vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Vaken-by
#49


See User information
Jag letar mark i Sverige nu, det är ju möjligt att bygga på fler ställen samtidigt. Vi har en budget på 800.000 kr för markinköp. Själv skulle jag gärna flytta utomlands t.e.x brazilien, men då vill jag ha fler som är med på tåget från början.

Jag har inte fått visat intresse från någon än så länge så jag vet inte hur det blir.

Posted on: 2011/3/17 9:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#50


See User information
Det som saknas är själva initativet. Det behövs en ledare och ett antal människor som står fast bakom denna ledare.

När detta uppnåts och projektet är igång kommer förmodligen många haka på, en liten stund, andra längre. Få igång bygget och visa att det är möjligt. Tills dess finns inget intresse för initativ.

TA STEGET!

Edit: Vet att ni gudar där ute inte gillar uttryck som ledare eller alfahane... Men bespara tråden en diskussion om det.

Posted on: 2011/3/17 18:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#51


See User information
Några saker att tänka kring , att köpa mark i dagens system är att låta systemet äga marken där man har dispositionsrätt, jo just det , varje grej man registrerar tillhör staten, som i sig borde vara folket, men det vet vi ju inte riktigt stämmer.

Ingen tvingar oss till att registrera saker utan vi gör som får gör, vi tittar på hur andra får gör, sen att systemet i princip omöjliggjort ett alternativ till att registrera vissa kommersiellt intressanta områden underlättar ju inte precis.

Åter igen inne på stiftelsen som sådan, som sagt en privat icke vinstdrivande stiftelse kan i dagsläget vara en bra kompromiss och samtidigt en rätt så rejäl stötdämpare mot systemet, en ytterligare fördel är att när eldsjälarna och pionjärerna i ett sådant projekt vi surrar om lämnar denna inkarnation så lämnar man vägen öppen för efterkommande som delar denna vision, som en slags stafettpinne.

Själv gråter jag varje gång jag passerar ett nytt kalhygge, och trög som jag är ibland så har jag till sist kommit till insikt att jag i denna inkarnation bla. ska ta hand om ett kalhygge och lägga ner tid, tanke och omsorg om detta kalhygge för att kommande generationer så småningom ska kunna njuta av en vacker glänta med blommor, örter
och dessa fantastiska träd som i sig gör livet värt att leva.

En viktig sak till det där med ledare och anhängare, det är helt Ok internt att ha det så både kortare och längre stunder, men vi vet att så fort människor med goda intentioner börjar med nåt vettigt så blir man sårbar och lätt infiltrerad.

Det bör vara ganska enkelt att förebygga detta nu när fler är observanta och inte längre är lika blåögda som vanligt HeHe.

Dags att brainstorma lite snabbt, för vi har inte all tid i världen just nu som det verkar.

Fråga till Micro, budgeten du nämner, är den i behov av avkasting rent kommersiellt eller är det donationer för en god sak.

Känner forfarande starkt för norra Jämtland de närmaste åren, rent vatten, glest befolkat, inget varroakvalster, finns bara Nordiska bin efter en unik överenskommelse, och vad bin har för roll för vårat välbefinnande och rent ut sagt överlevnad bör vi kanske oftare reflektera över.

Det kan ju rent av vara smart att börja här i närområdet och snickra på en plan B, typ som Micro föreslår Brasilien eller Argentina, och då får vi ju anledning till att lära oss hur man bygger en ekovänlig segelbåt fast med moderna lösningar som ex. vis fristående Cat Cetch rigg och vi kan ju alltid be Ocke Mannerfeldt att rita ett lättdrivet skrov.

Bolla gärna tillbaka dessa tankeslingor och kom ihåg, the world could and should be an Oyster.

Lev väl.

Posted on: 2011/3/18 8:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#52


See User information
nomad: då kanske Can Masdeu´s gröna ockupationsrörelse skulle vara något, eller kanske något att lära sig av. =) http://en.wikipedia.org/wiki/Can_Masdeu

micro: har man ett bra utlänskt mål så kan man ju även "ragga up" folk från liknande forum som vaken (eller överlevnads-, 2012-forum etc) från andra länder, o göra en internationell insatts för att kunna få ihop tillräkligt med folk.
Skulle man även vara några stycken och ta en resa o kolla in marken först, och dokumentera det hela, så skulle nog projectet kännas mer seriöst också, o man kan få enumer förtroende från dom som vill ha alla sina frågor om stället/projectet besvarade först... Jag e lätt med på åka ner o kolla in Brazilien eller liknande ställe i allafal. =)

Posted on: 2011/3/18 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#53


See User information
Tiden går och vi med den,

finns det några hårdingar där ute som ett tag framöver vill testa nybyggarlivet i ett område där det fortfarande går att finna fluorfritt vatten, och vakna med en utsikt som får en att bejaka livet ( och härda ut det gymnastiskt utmanande liv som ett aktivt nybyggarliv
förespråkar )

Vad är det värsta som kan hända? Att man upptäcker att ens fördomar bara var fördomar och att positiv " problemlösning" är vad som får oss att trivas både med oss själva och varann.

När är bästa tiden att börja nåt nytt ? .. ?

För att även kunna bjuda in män och kvinnor som inte tål den magnetiska och elektroniska kakafonin letar jag ett ställe mellan dessa 3-4 G och Tetra master samt önskar snarast genomföra tester med div naturliga byggmaterial som har potential att lindra dessa människors besvär.

Har testat torvtyg och det funkade mycket bra, dessvärre så är den ende tillverkaren borta.

Äkta siden som sänghimmel och sängkläder rekommenderas starkt för egna tester oavsett var ni bor idag.

Kom igen ni fantastiska människor, medans vi har lite ork och vilja kvar HeHe så vi hinner vinna tillbaka nästa generations förtroende och få dom att åtminstone överväga att ha oss omkring sig även när vi blir duktigt väderbitna.

Lev väl.

Posted on: 2011/3/21 9:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#54


See User information
Hej broder,

Jag har funderat en stund på ditt tidigare förslag, och jag är på väg att tacka "ja" till ditt förslag. Jag vill bara veta att jag kan vara till nytta för gemenskapen och via andras bästa även för den talande. Utgår att "den svagaste länken", för gemenskapens bästa är spåret... Men det ser så ut av det jag läser mellan dina rader.

Har aldrig varit skygg för lite skit... Gjorde "jägar-(över)levnaden" i KB format... And I liked it... (Inte formen av utövandet, men att vara med naturen, på naturens förutsättningar).

PMar/mailar dig!

Söker du fribrer... Testa yttersta skalet på brännästlor... Ett av dom starkaste fibrer vi har i detta land... Rep är en lättket med rätt twist. Hur svårt var det inte att slå sönder dessa jäkla nästlor när du var liten? Och den är tunn...

I fred och min sanning!

Posted on: 2011/3/23 0:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#55


See User information
Trevligt att höra ifrån dig,

som sagt det känns som om det brinner i knutarna fast inte som panik.

Kan vara att jag fått nog av att vänta, för den bästa tiden att göra nåt " vettigt " är nu, precis som allt annat, har varit skitdålig på att leva i nuet och anstränger mig verkligen för att lära mig det, det går bättre å bättre för var dag.

Försöker förmedla en komplex känsla med hjälp av ett mycket begränsat språk och det är frustrerande, vi måste lära oss telepati eller nåt liknande.

Känner starkt att om viljan finns och osjälviska ärliga avsikter råder samt en vilja till samförstånd så ser jag endast Win win situation för alla inblandade, allt är erfarenhet, men sanning å säga så är det EXTREMT stor skillnad på att dagligdags gå i uppförsbacke och kämpa för varje millimeter i tillvaron med våra bröder å systrar som helt tappat spåret, eller att framöver med likasinnade lägga denna energi på nåt vettigt som gagnar alla.

Vill att som du säger alla ska ha det bra inklusive mig/oss och inte att några ska ha det " bra " på alla andras bekostnad.

Önskar att vi på sikt kan finna folk i alla åldersgrupper oavsett bakgrund och inte som vanligt är idag att bebisar är på dagis, barn i skola, ungdomar på gymnasium, medelålders på slavfabriken och dom förbrukade i dödens väntrum.

Vi är väl alla en.

Alla har vi nåt fantastiskt fint att bidra med och kan vi stötta varann till att släppa fram det fina hos var å en så ser jag inga hinder till att det vore värt alla mödor att testa det i praktiken.

För det kan ju bara gå åt skogen och det är väl inget att hänga läpp för, minns när man cyklade omkull 1:a 2:a 3:e gången osv HiHi

Förresten är det bättre att bli kvar i ett tillstånd som man föraktar ?

Har också som 16 åring erfarit grön, platt fransk mössa med ett ND märke på, via GS1 och GS2 under diverse granar och snödrivor, finner boken Nybyggares dagliga leverne av OP Pettersson ( Finns bla. på Åter hos Petter ) är som en kombinerad nostalgitripp och en framtidsvision.

Fantastiska insikter på vad människor kunde göra för ren överlevnad, men även då var man beroende av medmänniskor, idag har vi extremt mycket mera insikt och kunskap på vissa områden, så kan vi testa att kombinera deras bästa ideer med våra bästa ideer samt lämna dörren öppen för ännu bättre ideer som vi tillsammans kommer att finna, då får man ju nästan ett brett leende på läpparna och känner att det bästa av denna tillvaro kommer nu.

Har i dagarna kontaktat ett inflyttningsprojekt i Strömsunds kommun om möjligheten att finna en lämplig plats att bedriva denna " forskning " på, det bör vara en plats där även våra elöverkänsliga bröder och systrar kan känna sig välkomna att delta, för lever vi alla offgrid så behöver dom inte känna sig utanför.

Det skulle iförsig även funka på en lämplig " Hög " ö vid Norrlandskusten, varför Norrland å inte södra Sverige. Tänk elsmog. tänk rent vatten, tänk friskare jord, mindre kalhyggen osv.

En sista gång, genom att bedriva forskning via en stiftelse så neutraliserar man många besvärliga " Hinder " som Systemet satt upp för att genomdriva sin agenda, och samtidigt göra det besvärligare för oss att finna en bättre väg.

En stor varm hjärtlig hälsning till er alla som läser detta och återigen, försök finna vägen till tron på den egna förmågan, för var å en av oss är bäst, för oavsett om vi tror att vi kan eller inte kan så kommer vi att få rätt.

Lev väl.

Posted on: 2011/3/23 8:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#56


See User information
Vi letar vidare varje dag efter att genomföra projektet. Det skulle vara bra att lägga upp en hemsida där vi bloggar om hur det går och sammlar intresserade människor från hela världen. Ett Eko-vaken-by nätverk. Jag är med som drivande för projektet, men jag vill vara med i en engagerad grupp innan jag börjar jobba, annars blir det bara ett enmansprojekt.

Vi kan börja göra en mailinglista och jobba med den tills vi har fått nog med människor för att fortsätta.

Alla som ger investerar i vakenprojektet gör det i form av räntefria lån. Det finns ingen avkastning och det kan ta en stund innan du kan ta ut pengarna. Som delägare får du dock ta del av projektet.


Problemet nu är att vi vill köpa mark redan innan sommaren är här. Vi har inte nog med pengar för att köpa stort nog för att många ska kunna flytta in. Då hänger det på att mer mark ska bli till salu i samma område.
Senast tittade jag på mark om ca 8000 m2 vilket inte räcker till fler än 2 familjer. Det blir ju ingen by av det.

Om man ökar budgeten så har vi mer alternativ.

Jag håller i mailinglistan. Vill du vara med så maila micro@vaken.se.



Posted on: 2011/3/23 8:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#57


See User information
ps. det är bla. såna här små bostäder som jag gör när andan faller på:

http://www.google.se/imgres?imgurl=ht ... page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:5,s:0&tx=58&ty=67


Lev väl.

Posted on: 2011/3/23 9:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#58


See User information


Hej alla,


Jag vill nu bara meddela att jag varit och träffat nomad och hans fantastiska familj. Utgången av detta mötet har slagit sig väl och det håller på att påbörjas projekteringen mot en fri-/vakenby.

Så har ni intresse att vara delaktiva som nomad försökt hörsamma och skapa detta tillsammans, hör av er.

Det kommer vara svårt att göra detta ensamma, men tillsammans blir vi starka. Tiden är nu, det är försent att förbereda om ekonomin eller annan teater gått åt skogen.

Så om intresset finns och hjärtat är med, hör av er!

Posted on: 2011/4/12 13:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#59


See User information


Bara ett litet förtydligande.

Min tidigare post har inget med Vaken.se att göra.

Lev i fred och ta hand om varandra!


Posted on: 2011/4/12 20:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#60


See User information
Ja det är nog dags nu, jag röstar för att vi drar in i den djupaste svenska skogen vi kan hitta, gärna nära berg och sjö för utsiktens skull.. Slavarna i Sverige har det för bra så svenskar kommer aldrig lägga energi på att försöka ändra nånting som dom inte tycker är så farligt än för tvn inte har sagt nått om sanningen än..

Gratis el får vi från gravitationselverk som vi bygger innan vi drar.

Vattenrening och annat blir enkelt så länge gratis el finns. Potatis skulle vara livsviktigt att plantera precis som våra förfäder gjorde för att överleva.

Gasmasker kan vara bra att ha eftersom flygplanen sprayar slavarna dagligen, vet inte om dom sprayar över skogar också, men hur som helst kan gasmask vara bra, för vi vet aldrig vad som händer me luften i städerna som kan förflytta sig till skogarna med otur..

Fiskespö och massiva indiantält, pilbågar..

Jag säger vi bör vara minst 4 personer och högst 50 för att det ska fungera..


Posted on: 2012/8/18 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#61


See User information
En bra start för ett sådant projekt är att besöka redan befintliga platser med många "vakna" allternativare jag har levt i orgiva spanien i 6mån där finns det många som försöker att uppfylla denna dröm.
Jag har även varit i norra goa ska dit i vinter i gen mängder av allternativare där.
Har hört om ett stäle i portugal som heter tabua oxå.
Ha det

Posted on: 2012/8/18 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#62


See User information
Ja det låter ju trevligt, men pengar behövs och det är väl de jag skulle vilja komma ifrån.. Bland annat..

Posted on: 2012/8/19 5:58
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#63


See User information
Mycket snack och lite verkstad är det jag sett under de sex år jag hållit på. Undantag finns förstås, men de flesta som passerat revy på senare år får stora skälvan av blotta tanken på arbete i någon form.

Nu ska jag inte bara gnälla på vaken, tvärtom, härifrån har det nog kommit FLEST människor som just jobbat hårt eller överhuvudtaget, många "o-vakna" har bara trott det vart en fucking jävla semestertripp.

Så ursäkta om jag inte tar det där med vakenbyn på alltför stort allvar. Har sett många "o-vakna" som lyckats bättre, fast där brukar deras systemtilltro efter ett tag resultera i att allt faller samman ändå...

En bas på månens baksida i bästa nazi-iron skystil... inte så tokigt ändå... hmmm...?

Jaja, mycket god hjälp från vaken när det tittats förbi.
Av somliga synnerligen god hjälp. Stort tack.

www.wikhall.com

Posted on: 2012/8/19 11:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#64


See User information
Men gratis energi har inte varit tillgängligt förän jag förstod hur enkelt det är. Så det har väl knappt fungerat att bo i en skog förän nu. Mer än 200 000 människor har ett videoklippet som visar hur man får energi från gravitation, men hur många av dom förstår att det är energifrihet dom ser. Dom flesta ignorerar nog det klippet och trälar vidare för att kunna köpa dyr el och bensin av dom giriga som är anvariga för att folk inte fått energifrihet än..

Georgia Guidestones också, jag har visat dom för så många slavar men dom orkar inte inse vad dom betyder eller varför flygplanen sprayar himmlen dagligen i 10 år..

Och folk är så rädda så man vågar inte ens klaga om nån försöker ta livet av oss på stor skala från luften.. Jag har för länge sen gett upp att hålla tyst eftersom inget bra kommer komma ur att hålla tyst om en mördare försöker döda dig, då ringer man polisen.. Det fungerar inte när dom som gör brotten är över polisen dock..

Varför inte dra igång en namninsamling för att ställa alla inför rätta som har varit inblandade i chemtrails över Sverige.. klart goda människor måste försöka få nån rättvisa i världen istället för att vara rädda för dom få giriga och hålla tyst.

Närå det där fungerar inte för folk sover och drömmer så fint om politiker som kämpar för allas välmående, jag tror det är en enda människa som tagit åt sig om brevprojekt för att informera folk utan media.. Behövs kanske inte mer än 1 människa för att göra det till en verklighet dock..

Jag hoppas, men det slutar väl med att jag drar rakt in i den djupaste skogen i Sverige och gräver mig en hemlig lägenhet under marken, men sen då lixom?

Om Georgia guidestones budskap skull bli verklighet och det existerar 500 miljoner människor på planeten kvar. 90% av befolkningen är utrotade och dom börjar bygga städer likt dom som Zeitgeist movement redan har ritningar på..
Alla människor har ett chip i armen och arbetar som slavar, deras högsta dröm är att få byta ut sina mänskliga kroppsdelar mot robotdelar så dom kan få bättre arbeten och arbeta längre åt sina ägare som aldrig lyfter ett finger..

Då kan man prata om Matrixkänsla, förstå att gå runt i en sån stad efter man vart nergrävd i skogen för folk inte vela vakna eller bry sig om att dom var under attack från flygplans-spray.. Klart det inte skulle gå att gå där dock för allt skulle vara övervakat för det är en hightech diktatur som scannar alla människor vart dom än går..

Det är lite läskigt faktist att Zeitgeist movement redan har planer på att riva alla städer på planeten och använda materialen till att bygga en ny typ av städer.. Dom säger på deras hemsida att det finns vetenskapliga bevis för att det inte existerar nån gud, så man kan ju förstå vilka människor som lever i dessa städer som planeras..

Jag känner mig redan som Neo i Matrixfilmerna, det var nån replik i filmen som känndes precis som mig när jag försöker prata med folk om gratis energi, Neo skulle visa folket frihet och en värld utan gränser eller vad han sa..

Gratis energi från gravitationskraft och brevprojekt.. det är vad jag kan ta med mig till bordet och jag kan även dela ut breven i projektet , har dock inga pengar till papper eller skrivare annars skulle jag redan vara igång och kämpat på det projektet som jag tror på.. brevprojekt är hr som helst en ny typ av väg att gå på medans folk står och försöker samma sak utan resultat, Stefan Molyneux säger fortsätt slå på trumman non-voilence, David Icke säger vänta tills 2016 då kommer världen förändras, Alex Jones säger det gammla vanliga nu brakar skiten ihop när som helst.. Och jag säger brevprojekt eller fly rakt ut i skogen..

Posted on: 2012/8/19 13:05
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#65


See User information
Fann den här på ett ställe i Norge, den är så bra:

DIN MOR
arbeider icke her -
RYD UPP
efter dig selv!

Du anvaendarnamn, vänligen posta det där klippet igen.
Det har nog kommit bort i röran här...

Det finns folk här på Vaken som i levande livet öga mot öga faktiskt sagt mig att jag ska absolut inte (nej, det bestämmer ju de)
lägga någon energi på att finna exotiska energilösningar.

Nej, sol och vind är vad som gäller. Endast.
Det är hugget i sten. (Georgia Guidestenarna?)
Undras varför de säger så?

Bara just därför om inget annat tycker jag vad anvaendarnamn påstår låter mycket intressant.

Eller i varje fall inte mera galet än något annat som postats här...

Kör hårt!

Posted on: 2012/8/19 13:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#66


See User information
Påstår haahhah, ja det är bara mina personliga tankar och det finns säkert inga bevis för stenmonument eller stora människorrörelser på nästan 1 miljon människor..
Det säger alla som inte vågar se sanningen och helldre vill sova vidare och drömma om politiekrna som bryr sig om alla..
Jag gillar bevis som tex stenmonument och video/bildbevis på gratis energi och chemtrails, mest för att det slipper bli diskutioner med bevis, men med sovande människor blir det diskutioner hur som helst och sen slutar det med att jag ska hålla mina åsikter för mig själv..

Ibland så önskar jag att jag var mindre smart så jag kunde tro på saker och inte vilja ha bevis innan jag drar slutsatser.. Det skulle bli så mycket lättare då.

Jag vet inte vilket klipp du menar för jag har inte postat några klipp här..

Dom på vaken som säger du inte ska bry dig om gratis energi är dom som planerar att leva på dina pengar utan att röra ett finger.. NWO handlar väl om det, att sätta upp en struktur där dom kan fortsätta tjäna pengar på energi, medecin, mat och vatten som egentligen är ett arv tll oss så länge det är naturligt och gratis att framställa..

Åååh nej energi kan aldrig bli gratis, nääädu det är jättesvårt, se bara på kärnkraftverk och oljeplatformar så ser du hur komplicerat och dyrt det är, tänk inte mer på det du.. Dom som säger att dom kan förklara för dig hur du får gratis energi för evigt på 1 minut, det är dom som är korkade konspirationsteoretiker som antagligen använder knark och tror på spöken och borde buras in..

Urs ja, att det ens finns svenskar som säger att man inte ska bry sig om gratis energi, hemska människor som inte inser att dom cokså kommer bli slavar för den energin som dom köper..

Posted on: 2012/8/19 14:03
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#67


See User information
Jaha, nu har du också hajat hur retoriken går här, träd i frihet och så.

De som kommer vid kollapsen och planerar att inte röra ett finger och leva på, som det sägs, våra pengar kommer att bli uppätna av de vilda rovdjur vi håller, var så säkra.
Om de inte dukar under på vägen hit.

Citat:

med sovande människor blir det diskussioner

De kan komma i olika former och i alla regnbågens färger.
Och de drömmer sött, mycket sött...

Posted on: 2012/8/22 9:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#68


See User information
hahahaa ja verkligen

Posted on: 2012/8/22 14:17
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#69


See User information
Tragiskt att det behövs någon form av sinneskontroll, någon form av koncept att hålla fast vid.

Ger inte mycket för det som kallas religion. Det är Rom rakt över linjen för mig, (jag är inte ateist nej, det är också Rom, på sitt sätt)

Men i detta kan det finnas goda krafter, visst. Jag tycker dock som sagt det är synd att de goda krafterna inte kan organisera sig ändå, med bara mänsklighet som rättesnöre.

Fick beök av nunnor från ett kloster i förrgår. De ska bygga lerhus, flera stycken. Det tror jag de lyckas med och fort går det säkert också. Precis som när antroposoferna byggde Solviksskolan, Saltå Kvarn m m och Hare Krishna byggde sina lerhus (inte långt ifrån varandra, Korsnäsgården, Järna, Södertälje håller HK där. Besökte dem en gång, intressant)

Man kan tycka vad man vill om mer eller mindre sekteristiska sammanslutningar, men det finns sammanhållning, målmedvetenhet och det händer saker.

Tyvärr.


Posted on: 2012/8/25 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#70


See User information
Portal till Orgiva södra Spanien för er som är nyfikna på alternativ äventyr.
Ha det...
[url=http://www.orgiva.org

Posted on: 2012/12/19 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#71


See User information
Sekteristiska anslutningar, jag trodde detta var koncentrationsläger-anslutningar för konspirations-studerande människor som inte studerat längre än till att chemtrails ignoreras och folk flyttar utomhus och andas dom dygnet runt medans pengar och kurser är nånting som diskuteras redan innan byn startas, som borde vara bevis nog för att fortsatt pengarslaveri skulle vara accepterat i denna by och även kurser där nån vet bättre än alla andra hur pengar ska hanteras nej.. Jag köper det inte.

Var det någon som åkte till denna by?

Kram

Posted on: 2012/12/19 21:18
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS