vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Spoiler: Batman dör!

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=OaCTyYo9Lqk

Så vad tycker ni om detta, är det ett bra sätt att avsluta serien, eller borde det hållit på längre

Posted on: 2012/7/15 16:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Spoiler: Batman dör!
En seriefigur?

Vem bryr sig? De gjorde honom inte till bög i alla fall. Jag är ganska säker på att Letterman skämtar som vanligt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Begicks det inte en fruktansvard massaker i samband med premiaren? Nar skall dom egentligen sluta att spruta ut fordummande medel i atmosfaren?

Posted on: 2012/7/21 8:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Det var tydligen inte batman som dog.

See User information

Posted on: 2012/7/22 21:29

See User information

Posted on: 2012/7/23 10:22

See User information
Gällande (den förmodade) attentatsmannen så ser han under det första rättegångsframträdandet helt drogad ut:

(CNN) Shooter in court

Han behöver inte nödvändigtvis vara det, men nog fan ser han helt loj och väck ut? Frågan är i så fall varför. För att han betett sig aggressivt? För att han försökt ta sitt liv och behöver "lugnas"? Eller kanske för att han inte ska prata för mycket?

Jaja.. Skumt i alla fall. Han kanske bara är trött.

Edit: Glömde undra varför de bröt klippet ovan precis när Holmes ska börja prata (svara på en fråga).

Posted on: 2012/7/23 23:24

Anonym
Förmodligen är han drogad. Han hade tagit så mycket droger så han var nära överdos av samma drog Heath Ledger som spelade Jokern i förra filmen dog av.

Sen tror jag de ger lugnande till de som begär det i häkte.

Eller så har han betett sig illa och fått något lugnande injicerat.

See User information
Citat:

Han hade tagit så mycket droger så han var nära överdos av samma drog Heath Ledger som spelade Jokern i förra filmen dog av.

Myyycket intressant! Heath Ledger tillhör väl förresten klubb 27 där även Amy Winehouse (vars död nyligen celebrerades) och Kurt Cobain mfl?

Posted on: 2012/7/24 9:50

See User information
Nytt varje dag nu, det går undan:

http://www.redicecreations.com/article.php?id=20822

Posted on: 2012/7/24 10:30

Anonym
Fick han dispans att vara med i klubb 27? Han var nämligen 28 år. Bara några månader till så skulle han vara 29. Men det hör egentligen inte hit.
Den ursprungliga klubb 27 grundades när 4 kändisar dog under ganska kort tid.

De var alla 4 framträdande för drogkulturen i USA. Det var Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrisson och någon från Rolling Stones.

Den där Rolling Stones figuren hade precis ett krashat förhållande med en italiensk fotomodell med det svenskklingande namnet Anita Pallenberg. Hon höll på med mycket voodoo och häxkonster och det finns fortfarande frågetecken kring hans död.

Kurt Cobain räknar inte jag till Klubb 27, eftersom han ville tillhöra den och tog sitt liv. Han fascinerades av den redan som barn och hans familj kan vittna om att hans bisarra dröm redan som barn var att tillhöra klubben.

Att Holmes hade denna utrustning är inte ett giltligt argument att det skulle vara stageat. Sånt går att köpa fritt i USA. Han hade väl bara en fixering vid sånt här. Det är ju inte ockult att efterlikna ett attentat ur en serietidning, men jag tror det bara är ett sammanträffande även om gärningsmannen säkert läst Millers serier.

Serieidningen där dödsskjutningen gjordes på en biograf återutgavs förra året.

Resized Image

Arnold är en kille som diskuterar sånt vi gör och blir arg när ingen vill lyssna.

Edited by Tjoffsson on 2012/7/24 19:57:22
Edited by Tjoffsson on 2012/7/24 19:59:40
Edited by Tjoffsson on 2012/7/24 19:59:59

Anonym
Jag vill minnas den svenska översättningen av The Dark Knight Returns var helt annorlunda än den Amerikanska.

Den var inte lika samhällskritisk eller cynisk.

See User information
Batman kan inte dö eftersom han aldrig existerat. Så är det även med alla andra superhjältar.

Posted on: 2012/7/24 21:40

See User information
Förutom med super FreedomX som har sin kappa mot kroppen för att det är så jävla kallt i norrland

Posted on: 2012/7/25 1:35

See User information
spoiler:
batman dör Inte. (jag såg den precis)

Posted on: 2012/8/4 18:50

Anonym
Jag visste nästan det, men tack för att du bekräftade.

Jag vill inte se filmen om han dör.

See User information
Hjälten dör aldrig :'''(

Posted on: 2012/8/4 18:53

Anonym
Batman i serietidningarna utvecklade sig på 90-talet till en gammal grinig gubbe som tog lagen i egna händer.

Stålis sa upp bekantskapen med honom för hans brist på moral och jag har för mig batman dödade stålis med någon rustning byggd av stålis själv.

See User information
sant,
men eftersom trådens titel uttryckligen säger att "batman dör" så tror jag att det är fler än jag som kände en smula....besvikelse när vi läste det.

Hur som helst så dör naturligtvis inte Batman. han kan aldrig dö. slutet hintar (precis som i de 2 föregångarna) mot ytterligare en uppföljare, den här gången med Robin vid sin sida

...och eftersom inget verkar hända vid OS eller ens under detta magiska årtal (2012) ....så får vi väl se fram emot "Batman returns" nånstans runt 2015 eller 2016?

Posted on: 2012/8/4 19:09

Anonym
"Batman return" har redan gjorts ;)

<satir>DC Comics hjältar var så mycket enklare innan de började konkurrera med Marvel. Det var brott och straff, rätt eller fel. Sen började Marvel sudda ut gränserna och DC Comics började göra det också för att hänga med.

Naturligtvis är inte dessa 2 serietidningsförlag ett stort problem, men nu för tiden ska det väckas så mycket baktanke med allt.

Fast å andra sidan har vi ju stenrika Bruce Wayne som burade in småtjuvar för att de försökte överleva och sen hade en poolfest på något penthouse kanske inte genomgod ens då.</satir>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper