vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Förslag på Politiska teorier och idéer
#1


See User information
Som rubriken lyder skulle jag vilja se förslag på politiska/vetenskapliga teorier och idéer som främjar en mer rättvis, hållbar och stabil demokrati som verkar för jämlikhet och frihet. Det inkluderar alla former teorier som t.ex. merborgarlön och markvärdesskatt.

Jag är av uppfattningen att ideologi verkar hämmande för bästa möjligheter och ber er att inte betrakta teorierna utifrån ideologisk synvinkel utan som bästa möjlighet för en blomstrande stat. Jag undanber kommentarer huruvida staten är ett övergrepp eller inte mot individens frihet.

Försök gärna kombinera olika teorier med varandra för bästa möjliga resultat.

Posted on: 2013/2/19 0:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#2


See User information
Tillenbörjan, varför ska det vara "demokratiskt"?
jag förklarade för min dotter hur demokrati fungerar, Ni är 11 barn i klassen, 5 är flickor och 6 är pojkar, varje morgon kommer fröken att frågar er vad ni vill göra, alla pojkarna vill spela fotboll, alla flickor vill dansa. Då kommer flickorna aldrig att få dansa, är det rättvist?

Om man vill skapa ett rättvist samhälle, så är demokratin det första som ska bort. Men reklamen för detta system är så fantastiskt att det sitter inpräntat i folk hjärnor "demokrati är rättvisa, så är det"

Posted on: 2013/2/19 8:33
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#3


See User information
Ledsen om jag stökar till fråden en del, men skulle vilja få in en lite annorlunda vikling till tråden.

Jag hoppas ni har sett dokumentären Operation Gladio, vilket jag med misstanke hade att göra med Olof Palmes möte med livet efter detta. Samma gäller den förra Sossen som i en intervjuv enkelt medgav att han kom i kontakt med en makt, vilket han inte trodde fanns.





Demokrati är mobbstyre.

Jag skulle vilja likna detta system med ett hus, där samtliga boende är så kallade medborgare... Vi tror vi är herrarna över huset, via en illusion av rösterna styr. Vad i själva verket är huset så termitätet att det är ett under det står.
Det finns ingen möjlighet att rädda detta hus undan förfall, utan borde skapa ett nybygge, där termiterna ej kommer åt att tugga i sig det nya. Och här behövs ett ordentligt omtänk, för felet med dagens system är inte systemet i sig, utan det ramverk som det ageras under.

Hela detta ramver idag är dömd att falla, om du ser hur tex ekonomiska intressen tvingar oss att agera som svarm gräshoppor som ater allt mer glupskare för att kunna bibehålla flytandet av galenskapet.

Fast före detta, måste vi inse att vi måste börja med oss själva. Under tiden kan vi kivas vidare om politiska partier eller annat, vilket i en större bild är totalt betydelselöst.

Detta system och dess malätna regelverk vi utövar social struktus, är en idé... En illusion, som verktyget pengar, lagar osv...

Jag gillar inte ordet "Anarki", vilket bara hänvisar till antingen demokrati, eller Anarki... Vilket bara låser in oss i en box, åter igen med enbart två valmöjligheter under ett annat destruktivt regelverk. Vägrar se detta svart eller vitt, bättre kan vi.

Det måste finnas bättre sätt, en struktur som är både hållbar för var och en, samt mot vår natur.

Att fortsätta i detta ekkorrhjul, kommer bara resultera i ett enormt krig, med en struktur som borde fått Stalin att tappa hakan...
Och detta har redan börjat, med all övervakning och en allt mer påtvingad tvång för hur du skall få agera...

Vi måste ta oss ur detta regelverk av fiktioner, som vi indoktrinerats med är presenterad för vad som enbart är möjligt. Det är bara fabler av ett regelverk, som drar in oss i en mer insyltad verklighet av krig, svält och elände... Och vi skall vara den överlägsna arten.

Men för att kunna åstakomma detta, måste nya tankar få flöda.

Skulle en foliehatt, aka sanningssökare idag komma upp sig på teatern scen, om du ens lyckas, kommer du med all säkerhet få en 1a med jordvärme...

Däremot måste något ske, något vi kan ta ett eget ansvar för och sluta förlita oss på att andra ska lösa skiten vi står inför... För vad som kommer längre ner på vägen vi vandrar, ser allt annat än ljus ut. Om vi fortsätter i samma bana, kommer era barn hamna inför och ta konsekvenserna. Dom är redan belånade i sitt fria liv...

Decentralicering är ett måste, för att ta alla oss ut greppet av dessa självgoda hundar som älskar sin makt över andra och kommer aldrig släppa det utan ej fajt... Jag hoppas denna fajt kommer bli fredlig, frågan är om vi hamnat för långt ner för den vägen för att kunna göra en grundläggande reform fredligt.

Jag vill själv välja vilken form av sammanslutning jag vill både acceptera moraliskt och medmänskligt att tillhöra.

För att tvingas till ett via lögner och rökridåer är inget annat än ett Slaveri! Du tvingas till lydnad via, lögner gifter, strålning, kommersiella lagar och allt dom kan komma på. Det är en sammanslutning jag vägrar tillhöra!
Och ja, detta sker även under hot, våld och regelrätta avrättningar mot vilka som ej "You are free to do, as we tell you"-systemet.

Tack för mig!

I fred och <3!

Posted on: 2013/2/19 10:27

Edited by Avatar on 2013/2/19 10:45:53
Edited by Avatar on 2013/2/19 10:47:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#4


See User information
Alltid kul när man få leka diktator även fast jag tror på anarki i grunden.

Först skulle jag ta bort alla lagar som tydligt kränker individens äganderätt över sin egen kropp, "Tex drogförbud".

Sedan skulle jag ta bort alla bidrag och istället ge ut medborgarlön vilket skulle förenkla bidragsbyrokratin.
Om jag minns rätt så går en fjärdedel åt i admistrativa kostnader för alla bidrag som delas ut. Så glömm bidrag till författare, tidningar, filmer och konstnärer med mera.

Sedan ta bort en massa byrokrati runt företagande och uppmuntra enskilda personer att starta små företag eller kooperativ för att ersätta viktiga delar som staten har toppstyrnings makt över idag.

Den statligt styrda valutan skulle styras så att en lätt deflation uppstår så att dom som sparar till sina äldre dar skulle ha en chans utan att behöva spela på börsen. På grund av medborgarlönen så skulle en stor del av pengarna hamna i händerna på den stora massan vilket skulle motverka att stora ekonomiska skillnader uppstår mella fattig och rik. Även belåningen skulle minska på grund av den svaga deflationen.

Självklart skulle jag beordra att resa en staty av mig själv, där jag står med armarna utsträckta mot solen och under skulle det stå "Mannen som räddade Sverige. All heder åt våran folkära vägledare".

Posted on: 2013/2/19 10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#5


See User information
@ FreedomX

Du anar inte hur rätt du har... ;o)

Gällande dessa hälsoväxter, är innehavandet av fröer ej "olagligt"... "Hittar" du si så där några tusen av dessa kommersiellt besvärliga fröer, borde väl naturen lösa resterande om du har hål i fickan?

Hoppas du och alla andra lyssnar på denna... They are already "skruvade"! Känner även medmänniskor som agerat mot våra kära vägpirater på detta sätt...



















Posted on: 2013/2/20 14:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#6


See User information
Alarik, i #1 vill du: ”se förslag på politiska/vetenskapliga teorier och idéer, som främjar en mer rättvis, hållbar och stabil demokrati, som verkar för jämlikhet och frihet”, men är det möjligt?

Den svenska modellen av representativ demokrati är i tid och rum ett rollspel, som lurar varje enskild medborgare, som i livet utvecklat mental kunskap, tänk och handling, att i den svenska modellen av demokrati, frivilligt under valnämndens kontroll spela EN roll, som överför enskilda mänskliga rättigheter och möjligheter till EN valsedel, utan att ta reda på om partinamnet överst på valsedeln är ett eller flera kollektiv av laglösa ideella föreningar u.p.a.(utan personligt ansvar) och risk, för producerat resultat i nära framtid, med fel kvalitet och säkerhet i styrelse, utskott eller nämnd, som folkvald svensk lagstiftare eller kontrollmakt.

Avatar, skrev i #3: ”Vi måste ta oss ur detta regelverk av fiktioner” och ”att vi måste börja med oss själva”, men orden ”vi” eller ”oss” är i nutid och rum ett laglöst kollektivt pronomen u.p.a. och risk.

Avatar skrev: ”nya tankar få flöda”, men nya tankar, kräver att du utvecklar ny mental kunskap och det vill, kan eller vågar du inte om din mentala fyrarummare älskar att lyda Jante eller Luthers läror och att i nutid, näraframtid och rum, producera mentalt motstånd av Ågrens förnekelse och förvirring.

Med vänlig hälsning

Posted on: 2013/2/21 11:17
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#7


See User information
Quote:

Whistleblower skrev:
Avatar, skrev i #3: ”Vi måste ta oss ur detta regelverk av fiktioner” och ”att vi måste börja med oss själva”, men orden ”vi” eller ”oss” är i nutid och rum ett laglöst kollektivt pronomen u.p.a. och risk.

Avatar skrev: ”nya tankar få flöda”, men nya tankar, kräver att du utvecklar ny mental kunskap och det vill, kan eller vågar du inte om din mentala fyrarummare älskar att lyda Jante eller Luthers läror och att i nutid, näraframtid och rum, producera mentalt motstånd av Ågrens förnekelse och förvirring.

Med vänlig hälsning


Jag ser vad du skriver och är övertygad detta kommer nog av sig självt, med eller utan vår hjälp att braka åt skogen utan bara helsike. Lösningar och påverkan tror jag inte gör nån större skildnad, problematiken är absolut för bred.
Vad jag menar är att detta kommer, en blind kan idag se detta.

Faschismen måste bort, samtliga regeringsformen har ställts under den och i detta ramverk är det som samtliga länders politik ageras under. Hela detta sätt, som vi bedriver vår egna undergång (Hur detta påverkar vår natur och oss själva, har det inget annat än något ruskgigt otäckt i sitt sköte). Hela detta ramverk är grogrunden för all svält och krig vi ser genom detta filter (medierna) för teatern.

Jag ser här en möjlighet till något mer, där vi kan få möjlighet att skapa ett nytt och sundare sätt att förhålla oss till varandra, utan att åter välja ett redan praktiserat statssätt.

Skiten måste bort och det snarast möjligt, samma med pengarsystemet och företagssamheten inom dessa bolag som agerar som en myndighet.

Och du har rätt, så länge vi träter om små grejer kommer detta stupet allt fortare farandes och kommer träffa alla oss som en lobotomi och kvar står vi bland ruinerna.

Och jag är tyvärr tveksam om både möjligheten ges att omforma detta utan ett väldans chaos, men jag håller med om att alla steg i en riktning mot en friare och tryggare sammlevnad är klart värd att redan igår traska mot. Alla steg i den riktningen är ändå ett steg i den riktningen, förr eller senare kommer vi dit.

Problematiken att det är fruktansvärt svårt att påverka något, vilket håller alla oss gisslan via beroenden av precis detta system vi försöker få bukt med. Vi sitter på grenen vi försöker såga av.

Jag beundrar alla er kampvilja, tyvärr denna uppförsbacke lite väl brant och vi (inklusive dessa självgoda ledare) för särade och härskade för att ha en sportslig chans.

Vi måste enas, utan att träta om detaljer.
Vi måste sluta att vara härskade, före denna sportsliga chans.

Och här, kan vi enbart, var och en, enbart börja med oss själva först.

Skulle själv vilja skoja till det med en av dom där böckerna och likställa våra egna villfarelser till att vara denna där latex-typen med treudd och detta har vi helt inom oss själva och oviljan att förändra vårt sätt. Fånen med hornen och en allför åtsittande latexoverall är helt och håller vår egna val av hur vi beter oss mot varandra. Och den håller helt nu att få löpa fritt... Bara se till vad som efter 9/11 helt blir allt mer vansinnig i sin färd med hur vi förhåller oss mot varandra.

Inte min mening med att ta upp "spiritual-ism"






I fred och <3!

Posted on: 2013/2/21 16:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#8


See User information
Själv forbereder jag att göra en hemsida där jag talar om alla mina åsikter i olika frågor.

Invandring, utrikespolitik, fördelningspolitik och hela surven. Folk kommer att skrika av avsky och bara rulla runt och banka pannan mot golvet, jag lovar.

Centerns idéprogram är en mild västanfläkt vid en jämförelse.

Men det kommer också att anvisas en väg ut ur fasorna som skulle uppstå om jag mot förmodan skulle få något att säga till om:

Jag stiftar nämligen istället för ett parti ett valmansförbund!

Ingen skall nämligen kunna rösta på mig, utan istället skall alla rösta på det parti jag anvisar!

På det sättet tänker jag mot betalning ge mitt stöd åt den som hostar upp mest slantar, och de inkomna pengarna fördelas efter valet mellan medlemmarna i valmansförbundet och undertecknad!

Jag hade tänkt typ 1500 kr per röst. Vi gör en sms eller maillista. Om ni som ställer upp registrerar er via Swedbanks smstjänst får ni pengarna senast valdagen, mera härom senare.

Och kom ihåg! Systemet har faktiskt vissa fördelar, allt för många vildhjärnor ger sig in i politiken utan att ha de nödvändiga förkunskaperna och förmågan att lotsa olika förslag fram genom deltagande i utredningar och så vidare.

Men samtidigt är detta förmodligen enda möjligheten att faktiskt få ut något ur systemet för de många...

Posted on: 2013/2/22 7:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#9


See User information
Eftersom ingen har tyckt till så nämner jag ett par fakta: det behovs exempelvis drygt 3.000 röster att få in nån i fullmäktige i Göteborg, det blir då en kostnad på 4,5 miljoner. Såna pengar märks knappt i den allmänna rulljangsen i kommunen där miljardbelopp felräknas i bara hastigheten stup i kvarten.

När det gäller mindre kommuner kan platser i fullmäktiga ibland reserveras på ett skrattretande lågt antal avgivna röster, rekordet innehas av en bekant som kom in i fullmäktige på TVÅ röster... av barmhärtighetsskäl skall jag förtiga vem och var.

Om nu någon tror att det är något skumt med det här ber jag att få påminna om de hjälpsamma personer som dyker upp på ålderdomshemmen och hjälper de gamla att stoppa in de krångliga valsedlarna i de svåra kuverten och sköta de obegripliga "registeringarna".

Kanske man skulle ta femtontusen istället? Det blir ju allmän auktion med utropspris på 1.500, vi får väl se...

Min politiska gest är inte den knutna näven eller den lyftade hammaren... det är den kupade handen.

Eder nye ledare

Asgeir

Posted on: 2013/2/22 9:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#10


See User information
Tycker detta är bara härligt, hur kan någon som Max Igan säga samma sak som Idioten jag (Ni anar inte hur många gånger jag hört detta) gjort så många år... (Nej, inte egot som vill ta en *check* här, bara viljan av att ge en ny vy att reflektera runt). Jag vägrar ju ens ta betalt för mina föreläsningar, utan gör det enbart via hjärtat. Vad jag ser (Utom det mörkaste) vill jag avge, i önskan att göra er själva och era familjer fria från dessa osynliga bojor som satts på oss...

Tycker detta kommer från så många håll idag, så hoppet består... Sluta att se inom "ramverket" och se nya banor, även om det små vi träter om idag, kanske inte är direkt "synliga"...

Del 1.



Del 2.



Del 3.



Del 4.




Topicen "Förslag på Politiska teorier och idéer" av föslag, kommer inte funka, så länge ni inte vill återuppleva samma inom samma "ramverk" i bara en hårdare skola. Klart ni borde, om det funkar för er, men jag säger bara "Nej tack, vi kan bättre!". Men då ingen lyssnar, åker jag med på färden till ni gör... För tror ni verkligen era egna barn kommer inte få återuppleva skiten vi står inför?

Så varför harrva i gamla spår, då förnyelse kräver oss vända våra kappor efter dess vind?

Fot-not:
Ledsen för både type-Os mfl, blir bara mer och mer ordblind, mer och mer flimmer och detta trådlösa tangentbort bara beter sig värre och värre, som datorn...

Kanske jag själv e orsaken...

I fred och <3!

Posted on: 2013/2/23 17:59

Edited by Avatar on 2013/2/23 18:18:23

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#11


See User information
Quote:

alarik skrev:
Som rubriken lyder skulle jag vilja se förslag på politiska/vetenskapliga teorier och idéer som främjar en mer rättvis, hållbar och stabil demokrati som verkar för jämlikhet och frihet. Det inkluderar alla former teorier som t.ex. merborgarlön och markvärdesskatt.

Jag är av uppfattningen att ideologi verkar hämmande för bästa möjligheter och ber er att inte betrakta teorierna utifrån ideologisk synvinkel utan som bästa möjlighet för en blomstrande stat. Jag undanber kommentarer huruvida staten är ett övergrepp eller inte mot individens frihet.

Försök gärna kombinera olika teorier med varandra för bästa möjliga resultat.


Obalanserade människor måste gråta,skrika eller gapflabba mycket tills de kommit ikapp sig .När de till slut attraherat ensammhet och andra liknande människosorter som sig själv,då börjar den de egentligen är,att träda fram.Man behöver inte gå den omvägen,men det är väldig vanligt.Lär gärna ut sådant i skolorna.Men det krävs ju förstås en helt annan typ av lärare då.Och du/med flera dansar ju inte precis på den arenan. Varningsklockan ringer in innan!

Posted on: 2013/2/23 20:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#12


See User information
Haha Sale. Jag svarar inte någon här inne på era trångsynta och snäva förhållningssätt.. Ni har laggat fast och vill omöjligen lära er något mer än det som faller inom ramen för "frihet från översittaren, staten styrd av eliten." Det är en person som svarat på det jag är ute efter medan resten av er svarar på något jag undanbett om. Varför ens försöka säga något till sensationsstinna och blinda människor? Farligt med sådana som dig i skolorna... Och för staten förstår man dess oro över alternativ media när den utsätter sig själv för självhypnos och upprätthållandet av en profetia(!)

Posted on: 2013/2/24 13:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#13


See User information
Om vi ska ha demokrati, kan det vara en bra början att bedriva demokrati. Att gå och rösta vart fjärde år, är inte demokrati. Det är en mycket liten del av den. Det är vad medborgarna gör mellan dessa år som avgör om samhället blir ett sunt samhälle eller inte. Demokrati är bara semantik, jag anser inte att Sverige är en demokrati. Sverige är ett totalitärt samhälle eftersom medborgarna har förlorat rätten till sina egna barn. Sedan kan man kalla det för vad man vill! Ordet demokrati är populärt att använda eftersom makthavarna vet att befolkningen är nöjda så länge de får titta på TV och handla diverse materiellt skräp de inte behöver ha medan de skänker bort sina barn till samhällsmaskinen i form av skolor och andra former av indoktrinerings instanser. Så länge de vuxna vill leka i det här dagiset kommer demokratin att bestå. Vad en fungerande demokrati med en vuxen befolkning skulle kunna åstadkomma är svårt att svara på, men det är en intressant tanke!

Posted on: 2013/2/24 18:52
Lord, grant me strength to change what i can change, courage to accept what i cannot change, and the wisdom to discern between them.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#14


See User information
Hermes: Du har möjligheten att posta olika politiska och vetenskapliga teorier som skulle kunna främja demokrati, direkt demokrati är ett sådant exempel.

Posted on: 2013/2/24 21:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#15


See User information
Jag tänker på pragmatikern John Dewey när du tar upp direkt demokrati. Dewey (2008) menar att:

”Det ansågs en gång i tiden, åtminstone bland somliga, att syftet med undervisningen förutom att utrusta eleverna med vissa oumbärliga instrument var att upptäcka och frigöra individuell förmåga, så att eleverna skulle kunna gå sina egna vägar med vilken social förändring dess utövande än kunde föra med sig. Men nu godtar vi en procedur som under vetenskaplig täckmantel reducerar individen till ett nummer i ledet. […] Detta förfaringssätt placerar honom på en förutbestämd plats och gör därigenom allt det som utbildning kan åstadkomma för att bevara den bestående ordningen (s.129).

Tror du att det går att ha direkt demokrati med nuvarande skolsystem, eller måste vi först förändra skolan? Människor måste kunna tänka!

Posted on: 2013/2/24 22:14
Lord, grant me strength to change what i can change, courage to accept what i cannot change, and the wisdom to discern between them.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#16


See User information
Människor kan tänka... Nyliberalismens slagord är nog "det fria tänket". Hur kan vi vara fria i vårt tänk när superegot skapas genom olika konditioneringar av familj, vänner, skola, arbete, religion och kultur sedan vi föds? Vi är beroende av varandra och det har nyliberalismens individualism glömt bort. Att tänka kritiskt är förmodligen ett redskap som Dewey avser men som det egentligen inte läggs vikt vid fören vid vuxen ålder (universitets-studier).

Jag vill jämföra dagens skola med en konkurranskraftig evolution där den mest anpassningsbara (den som har bäst socioekonomiska föhållanden) är de som får bäst utbildning och så ledes är mest konkurranskraftiga. Vad vi borde inse är att människan är på tröskeln att upplösa vissa evolutionära mekanismer, genom emotionella och instrumentella egenskaper som gör oss till sociala djur; vi organiserar oss och hjälps åt för att överleva. När vi nu kan överleva och dessutom självförverkliga oss är det i min mening dags att förändra skolsystemet så att det är dynaimskt och funktionabelt efter hur människan fungerar. Det finns många olika sätt att göra det på (för att främja mångfald och komplexitet), däribland Arne Naess idé om Eleven som inspiration till kunskap: alltså "tvärkunskapligt" där eleven får möjlighet att utforska flera helt skilda ämnen för att korsa dem och lära sig.

Posted on: 2013/2/25 8:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Förslag på Politiska teorier och idéer
#17


See User information


Tycker detta är så härligt hur allt detta nu allt fortare väller fram överallt! Ett steg i rätt riktning, även om vi kanske inte är "där" än... Kommer vi uppfinna hjulet igen?

Quote:
Their Deadline Date is Noon, April 21st 2013


http://globalmutiny.blogspot.co.uk/20 ... for-new.html#comment-form

Posted on: 2013/3/5 16:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS