vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 19 20 21 (22) 23 24 25 ... 61 »


Re: Koranen


See User information
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ZrZJpt-tGxI?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Tid 02:22 - 02:45
Can you describe a little bit more, what you meant by open minded?<ul>Like if you are not open minded, its like, .. lets say it is a new kind of vegetable
or something, if you are not open minded you won’t try it, because you are not like,
you know, its like to,
to try new things and stuff…
</ul>

Dessa barn kan också vara dina!!

Posted on: 2012/6/12 16:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Jag lämnar ämnet med dessa verser,

Sura 11 "Hüd" Vers 77 - 81
<ul>[77] När våra budbärare gick till Lot blev de illa behandlade,
och han generades av deras närvaro. Han sa,
"Detta är en svår dag."
[78] Hans folk kom springande; de hade vant sig vid sina
syndiga gärningar. Han sa, "O mitt folk, det vore renare för er om ni tar
mina döttrar i stället. Ni ska respektera GUD; skäm inte ut mig inför mina
gäster.
Finns det inte en enda förnuftig man ibland er?"
[79] De sa, "Du vet mycket väl att vi inte har någon
användning för dina döttrar; du vet precis vad vi vill ha."

[80] Han sa, "Jag önskar att jag var tillräckligt
stark, eller hade en mäktig bundsförvant!"

[81] (Änglarna) sa, "O Lot, vi är din Herres budbärare,
och
dessa människor kan inte röra dig. Du ska ge dig av med
din familj under natten, och låt inte någon av er se tillbaka, förutom din fru;
hon är fördömd med de som är fördömda. Deras utsatta tid
är morgonen. Är morgonen inte snart nog?"
</ul>

Sura 26 "Poeterna" vers 160 - 171
<ul>[160] Lots folk trodde inte på budbärarna.
[161] Deras bror Lot sa till dem, "Ska ni inte vara rättfärdiga?
[162] "Jag är en sann budbärare till er.
[163] "Ni ska vörda GUD och lyda mig.

[164] "Jag ber er inte om någon lön; min lön kommer endast från universums Herre.
[165] "Har ni könsumgänge med männen, av alla människor?
[166] "Ni försakar de fruar er Herre skapat åt er! Ni är verkligen syndande människor."
[167] De sa, "Slutar du inte, O Lot, kommer du att förvisas."

[168] Han sa, "Jag föraktar era gärningar."
[169] "Min Herre, rädda mig och min familj från deras gärningar."
[170] Vi räddade honom och hela hans familj.
[171] Men inte den gamla kvinnan; hon var fördömd. </ul>


Sura 15 "Al-Hijr Dalen" Vers 68 - 77
<ul>[68] Han sa, "Det här är mina gäster; skäm inte ut mig.
[69] "Frukta GUD och förödmjuka mig inte."
[70] De sa, "Förbjöd vi inte dig från att kontakta någon?"
[71] Han sa, "Här har ni mina döttrar, om ni måste."
[72] Men, dessvärre, var de fullständigt förblindade av sin lust.

[73] Följaktligen drabbades de av katastrofen på morgonen.
[74] Vi vände upp och ner på den, och öste förödande stenar över dem.
[75] Detta är en varning för de som har intelligens.
[76] Detta kommer alltid att vara systemet.
[77] Detta är ett tecken för de som tror. </ul>


Posted on: 2012/6/12 22:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Sura 26 ”Poeterna” vers 1 -9
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
<ul>[1] T.S.M.
[2] Dessa (bokstäver) utgör bevis på denna klargörande skrift.
[3] Du kanske anklagar dig själv för att de inte tror.
[4] Om vi vill, kan vi sända ett tecken från skyn, som tvingar deras nackar att böja sig.
[5] Varje gång en påminnelse från den Nådigaste kommer till dem, som är ny,
vänder de sig bort i motvilja.


[6] Eftersom de inte trodde, har de ådragit sig konsekvenserna av sin tanklöshet.
[7] Har de inte sett jorden, och hur många sorters vackra växter vi odlat på den?
[8] Det borde vara bevis nog för dem, men de flesta av dem tror inte.
[9] Utan tvivel, är er Herre den Allsmäktige, Barmhärtigast. </ul>

Sura 15 ”Al-Hijr Dalen” Vers 1- 21
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
<ul>[1] A.L.R.* Dessa (bokstäver) är bevis för denna skrift; en fulländad Koran.
[2] Utan tvivel, kommer de som inte trodde önska att de varit underkastade.
[3] Låt dem äta, njuta och förbli förblindade av önsketänkande; de kommer att få se.
[4] Vi utplånade aldrig ett samhälle förutom enligt en specifik, förutbestämd tid.
[5] Slutet för ett samhälle kan aldrig påskyndas, eller uppskjutas.

[6] De sa, "O du som fick denna påminnelse, du är galen.
[7] "Varför tar du inte ner änglarna, om du talar sanning?"
[8] Vi sänder bara ner änglarna för specifika funktioner. Annars skulle ingen få uppskov.
[9] Utan tvivel, har vi uppenbarat påminnelsen, och, utan tvivel, kommer vi att bevara den.
[10] Vi har skickat (budbärare) före dig till de tidigare samhällena.

[11] Varje gång en budbärare kom till dem, hånade de honom.
[12] På så sätt kontrollerar vi de skyldigas sinnen.
[13] Följaktligen kan de inte tro på honom.
Det har varit systemet sen de tidigare generationerna.

[14] Även om vi skulle öppna en port för dem som ledde
rakt in i skyn, genom vilken de klättrar;

[15] kommer de att säga, "Våra ögon
har förvillats. Vi har förhäxats."


[16] Vi placerade galaxer i skyn och smyckade det för åskådarna.
[17] Och vi skyddade det mot alla förkastade djävlar.
[18] Om någon av dem smyger sig på för att lyssna,
kommer en mäktig projektil att jaga bort honom.

[19] Vad jorden beträffar, konstruerade vi den, placerade
stabilisatorer (berg) på den, och odlade på den en perfekt balans av allting.

[20] Vi gjorde den beboelig för er och för varelser ni inte försörjer.
[21] Det finns ingenting som vi inte äger oändliga mängder av.
Men vi sänder ner det i exakta mått.
</ul>


Posted on: 2012/6/13 10:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
Abyssnina:

Sura 26 ”Poeterna” vers 1 -9
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste

[1] T.S.M.
[2] Dessa (bokstäver) utgör bevis på denna klargörande skrift.
[3] Du kanske anklagar dig själv för att de inte tror.
[4] Om vi vill, kan vi sända ett tecken från skyn, som tvingar deras nackar att böja sig.
[5] Varje gång en påminnelse från den Nådigaste kommer till dem, som är ny, vänder de sig bort i motvilja.


Då du valt att avsluta med dessa , avslutar jag också slutligen postning i denna tråd.


De markerade texterna säger mycket mer än vad man kan skriva här, men jag ska försöka vara kortfattat...

[2] Dessa (bokstäver) utgör bevis på denna klargörande skrift.

svar till 2= Läs min text.

3: Svar till tre= fråga dig själv.

4: Om vi vill, kan vi sända ett tecken från skyn, som tvingar deras nackar att böja sig.

Om nu nu vet detta och tror att Gud finns i himmelen, varför ber ni då med huvudet neråt mot helvetet och inte har huved mot skyn när ni ber ?

5 Varje gång en påminnelse från den Nådigaste kommer till dem , som är ny, vänder de sig bort i motvilja.

Denna säger sig själv, och du är beviset live på detta.

Tänk om Abraham, Moses,Muhamed,Jesus Budda all dem hade följt den bok som folket då valde och inte sökte själva så skulle dem ha varit dem som vänder sig bort i motvilja eftersom dem inte vågar söka något nytt och aldirg kommit på något annat. Om vi nu ska dessa som riktiga profeter.

och tänk då om Abraham redan hade kommit på sanningen och inte Moses hade varit en sökare som vänt sig till himmlen och gud själv, då hade inte Jesus kunnat uppstå för att han skulle gjort som dem adnra följa dem gamla orden och håll käften... tänk om Muhamed inte hade trott på sig själv och den riktiga gud och vänt sig mot himmeln, då hdae du inte haft den koran du nu läser.

frågan är vad ska du göra ? ska du hjälpa du vara som dina gamla profeter och föra äran vidare, eller ska du bli som dem som var profeternas fiender. vilket jag anser du just nu är..



PS: Innebörden i texten kan missförstås om den läses med fel avsigt... var öppen mot dig själv , inte mot mig inte mot andra.

Må Solen vara med dig, Månen skydda dig, Stjärnorna guida dig och Jorden ge dig LIV.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Människan är en fusion av himmel och jord.

Vi söker oss till att bli en fusion med himmlen annars hade vi inte ens ställt oss på benen.

Guds förnuft är med gud men guds kärlek är med allt.

djävulen djävulen.


Hmm beror på vem man menar.

Hornbocken han dricker ur demonernas kopp du ser tydligt vad han representerar.
Snusk Demon guru.

Satan satan.

Hoppar in i folk lite här och där.
Är folk lite här och där.

Anklagar gärna med den falska grundens utsikt.

Eld eld .

Nödvändigt ont för allt har sin natur sitt syfte sin tid sin orsak sitt pris.

Men bara till en viss gräns.

Kroppen och templet.

Så vad säga annat än medlidande djup respekt trots att den hör till dom lägre faserna.

Arkitektens hus.

Den enögde arkitekten är inte gud aven om han har folk som strings thats puppets med trädet.

Trädet är vackert det går inte förneka.

Men när du kommer så långt att du kommer så långt.

Då finns inget annat som gäller än ljuset.

Vi går från ljus till mörker tillbaks till ljus.

När du väl hittat ljus efter mörker går du aldrig tillbaks.

Många gör motsatsen ochså men dom gör så ochså pga dom inte inser varför olycka drabbat dem.

Posted on: 2012/6/13 18:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Subconscious War
De flesta människor skulle inte ha svårt att skilja skillnaden mellan det riktiga världen och den fiktiva världen som existerar i data- och tv-spel världen. Frågor som bör ställas är vad händer med människor kollektivt när samhället är under starka influenser av nöje och underhållning som glorifierar krig och våld. Var går gränsen mellan verkligheten och data- och tv-spel värden? "Subconsciouscious War" är en kort dokumentär video som gör skildring på hur median och spelvärlden påverkar det undermedvetna av samhällets kollektiva medvetande krig verklighet, våld, krig och kultur.
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/5pAeOUDsDO8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Innehållsförteckning till Videon
00:46 Start Inledning
03:13 Lanseringen av spelet Call of Duty modern Warfare
06:23 Pausa videon! Kan du se skillnaden mellan verklighet och spel?
06:59 Aldous Huxley – Intervju från 1958
<ul>”As you see it, who and what are the enemy of freedom?
First of all there are a number of impersonal forces with is pushing
in the direction of less and less freedom, and i also think that there are
a number technological devices with anybody who wish to use, can use,
to accelerate the process of going away from freedom, imposing control…. ”
</ul>
09:00 Propaganda
10:21 Collateral Murder
<ul>"People will com to love their oppression to
adore the technologis that undo their capacities to think"
</ul>
12:13 Närvarande soldat vittnar från Collateral Murder,
16:53 John Trudell
<ul>Eminem - The way you lie – 300 000 000 Youtube views
Idag 467,090,628 views
Lady Gaga - Bad Romance - 350 000 000 Youtube views
Idag 471,393,091 views</ul>
21:24 Pausa Videon! Vad är det du ser i skärmen?
22:25 Define Cyberspace
<ul>"The worst imiges are people who are overloaded with
information, with they dont know what to do with, have no
sense of what is relevant, and what is irrelevant, people
who become information Junkys"

"We created a new problem that people never experience
before, Information glutt, iformation meaninglessness,
information incoherence … if there are children starving in Somalia
or any other place its not because of insufficient information"


"Am i using technology or it is using me?"</ul>
26:00 Avslut
<ul>"Protect your spirit, protect your spirit
because you are in the place where spirit get eaten"
</ul>

Posted on: 2012/6/13 19:51

Edited by Abyssinia on 2012/6/13 20:07:13
Edited by Abyssinia on 2012/6/13 20:10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Sura 90, Staden
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
<ul>[1] Jag svär högtidligt vid denna stad.
[2] Staden ni bor i.
[3] Avlandet och den avlade.
[4] Vi skapade människan för att arbeta hårt (för att rädda sig själv).
[5] Tror han att ingen någonsin kommer att ställa honom till svars?

[6] Han skryter, "Jag spenderade så mycket pengar!"
[7] Tror han att ingen ser honom?
[8] Gav vi honom inte två ögon?
[9] En tunga och två läppar?
[10] Visade vi honom inte de två vägarna?

[11] Han borde välja den svåra vägen.
[12] Vilken är den svåra vägen?
[13] Befriandet av slavar.
[14] Att ge mat, under svåra tider.
[15] Föräldralösa som är besläktade.

[16] Eller de fattiga i nöd.
[17] Och att vara en av dem som tror, och uppmuntrar
varandra till att vara ihärdiga, och uppmuntrar
varandra till att vara snälla.

[18] Dessa har förtjänat lycka.
[19] Vad gäller de som inte tror på
våra uppenbarelser, har de ådragit sig misär.

[20] De kommer att vara fängslade i Helvetet. </ul>

Posted on: 2012/6/14 10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Det är inte lönt föra diskussionen med dig,
hur många gånger ska jag behöva presentera fysisk bevis
om Koranen och dennes matematik. ../..Lägg matematiken åt sidan och bara presentera en bra förklaring till dessa verser.



Det är inte lönt eftersom du är galen, har dåliga argument och således förlorar debatten. Du har ännu inte presenterat ett enda bevis utan svamlar istället lösryckta koranverser, postar amerikanska musikvideos och undviker att svara på obekväma frågor. Det är lagom fräckt att ställa motfrågor utan att ens svara mig först, jag ska ändå ge dig en replik igen eftersom jag litar på att du sedan svarar på mina frågor...eller?

I Koranen finns 60+ verser som handlar om reproduktion och liknande, dessa är utspridda i boken och mycket upprepas precis som boken i övrigt. Vi kan börja med att se på vad människan är uppbyggd utav, man tycker väl att Koranen bör beskriva åtminstone det med säkerhet..(?)

Kanske utav jord?

11:61 It is He Who hath produced you from the earth

Kanske torr lera?


15:26,28,33
We created man from sounding clay
17:61 ... Thou didst create from clay
32:7 He began the creation of man from clay

Kanske ur ingenting?


19:67 We created him before out of nothing
52:35 Were they created of nothing?

Kom vi ur gyttja?

23:12 We created man from a product of wet earth (loam) (Pickthall)
23:12 Man We did create from a quintessence (of clay)
38:71 I am about to create a mortal out of mire

Eller vatten?


25:54 It is He Who has created man from water (se även 21:30, 24:45)

Kanske det var ur damm?


3:59 He created (Jesus) out of dust
30:20 He created you from dust
35:11 Allah did create you from dust ....

Kanske kommer vi från de döda, eller kanske en enda person?

30:19 It is He who brings out the living from the dead
39:6 He created you from a single Person (se även 4:1)

Igen kan vi alltså använda verser för att stödja lite vad som helst, förstår du nu poängen med denna diktsamling?

Vad gäller vätskedroppen (sperma) så finns det minst 15 verser som pratar om det, jag orkar inte lista alla dessa men ursprunget till informationen kan faktiskt vara Bibeln! I Genesis 38:9 läser vi hur Onan spiller sin säd på marken. (Ja, därav ordet onani)... I själva verket citerar Koranen felaktig grekisk vetenskap där det påstås att säden härstammar från ryggraden. (86:5-7)

Befruktningen var alltså inte alls så okänd som du vill påskina. Koranen plagierar bevisligen grekisk litteratur igen och det är ytterligare ett argument emot dess gudomlighet. Kunskapen om embryot i Koranen kommer från greken Galen av Pergamon´s livsverk. Denne Aelius Galenus influerade i övrigt arabvärlden enormt med sin medicinska "kunskap". (Galenskaper)

Här hittar du en rejäl uppsats i ämnet med alla källor:
Answering Islam: Embryo

Dessutom, modern vetenskap har idag grundligt motbevisat de "embryostadier" (från Galen) som Koranen berättar om i Sura 71:14. Tack för påminnelsen!

Jag har lite svårt att "glömma" matematiken eftersom HELA denna tråd samt ditt resonemang bygger på just det!!
Så igen, totalt antal alifs i Koranens inledningsfras kan sägas vara närmare 22, eller 19, beroende på hur man räknar. Igen, va?

Exempel: Alif = ا
"Bismi" skrivs ibland med en alif; باسم
"Bismi" skrivs ibland utan en alif; بسم

Ytterligare exempel, vi såg att videomakaren i likhet med både RK och dig först undviker vers 31 i al-Muddath-Thir helt och hållet, för att sedan använda vers 30 som ett starkt bevis för sin teori. Är inte detta godtyckligt? (oärligt)

Du säger heller inget om pi eller det gyllene snittet, jag menar att dessa är "äkta" gudomliga tal, som vi känt till länge men ännu tills idag inte kunnat hitta alla decimaler för.

Du kommenterade inte nummer 7 trots två chanser, så här kommer lite "fysiska bevis" som du felaktigt kallar det.

The matching results with the number 7 illustrated in this article are clear evidences that God Almighty, Allah, has arranged his book in a form that is in harmony with that number, so that it might lead us to the conclusion that the Quran is a revelation from the Creator of the seven heavens.

The number seven has a great presence in our life and worship, because the heavens are seven, the colors are seven, the days are seven, the orbits in the atom are seven, we turn around the Kaaba seven times, we run between Safa and Marwa seven times, we stone Lucifer seven times, we are commanded by seven commands, we are forbidden to commit seven sins, the greatest sins that directly lead to Hell are seven, there are seven kind of people Allah will put them under His shade on the day of judgment, … and so many other countless things.

The previous makes the number 7 on the top of other numbers after the number 1 that indicates the Unitarianism of God Almighty, because he is one and unique. The number 1 is the most repeated number in the Quran, after it, comes the number 7, and that might be an indication to the Unitarianism of the Creator firstly, then to his power of creation. Allah says:

“It is Allah who has created seven heavens and of the earth the like. His command descends between them, that you may know that Allah has power over all things, and that Allah surrounds all things in (His) knowledge.” (Al-Talaq 65:12).

* The number of heavens is seven, and when we look in the Quran for the statement “seven heavens” we find that it is repeated seven times throughout the whole Quran exactly as the number of heavens!
* Among all the numbers, the number 7 is the first number stated in the Quran.
* When we look for the appearing frequencies of all the numbers in the Quran, we find that the number 7 is the most repeated number after the number 1.
* When we look at the first chapter in Allah’s book, that is Al-Fatihah (the opening), we find that it is made of seven verses, and it is composed of twenty-one alphabets, which is a multiple of 7 (21=7×3).
* But the astonishing thing in this great Sura which consists of 7 verses is that the number of letters of Allah’s name in this Sura is seven times seven!!! i.e. the number of the letters “A”, “L” and “H” in this Sura is 49 letters, i.e. 7×7.
* God Almighty has told us about the number of the doors of Hell, may Allah protect us from it, when He said: “To it are seven Gates.” (Al-Hijr 15:44). We find that the word “Hell” is repeated 77 times throughout the whole Quran and this number is also a multiple of 7, and made of 7 and 7, and equal to 7×11, so, Hell has seven gates and was repeated in the Quran in a number of times that is a multiple of seven.

The first time the number seven is stated in the Quran is in the verse where God Almighty says: “ ...then He directed Himself to the heaven, so He made them complete seven heavens, and He knows all things.” (Al-Baqarah 2:29).

And the last time the number seven is stated in the Quran is in the verse: “And We have built above you seven strong (heavens)” (Al-Nabaa 78:12).

* When we count the number of Suras from the Sura 2, where the number 7 is stated for the first time, to the Sura 78, where the number 7 is stated for the last time, we find that there are exactly 77 chapters, and this number is a multiple of seven.
* When we count the number of verses from the verse (2:29), where 7 appears for the first time, to the verse (78:12), where 7 appears for the last time, we find that there are exactly 5649 verses, and this number is also a multiple of seven.
* When we count the number of verses from the beginning of Surat Al-Baqarah 2 (2:1), where 7 appears for the first time, to the end of Surat An-Naba 78 (78:40), where 7 appears for the last time, we find that there are 5705 verses, and this number is also a multiple of seven!

The question now is:
Is it a coincidence that the number of Suras is a multiple of seven, and the number of verses is also a multiple of seven, in verses that are talking about the number seven?!

The Most Beautiful Word - It is the word “Allah” Glory be to Him, God Almighty has arranged that word in his book following a strong pattern based also on the number seven as a proof that He is the Lord of the seven heavens.

The word “Allah” was stated for the first time in the first verse of the Quran, which is “In the name of Allah, most Gracious most Merciful.” (Al-Fatihah 1:1), while the last time this glorious name was stated was in the verse: “Allah, the Eternal, the Absolute;” (Al-Ikhlas 112:2)

Now look at the following wonderful facts and their relation with the number 7:

* From the Sura 1, where the word “Allah” was stated for the first time, to the Sura 112, where “Allah” was stated for the last time, there are exactly 112 Suras, and this number is a multiple of seven.
* From the verse (1:1) to the verse (112:2) there are 6223 verses, and this number is also a multiple of seven.
* The total sum of letters in the two verses is 28, which is a multiple of seven.
* The total sum of Allah letters (i.e. ‘A’, ‘L’ and ‘H’) in the two verses is 14 letters, which is also a multiple of seven!

To any one who claims that the Quran is corrupted, we present to him the following facts:

* The number of alphabets used as Initials is 14, i.e. 7×2.
* The Initials are grouped into 14 different sets, i.e. 7×2.
* The numbers of the Quran’s alphabets is 28, i.e. 7×4.
* The number of the words in the first verse and the last verse in the Quran is 7.
* The number of words in the first Sura and the last Sura is 49= 7 × 7.
* The number of Suras whose numbers of verses are multiples of 7 is 14 Suras, i.e. 7×2.
* The first Sura among them is Al-Fatihah with 7 verses, and the last is Sura 112 Al-Ikhlas with 7 verses.
* The Arabic name for Sura 1 is composed of 7 letters and so is the Arabic name for Sura 112.
* The Prophet, may peace be upon Him, lived for 63 years, i.e. 7×9.


Apostates of Islam har lagt upp en kul miniräknare som låter dig hitta "mirakel-19" i valfri text. Du kan även lätt analysera talserier och liknande. (OBS! Kräver troligen IE då FF verkar sakna fullt stöd). Lek runt lite där och återkom när du kan svara mig med egna ord och inte fler koranverser eller annat trams!

Miniräknare:
Quran Miracle Refuter (v2.2)

Posted on: 2012/6/15 7:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Matmatik är en produkt av reaktion.

Reaktion = Gyllene snittet är en utryck av reaktion.

Lagarna bakom reaktion är densamme som bakom orsak och verkan som tillåter energi ändra form anpassa sig och hitta balans.

Därför är matematik en tolkning av naturen dvs reaktionen efter dom 3 lagarna.

Man kan inte använda matematik till exakt allt det kan bara förklara till en viss gräns.

Det leder aldrig till visdom för hans ljus och medlidande är visdom ochd en kunkapen kan ingen matematik hålla i och ingen människa heller man kan bara uppleva den där den är när den är och låta den väcka förståelsen inombords..

För att veta allt krävs att du vet positionen för varenda partikel i unuversum.

Och det i sin tur kräver ett minne större än universum självt.

Men han kan han kan veta för hans ljus från hans hjärta uppehåller allt liv och genomsyrar allt.

Börjar någon lära sig något ?


Dyrka inte det du ser med ögonen men uppskatta hans gåvor och inse värdet i dem.

Att räkna ut hur det fungerar kan ett barn göra (nåja inte riktigt men så svårt är det inte om man ställer sig själv dom rätta frågorna).

Går inte in på fysik och matematik för det är något människorna måste lära sig själva av för det är redan illa som det är med hur tekniken utnyttjas mot folk och främst till vapen.

Jag spenderade många många många år sedan barnsben med partikel och kvantfysik.
en stor del av svaren kom genom tomheten.

Jag kunde sitta på rasterna och räkna ut hur svarta hål var konstruerade långt före vad folk tror är ett geni MR stewen hawkings bara för massan inte lärt sig tänka.

Jag nåde en nivå där jag inte längre kunde framskrida i mina kalkyler utan att göra egna experment som krävde enorma resurser.

Och var och vilka ser jag göra dessa exeriment.

Militären i area 51.

Jadu då blir man riktigt peppad och supporta männskligheten med nya formler.

S fort jag hade knäckt formeln för den tredje dimensionen och insåg detta så la jag ifrån mig allt vad fysik hete och förträngde allt så mycket det gick.

Uppskatta luften du andas istället och dom ärliga människorna istället för som det är idag stirra sig blind på detaljer som inte ger något högre tillbaks.




Posted on: 2012/6/15 7:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Quote:

ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
...Säger Shen



Du räknar ut hur svarta hål är konstruerade men du har inte lärt dig att använda kommatecken!?

Adresserar du något eller någon i ditt inlägg? Det är svårt nog att få en syl i vädret med en galning per tråd! Skapa gärna en egen där du kan hålla dig och prata osammanhängande i separata meningar om t ex vad du sett för experiment vid area 51.

Du skriver bland annat att "Lagarna bakom reaktion är densamme som bakom orsak och verkan som tillåter energi ändra form anpassa sig och hitta balans."


Sist jag kollade så var aktion&reaktion i princip samma sak som orsak&verkan. Med detta i åtanke förstår nog inte många vad du pratar om... Kanske åsyftar du entropi?

Du får gärna låta bli att fylla trådar med irrelevant och knappt läsbar skit.

[img width=300]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSMrC-DFp69_hIDDQgNJyT-yvUpxjwILtGt4vA4jWwFa5jNxyTr[/img]

Posted on: 2012/6/15 10:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
sWiFt
Det finns inget att vinna eller förlora här, Det finns ingen vinstpris att
ta hem här, släpp ditt ego och läs! Sen säger du att jag inte har kommit
med bevis och har inte svarat dig. Ja det blir svårt när du medvetet blundar
och hur många gånger kan jag svara på samma sak. Och vad är en människa
om hon inte är galen i denna värld full av illusioner.
Matematiken med 7, håller inte!

Återigen bara ge mig mig en simpel förklaring till dessa verser,
Hur kunde människan veta detta i detalj för 1400 år sedan,
i dina ord?


Sura 23, De Troende vers 12 - 16
<ul>[12] Vi skapade
människan från en speciell sorts lera.

[13] Därefter reproducerade vi honom från en liten droppe
som placerats i en väl skyddad förvaringsplats.

[14] Sedan utvecklade vi droppen till ett hängande (emryo),
vidarutvecklade därefter det hängande
(emryot) till en munfull (foster),
utvecklade sedan det munfulla
(fostret) till ben, och täckte därefter benen med kött.
På så sätt skapar vi en ny varelse. Välsignad vare GUD, den bäste Skaparen.

[15] Därefter, senare, dör ni.
[16] Därefter, på Återuppståndelsens Dag,
kommer ni att återupplivas.
</ul>
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dWSMaeDLF0E?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/6/15 14:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Reaktion en konsekvens av aktion .... Snarare du som är lite galen som dömmer folk efter stavande och förmodligen uttal ochså..En riktig Maymoon skalle.


Läsbart skit ja för man kan inte förstå något man inte studerat själv för skallen är för träig.

Absynnia det är logiskt.

Elementen behvövs för organismerna som allt annat levande.

Så självklart mellan jord och vatten (Lera)..

Därför vi delar receptorer med vissa havsamöbor.

Inte amöbor kanske men enkla livsformer.

Och glömm inte bort kvantumkopplingarna .

Allt är ett.

Posted on: 2012/6/15 18:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Sura 73, Dold
I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
<ul>[1] O du som är dold.
[2] Meditera på natten, förutom sällan.
[3] Hälften av den, eller lite mindre.
[4] Eller lite mer. Och läs Koranen från pärm till pärm.
[5] Vi kommer att ge dig ett tungt budskap.

[6] Meditationen på natten är effektivare, och rättfärdigare.
[7] Ni har gott om tid under dagen för andra saker.
[8] Ni ska fira minnet av er Herres namn,
för att komma närmare och närmare Honom.

[9] Herren av öst och väst; det finns ingen annan
gud än Honom. Ni borde välja Honom som er
försvarare.
[10] Och var ihärdig trots deras yttranden,
och ignorera dem på ett vänligt sätt.


[11] Och låt Mig ta itu med de som förkastar,
som välsignats generöst; ge dem bara lite tid.

[12] Vi har stränga straff, och Helvetet.
[13] Mat som knappt kan sväljas, och smärtsamt straff.
[14] En dag kommer jorden och bergen att skälva,
och bergen kommer att förvandlas till en viktlös trave.

[15] Vi har sänt en budbärare till er, precis som
vi sände en budbärare till Farao.


[16] Farao trotsade budbäraren,
och följaktligen straffade vi honom svårt.

[17] Om ni inte tror, hur kan ni undvika en dag
så hemsk att den gör spädbarnen gråhåriga?

[18] Himlen kommer att krossas därav. Hans löfte är sant.
[19] Detta är en påminnelse; låt den som vill välja vägen till sin Herre.
[20] Er Herre vet att ni mediterar två tredjedelar av natten, eller hälften av den,
eller en tredjedel av den, och det gör också en del av de som trodde med dig. GUD
har format dagen och natten, och Han vet att ni inte alltid kan göra det. Han har ursäktat er.
I stället ska ni läsa det ni kan av Koranen. Han vet att en del av er kanske är sjuka,
andra kanske reser i strävan efter GUDs gåvor, och andra kanske strävar för
GUDs sak.
Ni ska läsa vad ni kan av den, och iakttaga kontakt bönerna
(Salat), ge den obligatoriska välgörenheten (Zakat), och låna GUD
ett lån av rättfärdighet. Allt gott som ni gör för era själar,
kommer ni att finna hos GUD mycket bättre och
generöst belönat. Och be GUD om förlåtelse.
GUD är Förlåtare, Barmhärtigast.
</ul>

Posted on: 2012/6/16 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Koranens Matematik 4
Följande postar jag den 4:e matematisk struktur från koranen
Denna inlägg är rätt så lik med [L] men skillnaden i denna är att,
här börjar det stora talet direkt med antalet Verser i varje sura sen följd av
sura numren. När man sätter ihop dessa siffror får man ett gigantiskt tal med
12930 siffror, vilket är multipel av 19. Upplägg och struktur av talet som följande:

<ul>7 Verser, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, Sura 1
286 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 284, 285, 286 Sura 2
200 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 198, 199, 200 Sura 3
176 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 174, 175, 176 Sura 4
120 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 118, 119, 120 Sura 5

....osv till sista Sura 114

5 Verser, 1, 2, 3, 4, 5 Sura 111
4 Verser, 1, 2, 3, 4, Sura 112
5 Verser, 1, 2, 3, 4, 5 Sura 113
6 Verser, 1, 2, 3, 4, 5 6 Sura 114
Totalt har Koranen 6234</ul>
Sätter vi dessa siffror efter varandra som till exempel:
<ul>7 Verser, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, Sura 1 286 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 284, 285, 286 Sura 2 200 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 198, 199, 200 Sura 3 176 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 174, 175, 176 Sura 4 120 Verser 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ..... 118, 119, 120 Sura 5 ......................osv till sista Sura 114 och 6234</ul>
Vi får då ett tal på 12930 siffror vilket är multipel av 19 som följande:

7 1 2 3 4 5 6 7 1 286 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 2 200 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 3 176 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 4 120 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 5 165 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 6 206 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 7 75 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 8 127 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 9 109 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 10 123 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 11 111 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 12 43 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 13 52 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 14 99 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 15 128 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 16 111 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 17 110 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 18 98 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 19 135 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 20 112 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 21 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 22 118 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 23 64 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 24 77 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 25 227 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 26 93 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 27 88 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 28 69 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 29 60 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 30 34 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 31 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 32 73 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 33 54 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 34 45 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 35 83 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 36 182 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 37 88 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 38 75 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 39 85 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 40 54 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 41 53 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 42 89 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 43 59 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 44 37 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 45 35 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 46 38 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 47 29 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 48 18 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 49 45 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 50 60 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 51 49 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 52 62 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 53 55 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 54 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 55 96 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 56 29 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 57 22 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 58 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 59 13 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 60 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 61 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 62 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 63 18 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 64 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 65 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 66 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 67 52 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 68 52 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 69 44 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 70 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 71 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 72 20 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 73 56 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 74 40 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 75 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 76 50 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 77 40 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 78 46 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 79 42 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 80 29 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 81 19 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 82 36 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 83 25 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 84 22 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 85 17 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 86 19 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 87 26 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 88 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 89 20 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 90 15 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 91 21 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 92 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 93 8 1 2 3 4 5 6 7 8 94 8 1 2 3 4 5 6 7 8 95 19 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 96 5 1 2 3 4 5 97 8 1 2 3 4 5 6 7 8 98 8 1 2 3 4 5 6 7 8 99 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 100 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 101 8 1 2 3 4 5 6 7 8 102 3 1 2 3 103 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 104 5 1 2 3 4 5 105 4 1 2 3 4 106 7 1 2 3 4 5 6 7 107 3 1 2 3 108 6 1 2 3 4 5 6 109 3 1 2 3 110 5 1 2 3 4 5 111 4 1 2 3 4 112 5 1 2 3 4 5 113 6 1 2 3 4 5 6 114 6234
/19 =
3749187743 6111760883 6369006384 9553482727 3264274859 1711909096 2791122280 7554545991 5475864439 1818235518 3950080281 8187188203 1371664545 5082456677 3530090914 4609304098 9372727809 7294046257 3636417336 5768262099 9526369001 1068968974 2426689900 4794795322 1647969026 9269322006 2694800590 5911179605 9269848848 9015858490 5963863869 1375638849 4284284811 6542863921 8218270955 2184290080 0806074500 8218797797 8505347980 0858758764 0324587798 3773774301 1437758816 7167219904 1673779569 5700969395 7167746746 7994837469 5753653658 9273536747 3263263790 6332653711 6116168853 1163269059 0595864290 6116695695 7484326959 0648548553 8222485696 2752753280 1227548606 5065117802 0652758548 5490759185 5065644644 6973816448 5543443448 7171434645 2242242769 6122443501 4014066751 0142248038 0385654080 4014593593 6463305938 0438338343 6116842755 0357321111 1648113243 0095747480 1174960664 5938384375 3859702823 0202073902 2333918665 6571026586 9755502929 3466295061 1913929298 2993142482 7756566193 5677884641 2020255720 4152100483 8389208405 1573636847 4264264791 6342663721 6216268953 2164270060 0605874300 6216795795 8485327960 0658558563 8322585796 3753754281 1237558616 5165217902 1653759549 5500769195 5165744744 7974817449 5553453458 7271534745 3243243770 6132453511 4114166851 1143249039 0395664090 4114693693 7464306939 0448348353 6220483694 2732733260 1027348406 3063115806 1901234567 8474269542 8500851148 3790590648 6448751201 5422701228 1238756517 8633759176 0239288149 9739553966 0292451361 0319032966 5608772466 8266933019 7240883046 3056938336 0451940994 2057469968 1557735784 1631632159 0016337395 2953005689 9531637427 4279547974 2953532532 5852695327 4332232237 5059322533 1121121648 4911232290 1901954638 9021126916 9174442869 1902481481 5342184816 9227127132 4008271482 0610611137 9806127185 0850903587 8510616406 4069337764 0863790123 4567847426 9542850085 1148379059 0648644875 1201542270 1228123875 6517863375 9176023928 8149973955 3966029245 1361031903 2966560877 2466826693 3019724088 3046305693 8336045194 0994205746 9968155773 5784163163 2159001633 7395295300 5689953163 7427427954 7974295353 2532585290 3427550357 3211111648 1132430095 7474801174 9606645938 3843753859 7028230202 0739022333 9186656571 0265869755 5029293466 2950611913 9292982993 1424827756 5661935677 8846412020 2557204152 1004838389 2084051573 6368474264 2647916342 6637216216 2689532164 2700600605 8743006216 7957958485 3279600658 5585638322 5857963753 7542811237 5586165165 2179021653 7595495500 7691955165 7447447974 8174495553 4534587271 5347453243 2437706134 8453281351 5215848006 9165874588 5221164328 0223822488 5752796438 6018612493 8916007496 5497613025 5237113291 3397666188 7347692770 3402982509 8405640670 3934614620 4200430675 7097825678 3679431207 3418931473 1531584268 5317423213 2137405832 1532111111 1638481113 2190090095 3637901111 6906907434 2769090148 0480533217 4806912702 7032300727 0481060060 1127970602 7084984990 2586850060 6396396923 7663985042 9429482166 4296402192 1927195621 9430009009 0617460092 1979879885 1535799009 5885886413 2558879937 8378431115 3785891681 6822090516 8378957958 0106949581 6877763807 6673110584 8490218506 1674694848 5385486980 3833121217 4912334401 9675758112 7597076560 3939447639 6071292403 0308400324 3492876666 7203668798 5651303059 3222871994 2637432270 6061143062 7379590696 9750669910 1595433333 8703354652 3179697023 3971828868 1606065976 0819250452 4242961244 5561408878 7932488091 9777251515 6885172834 1361515205 2153647049 9787884157 4211058432 1216005531 9003741110 0579532169 0163900795 5851114799 5369058537 4901269743 4804163638 0766731105 8484902185 0616746948 4853854869 8038331212 1749123344 0196757581 1275970765 6039394476 3960712924 0303084003 2434928766 6672036687 9856513030 3567305162 2014939399 3094152583 7857576294 5778894263 2111063700 5479216110 9004267948 0164392462 5842690595 4816640622 0632695911 8027698569 9633227543 9133493359 9686390754 9712972360 5002711860 7660872413 6634822440 2450877729 9845880388 1451409362 0951675178 1504572573 1531154178 6820893678 9000053211 6332126868 9795110953 1110584795 8490074290 0848269374 6905326906 3805847953 8661467947 9537533764 0090431159 0117012764 5406752264 8064912817 7038862844 2854918134 0249920792 1855449766 1355715582 1908612977 1935194582 7224934082 9883094635 8857044662 4673099952 2068102610 3673631105 3163695279 4952900321 4267425847 4269075328 1351521584 8006916587 4588522116 4328022382 2488575279 6438601861 2493891600 7496386953 8661467947 9537533764 0090431159 0117012764 5406752264 8064912817 7038862844 2854918134 0249920792 1853420591 2930468953 2217442903 2483258958 5380653961 1962259490 1701759755 9862312653 3812339234 9867628974 4870287135 0399261085 0665077140 3562472143 0144077671 9883577937 8044130835 1994157416 8049447156 3052100796 2170240415 3163748060 0797985168 0011169644 3434880436 4753328070 7124407283 8969170707 6077092026 0553434397 1345566241 8979803349 8192987826 1616698618 2935146252 5306225465 7150988889 4258910207 8735252578 4737374221 5952847637 1635320057 4263742695 3321795532 4272167431 1158532221 7006532901 3751120084 7953866146 7947953753 3764009043 1159011701 2764540675 2264806491 2817703886 2844285491 8134024992 0792185544 9766135571 5582190861 2977193519 4582722493 4082988309 4635885704 4662467309 9952206810 2610367363 1105316369 5279495290 0321426742 5847426932 1585445094 1632164279 6921903779 9580064332 8554014359 4370069649 1765072307 3370601281 2870867097 3423764492 3450346097 8740085598 1398246151 0372196177 6188251467 3583254125 5188783099 4689048915 5241946310 4789526895 8437390026 8742479374 1636942006 4977257421 6379639027 1669378527 4327539080 3301489106 9117544396 6512547054 8118076028 7618341844 8171239239 8197820845 3487560345 6145720898 5119670925 0935726214 8330728872 9936257846 9436523662 9989378492 1702404153 1637480600 7979851680 0111696443 4348804364 7533280707 1244072838 9691707076 0770920260 5534343971 3455662418 9798033498 1929878261 6166986182 9351462525 3062254657 1509888894 2589102078 7352525784 7373742215 9528476371 6353200574 2637426953 3217955324 2721674311 1585322217 0065329013 7511200679 6322691164 9017965895 3269655620 4790059016 5342956411 5369538017 0659277517 3317438070 2291388096 8107443386 5502446044 7107975018 6608240834 7161138229 7187719835 2477459335 5135619888 4109569914 9925625204 7320627862 8926156836 7947421632 6858442658 4531953058 3742163743 2725328135 1521584800 6916587458 8522116432 8022382248 8575279643 8601861249 3891600749 6549761302 5523711329 1339766618 8734769277 0340298250 9840564067 0393461462 0116411176 0883636900 6384955348 2727326427 4859171190 9096279112 2280755454 5991547586 4439181823 5518395008 0281818718 8203137166 4545508245 6677353009 0914460930 4098937272 7809729404 6257363641 7336576826 2099952636 9001106896 8974242668 9900479479 5322164796 9026926932 2012442755 0357321111 1648113243 0095747480 1174960664 5938384375 3859702823 0202073902 2333918665 6571026586 9755502929 3466295061 1913907774 3339831005 3216911271 1377464168 5327490750 1382780489 6385438650 1914412600 2180228655 5077623658 1659229187 1398729452 9559282350 3509308931 9564598671 4566974879 5971409952 6901121797 4535358905 3748543381 7172254173 8490701808 0861781021 2706544444 9814465763 4290808134 5082939979 2717177087 1930361563 5354072355 6672519989 9043599203 0888362626 7996283945 2472626268 4263737949 0021605821 6163584690 0058480059 5337447979 5637795743 1642695854 2758553295 4059375217 3753227438 4916500716 5112533638 9547969549 0232342874 4586744692 1132185343 7653448190 3008324166 3242716927 9811395611 4061482587 9037459038 5127237769 3535693641 0621674833 2548343085 1957273115 2732206417 4706290506 3010431536 8526948528 0022132664 2484642590 0111164322 7443237980 0906222064 2221695906 9601185401 1961542755 0357321111 1648113243 0095747480 1174960664 5938384375 3859702823 0202073902 2333918665 6571026586 9755502929 3466295061 1913929298 2993142482 7756566193 5677884641 2020255720 4152100483 8385677959 7140995269 0112179745 3535890537 4854338171 7225417384 9070180808 6178102127 0654444498 1446576342 9080813450 8293997927 1717708719 3036156353 5407235566 7251998990 4359920308 8835940480 1819362684 7958586395 5879904843 2222275922 4354120685 8591228607 1775704949 5486497081 3934131318 5013344502 9776768213 7698086661 4040457524 2170240415 3163748060 0797985168 0011169644 3434880436 4753328070 7124407283 8969170707 6077092026 0553434397 1345566241 8963337491 8778373742 7437586927 2201010638 0122329085 6464700164 8596542790 1234567847 4269542850 0851148379 0590648644 8751201542 2775328135 1521584800 6916587458 8522116432 8022382248 8575279643 8601861249 3891600749 6549761302 5523711329 1339766618 8734769277 0340298250 9840564067 0176532813 5152158480 0691658745 8852211643 2802238224 8857527964 3860186124 9389160074 9654976130 2552371132 9133865532 8135152158 4800691658 7458852211 6432802238 2248857527 9643860186 1249389160 0749654975 5700649772 5742163796 3902716693 7852743275 3908033014 8910691175 4439665125 4705481180 7602876183 4184481712 3923981978 2084534875 6034561457 2089851196 7092509357 2621483307 0325374918 7783737427 4375869272 2010106380 1223290856 4647001648 5965449282 8336528496 0181291919 7289213238 1765555609 2557687454 0191924561 9405109038 2828819830 4147267464 6518346677 8363110101 5471031419 9946894790 0537384758 4479268795 1636373742 6905858495 3427164058 8483747432 1695384863 8164533006 7436384279 5432279653 3428217744 1125863232 1800753390 2376113007 7973236921 6590279758 7113481955 6925873769 0327174548 2377166693 0615352721 6695648285 1325061956 7462726411 1486204275 5035732111 1164811324 3009574748 0117496066 4593838437 5385970282 3020207390 2233391866 5657102658 6975550292 9346629506 1191392929 8299314248 2775656619 3567788464 1202025572 0414940795 9714099526 9011217974 5353589053 7485433817 1722541738 4907018080 8617810212 7065444449 8144657634 2908081345 0829399792 7171770871 9303615635 3540723554 7290123456 7847426954 2850085114 8379059064 8644875120 1542270122 8123875651 7863375917 6023928814 9973955396 6029245136 1031903296 6560877246 6826693301 9724088304 6305693833 6044950217 0240415316 3748060079 7985168001 1169644343 4880436475 3328070712 4407283896 9170707607 7092026055 3434397060 6907082520 5795327007 4482195694 3169064381 1855933068 0542801754 9229670441 7916539128 6603407815 5290276496 2585445094 1632164279 6921903779 9580064332 8554014359 4370069649 1765072307 3370601281 2870867097 3423764492 3450346097 8740085598 1398246151 0372196177 6188251467 3583254125 5188783099 4439953866 1467947953 7533764009 0431159011 7012764540 6752264806 4912817703 8862844285 4918134024 9920792185 5449766135 5715496690 7082520579 5327007448 2195694316 9064381185 5933068054 2801754922 9670807959 7140995269 0112179745 3535890537 4854338171 7225417384 9070180813 8848602988 9000585332 3237693253 6422169596 0132961727 8580595964 9659809149 8574333983 1005321691 1271137746 4168532749 0750138278 0499042755 0357321111 1648113243 0097339538 6614679479 5375337640 0904311590 1170127645 4067522648 0649128177 0388628442 8549181342 4217024041 5316374806 0079798516 8001116964 4343488043 6475332807 0712440728 3896917070 7607709202 6055343439 7134556624 1897446907 0825205795 3270074482 1956943169 0643811855 9330680542 8017549229 6704417916 5391286603 4078155401 1176088363 6900638495 5348272732 6427485917 1190909627 9112228075 5454599154 7586443918 1823551839 5008028181 8718820313 7166449237 4918778373 7427437586 9272201010 6380122329 0856464700 1648596544 9282833652 8496018129 1919728921 3238176555 5514801819 3626847958 5863955879 9048432222 2759224354 1206858591 2286071775 7049495486 4970813934 1313185013 3445029776 7682137698 0866614040 4577406172 3025040409 3978743339 8310053216 9112711377 4641685327 4907501382 7804896385 4386501914 4126002180 2286555077 6236581659 2291871398 7294529559 2823503509 3089319564 5986714567 2568320096 2307820362 0468373259 4418399819 1006497725 7421637963 9027166937 8527432753 9080330148 9248532813 5152158480 0691658745 8852211643 4644275503 5732111116 4811324300 9574748011 7497849012 3456784742 6954527059 1293046895 3221744532 1643924625 8427169006 4977257421 6648322287 1994263743 2270606114 3086379597 1409952690 1395374918 7783737427 7173749187 7837374274 3758692722 0101063801 2232908564 6470035537 4918778373 7427437586 9272201010 6380122329 0856464700 1648596544 9282833652 8496018129 1919728921 3238255374 9187783737 4274375869 2722010106 3801223290 8564647001 6485965449 2828336528 4960181291 9197289213 2382602170 2404153163 7480600797 9851680011 1696443434 8804364753 3280707124 4072838969 1707077383 2228719942 6374322706 0611430627 3795906969 7506699322 5328135152 1584800691 6587458852 2116432802 2382248880 1059129304 6895322174 4290324832 5898608486 0298890005 8533232376 9325364221 6959601329 6172785805 9596496598 0914944232 3286023445 5130786869 2238708187 7600064977 2574216379 6390271669 3785274327 5390803301 4891069117 5443966512 5470565953 2813515215 8480069165 8745885221 1643280223 8224885752 7987632228 7199426374 3227060611 4306273795 9069697506 6991015954 3333387033 5465231796 9702339718 2886816196 8486029889 0005853323 2376932536 4221695960 1329617278 5805959649 6598091494 4251821702 4041531637 4806007979 8516800111 6964434348 8043647533 2807071244 0728389691 7070760772 6011176088 3636900638 4955348272 7326427485 9171190909 6279112228 0755454599 1547586463 3111760883 6369006384 9553482727 3264274859 1711909096 3058901234 5678474269 5428500851 1484117690 7082520579 5327007448 2195694316 9064381185 5933068054 2801754922 9911848602 9889000585 3323237693 2536422169 5960136011 6439246258 4269059548 1664062206 3269623774 3339831005 3216911271 1377822059 1293046895 3221744290 3248326248 7433398310 0532169112 7113774641 6853274907 5014148953 8661467947 9537533764 0090431159 0117012764 5406752267 8526965562 0479005901 6534295641 1537316585 4450941632 1642796925 8532228719 9426374322 7060611430 6273799584 8018193626 8483884860 2988920064 9772576416 4392462584 2690595481 6640622103 4275505148 0181936309 5386614683 7427550357 3211110532 1702404153 1637377959 7140952753 2794942755 0357321290 1234266006 4952984860 2984775327 9519012345 3206906900 2696553217 9596901322 2869019012 345323486.00

Resultatet av uträkningen slutar med .00 vilket visar
att talet är heltal och därmed är multipel av 19. Granska detta själv genom att se
antalet verser i Koranen, här är en länk med hela Koranen, med antalet Suror och Verser [L]

Varför 19? [LÄNK]
Koranens Matematik 1 [LÄNK]
Koranens Matematik 2 [LÄNK]
Koranens Matematik 3 [LÄNK]
Fotsättning följer...

Posted on: 2012/6/16 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Han skapade allt.

Stjärnorna (änglarna) och planeterna och mörkret och underjorden.


Dem som dyrkar dessa som ex lucifer och andra änglar luras till att tro dom går i guds fotspår.

Vi som antenner kan koppla upp oss till dem men aldrig genom gud.

Dyrka inte lucifer eller arkitekten.

Dom är bägge illusioner.

Varför?

För han skapade dem alla av ett syfte och den som inte kan se floden utan dricker ur bägarna vid sidan av floden lurar sig själva.

Dom som dömmer andra lurar sig själva.

Dom som ser ner på andra lurar sig själv.

Dom som lurar och ljuger till andra dömmer sig själva.

Dom bär stoltheten över förnuftet och tävlar dömmer sig själva.

Dom som bara litar på ögonen dömmer sig själva.

Dom som med ond uppsåt eller med elden skadar andra dömmer sig själva.

Dom som håller hemligheter dömmer sig själva.

Dom som ser ner på naturen och djuren dömmer sig själva.

Dom som inte uppskattar gåvorna kan aldrig uppskatta sina liv och därför inte andra.

Dom som gör sig beroende av sinnet lustarna och elden dömmer sig själva.

Dom som sucktar efter elden dömmer sig själva.

Den som inte lärt sig se en främling eller sin nästa som en bror, fader, syster kommer aldrig få evigt liv.

Den som inte kan gråta för sin fiende kommer aldrig få evigt liv.

Och för den som söker förlåtelse från hjärtat finns det alltid en väg framåt.



http://www.youtube.com/watch?v=QaMXv02CC-c


Mara = Mar = Orm på farci


Posted on: 2012/6/16 23:55
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/soIVFch-G3E?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Love
- Devotion
Feeling - Emotion
Love - Devotion
Feeling - Emotion
Don't be afraid to be weak
Don't be too proud to be strong
Just look into your heart my friend
That will be the return to yourself

The return to innocence
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide
Just believe in destiny
Don't care what people say
Just follow your own way
Don't give up and
use the chance
To return to innocence

That's not the beginning of the end
That's the return to yourself
The return to innocence

Posted on: 2012/6/17 13:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Koranens Matematik 5
Detta är den mest enklaste matematiken av de som jag har
postat tidigare. Man tar helt enkelt och adderar alla versnummer i
varje sura respektive var för sig själv, som följande:

<ul>Sura 1) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = 28
Sura 2) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 284 + 285 + 286 = 41041
Sura 3) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 198 + 199 + 200 = 20100
Sura 4) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 174 + 145 + 176 = 15576
Sura 5) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 118 + 119 + 120 = 7260

....osv till sista Sura 114

Sura 111) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15
Sura 112) 1 + 2 + 3 + 4 = 10
Sura 113) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15
Sura 114) 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 = 21</ul>
Sätter vi dessa siffror efter varandra som till exempel:
<ul> 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = 28 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 284 + 285 + 286 = 41041 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 198 + 199 + 200 = 20100 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 174 + 145 + 176 = 15576 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 118 + 119 + 120 = 7260..............osv till sista Sura 114</ul>
Vi får då ett tal på 12836 siffror vilket är multipel av 19 som följande:

1 2 3 4 5 6 7 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 41041 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 20100 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 15576 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 7260 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 13695 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 21321 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 2850 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 8128 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 5995 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 7626 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 6216 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 946 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 4950 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 8256 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 6216 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 6105 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 4851 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 9180 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 6328 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 3081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 7021 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 2080 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 3003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 25878 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 4371 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 3916 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 2415 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 1830 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 595 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 2701 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 1485 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 1035 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 3486 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 16653 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 3916 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 2850 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 3655 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 1485 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 1431 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 4005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 1770 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 703 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 630 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 741 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 171 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 1035 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 1830 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 1225 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 1953 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 1540 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 3081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 4656 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 253 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 300 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 91 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 105 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 171 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 990 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 406 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 406 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 210 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 1596 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 820 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 496 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 1275 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 820 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 1081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 903 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 190 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 666 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 325 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 253 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 153 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 190 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 351 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 210 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 120 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 231 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 190 1 2 3 4 5 15 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 6 1 2 3 4 5 6 7 8 9 45 1 2 3 4 5 15 1 2 3 4 10 1 2 3 4 5 6 7 28 1 2 3 6 1 2 3 4 5 6 21 1 2 3 6 1 2 3 4 5 15 1 2 3 4 10 1 2 3 4 5 15 1 2 3 4 5 6 21
/19 =
6497722532 8135152158 4800691658 7458852211 6432802238 2248857527 9643860186 1249389160 0749654976 1302552371 1329133976 6618873476 9277034029 8250984056 4067039346 1462042004 3067570978 2567836794 3120734189 3147315315 8426853174 2321321374 0583215321 1111116384 8111321900 9009536379 0111169069 0743427690 9014804805 3321748069 1270270323 0072704810 6006011279 7060270849 8499025868 5006063963 9692376639 8504294294 8216642964 0219219271 9562194300 0900906174 6009219798 7988515357 9900958858 8641325588 7993783784 3111537858 9168168220 9051683789 5795801069 4958168747 7478004847 4795853753 7590274537 7483273273 8006432753 8117117169 8541173279 0690695964 3907117696 6967494336 9690748648 6539223486 6972762763 2901327648 7066066118 8030662768 5585590859 2856066645 6456983826 4585643543 5488172435 6462252252 7796222543 6015015074 2321702404 1531637480 6007979851 6800111696 4434348804 3647533280 7071244072 8389691707 0760770920 2605534343 9713455662 4189798033 4981929878 2616166986 1829351462 5253062254 6571509888 8942589102 0787352525 7847373742 2159528476 3716353200 5742637426 9533217955 3242721674 3111585322 2170065329 0137511200 6796322691 1649017965 8611248095 4691586375 9022707444 8137616569 2060534271 1659554818 5032406095 5745271640 1138507455 3506142990 3640535324 8512196934 3032511464 1009483220 1149044307 9927300990 4694220589 0627996944 8401037885 2589484263 2228719942 6374322706 0611430627 3795906969 7506699101 5954333338 7033546523 1796970233 9718288681 6060659760 8192504524 2429612445 5614088787 9324880919 7772515156 8851728341 3615152052 1536470499 7878841574 2110584321 2160055319 0037411100 5795321690 1639007955 8511147995 3690585374 9012697434 8037516469 1059533270 1649544808 4932305995 4744270639 1128497445 3406042890 2639534323 8502186924 2932411364 0008482219 1139034297 9827200890 3693219588 0617986934 8188217024 0415316374 8060079798 5168001116 9644343488 0436475332 8070712440 7283896917 0707607709 2026055343 4397134556 6241897980 3349819298 7826161669 8618293514 6252530622 5465715098 8889425891 0207873525 2578473737 4221595284 7637163532 0057426374 2695332179 5532427216 7431116171 5854450941 6321642796 9219037799 5800643328 5540143594 3700696491 7650723073 3706012812 8708670973 4237644923 4503460978 7400855981 3982461510 3721961776 1882514673 5832541255 1887830994 6890489155 2419463104 7895268958 4373900268 7424793741 6369005853 2269163953 4798483220 5895374326 9638111848 7435330594 2790163853 3322849217 6914283231 1263900748 1218112902 4287972710 0790269221 8587060797 6924820083 7685058748 2271798165 1026965562 0479005901 6534295641 1536953801 7065927751 7331743807 0229138809 6810744338 6550244604 4710797501 8660824083 4716113822 9718771983 5247745933 5513561988 8410956991 4992562520 4732062786 2892615683 6794742163 2685844265 8453195305 8374216374 3217428481 6400616411 1532637953 7959539013 2242774358 5743691112 2175333755 3348090200 7323165323 2706917971 1295511306 0481586902 7449028502 7137669253 4692640061 1664823244 8242985095 6272114272 2196407460 6190406200 9430535851 6938517992 2032564148 3641589010 1154312734 3137879990 5221063221 1685896950 1085332690 7082520579 5327007448 2195694316 9064381185 5933068054 2801754922 9670441791 6539128660 3407815529 0276502397 7145189266 4013876135 0882563003 7751249869 9211176088 3636900638 4955348272 7326427485 9171190909 6279112228 0755454599 1547586443 9181823551 8395008028 1818718820 3137166454 5508245667 7353009091 4460930409 8937272780 9729404625 7363641733 6576826209 9952636900 1106896897 4242668990 0479479532 2164796902 6926932200 6269480059 0591117960 5926988488 4860298890 0058533232 3769325364 2216959601 3296172785 8059596496 5980914944 2323286023 4455130786 8692238708 1876715050 5587507182 4035141419 5114354603 9877778314 7799096762 4141467841 6273312605 0510420521 5794794847 5317950055 8458463734 7342755035 7321111164 8113243009 5747480117 4960664593 8384375385 9702823020 2073902233 3918665657 1026586975 5502929346 6295061191 3929298299 3142482775 6566193567 7884641202 0255720415 2100483838 9208405157 3636847426 4264791634 2663721621 6268953216 4270060060 5874300621 6795795848 5328296111 7608836369 0063849553 4827273264 2748591711 9090962791 1222807554 5459915475 8644391818 2355183950 0802818187 1882031371 6645455082 4566773530 0909144609 3040989372 7278097294 0462573636 4173365768 2620999526 3690011068 9689742426 6899004794 7955903222 8719942637 4322706061 1430627379 5906969750 6699101595 4333338703 3546523179 6970497959 7140995269 0112179745 3535890537 4854338171 7225417384 9070180808 6178102127 0654444498 1446576342 9059884860 2988900058 5332323769 3253642216 9596013296 1727858059 5964965980 9149442323 2860234455 1307868692 2387081876 7150505587 5071824035 1414195114 3546039877 7783147799 0967624141 4678416273 3126050510 4205236579 5971409952 6901121797 4535358905 3748543381 7172254173 8490701808 0861781021 2706544444 9814465763 4290808134 5082939979 2717177087 1930361563 5354072355 6672519989 9043599203 0888362626 7996283945 2472626268 4263737949 0021605821 6163584690 0058480059 5337447979 5637795743 1642695854 2758553295 4059411874 3339831005 3216911271 1377464168 5327490750 1382780489 6385438650 1914412600 2180228655 5077623658 1659229187 1398729452 9559282350 3509308931 9564598671 4567256832 0096230782 0362046837 3259441839 9841047321 0579527422 6863711084 7742532058 4269274532 8135152158 4800691658 7458852211 6432802238 2248857527 9643860186 1249389160 0749654976 1302552371 1329133976 6618873476 9277034029 8250984056 4067039346 1462042004 3067570978 2567836794 3120734189 3147315315 8426853174 2321321374 0583215321 3739538661 4679479537 5337640090 4311590117 0127645406 7522648064 9128177038 8628442854 9181340249 9207921855 4497661355 7155821908 6129771935 1945827224 9340829883 0946358857 0446624673 0999522068 1026103673 6044795971 4099526901 1217974535 3589053748 5433817172 2541738490 7018080861 7810212706 5444449814 4657634290 8081345082 9399792717 1770871930 3615635354 0723556672 5199899043 5992030888 3626267996 2839452472 6262684263 7379490021 6058216163 5846900058 4800595337 4479795637 7957431642 6958542758 5532954059 3752173753 2274384916 5048316439 2462584269 0595481664 0622063269 5911802769 8569963322 7543913349 3359968639 0754971297 2360500271 1860766087 2413663482 2440245087 7729984588 0388145140 9362095167 5178150457 2573153115 4178682089 3678900005 3211633212 6868979511 0953111058 4796122532 8135152158 4800691658 7458852211 6432802238 2248857527 9643860186 1249389160 0749654976 1302552371 1329133976 6618873476 9277034029 8250984056 4067039346 1462016216 4392462584 2690595481 6640622063 2695911802 7698569963 3227543913 3493359968 6390754971 2972360500 2711860766 0872413663 4822440245 0877729984 5880388145 1409362095 1675178150 4572573153 1154178682 0893678900 0053211633 2126868979 5110953111 0584795849 0074290084 8269405374 3339831005 3216911271 1377464168 5327490750 1382780489 6385438650 1914412600 2180228655 5077623658 1659229187 1398729452 9559282326 7374918778 3737427437 5869272201 0106380122 3290856464 7001648596 5449282833 6528496018 1291919728 9213238176 5555609255 7687454019 1924561940 5109038282 8819830158 0591293046 8953221744 2903248325 8958538065 3961196225 9490170175 9755986231 2653381233 9234986762 8974487028 7135039926 1085066507 7140356247 2143014407 7671988357 7937804413 0835199415 7416804944 7156305210 0526847905 8058110795 0582688478 4790058484 8058637637 6903746378 4842742748 0164427638 2172172699 5421742800 7007059744 0072177967 9684953379 7007586586 6393235867 9737637642 9113376587 1661662189 0316637695 5956008692 9561667457 4579848274 5956535535 5882725357 4632532537 8062325536 1151151678 5211532590 4904957641 9051156946 9474743169 4905484484 5372214846 9527427432 7011274485 0640641168 0106427485 3853906590 8540662516 4392462584 2690595481 6640622063 2695911802 7698569963 3227543913 3493359968 6390754971 2972360500 2711860766 0872413663 4822440245 0877729984 5880388145 1409362095 1675178150 4572573153 1154175984 8018193626 8479585863 9558799048 4322222759 2243541206 8585912286 0717757049 4954864970 8139341313 1850133445 0297767682 1376980866 6140404577 4061723025 0404094104 2535938867 6773046521 9012345678 4742695428 5008511483 7905906486 4487512015 4227012281 2387565178 6337591760 2392881499 7395539660 2924513610 3190329665 6087724668 0218486029 8890005853 3232376932 5364221695 9601329617 2785805959 6496598091 4944232328 6023445513 0786869223 8708187671 5050535948 0181936268 4795858639 5587990484 3222227592 2435412068 5859122873 4275503573 2111116481 1324300957 4748011749 6066459383 8445532813 5152158480 0691658745 8852211643 2802238224 8857527964 3860186124 9389160074 9654976130 2552371132 9133976661 8873476927 7034029825 0984056406 7014216439 2462584269 0595481664 0622063269 5911802769 8569963322 7543913349 3359968639 0754971297 2360500271 1860744658 5445094163 2164279692 1903779958 0064332855 4014359437 0069649176 5072307337 0601281286 8965854450 9416321642 7969219037 7995800643 3285540143 5943700696 4917650723 0733706012 8128708670 9734237644 9234503460 9787400855 9813982461 5103721961 7761882514 6735832541 2288743339 8310053216 9112711377 4641685327 4907501382 7804896385 4386501914 4126002180 2286555077 6236581659 2291871398 7294529559 2823503509 3089319564 5986714567 2568320096 2307820362 0468373259 4418399841 0473210579 5274226863 7110847742 5320584269 0063753232 1848216690 4273221116 3800648021 7111901427 7962700069 0169121758 6059796691 4810073758 4958648127 0797165639 3762710605 8695542916 6060850376 7452189558 5064016653 5008745640 4299563247 9853543021 9746114588 3252200095 3590350164 3924625842 6905954816 6406220632 6959118027 6985699633 2275439133 4933599686 3907549712 9723605002 7118607660 8724136634 8224402450 8777299845 8803881451 4093620951 6751781504 5725704821 7024041531 6374806007 9798516800 1116964434 3488043647 5332807071 2440728389 6917070760 7709202605 5343439713 4556624189 7980334981 9298782616 1669861829 0973749187 7837374274 3758692722 0101063801 2232908564 6470016485 9654492828 3365284960 1812919197 2892132381 7655556092 5576874540 1919245619 4051090382 8288198304 1472674646 5183440290 1234567847 4269542850 0851148379 0590648644 8751201542 2701228123 8756517863 3759176023 9288149973 9553966007 8164392462 5842690595 4816640622 0632695911 8027698569 9633227543 9133493359 9686390754 9712972360 5002711858 6479597140 9952690112 1797453535 8905374854 3381717225 4173849070 1808086178 1021270654 4444981446 5763429080 8134508293 9979271717 7087193036 1563535407 2355667251 9989904359 9203088836 2600026965 5620479005 9016534295 6411536953 8017065927 7517331743 8070229138 8096810744 3386550244 6044710797 5018660824 0834693526 9655620479 0059016534 2956411536 9538017065 9277517331 7438070229 1388264801 8193626847 9585863955 8799048432 2222759224 3541206858 5912286085 7959714099 5269011217 9745353589 0537485433 8171722541 7384907018 0808617828 4801819362 6847958586 3955879904 8432222275 9224354120 7553281351 5215848006 9165874588 5111176088 3636900638 4955348272 7326427485 9171190909 6279112228 0755454599 1547586443 9181633427 5503573211 1116481132 4300957474 8011749606 6459383843 7538597028 2302020739 0223339186 6565710265 8697555029 2934662948 3316439246 2584269059 5481664062 2063269591 1802769856 9963322754 3913349335 9968639075 4971297236 0480132228 7199426374 3227060611 4306273795 9069697506 6991015954 3333387033 5465231796 9702339718 2886816060 6597608192 5045242429 5892269655 6204790059 0165342956 4115369538 0170659277 5173317438 0702291388 0968107443 3865502446 0447107975 0186606073 7491877837 3742743758 6927220101 0638012232 9085646470 0164859654 4928283365 2849601812 9191972892 1323817655 5560925576 8745401919 2456194051 0903828288 1983041214 7959714099 5269011217 9745353589 0537485433 8171722541 7384907018 0808617810 2127065444 4498144657 6342908081 3450829399 7927171770 8719303615 6353540723 5566725199 8990435992 0308883626 2679962839 4524455585 4450941632 1642796921 9037799580 0643328554 0143594439 5386614679 4795375337 6400904311 5901171217 0240415316 3748060079 7985168001 1169644368 4860298890 0058533637 4918778373 7427437584 4801819362 6848242755 0357321114 0064977257 4216379639 0271669377 4275503573 2111119901 2345678474 2698848602 9889000585 3323237693 2536422169 5960132961 7278581395 3866146794 7953753376 4009043115 9011701276 4540675226 4806491281 7703886284 4285491813 4024992079 2185335690 7082520579 5327007448 2195694316 9064381185 5933068054 2801754922 9670441791 6539128660 3407815529 0274409538 6614679479 5375337640 0904311590 1170127645 4067522648 0649128177 0388628442 8549184158 5445094163 2164279692 1903779958 0064332855 4014360032 2287199426 3743227060 6114306273 7959069697 5066991611 1760883636 9006384955 3482727326 4263807667 3110584849 0218506167 4694848538 5486980383 3121217491 2334401967 5758112759 7076560393 9447639607 1292400840 0649772574 2163796390 2716693785 2743275390 8033014891 0691175443 9665125470 5694801819 3626847958 5863955879 9048432222 2759224354 1206858682 1702404153 1637480600 7979851680 0111696443 4348804364 7533280707 1244072838 9691707076 0770920260 5330269655 6204790059 0165342956 4115369538 0170659277 5173317438 0702291388 0968109579 5971409952 6901121797 4535358905 3748543381 7172254173 8490701808 0861781021 2706544444 9795163807 6673110584 8490218506 1674694848 5385486980 3833121217 4912334401 9675758112 7843749187 7837374274 3758692722 0101063801 2232908564 6470711176 0883636900 6384955348 2727325795 9714099526 9011217974 5353589053 7485433817 1722541738 4907018080 8771643924 6258426905 9548166406 2206326959 1180280269 6556204790 0590165342 9564115369 5380279597 1409952690 1121797453 5343749187 7837374274 3758692722 0101000649 7725742163 7963902716 6937852743 2753908033 4269655620 4790059016 5342956411 5369538017 0659277517 3318237491 8778373742 7437586927 2201010636 9070825205 7953270074 4800064977 2574216379 6390271669 3785274332 1702404153 1640322287 1991374918 7780848602 9889000585 3323237693 2536415854 4481643924 6229538661 4650591293 0468953505 9129304689 5350591293 0440065059 1293047079 5971132228 4743339827 7959795971 3795387433 3955328110 5912902696 5559.00

Resultatet av uträkningen slutar med .00 vilket visar
att talet är heltal och därmed är multipel av 19. Granska detta själv genom att se
antalet Suror och verser i Koranen, För mer information se länkarna i min signatur här nedan.
Klicka på [19?] knappen nedan för att komma åt de andra uträkningarna.
Du hittar de längst ner till höger, matematik 1, 2, 3, 4, och 5

Nästa inlägg (Matematik 6) samma uträkning men omvänd...

Posted on: 2012/6/17 16:11

Edited by Abyssinia on 2012/6/17 16:27:30
Edited by Abyssinia on 2012/6/17 16:29:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Reflektera!
I koranen nämns ordet:
<ul>"Dag" näms 365 gånger
"Måndaer" nämns 12 gånger
"Dagar" nämns i koranen 30 gånger
"Måne" nämns 27 gånger (månens elliptiska cykel)</ul>
Både orden:
<ul>"Tro" och "Otro" nämns 25 gånger
"Hopp" och "Rädsla" nämns 8 gånger
"Man" och "Kvinna" nämns 23 gånger
"Änglar" och "Satan" nämns 88 gånger
"Paradis" och "Helvete" nämns 77 gånger
"Rättvisa" och "Orättvisa" nämns 15 gånger
"Världen" och "Livet efter" näms 115 gånger
"Rättfärdighet" och "Belöning" nämns 20 gånger
"Adam" och "Jesus" nämns 25 gånger</ul>
Ordet "Land" nämns 13 gånger och ordet "Hav" nämns 32 gånger
13 + 32 = 45
dvs att 45 = 100%
13 är ca. 29% av 45
32 är ca. 71% av 45

Vi vet att:
<ul>ca. 71% av jordens yta är täckt av vatten,
och ca. 29% är täckt av Land</ul>

Posted on: 2012/6/17 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Reflekera!
I Koranen ordet:
<ul>"Man" och "Kvinna" nämns 23 gånger var</ul>
23 + 23 = 46
Lägg märke till att människan har 46 kromosomer
23 kromosomer från mannen och 23 kromosomer från kvinnan

Reflekera!

Posted on: 2012/6/18 0:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Koranens Matematik 6
Detta är en omvänd siffra från Koranens matematik [5].
Det ända skillnaden är att här börjar det stora talet med summan av vers numren.
Jag beklagar om jag dumförklarar men det är inte lätt att förklara siffror. Här nedan ger
jag exempel på skillnaden mellan Koranens Matematik 5 och 6, på Sura 1

Matematik 5 börjar med:
<ul>1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = 28
När man adderar alla vers nummer från alla 114 suror svart börjar med:
6497722532 8135152158...... </ul>
Matematik 6 börjar med:
<ul>28 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7
När man adderar alla vers nummer från alla 114 suror svart börjar med:
1480181933 7390064977......</ul>
fortsättning....
<ul>Sura 1) 28 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7
Sura 2) 41041 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 284 + 285 + 286
Sura 3) 20100 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 198 + 199 + 200
Sura 4) 15576 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 174 + 145 + 176
Sura 5) 7260 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 118 + 119 + 120

....osv till sista Sura 114

Sura 111) 15 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5
Sura 112) 10 = 1 + 2 + 3 + 4
Sura 113) 15 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5
Sura 114) 21 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 </ul>

Sätter vi dessa siffror efter varandra som till exempel:
<ul>Sura 1) 28 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 Sura 2) 41041 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 284 + 285 + 286 Sura 3) 20100 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 198 + 199 + 200 Sura 4) 15576 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 174 + 145 + 176 Sura 5) 7260 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + ...... 118 + 119 + 120 ..............osv till sista Sura 114</ul>
Vi får då ett tal på 12836 siffror vilket är multipel av 19 som följande:

28 1 2 3 4 5 6 7 41041 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 20100 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 15576 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 7260 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 13695 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 21321 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 2850 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 8128 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 5995 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 7626 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 6216 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 946 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 4950 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 8256 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 6216 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 6105 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 4851 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 9180 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 6328 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 3081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 7021 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 2080 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 3003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 25878 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 4371 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 3916 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 2415 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 1830 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 595 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 2701 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 1485 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 1035 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 3486 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 16653 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 3916 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 2850 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 3655 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 1485 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 1431 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 4005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 1770 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 703 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 630 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 741 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 171 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 1035 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 1830 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 1225 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 1953 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 1540 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 3081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 4656 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 253 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 300 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 91 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 105 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 171 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 78 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 1378 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 990 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 406 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 406 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 210 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 1596 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 820 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 496 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 1275 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 820 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 1081 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 903 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 435 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 190 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 666 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 325 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 253 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 153 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 190 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 351 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 465 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 210 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 120 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 231 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 36 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 190 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 15 1 2 3 4 5 36 1 2 3 4 5 6 7 8 36 1 2 3 4 5 6 7 8 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 66 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 36 1 2 3 4 5 6 7 8 6 1 2 3 45 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 1 2 3 4 5 10 1 2 3 4 28 1 2 3 4 5 6 7 6 1 2 3 21 1 2 3 4 5 6 6 1 2 3 15 1 2 3 4 5 10 1 2 3 4 15 1 2 3 4 5 21 1 2 3 4 5 6
/19 =
1480181933 7390064977 2574216379 6390271669 3785274327 5390803301 4891069117 5443966512 5470548118 0760287618 3418448171 2392398197 8208453487 5603456145 7208985119 6709250935 7262148330 7288729936 2578469436 5236629989 4205790005 8005426531 8476898477 9521632163 7479637585 0061114272 6942737479 5901217059 2171645856 9100684900 6954375480 7966387967 4416527058 6428586533 9550603762 1837632374 4850166008 1661135346 3995579795 5903324429 7455877456 9311421953 5377535482 9040093251 6732527269 3799114957 1150624835 8890474690 4852273378 6945366946 4206316848 4326484431 8529582741 1627422164 2748063906 0640114325 3785369585 3801222327 6434856435 9101211743 3275433380 8019072230 6522317059 1697012855 0129603814 8680264480 2750171276 5924345925 3996106638 2224382329 7508561720 1417211954 0645961803 9619093304 3575159375 1699120225 5413790000 6497725742 1637963902 7166937852 7432753908 0330148910 6911754439 6651254705 4811807602 8761834184 4817123923 9819782084 5348756034 5614572089 8511967092 5093572621 4833072887 2993625784 6943652366 2998942057 9000580054 2653184768 9847795216 3216374796 3758500611 1427269427 3747959012 1705921716 4585691006 8490069543 7548079663 8796744165 2705864285 8653395506 0376218376 3237448501 6600816611 3534639955 7979559033 2442974558 7745693114 2195353775 3548290400 9325167325 2726937991 1495711506 2483588904 7469048522 7337869453 6694642063 1660926965 5620479005 9016534295 6411536953 8017065927 7517331743 8070229138 8096810744 3386550244 6044710797 5018660824 0834716113 8229718771 9835247745 9335513561 9888410956 9914992562 5204732062 7862892615 6836794742 1632685844 2658453195 3058374216 3743217428 4816400616 4111532637 9537959539 0132242774 3585743691 1122175333 7553348090 2007323165 3232706917 9711295511 3060481586 9027449028 5027137669 2534692640 0611664823 2448242985 0956272114 2722196407 4606193294 8018193626 8479585863 9558799048 4322222759 2243541206 8585912286 0717757049 4954864970 8139341313 1850133445 0297767682 1376980866 6140404577 4061723025 0404094104 2535938867 6773046788 9957523131 3668315258 4215847479 1107423740 0563726890 0532163795 4270586903 2195358521 6849313222 8719942637 4322706061 1430627379 5906969750 6699101595 4333338703 3546523179 6970233971 8288681606 0659760819 2504524242 9612445561 4088787932 4880919777 2515156885 1728341361 5152052153 6470499787 8841574211 0584321216 0055319003 7411100579 5321690163 9007955851 1147995369 0585374901 2697434803 7516469105 9533270164 9544808493 2305995474 4270639112 8497445340 6042890263 9534323850 2186924293 2411364000 8482219113 9034322742 7550357321 1111648113 2430095747 4801174960 6645938384 3753859702 8230202073 9022333918 6656571026 5869755502 9293466295 0611913929 2982993142 4827756566 1935677884 6412020255 7204152100 4838389208 4051573636 8474264264 7916342663 7216216268 9532164270 0600605874 3006216795 7958485327 9600658558 5638322585 7963753754 2811237558 6165165217 9021653759 5495500769 1955165744 7447974817 4495553453 4587271534 7453243243 7706132453 5114114166 8511143249 0390395664 0904114693 6937464306 9390448348 3536220483 6942732733 2601027348 4063063115 8000632738 5285290559 3948018193 6268479585 8639558799 0484322222 7592243541 2068585912 2860717757 0494954864 9708139341 3131850133 4450297767 6821376980 8666140404 5774061723 0250427795 9714099526 9011217974 5353589053 7485433817 1722541738 4907018080 8617810212 7065444449 8144657634 2908081345 0829399792 7171770871 9303615635 3540723556 6725199899 0435992030 8883626267 9962839452 4726262684 2637379490 0216058216 1635846900 0584800595 3374479795 6377957431 6426958542 7585532954 0841848602 9889000585 3323237693 2536422169 5960132961 7278580595 9649659809 1494423232 8602344551 3078686922 3870818767 1505055875 0718240351 4141951143 5460398777 7831477990 9676241414 6784162733 1260505104 2052157947 9484753179 5005584584 6373559269 6556204790 0590165342 9564115369 5380170659 2775173317 4380702291 3880968107 4433865502 4460447107 9750186608 2408347161 1382297187 7198352477 4593355135 6198884109 5699149925 6252047320 6278628926 1568367947 4216326858 4426584531 9530583742 1637432174 2848164006 1641115326 3795379598 0084860298 8900058533 2323769325 3642216959 6013296172 7858059596 4965980914 9442323286 0234455130 7868692238 7081876715 0505587507 1824035141 4195114354 6039877778 3147799096 7624141467 8416273312 6050510420 5215794794 8475317950 0558458463 7321584839 2696556204 7900590165 3429564115 3695380170 6592775173 3174380702 2913880968 1074433849 3585445094 1632164279 6921903779 9580064332 8554014359 4370069649 1765072307 3370601281 2870867097 3423764471 0591293046 8953221744 2903248325 8958538065 3961196225 9490170175 9755986231 2653381233 9234986762 8974487028 7135039926 1085066507 7140356247 2143014407 7671988357 7937804413 0835199415 7416804944 7156305210 4345328135 1521584800 6916587458 8522116432 8022382248 8575279643 8601861249 3891600749 6549761302 5523711329 1339766618 8734769277 0340298250 9840564067 0393461462 0420043067 5709782567 8367943120 7341893147 3153158426 8531742321 3213740583 2153211111 1163848111 3219009009 5363790111 1690690743 4276909015 0640064977 2574216379 6390271669 3785274327 5390803301 4891069117 5443966512 5470548118 0760287618 3418448171 2392398197 8208453487 5603456145 7208985119 6709250935 7262148330 7288729936 2578469436 5236629989 4205790005 8005426531 8476898477 9521632166 3711176088 3636900638 4955348272 7326427485 9171190909 6279112228 0755454599 1547586443 9181823551 8395008028 1818718820 3137166454 5508245667 7353009091 4460930409 8937272780 9729404625 7363641733 6576826209 9952636900 1106896897 4242668990 0479499216 4392462584 2690595481 6640622063 2695911802 7698569963 3227543913 3493359968 6390754971 2972360500 2711860766 0872413663 4822440245 0877729984 5880388145 1409362095 1675178150 4572573153 1154178682 0893678515 8544509416 3216427969 2190377995 8006433285 5401435943 7006964917 6507230733 7060128128 7086709734 2376449234 5034609787 4008559813 9824615103 7219617761 8825146735 8325412551 8878309946 8904891552 4194631047 8952689584 3739002687 4247937416 3690058532 2691639534 7984832205 8953743269 6381118487 4353305942 7901638533 3228492438 3222871994 2637432270 6061143062 7379590696 9750669910 1595433333 8703354652 3179697023 3971828868 1606065976 0819250452 4242961244 5561408878 7932488091 9777251515 6885172834 1361515205 2153647049 9787884157 4211058432 1216005531 9003741110 0579532170 0426965562 0479005901 6534295641 1536953801 7065927751 7331743807 0229138809 6810744338 6550244604 4710797501 8660824083 4716113822 9718771983 5247745933 5513561988 7905854450 9416321642 7969219037 7995800643 3285540143 5943700696 4917650723 0733706012 8128708670 9734237644 9234503460 9787400855 9813982461 5103721961 7761882514 6735832541 2551887830 9946890489 1552419463 1047895268 9584373900 2687424793 7416369005 8532269163 9534798483 2673749187 7837374274 3758692722 0101063801 2232908564 6470016485 9654492828 3365284960 1812919197 2892132381 7655556092 5576874540 1917370064 9772574216 3796390271 6693785274 3275390803 3014891069 1175443966 5125470548 1180760287 6183418448 1712392398 1978208453 4875603456 1457208985 1196709250 9329409538 6614679479 5375337640 0904311590 1170127645 4067522648 0649128177 0388628442 8549181340 2499207921 8554497661 3557155821 9086129771 9351945827 2249340829 8830946358 8570446624 6730999522 0681026103 6736311053 1636952794 9529003214 2674258474 2690111216 5323745324 7990100632 2164322269 6907961119 5411205948 0585901743 9018492703 7569153369 1639060165 4813234814 2884995527 1113271218 6397450609 0306100842 9534850692 8507982193 2464048264 0588009114 4302724303 7779890422 0062220167 5886940098 5200995737 8483799641 7997471682 7358943158 9536958063 3792213793 2674785316 9011169116 5376429588 0095890632 7432748590 7486961172 3353222871 9942637432 2706061143 0627379590 6969750669 9101595433 3338703354 6523179697 0233971828 8681606065 9760819250 4524242961 2445561408 8787932488 0919777251 5156885172 8341361515 2052153647 0206111760 8836369006 3849553482 7273264274 8591711909 0962791122 2807554545 9915475864 4391818235 5183950080 2818187188 2031371664 5455082456 6773530090 9144609304 0989372727 8097294046 2539026965 5620479005 9016534295 6411536953 8017065927 7517331743 8070229138 8096810744 3386550244 6044710797 5018660824 0834716113 8229718771 9835220158 5445094163 2164279692 1903779958 0064332855 4014359437 0069649176 5072307337 0601281287 0867097342 3764492345 0346097873 9974333983 1005321691 1271137746 4168532749 0750138278 0489638543 8656059129 3046895322 1744290324 8325895853 8065396119 6225948790 0649772574 2163796390 2716693785 2743275390 8033014891 0691175443 9665125470 5481180760 2876183418 4481712392 3981978208 4534875603 4561457208 9851196393 9538661467 9479537533 7640090431 1590117012 7645406752 2648064912 8177038862 8442854918 1340249920 7921855449 5281643924 6258426905 9548166406 2206326959 1180276985 6996332275 4391334933 5996863907 5497123611 1760883636 9006384955 3482727326 4274859171 1909096279 1122280755 4545991547 5864439181 8235518395 0080281818 7188203137 1664545508 2456677353 0090914460 9304098937 2727806139 6380766731 1058484902 1850616746 9484853854 8698038331 2121749123 3440196757 5811275970 7656039394 4763960712 9240303084 0032434928 7666672036 6879856513 0303567305 1622014939 3993094152 5837857576 2945778894 2632111063 7005479216 1109004267 9526900590 0690216585 0587956904 8000637484 8585480269 7961646383 7527005958 5954428165 0598493757 4421795484 9639165534 0077446394 2895532379 7534429218 7451135873 2421900853 4903377114 0087983246 9316690379 8588114482 9566935883 7790427275 7453281351 5215848006 9165874588 5221164328 0223822488 5752796438 6018612493 8916007496 5497613025 5237113291 3397666188 7347692770 3402982509 8405640670 3934614620 4200430675 7097825678 0447433398 3100532169 1127113774 6416853274 9075013827 8048963854 3865019144 1260021802 2865550776 2365816592 2918713987 2945295592 8235035093 0893195645 9867124500 6497725742 1637963902 7166937852 7432753908 0330148910 6911754439 6651254705 4811807602 8761834184 4817123923 9819782084 5348756034 5614572089 8511967092 5093572621 4833072886 9202696556 2047900590 1653429564 1153695380 1706592775 1733174380 7022913880 9681074433 8655024460 4471079750 1863911117 6088363690 0638495534 8272732642 7485917119 0909627911 2228075545 4599154758 6443918182 3551839500 8028105532 8135152158 4800691658 7458852211 6432802238 2248857527 9643860186 1249389160 0749654976 1302552371 1329133976 6618873476 9277034029 8250984056 4067039346 1462042004 3067570978 2567836408 9538661467 9479537533 7640090431 1590117012 7645406752 2648064912 8177038862 8442854918 1340249920 7921855449 7661355715 6332228719 9426374322 7060611430 6273795906 9697506699 1015954333 3387033559 4801819362 6847958586 3955879904 8432222275 9224354120 6858591228 6091638076 6731105848 4902185061 6746948485 3854869803 8331212174 9123344019 6759743339 8310053216 9112711377 4641685327 4907501382 7804826907 0825205795 3270074482 1956896585 4450941632 1642796921 9037799580 0643328554 0143594370 0696491765 0723073370 6012812869 3842755035 7321111164 8113243009 5747480117 4960664593 8384375385 9702823020 2073902233 3918665657 1026586975 5502929346 6294801322 2871994263 7432270606 1143062737 9590696975 0669910159 5433333870 3354652317 9697023397 1828867997 5328135152 1584800691 6587458852 2116432802 2382248857 5279643860 1861249389 1600749654 9761302552 3711329133 9766618873 4769274494 8018193626 8479585863 9558799048 4322222759 2243541206 8585912286 0717757049 4954864970 8139341313 1850133445 0162164392 4625842690 5954816640 6220632695 9118027698 5699633227 5439133493 3599686390 7549712972 3605002711 8607660872 4136634822 4402450877 7299845880 3881451409 3603453281 3515215848 0069165874 5885221164 3280223822 4885752796 4386018612 4938916007 4965497613 0255237113 2913397666 1887347692 7703402982 5098405640 6703934614 6204200430 6757097825 6783679431 2073418928 6059129304 6895322174 4290324832 5895853806 5396119622 5922696556 2047900590 1653429564 1153695380 5269655620 4790059016 5342956411 5369538017 1005912930 4689532217 4237491877 8373742743 7613749187 7837374558 5445094163 2166901234 5678474269 5428500851 1514801819 3626847962 0064977257 4216381395 3866146794 7953753376 4009043115 9011701276 4540675226 3883222871 9942637432 2706061143 0627379590 6969750669 9101595433 3338703354 6523179697 0233971828 8681606063 8832228719 9426374322 7060611430 6273795906 9697506699 1015954333 3387033546 5231796970 2339718288 6816060683 6907082520 5795327007 4482195694 3169064381 1855933068 0542801754 9229670441 7916539128 6348018193 6268479585 8639558799 0484322222 7592243541 2663807667 3110584849 0218506167 4694848538 5486980383 2684860298 8900058533 2323769325 3642189269 6556204790 0590165342 9564115369 5380170659 2775173317 4380702291 3880968107 4433865502 4460447107 9750186608 2536907082 5205795327 0074482195 6943169064 3811855933 0680542801 7549229670 4417920848 6029889000 5853323237 6932536422 1695960132 9617278580 5856585445 0941632164 2796921903 7799580064 3328554014 3594370069 6491765072 3073370601 2812870867 0973425369 0708252057 9532700744 8219569431 6906438118 5593306805 4280175492 2967044179 0042696556 2047900590 1653429564 1153695380 1706592775 1733174380 7022913880 9681074433 8655024685 8544509416 3216427969 2190377995 8006433285 5401435943 7006964917 6507230733 7060128164 3924625842 6905954816 6406220632 6959118027 6985699573 7491877837 3742743758 6927220103 5059129304 6895322174 4290324832 5895853806 5396119622 5949017017 5975596059 1293046895 3221744290 3248325895 8538065396 0690708252 0579532700 7448219569 4316906396 3807667311 0584849021 8506167901 2345678474 2695428500 8511483869 0123456784 7426954285 0085114837 9059064864 4876132228 7199426374 3227060611 4306273795 9069697506 6991015900 0649772574 2163796390 2716693785 2694801819 3626847958 5863959532 8135152158 4800691658 7458852211 6663807667 3110586111 7608833480 1819358895 3866146794 7953753376 4009043113 2228703222 8719913749 1877824275 5035732111 4006497725 7421650591 2930453281 3222871994 2901234263 8075164392 4611174795 9714006481 6439215854 4290123432 17024.00

Resultatet av uträkningen slutar med .00 vilket visar
att talet är heltal och därmed är multipel av 19. Granska detta själv genom att se
antalet Suror och verser i Koranen, För mer information se länkarna i min signatur här nedan.
Klicka på [19?] knappen nedan för att komma åt de andra uträkningarna.
Du hittar de längst ner till höger, matematik 1, 2, 3, 4, 5 och 6

Posted on: 2012/6/18 19:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Jag har inte följt tråden Koranen från början men som det ser ut nu så får man ägna en hel del tid för att kunna följa tråden till fullo.Så jag hoppas inte jag repeterar tidigare frågor. Men jag har en specifik fråga angående Koranen. Muhammed hänvisar sina efterföljare att läsa bibeln (Surah 5:46 Surah 3:3 Surah 10:94-95; 16:43) men från de flesta muslimer får jag höra att bibeln har blivit korrupt och är full av felaktigheter som smugit sig in i skriften. (Nu vet jag inte om det är din uppfattning men!) Med tanke på att de äldsta skrifterna från bibeln som har hittats är daterade till flertal år innan Muhammed verkade, så borde bibeln vara något som varje muslim skall läsa för att befästa sin tro!? Är det inte logiskt att om man kan man hänvisa till dokument som stärker dagens bibels korrekthet som är äldre än Muhammed så borde det ge legitimitet till vår bibel som vi har i dag enligt den muslimska tron?

Posted on: 2012/6/18 22:13
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Svar oso1978
Det gör inget om inte du har följt tråden, här finns det en hel del klotter här. Men titta gärna in Koranens matematik, nedan i min signatur. Men nu svar till din fråga - Islam är inte en religion som är skapade av Muhammed, Islam kommer från Abraham

<ul>[2:136] Säg, "Vi tror på GUD och på det som sänts ner till oss,
och på det som sänts ner till Abraham, Ismael, Isak, Jakob, och till
Patriarkerna; och på det som gavs till Moses och Jesus, och alla profeter,
från deras Herre. Vi gör inte någon skillnad på någon av dem.
Endast Honom är vi underkastade."
</ul>
och det stämmer som du säger. Även muslimer
ska läsa de tidigaste skrifterna, i Koranen kan man läsa att:

<ul>[5:68] Säg, "O skriftens folk, ni har ingen basis förrän ni upprätthåller
Toran och Evangeliet, och det som sänts ner till er häri från er Herre." Dessa
uppenbarelser från er Herre kommer säkerligen få många av dem att falla djupare
ner i överträdelse och otro. Därför ska du inte tycka synd om människorna som inte tror.
</ul>
Problemet är att de så kallade Kristna, katoliker, ortodoxer, protestanter, evangelister, metodister, osv.. de dyrkar Jesus som Gud. Så kallade Kristna dyrkar alltså en människa som Gud skapt som gud, istället för att dyrka skaparen själv. Alla profeter från Abrahams tid kommit till oss har sagt en och samma budskap och det är att det finns bara en Gud, men kristna delar Gud i tre, Sonen, fadern och den heliga anden, vilket är mänskligt påhitt. Vi vet att ingeting i Koranen kommer av slump och alla ord och bokstäver är i exakt rätt antal som korresponderar med varandra matematiskt. Till exempel som jag har nämnt innan, Både namnet "Jesus" och "Adam" nämns 25 gånger var [L], och på flera ställe när Jesus nämns i Koranen nämns han tillsammans med Maria: "Jesus, Marias son" Detta är att reflektera… Jesus var muslim och en sann kristen dyrkar inte en människa, men världen har glömt under de 1000 tals åren...<ul>
[10:68] De sa, "GUD har fått en son!" Prisad vare Han. Han är den Rikaste. Allting i
himmlarna och allting på jorden tillhör Honom. Ni har inga bevis som
stödjer en sådan hädelse. Säger ni om GUD vad ni
inte vet någonting om?
</ul>
Vidare... Det stämmer bibeln har blivit korrupt av människan, det kan man se när redan på första sidan i gamla testamentet. Koranen har också blivit korrupt dock inte i lika utsträckning som bibeln däremot idag har vi matematiken som återställer koranen till sitt originella ursprung.

Posted on: 2012/6/19 19:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
För mig så är det som står i bibeln viktigare än vad ett kristet samfund påstår,så det där med att Jesus är den allsmäktiga Guden i mänsklig form köper jag inte med tanke på att Jesus själv sade att "Fadern är större än mig (Johannes 14:28)".

Det vore dessutom ganska knepigt att be till sig själv om man samtidigt är Gud den allsmäktige.

Så har vi också tillfället då Jesus skulle svara på frågan när slutet skulle komma och då sade han till sina efterföljare att "Om den dagen och timmen vet ingen något, inte ens himlarnas änglar, inte ens Sonen, utan bara Fadern(Matteus 24:36). Är man allsmäktig Fader om man inte kan dela med sig av information mellan dessa så kallade treeniga gudomarna?

Då Jesus enligt bibeln är Guds son

"Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde av all skapelse "därför att med hjälp av honom skapades allt annat i himlarna och på jorden, det synliga och det osynliga, vare sig det är fråga om troner eller herradömen eller regeringar eller myndigheter. Allt annat har skapats genom honom och för honom. 17 Och han är före allt annat, och med hjälp av honom har allt annat kommit att existera,"(Kol. 1:15—17)

Det stämmer också som du säger att Jesus hade samma Gud som Abraham vilket borde göra den kristna tron till ett monoteistisk trossamfund, men som Jesus själ sade så skulle man avvika från den sunda läran.

"Den tid skall med säkerhet komma då människor inte alls skall vara nöjda med den sunda läran utan ivra för den senaste nyheten ... och sedan, i stället för att lyssna på sanningen, skall de vända sig till myter.”
(2 Timoteus 4:3, 4,)

Som Kristen kan man inte säga att Jesu har fel utan det hände också, de kristna avföll från den sanna läran och anammade hedniska traditioner in i sin tro och avvek från sanningen som profeterades genom Jesus, dessa hedniska traditioner lever kvar än i dag och de är olika beroende på vart du befinner dig i världen.

Därför som jag ser det så måste Kristna reformera och rensa ut alla dessa falska läror och de älskade hedniska traditioner som dom håller så kära från sina kyrkor om dom skall bli godkända av Gud på dommedagen.




Posted on: 2012/6/19 20:58
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen


See User information
Tack förresten för dit svar! Hoppas du får sova gott de timmar du har innan och emellan dina Böner, det kan vara kämpigt här i Norden när solen är uppe så sen och går upp så tidigt. MVH Björn.

Posted on: 2012/6/19 21:06
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 19 20 21 (22) 23 24 25 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
60 user(s) are online (60 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 60

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS