vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: Anarkism/volontärism

See User information
men om statens förklaring för att dom ens existerar är för att dom organiserar bilvägar och sjukvård, skolor och säkerhetsnät.. Och i längden för att dom existerar ska dom oganisera det så det blir bättre för alla människor ju längre teknologin kommer ..
Tillslut skulle vi ha robotar som slavar och maskiner som gör produkter åt alla människor som det var tänkt med teknologi från början, utskrivbara produkter är redn verklighet.. allt det är redan verklighet men inte för vanliga fattiga människor.. , äldre människor skulle ha exoskelet så dom kunde röra sig trots att dom är sjuka.. men det kommer aldrig hända sål länge allt baseras på pengar..

Jag menar bara vi kan garanterat hoppa in och organisera det som staten organiserar.. varför skulle inte folket klara av att bestämma vart deras skattepengar ska gå? klart folk skulle välja att ett skyddsnät är bäst mig själv för alla andra också..

Men ärligt talat så är väl ala offer mer eller mindre om dom som styr har tappat förståndet.. visst dom organiserar sjukvård och skolor och bilvägar.. hur bra går det då?
jag ringer till vårdcentral och en maskin tar cirka 7 kronor av mig genom at babbla och skicka runt mig lite.. Så det finns nog saker att klaga på om man skulle granska allting som staten tagit till sig som uppdrag..

Jag tror fortfarande att vi som vanliga människor skulle kunna organisera frivliigt projekt online för att höjja livsstandarden för ala människor.. Klart alla skulle må bättre av att alla var garanterade att kunna äta , dricka och bo nånstans... ska man verkligen behöva arbeta halva sitt liv för att ha råd med att bo, äta och dricka? för isåfal skulle jag vilja ta ett snack med den som föreslår en sån deal åt mig/förhandlar om att köpa halva mitt liv för saker som skapas gratis..

You are a slave Neo, nänänänänänänänänänän ojojoj nu fick jag bingo igen:D haha närå

Nu flög jag iväg där lite på slutet ni får ursäkta haha

Posted on: 2012/10/15 19:30
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ingen som nappar på att brainstorma framför en brasa live som en naturlig förlängning på detta cybersnack ?

Det finns ingen " remedy" i detta "system" och inte i nåt annat system heller, det är typ ännu ett villospår.

Det är verifierbart att vi (Homo Virrpannor ) är som höns, i allafall vad beträffar antalet som kan leva nära varann och dra fördelar av en besättning inom dessa givna ramar, för få eller för många så startar besvären märkbart med bevisligen katastrofala följder både för liv och lem.

Att det sen finns många likadana besättningar inom närområdet går utmärkt om man väljer samförstånd istället för hot.

Studera the Somali law ordentligt samt The Green charter av ni vet vem, ( löser många grundfunktioner med hjälp av visdom ) fundera sen objektivt på vad som egentligen sägs och var gränsen går för goda ideer och var var å ens mänskliga tillkortakommanden kommer fram, det är typ en vink på att det inte finns Gurus som känner till allt som är värt att veta utan de flesta har ett par chyssta pusselbitar att bidra med om man är hyfsat mätt och blir uppmuntrad att bidra.

LOKAL samverkan 35-200 pers sitter vid denna fysiska och mentala BRASA och tar det därifrån och en sak är då absolut säker, det finns ingen valuta, ekonomi, organisation eller liknande illusioner som kommer att bidra till att denna sorgliga mänskliga ekvation vi erfar idag kommer att ändras till det bättre, inte i nån aspekt.

Givetvis kan det vara en fördel om merparten av dessa män och kvinnor har målsättningen att göra förändringar till det bättre och lova dyrt och heligt att inte agera värsta sortens bromsklossar i deccenier.

Vad är skillnaden på lokal överenskommelse och anonym avlägsen centralstyrning ? som tidigare nämnts så behöver nån annan bli tvingad till nåt för att nån annan ska få sina "rättigheter" tillgodosedda i centralvarianten, sitter man däremot lokalt då blir man överens frivilligt att ställa upp med lite tid för det allmännas bästa inklusive insatsen för ex div. behövande, även om det i början kan kännas frustrerande innan man blir överens, tack vare vår programmering om demokrati, koncensus , föreningsliv och annat dravel och allt detta sker UTAN tvång.

Det kanske inte är meningen att alla ska ha det lika bra här på jorden, det viktiga kanske är att alla ska ha samma MÖJLIGHET att ha det bra om man väljer att bidra till sitt eget välbefinnande, kanske inte direkt som ett krav utan mer som en underförstådd riktlinje, "som man bäddar typ " efter förmåga och det vet vi väl att göra nån annan glad är ju en av höjdpunkterna här på åkern eller hur ?

Kruxet idag: för att kunna göra egna nyktra övervägda val så krävs ett fungerande intellekt, tillgång till ofriserad information samt avsaknaden av störningar i form av dolda/öppna kemikalier i mat vatten osv, samt den lömska påverkan via microvågsteknik, så vi verkar gladeligen blivit ledda in i slaktfållan och frågan är om det ska bli ett nästa kapitel och isåfall finns det författartalanger som är lätt rymningsbenägna som på vinst och förlust känner för att bidra till detta nästa kapitel ?

Kan vid den lokala brasan f.n. bjuda intresserade på : älgkött, nyfångad Sik, Skogsfågel, egen potatis, syrade egna grönsaker samt hembryggd smaskig Stout med lite sprutt i samt intressant sällskap där etablissemangets helgnöjen inte får det minsta utrymme.

Välkommen den som känner för det.

Posted on: 2012/10/16 4:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag skulle med glädje joinat vid brasan.. Men att brainstorma tror jag händer bäst när man sitter ensam och har tid att sortera i tankar och intryck..
Men jag är så fruktansvärt folkskygg, paranoid och nojjig för chemtrailsninhalering såfort jag känner konstig lukt i luften utomhus..

Men om du vaktar min rygg så vaktar jag din , kanske du har nån polare som kan vakta himmlen så vi kan gå in om flygplanen börjar spaya hahah

Jag säger det kanske är fel väg att gå, skulle inte det vara att ge upp? om vi säger att det går inte att förändra samhället det är dödsdömt vi kan bara vänta på katastrofer och diktaturer, och sen drar vi ut i en by och bosätter oss utomhus för att inhalera chemtrails dygnet runt och "skyda på" utrotningprojektet som tydligen redan är igång för dom har sprayat svenskar i 10 år nu minst..

Vart är protestlistan för chemtrails? Vi sitter 9 miljoner människor lixom är det ingen som kan kläcka ur sig en bra lösning på chemtrails..

Gör en kombination med brevprojekt och chemtrailsawarenes och bjud in politikerna genom att skriva mail till dom hela bunten. säg att nu är vi väldigt många svenskar som är förbannade på att se chemtrails. nu kommer fakta om chemtrails över Sverige gå ut till varenda brevlåda i hela Sverige, man ger bara politikerna den informationen att nu kommer den vetenskapen att postas ut i alla brevlådor i hela Sverige så nu har ni chansen att visa vilken sida ni står på i den kommande brottsutredningen på chemtrails över svensk mark som pågått cirka 10 år..

Chansen är ganska stor att politikerna inte har en aning om vad chemtrails är, jag har inte sett en enda sak som tyder på att det skulle gå att kommunisera med en politker eftersom dom verkar väldigt bortkopplade och är säkert styrda "köttfarkoster" ..

------------------------------
Det slog mig inatt att vi skulle kunna ha insekter i ett litet akvarium och när vi skulle flyttat runt saker i akvariumet och påverkat insekternas omgivning så skulle väl vi i princip "spela gud" i deras värld.. Insekterna skulle defenetivt tolka oss som övernatruliga om vi kunde flytta saker som är större än dom. Dom skulle dock inte kunna se oss för dom kan inte uppfatta större varelser elle mer inteligenta varelser.. Varelser i en annan dimension helt enkelt..

Och sen börjar jag tänka på oss människor, skulle nån utifrån påverka på jorden med diverse teknologi så skulle många människor tolka det som "gud in action".. hur många människor tror egentligen att det är ett tecken från gud när det är jordbävningar och floder som blir röda?.

Om gud är DNA (som K-rino säger) då skulle det betyda att alla är en del av gud och det skulle inte finnas nån vilsen tro om att det existerar nån mystisk allmäktig gubbe uppe i himlen som bestämmer vilka som är duktiga och olydiga..

Monsanto har väl planerat att sabotera DNA genom genmodifiering som sedan sprids fritt i naturen.. Så om DNA är gud, wow.. Käärnkraft muterar DNA så det blir missbildningar, microvågor trasar sönder DNA.. Monsanto modifierar DNA..

Massiv DNA-attack skulle det nästan kunna tolkas som från en utomståendes perspektiv..

Oj nu flög jag iväg igen i tankarna , och tur är väl det för den här världen börjar bli ganska läskig hahah

Kram på er, räkna med mig när kapitel 2 ska skivas..

Posted on: 2012/10/16 10:44
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Det slog mig precis nu att volontärism finns redan på internet i diverse format som har yckats fruktansvärt bra.

Tex. Youtube. Gav folket rätten att ladda upp vilken film som helst princip och friheten och mångfalden är det som gjort youtube till störst. Det är et volonätrprojekt för alla som laddar upp ett klipp är en volontär till det ofantligt stora videobiblioteket.

Ett annat exempel är Newsmill, dom gav folket chansen att skriva analyserande artiklar.. Vem som helst kan skriva och ingen har företräde eller anses vara mer berättigad att prata om ett ämne.. Alla som skriver en artikel på Newsmill är en volontär till Newsmills "artikel-biblotek".

Ett tredje exempel är open-source softwares som vem som helst kan hjälpa till att koda. Alla som deltar är en volontär i programets utveckling.

Wow fjärde exemplet, Wikileaks, där alla som lämnar hemlig information blir en volontär till Wikileaks "hemlighets-biblotek"

Sen kommer den stora frågan, hur använder man internet för att ge folket en röst och friheten att skriva vad som helst anonymt och helst i idéform så alla som har en röst kan rösta upp eller ner idén..

Hur ger man oss chansen att vara med att påverka vårat eget samhälle till det bättre? om vi inte vill vänta på politiker längre.. Internet är det enda stället vi skulle kunna organisera oss för att förändra vårat samhälle tilld et bättre..

Det tåls att spånas lite på om det finns nån form av hemsida som skulle kunna slå igenom lika hårt som Youtube men samtidigt vara öppen med om att allt handlar om att evolutionera idéer för att påverka samhället på ett positivt sätt utan våld och tvång såklart.

Hur ger man utrymme för folk att ge idéer och organisera idéerna och hitta frivilliga till dom, om en människa har en idé som vi alla skulle tjäna på att höra, då skulle vi vara ganska smarta om vi fixade utrymme för vem som helst att skriva en idé.. visst det går att skriva på internetforum men det skulle vara skönt om det var lite rakt på , klara mål..

Jag spånar vidare..

Posted on: 2012/10/16 12:24

See User information
Nomad du bor väl inte i dalarna antar jag?

Posted on: 2012/10/16 18:42
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Det slog mig som en blixt från ovan att om det skulle finnas ett parti som hade den grundstenen att ge folket direktdemokrati och volontärism.. Och såklart att alla människor föds helt fri från att behöva ta order från en annan människa.. Allt våld och tvång, bort, samtidigt som folket får full makt att avgöra själva vilka som levererar bästa lösningarna på problem i samhället med hjälp av en hemsida där bra idéer som kan förbättra samhälletkan få komma fram helt utan censurer., mer demokrati och mer rättvisa..

Skulle ni då röstat för att ni skulle fått mer och rösta på? mer chanser att påverka allt i vårat samhäälle genom volontärism och den där hemsidan där projekt och idéer röstas upp och ner beroende på hur många volontärer som giller projektet/idén..

Eller skulle ni vilja att makthavare tar valen åt er?

Jag känner att jag defenetivt skulle röstat på ett sånnt parti eftersom dom skulle ge folket makten helt enkelt för dom är folket och vill ha en bra lösning på att förbättra svenska samhället och avsluta kapitlet med "ägande" av människor och våld me tvång..
Jag gillar volonärism så klart jag skulle röstat på dom sen skulle jag slängt upp så mycket idéer jag bara kan och sen hoppas på att fler som jag vill delta i nån av dom för att försöka förbättra livet för människor mest då genom att stå för mat, vatten och husrum för alla mäniskor utan undantag och dfenetivt utan pengarkrav för att kunna överleva..

Men jag har läst så mycket skit om vad politikerna tar för val så jag känner bara att nästan vem som elst skulle göra ett bättre arbete om vi folket sa att vi ska avsluta krig och se till så alla överlever från och med nu. Då skulle det häända.. Inte med politikerna dock dom drar benen efter sig medans folk svälter och människors bidrag inte nått fram än..

tåls att tänkas på..

Posted on: 2012/10/16 22:19

See User information
GS, Södra Lappland, rätt lätt att hitta hit, du är välkommen.

Varför har vi "fått" SMS, Mail, Twatter & Fakebook ?

Detta är som teori och praktik, läs hur mycket som helst om ex. vis Permakultur men utan spade, svett och ryggvärk live så blir det mager skörd till hösten, likaså med cyberplaner, visst brainstorma gärna på egen hand och leta efter system för alla men fundera gärna på varför majoriteten inte kan ta sig ur vissa tankeslingor.

En slinga är just vad den antyder man kommer tillbaka gång på gång till samma ställe, samma med orientering om man sumpat kompassen och tärrängen liknar dagens värld, nämligen svårtolkad, kaotisk och väldans diffus. Slingor kanske bör studeras för att sen lämnas och utvärderas innan man smuttar på nästa slinga osv.

Men sug på denna : kan det ha att göra med att vi sen länge manipulerats till att endast använda ena hjärnhalvan Logik/Lydnad medans den andra nervärderats såpass att majoriteten inte längre har insikten/förmågan att använda även den andra Dialog/utveckling.

Så vad menas med dialog här ? Ex. från egna erfarenheter, tog värvning som naiv 16 åring med syftet att bemästra våld i den händelse elaka typer försökte sig på att tvinga oss alla här i den fantastiska ankdammen till nåt vi inte ville göra och därmed var jag beredd att Riskera mitt liv för nåt som kändes som en god sak.

Några år senare när en ny bekantskap frågade om mitt liv och jag berättade om militärtiden så säger hon spontant : Var det för att kunna skrika åt andra människor som du tog värvning ? Så hade jag inte sett det hela men på nåt vis redan då märkte jag att det inte bara existerade min självklara bild av saker och ting utan att det finns tydligen många varianter på samma tema.

Så Logiken skulle direkt skapa konflikt om inte den andra hjärnhalvan Dialog såg det hela som en möjlighet att utveckla denna tankeslinga, och det kära vänner känns mer och mer som ett av flera "systemfel" vi blivit påprackade av etablissemanget genom flerstegsindoktrinering där endast logik premieras.

Det har med lydnad att göra, för en individ som ständigt känner sig mentalt otillräcklig finner ofta lugn och ro i logik/realism och genom att följa nån annans regler blint så finner man snabbt denna dagens konstgjorda inbillade, nödtorftiga balans vilken i sig inte leder till nåt bättre för nån, givetvis utan att fatta ett smack även om man kallar sig Akademiker eller nåt annat logiskt accepterat i denna tragiska nutida värld.

In the Kingdom of dumbass, the borderline intellect is King. Suck

Kontentan i Jante lagen gäller överallt där den sk. moderna utbildningen tyvvär fortfarande har stort inflytande och det är väl att avvikelse/olikhet kan INTE tolereras å det hänger tydligt ihop med LOGIK, man utgår utifrån av överheten sanktionerade sanningar som formats till regler och alla som avviker från dessa regler blir straffade , inte direkt av överheten utan av den breda massan som vi ibland kallar, vänner, grannar och familj.

Är inte detta den ultimata affärsideen eller vad ? HaHa

Tanke, ord och handling utan några som helst tyglar är nåt jag ser fram emot och då jävlar kan vad som helst hända, det kommer det att göra ändå men i det ena fallet får ju var och en chansen att leka regissör HeHe

Ta bort EN slöja varje dag så ser vi vad som har hänt till nyår, ha det gott alla.

Posted on: 2012/10/17 7:10

See User information
Skulle ni rösta på ett parti vars val-löfte är att ge alla en trygghet genom fritt vatten, mat, el och bostad till alla utan pengar inblandade i det överhuvutaget, det ska inte kosta pengar att leva.. Det ska istället skötas genom att maskiner och robotar arbetar åt folket när det gäller produktion av diverse livsmedel och produkter.

Om partiet hade som grundtanke att ingen människa ska behöva ta en order från en annan människa i hela sitt liv. Man ska födas med en rättighet att vara fri från allt våld och tvång och då även från staten eller myndigheter.

Alla skulle få samma möjlighet att tjäna egna pengar med hjälp av sin bostad och gratis el som gör att alla kan odla vad som helst och sen har IKEA genom samarbete med sitt älskade hemland satt upp stationer dit människor som odlar träd inomhus i sina bostäder, kan komma ner och få ett kilopris på trä.

Det skulle ge alla samma vilkor och chanser att att tjäna pengar samtidigt som ingen går utan det man behöver för att överleva och ingen behöver ta några oorder av någon som vissa inte mår bra av enligt forskningar som gjorts.

Vad tror ni?

Kram

Posted on: 2012/10/17 12:56

See User information
Ok det kanske inte är rätt väg tt gå att säga fri mat ch bostad till alla för folk skulle få föruppfattade meningar direkt antar jag. Folk skulle bara dra benen efter sig osv.

Men teknologi är väl egentliigen människors uppfinningar som blev uppfunna för att underlätta eller göra repetativa arbeten som människor gjort förr i tiden. Var ju tillåmed människor som hissade hissar för hand innan elen fanns så antingen säger man att maskiner ska göra människors repetativa arbeten och alla ska tjäna på det genom nån sorts trygghet i att andra människor har uppfunnit lösningar på problem.

Men om vi istället skuulle titta på direktdemokrati och en hemsida där folket själva (som har insikt) får slänga upp idéer anonymt medans så mycket folk som möjligt går in och röstar på idéer som kan förbättra samhället. Samtidigt organnisera volontärer iomed röstningarna.

Skulle nått parti kunna köpa den idén att ge folket tex en 3delad hemsida? landsdel, länsdel och stadsdel på en hemsida där man kan kläcka ur siig vilda idéer om projekt och förbättringar i samhället, sen röstar folk så idéer och projekt åker upp och ner, startas och avslutas, lyckas och misslyckas.. dom säger att folket få full makt att själva slänga upp idéer och rösta anonymt och samtidigt anmäla sig som volonätr för nått av projekten.

jag försöker bara tänka vad jag skulle vilja ha av ett politiskt parti i Sverige 2012.

Men det blir väl det gammla vanliga höger och vänster.. Moderaterna eller socialdemokraterna ffår du rösta på annars kommer din röst inte spela nån roll i 4 år till. Wow vad rättvist.

Jag tänkte kanske Piratpartiet kunde vara dom som säger att dom vill ge folket en röst att säga ifrån till vad som helst iomed direktdemokrati-försök?

Vad tror ni?

Posted on: 2012/10/18 0:24

See User information
Varför skulle inte ett parti ses som 100% ärligt direkt om dom som att dom vill ge folk direktdemokrati som innebär att folket får makten att byta parti när som helst?

Jag skulle uppfatta det direkt som total ärlighet eller iaf såfort jag förstod att det inte går att fuska med röstningarna eller att ta reda på namnen på människorna som kläcker ur sig idéer och vilka som läser idéerna och blir volontär.

Det känns som att det helt plötsligt skulle bli svårt att bluffa politiskt med direktdemokrati. För om folket märker minsta svek i vallöftena så kommer dom gå online och se till så deras röst gör den lilla förändringen i stapeldiagrammet så ett nytt parti gör sig redo att lyssna på svenskarnas önskan om vad som bör hända för att få äran att göra jobbet som "politiker"/folkets tjänare som inte tar några val längre utan mer praktiskt organiserar utefter folkets val och önskningar iomed direktdemokrati..

Visst jag önskar nån svensk politiker kunde se det som en chans att stå i historieböcker eller varför inte ett helt parti. Alltså om nån kommun testade direktdemokrati så skulle det kunna visa sig fruktansvärt framgångrikt i jämförelse med politiska val som tagits totalt utan insyn i alla männisjkors liv som berörs av valen..

Men jag tycker ju även att nån som har ganska goda finanser och har vaknat upp till vad pengar egentligen är och politik. Krig. osv. Om den människan skulle använa sina miljoner kronor för att skriva ett brev till hela befolkningen om hur banker trycker upp pengar tex.

Om jag var rik så skulle jag överväga det om jag brydde mi om pengarna, alltså att alla människor förstår hur man förstör värdet i pengar. Och skulle jag inte gjort det skulle alla pengar jag nånsin ägt bli ovärda iomed iflation..

Ibland känns det som att jag sitter på internet och planterar fröer i förbipasserande hjärnor..

Frukantvärt "mindexpanding" att tänka på volontärism. Känns som att svaret till vad vi alla vill ha finns i volontärism och i att våga säga vad man vill ha för "klimat" och ledstjärna i samhället, våld oh tvång eller volontärism och hemsida för idé-släppande anonymt, att födas med frihet från allt tvång och hot om våld som kan förekomma om dom vägrar betala din skatt tex..

Men vart kläcker vi ur oss idéerna anonyt är väl frågan och när börjar vi volontärarbetet? varför skulle vi inte vilja starta jag är hungrig och skulle anmäla mig direkt som volontär för något av projekten, för jag är övertygad om att det finns klockrena projektidéer som finns i folk huvuden som verkligen skulle "ta fart" om folk fick läsa den och delta.

Spånar ni något på volontärism? eller är det bara jag som ser det som möjlighet som när man kommer på receptet för det vi vill ha så kommer alla som läser det tycka samma sak att dom också skulle tjäna på det och på den vägen "tar det fart"..?

Kram

Posted on: 2012/10/18 0:45

See User information
AN, rösta oavsett metod ändrar inget, sätt dig ner och fundera ordentligt på vad det innebär, har dina förslag en inbyggd " bästa förslag ska genomföras i praktikengaranti" och i såfall vem ska ha beslutanderätt om vad som är bäst och hur drabbar det övriga ?

Kliv ett tag ur det logiska tänkandet vi blivit "begåvade med " och gör gärna ditt yttersta för att testa tanken att det finns 7 miljarder variabler och chansen är att du och jag kan logiskt finnna detaljlösningar är minst sagt naivt, dessutom så spiller vi tid vilket sägs vara dyrbart.

Återerövra förmågan att tänka och agera självständigt med viljan att samarbeta på frivilligbasis live, öga mot öga, öra mot öra, mind to mind, de gånger man "känner" för det utan att det drabbar andra negativt kan ju kännas okontrollerbart för ens ego, men vad spelar det för roll om hundra år ?

Testa tanken att partikonceptet är ett styrmedel och inget annat och bevisligen innebär att de som inte samtycker kommer i vanlig ordning att bli tvingade att göra det dom inte vill.

Som tidigare föreslaget läs på om the Somali law och The green charter för ideer och effektiva verktyg för att skaka av demokratillusionen och vår inbillade överlägsenhet och i slutändan förhoppningsvis kunna bidra med en mer ogräsrensad syn på saker och ting.

Rekommenderar starkt att man överväger att begrunda andras inlägg i denna tråd och bidrar med en genomtänkt respons med en genuin vilja att främja en klok inriktning istället för att köra marinkårsvarianten "spray and pray " med detaljförslag för att mätta sitt ego och hålla ångesten borta, vilket också mer och mer verkar bero på att den fantastiska västerländska civilisationen startats och fortfarande regisseras av ljusskygga instanser som till skillnad från oss fårskallar tagit reda på sin motspelares både svaga och starka punkter och till fullo utnyttjar dom svaga punkterna för sin kortsiktiga vinnings skull och är livrädd för den potential vi alla tycks besitta om vi finner nyckeln till det lås som fängslat oss människor mycket länge.

Och detta dessvärre än så länge verkar gälla de flesta av oss i en varierande grad.

Tänd gärna en brasa på en vacker plats i den hårt ansatta naturen, sköt om denna brasa en vecka å se vad den har att berätta, slår ersatztillvaron med typ hästlängder och vem vet kanske det finns ett "Eurekaögönblick" för oss alla, vad vet jag.

Men deppa inte för alldel, allt som inte dödar härdar och trots påståenden så finns inte rätt eller fel bara erfarenheter, och viktigast av allt kanske är att överväga är om vad som är viktigast, att gnälla över vad man "råkat" ut för och välja offerrollen eller hur man väljer att tackla det som man " råkat ut för" och vilja få insikt om vad det vill säga, förvisso helt obegripligt ibland men skam den som ger sig, den som söker skall finna osv.

Ha det bra alla , ska se till brasan nu.

Posted on: 2012/10/18 7:07

See User information
Nu slog det mig att jag skulle vilja göra en sammanfattning vad det är jag skulle vilja få sagt..

För det är det här med volontärism och internet. Närmare bestämmt att jag tycker mig se ett sätt att rösta online på ett sätt (genom röstnummer och sånnt) för att få alla deltagare att förstå att det inte går att fuska med rösterna för när jag röstar ändras stapeldiagrammet direkt.

Det skulle helt enkelt bli en röstning som man kan lita på och se att sin röst betyder nånting (vilket jag inte kan göra i dagens politiska val och telefonröstningar osv.) Jag kan omöjligen veta att min röst spelar roll för jag vet inte vart den tar vägen om jag röstar politiskt. Skulle vi ha direktdemokrati skulle vi se resultat direkt i stapeldiagrammet som sagt.

Fortafarnde skulle det vara intressant att "testa" Stefan Molyneux , David Icke, Alex Jones osv. om dom har nån förståelse för att det måste gå framåt till en slusats det som dom alla pratar om, eller om dom vill tjäna pengar eller nånting på att babbla på och rapportera när världregering kommer närmare och närmare..

Nåstans tycker jag fler borde förstå at vi behöver nån hemsida för att organisera projekt och kunna rösta ärligt på saker som berör oss och vårat samhälle. Så länge röstningarna är 100% säkra och "ofuskbara" så finns det väl absolut ingen anledining till varför politiker inte skulle lyssna på röstningar som görs av folket..

Klart svaret finns i volontärim , liberalism och nuism för imorgonism inte fungerar längre..

Kram

Posted on: 2012/10/18 14:21

See User information
Nathan Fraser intervjuad på radio 314

http://www.redicecreations.com/radio3fourteen/2012/R314-121017.php

Han snackar om anarki osv, verkar vettigt de han säger..

Posted on: 2012/10/18 19:42

See User information

Skulle varit kul att snacka med Henrik, både om fallet Domenic, free man, hur lagen fungerar och hur i helvete vi har blivit så lurade.

Nu är jag inte längre i samma "affärsområde" som han, men det skulle varit kul.

"Skulle nästan snackas vid på ett caffé"

...

Posted on: 2012/10/18 21:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Jag ser fortfarande ingen "bro" eller "platform" för att förena vanligt folk med idén om volontärism och att sstaten har monopol på våld och tvång som är oläpligt .. Kort sagt "en väg ur statism" utan att beehöva vänta på kollaps eller att äldre människor ska dö ut som vissa verkar tycka..
Idag har vi det politiska systemet och för att undvika kollaps så skulle man rimligtvis kunna kombinera direktdemookrati och ett politisk parti för att sen kunna anordna säkerhetsnät och vart folk vill satsa pengar och vart vägar kan byggas, vart pensionspengar ska och vilka rättigheter man ska födas med..

Skulle en hemsida/parti/direktdemokrati/nytt klimat kunna vara den smärtfria vägen mellan partipolitik och anarkism och volontärism?

Det är vad jag funderar på..

Posted on: 2012/10/21 0:48

See User information

@ nomad

Tackar osjälviskt till inbjudan, en lägereld är bara i sig ett steg " back to nature " . Är redan i topp för resandet. så delaktigheten är inte så lång väg.

Så skaps en lägereld, och händelsen uppkommer, ställer jag upp med mat och dryck!

Behöver vi ovida ställen, så vet jag vart björnskit ligger och få lyssna ögon hör

@ anvendernamn

Några som har varit på "resan" en tid, vill bryta tiden för andra, borde nog vara giltig en kort tid? Vad vaken.se i sig självt vill skapa? Inga här är viktigare, eller medvetnare än andra, resan KAN bara göras GEMENSAMT!

Tycker känslan om skapandet om en bättre väg, borde kalla dom flesta här, då vi ändå jagar för en bättre lösning....!?

Posted on: 2012/10/21 1:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Skapa ett Vakenparti nu då så vi kan sätta igång med volontärism och informationsspridning i brevlådor så nästa val kan bli folkets val.. Dagen då ett parti gav tillbaka folket makten över sig själva och skapade rättigheter för människor så alla som födes hade rätt att vara fri från allt våld och tvång , samtidigt som vi människor genom volontärism har organiserat så traktorer och teknologin vi har skapar ett överskott av mat så alla männniskor som föds i Sverige har en säkerhet med mat , vatten ..

Hur skulle ni känna er som barn om ni föddes in i en värld som redan från början berättar att du är fri från allt tvång och våld från andra människor resten av ditt liv, vi har organiserat så alla kan äta hur mycket mat dom vill det är en positiv del av teknologin och våran underbara planet?

Jämför det med idag. Föds, allt våld och tvång är fel.. växer upp märker monopol på våld och tvång behövdes av staten för att skydda oss från våld och tvång.. Ut och arbeta så får du överleva, lyder du inte.. hoppsan där svalt du ihjäl , nej vi har absolut ingen plan på att teknologi ska behöva användas.. människorna arbetar så bra så och dom behöver nått att göra .. zzzz

haha kram på er
Räkna med mig vad som än händer

Posted on: 2012/10/21 12:18

See User information
Det här slog mig nu och det skulle vara kul att diskutera.
Att om vi genom volontärim och teknologi delade upp automerad odling av mat där människor inte behövs som arebtare.

När fälten är färdigbyggda och automatiserade och ekologiskt och bioligiskt hållbar, då skulle mångafald vara positivt antar jag.

Skulle man då kunna köpa in sig genom att några fröer extra sätts (av maskiner) och på så sätt kunna plocka det man behöver i basvaru-väg tex vete och havre osv.. Så skulle det bli defenetivt mycket billigare än att alla vi människor och alla som föds ska behöva kämpa med arbeten och brist på dom för att ens kunna överleva. att överleva borde vara en mänsklig rättighet men alla kan inte odla tills vi själva fixar ett hållbart system där alla sidor tjänar på det.

Jag kan tro det här projektet skulle kunna vara det.

Samma med projektet där vi organiserar så miljövänlig el kan tillverkas genom vindkraft och solkraft samtidigt som svenskaa folket tjänar en hacka på att vara mer miljövänlig än tidigare. alltså köpa vindkraftverk på avbetalning och sen få elen gratis tillverkad när kraftverket är avbetalt..

Nåstans känns det som exakt det är vad svenska politiker skulle vilja med tanke på deras lagändringar som ger alla möjligheten att sälja el.

Och det som slog mig var om jag kunde på avbetalning köpa 2 fröer i veckan i ett automatiserat system som odlar mat åt alla människor som är delaktiga i projektet.. Så dom människor som e med bara kan hämta upp gratis odlade basvaror ekologiska för att tillverka olika maträtter..

Jag kan tro att det är en idé som fler skulle vilja göra till veklighet för mat kan verkligen vara svårt att få tag på ibland även i Sverige (för vissa).

Om jag kunde lägga lite pengar för att bli delaktig i ett hållbart ekologiskt och automatierat odlingsystem för att skapa basvaror för en "mat-trygghet" åt svenska folket.. Klart basvaror borde vara en grejj som vi kan komma överens om att det inte behöver vara något pris på längre eftersom vi kan organisera det med teknologi och volontärism och sen fanns det ingen anledning att köpa fröer tillslut för det fanns till alla och miljoner personer extra = basvaror gratis och som kan skänkas till behövande..

Låter underbart tycker jag..

Kort och gott, vi går in på en hemsida och beställer.. 2 fröer ska sättas, klick, klart.. sen hämtar man upp eller får basvaran 2 kilo paket hemskickat från det automatisera odlingfältet där det du ska laga mat på åter produceras medans du äter den..

Posted on: 2012/10/21 14:53

See User information
Ja wow det slog mig direkt efteråt att volontärism + teknologi blir en ganska oändlig möjlighets-värld som företagsvärlden inte har skådat nånsin iomed att receptet för vad alla skulle kunna komma överens om finns i volontärism och teknologi antar jag och volontärism kanskeär nyckeln till att släppa fram teknologier..

Wow ja det slog mig nu också att om vi ordnar en hemsida där man kan lämna idéer anonymt till en befolkning, tror ni då att gratis energi skulle dyka upp ganska fort?

Om det inte fanns någon att smutskasta eller förlöjliga så kanske vi skulle testat det som skrevs och allt eftersom skulle vi förstå hur simpelt det har varit att skapa gratis el..

Skulle kanske en hemsida som tar emot ANONYMA projekt-idéer för volontärist projekt ute i samhället tex matodling med målet att det ska bli automatiserat med tills dess betalar alla som är delktiga för volontärernas arbete..

oo wow , possebility overload. error error

Posted on: 2012/10/21 15:19

See User information
Vet du vad dude, jag tror att ditt engagemang och din förmåga att skapa visioner är på topp. Det du verkar behöva är en mer "hands on-komponent". Mitt tips till dig skulle vara att formulera dina ideer EXTREMT tydligt i text, alla moment, allting, hela kedjan. Då blir du förmodligen tvungen att vara konsekvent.
För min del så ser jag det som Larken eller Stefan, i ett samhälle utan våld som ledstjärna så vet jag inte hur det kommer organiseras. Tekniken kommer förmodligen blomstra i sin utveckling men det är inget som är nån "ism". Det blir så om det är produktivt för folk att organisera sig så, och kan bli olika i olika regioner. Det är upp till folk.

Posted on: 2012/10/21 19:46
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Det känndes just som att jag skulle vilja kontakta förädrar , lärare och politiker och berätta om filmen The War on Kids.

För borde det inte vara lite upp till oss som nu förstår det att berätta för dom som tror att tvång fungerar bra för att barn ska lära sig..

Om det är helt förödaande för ett barns inteligens att bli tvingad att lära sig som i samma sekund blir tråkigt för barnet iomed tvånget?

Men sen känns det som att man skulle behövt en organisation bakom sig för att kunna ringa runt och vara volontär på en sån sak som jag känner för eftersom jag varit förbannad hela livet men inte förstått att tvånget är det som gjort mig fruktansvärt arg ..

Klart nån måste snacka om att inget tvång har hitils visat sig fungera..

Posted on: 2012/10/22 14:33

See User information
Aah nu har jag filosiferat lite på det du skrev att jag skulle förklara mer steg för steg hur det här kunde gå till det där med matproduktion och volontärism..

Visualisera er en 100% organisk och ekologisk matodling. Det enda du behöver ge till den odlingen är bajs som är växtnäring.

Om vi sen genom volontärism /hemsida organiserade så den är 100% automatiserad så knappt några volontärer behövs för att bedriva odlingen.

Det skulle då finnas ett antal platser för frön att sättas i odlingmarken och genom hemsidan kunde upp till 9 miljoner människor gå in och välja att delta genom att köpa 2 fröer till nån matgröda som då direkt, planteras och människan får tillgång till afffären där man kan hämta den färdigproducerade basvaran medans den återproduceras i matodlingen.

Vi skulle helt enkelt kunna gå in och välja att delta genom att köpa 2 fröer som en "start".. Fröerna försvinenr aldrig i ett hållbart ekologiskt odlings-system så det finns absolut ingen anledning varför en människa ska behöva betala 2 gånger för en basvara om man har köpt 2 fröer till systemet så har man dragit sitt strå till stacken och kan därmed plocka basvaror gratis i speciella affärer. "ta det du behöver och lämna kvar till andra typ" Det du tar i affären/upphämtnings-stället har börjat återproduceras innan du hinner äta upp den..

Vilka skulle tjäna på ett sånnt här system då är den viktiga frågan. ALLA inblandade volontärer. (dock inte matodlare som använder näringsämnen som är väldigt dyra, dom kan bli "tvingade" att delta som volontär i dom ekologiska och hållbara odlingarna som organiserats genom volontärism och ja.. Det kan nog bli en lösning för matodlare som gått ner i "näringshålet" när man köper näring och dödar sin jord så man blir tvungen att köpa näring för evigt..

Jag vet inte om det skulle kunna komma en sån här odling från ett företag men genom volontärism och internet. wow.

Samma med eltillverkning. Hur svårt skulle det vara för svenska folket att organisera ett projekt som alla skulle tjäna på, folket, naturen först och främst.

Alltså om jag kan köpa el vindkraftverk på avbetalning istället för att köpa el av elbolag. Då skulle jag kunna få min el gratis av vinkraftverket medans jag betalar av kraftverket och sen när det är betalat så har jag min el gratis så länge vindkraftverket snurrar tillräckligt..

vad tror ni?

För mig känns det som att alla Sverige skulle ha 100% miljövänlig el samtidigt som alla svenskar betalar av på ett elverk och efter det så har alla gratis el i sitt vägguttag.

Och vinnaren är svenska folket..

Och vinnaren är svenska skogen..

Och vinnaren är miljön..

Och vinnaren är direktörer och Vd:s i elbolag som nu kan delta i detta projekt som kan ge 100% miljövänlig el i Sverige samtidigt som alla svenskar får sin egen el tillverkad gratis/ sparar en rejäl slant..

Och vinnaren är politiker som tog första steget och gav svenska folket rätten att sälja el privat/ gav folket rätten att organisera en win-win-projekt som alla tjänade på ekonomiskt och miljömässigt..

mäktigt

Posted on: 2012/10/23 11:25

See User information
Det är bra anvendernamn att du har entusiasm för hur vi ska kunna få det bättre och bli mer självständiga, men vad som saknas är realism.

Jag vet inte om du har odlat din egen mat någon gång men jag kan bara svara för mina egna erfarenheter och Sverige är knappast ett bra land för mat produktion med tanke på att vi bara har en odlingssesong, medans andra länder har upp till fyra.

Om du anser att vi ska odla inomhus så finns det ett energi problem som knappast kommer att lösa sig för att dom sätter upp några till vindsnurror.

Quote:
Samma med eltillverkning. Hur svårt skulle det vara för svenska folket att organisera ett projekt som alla skulle tjäna på, folket, naturen först och främst.

Alltså om jag kan köpa el vindkraftverk på avbetalning istället för att köpa el av elbolag. Då skulle jag kunna få min el gratis av vinkraftverket medans jag betalar av kraftverket och sen när det är betalat så har jag min el gratis så länge vindkraftverket snurrar tillräckligt..

Det finns möjlighet att köpa in sig på en vindsnurra idag och få billigare el om du tycker om den möjligheten. Så det är en idee som redan existerar i verkligheten.

Att odla lite mat själv är ingen dum ide. Har gjort det själv den här sommaren och jag kan säga att näringen i jorden är inte specielt dålig. Problemet har varit att inte solen har visat sig specielt ofta. Vi kan bli lite mer självständiga med matproduktion i Sverige. Det räcker med att kolla in alla lediga gräsmattor som finns överalt i landet.

Men för att vi ska kunna frossa i vår egen skapade mat i Sverige så krävs ett energi mirakel (fri energi) eller så använder vi upp den mark som finns och går tillbaka till vanlig husmanskost. Vilket betyder att veganer kommer få det tufft att hitta föda, framför allt om dom till största del bara äter frukt.

Posted on: 2012/10/23 13:38

See User information
Jag har odlat hydrophonic-odling för cirka 10 år sedan och det är det absolut ultimataste sättet att odla på för rötterna får luft och vatten konstant och med rätt ekologisk näring så skulle man kunna bygga väldigt isolerade växthus och sen använda lampor och vindsnurror på väggarna så hela väggen blir som ett propellerblad i luftmängds-uppsamling..

Med ekonomiproblem och marknadsproblem så kanske det skulle vara svårt men inte som volontärprojekt då blir det helt plötsligt fritt med alla teknologier och ett hållbart ekoloiskt gammalmodigt system blandat med hög teknologi och odlingkunskap .. Och även alla volontärers bidrag till diverse teknologier som tex hydroodingar och växthus.. Skulle man dela upp kostnaden så skulle ingen teknologi vara för liten för Sverige som land med invånare med gemensamt mål.. behöver inte börja stort men det skulle minst sagt vara en positiv sak för tex fattiga människor och miljökänsliga människor som vill vara säkra på att det är ett hållbart system som dom stödjer och får varan ifrån.. Asså att det börjar med ett frö som går vidare i evigheter..

Gratis energi är inge måste för vindenergi är gratis så att säga att det här skulle bli för jobbigt för att energin inte är så lätt att tillverka men den är gratis zzzzzzzzz

Frukter och grönsaker och vete , basvaror kunde vara utan prislapp om man valde att gå med i en sån organisation som organiserar stora inomhus matodlingar hydrophonic ekologisk bajsvatten av nått slag (vet inte så mycket om ekologisk hydrophonic men jag har sett uråldiga träd som växt över monument på Angkor Vat ett tempel i nån djungel som jag kollat lite på. Jag tror jag skulle kunna göra samma sak idag med ett träd och en vattenpump som konstant skvätter lite vatten på rötterna under en svart plastfilt.. dom skulle med enkelhet kunna växa över ett helt hus (så länge näring finns i vattnet)(bajs)

Visst problemet blir väl kanske att ingen kan bo gratis så alla är tvingade att göra nånting för att kunna bo och äta.. Och dom rika köper bostäder i en rasande fart så dom kan hyra ut bostäderna till fattigare människor..

Cyklisk konsumering det är vad vi alla är intvingade i att leva med..

Samma jag tänkte det förstå att ha en skotillverkare som tillverkar skor av plast eller gummi. Om du köper ett par, sliter ut dom så får du om du lämnar in dina använda skor, ett helt nytt par skor.. Medans företaget smålter ner dina gammla skor och tillverkar ett par nya medans du går i dina nya skor..

Förstå för människor som vill bry sig om naturen om dom visste att dom för ett pris kan köpa ett par skor som dom alltid kommer kunna ha ett fräsht par av för dom återvinns för evigt i maskiner och det ingick i priset..

Så länge det är ett hållbart system där man smälter ner skorna och återvinner 100% av gummit så skulle det fungera.

Posted on: 2012/10/23 15:39

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper