vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 ... 61 »


Re: Koranen


See User information
Svar till sWiFt
Här vi testar igen. 19 matematiken i Koranen är alltså
ingen numerologi. Det är fakta, du behöver bara känna siffrorna 1 - 9 för att förstå den.

<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/9mAyR5x2_CE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sura 74, Den Dolda Hemligheten 1 - 30 och 35
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
<ul>
[1] O du dolda hemlighet.
[2] Kom ut och varna.
[3] Förhärliga din Herre.
[4] Rena din klädsel.

[5] Försaka det som är fel.
[6] Var nöjd med din lott.
[7] Fira ihärdigt minnet av din Herre.
[8] Sedan, när hornet blåses.
[9] Det kommer att vara en svår dag.

[10] För de som inte tror, inte lätt.
[11] Låt Mig ta itu med den Jag skapat som en individ.
[12] Jag försåg honom med massor av pengar.
[13] Och barn att betrakta.
[14] Jag gjorde allting enkelt för honom.

[15] Ändå är han girig efter mer.
[16] Han vägrade envist att acceptera dessa bevis.
[17] Jag kommer straffa honom mer och mer.
[18] För han reflekterade, och bestämde sig sedan.
[19] Miserabelt är det han beslutade.
[20] Sannerligen miserabelt är det han beslutade.

[21] Han tittade.
[22] Han rynkade på pannan och suckade.
[23] Sedan vände han sig bort arrogant.
[24] Han sa, "Detta är blott listig magi!
[25] "Detta är gjort av människor."

[26] Jag kommer att överlämna honom till straff.
[27] Vilket straff!
[28] Grundligt och omfattande.
[29] Uppenbart för alla människor.
[30] Nitton råder över det.


[30] Nitton råder över det.
[35] Detta är ett av de stora miraklen.


</ul>
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/3WN3rTfWHzI?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/6/8 23:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Den Dolda Hemligheten 1 - 30 och 35


Igen Abyssinia, du postar delar utav verser utan att svara på mina frågor som kritiserar just samma beteende..
LÄSER DU INTE MINA INLÄGG ELLER HAR DU SVÅRT MED SPRÅKET?! Jag har sett dina så kallade bevis förut, jag vill att du bemöter mina inlägg istället för att hela tiden fortsätta hänvisa till samma skrift.

Alltså, varför upprepar du bara? Mina senaste inlägg handlade inte om vad beviset "är" utan varför det brister. Vi ser att videomakaren i likhet med RK och dig först undviker vers 31 i al-Muddath-Thir helt och hållet, för att sedan använda vers 30 som ett starkt bevis för sin teori....

Är det ett bra bevis när man tar valfria koranverser ur sitt sammanhang menar du?

Jag kan lätt ge dig lika starka eller bättre "bevis" på att nummer 7 är viktigare än 19 i Koranen. Vill du inte se?
Kan du inte ens svara mig?

Det verkar som att du har tid för all världens OT-diskussion i övrigt, så varför inte bemöta argumentet gällande Alif i Koranens inledande fras?!

Exempel: Alif = ا
"Bismi" skrivs ibland med en alif; باسم
"Bismi" skrivs ibland utan en alif;بسم

[img width=450]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTT_aNGXqRwlYFOxA8i9pz_Y32RrZD8TmLnD1wT0sctcGOg6T8o[/img]


Posted on: 2012/6/9 1:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Det verkar inte finns någon meningen alls med att försöka skriva vad man vet till denna snubbe då denne är troende och tror på allt förutom sanningen. han söker efter svar och övertygelser yttligt för att finna sin Gud Inte nog med det han försöker också bevisa för folket någonting som hans profet redan gjort för 1400 år sedan men profetens ord har blivit gamla.

Kan personligen ge en utmaning till dig Abyssina:

Jag har lyckas väcka minst 6 st olika bröder och en 7:e har väckt mig som gjorde att jag kunde väcka dessa 6, 5 av dem har sagt att dem väckt minst 2 av deras andra vänner. Nu har jag minskat siffrorna för att det itne ska låta som babel, i verkligheten är dem fler men jag räknar bara dem som jag vet med all säkerhet. hursomehlst så är det en del Människor som har fått se och hitta sitt egna väg, liv, återfått ögonen och öronen, känslan och förmågan att själv kunna tänka och planera. av alla dem har jag 3 st som jag kan tala helt fritt om precis vad som helst och dem komme rförstå 10000% och kommer kunna fortsätta berätta med sin persepktiv, än så länge är bollen bara i rullning men den blir större och större..

Nu till din utmaniing:
Lyckas du konvrtera 3 personer bara så säg till här på forumet , men helst innan 2025 .

Jag tror jag ska bli muslim och skaffa en till idol vid guds sida, en stor medhjälpare som hjälper gud och hans människor , tacka gud att Gud behöver rashads hjälp, och tacka gud att Gud behöver Abyssinas hjälp...

Abyss har valt att tro på boken, tro på profeterna, änglarna, nummrerna och rashad, dessutom mest av allt, så tror han faktist på en dator som räknat ut siffrorna med hjälp av rashads egna sjusteringar...

[img width=300]http://www.metmuseum.org/en/exhibitions/listings/2012/byzantium-and-islam/blog/book-club/posts/~/media/Images/Exhibitions/2012/Byzantium%20and%20Islam/blog/letters1.ashx?mw=600[/img]

Vilket material är det skrivet på ?
Papyrus = egyptisk uppfinning, detta är en verklig hemlighet i sig, koranen är skriven i basen som är uppfunnet av egypten, vilket i verkligehten även själva innehållet är.

När började araberna blåsa i basuner?

Sura 74 handlar säkerligen om faronen Ramses och det nya egypten som övergick från gammal tro till ett nytt, vilket inte gillades av dess föregångares förbund. .

Här ges lite led tråd.

Egyptens tjugonde dynasti varade omkring 1190-1070 f.Kr. (enligt den låga kronologin). Dynastin räknas till det Nya riket i det forntida Egypten. Den mest välkända av den tjugonde dynastins faraoner var Ramses III. Faraonerna av den tjugonde dynastin regerade från Thebe. Nya rikets storhetstid kom definitivt till sitt slut efter Ramses III:s död. Den sista härskaren av dynastin avsattes av guden Amons överstepräst.


Vet du varifrån helvetes ugnarna kommer ifrån ? har du hört om egypternas ? mayas helvets ugnar.
om inte läs.

Sedan det som sWift beskrivit om att ni har hoppat mellan raderana för att få det att macha önskemålen, och dessutom ändrat i koranens text och tillomed tagit helt enkelt bort 2 suror, profeten muhammed och gud hade fel där och rashad rättade till guds och muhammeds fel. Må abyss vaa nöjd över rashad .


Här lägger jag in den kompletta suran 74.1-56 . om ni läser den i lugn och ro så komem rni att få en helt annan histora som det talas om, ni avgör själva. detta är från den riktiga koranens översättning och inte sektens.

innan jag postar vill jag påminna om något simpel o kanske löjlig mattematisk, mn den är inte värre än den adnra :)

swift skrev följande : Vi ser då totalt 22, inte 19 st. Nu driver jag tydligen in på punkt 2 av 12. Jag tror faktiskt jag sparar på resten, bollen är din Abyssinia.

tittar vi på sura 74 så har den 56 verser, 7+4=11 5+6=11 11+11= 22 , detta bevisar att det har inget med 19 att göra men istället mera samband till 22. om det hade varit 44 verser istället så hade vi fått 19 7+4+4+4=19 vilket hade kunnat gett en ledtråd om det nu hade varit så , men jag kan garantera att det har ingeting alls med det som dessa tokskallar nu tror på .

Här kommer suran ur verkliga koranen:

[74:1] DU SOM sveper in dig [i din ensamhet]!
[74:2] Stå upp och varna!
[74:3] Och prisa din Herres majestät!
[74:4] Och rena ditt hjärta!
[74:5] Och fly från all hednisk smitta!
[74:6] [När du ger] ge inte för att få något tillbaka!
[74:7] Och ha tålamod och fördrag [med allt] för din Herres skull!
[74:8] När det blåses i basunen
[74:9] har en svår Dag randats
[74:10] för dem som [ständigt] förnekade sanningen, och ingen lättnad skall ges dem!
[74:11] LÄMNA åt Mig att [ta itu med] den som Jag har skapat ensam [i moderlivet]
[74:12] och gett stor rikedom
[b][74:13
] och söner som står vid hans sida,
[74:14] och för vilken Jag har jämnat vägen [genom livet].
[74:15] Och som nu väntar sig att Jag skall ge honom ännu mer!
[74:16] Nej! Denne inbitne motståndare till Våra budskap,
[74:17] skall Jag låta utstå [ett straff tyngre än] klättringen uppför [en hal och brant bergvägg].
[74:18] Han tänker skarpt och överväger [hur han skall angripa dessa budskap] -
[74:19] måtte han förgås för dessa tankar,
[74:20] ja, måtte han förgås för dessa [onda] tankar. -
[74:21] Så ser han sig omkring,
[74:22] rynkar pannan och antar en bister uppsyn.
[74:23] Till sist vänder han sig bort med överlägsen min
[74:24] och säger: "Det är bara vältalighet som bländar [åhöraren, ord] hämtade från [gamla sagor];
[74:25] människors ord och ingenting annat!"

[74:26] Honom skall Jag låta brinna i helvetets eld!
[74:27] Och vad kan låta dig förstå vad helvetets eld betyder
[74:28] Den skonar ingen och förtär allt.
[74:29] I [dess lågor] förkolnar människans [hud].
[74:30] Nitton [väktare vakar] över den.
[74:31] Till Eldens väktare har Vi inte utsett andra än änglar, och Vi har enbart angett deras antal för att sätta dem som framhärdar i att förneka sanningen på prov, och att de som [i gångna tider] fick del av uppenbarelsen skall få visshet [om sanningen i denna Skrift], och att de som tror skall befästas i sin tro och att ingen tvekan skall finnas kvar hos dem som [tidigare] fick del av uppenbarelsen och hos de troende, och för att de vilkas sinne är sjukt [av tvivel] och förnekarna skall ställa sig frågan: "Vad kan Gud ha velat säga med denna liknelse?" Så låter Gud den Han vill gå vilse och så vägleder Han den Han vill. Och ingen känner [styrkan hos] Guds härskaror utom Han själv. Allt detta är enbart en påminnelse till människorna.
[74:32] NEJ, vid månen!
[74:33] Vid natten, när den viker;
[74:34] vid morgonrodnadens glöd!
[74:35] [Påminnelsen om domen och helveteselden] är förvisso ett av de mäktiga [varningstecknen]
[74:37] både dem av er som vill gå i främsta ledet och dem som [tvekar och] blir efter.
[74:38] Var och en skall ställas till svars för vad han har gjort
[74:39] utom de rättfärdiga som hör till den högra sidan
[74:40] [och som där de vilar] i [paradisets] lustgårdar, skall förhöra sig
[74:41] om [de dömda] syndarna [och fråga]:
[74:42] "Vad förde er till helveteselden?"
[74:43] De skall svara: "Vi hörde inte till dem som bad
[74:44] och vi gav inte heller den nödställde att äta
[74:45] och vi ägnade oss med [andra] likasinnade åt tomt och respektlöst tal [om höga ting]
[74:46] och påstod att Domens dag var en lögn -
[74:47] till dess vi fick visshet."
[74:48] Då skall medlarnas förböner inte vara dem till någon nytta.
[74:49] HUR är det fatt med dem som vänder ryggen åt påminnelsen
[74:50] [De beter sig] som skrämda åsnor
[74:51] som flyr för ett lejon!

[74:52] Men [i stället för att lyssna till uppenbarelsen] begär de, var och en av dem, att få [en egen] lättförståelig Skrift!
[74:53] Nej! De [tror ju inte på räkenskap och dom] fruktar inte evigheten.
[74:54] Nej, detta är en påminnelse,
[74:55] och låt den som vill lägga den på minnet!
[74:56] Men de kommer inte att lägga den på minnet annat än om Gud vill. Det är Han som är värd att fruktas, Han ensam som förlåter synd.

Där har ni verserna i sin helhet och dem som följt tråden kan lätt avgöra ved dem själva vill tro på, jag har försökt bidra så gott jag kunnat till alla.


Du borde sitta och dra dig tillbaka och börja tänka lite istället för att börja springa ännu snabbare Abyssina, för att om du fortsätter springa så snabbt som du gör så kommer du att möta väggen i sådan fart att det kan göra väldigt ont och kan tillochmed ge skada för livet..

Om du råkar gå mot en vägg eller väldig " renputsad glasskiva" så kan man klara sig med en bula i huvudet som snart svalnar och faktist blir starkare.

Om du sedan stannar istället för att både springa och gå , då kommer du att kunna upptäcka både väggen som är målad som en dörr och glasskivan som var så välputsad att man aldrig kunde se den i förväg det såg ut som en fri passage.

Jag hoppas att du förstår dessa sista budskap , som tur är jag ingen Gud som är svår att förstå och vi är gjorda för att förstå varandra när vi vill. När man vet, när man vill, är när du vet att du är beredd att förändras. Annars kommer du att förändras när du tids nog antigen springer mot väggen eller går genom skivan. Du har val att kunna stanna och börja se dem båda om du är beredd.

Så länge kan du kalla dig för 911 muslim. Och du fluger lika lågt och lika snabbt som planen inann dem mötte tornen. Vet du att det finns många 911 mulsimer, dvs sådana som av idolskap och usa hat blivit muslimer och dessa fluger mot en

Med detta avslutar jag nu deltaganted i detta post under minst 6 månader.










Edited by Mizar on 2012/6/9 3:14:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Man ska hålla sig till folk som vill utvecklas.

Oftast så är dom starkast troende som ser ner på andra dom som har varit värsta syndarna själva.

Men det finns tro sen finns det en form av självrättfärdighet.

Och det finns även denna tävlan rollen folk gärna kliver in i mer än gärna och väcker elden med .

Jag ser inte mycket gudomligt i folks handlingar på jorden idag.

Posted on: 2012/6/9 9:18

Edited by Shen on 2012/6/9 9:36:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
I min värld existerar inte religion.

När det kommer till herren existerar bara kärleken i ditt hjärta till han tron och kunskapen som är herrens.

Det finns inget som heter kristendom judendom islam osv.

För att religioner är en tolkning.

Men för eran skull ska jag kalla dem vid deras namn.

Är det inte ironiskt att islam behöver lära sig förlåtelse och kristendom måste lära sig rättfärdighet ?

Men vart hamnade förståelsen?

Buddismen.

Tror du det är uppdelat utan orsak ?

Tror du det står sök kunskapen för att det är kul?

Tror ni ni födds klara i kroppen då tror ni fel.

Att nå herren och än mycket mycket svårare att vara med herren är något som kräver extrem mängd självdiciplin förståelse vilja och utövande.

Det är inte många såna människor på jorden inte många alls.

I en onaturlig miljö kan jag säga på rak arm att det är nästintill omöjligt.

Det är därför folk säger ahh men gud rör bara vid mig ibland eller någon gång bryr han sig inte?

För det första.

Man ska vara tacksam om far har rört vid en överhuvudtaget
Kan man inte vara tacksam redan där så är det en varningssignal.

För det andra.

Om du verkligen vill bli en guds man börja med lära dig kunskapen och flytta ut till naturen där du har hans gåvor som ger dig något tillbaks.

Ingen människa som inte mediterat i naturen under en lång extrem period kan komma säga att dom är med gud.

För att som jag sa innan.

Vi födds inte klara det är vår plikt att bli människor såsom han skapte oss till.

Folk underskattar naturen för dom vet inte hur dom ska använda sig av den.

Man ska respektera sin nästa för varje människa går igenom en gigantisk kamp.

Om man inte kan börja söka sanningen i hjärtat har man inte börjat överhuvudtaget.

Som att försöka öppna en låst dörr utan nyckel.



Det är mer än en konst det är en livsuppgift så stor att den tar all tid du har på jorden och lära dig.


Posted on: 2012/6/9 10:11
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information

Posted on: 2012/6/9 11:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
sWiFt
Det är inte lönt föra diskussionen med dig,
hur många gånger ska jag behöva presentera fysisk bevis
om Koranen och dennes matematik. Vi gör så här, för argumenten skull vi lägger
matematiken åt sidan och kan du ge mig en bra förklaring till följande verser vara så väll skrivna
för 1400 år sedan? Lägg matematiken åt sidan och bara presentera en bra förklaring till dessa verser.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dWSMaeDLF0E?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sura 23, "De Troende vers" 12 - 16
<ul>[12] Vi skapade
människan från en speciell sorts lera.

[13] Därefter reproducerade vi honom från en liten droppe
som placerats i en väl skyddad förvaringsplats.

[14] Sedan utvecklade vi droppen till ett hängande (emryo),
vidarutvecklade därefter det hängande
(emryot) till en munfull (foster),
utvecklade sedan det munfulla
(fostret) till ben, och täckte därefter benen med kött.
På så sätt skapar vi en ny varelse. Välsignad vare GUD, den bäste Skaparen.

[15] Därefter, senare, dör ni.
[16] Därefter, på Återuppståndelsens Dag,
kommer ni att återupplivas.
</ul>

Som sagt glöm matematiken och kom med en förklaring om dessa verser,
Hur kände människan till om äggbefruktningen i detalj, för
1400 år sedan?


Posted on: 2012/6/9 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Shen
Jag undrar vad det är du pratar om, bland massa nonsens du skriver, sa du:

<ul>"Jag ser inte mycket gudomligt i folks handlingar på jorden idag."</ul>
Shen, det finns ingen gudomligt i människan!

Posted on: 2012/6/9 13:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Du visar det tydligen.

Och vad har du postat av livserfarenhet?

Inget.

Wallabi titta på dig själv.

Som en kopieringmaskin helt vilse.

lol mig påverkar inte din jakt på din egen synd kompis.


Posted on: 2012/6/9 13:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Ja precis, det finns ingen gudomlighet i mig,
jag hoppas att du inte tror att du är gudomlig, eller?

Posted on: 2012/6/9 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Lol lek med din manipulation.

Den som försöker sätta sitckor i ögonen på andra har själv en sten i hjärtat.

Gråter för din skull .

Ni fattar ingenting.

Posted on: 2012/6/9 13:48
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Tror du inte jag ser sorgen i ditt hjärta och känner din eld. lol jag känner dig bättre än dig själv bror.

Men du står inte över någon och du predikar inte ordet på rätt sätt.

Med hjärtat.

Du har väg kvar att upptäcka den.

Du har ännu inte slutat tävla.


Posted on: 2012/6/9 13:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Jag tror inte du har en aning i det du skriver. Så jag låter
dig vara, så kan du fortsätta posta här och hålla tråden levande.

Posted on: 2012/6/9 13:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Jag ""vet"" att du inte tror det,, bra att du tror på något iallafall lol .

Jag är tacksam för livet kompis jag har inte brottom härifrån som du . Ska du säga att hans skapelser inte är gudomliga lol.

Vet att du har haft det surt i livet och hjärtat brinner men alla är inte haywan broder.


Posted on: 2012/6/9 14:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Gradvis Indoktrinering till Homosexualitet
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/pnOAnds4l2c?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

I videon från 08:16 - 10:59
Håll det i perspektiv, det handlar inte om väskan
<ul>She sade the casting people have some problems .. with kind of problem?
They hav problem with the bag! Joe i think it is time to give up the bag, .......

I just dont know if the world is ready for you and your bag, I am not saying that you
shouldn't have a bag, its just there are other bags, you know that are,
maybe little less controversial </ul>

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/z0cL78vlNWE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/6/9 16:19

Edited by Abyssinia on 2012/6/9 16:40:09
Edited by Abyssinia on 2012/6/9 16:41:06
Edited by Abyssinia on 2012/6/9 16:44:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Albyssina: Det faktum att folk skrattar åt dom här sakerna när det sänds säger dig ingenting?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Tjoffsson
Humör är inte att underskattas.
Dessa video var från 90-talet, då skulle man skratta åt
sådana saker. Idag är de vardag, det är en gradvis process.
och humör är bland deras effektivast metod.
Man lär sig bäst när man skrattar.

Posted on: 2012/6/9 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Vad är det för trams att man lär sig bäst när man skrattar? Skratt är en chockreaktion. Det är en försvarsmekanism som oftast är till för att AVVISA något just att vi INTE ska ta det till oss.

Det vi oftast skrattar åt är egentligen sånt som vi inte vill vara med om själva. Det kan vara pinsamheter eller ännu värre.

Däremot kan man i undervisning använda humor för att lättare lära ut något, men det är därför att minnet kommer ihåg såna saker bättre som vi vill skydda oss mot någonting registrerar vi de saker vi vill skydda oss emot.


Edited by Tjoffsson on 2012/6/9 18:10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Tjoffsson
Du missar poängen!
Skratten i videon är inte originella,
De är redigerade för att tittarna ska hålla sig i
humoristisk tillstånd, men i processen det finns en agenda
som tittarna inte är medvetna om. Det handlar om att
programmera människor på ett bekvämt sätt och
att hålla folket i skratt är bästa metoden.

Vidare...
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYWRz6Q0dew?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/6/9 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Nej, dom här skratten är inte pålagda, utan både vänner och Sienfeldt filmas framför en "live studio audience".
Men däremot har de uppvämare innan filmningen för att de ska skratta oftare.


Däremot är programmen i sig underhållning för att folket inte ska vilja bry sig om reellaproblem, men ett nyhetsprogram eller debattprogram är betydligt mer programmering än en sit com.

För att inte tala om de här Jerry Springer och Ricky Lake. De showerna perverterar samhället och får folk att ta efter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Too Short - han var stor rappare på 90-talet
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/G1d8F2KMMAo?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/y8lQIFUyDbo?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/6/9 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Titta på denna video, sen postar jag en videoanalys på den.
<ul><iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/HZwMX6T5Jhk?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/6/9 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Jerry Springer.

Shit vilket program.

Bara för mycket.

Jag vet inte vad jag ska tro om typerna på domdär showerna vissa individer är overkligt korkade.

Ja det är sant att programen skickar dåliga signaler.

Det finns många många såna program vårs värsta år är praktexempel.

Om du mediterar samtidigt som du tittar på programet får hjärtat en chock det skickar alla fel signaler.

Det lustigaste är att på ett stadium kan inte hjärnan skilja på fantasi eller verklighet och skiten bara sugs in i hjärnan..

Det har och göra med dom olika djupa nivåerna av fokus/hypnos/avslappning vi kopplas in i i olika situationer.

Och när folk tittar på tv finns ingen och tävla med eller hur?

Det finns ingen och argumentera med du kan bara ta emot för tv är inte interaktivt.

Och precis precis så uppför sig det männskliga psyket.

Det är som att koppla sig förbi människans kritiska tänkande och förmåga att skydda sig själv genom att härnan gör en analys av vilket lägge du befinner dig i ständigt.

I detta fallet är analysen av känslor och psyket upp till vilken information du matas med genom tv .

Och den väljer dom efter vad som behagar dem.

Farligt.


Posted on: 2012/6/9 19:08
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information

Detta är videoanalys och är ingen fakta!
Musikvideon är inspirerad av filmen "American Psycho"
från år 2000 och handlar om en man med homosexuella fantasier

<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/oeOU3_7VNvQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>
Denna video gör analys på låtens text
<ul><iframe width="420"" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Qg1tggArU80?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>


Posted on: 2012/6/9 19:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 17 18 19 (20) 21 22 23 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS