vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#25


See User information
Viktigt tillägg på slutet där!
Det förklarar en metod att förstärka ett prisfall ytterligare och har setts många gånger förut, först lyckas man trycka ner priset lite och sedan höjer man direkt och kraftigt täckningskraven vilket mycket riktigt tvingar stora pappersinvesterare att sälja vilket då förstås får en stor effekt då det helt plötsligt blir mycket papper på marknaden och då tokrasar såklart kursen.
Pappersguld och fysiskt guld är skilda saker ja, men priset på fysiskt guld sätts (i stort sett) utifrån pappersguldet.
Men efterfrågan på just fysiskt guld sköt i höjden i samband med raset vilket tyder på att fler och fler enbart ser det här som ett fantastiskt tillfälle att köpa! Med en starkare fysisk marknad blir det intressant att följa hur pappersmarknaden utvecklas framöver men jag tror inte man har gjort slut på alla trick man kan använda än på ett tag.
Tror guldet kan komma att röra sig mycket uppåt och nedåt närmaste tiden och med ökad volatilitet riskerar man att förlora tilltron till guldet som stabil värdebevarare hos den större massan tyvärr. Men medvetenheten om ohållbarheten hos valutorna verkar ha spridit sig så pass mycket att det kanske inte påverkar efterfrågan trots allt?
Den som lever får se!

Posted on: 2013/4/23 1:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#26


See User information
Vill inte vara en glädjedödare, men tyvärr är det inte helt så simpelt och konspiratoriskt, utan COMEX som och dom som utfärdar ETFer på guld måste kunna täcka en viss del eftersom dom står för motpartrisken på kontrakten, så när deras risk ökar kan dom tvingas höja marginalkraven.

Effekten blir då ofta ett prisras, men det är offtast kortsiktigt och blir snart inhämtat och hjälper snarare till genom att ränsa bort folk som enbart spekulerat i priset och inte "bidrar" på något sätt.. (sen kan man ju diskutera om någon gör det i sammanhanget, men det är en annan diskution)

Detta är snarare en (eller änu en) större anledning till raset:
JPMorgan Accounts For 99.3% Of The COMEX Gold Sales In The Last Three Months
http://www.zerohedge.com/news/2013-04 ... d-sales-last-three-months

I länken finns också några länkar om man vill gräva ner sig lite ytterligare i statistik, och för att få änu mer klarhet måste man nog sätta sig in i hur en ETF funkar i praktiken.. dvs vem som utfärdar dom, vad dom har som underliggande, vem som har rätt till det underliggande osv osv osv..

Posted on: 2013/5/5 0:08
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#27


See User information
När det gäller guld så säljer man inte guld, man köper. Den del av ens besparingar som ligger i guld är helt enkelt kapital man inte rör och har man köpt det för att spekulera i en snar uppgång skulle man ha satsat på nåt annat.

Men aktiemarknaden för privatsparare är en mycket snårig miljö. Jag prenumererar på Jyllandsposten som för att ge en bild av de svårigheter man som småsparare möter på aktiemarknaden satsade ett typiskt belopp om 20.000 på aktiemarknaden och sen följde man sina egna råd till läsekretsen och efter något år var man nere i 16.000. Då slängde man in ytterligare 10.000 men på tio år har man inte lyckats öka det sammanlagda kapitalet ändå. 30.000 in och kanske 16.000 som saldo vid avyttring.

Och detta var experternas egna tips!!!!

Som experten sade till företagsledaren som kom ut med en nedtonad prognos: "Bra analys!".

Guld slår detta resultat med löjligt många hästlängder, vi talar om en tioårsperiod.

Den som sitter och stirrar på hastighetmätaren när han är ute och kör ser inte så mycket av landskapet och färdriktningen...

Posted on: 2013/5/5 8:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#28


See User information
Håller med ovan. Guld ska ses som en placering på samma sätt som fastigheter och mark. Vill man spekulera i det kan man köpa olika derivat vilket då också ger högre hävstång..

Men alla som är det minsta serijösa med sitt sparande i aktier vet att man ska aldrig lyssna till "experterna" i media. Det är deras jobb att få folk som inte vet bättre att satsa sina pengar i saker. Precis som i allt annat måste man lägga lite tid på att lära sig saker om man ska kunna tjäna något på det.

Posted on: 2013/5/5 13:09
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#29


See User information

Guldets prisfall det största på 90 år

http://www.svd.se/naringsliv/bransche ... rsta-pa-90-ar_8302526.svd


Med den ökningen av räntesatser och dylikt, verkar detta för mig vara ännu en manipulation av att suga ur sakliga värdet av råvaror. Nu verkar det läge att köpa och absolut inte sälja!! Och då naturligtvis inte i guld-papper utan den verkliga klimpen.

Det finns en orsak varför länder köper in och stobankerna håvar för allt vad tygen håller...

Är guldet nästa subprimeskandal?

http://blog.svd.se/wallstreet/2013/04 ... det-nasta-subprimekrasch/

Quote:
En dokumentär från tv-kanalen CBC hävdar att bara runt 1 procent av allt guld som uppges existera faktiskt gör det.


Klart även pappers-guldet genomgått det fraktala systemet, som allt annat under banksystemets girighet.

Röstar dock själv på silver, men det är läge att köpa guld nu.

Dock är mitt råd käk först (Buffert), sen samla på saker med sakligt värde.

I fred och <3!

Posted on: 2013/6/29 9:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#30


See User information
Ja, man har hyrt ut guld till andra länder för att upprätthålla det monetära systemet, så troligen ligger det en räntesats på en sådan verksamhet.

Rekommenderar dokumentären Kapitalismens återvändsgränd som finns att se på kunskapskanalen: http://www.ur.se/Produkter/175205-Var ... vandsgrand?q=v%C3%A4rlden

Beskrivning: "Är finanskrisen över, eller är vi på väg mot en ekonomisk katastrof? År 2008 upplevde världen en av de största ekonomiska kriserna i modern historia. Regeringar och centralbanker satte in massiva räddningsaktioner och stimulanspaket i ett försök att stabilisera världsekonomin. Vi fick höra att dessa drastiska åtgärder förhindrade en total kollaps av det finansiella systemet, men en växande oro har spridit sig bland människor världen över. Vad kommer att hända nu? Några av världens mest inflytelserika aktörer inom investerings- och finansvärlden delar med sig av fakta och synpunkter kring dagens finansiella system. De talar om ett globalt pyramidspel som startade när man kapade dollarns koppling till guldet på 1970-talet, och varför "fiatpengar" anses vara en av de största orsakerna till dagens kris. Frågan är inte om korthuset kommer att rasa, utan när. "

Posted on: 2013/6/29 11:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#31


See User information
Det är 36,26 in i dokumentären. Gulddpriset manipuleras för att dollarn inte ska förlora förtroende; gör den det kraschar hela ponzi-systemet på global nivå.

Posted on: 2013/6/29 12:30

Edited by TeBe on 2013/6/30 17:25:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#32


See User information
Tankar om detta?

Han spår nytt ras för guldet

http://www.svd.se/naringsliv/bransche ... 00-dollar-uns_8329784.svd

Posted on: 2013/7/8 17:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#33


See User information


Låter absolut troligt. Iden är bara en vidareutveckling av när det först startade med guldstandard, sen silver och sen mot löftet av ingenting...

Att manipulera grundtesen är högst trolig, kommer pågå så långt till det hela imploderar tills föftet av ingenting blir uppenbart. När löftet av båget uppdagas, faller alla illusioner.

Dock kommer dessa självgoda ledare på alla sätt hålla illusionerna uppe, i en allt större motvind, för att sen försöka återuppfinna hjulet på nytt...

Sen e det ok, om ni vill fara runt i hjulet på nytt för era barn och barnbarn... Så köp både guld å silver, har själv en del. Men för mig är maten ätlig, tenderar tro guld och silver är en del svårsmält.

I fred och <3!




Posted on: 2013/7/8 21:21

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#34


See User information
Hahaha, exakt! Jag undrar Avatar, du som tänker på just detta sätt. Vad är nästa uppfinning, så vi slipper häst och vagn?

Är det inte bra om det är cykliskt; att messiah slänger ut bankirerna? Eller är det tvärt om, en livsstil som så radikalt motsätter sig pyramidala system som krävs för att vi inte ska uppfinna hjulet på nytt?

Posted on: 2013/7/8 23:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#35


See User information
För mig är lösningen relativt enkel, men det behöver var och en att ta sitt ansvar och lägga våra egna föruppfattningar åt sidan.

Vi är trotts allt människor hela bunten(Hur vi än råkar se ut) och det är enbart inom regelverket bankirsystemet där vi inte kan försörja och varandra.

Det verkar dock vara det svåraste att släppa sina egna villervallor och hjärnspöken för ett sundare och hållbarare sätt att förhålla oss till varandra och jorden.

För mig är detta inget val längre, men hur mänskligheten fortsätter med sitt naiva förhållningssätt och som strudsen stoppar huvudet i sanden, kommer att påverka alla i hur svårt vi behöver göra för att fatta det.

Se bara på alla krig, hur banksystemet allt mer gör för att hålla alla illusioner flytande. Samma sak gällande företaget Socialtjänsten som ökar sina LVU mål, för att hålla sig flytande i en allt mer förvanskat pengarsystem, där tillväxten slår ur all sunt förnuft och reson.

Du har även en matprodiktion, medicinproduktion som gör allt för att förgifta och på alla sätt möjliggöra att det sunda förnuftet inte får sin sportsliga chans att harmoniseras.

Loppet e kört, frågan e hur svårt vi behöver göra det för varandra.

Som en god vän sa till mig: "Vems regler följde då du fick din mat och tak över huvudet som liten?"

"Föräldrarnas" svarade jag...

"Och vems regler rättar du dig efter då du flyttar hemifrån?"

"Mina" är det självklara svaret.

Däremot se hur hela mänskligheten beter sig som vuxna 2 åringar i förhållande mot stater, kängurudomstolar som under påhittade kommersiella regelverk utgör slaveri i ny tappning... Under en annan fiktion som kallas samhällskontrakt, som få ens känner till och än färre sett.

Det är på tiden att mänskligheten sätter sig ner och funderar hur vill jag ha det!?

Men det håller väl på att ske ändå, förr eller senare. Att fortsätta bete sig som vuxna 2-åringar är lite som att skjuta sig själv i foten, tills vi fattar att det kommer bara göra ont på oss själva.

Vi har alla lösningen redan inom oss, vad som återstår är modet att låta den gro, utan att skylla på alla möjliga påhittade saker.

Att återuppfinna hjulet/häst å kärran, är att sparka skiten längre fram så barnen å barnbarnen får lösa sin och vår skit mot naturen och jorden. Att återuppfinna det, kommer skicka våra egna förhållningssätt till ett riktigt helvete.
Med huvudet i sanden och bibehållandet av andras påhitt och frånvaron av det egna ansvarstagandet, kommer det ske, förr eller senare.

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/9 10:56

Edited by Avatar on 2013/7/9 11:14:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#36


See User information

Bara ett tillägg till föregående posten...

Det är inte svårt att se hur det gasas allt mer för att försöka hålla samman det sista, för att sedan själva komma med lösningar som reflekteras av deras egna slogan "Order out of chaos".

I clippet finns även info om manipuleringen av metallmarkanden.






I fred och <3!

Posted on: 2013/7/9 19:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#37


See User information
En idé är ju att få igång panik hos guldägare, att få dem att sälja iväg sitt guld som sedan finns i rätta händer när guldpriserna skjuter abnormt i höjden.
Så. Jag tror att man vill länsa Kretis & Pletis guld en gång för alla. Så jag säger: Sälj INTE!

Dock är värdet på guld en illusion, som allt annat som inte går att äta eller värma sig med.

Posted on: 2013/7/10 15:53
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#38


See User information
Kloka ord Karsten.

Posted on: 2013/7/10 16:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#39


See User information
Tack!

Posted on: 2013/7/10 19:39
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#40


See User information
Köp för allt du kan, nu!

Posted on: 2013/7/10 19:50
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#41


See User information
Quote:

Karsten skrev:
En idé är ju att få igång panik hos guldägare, att få dem att sälja iväg sitt guld som sedan finns i rätta händer när guldpriserna skjuter abnormt i höjden.
Så. Jag tror att man vill länsa Kretis & Pletis guld en gång för alla. Så jag säger: Sälj INTE!

Dock är värdet på guld en illusion, som allt annat som inte går att äta eller värma sig med.

Kan nog vara så, folk säljer inte när priset är högt, kanske har storköparna svårt att få tag på guld, manipulera ner marknaden och vipps så vill alla sälja.

Hade min farfar satsat på guld istället för fastigheter och sparande hade släkten varit rik i dag, men tyvärr blev alla deras pengar värdelösa när den tyska riksmarken stendog, fastigheterna på paradgatan i en Tysk större stad som i dag skulle varit värda kanske hundra miljoner jämnades med marken av britterna, en dragkärra med några få tillhörigheter var all som blev kvar av släktens slit genom åren. Då hade en säck med guld varit en betydligt bättre investering.

Posted on: 2013/7/10 19:53
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#42


See User information

Jag gillar Max sätt att beskriva saker. I början av denna senaste snutt ang. "Stuff". En verkligen tänkvärd aspekt, gällande topicen av tråden.

Då det är en httpS länk, går den inte infoga på forumet.

https://www.youtube.com/watch?v=Go44pxdifg8


Då jag är på "resande fot" har jag upptäckt en ökande form av "harvesting" av allt som råkar ha en form av sakligt värde.


I fred och <3!

Posted on: 2013/7/13 19:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#43


See User information
SMS-guld och liknande försök att länsa guldet av massan ser jag ganska tydligt. Uppenbarligen finns det firmor som ser värde i att investera guld in mass. Har inte lust att forska i vilka som ligger bakom, men de som ligger där är sannolikt välinformerade aktörer. Marknadsföring paketerat i en infantil context som vanligt, med en förnedrande fjantig jingle. Och jag kan lova att de köper guld. Mycket guld. Lyckades dock få min gamla mor att inte sälja hennes arvegods.

Återigen - Sälj inte!

Posted on: 2013/7/14 16:08
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#44


See User information
Håller med dig Karsten, går du in i en pantbank eller guldaffär och viftar med några uns guld eller silver...

Dom låser dörren bakom dig för att du inte skall komma ut igen förrän du sålt skiten åt dom. Folk hamstrar så in i helsike om allt idag, av (uppskattat) sakligt värde att det e inte klokt. Allt annat än den fiktiva papperslappen med löften om inget alls...

Medvetandet gör sig gällande om att cyklerna återuppstår... Hoppas dock vi tar lärdom denna gång, så inte våra barn-barns-barn åker på samma pump som vi står inför...

Here is the kicker: Du äger aldrig något! Du disponerar/förvaltar bara saker under en tid!
Se bara om "lagen" gällande "besittningsrätt"...

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/14 17:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#45


See User information
Det är just spekulation som håller på att krascha hela vårt ekonomiska system. Varför spekulerar ni? Vi borde snarare beskatta finanssektorn, all sorts spekulation, så att de som gör nytta kan få skattesänkning.

https://www.youtube.com/watch?v=F_7HIxCg4is

Vi behöver beskatta spekulation i mark, spekulation i mark gör nämligen boendet dyrare än det behöver vara. Vi behöver beskatta spekulation i mat, spekulation i mat skapar hungersnöd och dyrare mat. Vi måste beskatta spekulation i guld för att de som arbetar ska få behålla mer av lönen och finanssektorn med pappersguld äntligen kan krympas.

Sälj guldet så att alla andra spekulanter förlorar ännu mer när priset dyker. Vi behöver börja dämpa wall street som lever på ert spelberoende.

Posted on: 2013/7/15 13:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#46


See User information
Håller delvis med, dock råder jag alla hålla sitt utom att låta spekulanterna fjaska om ditt å datt... Se till och ha mat, före monopolspelet!

Guld eller silver är i botten ett växlings-verktyg för handeln... Vilket gått väl bortom allt sunt förnuft i sin verkan om funktion. Ett växlingsverktyg som tagit makten över människan... Som förslavar alla via sina egna påhittade lagar och funktioner.

Att beskatta skit hit eller dit, är inte det att ta en resa igen i parisehjulet Pungu? Var det inte "skatten" som uppfanns, som satte oss alla i pottkanten från första början? Den så kallade "tillväxten", 4% per år... Vilket idag håller på att äta upp sig självt?

Taxation, without representation!?

Vi tror oss äga våra egna barn och i villervallan tro oss äga saker, utan förvaltning(enbart via ett fåneri kallat staten som ser till att suga allt ur dig under din livstid för egna påhitt). Allt efter Ditt medgivande för att inte ta ansvar!? Detta e så fundamentalt att få klipper det... Vem kom och vem kommer fara ensam?

Borde vi inte ta ansvaret och låta våra barnbarn slippa skiten på nytt?

Hur jädra missanpassade är vi!?

I fred och <3!


Posted on: 2013/7/15 15:03

Edited by Avatar on 2013/7/15 15:20:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#47


See User information
En intressant aspekt, vi får se i den närmsta om det mannipulleras mer eller om något mer är på tapeten!?

IS This The END GAME For Silver AND The Dollar
https://www.youtube.com/watch?v=Yl8qvUwazXs


Publicerad den 17 jul 2013

The US Mint Reported today that they sold 27,575,000 ounces of silver so far this month! I am working to confirm this amazing number but this could be the end game for silver and the dollar.


I fred och <3!

Posted on: 2013/7/17 19:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Guldet faller. Sälja eller vänta?
#48


See User information
guldet har tickat på uppåt sedan årsskiftet, närmare bestämt 8,6%.
http://charts.kitco.com/KitcoCharts/? ... ttom&utm_campaign=iCharts

https://www.libertysilver.se/diagram/diagram?xau=1

Kanske var det vändningen vi såg?


Posted on: 2014/2/13 20:17
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS