vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Re: Anarkism/volontärism

See User information
Jag kan hålla med om att det finns vissa väldigt effektiva odlings teknologier som kan halvera odlingstiden eller ännu bättre för vissa plantor. Problemet är att varje planta kräver väldigt mycket ljus. Till och med i Sverige är solen en enorm ljuskälla (när den väl är framme) för allt som växer och för att matcha det ljuset krävs väldigt mycket el energi. Dock tror jag inte att värmen skulle vara något större problem eftersom varje odlingslampa (även odlings led) ger ifrån sig en hel del värme.

Skulle man skapa ett självständigt system där ett antal vindsnurror ger el till en odlingshall så har jag svårt att tro att den odlingen skulle löna sig när man räknar investeringskostnader och driftkostnader. Sedan måste man ha någon som sköter det hela även om mycket går automatiskt. Dom största drift kostnaderna efter man har gjort alla investeringar kommer antagligen bli vindkraftvärken eftersom dom antagligen kommer att behöva lagas eller mytas ut efter ca 10-20år. Använder man någon typ av batterier som mellanlagring så kommer även dom behövas bytas ut efter några år.

Posted on: 2012/10/23 20:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Möjligheten finns trots allt idag. Vem som helst av oss skulle kunna köpa hydrophonic-kruka , bajs, frön, vindsnurra och LED-odlinglampa.. Och vatten..

Och sen med rätt recept på bajsvattnet osv skulle du få konstant från en gröda såfort odlingen blir rullande..

Likaså skulle vi kunna sälja el genom att köpa vindsnurra och placera längs sidan på vårat hus eller kontakta nån med mark, så alla kan tjäna på el..

Dock inte så bekvämt som det skulle kunna vara..

Om svenska folket kunde organisera mark och vindsnurror åt alla så skulle det kunna bli 100% miljövänlig el först och främst och sen en inkomst i elförsäljning till alla iblandade..

Så detta är vad teknologi kan skapa för vilken människa som helst i Sverige, en trgghet när det gäller matproduktion på egen hand och även elproduktion på egen hand genom sånnt där organiserat projekt..

Och du menar att vi behöver effektivare elproducering innan vi skulle kunna oranisera nått sånnt här,.. Och jag säger det är upp till oss vad vi vill för oss själva..

Om man ser på Sveriges lagar och att det stå att svenska folket kan starta omröstning genom en namninsamling.
Det känns som att det lagen finns där , om nånting skulle gå snett.
Jag kan uppfatta det som att man försökte med ett stort projekt att tvinga människor att bete sig på önskvärt sätt i Sverige och dom som skrev ner lagarna var fullt medvetna om att svenska folket måste ha sista ordet i allt som begår dom själva iomed att tvång ska testas som en ölsning på människor i skolan och i samhället som helhet..

Vi var testkaningerna i princip, vi som gått i skolan sen skoltvång blev verklighet. Eller ska vi använda grundlagar för att ändra inriktnigen i samhället när politiken hamnat för långt från verkligheten..

Vi borde hur som helst ha nånting att säga om tvånget vi alla varit utsatta för när vi var tvugna att gå i skolan , en åsikt kan man trots allt ha..

Fungerade tvånget och är det nånting kommande generationer behöver för att lära sig eller kan det vara tvärt om att vissa barn inte lär sig eller får dåligt självförtroende med agens "tvång-system" där alla förväntas älska tvånget och gör dom inte det såå är det fel på brnet för det kan absolut inte vara fel på tvånget..

Vi slänger svenskar i fängelset också om dom har en otillåten drog på sig eller i sig för det är enda sättet dom lär sig enligt "dom kloka" som skrev reglerna för i hur barn ska lära sig i skolorna i Sverige och hur samhället ska piska människor att göra vissa förväntade saker..

Wow FreedomX.. Inte för att låta som en nummergalning men lite "satanist-vibbar" fick jag när jag såg när du blev medlem och vilket inläggsnummer och tidpunkt du skrev ditt senaste inlägg..

13.33 blev du medlem.. Det var ditt 606 inlägg 22.09 = 60609 = 666 ...

Det säger väl allt där om ditt motiv här på Vaken eller i tråden eller med det inlägget.. Pessimism?

hahaha nädå nu skojjar jag med dig ..

Kram

Posted on: 2012/10/23 21:57
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det slog mig efter lite filosiferande på om principen volontärism+internet+teknologi+kärlek/välvilja kan användas på ungefär samma sätt för att klura fram ett system som är hållbart för alla..

Och det var det jag tänkte på att odla träd i hydrophonic skulle ge ett visst antal kilo trä per år som sen kunde användas till husbyggen tex. Så om du köper 2 fröer av den organisationen så kan du plocka virke gratis medans nya träd växer på snabbast möjliga och mest ekologiskt hållbaraste sättet som teknologin tillåter..

Jämför det med IKEAS skövling av urskog för att göra "slit-å-släng möbler" av. Gubbfan är så långt ifrån verkligheten så hans skapelse IKEA kommer hästlängder före hans moderland som gjort honom rik och planeten som gett honom mat inklusiva alla oss andra.. För jag menar vad ska vi andas av om han skär i våra lungor / skövlar urskog..

Tänk om det fanns en lösning, varför odlar inte Ikea träd i hydrophonic med stora vindsnurror på taket och bajs. Enligt mina beräkningar så skulle det vara en summa att betala sen får du träd konstant i mängder av år och det enda Ikea skulle betala är bajs som får träden att växa otroligt mycket fortare än urskog..

Klart det blir bililgare att tömma jorden på resurser innan man börjar bry sig om att andas.. jag tycker det är tdyliga tecken på farligt beroende av pengar och makt. tydliga tecken på det överallt nu.

Min idé om att köpa 2 fröer i ett automatiserat odlingsystem som organiserats genom internet och volontärism för att sen kunna hämta ut trävirke och vaa säker på att träden växer så det knakar medans man använder virket till bygget.

Idén kommer ifrån att jag för länge sen tänkte på att den egentliga kosnaden för att bygga sig ett hem om vi pratar virke, borde egentligen vara att varje människa planterar exakt så många eller helst fler frön än träd som gick åt till husbygget..

Jag kan inte se nån mer logisk betalning för ett hus iomed att man tar virke och om några år kommer virket vara återproducerat. Skulle det kunna organiseras av ett företag, nj det finns inga pengar i det.

Skulle vi kunna göra det med volontärism och internet. kärlek. Japp..

Lets go!

Posted on: 2012/10/24 1:39

Edited by anvendernamn on 2012/10/24 2:10:22
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Detta kanske kommer låta sjukt i mångas öron men jag skkulle vilja att ni tänker på saken innan ni dömmer mig..

Med tanke på evoltionsteorin att livet började i havet och sen evolverade upp på land.

För vi människor spolar ut och "förstör" väldigt mycket bajs från människor som det måste finnas en gödningpotential i.

Det ultimataste systemet kanske blir så att människor betalar för diverse produkter från volontärprojekt som jag beskriver, genom att ge sitt bajs som gödning.

Så istället för pengar så kan du helt enkelt bajsa ut näring till ett hållbart system där människors bajs blir virke och dyligt.

Eller varför inte hitta 2 fröer i naturen och skicka in dom till odlingarna så gröder dom direkt och försvinenr om dom inte hade så stabila gener eller växer konstigt.. Istället för pengar menar jag.

Jag börjar få konstiga tankar om att vi människor håller på att gå tillbaka i evolutionen för att vi inte förstår at vårat bajs är högpotent växtgödning samtidigt som vi är djuret som det vimmlar av. Vi spolar helt enkelt ut vårat bajs i haven samtidigt som vi lär oss om evolutionteorin och hur livet utvecklades av en slump från havet och slump hände så uppstod ben och sen slump hände och sen uppstod apa och sen slump igen så uppstod människan, men över väldigt lång tid..

Visst, men är det en slump att vi spolar ut bajs i havet innan vi testar om det är gödningspotential i det, nån som vet? människobajs? gödning?

Kram

Posted on: 2012/10/24 2:20

See User information
En tankeslinga att begrunda nykter i bastun efter några bloss på den egna hampapipan med syfte att aktivera det tredja ögat:

Kan det vara nån skillnad på bajs från en människa och framförallt en sk. modern människa som förutom diverse piller från apoteket gladeligen muggar i sig Euroshoppers kvalitetskäk jämfört med bajset från växtätande husdjur som har tillgång till fritt fodersök och rent vatten, passa på att även fundera hur gröngödsling funkar i en genomtänkt växtföljd .

Tips: ett av alternativen har absolut inget positivt att tillföra en odling av ätbara växter.

Mycket nöje

Posted on: 2012/10/24 5:25

See User information
Anvendernamn:
Några hundra poster bakåt så var jag inne på att om man får nåt gratis så uppskattar man det inte. Nu börjar du komma in på att ge motprestationer och då landar man där ändå. En annan grej som blir tydligt är att det bara kan vara lokalt organiserat, och det tycker jag iofs är bra men utifrån dina ideer med hemsida och 9 miljoner människor osv så blir det nåt helt annat. Som sagt, du har ju ett dunderengagemang men det verkar lite som att du uppfinner hjulet igen?
Jag menar ju att problemet är inte att det saknas ideer om hur man kan skapa effektiva samhällen. Problemet är att vi lever i diktatur och människor inser inte det själva utan försvarar sitt slaveri med näbbar och klor.
Ditt användande av ordet volontärism känns konstigt i mina öron. Volontärism är inget litet element som man lägger in i ett system som i övrigt är baserat på våld. Volontärism är, åtminstone i min förståelse, total frånvarao av våld/tvång i samhället och allt organiseras därefter på helt frivillig basis.
nomad: indeed indeed, jag har inte mycket tilltro till dagens människors bajs
Kolla http://backtoedenfilm.com/ för otroligt intressanta grejer kring odling, bajset behövs inte :-O

Posted on: 2012/10/24 9:19
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Klart människobajs inte behöver användas för matplantor men för att odla träd för att göra virke för att bygga hus så alla familjer på planeten har ett hus att bo i..

Jag vet att i dagens samhälle i tex. USA men även i Sverige så samlar folk på koppar och olika metaller för att kunna sälja det för kilopris som skrot.

det ultimata samhället kanske var tvärt om att folk sprang och letade bajs överallt för att kunna ge bajs till diverse automatiserade odlings-system ör att sen kunna få ut varan man behöver...

Javisst det var ganska sjukt skrivet hahaha men det är väl bra att det inte finns några gränser i våra diskutiioner längre..

Klart det skulle vara volontärism om vi 3 bara organiserade en hemsida där frivilliga får välja att delta som volontärer och bidragsgivare för att arbeta mot vissa "projektmål" som tex ekologisk hydroodling för att odla träd, vindsnurror på taket för odlingbelysning.

Viss mängd bajs = viss mängd träd = tid

Om vi säger att varje människa som väljer att delta får betala en förbeestämmd summa och sen så planteras ett frö direkt och en extra odlingplats skapas..

Problemet kanske blir att det kostar bajs för att kunna kontinuerligt få träd eller mat och vi människor har bara pengar så det finns inte en möjlighet att vi kan betala bajset som skulle krävas för att skapa kontinuerligt med träd eller mat från bajs..

Men sen , när vi huggit dom sista träden , förgiftat den sista sjön och mördat det sista djuret.. Då kommer vi får lära oss at pengar inte går att äta..

Jag menar att om vi aldrig förgår med ett gott exempel utan istället pekar finger på regeringar och trams-nissar inom politiken så vet inte jag hur volontärim skulle ens kunna uppstå.

Utan internet och tryggheten från demokratin och hungern efter nått nytt och hunger efter trygghet och säkerhet så vet jag inte om det blir nån volotärism..

Volontärism skulle enligt mig inte vara nån sorts alla-gör-lite-var-projekt utan mer som ett gemensamt beslut som människor själva måste ta om att använda teknologi som slavar istället för att vara slavar åt teknologi som alla är idag när man köper produkter dyrt trots att produkterna odlades, packeterades och såldes gratis (om inte peengar fanns skulle enda kostnaden vara solstrålarna som krävdes för att maten skulle växa och elen skulle skapas..

Som sagt så finns det absolut ingen teknologi i hela världen som skulle vara för liten för svenska folket om vi ville nånting gemensamt.. 1 krona var blir väl 9 miljoner så hittade vi en lösning på att svenska folket ska få gratis el samtidigt som Sverige får 100% miljövänlig el och även att svenskar får sälja el genom regeringens nya beslut som gör att privatpersoner kan sälja el..

med lite volontärism, internet och hjärna skulle hela svenska folket kunna blir ett rikt folk på det här viset att man organiserar människor med mark och männisor som vill ha kraftverk men som inte har plats att ha dom..

Även folk som bo i en lägenhet borde ju rimligtvis kunna köpa et vindkraftverk som står på någon annans mark. OM vårat gemensamma mål var 100% miljövänlig el i Sverige och en liten inkomst till alla svenskar som väljer att delta i organiseringen..

klarar vi inte av att organisera det när regeringen gett oss en gåva iomed lagändringen att privatpersoner får sälja el?

Jag tyker det är så glasklar affärsidé så jag kan inte riktigt förstå varför folk skulle tacka nej till att Sverige blir 100% miljövänlig samtidigt som alla svenskar får gratis el PLUSS en liten inkomst från elförsäljning.. wow..

Posted on: 2012/10/24 18:47

See User information
Dagens utmaning med givna parametrar :

Lokala lösningar utan NÅN variant på valuta och ingen tillgång till extern elektronisk kommunikation och "nada" tillgång till massfabricerad energi.

Kom ihåg att en tankeslinga är en tankeslinga och inget annat, när man förhoppningsvis hittat ett russin i kakan kan man om viljan finns omvandla det till handling, givetvis baserat på frivillighet och inte tvång.

Våga utmana huvudvärken och ångesten, allt sitter i huvudet/antennen typ.

Posted on: 2012/10/25 5:37

See User information
Kort samanfattat så försöker jag säga att vi kommer förbli slavar tills vi förstår internets fulla potential och börjar organisera projekt som gör det bättre för alla.

Volontärprojekt är inte ett projekt där alla måste dra ett strå till stacken utan med att man kommer överens om att låta teknologin arbeta åt foket istället för tvärt om..

Om vi gick ihop , alla vi på Vaken. Och skapade en hemsida/organisation som jobbar för att finansiera gratis el åt svenska folket med hjälp av dom nya lagarna och att man organiserar folk som har överbliven mark för vindkraftverk och människor som bor i lägenheter men som fortfarande vill få el gratis och vara miljövänlig genom att istället för att köpa el år efter år..
Istället köpa ett vindkraftverk på avbetalning och direkt få en billigare elräkning/elinkomst trots att man bor i lägenhet..

Detta är som sagt inget omöjligt idag så varför inte organisera det som ett gemensamt folk för att alla skulle tjäna på det i plånboken och miljön skulle också vara en stor vinnare i om Sverige gick över till 100% miljövänlig el..

Eller arbeta av 25% av ditt liv för att kunna betala bensin och elräkningar resten av ditt liv.. helt upp till oss..

Miljön borde komma först och främst och finns det ett enkelt sätt att organisera svenska folket så alla kan tjäna en hacka och samtidigt rädda miljön..

Ja då lär man ha ett ganska hårt arbete för att ignorera en sån lösning på energiproblem Hur skulle det vara att kunna åka elbil gratis i Sverige för att folket själva organiserade så el finns gratis överallt. Staten hade inte makten att skapa nått sånnt för dom va inte kontrolerade av folket..

Men när folket väl förstod att dom kunde göra det själva efter att staten gjort lagändringar så förändrades Sverige och inte ett enda barn som föds i Sverige har nånsin problem med el eller räkningarna för den..

Jag kan se stora delar av Sverige tänk -nej, staten skulle ha berättat om att vi kan organisera sånnt här projekt och har dom inte det så är detta en omöjlighet.. Vi får köpa vindkraftverk på egen hand men absolut inte organisera oss så teknologin arbetar för folket..

Alltså att genom internet kan vi organisera så teknologi abetar för folket genom volontärhemsida/organisation där vi väljer att delta om vi gillar projektet ungefär som grennpeace som för övrigt kanske borde överväga det som jag skriver..

För det skulle göra kärnkraftverk till en smärtsam historia som kommande generationer inte kommer vilja erkänna för det är så idiotiskt när vindkraft och gravitationskraft har funnits långt innan fossilerna blev bränslen..

Oj nu blev det långt igen.. Kram

Posted on: 2012/10/26 18:42

See User information
För som sagt så finns det absolut ingen teknologi eller fabrik i världen som skulle bli för dyr för svenska befolkningen med tanke på hur många vi är. Om vi vela kunde vi organisera bidrag för att gemensamt tex. köpa en cornflakesmaskin så alla slipper betala 20 kronor för 1 deciliter majs som gått igenom en cornflakesmaskin och packeterats som cornflakes..

Tex.

internet + volontärism + teknologi = köpa produkt för inköpspris/ gratis

Posted on: 2012/10/26 20:07

See User information
Tror det är dags för dig att gå från ord till handling dude. Kör igång hemsidan

Posted on: 2012/10/27 15:56
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Ordet "freedom" betyder att man gör saker gratis. free = gratis och dom = dominerar. Så jag anser att vägen till frihet är att kunna leva livet "gratis". Detta är dock enormt svårt att uppnå. Blandar man in energi i ekvationen så är frihet en omöjlighet på samma sätt som att "frienergi" är en omöjlighet. Billig energi är dock möjlig.

Posted on: 2012/10/27 16:22

See User information
Hur mycket betalar en blomma för solenergi? :)

Posted on: 2012/10/27 18:01

See User information
Ja varför inte hemsida/organisation som arbetar mot att teknologi ska arbeta för människor och inte tvärt om..

Om en människa kommer på en uppfinning tex plog till åkrar så har den människan inte en enda tanke på att när han dör så kommer någon ta hans uppfinning och använda den för att tjäna pengar på alla andra människor..

Om jag var en uppfinnare så skulle jag känna mig ganska illa behandlad om jag dog och nån tog min uppfinning för att tjäna pengar på resten av befolkningen..
Om jag var uppfinnare ooch dog så skulle jag vilja att min uppfinning adderas till mänsklighetens framgångsbiblotek som är fyllt med uppfinningar från människor som dött som har gjort våra liv till det vi har idag.

Så det är vad jag skulle vilja fråga elbolagsdirektörer och olje-miljardärerna om dom tänkt på hur uppfinnaren tex. Tesla känner sig när hans dröm var att hans teknologi skulle ge alla människor gratis el vart som helst på jorden för alltid..

Nädu så dom giriga och tog hans uppfinninggar och har tjänat pengar på oss sedan dess samtidigt som dom spottar på Teslas grav trots att Tesla är människan om gett dom möjligheten att kunna bli rika..

Visa lite respekt mot Tesla och uppfyll hans dröm istället för att tjäna pengar på folk / leva på andras arbete / slaveri..

Men vem ppratar jag med egentligen det är vi som antagligen måste ta steget och skapa nån typ av organisation/ hemjmsida där all teknologi kan komma fram och även om nån har klurat ut vad Tesla gjorde så måste dom såklart kunna komma fram med ett anonymt tips/ förklaring på hur hans teknologi fungerar..

Hur smarta är vi människor egentligen om vi tror att fri enegi är omöjligt och därför arbetar vi hårt för att betala av den här energin som nån tillverkat gratis?

Tills vi har nått ställe att gemensamt organisera ett projekt som tex. att alla svenskar kör 100% miljövänlig el och den är gratis för vi äger tillverkningen själva..

Om vi som är medlemmar på Vaken la några kronor var så skulle vi säkert kunna bygga en fabrik eller varför inte ekologisk hållbar odling för gratis basvaror åt alla volontärer/bidragsgivare, kanske låta utomstående byta bajs mot trävirke iomed att bajset blir träd efter en viss tid..

Eller om vi alla la nån krona var och skapa en livsmedelsaffär där alla som är med på projektet kan handla varor för en inköpspris.. Istället för att ICA ska ta massa pålagda avgifter för varje köp vi gör för evigt..

Eller om vi la nån krona var som går direkt till avsaltningsstationer som placeras runt om Afrkas kust så vattenledningar kan föra rent vatten in över hela Afrika.. Jag skulle betala donation till et sånnt projekt direkt och med tanke på hur mycket pengar som samlas in i hopp om att pengara når dom som behöver dom, så skulledet vara många som skulle vilja finansiera rent vattenn åt alla Afrikaner utan undantag..

--------
Och tänk ävenn på detta att med en vikt på en lodrät spiral så skulle gravitationen ska rörelseenergi när den drar ner vikten på spiralen..

Magneter kan lyfta vikter och likaså vatten..

Det blir kontinuerlig rörelseenergi om vi har magnet, spiral och vikt... Vikt åker längstt spiralen, när denn når marken så lyfter magneten upp vikten till toppen och processen börjar om..

Känns bara så fjanttigt när folk försöker antyda att jag är nån sorts idiot för att jag förstår att en vikt på spiral gör att gravitation = rörelseeenergi /vridrörelse...
Och att jag även förstår att när vi lyckats klura ut ett sätt att lyfta uppp viktenn igen så har vi kontinuerlig fri energi..

zzzzz ja hemsida visst men jag hoppas nån tar idéer ifrån mig för det är hur som helst idéer som alla skulle tjäna på som jag försöker kläcka ur mig antar jag..

Posted on: 2012/10/27 19:34

See User information
Hur mycket betalar en Varg för ett kilo Hjortfilé? : )

Hur mycket betalar en fladdermus för ett kilo mygg?

Hur mycket betalar en gädda för 1 kilo mört?

En amerikan samlade regnvatten. Han fick betala med en månad på kåken:
http://rt.com/usa/news/rain-water-harrington-oregon-439/

Posted on: 2012/10/27 21:14
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Quote:
Hur mycket betalar en blomma för solenergi? :)

En blomma betalar inget för solenergi men det gör inte vi häller. Vi betalar för omvandlingen till en annan energi typ. En blomma är förövrigt lika fri som en människa som har varit förlamad hela sitt liv och är totalt beroende av sin omgivning för sin överlevnad.

Posted on: 2012/10/28 14:38

See User information
Quote:

Hur mycket betalar en Varg för ett kilo Hjortfilé? : )

Hur mycket betalar en fladdermus för ett kilo mygg?

Hur mycket betalar en gädda för 1 kilo mört?

En varg, fladdermus och gädda betalar med samma valuta som vi, Energi....
En varg kan behöva gå hungrig dagar i sträck medans den jagar. Hur många timmar i sträck behöver en vanlig människa jobba för att slippa hunger?
Trots allt skit som händer idag kan man inte komma ifrån att vi har kommit en lång väg när det handlar om energi effektivisering. Tuvär så kräver dagens värld mycket mer hjärn muskel kraft en tidigare.
Quote:

En amerikan samlade regnvatten. Han fick betala med en månad på kåken:
http://rt.com/usa/news/rain-water-harrington-oregon-439/

Inget jag är för heller.

Posted on: 2012/10/28 14:55

See User information
Quote:
Känns bara så fjanttigt när folk försöker antyda att jag är nån sorts idiot för att jag förstår att en vikt på spiral gör att gravitation = rörelseeenergi /vridrörelse... Och att jag även förstår att när vi lyckats klura ut ett sätt att lyfta uppp viktenn igen så har vi kontinuerlig fri energi..

Du är en idiot för att du vägrar inse att du har fel. Smarta människor har också fel ibland med dom väljer att inse det och gå vidare.
Men även jag kan känna en trust i enka lösninger men man måste överge dom när dom inte funkar och värkligheten knackar på.
Jag är ledsen för mitt påhopp men jag tycker att det är otroligt att människor kan hålla kvar en falsk tro som om det vore ens högra hand.

Posted on: 2012/10/28 15:16

See User information
Ingen fara, dina påhopp är inget nytt eller nått som hörs..
Klart du inte förstår att en magnet kan lyfta en vikt till toppen av en spiral, eller att vikten skulle snurra runt på spiralen medans gravitationen drar ner den..

inläg 618 klockan 16.16 = 666 .. nu är du igång igen och sprider din ondska i inläggen. :(

Är det en tro att en magnet kan lyfta metall?
Är det en tro att en spiral kan användas för att låta en metallvikt dras ner av gravitationen för att få ut ett visst antal varv och mängd kraft?

För övrigt har jag inte ens en aning vad ni pratar om.
Om vi gemensamt genom internet organiserade så vi köper en fabrik för tex. elproduktion eller matproduktion åt alla medlemmar. Så delar vi på kostnaden och har några volontärer som fixar så det blir en självgående fabrik där teknologi är slavarna åt oss människor.

Jag såg en hemsida Bensinupproret.se eller nånting och det var en svnsk hemsida som samlade namn till protestlista för dom höga bensinpriserna. Jag tror den inte lyckades protestera ner priserna nånting men jag kan tro att det finns många som skrev sitt namn..

Så vad sägs om att skapa en hemsida och samla medlemmar till ett stort energi-projekt som ska skapa 100% miljövänlig och gratis el åt alla svenskar även om man bor i lägenhet så är det klart att man vill kunna köpa nån sorts kraftverk för att skapa sin egen el istället för att köpa el dyrt resten av sitt liv från någon som tillverkar den gratis..

Skulle inte alla svenskar tjäna på att kunna köpa vindkraftverk på avbetalning istället för att köpa el? och sen när kraftverket är avbetalt så har dom el gratis + en liten inkkomst från exporterad överskottsel..

Jaaaaaaaa skriv det nu FreedomX.. det sitter jättesmarta ingenjörer och arbetar på gratis energi eller hur? och vi ska inte bry oss om vindkraft eller solkraft för snart kommer ingenjörerna ringa och berätta att dom kommit på gratis el till alla så tänk inte mer på det ni..

Jag kan bara inte förstå varför vi inte skulle vilja ha nån form av kraftverksom genererar elektrisitet gratis åt oss för som sagt vi skulle kunna gå ihop bara vi på forumet och lägga några kronor var och köpa en hel tomt ute i skogen och smälla upp 100 vindkraftverk väldigt tätt ihop och sen har vi både gratis el och inkomst enda tills en reservdel behövs..

Typist att jag är en idiot.. För jag känner mig ungefär som Doug Stanhope sa att han känner: att han lever i en värld av hungriga människor medans han har förmågan att se mat som ingen annan ser.. Och kväll efter kväll står han på scenen och pekar på mat och folk skrattar och säger att det är sannt att det ligger mat där , sen fortsätter dom ignorera maten..

Ja menar hur mycket mat måste jag egentligen peka på innan du slutar se mig som en idiot?

Är det inte bevisat att jag vet om hur vi kan organisera så vi fårmat eller el eller fabrik eller vad som helst så länge vi organiserar det med en hemsida på internet tex. energifrihetsorganisering.nu och sen får alla som vill vara med betala summan för teknologin som behövs för det vi vill ha producerat.

Inte helt omöjligt att köpa en fabrik av nått slag om vi la 1 krona var och var några miljoner människor som vela ha teknologi som arbetadar åt oss så vi slipper betala för evigt för nånting vi kan skapa själva och har skapat själva för det är väl vi folket som får ett land att drivas frammåt och att det finns el i vägguttaget..

Ännu en falsk tro som jag har antar jag.. :(

Posted on: 2012/10/28 21:02

See User information
Jo men det jag kom in för att skriva från början var att visualisera er en bygghandel där träden växer inomhus i hydrophonickrukor.

Du kommer in och hämtar trät som du behöver och såklart kommer det alltid finnas mest av bambu det trädet som växer snabbast.

Hur svårt skulle det vara om vi orgnaniserade en bygghandel som har den affärsiden att träden växer på plats och på ett hållbart sätt med bajsvatten i hydrophonics ?

När du hämtat upp virke så finns det redan nya träd som växer helt enkelt och ju mer automatiserat ju bättre OM vi skulle organiserat det genom internet och frivilligthet och lite tanke på hållbarhet och att teknologi ska arbeta för oss människor och inte tvärt om..

Posted on: 2012/10/28 21:11

See User information
Som sagt dude Gå från ord till handling

Posted on: 2012/10/28 21:52

See User information
hahaha dude jag vågar inte ta första steget, gör det du?
Dude, snälla!1 första steget bara hahah närå

klart vi måste vara minst ett gäng för att få igång en hemsida och nåra klara projektmål som tex organisera elproduktion istället för att betala för el kontinuerligt..

Men det slog mig när Joe Rogan prata politik att folket skulle inte acceptera korruption eller att dåliga politiska val tas med deras skattepengar som insats eller kanske pensionspengarna som gärna kan gamblas lite med när folket är så dumm så dom tror staten är nån sorts fadersfigur till vuxna människor..

Så ett parti som erbjuder direktdemokrati kanske skulle vara en lösning på att utrota korruption med hjälp av att släppa in människor i beslutsfattarnas självskapade värld där man kan ta pengar från alla och spendera dom på diverse projekt som staten / fadersfiguren tror är bäst för alla även om det är använda våld och tvång så vet dom bäst vad som är bäst för alla zzzzzzzz..

Jag vet inte men fortfarande verkar ingen ha nappat på mina idéer och jag skulle inte klara av att ens göra hemsida och orgniasation eller parti själv så ensam är helt ute ur bilden för sånna här projekt..

Men det verkar som nånting folk kläcker ur sig när dom börjar inse att dom själva har ett kort med i spelet då säger man gärna fixa det då till mig sen behöver man inte tänka mer på det eller göra nånting för att komma närmare lösning på tex. elräkning, miljöförstöring på grund av dåliga enrgiproduktionsval osv..

Posted on: 2012/10/28 22:40

See User information
Quote:

hahaha dude jag vågar inte ta första steget, gör det du?
Dude, snälla!1 första steget bara hahah närå

klart vi måste vara minst ett gäng för att få igång en hemsida och nåra klara projektmål som tex organisera elproduktion istället för att betala för el kontinuerligt..

Men det slog mig när Joe Rogan prata politik att folket skulle inte acceptera korruption eller att dåliga politiska val tas med deras skattepengar som insats eller kanske pensionspengarna som gärna kan gamblas lite med när folket är så dumm så dom tror staten är nån sorts fadersfigur till vuxna människor..

Så ett parti som erbjuder direktdemokrati kanske skulle vara en lösning på att utrota korruption med hjälp av att släppa in människor i beslutsfattarnas självskapade värld där man kan ta pengar från alla och spendera dom på diverse projekt som staten / fadersfiguren tror är bäst för alla även om det är använda våld och tvång så vet dom bäst vad som är bäst för alla zzzzzzzz..

Jag vet inte men fortfarande verkar ingen ha nappat på mina idéer och jag skulle inte klara av att ens göra hemsida och orgniasation eller parti själv så ensam är helt ute ur bilden för sånna här projekt..

Men det verkar som nånting folk kläcker ur sig när dom börjar inse att dom själva har ett kort med i spelet då säger man gärna fixa det då till mig sen behöver man inte tänka mer på det eller göra nånting för att komma närmare lösning på tex. elräkning, miljöförstöring på grund av dåliga enrgiproduktionsval osv..

http://aktivdemokrati.se/dd/
Quote:

Din makt över Sveriges politik

Vi vill ge alla medborgare en verklig demokratisk möjlighet att påverka politiken. Med vårt valsystem på Internet kan människor rösta direkt i sakfrågor eller överlåta sin röst till representanter när det passar. Att kunna “representera sig själv” politiskt anser vi borde vara en rättighet.

http://www.greenextreme.se/investera.php
Investera i vindkraft

Där har du två av dina ideer.

Posted on: 2012/10/29 0:03

See User information
Blir lite förvirrad vem som kommer ta val åt mig om jag inte vill rösta.. Med direktdemokratin menar jag.

Låter bra att alla människor får rösträtt i politiska frågor för det skulle minska på korruptionen..

Jasså, tycker nån vi ska massvaccinera? låt oss fråga alla 9 miljoner människor innan vi bestämmer oss för att spendera skattebetalarnas pengar på det...

Visst jag tror att dom skulle ha tjänat på att skriva att dom vill ge folk rätten att välja vart skattepengarna ska satsas, för det är mycket trams nu som folk inte skulle vilja betala för men det fortsätter ändå..

ser inte heller nån väljaraktivism där man postar info i brevlådor för att verkligen få folk att förstå att vi kan radera korruption med systemet som AktivDemokrati fixat..

Jag är fortfarande skeptisk mot hela sidan för jag saknar den där funktionen med röstningnummer för att garantera anonymitet och ärlighet på hemsidan som behövs (enligt mig) för att kunna få alla väljare att känna att dom litar på hemsidan och att fusk inte kkan hända helt enkelt..

Skulle minst sagt vara svenskt att testa direktdemokrati..

Kör in lite direktdemokrati i skolorna så barnen individuellt kan påverka sin utbildning och sina klasspolare och lärare och intressanta ämnen som kommer läras genom intresset..

Det skulle vara så svenskt, för här har vi sagt för länge sen att barnen har rätt att inte bli slagna medans andra länder tycker föräldrars rätt att slå sitt barn kommer före barnens rätt att inte bli slagen..

Men direktdemokrati kunde vi införa barnaga i skolorna igen OM folket vill det. För det var ju som sagt en dommare i Stocklholm som dömmde att lite barnaga är helt tillåtet för att hålla kvar en elev på skolundervisningen..

Okej låt oss fråga vad folket tycker om att lärare får misshandla deras barn om barnet inte vill sitta still på en lektion.. Låt oss fråga fräldrarna och barnen själva genom direktdemokratin hur dom vill ha det i skolan och vilka regler dom vill lyda under för att må bra och lära sig effektivast..

Oj nu blev det mycket igen , tammefan jag tror det var för lite barnaga i skolan för jag växte upp förbannnad som fan på skolplikt/skoltvång och det enda lösningen för barn som inte svarar så bra på tvång är mer regler och tillsägningar, tvång och plikter..

Med så mycket rötägg till lärare som jag har haft så skulle jag vilja se ett betygsättningsystem på lärare där elever får ge bedömmning på sin lärares prestation så dom dåliga lärarna som inte når sina barn förstår att dom inte når sina barn och kan förändra och förbättra sin teknik..

tack för länk
kram

Posted on: 2012/10/29 15:54

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper