vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The war against "Sovereigs" has begun!
#1


See User information
Nu har det börjat, myndigheterna i USA har nu i en allt större takt trappat upp och försöker "stävja" den fria viljan att ge sin regering sparken (Säga upp samhällskontraktet), då den inte längre stödjer sitt syfte och mening. Skynet har blivit självmedvetet och slår nu mot människan.

Nu vill USAs regering attakera regeringens ursprungsgrund (§1 i regeringsbildningslagen (All offentlig makt utgår av folket(Vem utgör folket då?)))och försöka skrämma den omedvetne till att inte skaffa sig kunskapen. Nu börjar den medvetne människan se genom/över "Lagen" (Foretagspolicyn av AB Sverige) och har själva börjat ställa sig i sin egen "makt" utan att bara acceptera ett måste(Erbjudande). Det borde k'nnas lite jobbigt för dom när dom nu börjar falla på sitt eget svärd, för att säga det bildligt.

I min mening, är en friställelse från ett system en mänsklig rätt, för att precis undvika en konflikt via våld eller annat strunt.

Kort är det att fredligt återta sin röst i en sammanslutning, när medlemskapet ej längre gynnar medlemmarnas bästa.

Vi har börjat läsa en allt mer aktiv spridning av propaganda mot en vars rätt att bara säga "Nej" och allt hårdare tag mot något som kan ses som eget ansvar eller frihet.

Jag skulle vilja säga att vi rör oss mot rätt håll, nu verkar myndigheterna få upp ögonen och ur ren desperation ta i med allt vad tygen håller. Nog misstänker jag regeringar börjar bli oroliga för att detta nu börjat växa så det knakar... Och trångsynta medlemmar i systemet nu desperat försöker göra allt för att jaga dessa fredssökande medmänniskor.

Nu finns det naturligtvis medmänniskor som nyttjar denna infon för eget bästa... Det krävs tyvärr en sorts mognad för detta ansvar och en att agera med ett ansvar för egna handlandet.

Detta är orsaken till varför jag inte trummat ut allt jag vet och gjort på forumet.

Uppmanar alla att alltid, i alla lägen agera i fred, om ni väljer denna väg. Provocation är ett av deras verktyg att försöka få ut en reaktion av dig för att sedan kunna agera mot dig, gå inte på det!


Artiklar och FEDs publikationer;
http://www.huffingtonpost.com/2012/02 ... are-threat_n_1258403.html

http://www.fbi.gov/news/stories/2010/ ... /sovereigncitizens_041310

http://www.fbi.gov/stats-services/pub ... r-2011/sovereign-citizens

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7366128n

http://www.adl.org/learn/ext_us/scm.asp?xpicked=4

http://www.reuters.com/article/2012/0 ... sts-idUSTRE81600V20120207

http://pjmedia.com/blog/homeland-secu ... l-militia-extremists-now/

Till och med en som sålde rå-mjölk blev torterad och anklagad att vara en Sovereign...






Disclaimer:
Jag är bara jag, titlar får någon annan förhålla sig med... Har fortsatt inget med mig att göra...

Jag är bara jag och jag är inte kontrakterad och orepresenterad!

Posted on: 2012/3/11 20:31

Edited by Avatar on 2012/3/11 21:11:48

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#2


See User information
It´s already in our backyard:

http://www.hmrc.gov.uk/manuals/dmbmanual/DMBM512750.htm

Lite kommentar:
http://captainranty.blogspot.se/2012/03/taxman-is-aware.html

They won´t win, the poor buggers.
We´re legion.
Love will change laws, not hate.

Fred!

Posted on: 2012/3/28 5:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#3


See User information
Återigen är man fylld med ilska. Frågan är till vilken nytta. Det är som att slåss mot ett monster som ser mycket större och starkare ut en dig. Från början kan kampen se omöjlig ut men när man hittat ett sett att verkligen vinna så kommer det se ännu svårare ut eftersom monstret kommer att kämpa hårdare och använda sina sista krafter innan det blir besegrad.

Posted on: 2012/3/28 12:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#4


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Återigen är man fylld med ilska. Frågan är till vilken nytta. Det är som att slåss mot ett monster som ser mycket större och starkare ut en dig. Från början kan kampen se omöjlig ut men när man hittat ett sett att verkligen vinna så kommer det se ännu svårare ut eftersom monstret kommer att kämpa hårdare och använda sina sista krafter innan det blir besegrad.


Yes, ilska/våld är inte nyckeln. Detta har vi sett via "demonstrationer" där AB polisen gör allt för att bryta det med inplanterade "bråkstakar" på egna lönelistor, kriga mot det med går inte, då det skapar enbart mer "tillåtelse" för AB Poliser att sätta in sina allt mer "tillåtna" metoder och åtgärder.

Det fina med lösningen ovan är tredje vägen, att fredligt bara stiga ur. Tyvärr kanske några inte klarar hantera sin frihet, men detta är en väldigt liten skara mot alla 100.000s som nu börjar välja denna fredliga bana runt om i världen. Detta ser vi nu att egenmäktiga systemen ("Skynet") börjar se detta som ett verkligt "hot" mot sin monopol på makt.

Det verkligen fina och moment 22 för dessa system är att detta kommer i slutändan bara dra ut dom i ljuset och med hur ekonomin nu går, finns inte så mycket tid kvar för dom att vänta ut en längre smutskastnings-PR-kupp för dom få.

Allt medan var och ens fria val att enbart säga nej och påminna systemen om att Regeringsbildningens ursprung §1 All offentlig makt utgår av folket har även det ett val...
Det finns en rättighet att inte behöva tvingas in i sammanslutningar... Att den självmedvetna "mobbaren/statens" är låst av sin ekonomi och åtgärderna att upprätthålla den fiktion dom skapat att låsa ner den "vanliga" medmänniskan med sin vilja och sina hot blir allt mer fruktlös, skrämselåtgärderna likså.

Nog gör sig påmint en fras... "De kommer att falla på sitt eget svärd", vilket är väldigt väl beskrivande...

För nog sker detta uppvaknande även bland medmänniskorna som bär dessa uniformer och kostymer, det skall inte glömmas. Det är inte svårt att se hur denna "stat" allt mer börjar likna en desperat hålost vilket i alla aspekter enbart gröps ur allt mer.

Detta är inte direkt första gången detta skett genom historien... Förhoppningsvis den sista, om vi nu tar lärdom av denna gigantiska variant och möjlighet till lärdom nu tas hand till vara.

Kopplingen "Show me the money" och "Show me what the hell that has to do with me servant(Tjänsteman)" är underbara fraser att reflektera runt för en fredlig lösning till dårskaper som allt mer spelar ut sig runt om oss.

I fred!

Posted on: 2012/3/28 13:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#5


See User information


Robert Menard intrevjuas av media, får se om han råkar ut för en "Micro"




Posted on: 2012/4/18 13:12

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#6


See User information
Jag har lite svårt att uttolka om vi pratar om Sverige eller USA här. Hade varit bra om vi inte buntar ihop alla stater och regeringar i samma låda, även om de många gånger utgår från samma grundvalar och ekonomiska system.

Posted on: 2012/4/18 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#7


See User information
alarik,

I globaliseringens tidevarv spelar det ingen roll. Om en 'människa' vill ha någon som bestämmer över henne så är det väl upp till denne. Om en människa önskar leva utan ordergivning så ska hon få väja det. Det måste få vara ett fritt val, var hon än må befinna sig.
För min del handlar det om att inte ingå i ett "ekonomiskt system". Jag - människa av kött och blod - vill ingå i denna planets fantastiska 'system' utan att Carl, Göran eller någon President-psykopat regerar över mig.
Jag är min egen. Jag bestämmer själv. Svea Rikets Lag är en illusion som alldeles för många tror är något reellt.

Posted on: 2012/4/19 0:33
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#8


See User information
Jag tog och läste aftonbladet eller "aftonhoran" som dom brukar kalla tidningen för på flashback's forum. En av dom första artiklarna jag såg var denna.

"Snus kan förbjudas"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14700177.ab

Artikeln handlade om att EU eventuelt kan förbjuda snus. Det jag blev förbannad över var inte att överförmyndar EU vill förbjuda saker. Det jag blev mest förbannad över var att 25% av dom som röstade på frågan "bör snus förbjudas" röstade ja. Det är så extremt tröttsamt att se hur många människor som är berädd att ruta in hela sitt liv med lagar och regleringar. Kan människor inte längre tänka själv och ta vuxna beslut.
suck............

Posted on: 2012/4/19 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#9


See User information
Om de förbjuder snus, då ska jag börja använda den.
När det kommer då en fjanteman i sina blåa cirkuskläder, som kräver att jag ska stoppa med omedelbar verkan, är jag gärna beredd att spotta ur den i en riktning som är mest lämplig för mig.

Freedom X en pol på (internet) blir alltid manipulerad.
Var står den här pollen, då kan vi ändra på saken lite.



Posted on: 2012/4/20 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#10


See User information
Problemet är inte vart filmen kommer ifrån eller spelades in i Canada...

Grunden är ALLTID samma, Universal Human Rights (Finns på FNs hemsida) gäller i och står över Civil och common law... Natural law lik så... Allt kommer alltid tillbaka till Dig... Vem du presenterar dig som, hur du ser på dig själv och hur Du agerar mot andra...

Detta är direkt kopplat till VAD du är, sedan vart du befinner dig, spelar liten roll. Dessa "regeringar" har själva gått med på det. Problemet är att dessa "tjänstemän" nu bara lever i en kommersiell fiktiv värld och helt glömt bort vad dom är och är där för...

Vi har lärts att detta parti Monopol är verkligt, det är på tiden samtliga (Inklusive Poliser, "fotbolls"-Domare mfl) påminner sig om vilka vi är...

Det är VI, som skapat regerngar, perngarsystem, lagar och andra påhitt... Vi har skapat det... Ur en idé... Nåns fantasi. Jag håller med om att regelverk borde finnas tills en själ är mogen nog att ta sitt ansvar och vara ödmjuk mot andra... Men se er om, hur upp och ner är inte vårt levene idag?

Nej, ingen står över någon lag... Men den är väldigt selektiv mot vem den berör...

Posted on: 2012/4/21 14:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#11


See User information

Posted on: 2013/1/3 18:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The war against "Sovereigs" has begun!
#12


See User information

Fridens!





I fred och <3!

Posted on: 2013/9/29 20:48

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
58 user(s) are online (58 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 58

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS