vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Alex Jones hos Piers Morgan.

See User information
Du har säkerligen helt rätt i det du skriver sliparn. Vad jag uppfattat så handlar det dock om automatvapen i debatten och det är vad som ska begränsas. Jag har själv mycket liten förståelse för varför någon ska äga ett sådant. Alex hävdar att dom är ett skydd mot en illvillig stat, något som jag anser är kontraproduktivt (så som det ser ut idag).

Revolvrar och liknande ska dom inte röra för det är vad som är grundlagsskyddat (vad som avsågs på 1700-talet enl. min uppfattning). Gör dom det så är dom klart över gränsen och då bör det bli väsen. Jag tycker inte man ska behöva(!) ha sådana vapen heller, men är det är en annan femma.

Det där med vapenkulturen är ett av deras stora grundproblem. Det genomsyrar hela landets mentalitet även långt utanför dess gränser. Något händer med en människa som har ett vapen.

Kul för Alex med Twitter, om det nu är genuint nyfikna som besöker.

Posted on: 2013/1/11 23:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ska staten har monopol på vapen eller inte?

Man kan alltid argumementera över om en treåring ska kunna ta med sin faders basooka och spränger sinna vänner på roliga timmen.

För mig handlar det om att skydda sig själv?

Har inte jag rätt att göra det?

Hade jag haft ett vapen hade saker och ting gåt bättre...

Posted on: 2013/1/12 5:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du är med andra ord väldigt rädd, kanske utsatt till och med?

Posted on: 2013/1/12 9:08

See User information
Quote:
Du är med andra ord väldigt rädd, kanske utsatt till och med?

Ja jag har blivit rånad i mitt eget hem och jag kommer inte att benåda någon som gör samma sak igen.

Posted on: 2013/1/12 10:05

See User information
Tråkigt att höra om din erfarenhet FreedomX. Tyvärr skulle väl detta inte ens hänt, om folk fick växa upp i sin medvetenhet... Och inte hindras, vilket sker idag.

Där medmänniskor fick lära sig ansvar och medmänsklighet, det är precis detta våra "självvalda ledare" gör allt för att vi inte skall få utvecklas som.

Med sina ursäkter och svepskäl, motarbetas alla i dessa regimer/terrorvälden för att från ta var och ens vilja och ens försöka...

Och dessa skall skaffa sig monopol på vapen och våld?

Skulle gärna sett att "vapen" i sig inte fanns, utan den enorma energi vilket lagds ned att framta dessa, istället gick till föda, klä, sko, husa varenda jädra kotte på denna planeten... Vilket det kunde gjort hundra gånger om... Om detta hade varit maktgalningarnas synsätt, hade knappast FreedomX fått annat än trevligt besök...

I fred och <3!

Posted on: 2013/1/12 10:54

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Den svaga F***N lyckas dock skapa ett jack i skallen när han slog med ett tillhygge. Men jag vet dock inte om en pistol hade hjälpt eftersom det var en så överaskande sak som hände.

Får jag möjligheten att köpa en pistol idag hade jag inte tvekat en sekund. Polisen kommen endå aldrig vara där när brottet sker. Men jag skulle i så fall aldrig gå beväpnad om man gick på krogen eller något sånt.

På sätt och vis har livet blivit lite enklare eftersom man vet att det finns riktigt förstörda människor där ute som kan göra vad som helst. Det är inte längre ute i stora världen, det är i "home sweet home".

Jag kommer dock aldrig att förlora hoppet om mänskligheten, men jag vet samtidigt att det finns riktigt farliga människor där ute. Så man får inte vara för naiv. Ibland måste blodet flöda utanför kroppen.

Tänkte skapa en tråd om just den saken.
Hur kan man skydda sig mot narcissister och psykopater.
För det finns verkligen dom som är helt handikappade när det gäller att kunna känna för andra människor. Inte bara på makt positioner utan i vanliga "verkliga" livet. Uppskattningsvis tillhör ca 4% av befolkningen den skaran.

Idag kan du köpa dig till att bli tillfälligt psykopat, igenom att ta vissa droger. Förstår man varför detta sker förstår man också grunden till dom stora problem som existerar idag.

Posted on: 2013/1/12 16:47

See User information
Quote:

Cupio skrev:
Du har säkerligen helt rätt i det du skriver sliparn. Vad jag uppfattat så handlar det dock om automatvapen i debatten och det är vad som ska begränsas. Jag har själv mycket liten förståelse för varför någon ska äga ett sådant. Alex hävdar att dom är ett skydd mot en illvillig stat, något som jag anser är kontraproduktivt (så som det ser ut idag).

Revolvrar och liknande ska dom inte röra för det är vad som är grundlagsskyddat (vad som avsågs på 1700-talet enl. min uppfattning). Gör dom det så är dom klart över gränsen och då bör det bli väsen. Jag tycker inte man ska behöva(!) ha sådana vapen heller, men är det är en annan femma.

Det där med vapenkulturen är ett av deras stora grundproblem. Det genomsyrar hela landets mentalitet även långt utanför dess gränser. Något händer med en människa som har ett vapen.

Kul för Alex med Twitter, om det nu är genuint nyfikna som besöker.

I England är "Semi Auto Wepons" bannade, det inkluderar alla vapen som kan ha fler än 2 patroner. i stort sett är det bara jägare som kan skaffa vapen och då handlar det om gevär med max 2 patroner. Pistoler kan som bekant nästan alltid ha fler, och är helt bannade med några få undantag, tex kan ett gårdsslakteri få tillstånd att inneha en revolver för att kunna ge nådaskott om en avliving (tex med skaktmask) misslyckas, då fungerar ett gevär väldigt dåligt och pistol är nästan ett måste, dock måste alla patronlägen utom 2 svetsas igen och godkännas av kontrollerande myndighet. Fick detta förklarat för mej av kusinens man som är åklagare i London och har våldsbrott som specialité.

"semi auto wepons" kommer förmodligen även i USA få samma innebörd som i England, och jag tror inte Obama kommer att berätta detta innan lagen är faktum?

Posted on: 2013/1/12 22:07
Never believe anything until it has been officially denied

Anonym
Best AJ show so far.
http://www.youtube.com/watch?v=tk4-xeAvWqs
Thank you Doug!
Im up for a job NWO, i can't wait to mislead people, call me... People suck, scum.

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Best AJ show so far.
http://www.youtube.com/watch?v=tk4-xeAvWqs
Thank you Doug!
Im up for a job NWO, i can't wait to mislead people, call me... People suck, scum.

Klart bäst var när Doug berättade om när Alex skulle presentera honom på en comedy-club (lyssna från 27.45)

Doug verkar vara rätt skadad, men man kan inte bli arg på honom heller, han har många poänger i det han säjer.

Annars sa Alex något mycket sant, att man kan inte tänka klart förrän man skaffat barn. Innan var iallafall jag inte så noga med att det jag läste skulle ha något med sanningen att göra, ufon, cirklar i sädesfält, aliens, mayakalendern, städer på havets botten osv kunde man gotta sej i många timmar, man sökte underhållning och visst var det spännande att tro på att ett ufo kanske gömde sej bakom månen eller vad som. Men efter att jag fick barn, så är det sanningen som ska fram till varje pris, mina barn ska inte behöva leva i ett lögnaktigt samhälle och dö i förtid i cancer pga gifter lögnhalsarna lurar i oss (som tex "Munvatten, Nu Med EXTRA Fluor") Tror dom vi är dumma? jo dom flesta är det, eller egentliget inte dumma, bara blåögda. Att bara rädda sej själv och sina barn är inte min grej, då är jag inte bättre än eliten själva.

Posted on: 2013/1/13 11:30

See User information
Ted Nugent and Peter Schiff Talk Gun Control

Posted on: 2013/1/14 9:02

See User information
Nu blir denna tråden lite kapad, men ändå..

Funderade lite på det där med statistiken som de hänvisar till lite då och då. Dom säger att där det finns mycket vapen är våldsbrotten färre. Var har de hittat denna statistik?

Egentligen avskyr jag statistik som "bevis" eftersom den ofta går att vinkla lite hur man vill, samtidigt som det beror på hur undersökningarna gått till. Ändå kollade jag lite och hittade efter en kort sökning statistik över antalet vapenägare och antalet våldsbrott.

Statistic Brain ser man det procentuella antalet personer som äger ett vapen i USA. Det har gått lite upp och ner, men har i alla fall minskat med 7 procentenheter sedan 1990.

Samtidigt har antalet våldsbrott minskat sedan 1990 (till 2010). Från 1,820,127 till 1,246,248 enligt samma källa.

Antal mord med "guns" som vapen minskade från 12,847 (1990) till 9,146 (2009) (~28%).

Alla former av brott verkar ha gått ner rejält sedan 1990. Vet inte vilka Statistic Brain är egentligen men enligt denna statistik har procentuellt vapeninnehav gått ner tillsammans med våldsbrotten. Däremot har ju antalet personer ökat med typ 65 miljoner enligt wikipedia (20%), så antalet personer med vapen är högre 2012 (~113 miljoner) än 1990 (~107 miljoner) om det procentuella antalet legat still sedan 2011. Inget är enkelt. ;)

En kul notering är att 50% av befolkningen i USA tyckte att hårdare regler var viktigare än fria vapen, vilket 46% tyckte var viktigare. Detta i en undersökning som verifierades 23/7-12.

Ps. Årtalen stämmer inte helt överens och jag vill inte bevisa något. Bara kul att kolla lite ibland. Faktiskt tror jag antalet vapen har mindre att göra med våldsbrotten än andra faktorer, oavsett vad statistik må visa.

Posted on: 2013/1/14 18:39

See User information
Quote:

Cupio skrev:
Nu blir denna tråden lite kapad, men ändå..

Funderade lite på det där med statistiken som de hänvisar till lite då och då. Dom säger att där det finns mycket vapen är våldsbrotten färre. Var har de hittat denna statistik?

i post#4 i denna tråd tex ;)
http://www.aic.gov.au/publications/cu ... s/cfi/101-120/cfi115.html

Som det står har dock England (precis lagom när vapenlagen kom) ändrat på innebörden av "våldsbrott" och inkluderat fler brott under denna kategori, dock borde detta bara inverka på ett års statistik, ett skutt upp och sedan ner eller horisontalt, men icke, kurvan fortsätter upp.

Sedan kan man ju fundera på varför länder som Sverige, finland och Schweitz har låg våldsbrottsstatistik, medan tex Mexico (där privat ägande av vapen är helt bannat) har skyhög?

Italien leder europaligan i antal mord av skjutvapen http://www.guns.com/wp-content/uploads/2012/12/gunhomicie1.jpeg
men har bara en tredjedel så mycket vapen som tex Sverige

Lång lista på vapen per capita (Schweiz är dock inte med? borde varit 2 om jag inte missminner mej)
http://www.washingtonpost.com/blogs/w ... 012/12/gun-own-totals.jpg

(Västbanken/gaza måsta vara ett riktigt säkert ställe, inte mycket vapen där)

Sedan vapenlagarna ändrades i England så har nu polis och tull stora problem med smuggling av vapen, vilket gjort att det i dom kriminella kretsarna knappast råder brist på vapen, Spårning av dessa vapnen är dessutom omöjligt vilket försvårar utredningsarbetet. Strika vapenlagar drabbar inte de krimminella, snarare tvärt om, vapensmuggling är en lönande verksamhet.

Posted on: 2013/1/14 21:14

See User information

Tycker ni inte bankir-nwo har lite väl snabba puckar? Hindrar köp dagen innan lagen... Kanske för att denna "skjutning" var ett sådant fiasko. På samma sätt hur jädra Global warming scam tax, skulle drivas igenom fortast möjligt då sanningen läckte ut lite för snabbt...

Posted on: 2013/1/16 16:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information

Bank of America stoppar vapenköp med deras kort!

Posted on: 2013/1/16 17:01

See User information
Meeeen! det var då självaste vad youtube plockar bort i dag.

samma film som ovan upplaggd av någon annan

Edit:
Kan dock vara en bluff eller missuppfattning, läs:
http://www.fitsnews.com/2013/01/16/ba ... anning-gun-purchases-yet/

Posted on: 2013/1/16 20:49

Edited by sliparn on 2013/1/16 21:17:12
Edited by sliparn on 2013/1/16 21:17:55

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper