vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 48 49 50 (51) 52 53 54 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Hej hopp, jag var ärligt nyfiken på siffran 19, orkade inte läsa bara. Må väl!

Posted on: 2013/7/30 19:34
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Om du var nyfiken men ändå inte orkar läsa, kanske du var inte så nyfiken trots allt. Men om du är genuint nyfiken på 19, denna tråd är inte direkt den bästa informations källa.

Posted on: 2013/7/30 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Tänkte väl det, har inte tid att läsa. Kanske någon annan gång!

Må gott

Posted on: 2013/7/30 20:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Gör så jag förstår, annars du får gärna skriva till mig via [PM]. Salaam

Posted on: 2013/7/31 10:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Eh, inte så viktigt, jag får ta mig tid o läsa lite när tid finnes, just nu har jag fullt upp. Må väl

Posted on: 2013/7/31 11:11
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ramadan 2013
<ul>Följande video handlar om fastan och om de förutfattade meningar och några missledande lära om fastan från bland annat sunnis [L]. Till exempel enligt sunnis det finns hadither (på hittade nonsens) som säger att om man råkar avbryta fastan så ska man fasta 60 extra dagar (60 dagar i följd). De menar att man är skyldig Gud 60 dagar att fasta vilket är deras typiska påhitt. Koranen säger att Gud har gjort fastan enkelt för oss men de vill lägga till dessa dagar som straff vilket i sig försvårar fastan. Vad händer om man igen råkar avbryta fasta, låt sig efter 40 dagar i de 60 dagar, ska man fasta 60 dagar till igen? Människa är så påhittig, titta gärna på videon, den belyser flera aspekter av fastan.
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/rgjiaQgTHl8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Tidigare inlägg om fastan, [#1173]

Posted on: 2013/7/31 11:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Människa är så påhittig...



Tack och du själv slog huvudet på spiken... Se till religioner och söndringen av dess sanna betydelse, vilket du själv antyder mot "sunni" eller vad som, vilka inte följer din egna övertygelse? Hur kan en bok, tillskrivas ett högre syfte, om vi inte finner alla dessa svar på söndring inom oss själva? Vad skiljer oss alla, om inte människans egna påhittighet för att definiera oss själva(egot)?

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/31 15:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Du verkar inte förstå vad sunnis och deras Hadith är
Låt mig ge dig några exempel på Hadith texter de upprätthåller.
<ul>
Enligt Hadith kvinnor är underlägsna män
Enligt Hadith kvinnor får inte leda gruppbön.
Enligt Hadith kvinnor under menstruation får inte
röra Koranen, får inte Be och får inte gå in i en Moské.

Enligt Hadith den som blir otrogen ska stenas tills döds.
Enligt Hadith en kvinna får inte skilja sig från sin man om hon vill,
men en man kan bara genom att säga några ord tre gånger.
Enligt Hadith om en Åsna, Hund eller en Kvinna passerar
förbi en man som ber hans bön är ogiltig.

Vet du vad Hadith är?

Enligt Hadith en homusexuell ska dödas.
Enligt Hadith kvinnor ska täcka sig från topp till tå
Enligt Hadith den som dricker alkohol ska först varnas
3 gånger men sen den 4:e gånger han/hon varnas ska dödas.
Enligt Hadith den som blir muslim men sen går ur ska dödas.

Enligt Hadith ska männen omskäras.
Enligt Hadith att rita och måla konst är synd
Enligt Hadith använda musikinstrument är synd
Enligt Hadith guld och silver är förbjudet för män
Enligt Hadith en nu muslim bör byta till Arabisk namn
Enligt Hadith en svart sten i Kabba är från paradiset
Enligt Hadith den som råkar bryta fastan under
ramadan ska fasta 60 extra dagar i följd.

Vet du vad Hadith är?

Enligt Hadith Muhammed har makten att förhandla
med Gud för att rädda oss från helvetet på domedagen.
Enligt Hadith Gud beordrade människan till 50 böner om
dagen men muhammed förhandlade ner det till 5

Enligt Hadith Muhammed har aldrig syndat.
Enligt Hadith profeten Muhammed var pedofil.
Enligt Hadith Gud skapade hela universum för Muhammeds skull.
Enligt Hadith följa Hadith er lika som att följa Profeten Muhammed.
Enligt Hadith Profeten muhammed var analfabeter tills han dog.
Enligt Hadith hundar är onda, speciellt svarta hundar, den
som rör en hund ska tvätta sig med jord och liknade.

Enligt Hadith du kan inte förstå Koranen utan Hadith
</ul>
Hadith listan kan göras låååång...
Igen, Vet du vad Hadith är? Ingen frisk person upprätthåller dessa nonsens
som om det kommer från Gud eller en Profet. Läs och ta reda på saker och thing
innan du kritiserar och skriver något du ännu inte förstått. Förstår du vad Hadith är nu?
</ul>
Tilllägg
Enligt Hadith, den som förnekar 1 enda Hadith har förnekat hela ISLAM .

Posted on: 2013/7/31 17:02

Edited by Abyssinia on 2013/7/31 17:31:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina: Vilken sekt tillhör du inom islam?

1. varför har Gud haft så svårt att övertyga 1 miljard människor bara om den gud som du tror skriver böcker nu var en riktigt gud.

2. varför tror du att den sekt du tillhör är den ända rätta? och varför tror exakt samma sak en kristen person inom ex. ortodoxa eller katoliker ? En kastolik tycvker hans är rätt och ortodoxa är fel och tvärtom.

3. väljer man efter hur religionen passar dig själv o intar den ? annars varför kan ni inte ensas om en enda sann religion som gud skrivit?

4. Vad skulle du säga om du fick reda på att alla religionsböcker är Satans påhitt för att testa och vilseleda människorna från den orginella religionen som bärs inom en själv.

5. Har du nånsin öppnat din bok som gud på riktigt har givit dig och försökt förstå den ? nämligen ditt hjärta där också gud finns.

6. Varför måste du ha en övertygare för att tro på gud ? så som, profeter, böcker, siffror ? Kunde du inte >lita på Gud utan dessa ? trodde du ej på honom ?


Det går aldrig att övertyga en troende därför att han har redan övertygat sig själv istället för att låta Gud övertyga han.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Här får du lite wisdom ifrån en mycket gammal stenbok. om du förstår.

List ye, O man, to he who comes to you.
But weigh in the balance if his words be of LIGHT.
For many there are who walk in DARK BRIGHTNESS
and yet are not the children of LIGHT.

Easy it is to follow their pathway,
easy to follow the path that they lead.
But yet O man, heed ye my warning:
Light comes only to him who strives.
Hard is the pathway that leads to the WISDOM,
hard is the pathway that leads to the LIGHT.
Many shall ye find, the stones in your pathway:
many the mountains to climb toward the LIGHT.

Yet know ye, O man, to him that o'ercometh,
free will he be of the pathway of Light.
For ye know, O man,
in the END light must conquer
and darkness and night be banished from Light.


Edited by iSky on 2013/7/31 18:01:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@ iSky <3!


@ abyss

Du postar "Enligt" ditt å datt... av en annan urart för människans påhittighet, som din egen.

Min frågan står fortsatt gällande, vem står inte för all påhittighet av vad som skiljer oss(var och en), om inte den inbilliga mänskliga påhittigheten om sitt egna egots vikt?
Tillskriv den inre frågan om ras, länder, religioner, mänskliga lagar, cash och dess egenviktiga rättssaklighet... Hur känner din inre Jag mot ett hungrigt barn, oavsätt människans egna påhittighet, varesig den är Sunni, kristen eller vad en vars påhittighet kommer upp med?

Detta är den stora elefanten i vardagsrummet... Motsatt alla ursäkter den mänskliga påhittigheten vägrar genomskåda...

BTW: Hadith är du, utan din fruga(Högra hjärnhalvan), Universum är inom oss och kom inte påstå att din Mohammed levde utom synd... Se hur han slog ihjäl sina andra jag, för sin egna övertygelse... Är vi inte alla Guds barn?

"The One, setting to look for himself, finds God within. The One that sets off finding God within, will find Himself. This could take lifetimes, just seconds or ertenity of thoughts illusionary justifying pretense. You will become anything you set your self towards. Set your self to be a grasshopper, devine or see the Ones light as One will sooner or later through the linse of time be revealed of what you always been. All is up to you, even your own imortality, seek to dispell the illusions of thoughts and the reality of the world that you presive, will be the last vail to be conquered. In this, you will be totally free!"

I fred och <3!


Posted on: 2013/7/31 18:12

Edited by Avatar on 2013/7/31 18:32:23
Edited by Avatar on 2013/7/31 18:34:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Tyvärr du missat hela poängen och predikar dina egna ord i dina egna öron.
Jag menar hur går du runt och säger att "Hadith är du" när jag lsitat upp
för dig exmplar av Hadith. Kanske dags att släppa Moojis lära.

Eller inte... </ul>
iSky
<ul>Jag håller på skriva svar till dina frågor, till inlägg #1209

Posted on: 2013/7/31 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
*Suck*

Denna "Mooji" och has "läror", finns även lindan i denna bok du dyrkar som Koranen... Jag själv dyrkar ingen "guru", idol, bokmässigt eller former av frånsago av egna tillskrivenhet. Kunde lätt sitta runt en lägereld och ställa dig frågor, vilket du tröstlöst skulle försöka slå upp i din bok, för att sen aldrig svara på frågorna.

Jag står helt inom egna ben, ansvarig för alla handlingar... Hur många dessa dagar ens vågar självransaka i den egna öppenheten, sig självt?

Gör du detta, utan att referera till nån bok? Du svarare av gänse ursäkter!? Du som aldrig svarar på en(Finns rätt många i tråden, för en som orkar) fråga, utan citat utöver en bok du funnit en uns resonans inom dess pärmar?

Står jag å predikar? För helsingland, har jag sagt 100 gånger att du har rätt, dock försök se längre...

Predikar... Ja du, du ser dig själv i andra som en spegel...

EDIT:

Jag såg in i ett barns ögon idag (8 månader gammal) och jag såg dig, migsjälvt i dessa och barnet i sig... Barnet log... Gud har humor... Utan ord men en utsträckt arm, tillskrevs jag(Visseligen med utsträckt tunga och dräggel)... Kan du göra detta utan tillskrivandet åt en bok? Var detta barn "felaktigt" under en bok, religion, land, lag, eller annat mänskligt påhitt??

Om du tror "Mooji" är min "guru", förklara mig då varför jag sagt samma sak 20 poster tillbaka i tråden, sen före ens videon laddades upp på YT? Synkronicitet? Hoax? Och varför jag infogade den, som andra, för att vilja visa samma sak via andras ord?

I fred och <3!

Posted on: 2013/7/31 19:11

Edited by Avatar on 2013/7/31 19:28:49
Edited by Avatar on 2013/7/31 19:30:07
Edited by Avatar on 2013/7/31 19:32:06
Edited by Avatar on 2013/7/31 19:45:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Svar till iSky
<ul>0. Vilken sekt tillhör du inom islam?
<ul>Jag tillhör ingen sekt, har ingen typisk sekt ledare eller församling. Jag är bara en strikt monoteist med det ursprungliga systemet från Gud som Abraham lärde ut vilket är tydligt skriven i Koranen. Som du säkert vet det finns sunni muslimer, shia muslimer, sofister osv…. Jag är inget av de utan är bara en muslim och att vara muslim betyder ”en person som underkastar sig till Gud, skaparen, designern, formgivaren – eller du kan kalla honom vad du vill”. Om du får en följd fråga som säger ”Hur vet du att den Gud du pratar om är den sanna Guden” – jag säger som alla Profeter sagt att det finns bara EN GUD, den som har skapt allt och det är den Guden jag underkastar mig till och det är vad Koranen lär ut från början till slut. </ul>
1. Varför har Gud haft så svårt att övertyga 1 miljard människor bara om den gud som du tror skriver böcker nu var en riktigt gud.
<ul>Gud har inte svårt att övertyga, titta dig runt, all skapelse är skapade för att vi ska underkasta oss till Gud. För Gud spelar det ingen roll om det är 1 miljard eller 1 person som blir muslim för att det för det egna skull man blir muslim inte för Gud. Faktum är att, Koranen säger, en stor majoritet av alla människor som lever kommer inte underkasta sig till Gud. Det är väldig få som verkligen blir riktiga muslimer, och det är det jag strävar efter. </ul>
2. Varför tror du att den sekt du tillhör är den ända rätta? och varför tror exakt samma sak en kristen person inom ex. ortodoxa eller katoliker? En kastolik tycvker hans är rätt och ortodoxa är fel och tvärtom.
<ul>Som sagt innan jag tillhör inte till nån en sekt, och jag tror på att Koranen är rätta systemet för människan för att dels det finns inga motsägelser i den, verken internt inom koranen själv och externt det vi kan verifiera i den yttre världen. Också att Koranen som en vägledning producerar inte bara starka och rättfärdiga individer, också individer som inte kompromissar sin moraliska integritet.

Frågan om kristna, om de tar Jesus och dyrkar honom som Gud, de får göra det, det finns inget en muslim kan göra om nån väljer att dyrka en profet, djur, sten och liknade. Det Koranen lär oss om Jesu att han var en Profet och Messias och att han själv bad till Gud.
</ul>
3. Väljer man efter hur religionen passar dig själv o intar den? annars varför kan ni inte ensas om en enda sann religion som gud skrivit?
<ul>Jag anpassar mig själv till Guds system/religion inte tvärtom. Jag plockar inte verser som passar mig och förkastar de som inte passar mig. Jag är strikt monoteist och uppmanar andra till det för att det är det sanna systemet från Gud.
</ul>
4. Vad skulle du säga om du fick reda på att alla religionsböcker är Satans påhitt för att testa och vilseleda människorna från den orginella religionen som bärs inom en själv.
<ul>Vad skulle jag säga... hmm... jag måste först läsa böckerna innan jag förkastar de. I Koranen lär vi oss att, att vara muslim är något som finns i människans instinkt men världen lär oss annat på vägg upp mot vuxendom. Det originella tillståndet av människan är att vara muslim och det är inget som är främmande från vad vi redan har i hjärtat. Problemet är ju närmre människan kommer till sanningen desto mer rädd blir hon för att hon inser då att vi fick döden innan vi ens fick livet här och att det finns liv efter denna korta vistelse på jorden.
</ul>
5. Har du nånsin öppnat din bok som gud på riktigt har givit dig och försökt förstå den? nämligen ditt hjärta där gud finns.
<ul>Det är jag ständigt strävar efter alltid. Till exempel bara genom att varit aktiv i denna forum har jag lärt mig en hel del från de som skriver frågor där jag vatt tvungen att hitta svar till.
</ul>
6. Varför måste du ha en övertygare för att tro på gud? Så som, profeter, böcker, siffror? Kunde du inte lita på Gud utan dessa? trodde du ej på honom?
<ul>Koranen säger att Gud har gjort det enkelt för oss och valt ett antal Profeter och Budbärare för att vägleda hela mänskligheten. Vad gäller böcker och siffror, de är bästa verktyg för lärande och det är så vi är skapade. Vi har inte den bästa synen som ugglan, snabbaste fötter som geparden, bästa luktsinne som hunden, osv men vi har den bästa hjärnan av alla och hjärnan lär sig bäst med böcker och siffror.
</ul>
Svar till din inlägg [#1210] Läs detta jag skrivit innan och reflektera över det. [#1177]
Tack för dina frågor

Posted on: 2013/7/31 20:01

Edited by Abyssinia on 2013/7/31 20:17:37
Edited by Abyssinia on 2013/7/31 20:22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Blev av "happening" ställande gamla frågan du vägrar svara...



Abyss,


Är inte att vara en "muslim" ("Sann" muslim, vilket skämt och motsägningfull?), av att vara sann? Hur kan du då, urskilja för egen räkning andra, som inte följer Din övertygelse av vad Du ser av en vy av En sanning? Hur kan Du "I" någon form vara sann, om du inte tillger samma natur åt var och en??

Syster eller bror... I Frid!

Posted on: 2013/7/31 21:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Kan du förtydliga dig?
Jag vet inte riktikt vad du frågar mig.

Posted on: 2013/7/31 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Personligen så väntar jag på ancient text i quantum language, så som det var skrivet från början

Posted on: 2013/7/31 22:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Du må så göra det och vänta...

Posted on: 2013/7/31 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Skrifters egentliga betydelse blir ju någon annan då, så jag väntar gärna.


Posted on: 2013/7/31 23:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Om jag får fråga, den skriften du väntar på,
Vad handlar den om? Vad hoppas du kunna få ut från den?

Posted on: 2013/7/31 23:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
En liten blänkare

Protect Love, by all means, in any shape or form, cause nothing can excist without borders

The rule of manifesting, first create it's space. If there is no space, neither Love can excist

The space is your temple, and the world is yours to create freedom and paradise in, though not because you have to, only because you can

Posted on: 2013/8/1 0:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Avatar
Kan du förtydliga dig?
Jag vet inte riktikt vad du frågar mig.


Det är "stolpe ut", jag vill villfråga dig om, kalla dig tunn is, eftertanke eller annat hyffs...


Jag har bara En undran... Vill du klyva dina egna barriärer av möjligheter? Vill du sluta vara en 42(50)-årig av 6-årings mognad? Vill du lära dig känna dig självt?

Dessa av läror är vad och varför du skall "falla inom dig självt", inte frångå dig självt över en tro eller fanatism över en skrift...

Här har fortet "egot" sitt största försvar...

Vem ser du, då du sluter ögonen? Vad finns utom då, en tro?
Vem är du då du sitter i tystnad och kan inte sitta still?
Vem är denna rastlösa illusion du kan beakta om stillheten besitts och kan själv åskådas?
Vad är din kropp, du besitter tillfälligt? Utgör detta dig?

Vem/Vad är du?

Ta det lugnt syster/bror, snart lobotomeras vi alla efter noter... Men det är inga religioners hyffs å förtjänster, utom vad som vaknar inom oss alla...

När tiden är inne för detta, kommer du/var och en köras både bibeln å koranen i halsen med frågan, "Var detta du trodde jag menade med gränslös kärlek?".

I all frid och <3!


Posted on: 2013/8/1 0:25

Edited by Avatar on 2013/8/1 0:47:44
Edited by Avatar on 2013/8/1 0:53:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Tack för välformulerade svar , intressant person du är och du har intressant syn på religionen där du inte tar parti för någon av dem beteckningar islam har , såvit jag vet finns det 3 olika versioner av koraner att läsa , o den man tar till sig tillhör man det klanen eller vad man kallar det. Jag har lite frågor på dina svar med lite formuleringar om du vill och kan svara.

Jag svarar o ställer om frågor i färg och fet text under dina frågor.

Abyssinia skrev:
Svar till iSky
<ul>0. Vilken sekt tillhör du inom islam?
<ul>Jag tillhör ingen sekt, har ingen typisk sekt ledare eller församling. Jag är bara en strikt monoteist med det ursprungliga systemet från Gud som
Abraham lärde ut vilket är tydligt skriven i Koranen.

Jag kanske valde fel ordval att kalla sekt men jag vet ej vad man ska kalla dem för , hur som helst du säger att du itne tillhör sekt för att dem har en ledare och en församling. Men sedan säger du att du bara tror på Abraham som han lärde ut om gud, är inte då Abraham denna sektledaren? skaparen? är inte moskerna och framförallt MECCA en församling ?


Som du säkert vet det finns sunni muslimer, shia muslimer, sofister osv…. Jag är inget av de utan är bara en muslim och att vara muslim betyder ”en person som underkastar sig till Gud, skaparen, designern, formgivaren – eller du kan kalla honom vad du vill”. Om du får en följd fråga som säger ”Hur vet du att den Gud du pratar om är den sanna Guden” – jag säger som alla Profeter sagt att det finns bara EN GUD, den som har skapt allt och det är den Guden jag underkastar mig till och det är vad Koranen lär ut från början till slut. </ul>


1. Varför har Gud haft så svårt att övertyga 1 miljard människor bara om den gud som du tror skriver böcker nu var en riktigt gud.
<ul>Gud har inte svårt att övertyga, titta dig runt, all skapelse är skapade för att vi ska underkasta oss till Gud. För Gud spelar det ingen roll om det är 1 miljard eller 1 person som blir muslim för att det för det egna skull man blir muslim inte för Gud. Faktum är att, Koranen säger, en stor majoritet av alla människor som lever kommer inte underkasta sig till Gud. Det är väldig få som verkligen blir riktiga muslimer, och det är det jag strävar efter. </ul>


2. Varför tror du att den sekt du tillhör är den ända rätta? och varför tror exakt samma sak en kristen person inom ex. ortodoxa eller katoliker? En kastolik tycvker hans är rätt och ortodoxa är fel och tvärtom.
<ul>Som sagt innan jag tillhör inte till nån en sekt, och jag tror på att Koranen är rätta systemet för människan för att dels det finns inga motsägelser i den, verken internt inom koranen själv och externt det vi kan verifiera i den yttre världen. Också att Koranen som en vägledning producerar inte bara starka och rättfärdiga individer, också individer som inte kompromissar sin moraliska integritet.

Frågan om kristna, om de tar Jesus och dyrkar honom som Gud, de får göra det, det finns inget en muslim kan göra om nån väljer att dyrka en profet, djur, sten och liknade. Det Koranen lär oss om Jesu att han var en Profet och Messias och att han själv bad till Gud.
</ul>
3. Väljer man efter hur religionen passar dig själv o intar den? annars varför kan ni inte ensas om en enda sann religion som gud skrivit?
<ul>Jag anpassar mig själv till Guds system/religion inte tvärtom. Jag plockar inte verser som passar mig och förkastar de som inte passar mig. Jag är strikt monoteist och uppmanar andra till det för att det är det sanna systemet från Gud.
</ul>
4. Vad skulle du säga om du fick reda på att alla religionsböcker är Satans påhitt för att testa och vilseleda människorna från den orginella religionen som bärs inom en själv.
<ul>Vad skulle jag säga... hmm... jag måste först läsa böckerna innan jag förkastar de. I Koranen lär vi oss att, att vara muslim är något som finns i människans instinkt men världen lär oss annat på vägg upp mot vuxendom. Det originella tillståndet av människan är att vara muslim och det är inget som är främmande från vad vi redan har i hjärtat. Problemet är ju närmre människan kommer till sanningen desto mer rädd blir hon för att hon inser då att vi fick döden innan vi ens fick livet här och att det finns liv efter denna korta vistelse på jorden.
</ul>
5. Har du nånsin öppnat din bok som gud på riktigt har givit dig och försökt förstå den? nämligen ditt hjärta där gud finns.
<ul>Det är jag ständigt strävar efter alltid. Till exempel bara genom att varit aktiv i denna forum har jag lärt mig en hel del från de som skriver frågor där jag vatt tvungen att hitta svar till.
</ul>
6. Varför måste du ha en övertygare för att tro på gud? Så som, profeter, böcker, siffror? Kunde du inte lita på Gud utan dessa? trodde du ej på honom?
<ul>Koranen säger att Gud har gjort det enkelt för oss och valt ett antal Profeter och Budbärare för att vägleda hela mänskligheten. Vad gäller böcker och siffror, de är bästa verktyg för lärande och det är så vi är skapade. Vi har inte den bästa synen som ugglan, snabbaste fötter som geparden, bästa luktsinne som hunden, osv men vi har den bästa hjärnan av alla och hjärnan lär sig bäst med böcker och siffror.

Vad skulle du säga om Gud skickade dessa profeter för att visa folket hur man kunde vara, så om du vill vara en sann Muslim så borde du inte tro på Abraham eller Moses eller för dessa grabbar trodde inte på någon profet eller bok dem trodde på Gud och fann honom på det sätt, liksom muhamed och jesus heller inte underkastade sig en BOK eller profet, utan dem underkastade sig till Gud ? eller har jag fel ? .
och på detta sätt skulle även människorna göra , att underkasta sig Gud på riktigt med hjärtat och med all styrka och kärlek.
Och dem är FÅ som underkastar sig Gud på riktigt, vilket du också nämner längre upp ex : Faktum är att, Koranen säger, en stor majoritet av alla människor som lever kommer inte underkasta sig till Gud. Det är väldig få som verkligen blir riktiga muslimer, och det är det jag strävar efter

[b]Det jag försöker förklara för dig är just vad du skrev i denna ovan text. Troende människor som intar en bok eller går efter en profet är inte en som underkastat sig gud på riktigt. Dem har underkastat sig profeten och boken och väntar på belöning i utbyte.

En sann person som underkastat sig Gud är exempelvis profeterna om nu alla av dem var sanna, sedan finns många andra figurer så som ur koranen en intressant figur som hete al-luqman.

hur som helst i ditt fall vad jag märker är du en intressant figur med stor kärlek till Gud , du har kommit dit där du påträffats av 3 olika koran versioner och tolkningar av dem. Hade jag varit du och varit en Guds underkastare hade jag kastat iväg alla dem tre koraner och kört en skum i trumpeten på alla dem profter som skrikit i örat på dig , för att tysta ned dem ett tag och börja nångång lyssna på GUD när du har underkastat dig på riktigt endast till han och ingen annan vid sidan av dig eller honom.

Jag hoppas verkligen att du inte tar personligt av något jag sagt, jag talar med öppet hjärta.


/ Tack för dina svar igen.


Edited by iSky on 2013/8/1 1:14:22
Edited by iSky on 2013/8/1 1:16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior du skrev...
<ul>"Protect Love, by all means, in any shape or form, cause nothing can
excist without borders, The rule of manifesting, first create it's space.
If there is no space, neither Love can excist...."
<ul>
Svar
<ul>Fina ord -Jag hade kunnat ta din text ord för ord och hänvisa dig till verser,
allt för att visa att det som redan finns i ditt hjärta, är vad som finns i Koranen.
Och att det du väntar från där bortom, finns redan här, men kanske inte ännu.
Bara Gud vet det vi inte kan veta, Må Gud vägled dig och oss alla.



Posted on: 2013/8/1 2:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 48 49 50 (51) 52 53 54 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
54 user(s) are online (54 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 54

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS