Vakencorner
|
Re: Frisk och rensningskur, uppdateras dagligen! (Friskvård)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Oj vad du kämpar entusiastiskt! Jag lär mig nya grejer av dina rapporter. Se bara upp med eventuella avgiftningssymtom som kan göra att du mår sämre. Drick mycket vatten också.
Har du testat kaffelavemang? Det är en fantastiskt effektiv detox-metod som stimulerar levern att skölja ut ansamlade gifter. Det är också enligt min erfarenhet mycket avslappnande för nerverna och användes under världskriget (nr 1 tror jag) som bedövningsmedel för sårade soldater när de inte hade annat att tillgå. Jag gör det själv 1-2 ggr i veckan men när jag var riktigt illa däran blev det 3ggr per dag. Jag har planerat att skriva en artikel om det så om du är intresserad kan jag skicka länken sen? Ha förtröstan också! Allt kommer ordna sig med uthållighet och tålamod. Själv har jag kämpat mot staten i nästan 10 år nu, men har segern inom räckhåll! Det viktigaste är att inte låta dem förstöra din hälsa. Det är största misstaget jag gjort, att oroa mig, för det har fört mig ur askan i elden. Låt dem inte stressa och oroa dig. Det är du som är suveränen i ditt liv och du ska inte låta någon sätta sig på dig!
Posted on: 2012/9/23 11:29
|
|||
|
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej hopp!
Ja det finns många knep, o hälsa alla dom andra Avatar, en kram kan Du ossp skicka över! Problemet som kvarstpr för övrigt för min del är stress, efter att ha fått bukt med mineral och vitaminbrist så känner jag av det grundläggande problemet. Har råkat ut för stress ett par gånger på senaste veckan, lade mig då på golvet, svettades och var nära att svimma. Enorm värk i magen och yr som bara den. Bot emot detta är givetvis att förändra livssituation, men för att kunna klara det så behöver jag aktivt arbeta för att förändra den, moment 22, så nu ryker dom gamla knepen fram med självhypnos och meditation, det bättre sättet är att flytta ut i naturen och tillbringa tid med djur och natur, får se hur det går med det, något måste dock göras. Kraften är tillbaka efter ändrad kost, alldagligt talat, men, hur skall steg nummer 2 gå till när man sitter med splittrad familj, det är inte så enkelt att se sig över axeln och bara glömma det, men, skam den som ger sig. Ett måste skall ruskas fram på något vis, har några ideer och saker som skall testas. Synd att naturen har gjorts olaglig på många olika vis, man får filtrera bort gamla recept och knep som fungerade förr i tiden, dock igen, skam den som ger sig! Att skriva om allt detta var en ide jag hade för att få kraft, vilket visade sig fungera, och jag tackar och bockar för stöd och tips! Återkommer och önskar allt gott!
Posted on: 2012/9/24 12:00
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nu har jag skrivit min artikel, om du är intresserad. Detta kan vara något att testa för alla som är lite öppensinnade och önskar hjälpa levern detoxa.
Artikel: Vad du bör veta om kaffelavemang
Posted on: 2012/9/26 9:38
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra att Du lade ut den, jag har läst en del och är införstådd själv, dock så behöver andra få reda på hur bra det faktisk är! Tummen upp!
Posted on: 2012/9/26 11:08
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2012/9/26 23:42
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Finns det någon som kan tipsa om något bra och nyttigt te?
Jag brukar i vanliga fall dricka grönt te men jag hörde nyligen att den plantan är duktig på att suga åt sig fluor. Fick även slut på det nyligen.
Posted on: 2012/9/27 8:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Rallarros-the (Rot och blad): Jäklans massa C-vitamin osv. Tallbarrs-the Gärna nyare skott, men gamla funkar med: Massa C-vitamin. Båda dessa är ett av dom första du får lära dig i en överlevnads-millitär kurs. Sedan skall inte trädgårdsmästarens värsta fiende Maskrosen undanskuffas... Den har sedan länge i Asien används som magmedicin som görs av roten. Sallad kan bladen nyttjas som, smakar inte alls illa. Läst att det går även att rosta roten, för att göra Kaffe liknande dryck. Detta skulle jag ha velat göra denna sommaren, men det blev tyvärr inte så. Ska försöka nästa sommar. Dock är roten bra besk, skulle vilja prova hyvla en rot, torka och testa använda det som the. I dessa smått radioaktiva tider, är C-vitaminintaget viktigt. Påpekar dock att denna C-vitamin inte framtagits till pillerform i något lab och gynnar inte ett patent... Sen e den gratis.Vidare tips om The: Gillar in inte smaken av grönt the, eller annan the, går det utmärkt att söta ditt The med några skivor rå Ingefära. Slipper du tänka på socker... Må väl!
Posted on: 2012/9/27 11:00
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tuvär så är det inte säsong för det nu. Quote:
Jag provade att äta lite maskrosblad för några månaders sedan men jag tyckte det var ganska beskt. Men det ska tydligen vara nyttigt på många sätt. Quote:
Jag brukar äta mycket apelsiner och nu har äpplena mognat på mitt tre åriga äppel träd så man får nog i sig ganska mycket c-vitamin. Jag brukade äta vitamin tillskott men jag har slutat med det. Tänkte bara handla lite D-vitamin tillskott till vintern för att undvika förkylningar.[/quote] Quote:
Jag tycker om smaken av grönt the och plantan i sig är säkert nyttig men risken är att plantan kan ha sugit åt sig mycket flour som man sedan få i sig.
Posted on: 2012/9/27 14:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Pau D'arco är nog en av dom bättre,
http://www.immun.se/immun-filer/prod_data/pau_darco.htm http://www.cayote.nu/products/product/pau-darco-lapacho-125g_477 http://www.umm.edu/altmed/articles/pau-darco-000268.htm http://www.pau-d-arco.com/ En riktig healer utan flour! Teet skall sjuda i ca: 20 min!
Posted on: 2012/9/27 17:22
Edited by iwarrior on 2012/9/27 17:39:59
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade denna artikel.
The Harmful Side Effects of Lapacho http://www.livestrong.com/article/455 ... -side-effects-of-lapacho/
Posted on: 2012/9/28 11:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar för infon! Som vitlök, är en medicin och skall användas med måtta då!
Posted on: 2012/9/28 18:00
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det har nu gått en tid och jag mår bättre för var dag som går, förutom att kroppen säger till mer när jag äter något som inte är så bra.
Jag vill slå ett extra slag för Noni juicen, den har fått mig att dricka mycket mer vätska samt att den har pushat upp min mentala hälsa, men inte bara det! Minnet påverkas tydligen och jag kommer ihåg saker bättre, synen har också blivit avsevärt bättre. Allt är klarare, nydiskat glas bänker mer mm, väldigt trevlig upptäckt må jag säga. Jag behöver dock gå tillbaka till vegetarisk husmanskost lite mer nu, känner att kroppen behöver det, så det blir lite mer potatis framöver till att börja med. Såsen får ett tillskott av både söt och bittermandel, kanske lite annat också, vi får se. Aprikos kärnorna ligger också på posten och väntar. Hamburgare med vetebröd får jag lägga på hyllan, testade det i helgen, hmm, ingen höjdare! Återkommer, må väl!
Posted on: 2012/10/7 19:08
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hallå broder IW,
kolla gärna in "kärnan" av intressanta tankeslingor i den lätt kommersialiserade Amerikanska boken " Fit for Life " Kan du neutralisera den irriterande kommersiella tonen så döljer sig ett ANTAL intressanta pusselbitar. Vill inte ta bort nöjet från nån så alla som är öppna för förslag ta gärna del av dessa tankar. Kan berätta att trots övertygelse om att jag skulle dö innan lunch dag 1 så kändes detta såpass rätt att det var värt att testa i 6 mån (Dagligen) Kombinerar man sen denna erfarenhet med andra insikter på området så kan jag avslöja såpass mycket att man efteråt knappast kommer att må sämre än man själv har lust till HeHe. Kroppen är en fantastisk biologisk maskin och det den behöver för att funka bra är dessa lika fantastiska biologiska ingredienser i rätt mängd och kombinationer. Håller med om Tahitian Noni, hjälpte mig att bli kvitt en " obotlig " åkomma ( köper inte konceptet sjukdom ) åkomma är lättare att handskas med mentalt som för övrigt beskriver samma sak, nämligen obalans i organismen, finns inget fatalt i det utan lite vilja, några fy fan åsså en del vitalämnen så är man med i matchen igen, med den skillnaden att energinivåerna får vissa grannar och andra husmansknaprare att springa åt andra hållet, på det viset får dom iallafall lite motion den dan HeHe Den som söker skall finna känns aktuellt just för stunden. Kör på kompis så du får ork att besöka " Nalle kullen " åt året.
Posted on: 2012/10/8 4:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej hopp där upp, o alla andra :)
Eftersom jag har en hmm, "annorlunda" vetskap om skallen och dess geniala möjlighet att generera "tankar", både goda som mindre goda så vill jag vidarebefodra ett litet tips till dom som vill och behöver ha det! Följande kan låta "New Age" aktigt, men det är faktiskt ett måste i detta fall då skillnaden på ord är verktyg och redskap! Jag är det gudomliga jaget, och jag är alltid positiv och ser en ljus framtid. Du, "han", den där som ställer till det och alltid försöker "låta" och komma med förslag, och visst kan Du få det, men det är Jag som bestämmer och till mig pratar Du inte annat än om jag ber om det. Jag kan sjunga och tänker nynna en liten sång så fort Du försöker föreslå något till mig, tack men nej tack, jag har redan bestämt mig. Jag är blir friskare och friskare för var dag som går! Du må vara rädd och vill berätta allt och din oro, men det får Du vara och göra någon annan stans, mig kan Du inte längre skrämma. Du kan få trösta Dig hos mig, lära Dig av mig, men stör mig Ej, för det får Du längre Ej! Ovan är ett exempel på hur Du håller Dig positiv i alla lägen. Det är Du som bestämmer, inte Han! Gomorrn, nu skall det slurpas Noni!
Posted on: 2012/10/8 6:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En sak till, superfrukter.se har också en mästare vad det gäller antioxidanter, kolla chokladen här: http://www.superfrukter.se/kakao.htm
Har inte sett något liknande och jag har letat ganska väl i många år!
Posted on: 2012/10/8 7:47
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hade inte en aning att den kost jag valde skulle ställa mig upp så snabbt. Aprikoskärnorna smakar smaskens, som mild sötmandel ungefär. Nog för att jag är pigg och håller mig vaken hela dagen så tänker jag inte avbryta det jag satt igång, nu skall det in ännu mer nyttigheter, biologisk ohettad choklad blir nästa tillsats, efter det blir det 20ppm silvervatten, ca: 1,5 liter av 10ppm har nu gått åt.
En ganska skoj tanke är att koppla ihop min kollaps och den mat samt naturmedicin jag äter ink resultat, men nuvarande artikel på framsidan :) http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=1784 Om några dagar skall jag åka till en välsorterad "natur-medicin-affär", får se vad jag får me mig hem, skall känna efter vad jag behöver sedan komma med feedback! Rödbetsjuicen har också tagit slut, dags att köpa mer! Avslutningsvis, i detta läge skulle jag kunna tro att en doktor skulle rek depressionshämmande samt lugnande medicin + sömnpiller och en remiss till en hjärn-skrynklare! Den vägen skulle kanske ta flera år, nu tog det några veckor! Vågen känns luta 99/1 denna gång, i favör för Naturen! Må gott!
Posted on: 2012/10/10 9:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det här var så otroligt intressant videoklipp..
Han är stand-up komiker / health guru och heter Dick Gregory. Jag har bara kollat upp honom för att han tydligen ska ha pratat om chemtrails. http://www.youtube.com/watch?v=qyiCbJ49w5U&feature=related MVH
Posted on: 2012/10/14 10:05
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Häromdagen läste jag om Stoikerna, speciellt Cato. Det berörde mig för de var övertygade om att de inte till större grad kunde påverka det externa, utan bara egentligen hade makt över det interna, så därför ska man bara se till att ha integritet och principer att stå för och det är vetskapen om att man har integritet och är principfast som gör en lycklig, oberoende av yttre omständigheter. Man kan vara sjuk, hungrig, skadad eller döende och ändå vara lycklig.
Denne Cato som artikeln tog upp, marcherade bredvid sina soldater och sov på marken med dem. Han bar aldrig moderiktiga kläder bara för att folk skulle narra honom så han kunde ignorera dem. Han tog aldrig en muta så uttrycket "alla kan inte vara Cato" blev ungefär som vi säger "ingen är fullkomlig". När han skulle rösta blev han en gång anfallen och skadad av politiska motståndare, men istället för att bli rädd och gå hem som alla andra fortsatte han till omröstningen som att inget hade hänt. Han visste nämligen att han hade ingen kontroll över vad hans fiender skulle göra härnäst, men han hade kontroll över huruvida han skulle bli rädd eller ej. Det inspirerade mig väldigt mycket och jag bestämde mig att inte tillåta nån att förslava mig längre genom att vara rädd för dem eller deras åsikter. Om jag bara har integritet vet jag att inte ens döden är ett hot. Var stark!
Posted on: 2012/10/15 6:31
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jocke, vad tror du om ett patient-skapat betygsättning-system på behandlingar och medeciner som rekomenderas vid en specifik sjukdom.. Så länge betygsättningen är patient-skapad och ärlig i betygsättningen så patienter vet at deras röst räknas om dom tar sig tiden att ge betyg efter behandlingen.
Skulle vi då kunna räkna in naturliga medeciner och om folk raporterar positiva utgångar av att behandla sig med naturliga medeciner så skulle helt klart det visas i betygen? Om jag fick tex. cancer så skulle jag vara ganska stolt över att patienter som haft cancer organiserat ett resultatbaserat system för att kunna ge mig rak guidening till det som fungerar bäst.. Och när jag tänker på det så känns det som att varför skulle inte alla patienter vilja ha ett sånnt här betygsättningsystem där alla varianter av vård och medecin finns med? Om vi säger att vi kan skapa vad som helst som vi vill bara det är nånting som alla skulle vilja, och jag tror detta är en sån idé så om vi inte hade rädslor skulle kunna sätta igång och sen räkna med att för varje öra som hör om idén kommer vi får en till medlem för idén är så bra.. Men nyckeln ligger nog fortfarande i samma funktion för att garantera en patient att deras betygsättning räknas med. Och det kan se på samma sätt som om man skulle rösta på en hemsida , att man får ett röstningnummer somman sen kan se påen öppen del av hemsidan hur många % det röstningnummret ändrat och i vilka frågor.. Ganska kul att leka med tankar om volontärism, medecin och sjukvård.. Ärlighet, internet.. Vad tror ni? MVH
Posted on: 2012/10/15 11:24
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ooh wow jag snubblade över en dokumentär som kanske har med friskvård mest av allt att göra.. Kanske inte svampen men själva relationen till naturen som han pratar om i början. Kockrent sagt av han väntar med spänning på att höra resten som jag tänkte göra nu.
http://www.youtube.com/watch?v=_xfe7g-3Xuk&feature=related Ta hand om er, kram
Posted on: 2012/10/15 13:54
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jocke, vad tror du om ett patient-skapat betygsättning-system på behandlingar och medeciner som rekomenderas vid en specifik sjukdom.. Så länge betygsättningen är patient-skapad och ärlig i betygsättningen så patienter vet at deras röst räknas om dom tar sig tiden att ge betyg efter behandlingen. Klockrent!
Posted on: 2012/10/15 17:47
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Såg ni filmen? Det var inte meningen att den skulle handla om evolution/gud/naturen från ett vetenskapligt perspektiv , men hälsan är det som han connectade allt vi gör i naturen till..
Väldigt intelligent kille hur som helst han som gjorde filmen. Jag har en helt ny syn på naturen efter den där filmen.. Underbart. Iwarrior och Jocke. Kunde kanske en hemsida/organisaering "likt" wikipedia alltså att alla naturbehandlingar och medeciner samlas tillsamans med alla labbtillverkade medeciner och behandlingar. Och sen får patienter lämna utvärdering efter behandling som sen lagras på hemsidan. För att vi sen om vi skulle få tex. cancer, ska kunna gå in och söka på cancer och få fram alla behandlingar och den behandling som patienterna själva rapporterat fungerar bäst hamnar högst upp så du ser den först.. Det skulle väl då i princip vara friskvård och sjukvård på en hemsida som styrs av patienter genom ett betygsättningsystem som klurats fram så alla litar på det. Skulle detta kanske kunna vara ett projekt som svenska patienter skulle kunna skapa i Sverige och sen räcka ut handen till andra länder och be deras patienter göra sammasak, för allas bästa.. Det borde vara en resultatbaserad sjukvård som man blir erjuden höst upp på hemsidan, men man har helt eget val som patient att ta del av alla varianter och behandlingar som kan hjälpa.. Frågan är varför skulle inte alla vilja ha det så men tanke på hur snett det verkar ha gått inom sjukvården när man tror sig kunna överleva ekonomiskt på att tjäna pengar på att folk blir sjuka.. det är ett system som inte är intresserad av resultaten av behandlingen utan mer intresserad i resultatet av behandlingen i derasplånbok.. och det är knappast ett hälsosamt sätt att ge vård psykiskt påfrestande att blunda för vad man gör kan jag tro.. Men wow grabbar kolla på dokumentären jag klistrade in om ni har chansen. Det var så klockrena försklring till relationer mellan oss och naturen/gud/evolutionen så jag tappa tammefan hakan varje mening han sa.. klockrent.. Kram
Posted on: 2012/10/15 18:35
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här är en annan film, som kan ha godbitar med sig... Innehåller mycket godis och en del ang. hälsa. Väl värd att se... Kanske tar upp tråden till lite "högre" höjder? ![]() Har den postats innan, ber jag om ursäkt, dock står den väl till att postas igen... ![]() Fred på er! @ iwarrior! Keep up the awesome work brother!!
Posted on: 2012/10/21 15:21
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login