vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 33 34 35 (36) 37 38 39 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Prata inte sådär om en individ som är en del av gud!
Precis som all materia och allt i den här världen är vi en del av gud eller den eller det som startat universum..

Men visst, vill man tro på religioner trots att bluffen är extrem när krig mellan dom största religionerna nalkas..

KRam

Posted on: 2012/12/7 0:57
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
vad är det här för hellhole till tråd egentligen!!

hahahah nädå grabbar jag ska inte bråka med er här ni verkar ha eran egna grej på gång i den här tråden, jag önskar er lycka till..

Kram

Posted on: 2012/12/7 0:59
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tänker hålla mig kvar till denna tråden så mycket som det behövs om det är så att vi ska bli 66 år här tillsammans, kanske inte med samma namn jag nu bär men här ska jag finnas så länge du finns.

Personligen vet vad jag har gått genom under 24 år och vad jag fick gå genom 6 år för att lämna den falska tron... Defenitivt inte för att jag ville det, för jag älskade den en gång i tiden och skulle tillomed kanske kunna döda för den, och på så viss förstår jag dig trots allt, men sedan fann jag den riktiga äkta Guden , när jag väl sökte med hjärtat med dess vilja sedan dess har jag fått både kraft, beskyddsamhet och mod att möta en hel arme ensam med endast en trädpinne och fötterna på denna heliga Jorden när det än skulle behövas , Jag tvekar aldrig på han, men inte heller "dem" på mig.

Är inte här för att övertala dig, inte för att ta ifrån dig din kung och dina idoler, utan för att skydda Guds namn att nedvärderas och som gjorts till en satanist vilket boken har gjort och du hjälper till idolerna att göra honom ännu mindre , inte konstigt att folk blir atheister och vilsna när dem ser sådana som du vilka dem har sett under 3000 års tid. Ni sätter dessutom satan och gör han större än Gud i människornas hjärtan och en massa djins och sinnes sjukdommar så ni knappt vågar gå ut på natten innan djin kommer och tar er, ni vågar knappt inte nämna satans namn på natten då ni tror han ska komma ta er, så lite skydd har ni från eran kung och så lite tro har ni till han som ni påstår är er beskyddare.

Hjälper inte Gud han behöver inte min hjälp eller någon annans, men jag krigar och kämpar mot dem som nedvärderar Guds namn. Visar gärna för andra muslimer att det finns en f.d muslim som en gång i tiden var som dem och om dem inte har vågat trotsa boken och tala med någon vilket direkt kan resultera till illa rykten om denne och djinnbestt att han inte alls är besatt.

Jag tar mig uppgiften även att skydda dem som läser denna tråd att muslimer som icke muslimer att dem ska veta att det finns en äkta Gud och är och det kan var och en finna själv om dem söker och tror på han, men att dem även måste tro på sig själva, dem får inte tveka på sig själv då tvekar dem även på Gud som skapat dem och anser Gud begått ett fel i sitt skapelse . Inte ens en liten sten har han skapat med ett fel och utan ett syfte. Det kommer man inse när man väl öppnat ögonen och ögonen börjar se på dig. Tagit på mig uppgiften i denna tråd utan att fråga om lov, och är anledning till att jag återkom igen med denna nick efter att du började sprida din propagande igen efter månaders tystnad.

Koranen har jag läst minst 30 tals gånger innan, och minst 20 gg efter jag lämnade tron mot min vilja, och i sökande efter motbevis på vad jag fick vara med om, men fann edast bara starkare bevis på att den var och kommer i all evighet vara falk bok av mänskliga blodiga händer.

Posted on: 2012/12/7 1:33

See User information
Du menar väl inte att du är här för att du såg mig skriva nånting som gjorde dig upprörd ?

Posted on: 2012/12/7 2:09

See User information
Quote:

NightMaster skrev:
Jag tänker hålla mig kvar till denna tråden så mycket som det behövs om det är så att vi ska bli 66 år här tillsammans, kanske inte med samma namn jag nu bär men här ska jag finnas så länge du finns.

Personligen vet vad jag har gått genom under 24 år och vad jag fick gå genom 6 år för att lämna den falska tron... Defenitivt inte för att jag ville det, för jag älskade den en gång i tiden och skulle tillomed kanske kunna döda för den, och på så viss förstår jag dig trots allt, men sedan fann jag den riktiga äkta Guden , när jag väl sökte med hjärtat med dess vilja sedan dess har jag fått både kraft, beskyddsamhet och mod att möta en hel arme ensam med endast en trädpinne och fötterna på denna heliga Jorden när det än skulle behövas , Jag tvekar aldrig på han, men inte heller "dem" på mig.

Är inte här för att övertala dig, inte för att ta ifrån dig din kung och dina idoler, utan för att skydda Guds namn att nedvärderas och som gjorts till en satanist vilket boken har gjort och du hjälper till idolerna att göra honom ännu mindre , inte konstigt att folk blir atheister och vilsna när dem ser sådana som du vilka dem har sett under 3000 års tid. Ni sätter dessutom satan och gör han större än Gud i människornas hjärtan och en massa djins och sinnes sjukdommar så ni knappt vågar gå ut på natten innan djin kommer och tar er, ni vågar knappt inte nämna satans namn på natten då ni tror han ska komma ta er, så lite skydd har ni från eran kung och så lite tro har ni till han som ni påstår är er beskyddare.

Hjälper inte Gud han behöver inte min hjälp eller någon annans, men jag krigar och kämpar mot dem som nedvärderar Guds namn. Visar gärna för andra muslimer att det finns en f.d muslim som en gång i tiden var som dem och om dem inte har vågat trotsa boken och tala med någon vilket direkt kan resultera till illa rykten om denne och djinnbestt att han inte alls är besatt.

Jag tar mig uppgiften även att skydda dem som läser denna tråd att muslimer som icke muslimer att dem ska veta att det finns en äkta Gud och är och det kan var och en finna själv om dem söker och tror på han, men att dem även måste tro på sig själva, dem får inte tveka på sig själv då tvekar dem även på Gud som skapat dem och anser Gud begått ett fel i sitt skapelse . Inte ens en liten sten har han skapat med ett fel och utan ett syfte. Det kommer man inse när man väl öppnat ögonen och ögonen börjar se på dig. Tagit på mig uppgiften i denna tråd utan att fråga om lov, och är anledning till att jag återkom igen med denna nick efter att du började sprida din propagande igen efter månaders tystnad.

Koranen har jag läst minst 30 tals gånger innan, och minst 20 gg efter jag lämnade tron mot min vilja, och i sökande efter motbevis på vad jag fick vara med om, men fann edast bara starkare bevis på att den var och kommer i all evighet vara falk bok av mänskliga blodiga händer.

Abyssina: "Det finns ingen ide som är bättre än den vars tid är inne för det" ett ordspråk någon en gång i tiden har sagt.

Posted on: 2012/12/7 20:28

Edited by NightMaster on 2012/12/7 20:48:33
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Michael Shermer, här talar han fritt om sin skepticism.
Kan man vara mer arrogant än detta? Observera kroppsspråken när han talar.
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8T_jwq9ph8k?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>
Varför är han försvarslös här?<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/UcFw0sOuyjQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/12/7 20:52

See User information
Det gör han helt rätt i, han är ju en fri man.

Posted on: 2012/12/7 20:54
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/PKQQLomgT-c?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/12/7 23:33

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/12/7 23:58

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/12/8 0:46

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/-QfVxr47KsI?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/e2myxJRz58Q?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/12/8 0:55

See User information
Jag är knappast expert på Koranen men som jag uppfattat det så finns det flera olika versioner av Koranen. Vilken version passar dessa uträkningar?

Samband med siffror är något som fascinerar alla.

Atheist kan vara ett laddat ord. Ta bokstävernas plats i alfabetet och gångra med varann. Du får:

1 * 20 * 8 * 5 * 9 * 19 * 20 = 2736000

2736000 / 19 = 144000

Jämnt delbart med 19.

--

Ta sedan totalsumman av ordens plats i alfabetet och addera dem:

1 + 20 + 8 + 5 + 9 + 19 + 20 = 82

Gångra detta tal med produkten i första uträkningen:

82 * 2736000 = 224352000

224352000 / 19 = 11808000

Jämnt delbart med 19!

--

Om vi nu istället säger: I am an atheist . Vi tar och räknar ut produkten av bokstävernas plats i alfabetet:

9 * 1 * 13 * 1 * 14 * 1 * 20 * 8 * 5 * 9 * 19 * 20 = 4481568000

4481568000 / 19 = 235872000

Den du!

--

Jag ser något mer magiskt här..

Vad är siffersummorna genom 9:

2736000 = 18 / 9 = 2
144000 = 9 / 9 = 1
224352000 = 18 / 9 = 2
11808000 = 18 / 9 = 2
4481568000 = 36 / 9 = 4
235872000 = 27 / 9 = 3

Jämnt delbara med 9. Allihop!

--

Summan av alla dessa siffersummor blir: 4956480000

4956480000 / 9 = 550720000

Jämnt delbart med 9.

--

Siffersumman av summan av summorna blir:

4 + 9 + 5 + 6 + 4 + 8 + 0 + 0 + 0 + 0 = 36

36 / 9 = 4

Jahopp..

---

Verkar som om 9 kan vara lite roligt också. Hur blir det om vi gör om detta till binärform och.. äh!

Ska sluta löjla mig. Menar egenligen inte att förringa eller förlöjliga din övertygelse. Det är fascinerande hur som helst och jag är glad att du, Abyssinia, funnit din väg i livet. Jag fascineras dock mest över universums humor och symmetri.

Acceptera nu bara att andra människor har andra vägar, utan siffersamband. Vi människor är nämligen ganska dåliga på att acceptera andras vägar när vi väl funnit vår egen "sanna" väg. Så även många här på forumet, tyvärr.

Posted on: 2012/12/8 2:42

See User information
18.5x=

6 =111
12= 222
18= 333
24= 444
30= 555
36= 666
42= 777
48= 888
54= 999

--------------------------------------------------------
111+222+333+444+555+666+777+888+999= 4995
---------------------------------------------------------
6x999= 5994 baklänges 4995
54x111= 5994
5994/9= 666
5994/6= 999
4995/5= 999
---------------------------------------------
kan någon utveckla? och varför till dem som vet vad det är

Posted on: 2012/12/8 20:14

See User information
Cupio
Det finns bara en Koran men det finns många versioner av översättningar eller tolkningar. Vidare... Jag upplever inte att någon kan förljliga min övertygelse eftersom jag tar inte nåns åsikt personligt. Jag försöker vara så objektiv som möjligt och jag måste säga att du har presenterat intressant matematik. Facinerande uträkning,.... då är frågan vad grundar sig detta uträkning på och vad kan detta betyda? Om du nu är Ateist, visar dessa siffror dig om att du är på rätt spår, (låt säga, på rätt spår av sanning)?

Posted on: 2012/12/9 21:58

See User information
Här får du ett så tydligt fel som kan uppebaras på koranen, vilket visar att dem inte hade sett en Solförmörkelse under sin tid där det skrevs..

[36:40] Solen skall inte skynda ifatt månen, och natten hinner inte upp dagen; var och en rör sig nämligen i sin [fastställda] bana.

Vad har du att säga om den? Om du vågar ens svara .

förövrigt kände mayaindianerna till dessa händelser väl och kunde även räkna ut specifika datum då det skulel ske... eller har jag fel ni som har mer kunskap om Mayas?

Posted on: 2012/12/10 3:06

See User information
NightMaster
Ok låt mig svara dig om vers 36:40.

<ul>[36:38] Solen går ner på en speciell plats,
enligt den Allsmäktiges, den Allvetandes design.

[36:39] Vi formgav månen för att framträda
i faser
, tills den blir som en gammal böjd skida.

[36:40] Solen ska aldrig hinna ikapp månen - natten och
dagen avviker aldrig - var och en av dem löper i sin egen bana.

</ul>
Månen har sina faser som det står i vers 39 och månens omloppsbana runt jorden går snabbare än jordens omloppsbana runt solen. Med andra ord, när vi tittar på månen och solen från jorden, rör sig månen snabbare än solen och solen kommer aldrig hinna ikapp månen. Det är simpel och är så logiskt som det kan vara. Detta har inget med solförmörkelse att göra. Tyvärr du är totalt vilse och vad mer kan jag säga. Till och med barnen vet att månens rör sig snabber än solen.

Posted on: 2012/12/10 4:45

Edited by Abyssinia on 2012/12/10 5:04:31

See User information
Hej Abyss.

Att månen och solen har sina egna faser och abnoer vet väl självklart jag, men Månnen hinner ikapp solen vissa gånger då det blir natt mitt på dagen under några minuter.

Det är det jag syftar på.

Du säger ofta at ingen vet vad "Vi" pratar om, men samtidigt ser jag att du finner mcyekt svårt att förstå våra enkla frågor och hoppar över till saker som ine har med frågor att göra.

Som i detta fall visade jag dig endast en sura. vilket tydligt säger att Solen elelr månen inte kan hinna ikapp varandra vilka dem visst kan göra.

Förövrigt, så skapade inte Gud Månen för att dem ska se fina ut och räkna tiden med och fungera som en ficklampa, Månen finns där för att det ska hålla balansen för Jorden, Haven bergen mm, och utan den hade vi inte funnits.

Att räkna tiden det lärde Faronen oss att göra för ca 3600 år sedan... Därav tillkom obyliskerna och varför dessa finns.

Resized Image

Posted on: 2012/12/10 12:36

Edited by NightMaster on 2012/12/10 12:54:17
Edited by NightMaster on 2012/12/10 12:57:21

See User information
NightMaster
<ul>Vad är det du inte förstår? Månen rör sig snabbare än
solen och av den anledningen solen hinner aldrig månen!
Att båda syns samtidigt betyder inte att solen har hunnit månen.
Eftersom månen rör sig snabber än solen, överlappr månen solen,
för att månens omloppsbana är mycket kortare. Som maraton löpare
som vervar sina motståndare. Månkalendern är kortare än Solkalendern.
Jag tvekar om du förstår detta för det är inte ofta du gör det.

Posted on: 2012/12/11 1:09

See User information
Den säger natten och dagen avviker aldrig?

Som att när det är dag kan det aldrig bli mörkt.... och detta stämmer ju inte säsger jag fortfaradne..

Dessutom:

Solen ska aldrig hinna ikap månen säger dem... Det ska den visst göra den dag då solen sväller upp då den ska bli en röd super jätte. Den ska äta både månen och solen som sin frukost kaka.

Pga av sin gamla såkallade paganist-tron vilket ine alls är negativ ord men religionerna har gjort den till så.. så var både araberna , egyperna, mayaindianera mycket bra på astronomi på den tiden. otroligt bra måste jag säga... Månen var den gamla profetens Gudavbild. därav hade dem 360 mångudar och den störsa av dem hamnade i meccca.

Posted on: 2012/12/11 1:21

See User information
Förstår ni nu varför det inte
går diskutera med denna individen.
Han förstår inte ens en av simplaste vers.
Ändå står han och predikar, hopplöst i sin otrohet
Så okunnig, verkligen okunnig!
Låt mig göra nåt viktigare!

Posted on: 2012/12/11 2:01

See User information
Han är ju bara en pajjas här för att förvirra människor i en tid där harmoni bör främjas..

Förlåt denna pajjas..

KRam

Posted on: 2012/12/11 2:05

See User information

tänk långsiktigt min vän, och lös korsiktiga gåtor.

Posted on: 2012/12/11 2:22

See User information
Quote:

tänk långsiktigt min vän, och lös korsiktiga gåtor.

Abyssinia har ju rätt du. Det är sant du förstår ingenting.

Posted on: 2012/12/11 5:08

See User information
Babylon kungen har också skrivit att nr 19 är beviset på att han är Gud i koranen... så klart abyss har rätt alltid, trots att han tolkade sektens rashad tolkning, men rashad var också beviset på att koranen är rätt. nu är även abyss beviset på det :)

Posted on: 2012/12/11 11:38

« 1 ... 33 34 35 (36) 37 38 39 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper