEGREPPET "MEDIA"!!!
Vi som inte var med för tusen år sen har glömt vad ordet "mynda" (som ju gett upphov till sammansättningarna "myndighet, förmyndare, myndig, omyndig, lösmynt, mynta ett uttryck" o.s.v) egentligen betyder: Men det betyder TALA och i sammansättningen med -het är det alltså den som har rätt att uttala sig, en sorts domarfunktion. Kanske dags att återinföra ordet i svenskan? Använder man det istället för "prata/tala/säga" som ersatte vikingarnas "mynda", så blir många sammanhang begripligare. Nu skall jag inte mynda mera om detta.
Posted on: 2012/2/1 9:10
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Min fråga blir om ngn juridiskt kunnig vet om man FÅR/KAN vara myndighet OCH bolag? Och om inte, vad fan betyder det?
Jag är inte juridisk kunnig, men jag har läst lite lagar. Alla Myndigheter är bolag. Ochså din Kommun är ett bolag till exemple. Våran Overlord FREDRIK osv. är ett bolag. Radiotjuvarna har ingen befogenhet att ta en titt i ditt hus utan ditt samtycke. (Jag tycker att ingen har det, men det är inte av relevans här) I ditt fal är det ganska lätt om du inte har TV. Berätta det för dem och de måste dig låta vara i fred. Jag har vänner i ett annat EU land. Där gäller regeln att man måste ha TV i fall av katastrof, för att lyssna på nyheter och instruktioner. På så vis kan man slippa betala TV parasiter. Vet ej om det är EU lag. Min lag är det säkert dock. ![]()
Posted on: 2012/2/5 22:39
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Sanningen är att gränserna just nu är väldigt flytande för allt som har med ägande och myndigheter och bolag att göra. Anledningen är förstås att våra lagar i princip upphört att gälla.
Det som vi betraktar som lagboken består till 20% av EU-lagar, resten är "svensk lag". Men eftersom lagstiftning är en sak och tillämpningen en annan styrs vi i själva verket till 80% av domar i EU-domstolen och sk "direktiv" från EU. Det betyder att ingen människa egentligen vet vad som gäller i olika frågor, eftersom det dels är en tolkningsfråga och alltså kan vändas och vridas hur som helst och det dels styrs av direktiv som går före svensk lag. Så frågan kan avgöras av dig själv: Snacka inte med dom om du känner dig kränkt! Snacka med EU-domstolen... Eller ännu kortare och godare: godta inga beslut om något som helst från en svensk myndighet i fortsättningen. Dom är inte "myndiga", helt enkelt. Godta inte svar från diverse nämnder, dom är lika underställda EU som du själv...
Posted on: 2012/2/6 8:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag skrev 2008 till Kiruna att:
"Jag avser aldrig mer se på TV. Jag har ingen TV. Därmed avser jag att i fortsättningen avstå från att inbetala TV-licens. Typ så. Och jag fick tillbaka ca 1000 kr för det jag hade inbetalat i förskott, som man gör.
Posted on: 2012/2/8 0:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Du kan se allvärldens tv-program på datorn eller smartphonen numera. Åtminstone Danmark har därför infört en allmän medieavgift som du alltså får betala utöver eller också parallellt med licensen. Danskarna är duktiga på att hitta på nya avgifter, för att slippa undan framöver får du alltså ha en telefon med enbart sms. Det är bara en tidsfråga. Själv har jag sparat en gammal Motorola "tegelsten" att framvisa. Den funkar perfekt och har inte ens sms, den är helt "kosher"!
Frågan är om EU-domstolen friat någon i ett annat land från plikten att betala? Då gäller det automatiskt här också, förhoppningsvis med återbetalningsskyldighet!
Posted on: 2012/2/8 0:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
I senaste laget men hur gick det sedan med Radiotjänst VicMolina? Lyckades du få stopp på deras uppvaktning?
Posted on: 2013/5/30 19:05
|
|||
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Då det gäller tråden, kanske det kunde vara i läge med kända citat i frågan... ![]() Inte helt okända och inte helt abstrakt i våran tid... Quote:
- Benito Mussolini Quote:
- Buenaventura Durruti Quote:
- Jim Garrison Quote:
- Aneurin Bevan Quote:
- Benito Mussolini
Posted on: 2013/6/5 14:35
|
|||
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
ja du har en poäng Avatar..bra citat!
Systemet är så finurligt utklurat att det kryper in under skinnet på en och de flesta förstår inte ens hur underkuvade de är...tragik... Jag tror inte Radiotjänsts främsta uppgift är att få in några extra skattekronor, deras uppgift är att marginalisera och stigmatisera alla som väljer att inte slicka i sig av MSMs korrupta och hjärndöda propaganda. Att inte se på TV är så pass avvikande att man skapar en hel organisation kring det. Kafka.
Posted on: 2013/6/5 18:35
|
|||
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login