vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 12 13 14 (15) 16 17 18 ... 61 »


Re: Koranen


See User information
Islam är inget hot för världen däremot är sionismen det, och kollar du djupare så är det dessa härliga individer som kommer med mest bisarra grejer om Islam, kolla bara vilka som ligger bakom det Helsvenska SD, Ilmar är inte ute och cyklar :)

Posted on: 2012/5/4 19:14
Ju fler människor jag träffar desto mer tycker jag om min katt
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Större chattfönster ruta....[Här]

<a id="ewclink" rel="nofollow" href="http://www.everywherechat.com/"></a>
<script src="http://www.everywherechat.com/e.php?d ... "></script>

Posted on: 2012/5/4 19:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Större chattfönster ruta....[Här]

<a id="ewclink" rel="nofollow" href="http://www.everywherechat.com/"></a>
<script src="http://www.everywherechat.com/e.php?d ... "></script>


Quote:

Omar skrev:
Islam är inget hot för världen däremot är sionismen det, och kollar du djupare så är det dessa härliga individer som kommer med mest bisarra grejer om Islam, kolla bara vilka som ligger bakom det Helsvenska SD, Ilmar är inte ute och cyklar :)


Jag tror du är i ett hypnotiskt tillstånd, skapat genom programmering. Använd förnuftet.

ooops... - jag måste ge en länk som förklarar vad det är:
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rnuft

Om islam är trams och en ickereligion, utan satanism - så förstör det den som tar in det. Vidgar man det till en nation så säger förnuft, logik etc, att det sker samma sak fast i annan skala.

Men du kanske inte vet vad "hot" är?

Ni flyttar mycket bort fokus, nu blev det SD. Det är helt irrelevant och saknar all betydelse vad andra personer, fenomen, ismer, osv har etc dålighet eller bra saker.

Hur dåligt någon kan söka stämpla något annat som, så får inte det islam att klättra via det - klättring genom att peka mot något annat och kalla det dåligt. Det finns ingen större vedervärdighet och lurskap än islam.

Jag har träffat flera ledande personer inom SD, och de är i mina ögon 100 gånger vettigare, klokare och använder det som alla hade som sitt sunda förnuft innan sextiotalets program slog sönder landet vårt - jämfört med en som vänder rumpan mot himlen och tror han är en som följer "gud".

Posted on: 2012/5/5 0:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
<UL>What good will it be for a man if he gains the whole
world, yet forfeits his soul? Or what can a man give in
exchange for his soul?
</UL>

Resized Image<UL>
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=186706#forumpost186706

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=186712#forumpost186712</UL>

Posted on: 2012/5/5 0:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
<UL>What good will it be for a man if he gains the whole
world, yet forfeits his soul? Or what can a man give in
exchange for his soul?
</UL>

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... orumpost186712</UL>


Du har sådan drift att sprida låga demoniska saker, videos och bilder. Hoppas du kan få hjälp att ta dig ur dess grepp.
Så vill alltid det demoniska nytta "människor"
Usch...

Mycket bättre att söka sig till det friska och rena.

Posted on: 2012/5/5 0:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
tomas
du svansar efter mig...
du borde gå din egen väg, kom
tillbaka sen när du har funnit dig själv...


Posted on: 2012/5/5 0:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
tomas
du svansar efter mig...
du borde gå din egen väg, kom
tillbaka sen när du har funnit dig själv...



Svansar efter... ja så säger somliga. Iwarrior kallade det att förfölja, vad Avatar skrev minns jag inte. Så fungerar det tydligen genom försvarreflex, inte via förnuftsanvändning.
New Agare och andra har så extremt svårt att vakna upp.

Det är ju faktiskt du som svansar på vaken - är det god ton att ge genmäle, eller inte?

Det är svårt att fatta vad en del av dina poster har för rot... vad som fått dig att posta dom. I en tråd om Koranen och där det postats om att Muhammed inte funnits o dylikt... så postar du demoniska saker på bild. Man skadar ofta mycket genom oförstånd. Lägg av med att kalla dig för en "troende".

Vad är det din avatarbild har på huvudet - en svans!

Du vill säkert vidhålla att yttre attribut har med religion att göra. Så vad har då den svansen med islam att göra?

En annan fråga, hur har du det med skägget?

Posted on: 2012/5/5 0:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Ritual at Ground Zero
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/qXxVOSS3aNk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/5/5 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Symbolism In Movies
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/PBKDZhu-EZw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/5/5 1:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Nu får du väl kamma skägget. Detta är en tråd om Koranen.

Vakna.

Posted on: 2012/5/5 1:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Vad handlar filmen om?
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/bkBYVNrjjIs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

See reflections on the water
more than darkness in the depths
see him surface in every shadow
on the wind I feel his breath

Goldeneye I found his weakness
Goldeneye he'll do what I please
Goldeneye no time for sweetness
but a bitter kiss will bring him to his knees

You'll never know how I watched you
from the shadows as a child
you'll never know how it feels to be the one
who's left behind
You'll never know the days, the nights,
the tears, the tears I've cried
but now my time has come
and time, time is not on your side


Vad handlar filmen om?

Posted on: 2012/5/5 1:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Filmer är inte för underhållning
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/4gi_IGuKx4U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Se filmen för att verkligen förstå vad hon sjunger om

Out of the ruins
Out from the wreckage
Can't make the same mistake this time
We are the children
The last generation
We are the ones they left behind

And i wonder when we are ever gonna change it
Living under the fear till nothing else remains

We don't need another hero
We don't need to know the way home
All we want is life beyond the thunderdome

Looking for something we can rely on
There's got to be something better out there
Love and compassion, their day is coming
All else are castles built in the air
And i wonder when we are ever gonna change it
Living under the fear till nothing else remains
All the children say

Posted on: 2012/5/5 1:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Tomas eller vad du nu heter så tror jag inte du mår riktigt bra, programmerad... MOI, känns som du kännt mig hela livet, du kommer med PATETISKA fakta om Islam och vill att folk ska ta dig på allvar... du är inget annat är en sionismens springpojke, det enda som är värre än en sionist själv men du är för dum för att inse det. Det är DU som är programmerad kolla vilka floskler du kommer med, dessa är tidsenliga och sprids för att skapa en vi och dom känsla för att kontrollera FÅR som du.
Gör som broder Abyssinia säger, snälla bilda dig själv, hitta dig själv du kommer må mycket bättre utan det där hatet i ditt hjärta.

Posted on: 2012/5/5 8:30
Ju fler människor jag träffar desto mer tycker jag om min katt
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Omar skrev:
Tomas eller vad du nu heter så tror jag inte du mår riktigt bra, programmerad... MOI, känns som du kännt mig hela livet, du kommer med PATETISKA fakta om Islam och vill att folk ska ta dig på allvar... du är inget annat är en sionismens springpojke, det enda som är värre än en sionist själv men du är för dum för att inse det. Det är DU som är programmerad kolla vilka floskler du kommer med, dessa är tidsenliga och sprids för att skapa en vi och dom känsla för att kontrollera FÅR som du.
Gör som broder Abyssinia säger, snälla bilda dig själv, hitta dig själv du kommer må mycket bättre utan det där hatet i ditt hjärta.


Du försöker få strunt att klättra genom att tex peka på sionismen. Så då du fortsatt gör så så är det ju du som visar var dumheten håller hus. Du försöker även att ta till vanliga grepp som de som sover djupt gör, men som vill kalla sig vakna - fast de fullständigt saknar förmåga att själva fria sig från en yttre sak som har tryckts in i dom, som i detta fallet: islamtramset.

Islam är värre än att vara patetisk. Folk som hade mått bra skulle aldrig kunna bli islamist.

Ni vågar inte se på fakta, utan Abyssen postar ständigt saker som skulle höra till andra trådar. Ju mer man ger spridning till dåliga fenomen, ju sämre människa är man.

Varför är det så svårt att tillfriskna när man drabbats av Stockholmssyndrom?

Du projicerar hej vilt. De där Fåren du talar om är om några de som odlar skägg och tillber en sten i Mecca fast de talar svenska... så sorgligt.

Tänk att ha det ödet, först hjärntvättas in i islam, sedan vara svensk. Det land som mest ödelagts och ska vara föregångare i EU (minst) för att göra folk/länder själslösa. Du talar om vi-och-dom-känsla... Ja som de komaister och allmänt sovande som ni är... så klarar ni inte att inse att du är inte jag, du är inte Abyssinia, du har dina gränser... - i det själlösa träsk som de gamla gudarna, det demoniska, söker skapa, så ska man som svensk säga "alla tillsammans".

Jag läste att holländare lämnar Sverige (pga av våra skolor) för att återvända till Holland, där skulle alla inte ses som "lika". Här är elitens försöksland nummer Ett. Så här gäller "vi bygger landet" "alla ska med" och "alla tillsammans". Kommunism. Att säga att det är "fult" med vi-och-dom"... då är man i den sfären bland Fåren i Absurdistan, då är man en sådan förstörd Person, eller en ordinär "vaken". (lurad).

Jag hörde vad Annie Lööf sade de första dagarna efter hon hade tillträtt. Hon upprepade som ett mantra (det var nästan sjukligt), orden "bygga/bygga landet... de orden är direkt från satanism/kommunism - bygga innebär att få bort det gamla, rasera. I det gamla så ligger de vi är, sanningen, vägen, tråden tillbaka, det som som ger folk ett sammanhang (i tid och rum). Satanisterna vill göra folk själslösa, vill ta över människors kroppar för att självt på så sätt tro sig kunna överleva, klara att gå med in i framtiden. Man måste göra sig av med skräpet, det som besitter en. Islamdemoniskt måste det sättas P för, annars är det problem för individen - det har bara kommit för att fånga folks själar åt demoniska saker på låg nivå.

Så hade ni heller ingen kunskap kring det med siffror, talvärde, gematria etc, utan fick för er att det var något som bara hörde till Koranen.

Om Nya testamentet (har ursprung från sanskrit), skrev Lindtner:

... There is still a long way ahead of us, but we can already now see the light at the end of the tunnel.

It is a fact that the Buddhist and Christian evangelists counted the words and syllables and that they were aware of the numerical values of each letter. My book gives some examples and each day new examples are brought to light.

How they managed to construe careful numerical patterns on several levels at the same time is still a puzzle to me. Did they employ some sort of mechanical device - or did they possess some extraordinary powers of memorizing?

Posted on: 2012/5/5 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Omar, bror, lägg inte tid på tomas text,
Låt honom svansa efter, Han kanske är för ung för
att förstå, eller för gammal för att se. Om han befinner sig i
mitten, som vuxen, må Gud vägleda han så han kan korrigera sig innan [46:15]

Trots allt, är han bra exempel på hur man inte ska vara, se hans text som spam,
brus, digital skräp, avfall och vi är vana med såna individer!
Han är inte direkt den första som registrerar sig i
vaken.se på uppdrag mot just denna tråd.




Det är bara att gå vidare!

Posted on: 2012/5/5 21:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Suck!!!! helt innehållslöst trams återigen av nån som slänger med svåra ord och föklaringar...en orgie i ordbajseri och flumm av en dönick!
Helt rätt, Det bisarra i dessa individer och deras inlägg är att de sprider hat och okunskap och så är det Islam som skulle vara det mörka. Haha...tänker på vilken nivå toleransen ligger på i dessa dagar då vid medeltiden så var det religionsfrihet i Spanien under muslimskt styre och du kallar oss för intoleranta och okunniga.Ni är genomskinliga gott folk och eran agenda lyser igenom. Om eran definition av att vara upplyst är som att vara som ni, låt mig slippa ;)
Jag mår bättre utan hat i mitt hjärta oavsett.

Posted on: 2012/5/5 23:11
Ju fler människor jag träffar desto mer tycker jag om min katt
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Gör en analys på videon, Vad är tjejens roll i filmen?
Vad är det man ser i bakgrunden och vad betyder dansrörelsen?
Vad är artistens roll, i vilken dilemma finner han sig i och hur avslutas videon,
i relation till texten? Massa frågor men först läs låt texten.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/cxVZMvec6kE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


If I could, take a trip, to outer space
She would be the one, I will see (Han sjunger inte kärlek låt till en tjej)
When I get, to heavens gate
She would welcome me with her arms, open wide, and a smile
Will shadow me brighter than the sun
She hasn’t had a fair chance, so I’ll give her one (Han sjunger om Lucifer)
Let me tell you who she is, yeah

She’s a fallen angel, sent from heaven up above
She’s a fallen angel, waitin for me to love her, yeah
(Know that she’s) She’s a fallen angel, take your judgment off her
I know, that she’s a fallen angel


You know, I could
Help her mend, her broken wings
So she can fly again
But I don’t, wanna lose everything that I’ve gained
Turnin me a selfish man (oh)
Cause without em my heart just don’t go, no more (no more)
I couldn’t take the pain, from watchin her fly away
So say that you’ll stay
She’s mine

Don’t you
Baby don’t you (don’t you worry) worry
I’m gon help you (I’m gon help you ) fly
(I’m gon help you fly)
Just take me under yo (take me under) wings,
And we can reach the (we can reach the) sky
(we can reach the sky)
Baby don’t you (don‘t you worry) worry,
I’m gon help you (I’m gon help you ) fly
(I’m gon help you fly)
Yo mama, don’t you (take me under) worry
you gon reach the (we can reach the) sky
(we can reach the sky)
She’s a…

Baby I know
I know that they done hurt you
But I’m here
Let’s take it all away
So if you let me…
You know what, just put your heart in my hands
And everything they say, I take it back
Like this… (Intressant avslutning, i relation till videon, vid 03:19
Här ser man han oskuldsfull, ber, troende, sen vänder han
sig från tron och avslutar som följande)


You don’t mean nothing,
I don’t want ya,
I don’t need ya,
Never loved ya,
You’re nobody,
You'll never make it,
You’re a mistake (ooh),


Videon slutar med att väljer henne, Lucifer


Posted on: 2012/5/5 23:24

Edited by Abyssinia on 2012/5/5 23:41:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Omar och Abyssinia har gett upp, de kunde inte göra om svart till vitt.
Nu har Omar sjunkit ned helt i den mörka agendans ordförvanskningar och nyttjande av ord för att sänka folk - försöker få acceptans genom ordet "tolerans". Hehe... det ord som elitens agenda sett till varit den mest användbara kroken för att degenerera folket och ödelägga moral och kultur. Få igenom allmän sänkning och normalisering av allt ont och pervo - genom "vem vill inte vara tolerant". Lägg av Omar.

Abyssinia skulle kunna, om han inte vore så indragen i det svarta nätet, gärna kunna låta folk undslippa svarta saker, demoner som hoppar ut genom dessa bilder, ord och videos - du är så krokad, och förstår i själva verket noll av vad andlig sanning är. Du är förblindad, skärp dig. Varför postar du sådana saker i en tråd om Koranen? För vems skull, vad är det goda syftet?

Jag har ställt en del frågor.

Har ni skägg?

Vad är det för en svans som är på Abyssinias avatars huvud?

För vem har det någon betydelse vad Tina Turner eller Chris Brown sjunger om? Det har väl bara betydelse för att få vara en som postar för att ha en nödutgång genom att flytta bort fokus.

Frågar igen - har en ortodox religion, eller andlig kultivering något att göra med attribut och attiraljer - eller kan just att det finns, direkt vara en sak som avslöjar dom som bisarra vilseledande fenomen?

Så jag frågar - lyfter ni rumpan mot himlen/gud och tillber jorden vända mot en SVART sten i Mecca? Ja eller nej.

......


Nu till väsentligheter, bort från de som inte kan försvara sin hjärntvätt (Omar o Abyssinia).

Apropå att somliga inte ens verkar kunna ta in, inte kunna ge feedback på... talvärde, gematria och "psêphos" mm - trots att de själva drog igång att kalla Koranen vara något från gud... för att det var något kring siffran 19...

Det jag skrev i slutet av inlägg 350... jag var med i ett mailutbyte kring några saker, som från början var om "108" - talet som finns med i den gamla kinesiska klassikern "Berättelser från träskmarkerna" och att det stod:

"Allteftersom går de olika rövarbanden ihop för att bilda ett gäng laglösa kämpar på 108 man under ledning av Song Jiang, som tidigare varit tingsnotarie. Även om de olika rövarna ofta hamnar i strid med myndigheternas trupper hoppas Song Jiang att få kejsarens erkännande. Till exempel säger Song vid ett tillfälle till en tillfångatagen general..."


... så kan jag spinna vidare på inlägg 350, och posta det jag skrivit i ett mailutbyte kring "108":


Det att det var 108 personer/kämpar... mycket kretsar kring 108 inom buddism och annat inom religion, och togs då även in när kristendomen blev till från buddism. Talet kallas för lyckonumret/lyckonummer inom buddismen.
Budda feet har 108 symboler.

Bild på Budda Feet:
http://webspace.webring.com/people/cm/mmthanhtike/feet.jpg

Fin bild på Buddha's footprint (klicka på den för större)
http://cs.nga.gov.au/Detail.cfm?IRN=131850

Här är en pdf på fyra sidor, fina bilder och hur personen "tycker" och ser på det med 108:
http://www.fellowcraft.co.uk/Buddhism_by_Numbers_A.pdf

Nya testamentet har 27 "books" och det är kristendomens "hjärta", och det är fyra evangelier - 4x27 = 108

I gamla språk såsom grekiska så var det inte bara som det nu är med våra bokstäver, utan varje bokstav hade tre innebörder, bokstav, symbol och ett talvärde.

Man fick inte förändra buddas ord (Budda Dharma), eller texters mening och innebörd, för det var genom att få ett ord därifrån som man kunde räddas.

Därför gick man hela tiden efter det med talvärde och ljudvärde, mm.
Gematria och psêphos, men jag är inte säker på hur det heter, eller så...

Men man ska inte alls gå efter hur man nu säger vad tex gematria är, om man tex googlar efter dess betydelse, det är ofta helt fel, eller otillräcklig info. Det är inte heller vad vi såg i mailutbytet om Marx och Mao... inte att dra ned det till nivån av bolibompa-matematik . Det är istället väldigt seriöst, det är nästan en grund för hur människor skrivit texter och hur de har överfört det + "format om", hittat på, och lagt in annat... till andra språk. Överföra något från ovan nedåt till språk och text.

Då bokstäverna också hade det stora syftet och innehållet av att vara ett tal, så faller allt tillbaka på att det bakom språken, eller olika ord - bokstäverna, finns ett talvärde, vilket också är en symbol, det blir som matematik och geometri. Innan något fick ett ord, som tex namnet på en
budda, så fanns det något annat och djupare - det sattes det ord på, eller på ytan här så är det några bokstäver.

Så det var kanske som att man strävade efter att bevara "en form" även om det på ytan stod annorlunda, så fanns ändå det sanna ursprungliga bevarat, för formen var bevarad, eller geometrin, eller kalla det för "energiinnehåll"... ???

Kristendomen verkar då främst vara en "omskapelse"/kopiering/efterlikning från Mûlasarvâstivâdavinaya (MSV) och Saddharmapundarîka/Lotussutran (SDP).

Så när man skapade kristendom var kanske "hela poängen" att arbeta utifrån att inte förstöra något som är mycket vidare än bara orden i sig. (Det är bara mina ytliga synpunkter, och jag kan missminna och missförstå olika saker - men se vad Lindtner skriver längre ned: "universell").

Man kan inte alls jämföra dagens översättningar mellan tex tyska och svenska, och hur tex sanskrit, grekiska och hebreiska var - då var språken som uppifrån, och inte platta förstörda som idag, och det var i andliga kontext.

På en framgrävd vägg i gamla Pompeji står det:
"Jag älskar henne, vilkens tal är 545" (enl. Lindtner)


Indiska radband/malas har 108 kulor. Trappsteg i tempel kan vara 108. Man går 108 varv runt något, tror buddistiska munkar gör/gjorde det.

108 = 6x6 + 6x6 + 6x6 (666)

108 "kanaler" som är/formar hjärtchakrat - lotushjärtat.


Different Names of Shiva (108)
http://www.iloveindia.com/spirituality/gods/shiva/shiva-names.html

Lindtner i Klavreströms medeltida av timmer byggda buddistiska kyrka, men vi kan ju nu för tiden kalla det för kyrka bara... och kristen...:

A Visit to Granhult Buddhist Church
http://www.hagglundsforlag.se/forfattaredok/lindtner/granhult.htm

-----

Lindtner:

When you start counting, however, you will soon see that the unknown authors of the Gospels must have paid extreme attention to each word and syllable, to their number and to their numerical value, what the Greeks call psêphos. In a lecture published in 1970, the Dutch NT scholar Joost
Smit Sibinga observed, with regard to Matthew, that he, ... arranged his text in such a way that the size of the individual sections is fixed by a determined number of syllables. The individual parts of a sentence, the sentences themselves, sections of a smaller and larger size, they are, all of them, characterized in a purely quantitative way by their number of syllables.

"... for the authors or editors of the NT, the next question - also not seriously faced by scholars before now - has to do with the historical background. Why was 108 considered, so to speak, their lucky number?
To be sure, the figure 108 is never explicitly mentioned in the Bible, neither in the OT nor in the NT.
Hence, the interest in the figure 108 must have another historical background.

"... That background, I claim is found in India, where 108, as known, is widely considered as a holy number. The Buddhist rosary consists of 108 beads. Even the old name of the Christian rosarium is an imitation of the Buddhist rosary. The Sanskrit japa-mâlâ, a garland for recitation, was taken as a japâ-mâlâ, a garland of roses. The "original” reading is, of course, japa, not japâ. The distortion is typical, and not without wit.
But here I am talking about the figure 108 in a purely literary context.
It is the lucky number of the evangelists.

A simple answer about the historical background of the figure 108 in the NT is offered by the CLT which speaks of the Gospels as universal imitations, Pirate-copies, of the Buddhist Gospels. The imitation, as said, is universal in the sense that it works at many or even all levels.
It also imitates the numerical patterns of the Buddhist texts.

... To establish my point with regard to the figure 108 etc. in Buddhist originals, I can do no better than refer to what is universally regarded as a basic Buddhist text...

... There is still a long way ahead of us, but we can already now see the light at the end of the tunnel.
It is a fact that the Buddhist and Christian evangelists counted the words and syllables and that they were aware of the numerical values of each letter. My book gives some examples and each day new examples are brought to light.

How they managed to construe careful numerical patterns on several levels at the same time is still a puzzle to me. Did they employ some sort of mechanical device - or did they possess some extraordinary powers of memorizing?






Posted on: 2012/5/6 0:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
En video om DMX och hans kamp
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/QIDg_wIjxZ4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Innehåll

00:00 - 03:12 Inledning
03:13 - 03:50 Typisk dagens musik
03:51 - 08:41 DMXs ånger, Hans kamp, (Från Bibeln)
08:42 - 10:58 Musik industrin
10:59 - 14:29 Avslut, Intervju osv

De som kommer med sanningen, det är de som hängs ut!

Posted on: 2012/5/6 1:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Abyssina, jag trodde helt ärligt at du var klokare än så här.. Vad fan kommer du med dessa meningslösa komentarer och videos du ploppar upp med så fort du inte vet vad du ska skriva när du känner dig hotat postar du bullshit videos, vad fan har videos med koranen att göra.. dem video du visar och förklaringar kan vi redan allihopa men vi tolkar dem inte med koranen dem har absolut inget med det att göra.

Jag har som sagt levt som muslim över 22 år men jag har fan inte varit så hjärntvättad som du verkar vara, deta kan jag bara tänka mig har att göra med att du har blivit konverterat och någon måste ha tagit dig när du varit som svagast. Det är dem svaga människor som tar till sig en religion för at söka stöd hos den, fört att dem hittar inte ut själva.

Jag skulle förstå om du hade också varit född som muslim att släppa den, för det är nog det absolut svåraste man kan göra, det måste jag erkänna, det var rena helvetet för mig iallfall, jag kunde inte tro och fortfarnade kan jag ej tro hur mycket av vardagslivet egntligen är inprä'glat i religion... Än idag kan jag inte påstå att jag är helt fri från dem då jag ibalnd kommer på mig själv tänka visa tankar som bara en troende egentligen ska ha.

Och en sak till. Dem flesta tror att om man lämnar religionen så förlorar man gud, det trodde jag med, men saningen är att det är då du börjar hitta den verkliga och den enda riktiga... Det är när du börjar älska gud istället för att frukta honom, när du ber om mänskligheten och inte för dig själv, när du ser en kristen, jude ,satanist, budist,hinduist, alla som den enda guds barn och som dina bröder som talar ett annat språk pågrund av den Djävulska guden som skrev böcker i olika språk och delade på folket.

Som någon nänt innan så är dem trodende dem enda som är besatta av demoner. Dem tror och fruktar dem mer än något annat, därav ger ni dem större kraft och makt än era gud som inte ens kan försvara er från en demon...

Jag ska skryta lite nu, men jag säger dig sanningen, Ni är rädda för mörkret, och ni fruktar demoner och satan mer än något annat, men min gud eller vår gud skulle aldrig tillåta att demoner skrämmer hans skapelse,han har inte satan som han bäste vän. han bäste vän är Adam och eve om du vet vad det betyder.Det är absolut inte figurer du läst om i boken, och dem är inga människor , men i symbol skulle jag rita dem till en hexagram, 6 kantig form, kallad för davids stjärnan. Det är adam och eve . det är grunden för all liv på jorden om du har förstånd kommer du nångong att inse det. Därmed rekomenderar jag dig att aldrig någonsin bränna eller trampa på en sexkantig stjärna för då bränner du guds egna symbol som du är gjord av. och med det markerar du att du är livets motståndare och satans betjänare som hatar livet och fruktar elden som är viktigaste beståndsdelen för våran liv och själ. Må elden aldrig nånsin släckas, inget eld utan vatten och inget vatten utan eld.

Jag är beredd att möta alla dem demoner som 2 miljrder muslimer är besatta av och jag skulle ge dem varochen varsin örfil och skicka tillbaks dem till det helvete dem komifrån . fast det tråkiga är att jag inte kan döda dessa demoner därför att dem är mina bröder, mina bröder som har förlorat sig själva och gått på en bok och förvandlats till mördare.. jag är här för att försöka hjälpa mina bröder. NI BEHÖVER HJÄLP. och vi hade behövt er till stöd medans ni har chans och livet i behåll.

I slut ändan kommer vi att besegra ändå vare sig ni är med eller inte. När stjärnorna åter står på sin plats och solen har gjort sitt varv.


Edited by Mizar on 2012/5/6 3:24:19
Edited by Mizar on 2012/5/6 3:39:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Vi vet redan vad texten säger och hur den legitimerar till att man ska ta sig till våld i
kampen mot orättvisa. Det är alltså en hel generation som växt med 2pac musik och även
han är under Pyramiden. Detta ska inte vara något nytt. Detta är en av hans tidigaste video och vi
kan se sublimerade symboler av pyramiden och ögat, genomsyrar i hela videon från början till slut.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/OiNwbKSMoHc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Pausa vid dessa tider
<ul>00:00 Pyramiden
00:19 Pyramiden
00:22 Pyramiden
00:25 Pyramiden
01:03 Polisens bricka som ögat
01:07 Pyramiden
01:48 Pyramiden
02:01 Pyramiden
02:17 Polisens bricka som ögat
20:25 Pyramiden och ögat
02:32 Pyramiden </ul>
Avslutar med
<ul>03:02 – 04:30 Pyramiden, ögat,
</ul>

Posted on: 2012/5/6 11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Vad de gör är, illuminati, frimurare eller satan och hans anhängare. Vad de gör är att de tar fram, desperat, fattiga, karismatiska och omedvetna unga individer, ger de hela världen i utbyte mot deras själ [L]. De har lärt oss att kalla dessa unga för artister, skådespelar eller stjärnor. De har gjort de som legender för oss [L]. De har gjort de idoler för oss. Visste du vad idol betyder? Det betyder ”Avgudad person” eller ”avgud”. Är det verkligen konstigt att många länder idag har identiska likadana tv-program kallad idol. Ser du inte alla ungdomar som står i kö för att bli avgudade? [L]

Detta är vad satan har sålt till oss innan vi ens visste vem och var vi var. Han och hans anhängare har sålt dig idén om att du kan bli eller nå en stjärna. De har sålt idén om att du kan vara en gud. Så de pekar åt dig och leder dig i riktning mot deras idoler och dessa idoler är ledarna av våra barn. Dessa idoler, det är deras ord våra barn mimar, det är deras ord som ekar i barnens huvud, det är deras beteende våra barn imiterar och ämnar assimilera. Du ska veta att satan sitter på barnens rygg för de är de svagaste bland oss. Du kanske säger, det bara en underhållning. Jag säger varsågod underhåll dig, men det ska komma en tid där du kommer förstå, värst är om du aldrig förstod. Världen är en lekplats enbart för barnen för att de vet ännu inte om deras synder. Bara dåren strävar efter evig ungdom [L]. Vi lär oss i Koranen att Gud förlåter dig från alla synder förutom dyrkandet av Idoler. Verken du gör det direkt eller indirekt.

Du ska också veta att jorden är under satans domän. Du är här en kort tid sen ska du dö. Jag bryr mig inte vem du är och vilka status eller vilka prestige du har, du kom inte till världen av din egen vilja, du valde inte att vara här, ingen valde att komma till detta livet och alla ska dö. Till och med innan du föddes, var det redan bestämt att du ska dö! Vi lär oss i koranen att Gud gav dig döden redan innan du ens var född. Allt du har fått i detta livet är en kort tid och inom den tiden har du fått, HELT GRATIS, dina ögon att se med, du har fått hjärna att tänka med, hjärtat som pumpar blod i dina vener och alla andra organfunktioner i din kropp helt Gratis!

Ditt liv kostar inte ett öre, du betalade inte något för att komma till liv och din kropp kommer dö men inte din själ, inte din riktiga jag, om inte du lyckas rädda den. Du kanske säger att du är 14 år gammal, eller 20 år, eller 46, eller 100 år gammal. Då må vara det men du ska veta att din stjäl är äldre än jorden själv. Du har fått så mycket av Gud och allt som förväntas av dig är att du ska tacka Gud för allt du har fått. För att tiden tickar, Koranen säger:

<ul>[46:15] Vi ålade människan att hedra sina föräldrar.
Hans mor bar honom mödosamt, födde honom mödosamt,
och tog nära hand om honom i trettio månader. När han uppnår
mognad, och når fyrtioårsåldern, ska han säga, "Min Herre, vägled
mig till att vara tacksam för de välsignelser Du gett mig och mina föräldrar,
och till att göra de rättfärdiga verk som förnöjer Dig. Låt även mina barn
vara rättfärdiga. Jag har ångrat mig inför Dig; Jag är en underkastad."
</ul>

Det är inte konstigt att män kommer i 40 års ålderskris. Det är i den åldern du förväntas att göra ditt beslut och underkasta dig till Gud totalt. 40 är åldern av förståelse men titta på artisterna. Ser du inte att de har allt vad de vill i världen men ändå är de på knäna gråtande?

Jag utmanar dig!
Stäng av ditt TV för en Månad! Testa!
Ta din tv och vänd skärmen mot väggen och låt den vara så för en månad ….


Må gud vägleda oss!

Posted on: 2012/5/6 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Illuminati är dem efterföljade till dem som skapade din BOK, har du itne förstått det?.


Och jag kan svara för andra vad gäller att vi lever i satans domän;
Nej det gör vi verkligen inte, inte vi som är vakna och vet värdet av livet. Detta är tvärtom Paradisets paradis och inget kan vara bättre än den. Den kan däremot utspela sig i olika tider och därmed se anorlunda ut.
Det är ni troende som har valt att ni ska vara i helvetet och ni lever efter det, för er ska det krävas tills ni dör för att ni ska inse vart ni egentligen beffan er.

Er Gud kommer fråga er: Var ni inte nöjda mina varleser som jag skapade er i den bästa av dem alla planeterna . där både vatten forsar och frukt av oändlighet finns på jorden, däremot alla vackra människor och sina familjer och vänner som man får dela med sig tiden av på denna vackra resa som vara 100 år men som alltid återkommer. Så länge solen lyser och planeterna är i sin ordning kommer det att ske så. När väl solen kommer mot sitt slut då har vi redan utveckats vidare till en annan planet runt Sirus som ligger 8 ljus år ifrån , liksom solen ligger 8 ljusminuter.

När du sedan nämner att vi itne valde att komma hit, det är vad du tror och insett och det förklarar varför du itne är nöjd med livet på denna planet. Du har visst valt att komma hit och du var girig nog att trängas förbi alla miljoner andra fiskar som var tillsamans med dig, och du trängde dig förbi maskhålen och du tog dig ut ur en svart hål gråtande och växande på en tid som du inte ens han uppfatta, 9 månader var som 1 milli secund för dig men det är du itne medveten om. Liksom allt liv börjar med döden , så är döden grunden till den nya livet. Som en supernova där en eller 2 stjärnor sprängs och det bildar nytt liv nya solar och stjä'rnor , när dessa solar föds kan dem också ha förmågan att bli supernovor , allt för att livet ska gå vidare i all evighet. våran själv är äldre än big-ben själv.

Och sist, till din lilla fjuttiga utmaning, Jag tor inte du vet vem du pratar med men kan du itne komma med bättre utmaningar än 1 månad utan tv, heheh skratt retande.

Jag har inte kollat på TV på minst 4 år, min gode broder , hur tror du annars jag skulle orka tänka själv?. för att inte ljuga så har däremot tittat på nån film kanske 3 st när jag blivit tvungen till det med vänner eller tjej.

Jag hälsar aldrig på folk som har sina tv aparater påslagana om dem vägrar stänga av de.

Är säker på att minst 30% av vakens folk heller inte tittar på tv.

Må solen upplysa alla er troende, och stjärnorna vägleda er till det som ni en gång varit. Och jorden bli era bevis på att ni är dem heliga i den verkliga paradiset. Gud har redan väglett oss med livet och gett dig huvud , ögon, armar och ben och .

Du tror visst livet är som tv-spel där någon har ritat dig och lagt in där så andra kan styra dig med en kontroll från deras vardags rum, men varken du eller dem är mevtena om vem som styr, figuren i tv-spelet tror att det är han som styr, han som håller i kontrollen tror också det är han som styr figuren, men han som tillverkade spelet är den som styr dem båda . Vakna

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Mizar du behöver vakna, det går inte att ta dig på alvar och du svarar inte för mig. Du är en hycklare!

Posted on: 2012/5/7 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 12 13 14 (15) 16 17 18 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
20 user(s) are online (20 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 20

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS