vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 27 28 29 (30) 31 32 33 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Abyssina , Jag försöker ej ta ifrån din GUD , och även om jag hade önskat det skulle jag aldrig lyckats med det. Jag dyrkar inte solen som den allsmäktiga guden då jag vet att något annat fött upp den, däremot har jag stor respekt för den och ser den som en av våra närmate Gudar som vi kan se med våra ögon.

Om vi tar exempel med våra föräldrar mor och far, vi föddes och skapades av våra mor och far, och tills vi dör vet vi om att dem är våra riktiga föräldrar.. ska vi då tveka på dem och säga dem är inte våra föräldrar utan våra mor mor och farfar, eller far fars far och mor mor mor mor osv . tills vi går långt tillbaka till dem första två. isåfall skulle vi sluta kalla våran mor o far föräldrar och leta oss tillbaka där vi itne kan hitta dem efter som dessa är döda , men egentligen är dem inte döda vi är resultatet av dem , dem förde över livet till oss och bytte form och skepnad. På sätt och vis är våran mor och far våra gudar , dem är våra skapare och livgivare som står oss närmast.

Liksom på detta sätt är solen och jorden våran första närmaste gudar, utan dessa hade vi inte existerat, men även dem är skapade av andra föräldrar och dessa har faktist en centrum i mitten av våran galaax som dem cirklar runt varge 240 miljoner år. vi kan inte hålla på att leta efter gud därför att den redan finns framför oss och kanske är det det som är det svåra att se. Om du tvekar på dem så borde du då också börja tveka på dina närmaste föräldrar so skapare.

Vad jag vill säga är att vi måste utgå ifrån vår verlighet och inse sanningen och inte tveka på dessa gudar/gudinna.

Den absoluta guden borde då vara den kraft som från första början såg till att vår universum började existera. Och den kraften verkar ha funnits i all evighet och ska existera i all evighet..

Dem figurer du nämner från koranen och bibeln är ca 6000 år gamla och kommer ifrån konunga bloodslinjer.

Ska du dyrka klockan och tiden så borde du då tacka och även dyrka faronerna som uppfann den och tidsräkningen redan för ca 4000 år sedan, och inse att dessa då hjälpte gud med uppgift att upplysa människorna. då det var dem som började tidsräkningen först vilket också gjorde människorna medvetna om deras livslängd.

Det mesta av religions böckerna skrev ifrån egypter,babyloner och hinduer. Hieroglyfernas bildspråk avbildades i skriftspråk , vilket förklarar gudsberättelse som tog bort den universella språket som vi kunde tolka och förstå från hela världen och översatte den med text vilket gjorde det mcyket svårt för människor att sedan komunicera med varandra...

Lättre att rita en fågel och visa den för dig och du skulle direkt säga vad det är jag visar, än att om jag skulle skriva et ord med okänt språk som betyder fågel.

Det jag önskar som sagt innan är inte att ta ifrån någon guden, för jag vet att din gud ej finns i din bok eller i någon religion, den finns i ditt hjärta, och skulle du följa ditt hjärta och hjärna som gud skapat så hade du funnit alla bevis som ingen skulle behöva förklara för dig, och aldrig mera tveka på det. Liksom muhammded , moses jesus abraham o resten gjort. Dem skulle adlrig få sitt kunskap om dem inte hade ansett sig vara värdiga att söka efter gud och varit så strävsamma att hitta , dem tvekade aldrig och följde inte böcker elelr religion som deras folk hade . tyvärr så lärde dem inte resten av folket hur dem gjorde för att få kunskap och vad dem började med från början, utan dem skrev ner guden på en bok. Med några enkla ord hade dem kunnat få alla människor i världen att alla skulle hitta det som dem fann och förena dem med gud och inte med en bok. men dem såg sig så speciella och ville få folk att blint lita på dem.. ungefär som berättelsen om fiskaren som istället för att lära en stam fiska så gav han dem fisk varge dag.

Hoppas att du kan relatera detta.

Posted on: 2012/11/7 23:31
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
NightMaster, Jag är inte i defensiv tillstånd, inte heller har jag sagt Gud finns i en bok. Jag försöker bara vidga din utblick längre och djupare än solen och annat av den materiella världen. Du påstår att du inte dyrkar solen som Gud, kanske gör du inte det bokstavligen men ändå ser du solen som en av dina gudar. Vilket du egentligen inte har bevis på att solen är Gud, utan bara gissar dig fram till dina resonemang. Vad gäller våra föräldrar, de är inte skaparna av oss, de har bara reproducerat sig i led, i den design och lag dikterad av skaparen av hela universum eller multiversum.

Du påpekar: "Vad jag vill säga är att vi måste utgå ifrån vår verlighet och inse sanningen och inte tveka på dessa gudar/gudinna." - Det finns ingen verklighet, allt detta är bara en illusion, vi är bara sofistikerade robotar med förfinade receptiv förmåga (våra sinne) från det yttre som vi kallar ”verklighet”. Som egentligen är bara en rekonstruktion av det vi har observerat med våra sinne. Med andra ord, verkligheten är vad vi gör den till och det är bara en illusion. Däremot har Gud satt en själ i oss, det är den renaste delen av oss och medan kroppen dör ut är själen för evigt.

Jag tror du måste läsa Koranen först innan du kan säga något om vad Muhammded, Moses, Jesus och Abraham lärde ut. Om det finns böcker (Koranen, Bibeln) i denna världen där minst en miljard påstår att de tror på, bör man läsa den av ren nyfikenhet. Du har hela ditt liv på dig och minst en bok bör du läsa ut i den. Det kan lika bra vara Koranen.

Men låt mig säga så här, i denna forumtråd har det tidigare varit några soldyrkande eller liknande typer och i längden har deras resonemang inte räckt till bara av det faktum att, en människa kan inte titta på solen och fråga den om den är skaparen av universum. Inte heller kan en människa titta på sina föräldrar och farföräldrar och fråga de om de är skaparen av universum. Så med dessa ord, gå så långbak du kan tills du hamnar utanför skapelsen själv. Gå utanför boken och observera boxen utifrån.

Må Gud vägleda dig och oss alla.

Posted on: 2012/11/8 8:33

Edited by Abyssinia on 2012/11/8 8:49:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej , Abyssina !

Jag är heller inte i offensiv form.. Jag försöker just utvigda din tanke till den yttersta så du kan tänka utanför boken, eller åtminstone förstår boken rätt vilket 90% inte gör. Du säger att jag tror på materiella ting men det är faktist du som gör det då du tror på en bok och på människors verk istället för guds verk.

Om du tror att detta är en illusion så bör du akta dig för att boken är en ännu större illusion och vara vaksam för den. Jag vet att detta liv inte är en illusion utan totalt verklighet och vi kom hit för att inse detta , därför är vi dödliga här för att inte kunna lida allt för länge men samtidigt ha tid att inte tveka på det ser och känner samt förmodlingen ha chans att hitta Gud som vi kanske har tvekat på innan vi kom hit.

Jag gissar absolut inte mig fram till att Solen och jorden är en av våra gudar utan vet det med all säkerhet. Och faktist det enda som jag vet säkert, då jag inte kan blunda för dessa och tackar dem så ofta jag kan.

Det jag läser är det som gud skapat och pga av det har jag kommit till instinkt om livet och dess tillhörighet, och den kunskapen har jag itne fått av böcker eller filmer, utan från gudarna själv. om du tror mig eller ej är inte min ensak, men jag vill påminna dig att du också kan tamot kunskap av dem och dem är alltid beredda att vägleda rätt dem som är beredda att lyssa till dem och inte tveka på dem.

Med all godhet , må dig bli upplyst av gud och inte av människor och böcker.

Posted on: 2012/11/8 12:01
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
NightMaster
Som sagt du måste först läsa Koranen innan du
komma med en bra argument. Åter igen jag har inte sagt
att Koranen är Gud, det är bara papper och färg. Det är inte materialet
i sig som är det väsentlig utan det är budskapet i den. Hur skulle människan
gå fel om hon tror på ord och meningar som följande:

<ul>[28:55] När de stöter på onödigt prat, ignorerar de det, och säger,
"Vi ansvarar för våra gärningar, och ni ansvarar för era gärningar.
Frid vare med er.
Vi vill inte bete oss som de okunniga."

[25:63] De som dyrkar den Nådigaste är de som träder varsamhet
på jorden
, och när de okunniga talar till dem yttrar de endast frid.

[6:54] När de som tror på våra uppenbarelser kommer till dig ska
du säga,
"Salamun 'Alaykum (Frid vare med dig). Er Herre har fastställt
att nåd är Hans attribut.
Därav följer att , för den av er som begår en
överträdelse av okunnighet, som sedan ångrar sig och
omformar sig, är Han Förlåtande, Barmhärtigast."

</ul>
Säg mig nu hur kan meningar från Koranen som
<ul>"Er Herre har fastställt att nåd är Hans attribut" eller
"De som dyrkar den Nådigaste är de som träder varsamhet på jorden," </ul>Hur kan dessa meningar vara fel? Och vad spelar det för roll om det är skriven
på papper eller på sten, så länge orden uppmanar människor att vara
rättfärdig och fredliga. Kan du försöka förstå detta?

Bara genom några antals inlägg har du påstått en hel massa argument
som du inte har kunnat bevis. Jag är rätt säker på du inte kommer kunna bevisa det
heller. Du kanske säger "Jag behöver inte komma med bevis" Var för ska nån då tro på dig?
Av erfarenhet, liknade argument du kommit med kommer bara cirkulera runt idoldyrkande och
kontradiktioner. Jag menar hur i världen ska ett barn titta upp på sina föräldrar och se de
som Gud? Den nivå av argument du har håller inte därför ser man tydligt att
du bara gissar. Kom med nåt bättre. Må Gud vägleda dig!

Posted on: 2012/11/8 15:09

See User information
Sura 9, vers 29 (9:29)
"Kämpa mot dem som, trots att de förr fick ta emot en
uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah
eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som
Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iaktar den
sanna religionens bud - kämpa mot dem tills dess de erkänner
sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

4:12
Gud säger om era barn: En manlig arvtagare ärver lika mycket
som två kvinnor…. Allt detta är en bestämmelse från Gud; Gud
äro förvisso den Vetande; den Vise.

2:222
”… Undvik kvinnorna under menstruationen
och kommen icke vid dem, förrän de blivit rena”

HUR kan man tro att GUD har sänt en "ängel" för att recitera en bok med detta innehåll?

<iframe width="500" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/cJDd2xS- ... =player_profilepage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/8 18:27

See User information
Innan vi fortsätter vill framförallt igen påpeka att jag inte vill att vi hoppar på varandra elelr försöker ta ifrån någons GUD , utan diskuterar detta helt öppet utan att dölja något.. vi trots allt är vi gamla bröder och som tur har vi nu ett spårk som vi kna förstå varandra på trots att den är så begränsad, vilket skapades med begränsning i sig för att vi itne ska kunna första varandra lätt.

[quote]
Abyssinia skrev:
NightMaster
Som sagt du måste först läsa Koranen innan du
komma med en bra argument. Åter igen jag har inte sagt
att Koranen är Gud, det är bara papper och färg. Det är inte materialet
i sig som är det väsentlig utan det är budskapet i den. Hur skulle människan
gå fel om hon tror på ord och meningar som följande:

Det jag menar med att Gud finns i koranen för dig är därför att det är där du har hittat GUD och var tvungen att bli övertygat, i en materiell sak och för materiella syften samt dit lagt av människan, troende följerden för att komma till paradiset, få evigt liv mm annars hade ingen tagit till sig den.

du känner till berätelsen om adam och eva och hur Gud varnade dem för att äta av kunskapens träd då dem var i edens lustgård. Och satan kom fram och visade dem kuskapens såkallade äpple, han lovade dem att om dem äter den kommer dem att få all kunksap och dem ska få evigt liv. I denna berättlese bör du tänka om vad en bok är för något om inte självaste äpplet som satan lurade med, Gud sa att han skulle testa alla och så gör nog han, Dem som inte blir nöjda med det han redan gett dem och den tid dem har på jorden, dem söker efter något bättre samt evigt liv och vill ha paradiset utan att dem ens smakat av jordlivet, som är den verkliga paradiset.

<ul>[28:55] När de stöter på onödigt prat, ignorerar de det, och säger,
"Vi ansvarar för våra gärningar, och ni ansvarar för era gärningar.
Frid vare med er.
Vi vill inte bete oss som de okunniga."

[25:63] De som dyrkar den Nådigaste är de som träder varsamhet
på jorden
, och när de okunniga talar till dem yttrar de endast frid.

[6:54] När de som tror på våra uppenbarelser kommer till dig ska
du säga,
"Salamun 'Alaykum (Frid vare med dig). Er Herre har fastställt
att nåd är Hans attribut.
Därav följer att , för den av er som begår en
överträdelse av okunnighet, som sedan ångrar sig och
omformar sig, är Han Förlåtande, Barmhärtigast."

[color=000099]När boken skrevs så skrevs den såklart med skyddskod så den skulle täcka alla fronter dem tänkte sig bli avslöjade, och eftersom dem använde ett språk som dem skapat själva så behärskade dem detta spårk bättre än vi vet idag.

Jag personligen hade kunnat skriva en Koran och en bibel utan tvekan om mitt syffte hade varit att försöka få kontroll om människornas hjärtan. Läs exempelvis gamla filosofers bäöcker , ta bara soktrates och plaotn och du ska bli förvånad vilket visdom dem hade. För att inte tala om egypternas bok of the dead.

För att få en religion att bli accepterat så måste man skriva 2 böcker med 2 motsatta religioner ena boken skiver man om det goda hoppet , medasn i den adnra boken skriver man motsatsen till det goda, samtidig som man från det onda sidan skriver och pratar skit om det goda boken så får man dem människor som hatar dem onda och tar parti för dem goda, och på så vis vinner dem medlemmar..

Det är ungefär som Gud och Satan , en ond o en dålig dem som automatiskt ogillar satan kommer att istället älska gud. och så har dem vunnit alla själar.

</ul>
Säg mig nu hur kan meningar från Koranen som
<ul>[b]"Er Herre har fastställt att nåd är Hans attribut"
eller
"De som dyrkar den Nådigaste är de som träder varsamhet på jorden," </ul>Hur kan dessa meningar vara fel? Och vad spelar det för roll om det är skriven
på papper eller på sten, så länge orden uppmanar människor att vara
rättfärdig och fredliga. Kan du försöka förstå detta?

Det orginella boken är skriven i Jorden, På himmelen och i ditt hjärta allt annat är en manipulation och test som satan utför tillsmamns med den gud troende tror är den verkliga. Så vida du inte tror på UFOS så anser ja dig ha blivit lurad

Bara genom några antals inlägg har du påstått en hel massa argument
som du inte har kunnat bevis. Jag är rätt säker på du inte kommer kunna bevisa det
heller. Du kanske säger "Jag behöver inte komma med bevis" Var för ska nån då tro på dig?
Av erfarenhet, liknade argument du kommit med kommer bara cirkulera runt idoldyrkande och
kontradiktioner. Jag menar hur i världen ska ett barn titta upp på sina föräldrar och se de
som Gud? Den nivå av argument du har håller inte därför ser man tydligt att du bara gissar.

Jag kan garantera dig att jag inte gissar och jag talar sanningen med hjärtat och den har jag fått av Gudarna själv , genom sökande , drömmande, visioner. Det är inte vad jag velat som liten och absolut inget jag kunnat föreställt mig, jag kan ej påverka dem beslut jag får och dem bevis jag fått. Jag har redan bevisat för dig att jag talar sanning , men det är svårt att bevisa för någon nåt som är förberedd på att inte ta till sig den eller ens tänka om. Jag kan bevisa att boken är fel om du hör det språk jag lärt mig tala, den skulle tala direkt till ditt hjärta och inte skulle jag behöva skriva a4 brev.
Jag kan även bevisa dig live, hur livet och alltingen levande kommit till , med hjälp av lite eld, vatten vind , tanke, formande och tid. På ett mycket spektakulärt sätt.

Jag är heller inte här för att du ska tro på mig, utan att du ska börja tro på dig själv och därifrån börja se ut , och du skulle hitta det du alltid drömt om men inte kunnat elelr vågat tänka tanken.. Därefter hade du känt av vad det är som är riktigt Gudomlighet och vad som är fejkk, och jag är övertygat att du skulle förbanna dem som skrivit böckerna så länge du lever.

Posted on: 2012/11/8 19:37

See User information
NightMaster skrev:
"Innan vi fortsätter vill framförallt igen påpeka att jag
inte vill att vi hoppar på varandra elelr försöker ta ifrån någons
GUD, utan diskuterar detta helt öppet utan att dölja något.."

<ul>Svar:
Var någonstans upplever du att någon döljer nåt?

Posted on: 2012/11/9 12:46

See User information
Svar till sWiFt
Tidigare har jag sagt att jag inte skulle svara på dina inlägg, men då du kommit med verser låt mig svara till dig. Med de tre verser ställer du frågan "HUR kan man tro att GUD har sänt en "ängel" för att recitera en bok med detta innehåll?" Jag svarar bara två av verserna, vers [2:222] och [9:29]för att annars skulle inläggen bli för lång. Innan jag svarar kan du till nästa gång lägga verserna i sin sammanhang. Låt mig börja med vers [2:222] som handlar om kvinnor under menstruation.
<ul>
[2:221] Gift er inte med idoldyrkare om de inte tror; en troende
kvinna är bättre än en idoldyrkande kvinna, även om ni tycker om henne.
Ej heller ska ni ge era döttrar i äktenskap till idoldyrkande män, om de inte tror.
En troende man är bättre än en idoldyrkande man, även om ni tycker om honom.
De inbjuder till Helvetet, medan GUD inbjuder till Paradiset och förlåtelse, som Han vill.
Han klargör Sina uppenbarelser för människorna, så att de ska kunna ta sig i akt.

[2:222] De frågar dig om menstruation: säg, "Det är skadligt; ni ska undvika
sexuellt umgänge med kvinnorna
under menstruation; närma er inte dem förrän
de är fria från den. När de väl är av med den, får ni ha samlag med dem på det sätt som
GUD har utformat. GUD älskar de som ångrar sig, och Han älskar de som är rena."

[2:223] Era kvinnor är de som bär på er säd. Följaktligen får ni njuta av denna
förmån hur ni vill, så länge ni upprätthåller rättfärdighet. Ni ska iaktta GUD, och var
medvetna om att ni kommer att möta Honom. Ge goda nyheter till de som tror.

</ul>
Versen säger att en man INTE ska ha sex med sin fru när hon är under menstruation.
Hur kan detta vara fel? Kan du ge en bra förklaring till hur detta kan vara fel
?

Vers [9:29]

Versen handlar om vad som hände i krig under Profetens tid efter att muslimer hade krigats med idoldyrkarna. Versen säger helt enkelt att muslimer ska distansera sig från sådana omständigheter där de befinner sig i krig med idoldyrkarna. Principen är desamma som, under ett krig, man ger inte sin fiende ett utrymme till mobilisering och i detta fall är det spirituell krig och troende uppmanas att slå tillbaka under orättvisa. Alltså inte att plundra, inte att invadera och ockupera eller inte heller terrorisera och påtving folk om nåt de inte vill, utan muslimer uppmanas att slå tillbaka under omständigheter där de är förtryckta eller förföljda på grund av sin religion. Du kan läsa med om Krigsreglerna från Koranen nedan i grön färg. Här är vers 9:25 i sin sammanhang…
<ul>
[9:25] GUD har gett er seger i många situationer. Men på Hunayn's dag
blev ni alltför stolta över ert stora antal. Följaktligen, var det inte alls till någon
hjälp för er, och den rymliga jorden blev så snäv omkring er att ni vände om och flydde.

[9:26] Därefter sände GUD ner belåtenhet över Sin budbärare och de troende.
Och Han sände ner osynliga soldater; på så sätt straffade Han de som inte trodde.
Det är straffet för de som inte tror.
[9:27] Till sist räddar GUD vem Han vill.
GUD är Förlåtare, Barmhärtigast.

[9:28] O ni som tror, idoldyrkarna är förorenade; de ska inte tillåtas närma sig
den Heliga Moskén efter detta år. Oroar ni er över förlust av inkomst, GUD kommer
att ösa Sina gåvor över er, enligt Sin vilja. GUD är Allvetande, Visast.

[9:29] Ni ska slå tillbaka mot de som varken tror på GUD eller Sista Dagen,
ej heller förbjuder de vad GUD och Hans budbärare förbjudit, ej heller rättar de sig
efter sanningens religion - bland de som mottagit skriften - tills de betalar
skatten som ska betalas, villigt eller ovilligt.

[9:30] Judarna sa, "Ezra är GUDs son," medan de Kristna sa, "Jesus är GUDs son!"
Detta är hädelser som yttrats av deras munnar. Således matchar de hädelserna
av de som inte trott förut. GUD fördömer dem. De har verkligen avvikit.

[9:31] De har satt upp sina religiösa ledare och lärda som herrar i stället för GUD.
Andra avgudade Messias, Marias son. De var alla beordrade att dyrka endast en gud.
Det finns ingen gud förutom Han. Prisad vare Han, högt överlägsen något partnerskap.

[9:32] De vill släcka GUDs ljus med sina munnar,
men GUD insisterar på att fullända Sitt ljus trots de icke troende.

</ul>
Också till denna vers, kan du ge en bra förklaring till hur detta kan vara fel?

Krigsregler
[2:190] Ni får slåss för GUDs sak mot dem som attackerar er, men ni ska inte attackera.
GUD älskar inte de som attackerar. [2:191] Ni får döda dem som för krig emot er, och ni får
driva ut dem eftersom de drivit ut er.
Förtryck är värre än mord. Slåss inte emot dem vid den
Heliga Moskén, såvida de inte attackerar er där. Om de attackerar er, får ni döda dem.
Det är det rättvisa straffet för dessa otroende människor.

[2:192] Om de avstår är GUD Förlåtare, Barmhärtigast. [2:193] Ni får slåss emot dem för att
utplåna förtryck, och för att dyrka GUD fritt. Om de avstår ska ni inte angripa;
anfall är endast tillåtet mot dem som angriper.

[2:194] Under de Heliga Månaderna får angrepp bemötas med ett likvärdigt gensvar.
Om de attackerar er, får ni slå tillbaka genom att utsätta dem för ett likvärdigt straff.
Ni ska iaktta GUD, och var medvetna om att GUD är med de rättfärdiga.

[2:195] Ni ska spendera för GUDs sak; men kasta er inte självmant in i fördärvet.
Ni ska vara barmhärtiga;
GUD älskar de barmhärtiga.

Posted on: 2012/11/9 14:44

See User information
NightMaster skrev:
"Innan vi fortsätter vill framförallt igen påpeka att jag
inte vill att vi hoppar på varandra elelr försöker ta ifrån någons
GUD, utan diskuterar detta helt öppet utan att dölja något.."

Abyssina: Svar:
Var någonstans upplever du att någon döljer nåt?

Vad jag menar är att vi helt öppet utan att vara rädda för att såra varandra på något vis att vi tar allt till ytan, samtidigt som jag hoppas att du kan ransaka saker inifrån dig innan du kommer med svar ur idoler som skrivit suror.

Du pratar mycket om Idol dyrkande utan att egenltigen gå djupare in på det och se vad det är du dyrkar för något själv.

Ska försöka förklara detta på ett så enkelt sätt så möjligt och hoppas att du inte skyddar dig utan att du använder det som gud gett dig och svar med den. Dock kan jag inte tvinga fram ett tänkande hos dig , men jag gör mitt bästa förklara.

Idoldyrkande finns det väldig många och har funnits genom alla tider i form av olika slags religioner, och det har varnats ända sedan 5000 år tillbaks för idoldyrkande i Hinuernas skrifter, men dem har misstolkats med gämna mellan rum och till och med förglömts och gjorts oom till religion.

Om vi börjar med Abraham, Moses,Arjuna, Jesus, Muhammed, buddah alla dessa är idoler för troende människor, men dessa män var själva inte idoldyrkare som tillbad till gud genom att följa någon profet som hade kommit och sagt till dem utan dem hade funnit Gud själva, ingen av dem trodde på den religion som dess folk hade och alla blev i stort sett fördrivna och hånade av deras folk för att dem inte trodde på den religion folket hade.

Dem hade heller inget specifikt hus eller plats som dem var tvugna att vända sig till för att till be, därför att dem visste att även ett hus är en idoldyrkan då du måste be genom huset. Då kunde från varsomhelst ha kontakt med såkallade änglar eller Gud som dem kände i sitt hjärta och aldrig tvekade. Dem kunde inte tveka för att dem hade fått uppenbarlserna genom sig själv och därmed omöjligt att tveka även om dem ville det.

Troende idag måste ha en idol för att kunna tro på Gud och genom idolens ord bli övertygade om Gud , vilket ju gud inte alls ville och hela tiden varar för i alla religioner.

Även om du följer en klockslag för att be rätt tid så är det idoldyrkning då du måste invänta tiden för att be vilken blir idolism.

Kyrkan,mosken och alla andra hus är ju också idolabyggnader som man tror är heliga och genom dem får tron att Gud hör en bättre.

Alltingen som troende tror på kommer ifrån dess idoler/profeter. På detta sätt gör man sig själv oduglig samtidigt som man kommer ifrån den riktiga kontakten med Gud trots att du ju kan öppna ögonen på morgonen och inse att du finns till, även om du tror det är illusion eller verkligehet så känner du av det , så varför inte börja tro på Gud istället när du har så kort tid att leva och våga riskera allt du har för hans skull även om du är rädd för att satan skulle dyka upp så måste du vara beredd att besegra den i Guds tro och styrka.

Om du skulle möta Gud och han frågar dig , varför trodde du inte på mig och blev rädd för satan trots att du vet att jag är mäktigaste och alltid skyddar dem som har mig nära , men istället trodde du på en idol som jag hela tiden varande för som aldrig kunnat skydda dig trots att du innerst inne känt av mig och att det är mig du ska tro på genom ditt hjärta och utan tveksamhet.. Och jag sände dig till första steget av paradiset och gav dig livet för att du skulle bli övetygat om att Gud finns. Varför växte inte en ny kyrka eller moske av sig själv om den en gång brann ner utan människornas hjälp? men var ni än satte eld på jorden där liv en gång växt alltid återkommer av sig själv.. varför tevkade ni så mycket.

Jag hoppas du kan tolka detta rätt med hjärtat innan du lägger upp suror. Jag har ingeting att vinna , inte helelr förlora, jag önskar bara att dem som vill tro på gud ska tro på den äkta och enda guden och du är hans bevis.

Posted on: 2012/11/11 21:55

See User information
Sura 3, Amramiterna, Vers 104 - 120
<ul>
[3:104] Låt det finnas en gemenskap ibland
er som bjuder in till det som är bra, förespråkar
rättfärdighet och förbjuder ondska. Dessa är vinnarna.

[3:105] Var inte som de som skildes åt,
som tvistade trots de tydliga bevis de fått.
För dessa har ådragit sig ett fruktansvärt straff.

[3:106] Den dagen kommer då vissa ansikten kommer att
lysas upp (av glädje), medan andra kommer att mörkna (av bedrövelse).
Vad gäller dem vars ansikten kommer att mörkna, kommer de att tillfrågas,
"Var det inte så att ni inte trodde efter att ni varit troende?
Genomlid därför straffet för er otro."

[3:107] Vad gäller dem vars ansikten som kommer att
lysas upp, kommer de att fröjdas i GUDs nåd; de vistas däri för evigt.

[3:108] Detta är GUDs uppenbarelser; vi reciterar dem
för dig, sanningsenligt. GUD önskar inga svårigheter för människorna.

[3:109] Allting i himlarna och allting på
jorden tillhör GUD, alla ting kontrolleras av GUD.

[3:110] Ni är den bästa gemenskapen som någonsin upphöjts
bland människorna: ni förespråkar rättfärdighet och förbjuder ondska,
ni tror på GUD. Om de som följde skriften skulle tro skulle det vara bättre för
dem. En del av dem tror verkligen, men majoriteten av dem är onda.

[3:111] De kan aldrig skada er mer än att förolämpa er.
Om de slåss emot er, kommer de vända om och fly. De kan aldrig vinna.

[3:112] De ska förödmjukas var gång ni möter dem, såvida de inte upprätthåller
GUDs förbund, liksom sina fredsavtal med er. De har ådragit sig vrede från GUD,
följaktligen har de överlämnats till skam. Detta på grund av att de förkastade GUDs
uppenbarelser och dödade profeterna orättmätigt.
Detta för att de inte lydde och överträdde.

[3:113] Alla är inte likadana; bland de som följer skriften
finns de som är rättfärdiga. De reciterar GUDs uppenbarelser
nätterna igenom och prostrerar.

[3:114] De tror på GUD och på den Sista Dagen, de förespråkar
rättfärdighet och förbjuder ondska och skyndar med att
göra rättfärdiga verk. Dessa är de rättfärdiga.

[3:115] Allt de gör av godo kommer att
belönas. GUD är fullt medveten om de rättfärdiga.

[3:116] De som inte trodde kan aldrig hjälpas av sina pengar eller
sina barn mot GUD. De har gjort sig till föremål för Helvetet, i vilket de vistas för evigt.

[3:117] Exemplet på deras prestationer i detta livet kan liknas vid en
våldsam vind som hemsöker skörden tillhörande människor som kränkt sina själar,
som utplånar den. GUD var aldrig orättvis emot dem; de kränkte sig själva.

[3:118] O ni som tror, gynna inte utomstående som aldrig slutar önska
att det ska gå illa för er; de vill till och med se er lida. Hat strömmar ur
deras munnar och vad de gömmer i sitt hjärta är mycket värre.
Vi klargör på så sätt uppenbarelserna för er om ni förstår.

[3:119] Här hyser ni kärlek för dem trots att de inte älskar er,
och ni tror på hela skriften. När de möter er säger de, "Vi tror," men
så fort de går sin väg biter de sina fingrar av vrede gentemot er. Säg, "Dö
i er vrede." GUD är fullt medveten om de innersta tankarna.

[3:120] När någonting bra händer er gör det ont i dem,
när någonting dåligt händer er blir de glada. Om ni ihärdigt håller ut
och bibehåller rättfärdighet, kommer deras planer aldrig att skada er.
GUD är fullt medveten om allt de gör.

</ul>

Posted on: 2012/11/12 20:17

See User information
OK. fått mitt svar av dig Abyssina :) behöver ej säga nåt mer till dig. förutom dessa rader:

Du/Ni följer skriften och idolerna. Och fortsätt följa dem!

Jag följer GUD. Och ska fortsätta följa han till döden.

Posted on: 2012/11/12 20:32

See User information
NightMaster<ul>Jag har inte svarat på dina frågor
men tack för dina frågor. Må Gud vägleda dig och oss alla!

Posted on: 2012/11/12 23:42

See User information
Abyssina, jag har förstått var du står och vad du tror om dina riktiga bröder du glömt bort... Och vi har bevisat live vad boken gör med människorna , Hur den splittrar på två bröder istället för att förena dem.

Hade den haft ett gott syfte hade den knappast sett till att skildra på människorna.. Då det var på Konungarnas begäran då kungen steg ner från babylons-torn och delade ut olika språk för att han insåg att han snart skulle tappa maken då han insåg hur människorna trots olika nationer blev förenade och tillsammans blev dem starka och behövde ingen kung /faron däremot trodde dem flesta på gud och det har människan gjort sedan den börjat tänka.

En bok där en femte del av dess innehåll är berättelsen om judarna och deras tillflykt, samt kungarans ätlignar , och du tror fortfarande det är guds bok , då borde du tänka om lite varför gud glömde, afrikanerna, aborginerna, wedrussarna, indoamerikanerna mm som är 12000 % mera till befolkning och har lång historia. Känns lite meningslöst att skriva till dig då jag sett hur du bemött alla dem bröder som försökt varna och väcka dig, men jag gör det ändå.

Jag respekterar dig extra mycket för att du trots allt tror på en gud och på det goda. Men innerst inne har du en fördömmande sida vilket du kanske inte ser, och därmed tror du att människor som inte tror på en bok eller profet som du är onda. det är lite synd att dem felsta troende tror så. jag var en sådan själv en gång i tiden. idag dömmer jag mig själv fortfarande hur ond och dum jag varit som ens tänkt så.

Tänk på adam o eva berättelen riktigt noga igen och försök lista ut vad den där äpplet var för något egentligen...

Må dig bli upplyst.

Posted on: 2012/11/13 19:11

See User information
Sura 1, Nyckeln (Al-Fãtehah)
<ul>[1:1] I GUDs namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste.
[1:2] Prisad vare GUD, Universums Herre.
[1:3] Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste.

[1:4] Domedagens Härskare.
[1:5] Endast Dig dyrkar vi. Endast Dig ber vi om hjälp.
[1:6] Vägled oss på den rätta vägen;

[1:7] Vägen som följs av de Du välsignat;
ej på vägen av de som förtjänat vrede,
ej heller av de som avviker.

Posted on: 2012/11/14 12:01

See User information
Vad är en Idol?
<ul>Idol, av grekiska eidolon, bild. Ordet användes ursprungligen om
gudabilder eller andra föremål som dyrkades som gudomligheter.
I dag avses oftast en mycket beundrad person, gärna bland
ungdomar, framför allt artister och idrottare.
//wikipedia 1[L] 2[L]</ul>

Några verser att reflektera över...
<ul>[17:2] På liknande sätt gav vi Moses skriften och
gjorde den till en ledstjärna för Israels Barn att: "Ni ska inte
ha någon
idol som Herre och Mästare vid sidan av Mig."

[3:67] Abraham var varken Judisk eller Kristen; han
var monoteist och underkastad.
Han var aldrig en idoldyrkare.

[3:95] Säg, "GUD har förkunnat sanningen: Ni ska följa
Abrahams religion monoteism.
Han var aldrig en idoldyrkare."

[16:123] Därefter inspirerade vi dig (O Muhammed) till att
följa Abrahams religion, monoteisten;
han var aldrig en idoldyrkare.

[39:30] Du (Muhammed) kommer
säkerligen att dö, precis som de kommer att dö.

[39:3] Religionen ska absolut vara hängiven endast GUD. De som sätter
upp idoler vid sidan av Honom säger,
"Vi avgudar dem bara för att de ska föra
oss närmare GUD; för de har en bättre position!"
GUD kommer att döma dem
beträffande deras tvister. GUD vägleder inte sådana lögnare, icke troende.

[5:76] Säg, "Ska ni dyrka maktlösa idoler vid sidan av GUD
som varken kan skada eller hjälpa er?
GUD är Den Som Hör, Allvetande."

[6:14] Säg, "Ska jag acceptyera annat än GUD som Herre och Mästare,
när Han är Den Som Initierat himmlarna och jorden, och Han ger näring men
får ingen näring?" Säg, "Jag har beordrats vara en ytterst hängiven
underkastad, och,
'Inte vara en idoldyrkare.'"

[4:48] GUD förlåter inte idoldyrkan, men Han förlåter
mindre förseelser för vem Han vill. Den som sätter upp
idoler vid sidan av GUD har utformat en fruktansvärd skymf.
</ul>

Posted on: 2012/11/14 19:00

See User information
[1:4] Domedagens Härskare. (Satan)(Gud är Livets härskare)

[1:5] Endast Dig dyrkar vi. Endast Dig ber vi om hjälp.(Satan) (Gud tackar man, hjälp söker man inte då han redan hjälpte oss med livet)

[1:6] Vägled oss på den rätta vägen; (Satan) (Gud vägledde os redan till världen)

[1:7] Vägen som följs av de Du välsignat; (Satanisterna, Konungarna som han gav rikedommar och visst är dem fåtal ) (Gud har välsignat allihopa en gång)
------------------------------------------------------------

[17:2] På liknande sätt gav vi Moses skriften och
gjorde den till en ledstjärna för Israels Barn att: "Ni ska inte
ha någon idol som Herre och Mästare vid sidan av Mig."

Vem är Vi? Så gud skaffade sig plötsligt kompisar och medhjälpare? När i andra verser säger den han har inga medhjälpare, och sätt inga medhjälpare vid Guds sida

Faronerna var arga för att Moses inte följde deras religion, samt Ramses 3 som avecklade den urgamla amon tron.

Dem ända som behöver hjälp är satanisterna och kungarna...
Den riktiga gud behöver knappast hjälp, annars borde han söka hjälp idag.
----------------------------------
[39:30] Du (Muhammed) kommer
säkerligen att dö, precis som de kommer att dö.

Wow, svårt att gissa!

------------------------
[6:14] Säg, "Ska jag acceptyera annat än GUD som Herre och Mästare,
när Han är Den Som Initierat himmlarna och jorden, och Han ger näring men
får ingen näring?" Säg, "Jag har beordrats vara en ytterst hängiven
underkastad, och, 'Inte vara en idoldyrkare.'"

Precis: ska ni acceptra profeterna och ellr Gud som er mästare?
-------------

[39:3] Religionen ska absolut vara hängiven endast GUD. De som sätter
upp idoler vid sidan av Honom säger,

Gud är inte HAN eller HON, GUD är GUD och har ingen deffinition,l märks att dem haft svårt med sitt språk tillomed, dessutom råkat avsölja faronen världarnas herre.

Posted on: 2012/11/14 19:03

Edited by NightMaster on 2012/11/14 19:21:38
Edited by NightMaster on 2012/11/14 19:25:07
Edited by NightMaster on 2012/11/14 19:26:43

See User information
7 av dina "regnbågar"/"sigill"/Chakras/kraftpunkter...

12 av dina hjärnans stommar(Fysiska trömmarna, vilka är dokumenterade med sina 4 valv)...

7 + 12 = 19 + (och Du?

Allt har med dig att göra... You are "IT", ska bara fatta det... Oavsätt mänskligt tryckta böcker... What is within, is out side...

"To have peace, you have to become peace! - En som kallade sig "the Buddha".

Posted on: 2012/11/14 21:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Abraham: Ett Exempel för oss alla
<ul>[60:4] Ett bra exempel har satts för er av Abraham och de med honom.
De sa till sitt folk, "Vi förkastar er och idolerna ni dyrkar vid sidan av GUD.
Vi tar avstånd ifrån er, och ni kommer inte att se någonting från oss förutom
fiendskap och hat tills ni tror på
ENDAST GUD."* Abraham begick dock ett
misstag när han sa till sin far, "Jag kommer att be för din förlåtelse,
**
men jag har ingen makt att skydda dig från GUD." "Vår Herre,
vi litar på Dig, och underkastar oss Dig;
till Dig är det slutliga ödet.
</ul>

Fotnot
*60:4 Det Arabiska ordet för "ENDAST" (WAHDAHU) förekommer bara
sex gånger i Koranen, en av dem syftar till att upprätthålla ENDAST Koranen (17:46).
Hänsyftningen på ENDAST Gud förekommer i 7:70, 39:45, 40:12 & 84, 60:4. Summan
av dessa nummer (7 + 70 + 39 + 45 + 40 + 12 + 84 + 60 + 4) är lika med 361, eller 19x19.
Detta betonar att huvudtemat i Koranen är "Dyrka ENDAST Gud.".

**60:4 Vi kan be om vägledning för idoldyrkarna, inte förlåtelse, eftersom Guds
lag är att idoldyrkan är den enda oförlåtliga förseelsen (4:48 & 116).

Posted on: 2012/11/15 7:23

See User information
Hur var det nu med gudomligt ursprung?

<iframe width="550" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/YNFwlIS2 ... e=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Fanatiska idioter som Abyssinia kommer aldrig kunna erkänna de tusentals fel och motsägelser som finns i Koranen.

Allt ni kan är svamla om gud hit o gud dit välsigne oss alla.

Posted on: 2012/11/15 21:34

See User information
Om jag inte miss fel, så har Gud 99 namn...
Benämningar i koranen:
Moses= 99 gg
Abraham= 33 gg
----------------
Straff= 462 gg
Straffas= 17 gg
---------
Belöning= 80 gg
Belönas= 3 gg
------------
Vi= 1130 gg
Dem= 1603
-----------
Tillbe= 12
---------
Helvetet= 35 gg
Helvetets= 40 gg
----------------
Paradiset= 33 gg
Paradisets= 4 gg
-----------------

Ska man skrämma så gäller det att repetera...

Ska du tro på mattematiekn i den ihopklippta boken så bör du även tro på dessa siffor.

Mycket synd för dig säger jag.

Swift: vet ej om du läst koranen men om du gör det ca 20- 30 gg så kommer du bara bli arg hur fan folk kan vara så jävla tröga att inte se den ihopklippta pappbiten från flera religoner, mycekt av hinduismen spelar roll...
Och den säger emot sig själv flertals gånger från sura till sura. som ska pasa läsaren och totalt vilseleda dem.

vet inte om det är synd om dessa människor eller om det är deras straff och bevis på att dem bitit i äpplet såå hårt.

Posted on: 2012/11/15 22:03

Edited by NightMaster on 2012/11/15 22:25:22
Edited by NightMaster on 2012/11/15 22:30:05
Edited by NightMaster on 2012/11/15 22:31:55

Re: Koranen

See User information
BUMP BUMP

Quote:

Abyssinia skrev:

Återigen bara ge mig mig en simpel förklaring till dessa verser,
Hur kunde människan veta detta i detalj för 1400 år sedan,
i dina ord?

Sura 23, De Troende vers 12 - 16
<ul>[12] Vi skapade
människan från en speciell sorts lera.

[13] Därefter reproducerade vi honom från en liten droppe
som placerats i en väl skyddad förvaringsplats.

[14] Sedan utvecklade vi droppen till ett hängande (emryo),
vidarutvecklade därefter det hängande
(emryot) till en munfull (foster),
utvecklade sedan det munfulla
(fostret) till ben, och täckte därefter benen med kött.
På så sätt skapar vi en ny varelse. Välsignad vare GUD, den bäste Skaparen.

[15] Därefter, senare, dör ni.
[16] Därefter, på Återuppståndelsens Dag,
kommer ni att återupplivas.
</ul>
</iframe>

Menar du att gud inte vet hur ett foster blir till?
Ben och kött utvecklas parallellt, oavsett vad versen ovan påstår.

Vad säger detta om din gudomliga bok?

Vad säger detta om dig?

Här kommer mer information i ett behagligt format.

<iframe width="550" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/L88668Dq ... e=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/11/15 23:30

See User information
Kab-alah
------------

Posted on: 2012/11/17 11:56

See User information
Al-Falaq (Gryningens herre)

[113:1] SÄG: "Jag söker skydd hos gryningens Herre, ( Venus- Lucifer)
[113:2] mot det onda i det som Han har skapat,
[113:3] mot det onda i nattens tätnande mörker,
[113:4] mot det onda från dem som blåser på knutar,
[113:5] och mot det onda i avunden från den som avundas."

Då Venus (Lucifer, Iblis som stod nära sin herre och ville ej böja sig för jorden, så som andra änglarna gjorde( planeterna) Alla planeter förutom venus ses gå upp i öst och ner i väst som cirklar jorden regelbundet, medan venus ses antingen i öst eller bara i väst, vid sol uppgången och efter sol nedgången... Andra änglarna blev avundsjuka på att den höll sig så nära gud (solen) och ville förbli budbäraren av ljus och han var lik gud skapad av eld vilket andra blev avundsjuka på dess sken och styrka den hade.
---------------------------------------------------------------------------------
An-Nas (Människornas herre) (Solen)

[114:1] SÄG: "Jag söker skydd hos människornas Herre, (Solen)
[114:2] människornas Konung,
[114:3] människornas Gud,
[114:4] mot det onda som den förrädiske frestaren
Då vunus/lucifer inte böjde sig ansågs han vara en förädare av förädarna själv.

[114:5] viskar i människornas hjärtan,
[114:6] [viskar] genom [onda] osynliga väsen och [deras likar bland] människorna."
------------------------------------------------------------

Och så slutar koranen med dessa mycket intressanta suror... Då en sura tillbes lucifer och den andra solen... Gryningens herre , människornas herre.

Lite om stjärnor i koranen:

[12:4] OCH JOSEF sade till sin fader: "I drömmen såg jag elva stjärnor och solen och månen och jag såg dem buga sig till jorden inför mig!"

[6:97] Och Han har gjort stjärnorna som hjälper er att finna vägen genom de djupa mörkren över land och hav. Vi har sannerligen framställt budskapen fast och klart för de insiktsfulla.

[15:16] OCH VI har lagt ut stjärnbilder på himlens valv till glädje för [nattliga] betraktare;

[16:12] Och Han har gjort natten och dagen till era tjänare liksom solen och månen; också stjärnorna tjänar er på Hans befallning. I detta ligger helt visst budskap till människor som använder sitt förstånd.

[24:35] GUD ÄR himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.

[25:61] VÄLSIGNAD vare Han som har smyckat himlens valv med stjärnbilder och där satt upp en [lågande] fackla och en måne som [återkastar dess] sken!

[37:8] som inte skall lyssna till de högsta väsendenas [tal]. Därför drivs de bort [av stjärnskott] från alla håll

[37:88] Och han såg upp mot stjärnorna

[51:7] VID himlens valv, korsat av stjärnornas stråk!

[52:49] och lova och prisa Honom under natten och då stjärnorna bleknar!

[53:1] VID den sjunkande stjärnan!

[53:49] och att det är Han som är Hundstjärnans Herre; ( Här talar dem om Sirius)

[55:6] och stjärnorna och träden faller ned i tillbedjan [inför Honom].

Posted on: 2012/11/18 17:55

Edited by NightMaster on 2012/11/18 18:11:16
Edited by NightMaster on 2012/11/18 18:15:03
Edited by NightMaster on 2012/11/18 18:30:33

See User information
På sätt och vis tycker jag att tråden, som jag följer mycket noga trots att jag inte gör så många inlägg, egentligen är ren och skär kreationism. Om den tron kan man säga mycket, men om man tar Skapelsen som något som är givet uppstår ju frågan: Vem skapade då Gud?

Svaret är enkelt och självklart, se bif. tråd:

http://www.youtube.com/watch?v=QHQ9N2kZIpo

Posted on: 2012/11/19 11:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

« 1 ... 27 28 29 (30) 31 32 33 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper