vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

OBS: Omedelbar hjälp i ärendet med Domenic. Din hjälp behövs! ASAP!

See User information

Hej alla underbara Medmänniskor,

Vi behöver er omedelbara hjälp för att slå ett slag för Domenic i ärendet där nu "Systemet" försöker agera mot fadern.

Problematiken är att jag själv missuppfattade när skrivelsen skall vara inne till Svea Hovrätt och denna skrivelse bör skickas imorgon måndag (7/5) eller senast tisdag (8/5).

Om ert hjärta klappar för fallet med Domenic och ni känner att detta är rätt och hur detta kommersiella förfarande vilket bolagen som agerar som myndigheter allt mer gör övergrepp mot våra rättigheter mm för att tjäna allt mer pengar.

Orsak till ärendet är att agera med en anmälan om jäv i domstolsförhandlingen mot fadern, samt att vid senare även agera mot hela fallet med Domenic. Prio 1 blir att försöka stoppa fängslande av fadern.

Alla är vi berörda på ett eller annat sätt, då samhället mer och mer övergår till en allt mer kommersiell hantering före rätten till både liv och hälsa. Christer och Annie har enbart en lägre "nummerlapp", än vi andra och ju längre detta får hålla på, kommer detta gå till en allt längre ytterlighet. Om ni har barn eller funderar på att skaffa detta, borde ni fundera på hur ni vill verka för deras framtig.

Jag tänker inte heller döma ifall ni inte vill, kan eller vågar, däremot vill jag vända mig mot er som vill verka och ser den ökande faran för oss alla. Vi sitter dock alla i samma båt, ju fler vi är som skickar in detta, ju större tyngd får det.

Där av ber jag/vi om er alla om hjälp att överväga er situation och agera med följande;

-

Alternativ 1.

Printa ut nedanstående dokument, ändra hur det passar bäst för er.

Svea hovrätt, Org Nr: 202100-2742
Box 2290, 103 17 Stockholm
Birger Jarls Torg 16
Riddarholmen
Stockholm

_

Alternativt 2.

Göra om till PDF och sända till;

E-Post: svea.hovratt@dom.se

_

Alternativ 3.

Göra både 1 och 2, även sända detta till alla tänkbara instanser ni kommer på. Spelar ingen roll om det är till tidningar, regeringsnissar osv.
Ju mer publicitet, ju bättre skruv och svårare att förneka/gömma...

Vi har alla En röst!!

_

Här är dokumentet, bara cut'n paste och kratta på:

Quote:

Ärende: Svea Hovrätt 1430-11

Datum: _________________

Till: Under SVERIGES DOMSTOLAR Org Nr
: 202100-2742, samt underställda bolag under SWEDEN KINGDOM OF CIK#: 0000225913 (http://www.sec.gov).

Samtliga tjänstemän, beröda av fall 1430-11 och agerande som ansvariga överordnade av dess behandlande.

Svea hovrätt, Org Nr: 202100-2742
Box 2290, 103 17 Stockholm
Birger Jarls Torg 16
Riddarholmen
Stockholm
E-Post: svea.hovratt@dom.se

Från: Av En som utgör folket.

Denna delgivning kommer även göras bla. till REGERINGSKANSLIET Org-Nr: 202100-3831, som huvudsakligen står ansvarig under 1995:1300.
Vidare kommer detta vidarebefordras till sammanslutningar för mänsklig rätt. Brevet görs även öppet för var och Ens medmänskliga skyldighet att påtala risk och fara för fred och frihet.

Ärendet: Överhängande risk för Jäv.

Berörda lagar: RB Kap 4 §15 1942:740, 1975:1288, 1993:348, 1983:370, 2010:1932, 1971:291 §41-44.

Denna klagan skall höras öppet och skall under eder skyldighet utredas som risk under 1995:1300, samt överhängande risken för jäv i tex. förhandlingen (Svea Hovrätt 1430-11).

Förbises denna skrivelse och/eller av annan orsak ej upptagas, skall 1986:123 beaktas mot person i tjänstemanautövande göras, även för domare agerande i eller utom domareden(RB 1942:740 Kap 4 §11) och/eller annan som agerar i samhällstjänst.
Denna fråga är att bedöma från såväl subjektiv som objektiv synpunkt, att frångå denna skrivelse kan utgöra risk för rättegångsfel.

Klagan skall hanteras efter risk för liv och hälsa över kommersiell vinning (BrB 1962:700 Kap3 §5-12). Det åligger en överhängande risk för jäv, då förhandlingsparter, tillsammans med Org 202100-2742 utgör kommersiell vinning med gemensamt intresse.

Samtliga bolag (Inkl. bolag agerande som statlig myndighet) med ekonomisk vinning via gemensam ägande mot utsatt part i ärendet skall underställas denna yttran om jäv och risker bejakas på ett rättssäkert sätt, där åtaganden av mänskliga rättigheter för att säkerställa rätten till liv och hälsa skall bejakas.

I en allt mer fallande ekonomi, riskerar fortsatt förfarande av denna typ sätta hela samhällets rättssäkerheten i fara. Styrkning av detta är lätt tillgängligt hos RSV (Riksskatteverket), allabolag.se mfl. Detta har samma underliggande praxis, vilket Aftonbladets senaste granskning gällande bolag Org Nr 202100-0076 (RIKSPOLISSTYRELSEN), där kommersiellt uppsatta mål tvingar tjänstemän att bryta mot grundläggande syfte och verkan på ett rättssäkert och laga sätt.
Samma jävrisk genomsyrar bolag såväl SOCIALSTYRELSEN (Org Nr 202100-0555), KRIMINALVÅRDEN (Org Nr 202100-0225), GOTLANDS KOMMUN (Org Nr 212000-0803) mfl.

Denna yttran gäller vidare samtliga fall/ärenden gällande Domenic Johansson, där bolag utgör kommersiell handel över rätten till liv och hälsa, där "pinn-jakten" utgör en direkt fara för liv och hälsa. I en allt ökande akt frångås rätten till liv, över kommersiellt uppsatta mål.
Detta är med en allt växande oro, där jag ser tydliga tecken på att rättssäkerheten urholkas till fördel av kommersiell handel och utgörandet av direkt fara för liv och hälsa. I tidigare domstolförhandlingar där tex. åberopande av Sveriges åtaganden av mänsklig rätt förbises och tystas under rättegångsförhandlingar (http://www.un.org/en/documents/udhr/index.shtml). Det skall göras gällande att tvisten gällande i LVU-målet ej är avslutat, vilket sätter validiteten av ärende 1430-11 högst frågasatt. I tidigare mål har resulterat i direkt hälsofara för föräldrarna, som nu riskerar ytterligare risk för sina liv.

Även i mål
1430-11 har det begärts en styrkning av samhällskontraktet, vilket grundar sig till persona CHRISTER JOHANSSON, ANNIE JOHANSSON och DOMENIC JOHANSSON. Detta fundamentala kontrakt är vad Sverige och Sveriges domstolar agerar under och även detta har förnekats trotts krav. Kan ej detta presenteras vid anmodan, mister hela rättssystemet sitt bemyndigande via regeringsformens (1974:152) grundande i Kap. 1 samt 2. Detta utgör vidare risk för 1962:700, kap 18. Det är med bestörtning jag bevittnar hur ordningsmakten/rättssystemet nu agerar cancerlikt mot folket det en gång skapades för att skydda/tjäna.

I medmänsklighet
En

__________________ (Tilltal)

Via persona: ______________ _________________________

Org/person Nr __ __ __ __ __ __ - __ __ __ __

Jag/Vi tackar på förhand för all hjälp vi kan få.

Quote:

Marcus Tullius Cicero said:

A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself. For the traitor appears not a traitor; he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men. He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can no longer resist. A murderer is less to fear. The traitor is the plague.

Posted on: 2012/5/6 19:34

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ASAP: Omedelbar hjälp i ärendet med Domenic.

See User information
Hur gör jag om ett dokument till pdf och hur skriver jag på min signatur och datum på ett sådant digitalt dokument. Kan du inte göra det här själv?

Posted on: 2012/5/6 19:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ASAP: Omedelbar hjälp i ärendet med Domenic.

See User information
Quote:

Aspire skrev:
Hur gör jag om ett dokument till pdf och hur skriver jag på min signatur och datum på ett sådant digitalt dokument.

Funktionaliteten finns i WORD, dom om du har en kombinerad scanner/printer kan du först skriva ut den, kråka på den, sedan scanna in den och skicka.

Quote:

Aspire skrev:

Kan du inte göra det här själv?

Förstår inte frågan.

Självklart kommer jag göra det med, men jag kan enbart stå för Ens sak. Ju fler som väljer att lägga sin rätt till att enas i frågan, ökar tyngden. Detta är ett 3e part drivande, vilket alla har rätt/ skyldighet(moralisk) till.

Enade vi skall segra, delade vi kommer falla.

För fred, frid och kommande generationers frihet!

Posted on: 2012/5/6 21:34

FRI

Bättring för alla!

Re: OBS: Omedelbar hjälp i ärendet med Domenic. Din hjälp behövs! ASAP!

See User information
Det är ett skämt, i mina ögon. Men den som tror att man "hjälper" agerar, kanske...

Posted on: 2012/5/6 22:02

See User information
Quote:

tomas skrev:
Det är ett skämt, i mina ögon. Men den som tror att man "hjälper" agerar, kanske...

Kolla filmen i post;

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=180494#forumpost180494

Detta pågår även i AB Sverige. Direkt lustigt är det tyvärr inte från mitt perspektiv... Speciellt när jag bevittnat föräldrarnas misär...

Posted on: 2012/5/6 23:08

FRI

Bättring för alla!

See User information
Hej, menade inte att vara snäsig. Jag tänkte väl att du skulle skicka in det själv också, men att du kanske hade förhinder..

Jag går till biblan idag, skriver ut det, under det och skickar det. Tack.

Posted on: 2012/5/7 7:44

See User information
Tusen tack för hjälpen! <3!!

Skulle dock aldrig be andra göra något jag själv inte är villig att göra. Går emot hela mitt sätt att se på saker.

Tusen och åter tusen tack till alla er vilka ställer upp för era medmännsikor i utsatta positioner! <3!

Ju fler röster som kommer in som 3e part, ju större tyngd har det. Det börjar bli dags att påminna dom att vi är deras chefer och inte bankerna och mammon... Dom är där för oss, det är hela grunden till ordet "Tjänsteman", tjänare...

Vilket dom lurat i oss att det är tvärt om...

Någonstans på vägen fick dom oss att tro, att en fiktion/verktyg (pengar) står över något naturligt och levande.

Har själv inställningen att liv och hälsa ej kan värdesättas i pengar...

Jag(med några år på nacken) ser detta bara öka i detta samhälle som är allt mer på väg mot fanders...

Posted on: 2012/5/7 11:08

FRI

Bättring för alla!

See User information
Då var det gjort! Brevet kommer inte att hämtas för ens imorgon dock eftersom jag var en halvtimma sen.

Posted on: 2012/5/7 16:12

See User information
Quote:

Quote:

tomas skrev:

Kolla filmen i post;

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=180494#forumpost180494

Detta pågår även i AB Sverige. Direkt lustigt är det tyvärr inte från mitt perspektiv... Speciellt när jag bevittnat föräldrarnas misär...

Jag tycker också det är åt pepparn, och jag har även uttryckt det angående Domenic då det var "nytt".

Tycker emellertid att det inte kan fungera med att skicka sådant, att de bara kommer att ruska på huvudet, för det är alldeles för många konstigheter i det. Ska man bli seriöst bemött och ansedd så kan man inte blanda byråkratspråk rättsliga begrepp, med en mängd grammatiska fel och annat. Då faller det antagligen platt till marken.

Vem vet var saker och ting har sin början, vad som gett vad?

Droger, New Age-flum etc... ger som jag tidigare skrivit angående detta, bara problem för en själv och involverade. Sedan kan man peka på att andra är dumma, såsom samhället. Men det är inte hela sanningen. Någonstans finns det "som man bäddar får man ligga, "som man ropar får man svar" etc etc, o dyl.

Att som utomstående som jag, som inte är så insatt, ska gå in som egen Person, är inte ok, för mig. Man kan bara agera då man ser helheten, annars är man bara en som bidrar till att stärka det dåliga, felen växer. Då skadar man andra utan att veta om det. Det blir en värre soppa. Inblandade kan sluta som rättshaverister i tvångströja.

Jag har funderat på varför då det hela började, man kunde läsa att familjen skulle till Indien för att börja ett nytt liv - medans jag nu har läst både på engelska och svenska, att familjen skulle till Indien för att arbeta volontärt?

Folk är underställda... det är ett problem att inblandade inte har ett andligt tänk, utan är fast i New Age, svänger sig med "spirituellt" och inte kan vakna. Vad är inte som en pyramid? Man föds utan speciell frihet - aktivister, komaister och andra New Ageare har vänt på hur verkligheten och livet är, och det hela blir en fantasibubbla. Lurade gör videos om free man... och det postas och postas, och många går på det.

Posted on: 2012/5/7 16:38

See User information

Vi har det styre vi förtjänar och ju mer vi sitter med händerna knytna i byxfickan och beklagar oss via forum och annat, som vi "Svenskar" är uppfostrade att bete oss.
Under tiden har du regel-författarna smilandes på väg till "banken" och nästa steg att sko sig på massans nackar bara fortgår.

Att sedan reflektera det som förslavat oss med att i vår tur göra en projektion av "Devide and conquer" att peka på andra som "spiritualister", new agerare, free man osv osv...

Alla former av steg i rätt riktning, är ett steg i den riktningen, även små vinglande steg... Förr eller senare kommer vi nå målet.

Så istället för söndra och härska, kanske vi borde förena och hjälpa varandra?

Att "folk är underställda" är kanske inte direkt sant i min värld, där tjänstemän faktiskt är tjänare... Däremot har du rätt i den vy du ser från, där i "normal" praxis har herrarna gjorts till slavar... Jag har flertalet gånger frågat och hört andra fråga om "Alla är lika inför lagen"...

Reaktionerna av dessa tjänstemän är rätt roande... En sa tex "Detta är en filosofisk fråga".

Posted on: 2012/5/7 17:15

FRI

Bättring för alla!

See User information
Vad som startade vårt fall och många andra handlar om diskriminering av rättigheter och oro på grund av att man kräver "samtänk" och lydnad utanför deklarationen!

Vad vi skulle göra i Indien är vidare vår sak då det är helt normalt att flytta eller och resa. Jag skulle jobba samtidigt som jag skulle hjälpa barn. För övrigt så gick det 2 år innan jag kom ur chocken, har gjort så gott jag kan för att rapportera om hur allt gått till, kan dock inte sköta det med perfektion i ett chocktillstånd. En gör så gott man kan!

Må väl!

Posted on: 2012/5/7 18:56
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Är det något mer jag kan göra för er? Jag har förstått huvudpunkterna av vad som hänt er. Jag läste om ert fall för länge sedan, men jag orkar inte ta in mer information om det för det gör för ont. Du anar inte hur många gånger jag har fantiserat om att kunna hjälpa er på riktigt. Att kunna erbjuda en säker plats där er familj kan få leva i fred. Allt det här är fullständigt vansinne.

Posted on: 2012/5/7 19:10

See User information
@ Aspire: <3!

Tusen tack! Och till er andra som ställde upp!

Ville bara posta en liten länk där själva sakfrågan kommer upp om att folket är dom underställda, vilket kanske inte riktigt är som det verkar... Detta är väldigt viktigt för mig, därför jag vill posta denna lite udda länk...
Detta är precis vad regeringsbildningslagen §1 säger...
Vill ansolut att ni funderar över detta gällande er själva.

Nu menar jag bara talet i början här som Gingrich håller. Att det sedan är USA, spelar ingen roll... Nu är detta ju spellevinkar/politiker som gärna gör vad som för din röst, men det speglar ändå sanningen. Jag hoppas ni verkligen lyssnar till vad han säger.

Posted on: 2012/5/8 9:47

FRI

Bättring för alla!

See User information
SLAPP FÄNGELSE OCH YTTERLIGARE OMÄNSKLIGT STRAFF!

Posted on: 2012/5/9 11:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Tack, för information om att svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ, inte vill, kan eller vågar bestaffa och beskatta din enskilda olydnad att kid-nappa din son Domenic, från det allmännas kid-nappning i tid och rum.

Posted on: 2012/5/9 13:28

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
SLAPP FÄNGELSE OCH YTTERLIGARE OMÄNSKLIGT STRAFF!

Det finnes hopp! Jag vill passa på att tacka alla härliga medmänniskor insats för er broder och medmänniska, om detta detta nu bidrog till hur företagsbeslutets utsago.

Jag både hoppas och tror detta hade del och vad en fågel viskade i mitt öra, kom en hel del brev...

<3 x 1000 till alla er och massa @-,-'-,-'-,-,----!

- Må den bortglömda rättvisan vilket domstolarna grundades för segra till sist!

Posted on: 2012/5/9 16:43

Edited by Avatar on 2012/5/9 16:59:40

FRI

Bättring för alla!

See User information
Åtminstone något :)

Posted on: 2012/5/9 20:21

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=khWvLCAZ8RA

Laddade upp den omixade filen, får ta hand om det när jag sitter på ett bätre bredbannd.

Jag söker lite feedback givetvis... Vi lirar in en hel del på Svenska som skall klippas ihpå snart, som skall ta upp ett annorlunda tankesätt, eller bara, ett tankesätt utan "boxen"...

Återkommer, må väl tills vidare, och tackar på förhand.

Kom ihåg att hålla ett finger på volymknappen, musiken är på tok för hög jämfört med snacket.

<3

Posted on: 2013/6/6 23:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper