vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Expanderande jordklots-teorin
#1


See User information
Intressanta artiklar om en oortodox teori som säger att jorden från början var mindre, men att den expanderat. En teori som förklarar jordskorpans egenskaper mer tillfredställande än den ortodoxa teorin, men som ändå har vissa frågetecken.

Teorin om det expanderande jordklotet – Del 1
Teorin om det expanderande jordklotet





Vad tros?

Posted on: 2013/7/8 4:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#2


See User information


Nu verkar det vara ett uppehåll mot eskalleringen av jordbävningar och vulkanutbrott, som verkar ha samband med magnetpolens cirkulära resa mot sibirien.

Verkar som vi snart kommer in i resan igen, efter ett kort cirkulär form och då borde det öka igen i antal och styrka.

Så om jorden påminner om en tryckkokare som pyser och fräser, borde en expandering inte kunna vara otänkbar.

Som en geolog uttryckte sig innan Aftonblaskan klippte bort det...

"Magman verkar vara på väg up ur jorden och vi vet inte varför"."

Onekligen står vi inför en "intressant" framtid, då hela vårt levene är fullständigt ohållbart.

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/8 11:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#3


See User information
Om jorden har expanderat.
Var kommer allt vatten ifrån?

Jag menar om planeten hade varit mindre så skulle del väll vara en vattenplanet med tanke på allt vatten som existerar idag.

Posted on: 2013/7/8 12:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#4


See User information


Det finns en teori om star water... Som visar detta kommer utifrån via solen och andra yttre inskickade partiklar... Lite som imman på ett fönster eller daggen.

Det är på samma sätt hur det kommer sig det i dessa tiden på andra planeter nu uppkommer vatten... Du vet väl att även NASA påtalar om att det uppkommer visst vatten på dom flesta planeter i vårt solsystem?

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/8 21:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#5


See User information
Men kondens uppkommer inte ur intet, kondens från vatten som gas till vatten som substans är samma ämne och det ämnet kan inte komma från solen... Vad jag vet ^^. Det skulle snarare krävas att planeten som sådan på ett eller annat sätt skapade, fick eller innahde vatten på ett eller annat sätt; termodynamiken kräver att vatten återgår till sin "ursprungliga form" som är i någon dera form; så vilken form var vattnet i från början? och varför? Utifrån komplexa fysiologi-kemiska processer? Vatten expanderar inte vad jag förstått utan byter bara skepnad genom temperatur-förändringar. Ju större värme-skillnader det är desto molnigare, ju molnigare desto mer nedebörd. Mycket komplexa saker... Men termodynamiken är inte oändlig utan har en slutpunkt vilket innebär att, beroende på hur jorden skapades, så uppstod vatten-molekyler antigen genom evolutionär biologi eller att det kom utifrån planeten självt men inte från den hetaste källan i solsystemet: Häll en droppe vatten på stekpannan så ser ni vad som händer: hur kommer vatten från solen isåfall?

Jag vet inte ja... men "onekligen står vi inför en "intressant" framtid, då hela vårt levene är fullständigt ohållbart."

Det intressanta med detta forum är att hållbarhet inte diskuteras överhuvud taget egentligen, ur ett ontologiskt perspektiv. Kanske vore något för en ny tråd.

Posted on: 2013/7/9 0:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#6


See User information


Jag säger att det är en intressant teori, då saker framkommer av interaktionen med moder jord, precis som vi själva...

Dock må vi erkänna att det är lustigt att vatten äterfinns på samtliga planeter(som vi ser idag), mot att allt där ute är dött!?

Månen har vatten, mars och udda ringarna på diverse planeter, i sig själva och omlopp...

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/9 1:45

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#7


See User information
Ja, "vart kommer materian ifrån?" är den stora frågan. När en kompis visade mig denna kom vi överens att allt i stort sett makade sans, förutom den punkten.

Kanske den kom från rymden. Men å andra sidan, varför utgå från att det tillkommit något? Tänk om massan är den samma, men att det blivit ett stort hål i mitten?

Kanske denna teori går hand i hand med ihåliga jordklotet-teorin?

Posted on: 2013/7/11 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#8


See User information
Det är något vi kanske snart får se med egna ögon...





Posted on: 2013/7/11 23:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#9


See User information

Lite i ämnet och det är väl som vanligt lite annorlundare i verkligheten än vi har blivit lärd... indoktrinerade.





I fred och <3!

Posted on: 2013/7/12 12:06

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#10


See User information
Jamen det är väl ändå fullständigt att grundläggande att jordklotet expanderar. Anledningen är förstås gravitationen som gör att materia samlas här!

Denna procedur inleddes för så länge sedan och har fortgått under så lång tidsrymd, att det bara är att sätta ett likhetstecken mellan Jordens nuvarande storlek och dess ålder.

Då och då har det skett stora tillskott av materia. Ett sådant var då en jätteklump med järn träffade planeten i vad som sedan blivit Nordpolen, och genom smällen också tryckte upp landmassan som nu är Antarktis.

Blir Jorden ännu större?

Kanske det, men det får vi nog inte se i vår tid... Månen tycks vara på väg bort och försvinner om den förstås inte träffas av nåt som ändrar dess bana.

Posted on: 2013/7/30 8:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#11


See User information

En moder, som föder ungar, behöver inte befinna sig i samma rymd som inför födelsen... Skulle tycka synd om alla 3-barnsmödrar i detta sammanhang...

Vad som sker är inte någon förtäljd, snarare är den inre resan den egna sanningens sagoberättare om resan mot dig självt, vilka vi alla upplever olika.

Allt detta är Din resa, föreslår du tar vara på den i alla möjliga bemärkelser, inkl motgångar och medgågnar, för att innefå insikten av dess bådas lärdom! Fall inåt, här ligger mitt största råd!

Om Detta är "The grand Maya"(Den stora illusionen), så lär dig, människa: "Know thy self"!

Ledsen för mina udda barriärs-tryck av våra indoktrineringar. Skulle vilja avsluta med att säga;

"The pen is mightier than the sword... But One forgot who is holding the pen..."

I fred och <3!


Posted on: 2013/7/30 22:45

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#12


See User information
Om jordklotet expanderar genom tillforsel av massa, tenderar a andra sidan gravitationskraften att komprimera det vilket andrar dess fysik...

Inget gar att ta for givet

Posted on: 2013/8/2 13:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Expanderande jordklots-teorin
#13


See User information
Tycker vi borde försöka att ha en liten större reflektionsyta än bara jorden, det finns och det som pågår i hela solsystemet kan möjligen ge en bättre bild på vad som pågår.

Lyssnar till följande kanal, vilket även NASA själva ändrat sina data efter denna snubbes förfrågan. Detta har hänt flera gånger.

Även om du misstror "foliehatts" teorier gällande HAARP, trails, bunkrar eller annat, ger denna vyn en bra förklaring till varför dessa skulle kunna förekomma... Om något håller på att ske i hela solsystemet, borde då inte en reaktion från våra "myndigheter" även pågå? Sen om det är ett gäng själviska klåpare eller i ett försök att skydda mänskligheten.

Så finns det ett gäng där ute, som aktivt inte riktigt litar på "systemets lakejer", utan förbereder efter bästa förmåga. Skicka mig gärna ett PM.






I fred och <3!

Posted on: 2013/8/5 14:03

Edited by Avatar on 2013/8/5 14:24:47

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS