Vakencorner
|
Re: Varför steg elpriset 300-400%?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det är en uppfinning som uppfanns 1827 som beskriver principen som jag bara modifierat delarna för det skulle bli mer kraft med cylindrar jämfört med kula och hjul..
Om du attraherar en järncylinder med magnet, om järncylindern ligger i aluminiumcyliinder så kommer ALLTID gravitationen och magneten ha en dragkamp eftersom såfort järncylinder kommer för högt upp på cylinderväggen, då kommer ALLTID gravitationen vara den större kraften och då påverkas alucylindern av järncylindern på grund av gravitationen.. Järncylindern kan helt enkelt inte komma nånstans men den kommer kämpa för evigt för att komma till magneten på andra sidan cylinderväggen medans gravitationen kommer kämpa för evigt för att lägga järncylinder vid botten på alucylindern.. Om ni hänger med..
Posted on: 2012/8/24 11:11
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Men det spelar ingen roll vad skaparen velaha sagt med filmen eftersom den visade en princip som jag kan använda för att snurra ett hjul gratis..
Jag har nu äntligen en kille som kan tänka själv som håller med om att det fungerar.. https://www.flashback.org/showthread.p ... 999590&posted=1#p38999590 Helt galet att det ska ta 10 000 visningar av tråden innan en kille som förstår skriver att det är sannt det jag skriver och videon är sann.. Sanningen är sanningen även om ingen tror den och en lögn är en lögn även om alla tror på den.. Real recognise real
Posted on: 2012/8/24 12:44
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tror att alla fysiker har fel när de säger att så kallad overunity inte finns, vi har ett litet blygsamt bevis på ATT det finns, atombomben !
Posted on: 2012/8/24 16:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sen ser denna lovande ut. http://www.youtube.com/watch?v=d9zr42 ... ture=youtube_gdata_player
Posted on: 2012/8/24 16:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Problemet är väl att dom antagligen kommer att sälja elen som produceras, så du tjänar ingenting på att vänta på den där.
Ingen kan ge dig frihet eller rättvisa, är du en man, då skapar du det själv.. -Malcom X Det blir nog enklare och snabbare, miljövänligare och bililgare att du testar principen jag pratar om. Du behöver endast aluminiumcylinder, järnrör och magnet.. MVH
Posted on: 2012/8/24 17:27
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nja, jag tänker mer på att bygga själv. Denna princip bygger på tunga svänghjul och att försvaga konstantmagneter tillfälligt under en millisekund med en elektromagnet som i sin tur drivs av processen, timingen sköts av fotoceller och dioder och roterande skivor med hål. För några år sedan 2001 jobbade jag med reparationer av metallsepareringsmaskiner och fick då tag på sjukt starka magneter, 70 kg drag och funderade ut något liknande som den åvanstående, men saknade en avskärmning...eller som en del kallar det The holy grale. Det finns många magnet mototrer som bygger på denna princip med tunga svänghjul och avskärmning med elektromagnet.
Posted on: 2012/8/25 7:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Anvendernamn. Här har du 2513 sidor pdf om fri energi om du inte redan har den.
http://yourstrawman.com/PJKbook.pdf
Posted on: 2012/8/25 8:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Pingubeji, så du tycker vi ska sätta dit alla som använder principen ?
Eller vad menar du med det du skrev på FB ?
Posted on: 2012/8/25 8:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Japp, Nomad & alla andra. Jag skulle gärna komma med till Afrika, men i väntan på Godot så lutar jag mig mot fallbeskrivningar från vänner och bekanta jag har som varit där.
Sant, de har egentligen inte mycket om man ser till det rent materiella så som vi tänker oss. men de har ofta varann!!! Har vi det? Knappast, vad jag har sett... Mellan 1100-talet fram till ca 1900 var Sverige en diktatur! Du kan finna bevis för det i kyrkböcker etc om du släktforskar. Kyrkan styrde med järnhand, oliktänkade sattes på plats, folk avrättades offentligt m m Men det fanns sammanhållning i det som var mest basic. Den diktatur som byggs upp idag och som vilar på ett paradigm som kom efter andra världskriget har ett helt annat upplägg. Den går ut på att krossa allt vad individualism heter men även kollektivism i sin äkta, genuina form och ersätta den med en falsk där den enda kärleken finns till staten (de kommersiella intressena, a k a elitens förälngda armar precis som kyrkan var en gång) Varför manglar de på Afrika så in i helvete? Jo, för där lever detta fortfarande kvar! Kalla det kolonialism, kalla det u-hjälp, deras sätt att leva ska rotas ut så som allas unika sätt att leva...
Posted on: 2012/8/25 9:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ang. Network's kommentar om att vi levt i en diktatur. Här är en MYCKET intressant analys av läget.
https://www.youtube.com/watch?v=kq-9fwVM6q4 Ang. anvendernamn's kommentar. De som delar filmer utan att länka till videoskaparens sajt (där de bl a anger att det är enbart för utbildningssyfte, och att de har motorer i maskinerna) bör iallafall skärpa sig. Om de sprider rykten och fildelar klippet i syfte att lura till sig pengar bör de straffas hårt! Du har iofs bara gjort den första handlingen, spridit ryktet att det var riktiga evighetsmaskiner som fungerade utan motor. Men jag ser det ganska allvarligt just eftersom du drar ner ryktet för forskningen inom fri energi. Det är nutcases som du som gör att riktiga fri energiforskare får det svårare! Att du sedan ljuger och påstår att du byggt en likadan och fått den att fungera, men samtidigt vägrar lägga upp filmklipp är riktigt allvarligt. Du borde vara tyst och gå publikt först när du själv byggt en "fungerande" version. Så slipper vi smutsa ner internet med felaktiga påståenden. Mindre snack och mer verkstad. ALLA skulle ta dig seriöst ifall du uttalade dig NÄR du har en fungerande version som du kan visa upp. Tills dess du har en fungerande maskin så är du bara obstinat och trollar! Jag är en av de största anhängarna av fri energi och har läst många hundra timmar i ämnet av intresse de senaste tio åren. Jag har bidragit med mycket information i overunity.com och skrivit grunden till många artiklar på http://peswiki.com Som grundregel i dessa forum är att man inte får spamma med lögner innan man har en maskin att visa upp. När man har något att visa upp (även om det inte är overunity) så får uppfinnaren ta plats, men har man inget att visa upp ska man hålla käften! Du följer inga av dessa etikettregler inom fri energi-forskningen och förstör för riktiga forskare i ämnet. Nu vill jag att du bygger en maskin, sedan kan vi utbyta ord efter detta. Jag är gärna villig att prata med dig även om du inte får den att fungera, men du måste bygga något och sluta trolla! Sluta ljuga att du har en fungerande version!
Posted on: 2012/8/25 13:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Öj, jag gillar intelligent design också, är jag ett hot mot vetenskapen då?
Jag tänker inte ens lägga energi på din nollinteligens, testa principen innan du skriver? din clown.. Ursäkta språket.. Fruktansvärt jobbit att diskutera fysik med folk som blivit förstörda i huvudet av utbildningar som berättar att det här som jag visar är omöjligt. Gå tillbaka till din drömvärld istället, gravitation är en energi-skapare som inte bara planeten kan göra till användbar energi åt oss.. Vänta på killens magnetmotor istället gravitation är för komplicerat för dig..
Posted on: 2012/8/25 15:33
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är ett hot mot yttrandefriheten att du och andra går runt och säger att jag är ett hot mot vetenskapen och intelligent design är ett hot mot vetenskapen..
Posted on: 2012/8/25 15:36
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så förklara gärna din drömvärld, får alla som jag böter då om det som jag yttrar mig om inte accepteras som en sanning av alla?
Posted on: 2012/8/25 15:37
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan inte annat en att hålla med pingubenji. Om man påstår att man har lyckats skapat en evighetsmaskin ur ett enkelt patent från 20talet som är så enkelt så att en 5åring kan bygga den med rätt material. så är det lätt att bli skeptisk.
Dom flesta som har intressera sig för fri energi dom senaste 10-20åren blir oftast inspirerad av dom enklaste lösningarna. Om dom inte funkar ger dom flesta upp. Dom som inte ger upp försöker hitta nya lösningar vilket kräver mer och mer kunskap. Att bygga en maskin är ett första steg vilket skapar ett enormt förtoende om den funkar. Det andra steget är att låta någon utomstående granska maskinen för att se om den värkligen funkar som den ska. Om du lyckas med dom två stegen så finns det något som kan funka och som ger förtroende. Nej jag kritiserar dig inte för allt bara denna uppfinning.
Posted on: 2012/8/25 17:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jasså du håller med honom?
Är det olagligt att ha yttranden som inte stämmer överens med energilagar? Jag trodde det ingår i yttrandefriheten att jag får säga exakt vad jag vill utan att nån kan säga till mig att det jag säger är olagligt.. Har vi redan diktatur? Vill ni att regeringen ska skydda er från "osann" information genom att kontrolera internet åt er? Vill ni att regeringen skyddar er från terrorister genom att avlyssna era telefoner?
Posted on: 2012/8/25 17:47
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du får säga vad du vill men det betyder inte att det är rätt.
Posted on: 2012/8/25 17:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Och om jag testat principen som visas i filmen?
Då har jag fortfarande fel..
Posted on: 2012/8/25 18:18
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fram tills vi funnit lösningen på "fri energi" kanske nån kunnig kan bidra med kunskap på om ELFAS peltierelement går att använda som ( TEG Power) thermo electric generators.
Pga avsaknad av bankonto och deras motvilja mot kontanter så har jag inte lyckats köpa varken modulen eller den färdiga 25 watts TEG brick som även går att använda portabelt. Inte mycket effekt men i Lappland eldar man 10-12 timmar om dan på vintern och då kan några seriekopplade TEG:s ge 50-100 watt i timmen, räcker till en del i allafall. Så ni som är hemma på detta skriv ett inlägg i ämnet och som kuriosa kan nämnas att Svedalas superöverlevnadsexpert Lars Fält skrev i sin bok från 1986 " Överleva det sårbara samhället " om dessa Termoelaggregat och det tog 16 år att finna det spåret igen, undrar vilka som är emot energialternativ HaHa
Posted on: 2012/8/25 20:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nomad jag förstår mindre och mindre av vad du skriver men jag tolkar det som att du är påväg att bli urkopplad ur matrix på riktigt.. såfort du förstår vad som händer med kulan i hjulet när du sätter en magnet utanför hjulet som attraherar kulan..
Då har du utgången från matrix framför dig.. Bara du kan gå igenom den efter jag visat dörren..
Posted on: 2012/8/26 10:04
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Berätta gärna vad det är du inte förstår Anvendernamn , det handlar inte om att koppla ur sig ur nåt det kanske mer handlar om att koppla upp sig på rätt spår och inte förtränga verkningarna av den besatthet att möta avgrunden i det skenande Kommerståget som i sin framfart mejar ner allt levande, där även "frienergilösningar" till SALU är en ingrediens.
Att erbjuda "fri energi" till alla utan förbehåll dessutom under förutsättning att den används måttligt kanske bör betraktas som ett verktyg och en övergång till en lösning utan negativa biverkningar och inte som ett mål i sig. Och apråpå magneter och kulor så väntar jag fortfarande på din dörr aka. hänvisning till det tydligen skitenkla sättet att hitta ut ur "matrix" Det vore väldigt deprimerande att inse om fler på allvar tror att man kommit i hamn bara man funnit ett sätt bränna gratis energi i sina sladdförsedda manicker. Söka funktionen hur man benyttar sig av den omgivande energin ( Prana enligt vissa ) och använder den till att lösa upp blockeringarna i vår tjocka skalle vore ju en sundare start kan tyckas, för att sen inse att det handlar inte om Clas Ohlssons, Elgigantens och systembolagets sortiment utan kanske nåt annat. Så medans vi väntar på än det ena och än det andra och fortfarande behöver leka med tangentbord och Egotrippa med varandra så uppfyller dessa bevisligen fungerande TEG:s följande kriterier: minimal materialåtgång, inga rörliga delar, förhållandevis lång livslängd 20-25 år, ingen elektronik ( okänslig för EMP) billigare än solceller mm. Räcker till LEDbelysning HaHa och en strömsnål kommunikationsapparat. Så kom igen alla som ger sken av att vilja göra nånting som gagnar alla och bli gärna med ni som idag endast tittar på, det är skojigare att delta än att stå bredvid, men det är ju klart risken ökar att få uppleva en del svettiga uppförsbackar med åtföljande skavsår, pungsvett mm innan man kommit till den vackra utsikten. Ser fram emot dörren Anvendernamn via skisser, ritningar, 3D presentationer och en enkel, lättförståelig funktionsbeskrivning med en lista på livs levande män och kvinnor som går att både kontakta och ha ett givande samtal med ang kulor och hjul och gärna andra intressanta ämnen som kan vara värda att samtala kring, gärna offentligt för hela världen att se för du menar väl inte att det bara är Svenska "medborgare" som ska ha förmånen att slippa elräkningen. Hushåll med energin så länge, vi kan alla behöva den snart HeHe
Posted on: 2012/8/27 4:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Självklart så är det enda rätta att visa respekt mot Nikola Tesla och uppfylla hans dröm, och energi från gravitationskraft är nog nycklen till det för vi kan tigga och be för att få Teslas uppfinningar med det kommer ingen få. Gravitation finns överallt hela tiden och det var teslan dröm att energi ska vara gratis för alla. Dom som säljer el borde inse att dom borde göra hans livsdröm till en verklighet för att dom fått äran att tjäna pengar på dom uppfinningarna och vi borde tacka han för att vi fått el, eller inte tacka men visa respekt för en död hjälte som ville alla väl. Men jag har undrat det ett tag vad skulle ha hänt med världen om han riktade in sig på gravitationskraft och lärde ut kunskapen till flera tusen människor, det skulle inte vara så enkelt att hålla saker hemligt då. Man kan ju som dom säger inte ta mörker in i ett rum fyllt av ljus, men tar du in lite ljus i ett mörkt rum så försvinner allt mörker.. Ungefär som att försöka börja slaveri igen med piskor och folk som arbetar på fälten. Det händer dock fortfarande och det kallas kriget mot droger i USAA och där står dom på fälten och jobbar 8 timmar per dag för 1 krona i timmen. Och avrje år får dom bli stångade av tjurar i Rodeo tjur-människa"kram-party" men fångar från fängelse.
Hur som helst, man skulle kunna samanställa alla bevis som finns på internet, Georgia guidestones, Chemtrails , gratis energi från gravitation, global diktatur, krigsplaner, växter som medecin och så vidare.. Så länge det är bevis och vetenskapligt så undviker man diskutioerna. Posta ut dom i brev i brevlådor så behöver man inte vänta på att media eller politiker ska börja bry sig om folket.. Jag tror det är det som folk skulle göra om dom ade internet fullpoppat med bevismaterial och 80% av befolkningen får sin info från tv och media som inte rapporterat nått av dom saftiga bevisen på för månnga år. ett brevprojekt kan skapas av en rik människa och nå ut till hela Sverige med ett kopierat brev med sanningar och bevis. Eller en grupp människor som organiserar en hemsida för donationer till brevutskick, svergiekarta och lista på bevis och information, namninsamlnigar och länkar för filmbevis.. Men jag försväntar mig också att energi från gravitationskraft kommer gå från mun till mun i Sverige för alla vill väl hjälpa varandra att skapa gratis el med en enkel princip som förvandlar gravitation till el. Men det är väl lika med chemtrails och aspartam egentligen, att det enda vi kan göra är att börja bry oss om varandra och berätta det här till alla vi bryr oss om eller som sagt organiserar brevprojekt. Men jag har en dröm hur som helst och det har att göra med att lära folk hur som enkelt skapar el från gravitation så jag besvarar alla frågor och skapar en bättre video än den som finns. Återkommer men vänta inte på mig vänta inte på någon, jag skulle önska att alla frihetskämpar sa det innan dom dog att alla vet att dom ska ta upp min yxa om jag förvsinner. Tänk om någon av frihetskämparna gjorde det.. Det fungerar inte länge att förstöra planeten och starta krig om folk vet sanningen. Om frihetskampe ska evolutioneras så borde det bli ett måtto för alla resterande frihetskämpare och döda också, att vi alla läser på vad dom sa och tar upp deras yxa.. Att köpa energi är väl ett sorts slaveri också om jag kan förklara för dig hur du snurrar en generator gratis och om inte jag berättar det för dig så får du köpa bensin och el resten av ditt liv genom att arbeta hårt i 20-30 år av ditt liv. Om det inte är dagens matrix så vet jag inte hur man ska beskriva det, men visst känner jag mig lite förbryllad att 6 miljarder människor existerar på platen och vi är 2 personer som vågar erkänna att vi förstå principen i videoklippet och vet hur vi ska återproducera och bevisa principen.. Hur som helst jag kämpar vidare. Men en kille till som förstår och tänker bygga den för att bevisa för en kille som erbjuder 3 miljoner coh 2 miljoner och 15 000 och 200 000 hahahaha, så det är spännande också, kolla på flashback om ni vill veta resultatet av dom nya demonstrationerna/testerna.. MVH KRam
Posted on: 2012/8/27 5:43
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
10 miljoner nu till den som bevisar principen i en film, En aluminiumbruk, järnpinne och magnet.. Hur lång tid tar det för er innan ni får burken att snurra?
10 miljoner frågan i fysik ? En kille erbjuder 10 miljoner för en till bevisfilm, så läs mina trådar och se bevisen och förstå principen.. Om ni vill ha en chans på dom 10 miljonerna för jag kommer bevisa principen när jag hittat hjul eller järnpinne till burk.. Jag vill inte ha pengarna för jag inser att det är ekonomisk frihet med energifrihet i Sverige.. Så hinner jag först får ingen pengar utan då är det bara vetenskapligt för kunskapen inte för pengarna.. MVH
Posted on: 2012/8/27 7:27
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och jag blir trött på folk som som tror att man kan bygga ut 30TW vindkraft och kan ersätta 30 TW installerad kärnkraft. Snittproduktionen för vindkraft är knappt 20%, så 30TW installerad effekt är i verkligheten 6 TW. Vidare så sjunker produktionen ofta till under 1% eller stiger till 90%, när dessa kast uppkommer måste vi ha antingen 6TW standbye att leverera, eller när det blåser mycket 24 TW att stänga av (för att inte skapa överprodukton som dumpar priserna till kärnkraftsnivå, för det är döden för vindkraften). Vattenkraftsnläggningar inte kan utnyttjas till fullo utan måste antingen köras på sparlåga för att kunna möta kasten, eller rent släppa förbi vattenmassorna för stoppa överproduktion eller översvämning. Dessa kast i vindkraften kräver även en enorm upprustning av ledningsnätet som tidigare inte hade några problem med att reglera kraften, många miljarder kommer att läggas på detta framöver, och vi ska betala det, det kan man kalla "subvention" om något. Din redovisning för fiktiva försäkringskostnader för kärnkraften är rent löjeväckande. Kostnader som inte exicterar kan man inte redovisa som en kostnad eller subvention. En människa kan sätta eld på hela Stockholm, ska vi då sätta försäkringspremien för varje människa efter det? Störtlöjligt! Propaganda kan produceras för att påvisa precis vad som helst. Lär dej skillja propaganda från fakta! Men vissa köper sådan "Club Of Rome propaganda", som vi brukar höra vindkrafts/klimatlobbyn tex Anders Wijkman komma med. Själv har jag kastat både ideologier och politisk tillhörighet i soptunnan, och köper inget annat än fakta och rådata, jag vaknade helt enkelt. Club Of Rome, IPCC, Al Gore, Vindkraftslobbyn, och inte ens energimarknasinspektionen talar uppenbarligen sanning, fast datan finns tillgänglig om än svårfunnen i bland, som tex när NOAA sammanställer temperaturdata från olika mätstioner som inte alls överensstämmer med mätstionernas egna data. Vi blir blåsta hela tiden, dags att vakna!
Posted on: 2012/8/27 9:16
|
|||
|
Never believe anything until it has been officially denied
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login