vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Partiet De Fria
#1


See User information
Resized Image

Partiet De Fria


Din närvaro här visar att du är genuint politiskt intresserad och trött på höger-vänster tjafset. Du har insett att det är inte mer än nyansskillnader hos de etablerade partierna. De vill alla ha en stark stat som övervakar medborgarna dygnet runt. De avskyr frihet och fria människor. De vill bestämma och kontrollera våra liv i detalj.

Staten ska tjäna medborgarna – Inte tvärt om!

Det verkar alla partierna ha glömt eller förträngt.

Inledningsvis kan sägas att De Fria skiljer sig från alla andra partier. Vi är det enda parti som är individualistiskt, dvs sätter individen först, före stat, kommun och storföretag. Vi är även ett parti av få som ställer sig bakom äkta demokrati. Inget av riksdagspartierna vill ha demokrati. De är alla kollektivistiska, de sätter kollektivet, dvs sig själva och Staten först, sedan kommer kommunerna och storföretagen. Sist kommer väljarna, dvs du, som får betala kalaset.

Vi vill ena så många svenskar vi kan bakom ett alternativ som i grunden förändrar Sverige från ett land toppstyrt av politiker i Stockholm och Bryssel till ett land styrt av medborgarna själva, fritt från miljögifter och GMO, utan skatter men med full samhällsservice. Fritt från oombedd myndighetsinblandning i medborgarnas liv.

Generellt kan sägas att vi vill ena så många som möjligt kring de viktigaste punkterna i vårt program, Sverige ut ur EU, Inga svenska trupper i utlandet, Skrota Riksbanken, Låt Riksdagen ge ut pengar i stället för bankerna som skapar pengar genom skuld. Vi kommer kräva 100 % kapitaltäckning av bankerna, Vi vill decentralicera så mycket det går, Vi vill låta medborgarna bestämma över det mesta i samhället. Eftersom Riksdagen nu ger ut egna pengar kommer vi kunna erbjuda alla svenskar ränte- och amorteringsfria lån. Uppnår vi allt detta har vi förändrat Sverige i grunden.

Bli medlem idag: http://www.defria.se/bli-medlem-15491542

Läs mer:
www.defria.se- Officiell hemsida
http://www.defria.se/v%C3%A5r-politik-15491254- Vår politik
http://www.defria.se/faq-15666705- FAQ

Posted on: 2013/2/19 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#2


See User information
Kanonbra Bosse, Andreas och Peter!!!

Posted on: 2013/2/19 19:01
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#3


See User information
Jo, låter ok det gäller det mesta.

men detta är ju rent löjligt:
"Eftersom Riksdagen nu ger ut egna pengar kommer vi kunna erbjuda alla svenskar ränte- och amorteringsfria lån"

Man ska i princip få gratis pengar, uppbackade med guld dessutom?

ingen kommer att villja starta fabriker, affärer osv eller ens jobba, för varför göra detta när man kan få pengarna gratis? Vi skulle då bara konsumera importvaror, till slut kommer allt guld hamna utomlands, och vi är plundrade.

Att låga räntor kan ställa till det har vi sett bevis för de senaste åren, Vad skulle inte då gratislån ställa till?


Nä, detta är rent oseriöst! det räcker inte att vara vaken för vad som händer i omvärlden för att locka mej till ett parti, lösningarna måste vara seriösa också.

Problemet med för låga räntor mm kan man lära sej en hel del om av Peter Schiff http://www.youtube.com/user/SchiffReport?feature=chclk

Posted on: 2013/2/19 20:16
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#4


See User information
Du kanske missade FAQ:n

Hur kan räntefria lån och andra åtgärder inte kräva att folk betalar skatt? Hur får vi råd?


- Till att börja med vill vi förklara lite om ränta; Staten ska inte ta ränta på bostadslån eftersom mark och hus är bestående. Lånet är säkrat i dessa värden.

När staten lånar ut till banker och företag ska dock ränta tas ut på marknadsmässiga grunder. Denna ränta är dock en kostnad som uppstår efter att pengarna skapats. De skapas inte ur skuld så att säga. Då blir bara räntan en kostnad som alla andra.

Vi ska inte motsätta oss att banker tar ut ränta men när låntagarna kan få amorterings och räntefria lån hos Riksdagen så försvinner nog mycket av bankernas utlåning.

När det gäller s k fiat valuta så är konsten att ha BALANS i ekonomin. För mycket pengar leder till överhettning och inflation, för lite pengar leder till lågkonjunktur och depression.

Problemet när pengar skapas ur skuld är ju att skulden skapade pengarna, dvs ALLA nuvarande pengar är egentligen skuldsedlar.

Banken skapade ju inte pengarna utan Riksdagen skapar nu pengarna som då är fria från ränta och skuld.. Om räntorna inte kan betalas går möjligen gäldenären eller banken i konkurs men något mer händer inte. Hela landet drabbas inte.

När det gäller pengars skapande måste man ha i åtanke att i nuläget skapar banker alla pengar genom att bara trycka in lånebelopp utan täckning på låntagarnas konton. Då skapas pengarna i och med lånet.

Vi vill stoppa det och ge riksdagen ensam rätt att skapa pengar. Den MÅSTE då varje år skapa pengar motsvarande ALLA banklån som tidigare tagits i landet under ett år annars uppstår deflation, lågkonjunktur och i värsta fall depression p g a pengabrist. Det var det som hände på 30-talet när bankerna krävde in alla utstående lån t ex.. Då minskade penningmängden och depression följde.

Skillnaden när Riksdagen ger ut pengar är att de pengarna är både skuld- och räntefria. Bara det är värt mycket. I nuvarande system så fungerar det som ett pyramidspel eftersom pengar för räntan INTE skapas. Därför råder hela tiden en BRIST i systemet. Till slut snurrar det för fort och vi får en bankkris, som leder till en kreditkris, som leder till en depression. Det är oundvikligt med nuvarande system.

Genom den här omläggningen så har riksdagen ganska mycket pengar som den kan och MÅSTE fördela. Det är således inga direkta kostnader utan bara så att Riksdagen väljer var man ska släppa ut pengarna, t ex via bostadslån som är bundna i bostaden, genom att sponsra kollektivtrafiken, genom att sponsra SVT, och så vidare.

Det är bara KANALER att få ut pengarna i cirkulation. Riksdagen är ju mer eller mindre tvingad att ge ut lika mycket pengar som bankerna tidigare givit ut via lån annars kan ju, förutom de problem som nämnts ovan, kronan stiga gentemot andra valutor och Sverige förlora konkurrenskraft gentemot utlandet. Alla de sociala reformerna kostar således inte medborgarna något alls. Den som förlorar på det här är alla bankerna som nu blir av med en stor del av sin utlåning.

Posted on: 2013/2/19 21:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#5


See User information
Konceptet som partiet har om att riksdagen ska ge ut skuldfria pengar skulle lösa många problem.

Posted on: 2013/2/19 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#6


See User information
Absolut.

Jag skulle veta lite mer om 1. Övergångsfasen, vad finns det för möjliga effekter/risker/konsekvenser vid en eventuell ekonomisk reform? Skulle människor t.ex. förlora sina tillgångar pga. att dessa inte har verklig kapitaltäckning i form av en guld/platinum standard? Betyder det i praktiken att det krävs att Sverige konkurssätts (människor ger alla tillgångar till staten som sedan ger tillbaka delar av dem, lika eller procentuellt av sina tidigare tillgångar?) för att införa det nya ekonomiska systemet?

2. Hur skulle en ekonomi baserad på ett sådant system se ut i praktiken för gemeneman; finns det krav för att få lån? Krävs det att riksdagen implementerar ett lånetak då valutan är begränsad till den kapitaltäckning man har, alltså av hur mycket guld/platinum Sveriges BNP utgörs av?

3. Förklara mer om hur landet skulle fungera utifrån en sådan standard? Det räcker inte för mig att gå med i ett parti om man inte har en tydlig bild av vilka effekter den nya ekonomin ger.

Posted on: 2013/2/19 22:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#7


See User information
Säger som jag sagt förut, den som leker leken, får leken tåla.

Spelar du partiet monopol, får du rätta dig efter regelverket du godtar genom att spela... Hur urholkat det än är... Bli inte förvånad om hemliga kortet "frikort ur fängelse" innehåller ryggskott.

Vi står mot en självförklarad makt, vi verkligen föder med vår medverkan... Tror ni dom trolla alla dessa cctv kameror, kontokortsregler, företag som agerar som myndighet ut tomma intet med och hur lagar skapas för att skydda dessa självutnämnda ledarna?

Varför har dom möten tillsammans, utan din insyn eller fixar grundlagsändringar att förstöra dessa ändringar dom först hemligstämplade?

Jag är ledsen, sällan jag säger sådana här saker, även om namnet e bra och catschigt att fixa röster...

De fria! Vart är ni fria i, om ni tänker efter? Och vad ger ni för garantier att det inte tar 5 sekunder innan kappan vänds med vinden, då kanske, ni kommer in i spelet? Det är inte min mening att vara negativ, men om ni såg videon i förra tråden om politiska partier, så ställ er frågan vad dom gjort sista 10 åren? Ni står mot en självdeklarerad kraft, vilka inte skyr några medel, att motsätta er.
Och dessa har ett försprång vi inte ens kan börja ana vidden av. Jag undrar jag, varför "Piratpartiet" bara dog av... Tror ni det var av en slump?

I fred och <3!

Posted on: 2013/2/19 23:19

Edited by Avatar on 2013/2/19 23:36:41
Edited by Avatar on 2013/2/19 23:37:29
Edited by Avatar on 2013/2/19 23:40:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#8


See User information
Ska kolla videon du tipsade om Avatar.
Vad världen behöver är 7 miljarder regeringar

Posted on: 2013/2/19 23:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#9


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Ska kolla videon du tipsade om Avatar.
Vad världen behöver är 7 miljarder regeringar


Länken för klippet är;

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=194706#forumpost194706

Detta var redan sänt 1992, 9 år före 9/11... Dom lär inte mer än utvecklats. Dom har knappast legat på latsidan, snarare lagt in högre växlar.

Jag håller med dig, reformen borde bli alla är lika, följ En väg du väljer fritt utan lögner, vidskepelser, regleringar, övervakningar, registreringar osv... Anser du annan bättre, byt, eller senare byt till en bättre... Här kommer skiten visa sig, utom en regent, en växande ansvarskänsla och ett växande skyldighet för gemensam bättring.

Du är den suveräna, som med egen vilja välja vägen du ser rätt. Utan detta förbaska påtvingade slaveri, från alla regeringsformer!

Posted on: 2013/2/19 23:49

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#10


See User information
Missade denna tråd när den postades här först, intressant!

Posted on: 2013/2/25 14:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#11


See User information
Japp, tack för tipset Avatar, jag har den i "titta senare", jag såg att Corbett gjort några intervjuer i ämnet, enl honom tydligen den viktigaste intervjun han gjort. Jag har bävat lite hittills för det verkar vara ett stort ämne. Men vid tillfälle så...

Posted on: 2013/2/25 19:08
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#12


See User information
Jag har funderat länge på detta angående politiska partier som skall styra oss till frihet, vilket är motsägensefullt.
När en människa blir styrd i någon riktning så är man inte fri.
Jag tror på total anarki, där de onda elementen i ett "samhälle" kommer självsaneras.
När 10% inte längre har makt över 90% så kommer dessa psykopater helt enkelt dö ut, utrota sig själva.

Detta kan dock endast ske om 90% inte låter sig förledas av
politik och religiös hetts, och där allt sker av FRI VILJA...tex att gruppera sig för gemensamma mål etc.



Posted on: 2013/2/25 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#13


See User information
Så nu tror vi på rött vs blått igen?
Hallå, jag trodde det fanns "vakna" människor kvar här...

Naturligtvis löser ett nytt parti inte ett skit, för er som inte uppmärksammat det.

Posted on: 2013/2/25 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#14


See User information
Det här [länk nedan] tilltalar mig mycket. Går bortom illusionen partier och dylikt trams, vilket aldrig någonsin kommer att leda till mänsklig frihet.

Men detta är i en första åsyn mycket intressant. Nu vet jag inte [exakt] vad som ligger bakom. Men intressant är det.

http://www.palbergstrom.com

Posted on: 2013/2/25 21:31
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#15


See User information
eyecreate: Vet inte vem du inkluderar i vi... Fast jag gillar inte vi- och dom-tänk, samma röd-blå tänk som du kritiserar.

Problemet är att människan måste organisera sig för att ha ett teknologiskt-intelligent samhälle. Man kan leva och organisera sig mot gemensamma mål utifrån anarki också vilket troligen leder till upprättandet av en ny stat eftersom det är lämpligt för mest möjliga effektivitet och välfärd. Detta är anledningen till att staten fortfarande finns, övergrepp på människans frihet eller ej! Med andra ord är det mer eller mindre ett frivilligt fängelse/matrix som gång på gång reformerar sig (förhoppningsvis till det bättre?) genom reflektion över stundande ordning... Där av World Order på en högre, mer centraliserad och internationell nivå.

Problemet som jag ser det är inte nödvändigtvis att vi har ett organiserat samhälle som många, om inte de flesta, djur har. Problemet är att vi har en kultur vars historiska - både vetenskapliga och moraliska (religiösa/filosofiska) - ontologi ger upphov till en samhällshierarki som gynnar människor av mer eller mindre begränsat känsloliv, alltså drag av psykopatisk karaktär, eller cybernetiska personligheter som Erich Fromm benämnde det.

Så det kanske är bättre att förändra vår värdegrund, genom en ny filosofi/religion, med stöd av vetenskap, innan vi förändrar samhällssystemet?

Posted on: 2013/2/25 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#16


See User information
Jag kanske var lite het på gröten, efter att ha skuggat igenom de senaste trådarna i forumet som hastigast. Jag besöker vaken.se ibland, i hopp om att finna intressanta diskussioner eller tankar, men möts allt för ofta av alldeles för ytliga samtalsämnen som inte ens är i närheten av att snudda vid den större "konspirationen".

Vad den är låter jag vara osagt, främst eftersom jag inte har något bra svar, men som sagt besöker jag vaken.se ibland i hopp om att finna nya tankar och idéer som kanske kan ta oss et steg närmare svaret.
När jag såg tråden om ett nytt politiskt parti skakade jag på huvudet och undrade för mig själv om det var facebook eller aftonbladet jag hade hamnat på, men mycket riktigt stog det http://www.vaken.se i adressfältet.

Naturligtvis måste vi ha ett fungerande samhälle, med en fungerande struktur.
Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte att vi kan ta den nuvarande strukturen, och på bästa vis "omforma" den till mänsklighetens bästa. Som sagt nämner jag en större konspiration.
För er som gnuggat cellerna i några år hoppas jag att ni vet vad jag talar om.

Hur vi ska lösa det, eller "börja om på nytt" har jag inte den blekaste aning om faktiskt. Men att försöka starta ett "fritt" parti, eller stå med plakat på torget funkar inte. Det hjälper inte, hur mycket ni, vi, du, jag än vill.

Jag önskar jag hade en bra lösning i bakfickan.

Posted on: 2013/2/25 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#17


See User information
1 gång på 1000 så lyckades man med experimentet för glödlampan. Naturligtvis viktigt med ett förhållningssätt likt buddhismens som grundar sig i kontinuitet och förbehållsamhet framför förändring. Det är här det fundamendala problemet ligger i dagens ekonomiska system: Tillväxt-tänket som övergripande ideologi överensstämmer varken med vårt eget välmående, kulturell- och biologisk-mångfald eller naturens ekosystem. I min mening ligger det fundamentala problemet i vår upplevelse av världen och hur vi tror att den är betingad. Språket som synes är mekaniskt och deterministiskt, alltså format efter fysikaliska principer som följde vetenskapens frammarch under upplysningstiden... Att vi använder ordet system i ekosystem visar på en mekanistisk och instrumentell världsåskådning som har vänt naturen och oss själva ryggen till den grad att vi utbildar i Människo-resurs-hantering(?). Människor är siffror. Det är det här som blir obegripligt med ny ekologisk filosofi, etik och vetenskap som jag hoppas och tror(!) kommer vända upp och ned på det vetenskapliga etablissemanget.

Hur en metafysisk revolution skulle kunna se ut kan ju vara mål för fortsatt diskussion både utifrån ett filosofiskt perspektiv men också konspiratoriskt :D.

Posted on: 2013/2/25 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#18


See User information
Eyecreate:
När det gäller en "större konspiration" så skulle jag önska att du hostar upp det du tänker på.
Jag kan bara hålla med när det gäller vaken, jag skulle hoppas att alla i "konspirationsvärlden" genomskådat partivägen till en bättre värld. Jag ser det som 1000kg gorillan som sitter i vardagsrummet. Vi får se när myntet trillar ner.
Den enda lösningen jag ser är att vi måste mogna. Förhoppningsvis med nätets hjälp kanske det kan bli 100th monkey effect tidigare än man annars skulle tippa på, men jag tror ungefär som Molyneux att det som gäller är att sprida tankarna om frihet och förståelsen att staten bygger på våld och inte kan existera utan det. När tillräckligt många förstått det börjar det tippa över och går snabbare

Posted on: 2013/2/25 22:28
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#19


See User information
Förstår hur du ser på det Gordon. Varför inte säga upp ditt medborgarskap och flytta till Samerna i norr? :) Eller någon annanstanns där frihet står om dörren.

Posted on: 2013/2/25 22:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#20


See User information
"Den stora konspirationen"...

Jag antar att det är miljonfrågan vi alla letar efter svaret på Eller iaf en del av oss.

Okej, med risk för att svamla iväg här.
Om vi börjar med alla false flags som sker och har skett genom historien. Låt oss ta 9/11 som exempel. För att genomföra en sådan massiv operation räcker det inte med en liten death-squad om 50 eller 100 personer, utan innefattar personal och människor ner på marknivå i tusental.
Ta sandy hook som exempel, här pratar vi om en mindre stad.

Ta varenda liten film som spottats ur hollywood sedan 50-talet. Lägg till det alla regissörer, manusförfattare, skådespelare, producenter och folk omkring så har vi bara där ett par hundra tusen människor. minst.

Sen tar vi en sväng på ica och handlar kassen full. Full med varor nersmetade med symboler som svensson och andersson inte har en aning om vad de betyder. För att gå ut till bilen på parkeringen som har ett stort fint märke fram på huven.

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet, men om vi slår samman dessa saker, och tillskriver dem samma "hemlighet" så har vi helt plötsligt en "konspiration" av enorma proportioner.

Hur man tar sig an en sådan "konspiration" eller samtalsämne vet jag inte riktigt, men det här kanske är en bra början?

Posted on: 2013/2/25 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#21


See User information
...det paradoxala i det hela är att det FORTFARANDE ÄR EN HEMLIGHET!

Som människa vet jag att vi är omtänksamma, ibland egoistiska, intelligenta, klumpiga, idérika och väldigt kreativa när vi vill åstadkomma något. bland mycket annat. Det är liksom vad som gör oss till oss.

...och jag vet att vi är kass på att hålla hemlisar

Paradox?


http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_society
http://en.wikipedia.org/wiki/Freemasonry
http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism

Posted on: 2013/2/25 23:10

Edited by eyecreate on 2013/2/25 23:35:31
Edited by eyecreate on 2013/2/25 23:37:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#22


See User information
Alarik:
Varför ska jag flytta nånstans? Det jag frågar efter är att folk ska sluta använda våld och istället för att folk kan öppna sinnet och börja se att de själva stöder våld genom demokratin så får man frågan om man inte borde flytta(det är inte första gången). Jag tvivlar väldigt starkt på att du förstår hur jag ser det. Allt du skriver går nämligen på tvärs med hur jag ser det.
Eyecreate:
Det du beskriver är ungefär det jag ser som "konspirationen". En konspiration med många fasetter, som genomsyrar det mesta av relevans i världen, men det är den enda konspirationen jag är bekant med så jag vet inte om jag missat nåt. Hemligt är det väl såtillvida att väldigt få känner till det, men paradoxalt är det inte för mig iaf, eftersom folk är livrädda för att upptäcka att nåt av deras fundament i tillvaron är fejk så agerar dom instinktivt för att skydda sig från såna upptäckter

Posted on: 2013/2/25 23:50
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#23


See User information
Gordon: Därför det verkar vara ett av de få alternativ som finns om man vill leva utanför demokratin och vara fri. Jag förstår precis hur du ser det: Det är inte ditt fel att det är så här... Eller hur? Det är alla andra som ska förändra sig så att inte demokratin finns kvar. Tyvärr så gillar de flesta människor Majoritets-tyrrani och tills dess att majoriteten ogillar det och gör något åt det så är det enda alternativet att flytta ALTERNATIVT starta ett politiskt parti där man t.ex. kan lobba för papperlösa zoner som Centern vill. Det låter som något för dig; varken betala skatt eller att polisen får kolla efter ID bricka. Har du tur så krävs inte en flytt till mer primitiva samhällen. :)

Sen är det ju förstås lite synd att allt jag säger går på tvärs med dina ideologier... Blir svårt att nå samförstånd då.

Posted on: 2013/2/26 10:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Partiet De Fria
#24


See User information
Har inte läst alla kommentarer här men är det inte bättre att få ett parti likt detta till makten även om man vill leva helt utan styre?

Eftersom den stora massan av folk inte kan tänka sig leva ett liv utan en regering eller någon som styr med lagar och regler så är väl det bästa att välja det närmsta alternativet. Även om det må vara anarki som är det mest fria och naturliga.

Posted on: 2013/3/1 10:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS