vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Vaken som ensamt forum?
#1
hur kommer det sig att vaken.se som enda forum flyttar en tråd när någon som varit medlem i flera år trollar den och säger någonting offensivt?

Andra forum brukar varna trollet och ta bort offensiva inlägg. Inte flytta trådar.

Eller är det så att vaken har svårt att stå för att vara ett öppet forum där allt kan diskuteras?

Ämnen som uppenbarligen inte är välkomna på vaken är drogpolitik, kritik mot folk som skriker "Illuminati!" så fort någon dör, homosexualitet och främlingsfientlighet.

Vaken står uppenbarligen inte alls för den plats ni försöker ta. Ni vill ha ett så strömlinjeformat forum som möjligt och jag är ärlig när jag säger jag inte sett en intressant tråd på månader, vilket inte är så konstigt när admins inte gör ett dugg mot alla troll, utan istället sopar intressanta diskussionsunderlag under mattan.

Ni admins verkar inte ens vara så aktiva på forumet. Kan man kanske föreslå ni tillfrågar någon av de aktiva medlemmarna om de vill vara administratörer och ta bort trollinlägg?

Första åtgärden denna admin kan göra är att radera mitt konto helt, för jag har insett vaken censureras hårdare än aftonbladet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#2


See User information
Spontant är jag beredd att hålla med.
Jag har inte varit speciellt aktiv på vaken de senaste månaderna men jag har fått så mycket intryck av att det "hålls efter" för att vara politiskt korrekt under rätt lång tid nu att jag har svårt att tro att det bara verkar så.
Jag har inga invändningar mot att vaken "inte får" göra så, men jag tror det är korkat.
Vad jag personligen uppskattar är total yttrandefrihet. Dvs bort med politisk korrekthet, fritt fram för tabubelagda ämnen. Om vi börjar självcensurera så är det kört. Men det känns lite som att det redan är för sent. Känns som att det är ett tag sedan forumet var vitalt.
Nåja, mina 5 cent

Posted on: 2012/9/4 23:45
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#3


See User information
Hey, vad blir censurerat menar ni?

Jag litar på att det är en sanningrörelse som äger forumet och att dom tillåter det mesta så länge det inte blir nån som skriver att det är på ett visst sätt utan att ha några som helst bevis för det..

Men Vaken.se är väl inte nån direkt yttandefrihet , men såklart skulle inte sannings-rörarna befinna sig på forumet om inte sanningar fick diskuteras..

Klart dom gör reglerna på sin sida och kan bestämma i stort sett vad dom vill, jag tycker man visar respekt och artighet mot forumägarna genom att låta dom avgöra vad dom vill ta bort och sen välja själv om man vill vara kvar.. Visst jag kan hå åsikt om att man borde ta bort både användare och inlägg som handlar om att en användare skriver till en annan att sluta skriva i forumet.. För forumets bästa och i slutändan sanningen bästa..

Jag tycker du ska fortsätta framåt konstant Tjoffsson, nu verkar det som att du ska stanna vid minsta detalj och diskutera onödiga saker.. Gå framåt med det v gillar istället för att grubbla över saker i det förflutna..

2012 lixom, tänk om jorden skulle gå under 21 December, vill du vekrligen att du satt och klagade på forumägare och barnböcker din eventuellt sista tid på jorden..

Jag äter gott, drömmer långa drömmar varje natt och försöker lära mig nya saker, nya sanningar.. Jag tror det kan vara nyttigt att få känna det här med 2012 och allt, för tänk om.. Då är det lika bra att börja tänka positivt och framåt så man kan bli lycklig inombords och veta att man försökte allt man kunde..

Men jag har ju dock brevprojekt som gör att jag kan vara delaktig i att göra så folk vaknar på en annan nivå än vad media tillåter.. Men hur som helst , även om du känner dig hjälplös och irriterad så mår man inte bättre av att se saker från det mest negativa perspektivet..

Vi sitter alla i samma båt, joina brevprojektet om ni vill..
Vaken.se också..

MVH

Posted on: 2012/9/5 0:58
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#4


See User information
Anvendarnamn, jag håller med om det mesta du säger.
För min del har jag inte märkt att folk CENSURERAS bokstavligt, mer att dom som uttrycker kontroversiella åsikter blir hårt attackerade och föreslås lämna forumet.
Och som jag resonerar så typ: om man inte får uttrycka vilka åsikter man vill i ett forum som säger sig gilla sanning/frihet, var ska man då säga det? Jag skulle önska att folk var orädda för att stöta sig med politisk konsensus, speciellt i ett sånt här forum.
Men tack för att du påminde mig om att sluta störa sig på småskit inte för att jag gör det mycket men jag tror nästan alla kan påminna sig om den universalläxan

Posted on: 2012/9/5 9:40
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#5


See User information
Jo verkligen.. Men dom på Vaken har en speciel situation också med tanke på att vissa användare antaglligen smutskastar hela rörelsen genom att tex. skapa trådar om saker som skulle få människor som letar sanning att vända om i dörrn..

Vilken del av forumet skickades Petzäll-tråden då?

MVH

Posted on: 2012/9/5 10:34
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#6


See User information
-------------------
Konto avslutat på användares önskemål.
-------------------

Precis som alla andra internetforum så har vaken.se forumregler. Vi dock underbemannad och kan inte prioritera aktiv moderering, utan önskar att användarna själva ska ta hand om varandra på bästa sätt och bara följa forumreglerna.

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumDisclaimer

Mycket diskussioner förekommer på vår facebook sida där alla också är välkomna att delta. Censur har det skrikits om sedan första gången forumet driftsattes 2004, dvs något som automatiskt kommer med att ha ett internetforum, inte svårare än så.

Att komma överrens på internet är sällan lätt och därför hoppas vi att fler av er väljer att träffa varandra i verkligheten och göra något positivt för världen tillsammans. Det blir lätt missförstånd eller starka känslor när saker skrivs på internet. Men träffar man andra människor öga mot öga så kan man tillsammans bidra till och skapa den värld vi vill leva i.

Det finns oerhört med alternativ kunskap samlad om alla som någonsin skrivit här slog sina säckar ihop och skred till handling.

Allt från självförsörning, permakultur, water4gas, sol/vind/våg-energiförsörjning, alternativa boendeformer, passivhus/lågenergi hus, etc etc.

Vi ses! Simma lugnt.

Posted on: 2012/9/5 12:46
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#7


See User information
undrar hur fort den här tråden försvinner när jag säger att "utrotningen" av judarna under andra världskriget var en bluff?

Jag har svårt att se hur den stora lögnen kan hålla samman mycket längre, i det mänskliga utvecklandet och vår jakt på fakta.

Och kom nu inte och kalla mig "antisemitisk", eller nåt annat dravel. Jag lider verkligen med de anhöriga judar som idag lever med smärtan av hat/hämnd som uppenbarligen är missriktad.
(Har inget emot judar med andra ord)

Men att förintelsen är en stor fars borde vara allmänn kunskap vid det här laget, och inget vaken.se ska springa och gömma sig för!

Posted on: 2012/9/5 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#8


See User information
Vad menar du med bluff, att den inte ägt rum eller att dom överdrivit antalet utrotade?

Posted on: 2012/9/5 21:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#9


See User information
Quote:

eyecreate skrev:
undrar hur fort den här tråden försvinner när jag säger att "utrotningen" av judarna under andra världskriget var en bluff?


Varför ens skriva det när du tror att det inte hör hemma eller passar på forumet? Varför skriva det i DENNA tråd, som inte ens har med ämnet att göra? Provokation? Tänder du på bestraffningar? Vill du fixa till ryktet lite? Du VET att vakenrörelsen falskt anklagas för diverse saker.

Så, om någon liten Nisse eller Nisselina från stämpelfabriken är här och läser så representerar eyecreate inte vaken.se, utan det fria ordet. Ni vet, det där som alla vill ha men ingen klarar av.

För övrigt kan ni ta lärdom av det eftersom 99% av folket inte representerar något alls utan bara ventilerar sina tankar. Tankar som är vilsna, kocko, oförståeliga och fullständigt underbara.

Posted on: 2012/9/5 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#10


See User information
Sluta fjanta er nu, han skämtade ju.. Varför är ni så negativa hela tiden för? är det dags att vi organiserar Svenska Gigolo förenngen så vi kan börja kämpa för rättvisa!!

Närå jag skojjar bara... sorry

Posted on: 2012/9/5 23:23
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#11


See User information
@eyecreate: det är inte utan anledning som de som uttrycker dig som du blir kallade för nazister och antisemiter. Fattar du verkligen så trögt att du inte inser att det inte är särskilt trevligt att alltid få höra förfrågningar om någon "är jude" och hur många släktingar till denne man anser sig kunna bedöma ha dödats under senaste pogromen?

Och så allt detta muslimfjäsk och "troende" att islam är en religion som alla andra!!!

Islam är startad av en fanatisk människa som hatade judendomen för att dom ifrågasatte att han var sänd av Gud. Visserligen sa dom detsamma om Jesus, men han kallade åtminstone inte judar för "apor" och mördade inte alla männen i församlingarna som han kom åt och skickade fruarna i slaveri under de segerrusiga muslimerna tillsammans med sina barn.

Eftersom alla "goda muslimer" vill likna profeten i allt finns det inget som helst hopp om att det någonsin blir fred i mellanöstern... det är helt befängt att bortse från detta enkla faktum och eftersom det rör något helt grundläggande är diskussionen över innan den har börjat.

Det vore en god idé att sluta klia i denna varböld.

Snarare är det dags att passa på så att inte Den Enögde stirrar åt ditt håll snart...

Posted on: 2012/9/6 11:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#12


See User information
Politiskt inkorrekt!

http://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taAA

Hade aldrig fått förekomma idag.

Posted on: 2012/9/6 16:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#13


See User information
Vissa ämnen går uppenbarligen inte att diskutera i något offentligt forum. Med andra ord har propagandan lyckats väl. Jag kan inte annat än beundra propagandisternas skicklighet. Mycket skickligt.

Lev väl!

Posted on: 2012/9/7 1:26
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#14


See User information
Jag kommer att sakna honom. Jag antar att jag måste vara kritisk själv nu.

Posted on: 2012/9/7 6:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#15


See User information
Håller med Karsten, det är konstigt att andra ska vara rädda för att bli dömda och inslängda i en kategori av människor, bara för att man vill undersöka och ifrågasätta saker betyder det inte att man förnekar något eller är hatisk mot andra människor.

Speciellt vissa händelser verkar vara extra känsliga att fråga om. Vilket borde få alla på detta forums klockor att ringa. Varför är det så? Varför får man inte ställa en undrande fråga om tex förintelsen under andra världskriget?

Samtidigt är det helt ok då att ifrågasätta andra saker, händelser och religioner.

Sen om en eller två har en åsikt på foumet så betyder inte det att hela vaken.se står för den åsikten, inte ens om alla tycker lika, för vi är inget parti, vi är ingen förening. Vi är individer med olika tankar och åsikter, och så bör det vara. Vi ska inte tycka och tänka lika. Då skapas kontroll och utveckling blockeras eller styrs.

Våga fråga och döm ingen. Alla är vi här på vaken.se sökande människor som vill veta sanningen, oavsett hur skrämmande den är, eller?


Posted on: 2012/9/7 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#16


See User information
oj vilka upprörda känslor

Jag är inte ute efter att mucka gräl.

Och just Att det finns nissar och nisselinor som sitter och snappar upp just sånt är ju det stora problemet.
Faktum är att vi går runt med en historisk lögn i bagaget som fortfarande lärs ut till våra barn.
Och det är t.o.m FÖRBJUDET att prata om!

Jag hoppas verkligen att ni förstår hur allvarlig situationen är.

Vi kommer aldrig aldrig någonsin att kunna stega ut i ljuset och bli en fri varelse så länge lögnerna staplas på hög i våra historieböcker.

Jag är ledsen att ämnet rör upp känslor, men just i den här tråden kändes det viktigt att förtydliga vikten av yttrandefrihet och vårt ansvar som individer att söka fakta.

För er som tror/tycker att jag pratar strunt, föreslår jag en egen liten forskning i ämnet.
Tro mig, det krävs inte speciellt mycket grävande för att inse överdriften/påhitten/lögnerna om "dödslägrena" i tyskland.

Jag understryker än en gång att jag hoppas verkligen att ni förstår hur allvarlig situationen är.
Det är ju t.o.m tabu att ens ifrågasätta?!
Välkommen till ditt eget fängelse om du inte inser det.

Ryktet bryr jag mig inte om, men det kanske är på sin plats att understryka att det här inte handlar om en åsikt. Jag har ingen åsikt om förintelsen eller om vad som hände då. Men jag vill gärna kunna ha en öppen diskussion om ämnet någonstans, utan att kategoriseras som nynasist eller rasist. vaken.se BORDE kunna vara den platsen.

"Kunskap är frihet"?

Posted on: 2012/9/7 10:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#17


See User information
Jag har haft diverse nazisttidningar i min ägo som jag sålt på loppis. Dom går åt som smör i solsken, det finns flera buntar kvar men då får ni betala vad det kostar.

Men det finns ingen som helst tvekan om den hätska stämningen som rådde före kriget, det var rena hatpsykosen och det har begåtts förfärliga och oförlåtliga misstag.

Det bästa hade varit att låta mossan gro över skiten, men tyvärr har ju hela tiden intresset hållits vid liv och efter att tag ändras alltid tonläget, det är rena dopplereffekten.

Såklart har judar ibland utnyttjat skammen många känt över att inte ha gjort något eller helt enkelt ha skrålat med i hatsånger typ "Vässa kniven uppå trottoaren och låt den blixtra in i judelevern" och andra små trallar man sjöng på trettiotalet.

Men att det förekommit hemska brott mot mänskligheten är fullständigt ovedersägligt om man inte väljer att bara lalla med i den sig sakta vridande alluppfattningen av allt skit i universum.

Varför, exakt varför, är det så viktigt att försöka förneka Förintelsen?

Det vore bättre att lära av våra förfäders misstag så att vi själva inte begår samma misstag om igen.

Istället skall vi nu försöka förneka dom, jo jag tackar jag.

Sextiotalsvänstern var i hatiskhet nazismens like. Det man beskyllde stackars specerihandlare och säljare av olika slag för var lika oförlåtligt. Den stackars handlaren blev kallad sillstrypare och jag vet inte vad.

Av en massa töntar i det som helt felaktigt kallades "vänstervågen".

Jag var kraftigt emot hela vänstervågen. Jag spjärnade emot högervridningen som följde och jag är lika emot dagens försök att kullkasta allt som vettiga människor byggt upp under århundraden, nämligen ett fritt och värdigt Sverige med en befolkning av fria män som tar ansvar för sina egna liv.

Jag känner igen mig själv i Ron Paul, han kommer aldrig att vinna presidentposten av en väldigt viktig anledning:

JAG SÄGER DET INTE NI FÅR GISSA MEN SÅ ÄR DET!

Posted on: 2012/9/7 11:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#18


See User information
Det handlar inte om någon "förnekelse".
I de allra flesta krig sker det oförlåtliga och hemska saker, det hör liksom till. Jag förnekar inte att judar såväl som tyskar fransmän och engelsmän dödades under kriget, men det är ganska orealistiskt att tro att tyska soldater stog och skyfflade judar in i döden på löpande band. (640 om dagen i auswitch om matematiken ska stämma!)
Eftersom lögnen bärs med fanan så högt än idag, anser jag att det är viktigt att försöka reda ut vad som verkligen hände.
Faktum är att historien alltid skrivs av vinnarna, så är det bara.
Och egentligen spelar det nog ingen roll, inget kommer ändå att förändras. Men skulle man börja applicera den tanken för mycket så är vi snart i kapitel 17 i george orwells bok.
Asgeir, du brukar ha kloka ord. Din bristande insikt i ämnet förvånar mig

Posted on: 2012/9/7 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#19


See User information
eyecreate: Andra världskriget beskrivet i siffror får alla nuvarande konflikter att krympa ihop. Det gick åt dussintals med flygplan i timmen, det sänktes åtskilliga fartyg per dag, det stupade tiotusentals i timmen och att "skyffla in judar i ugnar" skedde i samma makabra takt.

Det var dödsdansen i kvadrat och kubik!

Det är ingen idé att "tycka" att något verkar "överdrivet"!

Det finns siffror på allting. Men såklart har inte hela den hemska sanningen kommit fram. I sin förtvivlan har åtskiliga grovt åsidosatt all mänsklig värdighet, det perspektivet fanns helt enkelt inte, det gick under efter första krigsåret.

Om man vänder på en sten brukar diverse kryp försöka kravla undan.

Det finns alldeles säkert en sådan komplex härva av förräderi, svek och förräderi i varje enskild företeelse att alla blivit eniga om att sopa skiten under mattan.

Och där borde den få ligga, tycker jag. Vi kommer ändå aldrig att kunna ställa allt till rätta utan måste gå vidare.

Jag har hört en hel del om hur det gick till efter kriget också, både i Danmark och Finland.

MEN ISTÄLLET FÖR ATT UPPRÖRAS OCH KRÄVA KORTEN PÅ BORDET NU ÖVER SEXTIOFEM ÅR SENARE BORDE VI GEMENSAMT SÖRJA DEN MORALISKA BANKRUTT OCH DE OERHÖRDA LIDANDEN SOM VI SJÄLVA TILL STOR DEL SLUPPIT IFRÅN.

Men istället tycker jag mig höra förnumstigheter åt andra hållet hela tiden.

Vandra inte vilse, gott folk!

Förmodligen är det hela ännu värre än någon kunnat ana, börjar man nysta i skiten kan ännu mer komma fram som legat och multnat.

Själv tror jag till exempel att Hitler begick självmord genom Stauffenberg för att tyska soldater lösta från sin trohetsed skulle kunna ingå en separatfred med England och USA 1944, medan Sovjet hölls utanför. Detta gör Hitler till en bättre person och Churchill till ett större svin än han vanligen betraktats som.

Stalin hade alltså rätt när han högeligen betvivlade Hitlers självmord i bunkern i Berlin 1945...

Men jag bara orkar inte dra varför jag tror detta just nu.

Posted on: 2012/9/7 11:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#20


See User information
Okej, med andra ord bör vi låta det gamla ligga?
När går ett bäst före datum ut? 9/11 närmar sig 11 år i dagarna, är det på tiden att även där vända huvudet bort?
Att fråga sig hur pyramiderna byggdes är kanske dumt, det skedde ju inte igår.
skämt åsido, men argumentet 65 år håller helt enkelt inte, speciellt inte med tanke på ämnets vikt för vår nuvarande situation.

Jag vänder på det, eftersom du spjärnar emot:

-för att ge dig chansen till upprättelse ger jag dig möjligheten att presentera ett enda bevis eller trovärdigt vittnesmål på att förintelsen ägt rum. Jo jag vet, det är en kuggfråga eftersom inga finns.

Vad hände med oskyldig till motsatsen bevisats?

Posted on: 2012/9/7 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#21


See User information
Man kan inte diskutera på det sättet att man först ogiltigförklarar alla bevis - och sedan säger de inte finns. Det finns hur mycket bevis som helst, miljoner av bevis. Det finns erkännanden av folk som deltog, officiella handlingar i långa banor och massor av fysiska bevis i form av massgravar och skeletthögar.

Jag har själv sett hur spåren av ogärningar försvinner på kort tid. Staden jag vistades 2008 drabbades efter valet av reguljära förföljelser av en folkgrupp som ansågs ha roffat åt sig alla regeringens pengar (kyuks) och som hade rykte om sig bland de mera sorglösa och slarviga urinvånarna (luos)att vara väldigt gnidiga.

Folk som blivit uppskrämda av att grannar marscherade omkring på gatorna och hoade om att alla invandrare skulle dra dit dom kommer ifrån sökte sig i skräck till kyrkorna som sedan brändes ner. De som försökte ta sig ut blev slagna medvetslösa och slängdes in i de brinnande kyrkorna igen.

Läkarna på den lokala läkarstationen misshandlades av sina före detta patienter och fick fly hals över huvud.

Barn slängdes på bål och brändes skriande levande.

I skolan.



Själv fick jag vackert hålla mig lugn hos en iskall kompis som tog risken att någon skulle ilskna till på vitingar också.

Flera kyuks som hade investerat i byggen av fabriker och annan småindustri fick se sina livsverk gå upp i lågor, åtminstone en jag träffat hängde sig i förtvivlan.

Men besöker du platsen idag ser du bara vänliga människor gå omkring och pyssla, musiken tickar ur högtalarna och på kvällarna kopplar man av med en pilsner i svalkan och tjejerna vet verkligen hur man skall vrida på sig.

1945 är ännu längre sen än 2008.

Lek tjuren Ferdinand och sniffa på blommorna, visst!

Du har aldrig suttit kallsvettig med en blytacka i näven och väntat på att dörren skall ryckas upp och du blir flådd i bitar, va?

Tyvärr är det så att det irrationella och fullständigt vanvettiga som sker under ett krig antingen förvandlas till hjältesagor eller förnekas.

Tiden blir väl aldrig mogen för hela sanningen, jag har själv hört de mest fantastiska vidarespinn på historien om Förintelsen, bäst att inte dra dom här.

Därför, låt de döda vila i frid. Det är illa nog att det hänt, försöken att klara upp vad som egentligen hänt får vänta till Domedag. Den kommer, var så säker.

Posted on: 2012/9/7 12:52

Edited by Asgeir on 2012/9/7 13:18:52
Edited by Asgeir on 2012/9/7 13:21:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#22


See User information
Jag tror ni gått ner i hålet där man diskuterar saker som ingen riktigt vet och ingen slusats kan dras..

Jag skulle vilja se lite diskutioner om dagens rasismen i Sverige mot svenskar som tar droger och invandrare.. Varför inte disutera varför vissa människor är mindre värda i Sverige? som tex missbrukare?

Och hur kom det sig att ni förlorade rätten till privatliv på telefonen och internet genom FRA-lagen?

Vad blir nästa steg i den svenska diktaturen? för det känns ju onekeligen som att kriget mot droger var step1 och FRA-lagen var step2 medans vi nu väntar på step3..

Skriver vi om step 3 här så kanske vi kan bromsa step 3..

Eller har ni inget hopp kvar?


MVH

Posted on: 2012/9/7 15:36
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#23


See User information
Citat Karsten:

Vissa ämnen går uppenbarligen inte att diskutera i något offentligt forum. Med andra ord har propagandan lyckats väl. Jag kan inte annat än beundra propagandisternas skicklighet. Mycket skickligt.

Det där var förbanne mig det bästa jag läst på Vakens forum på länge! Tummen upp, Karsten. Leve det fria ordet - det behövs mer än någonsin och behovet efter den fria tanken är urakut!

Posted on: 2012/9/12 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken som ensamt forum?
#24


See User information
Jag har varit vid Speakers Corner i London. Det brukar stå en gubbe eller käring och skrika och så skrattar folk lite grann eller buar eller går bara förbi.

Och så har vi de jättestora välorganiserade forumen där alla har kostym och sitter i snörräta rader och en "generalsekreterare" sitter och ler ett spetsigt leende medan han vässar pennan.

Saker som inte står på dagordningen betraktas av gemene man som skitsnack hur angeläget och sant och riktigt det än är.

Frågan är alltså alltid om en sak står på dagordningen.

Detta är teknik, det finns böcker om sånt här. Staten, Fursten och vad dom heter...

Posted on: 2012/9/12 21:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
17 user(s) are online (17 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 17

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS