vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#2


See User information
FOX klippet var från 3 augusti 2011!
Lite har hänt sedan dess, tex har dykningar påbörjats.

24 juni 2012:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/det ... som-ett-tefat_7299311.svd

"Två dyk har genomförts hittills i juni, ett tredje ska ske efter midsommar."

"Prover har tagits nere på botten. Enligt dem har något kring formationen varit ”väldigt, väldigt varmt”."

"Dennis Åsberg framhåller att hans team snart måste kalla in expertis för att lösa gåtan. Men expertis inom vilket område? Jag vet inte. Jag lovar dig, jag har svårt att sova om nätterna."

Edit: http://www.oceanexplorer.se/

Posted on: 2012/6/25 15:53
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#3
Dykningarna startade först i juni i år. Innan dess var det den informationen som fanns tillgänglig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#4


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Dykningarna startade först i juni i år. Innan dess var det den informationen som fanns tillgänglig.

Nja, det finns hundratals seriösa artiklar och nyhetsklipp om denna formation på Östersjöns botten, några har varit uppe här, men att det skulle vara "Millenium Falcon" fanns nog bara med på detta inslag.

Frågan är varför media alltid ska skämta bort intressanta företeelser med en massa junk, Kanske vågar dom inte leta efter sanningen, då det kan slå till baka på dom om dom skulle råka avslöja militära hemligheter eller liknande.

Posted on: 2012/6/25 20:33
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#5
Jag gjorde en sökning på "millenium falcon baltic sea" på google och fick massor av träffar i alla fall.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#6


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Jag gjorde en sökning på "millenium falcon baltic sea" på google och fick massor av träffar i alla fall.

Kan säker vara så att det finns fler tramsrepotage om fyndet på botten. "UFO" hade varit ok att spekulera i, men "millenium falcon"? vilket trams.

Hursomhelst ska det bli intressant att följa dykningarna. Frågan är om media kommer att fortsätta med trams, eller kommer rapporteringen bli mer seriös? "bevisen" att det skulle röra sej om ett ufo, som tex att kanterna på objektet hade utsats för extrem värme kan ju lätt förklaras med att all fartygplåt skärs med laser eller skärbrännare, men jag utesluter inget ...jo förresten "millenium falcon"

Posted on: 2012/6/25 21:39
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#7
Jag tror inte att någon skulle tro Millenium Falcon skulle ligga på botten av östersjön, men likheterna är slående och det är trevliga spekulationer. Eller trodde du på fullt allar jag eller någon annan trodde det skulle vara Millenium Falcon?

Det är naturligt att man pratar på det sättet man gör, eftersom ingen vet vad det är och att det en hel del liknar Millenium Falcon. Glöm inte att ingen vet vad det är.

Hade det inte varit så påfallande likt Millenium Falcon hade det inte varit någon nyhet.

Ta exmpelvis hästhuvud- och kattögenegulorna. Ingen tror ju det är ett hästhuvud eller kattöga, men det heter så för att det liknar dessa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#8


See User information
Rapport och film från dykningen 15 juni
http://www.youtube.com/watch?v=zJNVR1i6VAU


Posted on: 2012/6/26 1:09
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#9


See User information
Jag undrar om det inte kan vara ett bortblåst tak från septemberorkanen 1968? Det försvann en massa rätt stora föremål i den stormen, dom bara försvann helt enkelt.

En del saker återfanns säkert eftersom koppartak ju går att sälja, men aluminiumskorstenen från panncentralen vid Dragspelsgatan som mätte minst tio meter vid roten och säkert var femtio meter hög (alltså på storlek med en månraket) återfanns aldrig.

Vindriktningen den gången gjorde att alla större sjöar låg vid sidan av, så den kan ha blåst över hela Sverige och hamnat i Östersjön den också...

Hade man verkligen misstänkt en störtad UFO hade det säkert kryllat av röjdykare och helikoptrar hade snurrat över stället.

Men det dumpades en hel del efter kriget också, kanske det kan vara nåt sånt, nåt man inte vill kænnas vid.

Posted on: 2012/6/26 17:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#10
Quote:

Asgeir skrev:
Hade man verkligen misstänkt en störtad UFO hade det säkert kryllat av röjdykare och helikoptrar hade snurrat över stället.

det är nog ingen som på fullt allvar tror det är ett störtat UFO, men det är likförbannat ett mysterium.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#11


See User information
lite mer, dock inget svar på vad det är
http://www.youtube.com/watch?v=TPzJMeyoNM0

Posted on: 2012/6/27 1:03
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#12


See User information
Mysteriet blir mer mystiskt..

'UFO' at the bottom of the Baltic Sea 'cuts off electrical equipment when divers get within 200m'
http://www.dailymail.co.uk/sciencetec ... quipment-divers-200m.html

-Object is raised about 10 to 13ft above seabed and curved at the sides like a mushroom.

-Hole is surrounded by an strange rock formation that expedition team can not explain.

-Stones are covered in something 'resembling soot' which has baffled experts.

-Divers say phones and some cameras switch off when close to the object.

Posted on: 2012/6/28 0:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#13
Vem som helst kan ju se det är en väderballong.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#14


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Vem som helst kan ju se det är en väderballong.


En väderballong med en diameter på typ 60 meter? Låter som en rejäl sak. ;)

Jag som tror stenhårt på UFO:n tycker det hela är enormt spännande. Sitter och kollar deras sidor flera gånger per dag. Nu handlar det inte så mycket om att jag TROR det är ett UFO, utan snarare att jag VILL eller HOPPAS att det ska vara det. Vad som hänt omkring objektet när dom dyker och släpmärkena i botten stärker vad jag HOPPAS att det ska vara.

Bara det inte är en bluff eller en uppblåst sak i något sorts publicitetssyfte. Om dom nu helt plötsligt säger att det är en sten eller annan vanlig formation så lyser det lite varningslampor i huvudet.

Rent logiskt tycker jag det hela verkar vara något (betong?) som pumpats ned till botten för att fylla igen eller täcka för något. Det skulle möjligen förklara utseendet och hålet i mitten. Förklarar inte släpmärkena i botten dock.

Posted on: 2012/6/28 2:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#15
Quote:

Cupio skrev:
En väderballong med en diameter på typ 60 meter? Låter som en rejäl sak. ;)

IFRÅGASÄTT INTE! Shut up! Be happy! Everything is done for you.

Visst skulle det vara kul om det var ett UCO (Unidentified Crashed Object). Men skulle det vara så att det skulle vara ett sådant hade nog teamet redan tystats.

Din teori om någonting övertäckt verkar väldigt rimlig. Kanske någonting Tyskarna experimenterade med under andra världskriget och sedan täckte över när kriget var förlorat? Eller ryssarna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#16


See User information
Tjoffsson, Ett objekt som stänger av all el/kommunikation så fort man kommer nära den? Låter ju verkligen som nån teknisk apparat från 40-talet?

Eller syftar du på Hitlers UFO's ? Nej , det vet ju alla att det bara är konspirationsteorier.

Posted on: 2012/6/28 10:55

Edited by TeBe on 2012/6/28 14:28:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#17
TeBe: Kan mycket väl vara från 40-talet. Tyskarna hade mycket avancerad teknik. Men jag la även in en brasklapp och sa det kunde vara från Sovjettiden, alltså senast 1991.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#18


See User information
Jag tyckte att man pratade om aluminium i början? Men det har gjutits stora flytande betongkonstruktioner under 1900-talet, både båtar och kassuner av olika slag. Som sedan kanske förlist under bogsering och glömts bort?

Störtade rymdskepp lär knappast vara gjutna i betong, fast man minns ju Led Zeppelin...

Posted on: 2012/6/28 12:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#19


See User information
Finns ett jäkligt bra instrumentalt musikband som heter Russian circles, men nog om det :)

Ironclad Novgorod Trodde jag det va först. . .

Posted on: 2012/6/28 20:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#20


See User information
Men appropå elektronik som stänger ner sig så vi inte får se några bilder därifrån låter lite mysko kan jag tycka så här på rak arm, elektroniken fungerade väl tidigare men inte nu?
Inte följt historian så noga men utgår ifrån att om något av intresse fanns där till att börja med så har antingen ryssarna eller jänkarna varit på plats sedan dess och plockat allt som skulle kunna vara intressant. Eller planterat ut, vad vet man.

Posted on: 2012/6/28 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#21


See User information
Det råder sikt på ca 1.5 meter där nere, vad jag förstår. Inte så lätt att ta bilder då antar jag. Någon som verkar(!) kunnig sa också att deras sonar är av en typ som inte är speciellt professionell (ur ett vetenskapligt perspektiv). Jag kan inte ett skit om sonar, annat än lite teoretiskt.

NATO har haft övningar på platsen tidigare i år. Vet inte hur nära övningarna var, men omkring där i alla fall. Vet inte heller hur länge dessa övningar varit planerade. Om de, så att säga, kom spontant blir jag misstänksam. Kan man kolla detta nånstans?

Elektroniken ballar tydligen ur ibland, alltså inte alltid. Hur ofta vette fåglarna och jag vet inte heller hur ofta det sker "normalt" under dyk som dessa. Satellittelefoner har också slutat fungera.

Vad som gör mig lite orolig är att några påstår att Ocean Team X ska bedriva kommersiella resor ner till.. saken. Om detta stämmer så har de enligt min mening helt fel fokus och det kab vara ett varningstecken på att det finns andra intressen än upptäckarlust. Om de behöver pengar till sitt projekt så är jag övertygad om att en insamling skulle ge en jäkla massa. Jag skulle tveklöst skänka en hundring eller två och det finns garanterat tusentals som är lika villiga till det. Problemet blir bara om de hittar något värdefullt. Är jag delägare då? Samtidigt är det alltid lätt att sitta här på röven och tycka ditt och datt om deras motivation eller ekonomi.

Allt jag påstår är självklart hörsägen från OTX och andra runt omkring. Själv är jag inte ens i närheten av platsen, även om jag skulle vilja vara det.

Ska nu lyssna på en timmeslång intervju med en av snubbarna.

Här finns f ö mer information: Deras twitter

Posted on: 2012/6/29 1:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#22


See User information
Quote:

Chriss skrev:
Inte följt historian så noga men utgår ifrån att om något av intresse fanns där till att börja med så har antingen ryssarna eller jänkarna varit på plats sedan dess och plockat allt som skulle kunna vara intressant.


Jo förresten, vill bara påpeka att vi vet mindre om havet än om rymden eller månen. Om något land inte själva är orsaken till detta objekt så kände de förmodligen inte till dess existens. Så är i alla fall min slutsats.

Posted on: 2012/6/29 1:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Millenium Falcon på Östersjöns botten?
#23


See User information
Radiointervju med Dennis Åsberg på Ocean Explorer

http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... ramid=739&artikel=5168882

"Uppe på föremålet är det gångar, korridorer och vinklar som är i höjd ungefär 7-8 meter höga." "90 graders vinklar." "Det är helt galet, det hör inte hemma där" "Det ser konstruerat ut". "

Posted on: 2012/6/29 15:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
70 user(s) are online (70 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 70

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS