vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 23 24 25 (26) 27 28 29 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/7/13 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Abyssinia skrev:
Som allt annat i livet det är upp till dig vad du gör med det!

Jag har tyvärr svårigheter att se var vi ska applicera det?
Kanske höja myndighetsåldern ett år?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjoffsson
Ja kanske höja myndighetsåldern i detta infantilt samhälle
vi lever i. Detta är mitt sista svar till dig.
Må Gud vägled dig!

Posted on: 2012/7/13 18:20

Anonym
Quote:

Abyssinia skrev:
Detta är mitt sista svar till dig.

Ditt "sista" svar? Men du har ju inte svarat på någonting alls. Dina svar är lika konkreta som resten av dina inlägg.

Anonym
Resized Image

Resized Image

När du byter religion är som när du byter kanal, du byter hela programet och insaget men ser fortfarande på samma ruta från samma sändings torn.

Babels torn, Tv-tornet , Moske tornet eller kyrktornet. Allt dessutom byggt av bara mänskliga händer, men somliga tillber dessa torn som det vore guds hus.

Vissa vänder sig och tillber mot en sten block , men samtidigt skrattar dessa åt dem som ber till sten statyer , som Buddas, eller åt kristna som ber till en träd kors, men även dem kristna skrattar åt muslimenr som ber på knän 5 gånger. Men alla dem skrattar åt sig själva men dem är inte medvetna om det.

Det finns dem som tillomed förnedrar dem som ser upp till Jorden,solen månen och stjärnorna som finns i skyn , i himmelen och skapade av gud, dem kallar dessa personer för otrogna, men själva tillber dem en 4 kantig block skapad av människor och som är nere på jorden och svart som satans egna kappa själv.

vad kan ha skapat sådant fördärv i deras hjärtan som har vänt det goda mot det onda, det ljusa mot det mörka,som har låst in sig istället för att frigöras och forska universum.

Det är lätt att hitta och inta en religion, men mycket svårt att finna sanningen, därför tar dem flesta boken till sig för att finna saningen i den....

Ser ni inte vilken bok som står öppen för er varge kväll rakt upp i himmelen, där ni även tror eran gud finns och ni komifrån, varför letar ni inte eftr honom där ni vet han finns istället ? förglömda själar, ser ni ljuset som varge natt skiner , ser ni inte dagen som strålar , vad behöver ni för att bli nöjda?

PS: Detta meddelande är en direkt rikting mot dem som känner igen sig själva men fortfarnade förnekar även denna stund.

See User information
<center>Detta är vad barnen ser idag, Bara Gud vet agendan bakom allt detta.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/V4zz_EThJcY?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Tid: 0:34</center>
Resized Image
<center>"Do what thou wilt shall be the whole of the law"
</center>

Posted on: 2012/7/13 21:29

Anonym
Svara på folks frågor istället för att gömma dig bakom dina hjärntvättade videos som verkar ha tvättat rent dem sista cellerna du haft kvar.?

Jag önskar jag skulle möta dig i skogen, jag skulle slå sönder dig och din dumhet tills du sover och vaknar som ny människa.

See User information
Sura 100: De Som Galopperar
<ul>[1] Vid de snabba galopperarna.
[2] Som tänder gnistor.
[3] Invaderar (fienden) på morgonen.
[4] Slår skräck däri.

[5] Tränger in i hjärtat av deras territorium.
[6] Människan är otacksam mot sin Herre.
[7] Han vittnar om detta faktum.
[8] Han älskar materiella saker för mycket.
[9] Inser han inte att den dagen kommer då gravarna öppnas?

[10] Och alla hemligheter läggs fram.
[11] På den dagen kommer de att få veta,
att deras Herre varit fullt Medveten om dem.
</ul>

Sura 101: Chockvågen
<ul>[1] Chockvågen.
[2] Vilken chockvåg!
[3] Har du någon aning om vad Chockvågen är för något?
[4] Det är dagen då människorna kommer ut som fjärilssvärmar.

[5] Bergen kommer att vara som fluffig ylle.
[6] Vad gäller den vars vikter är tunga.
[7] Kommer han att föra ett lyckligt (evigt) liv.
[8] Vad gäller den vars vikter är lätta.
[9] Hans öde är lågt.

[10] Vet du vad det är för något?
[11] Den flammande Helveteselden. </ul>

Posted on: 2012/7/14 16:43

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Sura 101: Chockvågen

Eller så läser man det såhär;

Sura 101: The Calamity
<ul>[1] The Striking Calamity -
[2] What is the Striking Calamity?
[3] And what can make you know what is the Striking Calamity?
[4] It is the Day when people will be like moths, dispersed,
[5] And the mountains will be like wool, fluffed up.
[6] Then as for one whose scales are heavy [with good deeds],
[7] He will be in a pleasant life.
[8] But as for one whose scales are light,
[9] His refuge will be an abyss.
[10] And what can make you know what that is?
[11] It is a Fire, intensely hot. </ul>[/quote]

Frågan blir, vad i hela friden har detta med 19 att göra?

Alla vet ju att meningen med livet är 42!

Posted on: 2012/7/15 17:50

See User information
Och jag i min villervalla som utgår från 1/One/I/I/One of... Denna underbara fraktala illusion... Där Universe is mind och all that lingers in it, is a part of that mind... osv... Så många underbara omskrivningar...

19 bör väl i detta fallet vara en "milstolpe" mot detta, då även 19 utkommer ur 1?

"Den dag vi ser oss själva i varandras ögon, upphör ondot för den lilla egna fördelen och den stora framstegens möjlighet kommer få framkomma. Tillsammans når vi enbart målet och gränserna som ej förr varit möjliga, kommer övergås med lätthet." -Avatar @ Vaken . se

Posted on: 2012/7/15 18:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Sura 42: "Konsultation" vers från 30 - 47
<ul>[30] Allt dåligt som händer er är en konsekvens av
era egna gärningar,
och Han förbiser många (av era synder).
[31] Ni kan aldrig fly undan, och ni har ingen vid sidan av
GUD som Herre och Mästare.

[32] Till Hans bevis hör skeppen
som seglar på havet med segel som flaggor.

[33] Om Han så önskat, skulle Han ha kunnat
stilla vindarna, och lämnat dem orörliga på vattnet.

Det är bevis för de som är ihärdiga, tacksamma.

[34] Han kan utplåna dem, som en konsekvens av deras
egna verk. I stället förbiser Han många (av deras synder).

[35] De som argumenterar mot våra bevis kommer
att få veta att de inte har någon grund att stå på.

[36] Allt ni får är inget mer än
tillfällig materia tillhörande detta livet.

Det GUD har är mycket bättre och oändligt, för de
som tror och litar på sin Herre.
</ul>
Troendes Egenskaper
<ul>[37] De undviker grova synder och
ondska, och när förargade förlåter de.

[38] De besvarar sin Herre genom att iakttaga
Kontaktbönerna (Salat). Deras angelägenheter avgörs
efter lämplig konsultation emellan dem, och av våra gåvor
till dem ger de (till välgörenhet).

[39] När de drabbas av stor
orättvisa, står de upp för sina rättigheter.

[40] Trots att den rättvisa bestraffningen för
en orättvisa är ett likvärdigt straff, belönas de som
förlåter
och bibehåller rättfärdighet av GUD.
Han älskar
inte de orättvisa.

[41] De som står upp för sina rättigheter när
en orättvisa kommer deras väg, begår definitivt inget fel.

[42] Felaktigheter begår de som behandlar människorna orättvist,
som tar till aggression utan att ha provocerats.
Dessa har ådragit sig ett smärtsamt straff.

[43] Att tillgripa tålamod och
förlåtelse reflekterar en sann styrka i karaktären.

[44] Den GUD sänder vilse kommer aldrig att
hitta någon annan herre, och ni kommer att se sådana
syndare säga, när de ser straffet,
"Kan vi få en chans till?"

[45] Ni kommer att se dem stå inför det,
förödmjukade och förnedrade, och titta, och ändå försöka
undvika att titta. De som trodde kommer att säga: "De verkliga
förlorarna är de som förlorat sina själar och sina familjer på
Återuppståndelsens Dag. De som överträder har förtjänat ett evigt straff."

[46] Det kommer inte att finnas några
medhjälpare som kan hjälpa dem emot GUD.
Den GUD sänder vilse kan aldrig bli vägledd.

[47] Ni ska besvara er Herre före en dag som gjorts
oundviklig av GUD. Det kommer inte att finnas någon
tillflykt för er på den dagen, ej heller någon försvarare.
</ul>

Posted on: 2012/7/15 21:54

Anonym
Slutspelat, Shen

See User information
Quote:

Och jag i min villervalla som utgår från 1/One/I/I/One of... Denna underbara fraktala illusion... Där Universe is mind och all that lingers in it, is a part of that mind... osv... Så många underbara omskrivningar...

19 bör väl i detta fallet vara en "milstolpe" mot detta, då även 19 utkommer ur 1?

"Den dag vi ser oss själva i varandras ögon, upphör ondot för den lilla egna fördelen och den stora framstegens möjlighet kommer få framkomma. Tillsammans når vi enbart målet och gränserna som ej förr varit möjliga, kommer övergås med lätthet." -Avatar @ Vaken . se

Trams och fel. -;)

Posted on: 2012/7/17 8:41

Anonym
Registrerade sig:
19/6 19:15

Solo
---
Computerror
--
--
Shen
--
Abyssina
--
Swift
---

Det finns säkert flera , men dessa är säkra och bekräftade är en och samma psykiska person. Så kallade computerror.

Psykopat:
Med detta kommer allihopa en gång för alla att se att denna perspon är Djupt Psykisk sjuk och han bodre vara på behandligshem då han är farlig för sitt eget bästa..

Nu vet du inte längre om du ska vara muslim eller buddist så du överväger att överge islam nä r19 inte längre räcker till ...

Det sjukaste av allt och beviset på att du verkligen är psykisk sjuk, är ju att du kommenterar dina egena kommentarar och du för tråden i samtal med dig sjöälv från 3- 6 nicks..

kan bara inte förstå vad din syfte med det är... du skapar 6 nicks för att sedan svara till dig själv med dem....

fy världen håller alla möjliga typer dessa tider.. men såna som du har sett livets ljusa dagar för sista gången och deras tid är alldeles över.. Du går på övertid.. Lånad tid.

Ni står under utrotninges fall och ni är bland dem första som ska försvinna. Ni blir bränslet för våran nästa färd.

Som den här mannen, har en grön och en grå öga, Så är även denna psyskispa person....

Obs bilden passar in figuren ganska bra... han kan se ungefär så ut.

Resized Image

Edited by Mizar on 2012/7/17 9:34:20
Edited by Mizar on 2012/7/17 9:37:57
Edited by Mizar on 2012/7/17 9:40:10

See User information
Snygg logeslips! Jag har en likadan... heha.

Posted on: 2012/7/17 10:39

Anonym
Det där är nog photoshop, eftersom han är en frimurare.

http://prntscr.com/c8e1q

See User information
Quote:

Mizar skrev:
Registrerade sig:
19/6 19:15

Solo
---
Computerror
--
--
Shen
--
Abyssina
--
Swift
---

Det finns säkert flera , men dessa är säkra och bekräftade är en och samma psykiska person. Så kallade computerror.

Hur hamnade jag med här? Jag har ABSOLUT inga fler nicks här än "Avatar", vilket fler, även Admins kan se, med flera som träffat mig RL, inkl. Micro.

Vidare...

Quote:

Solo-Ragazza skrev:
Quote:

(Cut and pasta den föregående posten)

Trams och fel. -;)

Snyggt, gatlopp i farten igen?

Kommer inom snar framtid nog lägga ner vaken för en tid igen, har gjort en flytt benom vårt avlånga land får ett mål med ett mer sunt levene än storstan... Detta är speciellt i tiderna vi är i... Och BB här uppe suger, svettstrumpa...

Posted on: 2012/7/17 15:10

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Undara bara varför admins är så pass dåliga att dem inte har koll på det....

Dem om någon borde veta att detta är farligt för deras eget forum att släppa loss en sådan psykopat som bäsr på 6 olika nicks minst.

kanske har ni inte märkt det, isåfall verkar ni sova djupare än han själv alla som skrivit till honom men inte förstått att det är från en och samma person...

trodde folket på denna plats hade uppdaterats något senaste 4 åren, men ack ni ser ut att ha sjunikit i förtvivlan ännu lä'ngre... och tveksamheten i eran hjärta verkar uppstått mer än för 12 år sen.

trodde jag hade något att säga på detta forum trots allt , eller lära mig nåt vettigt... men ack så fel jag haft, jag vill gärna tro att här fanns minst 72 st riktigt vakna personer, men dessa verkar inte vara meddelmmar här iallfall...
jag lämnar denna lilla barn stugan och detta lilla kunksaps källan ni kallar,

själv kallar detta plats för förtvivlarnas himmel, dem tvekandets paradis, de okunnigas kunniga vägledning, jag har aldirg i mitt liv sett mer borttrollade människor, förvirrade typer... Jag menar inte allihopa för jag har inte sett dem , men hade dem existerat hade man hört deras röst... så riktiga män verkar iallfall inte finns på denna forum... wannabe buddist, newage, ufologe och allat annat förutom Människor.

Må stjärnorna guida er, Solen vara med er, Jorden ge er liv, Och månen skydda er.

Jag ber om ursäkt till dem jag inte hann träffa och dem orginella typerna om ni har varit tysta och inte sagt nåt... det var er jag vill ekomma ikontakt med men fann inga såna mer än 15 minuters andliga personer som bytte mask såfort vädret ändrades.

Detta år är en viktigt år, och vem ni umgås med detta år kommer att påverka er 24 år frammåt.

If you want to fly like an eagle, dont surround your self with turkeys.

Edited by Mizar on 2012/7/17 17:11:00
Edited by Mizar on 2012/7/17 17:11:33
Edited by Mizar on 2012/7/17 17:13:02

Anonym
Admins... ta bort min konto är ni snälla.

See User information
Quote:

Mizar skrev:
Admins... ta bort min konto är ni snälla.

Veni, vidi, vimsi...

Eller: Han kom, han såg, han tramsade...

Posted on: 2012/7/17 20:27

Anonym
Såg att dem inte raderat min user än...

Error .. Du vet innerst inne, jag behöver inte säga nåt.. även ni andra vet, jag behöver inte säga något..

Nu överlåter jag er Youtube.com och redicecreators så ni kan titta på döda videos och läsa ufologernas teorier utan att ni får chans att kommentera tillbaka, men det är väl det ni älskar för då kan ni lura er själv precis som skolsystem, ta emot och håll käften och bearbeta det bara .

Bara för att ni tror man är som ni så tar ni fögivet ord som sägs till er av dem som står er närmare än vanligt, då något står nära er ser ni alltid det som ovärderligt för att ni har lärt er att söka långt bort.. men vad ni inte vet men kommer ni att veta tids nog, att allt det ni sökt någonsin , det har ni haft rakt framför era ögon.

Ni har hört det orden ofta, kanske så ofta att ni tagit de förgivet och inte tror på det, men motsatsen kommer att visa sig för er, och vissa kommer slita av sitt hår , vissa kommer att vara stolta. Sanningen är att hade ni varit vakna , så hade ni inte behövt någon forum att söka er till och folk ni inte känner därför att jag kan lova er med hela mitt liv, att där ute bland er i era trakter finns det dem som kan säga saker ni inte någon av oss även om vi tillsammans försöker säga nåt kan vi inte säga bnågot så värdefullt som den du ser nästan varge dag kan säga till dig.. men ty dem är för nära er för att ni ska se de.

Människor som är giriga är människor om egentligen är blinda, annars hade dem inte behövt vara giriga om de hade sett, för dem skulle veta sina möjligheter.
Mitt sista budskap till er är.. ta inte med er telefonen när ni går på toa, ha inte på någon musik eller tv när ni har som tråkigast, kalla inte på någon vän eller tjej/kille heller, därför att i den stund ni har som tråkigast och tålamoden är med er håll ut lite grann och ni ska få besvarat varför ni mådde s¨å dåligt , varför ni hade så tråkigt och svaret ni får kommer att upplysa er starkare än ni kan föreställa er, och med tiden kommer ni sällan att längre ha tråkigt.... Bra saker har tendens att antingen komma jä'tte fort eller sakta och trögt. Så ha inte bråttom med att försöka reda ut saker för fort elle rnöja er för snabbt,, ju längre tid kunskapen tar att komma destu längre kommer den att stanna och växa med er.

Jag ber så mycket om ursäkt till dem som kanske känner sig träffade av något negativt jag skrivit, jag kan inte låta bli att vara mig själv och säga det som finns i hjärtat och vara ärligt mot er, det jag skrivit här hittils under dessa månader bra som dåligt, det är vad jag kan säga till min egen blods broder,syster och mina närmaste vänner jag har.
Tro mig eller inte, tyck att jag är galen eller högmodig, kan inte bestämma vad ni ska tycka om mig, jag är och ska alltid vara och kämpa vid er sida även om ni inte ser mig trots at ni inte känner mig...
Jag känner er allihopa.

Må Solen alltid vara med er.

See User information
Resized Image

Mizar...

Posted on: 2012/7/17 23:21

See User information

Ge dig Solo (gatlopp/Novax), vänligast skriv i sakfråga och ge dig inte på postaren... Lite anständighet kan du väl försöka mana fram.

Mizar,

Tycker det är tråkigt att du tänker avsluta kontot, tycker dina insikter och det du delar med dig har haft mycket värde för sökare på forumet. Hoppas du skakar av dig enträgna bashare och kommer tillbaka tids nog. Tråkiga är när människor som söker svar, blir behandlade av lite för principfasta som tror sig veta sanningen.

Vill dock på det bestämdaste särskilja mig från Novax eller Compterror, jag är inte han, dem...

<3!

Posted on: 2012/7/18 7:27

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Mizar skrev:

Solo
---
Computerror
--
--
Shen
--
Abyssina
--
Swift
---

Är du helt mentalsjuk eller bara lite lagom?
Jag registrerade mig i mars 2006 efter lång tid av enbart läsning.. Jag gjorde det för att få tag på min systers gudmors son, som var en utav grundarna här ihop med micro.
Dessa annonserade om en vaken-föreläsning i bagarmossen där jag då bodde.

Var fick du ens idéen ifrån, "säkra och bekräftade" Haha, jo tjena visa oss EN källa då!

Har du läst mina inlägg i denna tråd eller andra?

Det är trist att admins låter alla dessa jävla galningar ränna runt på vaken... Denna tråd spårade ur för länge sedan med en massa koranpredikan istället för topic-relaterat snack, vad Mizar nu fått för sig kan jag inte heller begripa. Inte konstigt att kritikerna av sidan får "krut i vattnet på kvarnen" när det ser ut som det gör här.

Posted on: 2012/7/18 19:27

« 1 ... 23 24 25 (26) 27 28 29 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper