vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 49 50 51 (52) 53 54 55 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Jag sa till dig att jag inte förstod vad du frågade efter
så jag bad om du kunde förtydliga dig, men sen kommer du
med 12 nya frågor som det skulle göra saken letar. Avatar jag förstår
inte vad du vill att jag ska ska skriva till dig. Gör så här Fråga mig EN FRÅGA.

Bar en fråga i taget!

Posted on: 2013/8/1 3:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Stolpe ut, som vanligt... Godtar du ens en fråga, av hjärtat, ärligt svarad, utan ursäkt av böcker?



Här står "enkla" frågan, som du efterfråga;



Vem/Vad är du?

Posted on: 2013/8/1 3:12

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Vem jag är, det är inte relevant till ämnet.
Vad jag är, jag är en troende person som tror endast på Gud.

iSky
<ul>Jag håller på skriva svar till ditt senaste inlägg

Posted on: 2013/8/1 3:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ursäkter kära bror/syster...

Quote:
Vem jag är, det är inte relevant till ämnet.

Hur kan detta inte vara relevant, som tolkaren, men som gafflar av rena tråden, skaparen av den, Dump-majstern?


Så VAD/VEM är du? SVARA PÅ EN FRÅGA!

Du kom inte hit (i livet) för att ursäkta dig... Inte heller tar du med dig boken... Jag dog, och jag skicka igen mig... Lite talan har jag av egen erfarenhet!

Skulle utgöra en eloge åt ADMINS, som nu av egen skapare av tråden visar inte det finns lärdom, utan repeat and follow...
Vaken.se är inte en dump post-forum...


ADMINS:
Quote:
Vem jag är, det är inte relevant till ämnet.
Vad jag är, jag är en troende person som tror endast på Gud.


Vad mer behövs för "fight club" är detta, av trådskaparen självt? 52 sidor... Av dynga?

<3!

Posted on: 2013/8/1 3:31

Edited by Avatar on 2013/8/1 4:00:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Avatar
<ul>Jag svara och kommenterar dina kommande inlägg, om jag upplever
att de är relevant till ämnet. Annars framöver, jag förblir tyst till dina inlägg.

Posted on: 2013/8/1 3:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Din tysnad har gått 52 varv utan svar... Du är skenhelig, kära syster! Du förkunnar allt ur en "dump", utan rättsido av saklig frågan.

Hur kan du ens kunna något, utan svaran av nån av posterna du skriver? Du svarar aldrig på något, du förkunnar all din sak via andra, enligt eget tycke av acceptans!

Du är en åter-rapare utan svar, på frågor! Du tillskriver dig rätten att döma, men ej ta ansvar för dina poster...

Hur kan du göra detta, medmänniska?

Så svara på frågan igen... VEM/VAD ÄR DU?

Du själv bad mig ställa en fråga, nu unflyr du dig den!

Sällan har nog en tråd fått så många "anmärkningar", INGET har haft av 19 utom kortspel att anmärka på...

Posted on: 2013/8/1 4:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@Abyssinia

Jag läste ur "energiboken", räcker för mig, må gott!

Posted on: 2013/8/1 4:20
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Det är ingen fara, jag tar inget personligt här, tvärtom jag uppskattar dina frågor. Det är inte ofta man får en genuin fråga som dina. Nu till fråga om sekt, jag förstår att du kanske inte hittade rätt ord till din fråga. Vad gäller "Ledare" "Församling" det är inget fel i sig med ledare, trots allt vi alla är våra egna ledare och vissa bland oss är födda som ledare för andra. Också sociala varelse som vi är det är naturligt för oss att gruppera oss. Koranen förbjuder inte dessa saker, Koranen uppmanar oss troende till att förena oss som grupp för att göra rättfärdiga verk. Ingenstans i Koranen kommer du hitta verser som säger att muslimer ska förena sig för att göra onda verk.

Jag ser hur du menar med din fråga om Abraham, men du ser det från omvänt håll. Jag skrev "Jag är bara en strikt monoteist med det ursprungliga systemet från Gud som Abraham lärde ut vilket är tydligt skriven i Koranen." Alltså Gud kommer före Abraham, Gud lärde Abraham den raka vägen och han är den första som kallade oss ”Muslimer”. Och det gäller samma för alla Profeter och budbärare som kom efter Abraham. Med andra ord en riktig muslim underkastar sig inte till människan utan bara till Gud. Du nämnde [al-luqman], det finns en hel sura med hans namn, läs gärna det och se om Koranen säger att du ska dyrka Luqman istället för Gud. [Länk]

Din fråga om Koranen som bok, Koranen beskriver att om Gud skulle börja skriva all sin visdom i en bok, om man tog alla hav i världen som färg och alla träd som pennor, det skulle inte räcka till. Så att vi har en Koran som är komplett och lätt att förstå är en nåd från Gud säger Koranen.

Vad gäller tre olika Koran, jag håller inte med dig. Vidare dina funderingar kring om att underkasta sig med hjärtat, det stämmer helt för att man kan lära sig Koranen utan till i huvudet men om man inte är underkastad från hjärtat, då är man inte muslim. Även detta är något som redan finns i Koranen.

Posted on: 2013/8/1 4:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Vem jag är, det är inte relevant till ämnet.
Vad jag är, jag är en troende person som tror endast på Gud.




ADMINS!? Inget ansvar, bara dumps... Ni har allt som era regler säger emot, sagd av trådskaparen självt!

I frid!

Posted on: 2013/8/1 5:18

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarriorResized Image

Posted on: 2013/8/1 15:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Med en stor nypa chans att anses som skogstokig, fåntratt eller vad som den mänskliga villervallan i sin illusion dömer, säger jag något som denna drömmarnas drömmare delgav mig. Varför han trugar på engelska, är möjligt att han vill visa sig utanför egots egna villervalla.;

Take heed child,

My return and the awakening of man, are One and the same, there has not been no division, only but in the minds of men.

Until you place your self on the cross you your self built, you shall have all your wars of division to any type of bounderies until you come to see that these are truly your own chains... As I unvail my self to you, dear child, so will you also seek me within.

As I unvail myself to you, so also shall you become as me, bounderless. You are all my children, as I am in all of you!

Until you become, honest in the childs enbodyment of mine so shall you drink the bitter choices you make. Allt this by placing your self free of your own enchainment.

Seek no chelter in the excuses of outerly fictions, unless you want to delute your self from your own immortal task.

Come child, place your feet in my shoes and merge thyself with me again, thou there only is an illusion this too is separate.

I am the dreamer of dreams, and I also linger in you, each and everything you will become to be and precive by thyself!


Sås... Skogstokig? Du gör vad du vill med detta, förkasta, ta till dig eller kuta i motsatt håll...

Posted on: 2013/8/1 16:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Hej igen och åter tack för dina svar. Vi är ju här för att lära av varandra och försöka förstå dem olika synvinklar man har. hade vi alla varit exakt lika dana hade det inte varit så roligt att leva, tur att vi är alla olika, men så lika på många sätt o vis.

Saken är att om du först tror på abraham eller muhammed så ger du dem makten kraften att vara över dig , större än dig och närmare gud än dig, om jag nu inte har fel. Därför att dessa var i direkt kontakt med Gud vilket du också verkar sträva efter men verkar som du itne riktigt vågar tänka klart när du kommer dit. Hur somhelst så är jag övertygat om att du kommer att släppa böckerna och profeterna när du känner att du har tillräckligt i bagagen för att klara dig på egen hand, och när du insett att Gud har gett dig exakt lika mycket som han gav till Abraham,moses o andra profeterna, och att du står lika nära Gud som dessa gjorde och har alla dem redskap du behöver för att nå dit.

Jag skrev ingenstans att man ska tillbe al-luqman eller se han som gud vet ej hur du missförstått det. Jag nämnde honom bara som en av dem som underkastade sig gud men att han var mycket speciell på sitt sätt... berättelsen om luqman är intressant när man förstår baktanken med den.

text ur wiki: Denne Luqmān beskrivs som en lyhörd man; alltid vakande över djuren och växterna i sin omgivning samt stadd i försök att förstå världen baserat på de synintryck han tog del av. En dag medan han sov under ett träd, kom en ängel till honom och sade att Gud ville skänka honom en gåva; antingen den profetiska gåvan eller att bli en vis man. Luqmān valde att bli en vis man, och när han vaknade upp från sin slummer blev han uppmärksam på att hans sinnen skärpts. Han kände fullständig harmoni med naturen och kunde, bortom deras fysiska verklighet, förstå den inre meningen hos tingen. Genast böjde han sig ner och tackade och prisade Gud för denna underbara gåva.

I vilket fall som , trevligt att prata med dig, o trevligt att se en person som har sådan kärlek till gud , det tid du lagt ner på skriva alla dessa sidor visar också din styrka på stor vilja. Det hade varit mycket intressant att tala med dig även ur ditt fria perspektiv , menar saker som kommer ur dig utan att du blandar in koranen eller annat tänk och när du börjar tänka i banor som du kanske nu inte vågat.

När gud vill och ser att du är redo kommer han låta dig att acceptera dig själv inann han accepterar dig , för gud skulle aldrig acceptera varken Abraham, moses, jesus muhamed eller andra profeter om dessa profeter hade förnekat sig själva och inte accepterat sig som enskilda från mängden och dem såg och strävade efter gud därför att dem kände sitt hjärta.

I slut ändan vill jag säga ur min vinkel, att det är bättre att tro på en bok och en profet och göra det helhjärtat , än att tro på något man inte vet vad man tror på och med halvt hjärta.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Ja vi är olika det är så Gud skapat oss. Så olika som vi är förstår vi också saker på våra individuella förutsättningar. Menar att en matematiker har lätt för siffror, musiker för ljud, målaren med färger osv.. Detta i sig är ett testamente från Gud att vi är olika. Men det kvittar hur olika vi är, gravitationslagen är desamma för oss alla. Eller det kvittar hur olika vi är, alla vi dricker från samma vatten.

Jag tror du missar poängen med Profeternas budskap. Koranen säger inte att du ska sätta dig under eller över Profeterna. Om du sätter Profeternas över dig blir du en idoldyrkare och om du sätter de under dig gör dig själv högfärdig. Det Koranen lär ut är att de är exemplar för dig att ta lärdom från (Precis som Luqmans visdom, som du inte har problem med). Hela iden om att de ska ha varit mäktiga och osv.. är bra ett mystifierad nonsens som genomsyrat i människans sinne alldeles för länge och Koranen förtydligar det för dig i klar språk. Läs i Koranen om de misstag Profeterna gjorde, de var människor precis som alla andra, de drack samma vatten som du dricker idag. Jag tror du måste först läsa Koranen för att förstå vad det är jag skriver här.

Vidare du säger att jag inte behöver Koranen och att jag måste acceptera mig själv, att jag inte vågar osv… Det där är bara dina ord och förblir ingen annans än dina. Om en vanlig bok säger till dig var en god människa, du har ingen problem med det, men när Koranen säger till dig exakt samma sak du säger, Nej det där behöver jag inte. Låt mig då fråga dig, Har du läst Koranen? Om svaret är "Ja" Vad fick dig att avvisa det (eftersom det är det du förespråkar)? Om svaret är "Nej" Hur kan du då avvisa något du ännu inte läste?

Posted on: 2013/8/1 18:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Hej igen!

Du tror att jag missförstått profeterna och deras budskap, men så är det faktist inte , utan vi ser det ur helt olika perspektiv. Det jag ser hos profeterna är exakt vad jag ser hos dig, bara att dem riktade sig direkt till gud utan mellanhänder, dem offrade allt dem hade tillomed livet och deras rykte för Gud, det fanns profeter och religioner även i deras tid med dessa herrar motsate sig dessa och gick endast på guds väg. efter stor strävan och utsatta för massa tester fick dem slutligen upperbarelser samt blev mer och mer övertygade om Guds existens. Inte för att någon har överygat de för dem hade massor som kunde göra det, men för att dem framför allt själva trodde så mycket på Gud att dem var villiga att ge allt, och Gud kände deras hjärtan och han svarade.

Jag tror knappast att gud ville att en bok skulle skrivas och att den skulle följas, han ville att människor ska finna gud med sin strävan och med sin äkthet utan att begära något i belöning eller att någon annan än Gud själv övertygar dem.. Därför är det få som udnerkastar sig gud på riktigt för att dem vågar inte ge sig den platsen hos gud att dem tror att gud skulle vilja ha med dem att göra. Med andra ord man ska inte göra som en profet säger , man ska vara som en profet är.
Hur vi vrider och vänder så blir det idol dyrkan eftersom människan tror på Gud genom en mellanhand i form av en profet eller bok. At lura sig självt är bland det farligaste man kan göra i detta livet, och bland det svåraste är att vara ärlig mot sig själv.

Vad gäller koranen så har jag faktist läst den ganska noga. I början gillade jag den man kände sig upphöjd och den var fantastisk känsla att läsa den. Men Gud ville inte att jag skulle följa den då han upptäckte att jag hade rotat i andra saker som många inte vågat och det var han nöjd och stolt över, och sedan dess har jag fått både se och vara med om saker som jag bara kunde drömma om i yngre åren.
Jag fruktar inte längre satan, demoner eller gjins, då jag vet att gud ständigt är vid min sida, jag klagar aldrig nånsin på gud om en olycka eller något annat händer mig, jag tar lärdom av vad det försöker säga till mig istället, och jag skulle aldrig överge Gud om ens hela världens rikedommar gavs till mig och gjorde mig till planeternas kung eller om alla världens olyckor drabbade mig så skulle jag fortfarande så fort jag öppnar ögonen tacka det för att jag åter fick se ljuset.

Om gud en dag skulle ställa mig till svars och fråga mig varför jag ej trodde p deras profeter och böcker. så skulle jag svara till han att jag fann något som jag inte kunde förneka längre hur mycket jag än ville och som talade en mycket klarare språk . Det är Vattnet, Ljuset, Jorden dem var allt jag behövde för att tro på Gud och dem enda saker jag säkert vet är av Gud.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Som sagt jag tror du har fått det fel. Du sa att du har läst Koranen och påstod då att Gud ville att du skulle ta avstånd från Koranen,... jag måste tyvärr säga till dig att du har vilseledat dig själv. Däremot eftersom det inte finns tvång i Guds system, du är fri att välja som du vill och du må tro eller inte tro på vad du vill. Det som Koranen uppmanar människan är att komma hem till det originella systemet från Gud och det är att vara Monoteist. Det innebär att man inte tror på nåt annat än Gud och detta är vad alla Profeter sagt och lärt ut. Motsatsen till Monoteist är Polyteist vilket är dyrkandet av människoskapande gudar, djur, naturen, personer, det egna egot, solen, stenar osv…. Så att säga, för mig, ditt argument håller inte.

Posted on: 2013/8/1 23:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina, du får tro som du vill och även jag, vi är här för att diskutera och lära av varandra inte övertala eller tävla vem som har rätt.

Vem ger dig rätten att säga att jag vilselett mig själv ? när jag säger att Gud inte ville jag skulle fastna på den texten då han visade mig något så mycket större. tvekar du på gud ? är det inte gud som bestämmer allt som ska ske, och allt är skrivet redan...
Det jag gör är bara följa guds väg, hade jag fått bestämma helt själv , hade jag faktist valt att köra en ferrari vara ute och knulla brudar varge helg, festat och inte brytt mig ett skit om varken religion eller andlighet eller om gud eller all orolighet som pågår runt världen. Det hade varit roligare att vara dum och oansvarig , men tyvär har jag inte tillåtits göra det , och jag bär på stort ansvar och stor sorg och beskymmer i min rygg vilket jag kan stå ut med 12 timmar (100år). och jag säger det samma om dig, du har heller inte valt det du gör för att det är så kul och så lätt , nej du har din ansvar och din uppgift att utföra, det är upp till Gud vad han gett dig och varför han gett dig.

Du säger ju emot dig självt när du säger att du bara tror på Gud , och skillanden mellan polyteist och monoteist. Du tror på framförallt minst 6 profeter och 3 olika böcker. att tro på en bok är det samma polyteism, att tro på en profet är polyteism . skillanden är att du tror på profeten och jag på solen, du på boken och jag på himmelen , men samtidigt tror vi också på Gud.

I verkligeheten tror du först på profeterna o sedan gud, för utan profeterna hade du nog inte funnit gud, kanske hade inte gud exiterat alls för dig om inte profeterna fanns, trots att gud alltid funnits.

Så nej, du tror absolut inte bara på Gud, du tror på människor och på änglar . Det är skillnad att bara tro på gud hur mycket du än inte vill förstå.

men men, vi ska inte göra det långt . om jag kommer på någon fråga kommer jag fråga dig, annars känns det som att jag berättar för mycket om mig själv istället o det blir lätt att göra listan lång utan att komma nånstans.

Föresten, ber du varge dag ? ger du zakat ? planerar du resa till mecca ? var exakt i position lägger du koranen när du läst den ? tvättar du dig innan du tar koranen i handen ? och vilken version av koran läser du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Koranen borde förtydliga allt för dig. Om inte, vad kan jag säga… går du din väg så går jag min väg. Koranen viktigaste budskap är att tro på Gud men om du nu säger att Koranen uppmanar dig att inte tro på Gud, du får göra som du vill. Vilket egentligen är vad du säger indirekt, att dyrka något annat än Gud som till exempel solen eller liknande. Jag länkar dig [Sura 109] och efter det tror jag inte att vi har så mycket att diskutera. Salaam

Posted on: 2013/8/2 1:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Ok abyss ska ej störa din stämning. jag bara frågade och sa vad jag tyckte och ville höra din version, jag träffar många muslimer och jag är öppen för dialog med alla dem jag träffar. och för mig är alla rent troende människor goda människor som har det för god avsikt. därav skulle jag lita mera på dig än new agare eller trolösa atheister.

Förstår inte varför du vill få till att jag skulle tro att jag tror Gud är solen ?

men för att stämpla det hela, så kan jag klargöra att Solen, Jorden, Månen och andra planeterna är mina Profeter.

jag har en sista fråga till dig om du vill besvara ? När Gud skapade oss så skapade han även alltingen omkring oss. Bland annat skapade han vattnet inte bara för att vi ska leva utan även tvätta rent vår kropp och massa med blommor o växter vi kan skapa shampo av . men vet du vad han skapade något fysiskt för att människan skulle tvätta rent sin själ med?

kom bara inte o säg koranen, religion, fastan, för allt detta är mänskliga verk och är inte fysiska saker, koran, religion,fasta är intget tvättande det är att måla över det gamla. Men det finns något som gud skapade just för att människan skulle tvätta rent sin själ med, och det finns över hela planeten av just den anledningen. Vet du vad det är? och hade du vågat tvätta dig om du fick reda på vad det var för något ? Om nej : varför tvekar du på Guds verk? Om ja: vad fick dig att övertygas ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Vad menar du med din fråga, att Gud skapade
vatten för att vi bland annat ska tvätta våra själ med?

Posted on: 2013/8/2 3:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Nej , abyss , jag menar om du vet vad för något som Gud skapat som är till för att tvätta vår själ med?

Vattnet kan vi ju bara tvätta rent vårt kropp med och inte själen som du vet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Vad vill du säga?
Gud säger inte att du ska tvätta din själ med vatten.

Posted on: 2013/8/2 3:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Alltså vad håller du på med abyssina ? vill du inte förstå frågan med meningen eller försöker du bara slinga undan den genom att förvräng det?

eller så är du lite för trött.... hur som det var frivilligt, men det ser ut som du inte vet. enkalre säg nej än försöka förvränga det rakt i ögonen på en när jag upprepade frågan 2 gånger.

om du inte vill jag ställer mera frågor till dig i framtiden säg till nu så jag är medveten om det.

sov gott.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Gud har inte skapat nåt för att vi ska "tvätta" vår själ. Det Gud
uppmanat oss är att rädda våra själ genom att dyrka Gud och vara rättfärdiga.

Posted on: 2013/8/2 3:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
ok Abyss. eftersom du inte hört talas om det eller vet om dess existens så finns det inte för dig helt enkelt. men det finns och det har alltid funnits o kommer alltid finnas . den kommer att leva så länge människan lever och är en av dem saker som kommer dö ut allra sist på denna planet när tiden är inne.

Man använder först det 1 gång så att själen blir ren, och sedan riktar man sig till gud och underkastar sig honom med ett rent själ. Därefter när du tillber /underkastar/ tackar gud så håller du den redan renade själen fortsatt ren. och du behöver ej tvätta den mer än 1 gång under en livstid.

Både Abraham och Moses kände till dessa saker mycket väl men dem pratade aldrig öppet om det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 49 50 51 (52) 53 54 55 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS