vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Guldet faller. Sälja eller vänta?
#1


See User information
30 Dagar
Resized Image

1 år
Resized Image

5 år
Resized Image

http://www.kitco.com/ < Kolla där för fler grafer.

sälja nu? vad tror ni om framtiden? bump uppåt igen?

väl mött!

Posted on: 2013/4/15 14:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#2


See User information
Om en kurs faller, vilken den än är, så är det planerat så. Anledningen i detta fall kan vara att människor förväntas paniksälja då de tror att deras investering är på väg åt H. På så sätt kommer eliten över ännu mer guld. De har ju redan tömt Fort Knox. Den svenska guldreserven verkar ingen veta exakt var den är.

Mitt råd. Behåll guldet. Dess reella värdet kommer att visa sig när det monetära systemet kollapsat. Då skulle i alla fall jag vilja ha guld i fickan.

Posted on: 2013/4/15 14:55
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#3


See User information
Cypern ska betala delar av sin skuld i guld, närmare betsämt 10 ton vad jag hört. Långivarna som då får detta guld är även de som har makt styra guldpriset. Så det finns skäl att tro att dom pressar ner guldpriset i syfte att göra ett klipp. När guldet från Cypern är levererat till långivarna så stiger stiger förmodligen guldpriset igen. Så det jag frågar mej är "köp, eller vänta" det lutar dock åt köp, ett par uns till iallafall.

Posted on: 2013/4/15 14:58
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#4


See User information
tack för snabba svar och diskussion.

gick in cirka 2007 med "en summa".

Tänkte därför vara tacksam för det jag får och inte göra samma miss som jag gjorde vid it-bubblan runt milennieskiftet.

Resized Image

men ni tycker jag ska vänta ut istället!? Vilka nivåerr kan den stabilisera sig kring? eller ska den ned under 1400 tom ?

väl mött.

Posted on: 2013/4/15 15:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#5


See User information
Eftersom guldpriserna anges i dollar måste man alltid ha med dollarpriset i beräkningen. Eftersom dollarn kanske stiger mot den valuta man själv använder kan något som egentligen är en uppgång se ut som en nedgång...

Posted on: 2013/4/15 17:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#6


See User information
Tänk på att allt som beräknas i både dollar och euros är enbart ett löfte på betalning... Helt fritt från sakligt värde... Om något råd jag kan ge till nån, så om det är toapapper, snutt land eller ekologiska fröer. -Behåll, eller matematiskt oundvikligt slutar det med ett värdelöst papper i din hand!

Detta som sker nu, har även hänt tidigare, då valutan manipulerats kontra sakliga värdet som guld/silver. Allt orelaterat med ändå anses ha en koppling.

Precis samma sak hände för några år sen, då priser ur det blå föll på ädelmetaller.

Mitt råd är absolut att vänta ut det! Jag utgår det redan ligger i tapeten varför samtliga länder håller på att horda/kalla hem sitt guld tex... Misstänker detta är att dryga ur det oundvikliga en liten stund till...

Posted on: 2013/4/15 19:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#7


See User information
Jag råkade läsa om 3D-kopiatorer härom dagen. Milda makter! Man kan kopiera vilka föremål som helst som är mindre än 14 x 14 cm!!!

Dom börjar kunna styra partikelstrålarna så att man kan lägga upp lager av olika ämnen på varandra.

Rena science fiction-teknologin.

Bara att stoppa in en krugerrand och trycka på 10x bzzt bzzt bzzt... tralala!

En verklig bra-att-ha-pryl, den saken är klar!

Posted on: 2013/4/15 19:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#8


See User information
Karsten & Sliparn: Ingen av er kommrt sälja nu alltså?


Posted on: 2013/4/15 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#9


See User information
Quote:

Varga skrev:
Karsten & Sliparn: Ingen av er kommrt sälja nu alltså?


Nej, fast jag har inte alls mycket, bara några uns som en början på ett eget pensionssparande, förmodligen kommer jag köpa när fallet bromsats upp och det börjar stiga igen.

Men lita inte på mej, jag hängde med i börsfallet för några år sedan, sålde med 75% förlust, hade sedan inga pengar att investera när uppgången kom igen. så jag är kanske inte världens bästa traider med andra ord.


Posted on: 2013/4/15 21:22
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#10


See User information
Stopp och belägg, sälj INTE era ädelmetaller.. Det som sker på denna marknad nu och har gjort ett tag är enorma manipuleringar inom "pappersmarknaden", har inget med det fysiska värdet på ädelmetallerna att göra.

Om ni ska hänga med inom marknaden så rekommenderar jag er att läsa dessa två sidor:

www.http://silverdoctors.com/

samt:

http://kingworldnews.com/kingworldnews/King_World_News.html

Senaste nyheterna från kwn:

Maguire - “155 Tons Of Paper Gold Sold In Just One Hour!”
http://kingworldnews.com/kingworldnew ... ld_In_Just_One_Hour!.html

155 ton papperguld sålt på en timme!! Det är såna här manipuelringar som påverkar priserna.. Passa på att köpa istället, köpläge för framförallt guld.

Posted on: 2013/4/15 21:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#11


See User information
Jag har blivit lite mer skeptisk till att silvret manipuleras allt för mycket. Vad jag har hört ska 90% av allt silver gå direkt till industrierna. Medans bara 10% används till spekulation och värdebevarare.

Den enda anledningen jag kan se för guld och silvrets nedgång är problemen i cypern.

Värsta nergången är dock för BC dom senaste dagarna. Från en max top på 266$ för 1bc till 60$ för 1bc. Man fick känna sig rik i några dagar i alla fall. Tror dock inte BC kommer gå lägre en 50 kanske 40 innan det sakta stiger igen. Har svårt att tro att detta skulle ta död på valutan med tanke på att värre ras har inträffat i BC historia och inget specielt har hänt. Anledningen till raset sägs vara att någon stor säljorder på ca 60000BC.

Posted on: 2013/4/16 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#12


See User information
Det är precis de här upp- och nergångarna som får folk att sälja. Det är alltid köpläge, när det gäller fysiskt guld.

Gamla smycken till skrotpris lagda på en guldmedsdisk framkallar en ödlelik reaktion när du än testar. Du hör ett ljud, "rafs" och sen klickar det på kassaapparaten.

Så har det låtit sen jag gjorde mina första guldfynd vid uttagsautomaterna i Göteborg under den stora berlockperioden (ack ja, det var den gamla goda tiden, tjejerna tappade ideligen berlockerna när dom skulle ta ut pengar).

Gick man till guldsmeden med dom: "Rafs!".

Gick man till tandläkaren och skulle laga en tand där det redan fanns en guldfyllning: "Rafs!".

Hittade man en guldkedja eller öronring nedcyklad i asfalten och gick för att väga den: "Rafs!".

Skit i vad folk säger, sälj absolut inte guld du lagt upp till din pension om du inte har sensationellt dåligt ställt.

Det enda som är bättre är en säck potäter om det skulle bli hungersnöd...

Posted on: 2013/4/16 9:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#13


See User information
Tittar man på värdet av silver och guld så har inte det varit en specielt bra investering dom senaste 2 åren. Men endå har man hört samma människor propagera för det.
Man får även altid höra att man ska köpa fysiskt guld och silver men dom enda som kunnat tjäna på det hela dom senaste 2åren är dom som köpt "pappers" metaller eftersom det är mycket enklare och billigare att köpa och sälja.

En annan sak man måste ha i baktanken är att en metall inte behöver vara specielt dyr bara för att det finns lite av den ute på marknaden. Det hänger på hur många köpare och säljare det finns.

Jag tror dock att det är köpläge för guld och silver men jag har personligen inte samma naiva bild av det hela som man hade för 3år sedan. Man får också komma ihåg att det ska mycket till innan man sänker en världsvaluta som dollarn. Men vem vet om en viss % av världsbefolkningen tappar förtroende för valutan så kanske det vänder över en natt.


Posted on: 2013/4/17 11:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#14


See User information
De som hann sälja var det nog en bra affär för, speciellt om de hade råd med mycket.

Kossor och skog är nog ändå de bästa resuserna att investera i; de "förökar sig" alltid.

Posted on: 2013/4/17 12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#15


See User information
Det är inte svårt att köpa guld. I stan där jag bor finns det åtminstone tre butiker som säljer guldmynt i olika valörer direkt över disk mot kvitto. Vill man handla på postorder finns vår eminente libertysilver med annons här på sidan.

Vad man skall undvika är givetvis löjliga smycken och annat krafs, men till och med det går att sälja blixtsnabbt genom att helt enkelt gå in hos en guldsmed. "Rafs!" och så klickar kassaapparaten.

Tänk på att inte plocka ut mynten ur sina plastförpackningar då sjunker priset direkt, minsta lilla repa så sjunker det typ 20%, ner till samma nivå som smycken omräknat karaten.

Men det är mycket lätt att handla med guld i våra länder. Omvänt kan det vara mycket mer oöverskådligt och lurigt och till och med dyrare nere i "distriktena".

För övrigt vaskar folk guld i Sverige också, kolla gärna på Guldström på nätet, jag har köpt en del grejer av honom.

Dessutom: om det nu är så att man kan lura till sig ännu mera guld för de i sig värdelösa papperspengarna är det väl en anledning till jubel och inte gråt...

Posted on: 2013/4/17 12:14

Edited by Asgeir on 2013/4/17 12:34:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#16


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Dessutom: om det nu är så att man kan lura till sig ännu mera guld för de i sig värdelösa papperspengarna är det väl en anledning till jubel och inte gråt...


Precis. Dock att nu börjar den gemene man även börjat fatta galoppen på vad dessa självgoda typer satt i system, kanske i slutändan resulterar i "gott". Att dessa själv fixar till det med uppgång och fall, kanske ligger utanför gemene mans möjligheter att skapa sig lite extra i sitt slaveri. Det är fortsatt deras regler och lek, vilket resulterar i en gemene mans begränsade möjligheter för både fria valet och vad folk verkligen vill göra med sina liv (Här utgår jag att flesta skulle agerat annorlunda, om behovet av dessa ting inte begränsade oss).

Håller helt med att behålla grejer i dessa dagar vilket har en verklig nytta, som skog, kossa, toapapper över fiktiva pengar. Att ha en buffert med mat och kossan + skogsbiten, är även att föredra, istället för en snart värdelös växlingsillusion.


Posted on: 2013/4/17 13:16

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#17


See User information
Dels är kossan och skogen bra för ett oberoende men även bra i nuvarande system; Kossor säljer lika bra som guld :). Även skog. Inte konstigt att man betalade eller ger bort sådana gåvor vid bröllop i många kulturer.

Posted on: 2013/4/17 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#18


See User information
Det där med korna och bröllop vet jag allt om. Där min fru bor är det så att man ger typ tre kor till föräldrarna som en slags betalning för att dom fött upp en välväxt och klipsk kvinna. Sen behåller föräldrarna till dottern korna men skulle det bli problem typ flickan kommer gråtande tillbaka till sina föräldrar och säger att mannen ställt sig och hoppat på henne eller nåt liknande så lämnar brudens fader ilsket tillbaka korna - och så är dom skilda!

Sen kan man ta sig så kallade co-wives, det vill säga bihustrur. Men då skall den första frun dels ha ett eget hus, större än alla andras inklusive mannens, dels skall hon ha sagt ja till förbindelsen, men då ingår inga kor i avtalet.

OBS att detta system inte tillåter otrohet, det är strängt förbjudet. Samtidigt är det också nästan omöjligt att bli lagligt skild i landet, det skall grov otrohet och saker som misshandel till och det är jobb för flera advokater i ett halvår.

Det är dyrare än tre kor (som kostar typ 1-1.500 kr/styck).

Och dyrare än en guldring för den delen...

Men det skapar en extra social trygghet och är ett skydd mot slentrian i äktenskapet (man kan ha så många co-wives man har råd till).

Tyvärr verkar inte svenska folket moget för denna lösning, det visar det enorma motstånd som visade sig när Centern under taktfasta handklappningar från min sida lade fram förslaget i höstas.


Posted on: 2013/4/17 15:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#19


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det är inte svårt att köpa guld. I stan där jag bor finns det åtminstone tre butiker som säljer guldmynt i olika valörer direkt över disk mot kvitto. Vill man handla på postorder finns vår eminente libertysilver med annons här på sidan.

Vad man skall undvika är givetvis löjliga smycken och annat krafs, men till och med det går att sälja blixtsnabbt genom att helt enkelt gå in hos en guldsmed. "Rafs!" och så klickar kassaapparaten.

Tänk på att inte plocka ut mynten ur sina plastförpackningar då sjunker priset direkt, minsta lilla repa så sjunker det typ 20%, ner till samma nivå som smycken omräknat karaten.

Men det är mycket lätt att handla med guld i våra länder. Omvänt kan det vara mycket mer oöverskådligt och lurigt och till och med dyrare nere i "distriktena".

För övrigt vaskar folk guld i Sverige också, kolla gärna på Guldström på nätet, jag har köpt en del grejer av honom.

Dessutom: om det nu är så att man kan lura till sig ännu mera guld för de i sig värdelösa papperspengarna är det väl en anledning till jubel och inte gråt...


tror inte att värdet faller om du tar ut vanligt investeringsguld ur plastfickan, priset på dessa mynt sätts enbart efter guldet, däremot ovanliga sammlarmynt som har ett värde över guldpriset ska man vara riktigt rädd om, där betyder skicket allt, fast å andra sidan vet man ju inte om just det myntet man köpt kommer att värderas över guldet i framtiden, så rådet att inte ta ur det är nog det är nog helt rätt.

Jaha, där ser man, du har också handlat av Guldström!
Köpte själv det "Stora guldgrävar kitet" förra året, har bara testa en bäck hittills (utan resultat), men det blir framöver, något jäkla korn ska man väl kunna hitta.

Posted on: 2013/4/17 22:50
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#20


See User information
Corbett report om bla cypern och guldet



Posted on: 2013/4/19 15:33
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#21


See User information
Har inte läst hela tråden nu.

Men varför har du köpt guld? Har du köpt "pappers guld" typ ETF eller någon annan typ av kontrakt eller mynt/tackor?

Har du köpt det i spekulation, så ber ja dig börja studera teknisk anlalys av kurser/grafer för att kunna ta trender osv, annars kan du lika gärna köpa en triss lott.

Men har du köpt guldet för att du vill skydda dig mot inflationen eller för att du inte litar på nuvarande system, så ska du ALDRIG sälja det, såvida du inte får en möjlighet att byta en del av ditt guld mot en bit mark du kan försörja dig på.

Posted on: 2013/4/20 0:05
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#22


See User information
Mini: Nej du gosse,inget pappersguld här inte. Haha, vem köper pappersguld? Bara en person som inte är insatt i ämnet antgl.

Det är fysiskt guld som jag haft i "många år". Blev ingen försäljning, behåller.

Mini: Du ser graferna på kitco. Ge mig en "teknisk analys" av 10 års grafen med prognos för framtiden. Så får vi höra om du kan någonting i ämnet.

tack för alla tips å kommentarer i tråden.

Posted on: 2013/4/20 10:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#23


See User information
Skulle själv valt silver i detta fall utöver guld. Lite skämtsamt med allvarlig underton är ju silver som bekant är det dödliga medlet mot vampyrer...

Silver har mer potential vs massan i % ökningen av både värde och nyttan... Sedan är ju silver även direkt dödligt mot bakterier och i vatten även sunt för kroppen...

Att sedan talessättet "födas med silversked i mun" hör även till bilden, sällan har väl så många olika olika talessätt som bekant inte ha en större mening bakom...

Posted on: 2013/4/21 15:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#24


See User information
Quote:

Varga skrev:
Mini: Nej du gosse,inget pappersguld här inte. Haha, vem köper pappersguld? Bara en person som inte är insatt i ämnet antgl.

Det är fysiskt guld som jag haft i "många år". Blev ingen försäljning, behåller.


Papper köper man om man vill spekulera i priset eller få en hävstångs effekt på sin placering, eller om man råkar jobba med att placera pengar åt folk genom en fond och inte kan ta fysisk leverans av flera tonn guld...

Kokt gjort att behålla det ;)

Quote:

Mini: Du ser graferna på kitco. Ge mig en "teknisk analys" av 10 års grafen med prognos för framtiden. Så får vi höra om du kan någonting i ämnet.

tack för alla tips å kommentarer i tråden.


Teknisk analys gör man för handel på kort sikt, dvs max några veckor eller enstaka månad fram i tiden och man köper/säljer enbart utfrån vad den kortsiktiga trenden säger, dvs skiter fullständigt i allt vad nyheter och fundamenta säger utan konsentrerar sig till 100% så på att upptäcka trender så tidigt som möjligt och följa dessa.

Pga det så kollar dom som handlar enligt olika modeller av teknisk analys aldrig på grafer så långt tillbaks som 10år, utan snarare dagsgrafen eller grafer som visar från per tick till 5mins grafer. Vissa köper/säljer hundratals gånger per dag osv osv, kort sagt en helt annan typ av trading än du håller på med i din guld placering.

Enligt 1års grafen har guldet vart i en fallande trend sen början av december förra året, så tekniska handlare hade börjat gått kort i den det redan då.

Men för att svara på din fråga, så är guldet i 10år grafen i en stark uppåtgående trend men har precis paserat en större topp och börjat en nedåt gående trend, men bör pasera stödet runt 1300 innan treden blir bekreftad, sen är det dåligt med stöd förän man når en nivå runt 750...

Bör dock tillägga att jag inte själv tror blint på grafer nu utan anser att marknaden som helhet är grovt manipulerad, och guld/silver i synerhet ännu mer manipulerat.
Ser idag grafer och nyheter endast som kul kuriosa som i realtid ger en suddig bild av vad som händer bakom kuliserna..
Pga det bryr jag mig inte längre om vad priset på metallerna är mätt i dollar (eller valfri annan fiat valuta).
Mitt personliga tipps är snarare att om du har pengar ta tillfället i akt och köpa lite mer guld/silver nu när priset är lite lägre, men också lägga en summa i bitcoins samt börja plocka ut några tusen i kontanter i varje månad om du inte redan gör det.

Systemhet som helhet är döende och kommer med en mattematisk säkerhet på 100% att inom en relativ nära framtid falla samman, och då förlorar i princip alla pappers tillgångar allt sitt värde. Men om det händer imorgon eller om 10år är omöjligt att säga.

Ps. I sammband med raset i guld nu för några dagarna sedan så hade säkerhets kraven på guld höjts med 100% vilket betyder att hedgefonder/investerare som sitter på stora positioner pappers guld måste sälja av för att kunna tillgodose säkerhets kraven. Ds.

Posted on: 2013/4/22 23:52
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS