vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 50 51 52 (53) 54 55 56 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Jag har ingen aning vad du pratar om och jag vill inte heller veta vad det är.

Posted on: 2013/8/2 4:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information

Blir allt mer tydligare att tråden enbart är propaganda och medfullständig ovilja att mötas för allas lärdom och deltagande. Jag önskad dig bästa av alla världar, men då oviljan att mötas och i godanro växla varandras erfarenheter uteblir all form av värde med tråden. I mitt tycke, är det precis detta förhållningssätt, vilket skapar all skit vi ser i världen.

God natt!

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/2 11:09

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina. ok jag misstänkte att du inte visste och jag hade inte tänkt vara så dum att avslöja det ändå, så vida jag ej träffar personer live och känner dem riktigt riktigt bra.

Så jag skulle vilja säga till dig att du verkar vara i stort behov av en själs rening, då du inte nöjt dig med koranen har du tagit till dig nummer för att försöka övertyga dig själv . guds text som ni kallar det i koranen räckte inte som källa tydligen för att övertyga dig. Vidare svarar du itne på frågor som inte passar dig , elelr så försöker du förvräga innebörden av frågorna.

Jag känner dig mycket väl och vet vem du är. det är bra skillnad på dig nu och förr, men du börjar sakta inta din gamla form igen. frågan är när resten av forumet får veta vem du är, om dem inte redan vet, om dem nu värdesätter att veta vem du är.

Må väl.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Jag låter dig spekulera och håller dig i ett tillstånd av gissning om vem jag är för att, ju mer du skriver desto mer uppenbart blir det att din text stil och struktur avslöjar dig som en gammal polyteistisk typ som skapar nya konto enbart för denna tråd. Jag menar vem registrerar sig "2013-07-03" och skriver alla sina inlägg direkt i denna tråd och skriver vem jag är osv… Det där är ditt spel, säkerligen har du spelat det flera gånger om. Jag låter dig fortsätta spela, men om du ska ha diskussion med mig, jag säger till dig redan nu, radera ditt konto sen kom tillbaka som ny person, då kommer du ha en liten locka där du kommer kunna växla några ord mig, tills jag räknat ut att du är den soldyrkande typen med polyteistiska agenda. Om du inte förstått vad jag försöker säga till dig, detta är mitt sista inlägg till iSky.

Posted on: 2013/8/2 14:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
All kunskap vandrar från punkt A - B genom fri vilja, allt annat är ett gott försök, men har visat sig aldrig fungera!

Ställs frågan finns det utrymme, allt annat är lönlöst!

Posted on: 2013/8/2 14:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Om nån säger till mig att 1 + 1 = 3
Eller som Kristan menar 1 + 1 + 1 = 1
För mig det är lönlöst att fotsätta diskutera.

Posted on: 2013/8/2 14:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina... först av allt , vem är du att dömma mig vad jag är ? och varifrån har du hittat på polygeism ? du har hela tiden vägrat förstå att jag inte sätter mänskliga arktyper vid guds sida som ni gör... Dem jag kallar profeter " äkta profeter" det är som jag sagt flera gånger , är Solen , månen och resten av planeterna. Då jag endast tror på gud och inget annat så tror jag också bara på det som jag med all säkerhet vet är hans verk.

>Du har även börjat kopiera mina ideologier med eller utan vetskap av dig vet jag inte. men jag ser tydligt hur du förändrats med tiden.

Jag gjorde inget speceillt för att dölja vem jag är ? eller gjorde jag ? tillomed bilden jag har säger sig självt. Har inte varit aktiv här på 8 månader , och jag har sagt till dig långt innan att jag återkommer då och då.

Vet inte varför du fruktar mig så mycekt att du inte vill svara mig längre, hoppas jag inte har gjort något mot dig.

! Islam är ju fredens religion sägs det, men varför är du ovän i stortsett med allihopa på denna forum? har du inte funnit freden i koranen än?

jag ser att vattnet har börjat rinna över denna kanna och är nog snart dags för admins att dem täpper till den för alltid då det inte ser ut att finnas något motiv till denna tråd.



PS: vill bara även meddela om att denna tråd har fått 80.000 views pga av trådskaparen har tryck in F5 lite varge dag för att öka från 10 views till 1000 , tar inte speciellt lång tid, testa själva.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag vet egentligen inte vad ni diskuterar, jag kollar bara in energin i texten ni skriver. Så lyssna kanske inte så mycket på vad jag säger :)

Må gottast...

Posted on: 2013/8/2 15:16
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
iwarrior, och vad menar du med det?`vad spelar det för roll om du kollar energin när du itne kan göra något bättre åt saken ? är det så här du laddar dig med energi :)

föresten hur gick det med era 2012 uppvakanden och era andlighet skulle nå sin max? känner ni att ni tagit er frammåt eller bakåt? väntar ni på 2016 nu ? vad är erat syfte på detta forum exakt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Att du säger "lyssna kanske inte så mycket på vad jag säger" samtidigt som du säger Kunskap vandrar från punkt A - B skapar förvirring. Det är som att säga "här är min text men läs inte den" eller "lyssna på mig men ge ingen respons".

Förväxla inte detta med rätten om att inte behöva yttra sig. Saken är att om väljer att inte yttra sig mot någon/något, det finns inget i världen som kan tvinga denne, det är principen om yttrandefrihet.

Posted on: 2013/8/2 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@Aby, Jag har inga frågor för tillfället, så jag läser inte så mycket.

Angående 2012, jag ser att maskinen håller på att vrida sig rätt enligt vad mayafolket sade. Först kommer möjligheten, den kände jag av 2012, sen kommer effekten.

Eftersom jag pysslar med energi och medvetande så gör jag också som jag gör, jag slänger in ett kort ibland som kanske kan passa. Sen om jag har rätt eller inte visar sig, kanske är det ibland något jag skall lära mig själv av det jag gör.

Ett "hot" tips har jag dock, ta en sak i taget, en fråga i taget, en förklaring i taget. Ju längre tiden går ju mer kompakt blir ljuset, misstolka inte.

Mitt syfte just nu visar sig från stund till stund, mitt mission är att förändra socialförvaltningar, uppenbarligen. Sen vad det har med forumet att göra vet jag inte, men jag har hängt här sen 2004, så det är väl som det är.

Må underbart!

Posted on: 2013/8/2 15:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Hmm, gillar att säga som det är, istället för att mitt mission är att rensa socialförvaltningar, jag har gett mig fan på att skapa en bättre värld och att skydda nästkommande generation från korrupta socialtjänstemän. 4-5 st har redan fått sluta eller sagt upp sig, bara början om dom tänker hålla på så här.


Posted on: 2013/8/2 15:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
iwarrior, förstår knappt inget av vad du snackar om.
jag tycker mig se mer förvirrade människor nu än någonsin.... ni kanske tror att ni har vridit om maskinen , frågan är åt vilket håll er maskin går.
är det inte dags för er att vakna och slänga mayan skräpet samt allt newage skit i brännslevalven och börja hitta eran egna väg. varför måste alltid människor vänta på räddare?

Förstår däremot ditt syfte att krossa socialförvaltningen och jag hoppas och ber till stjärnorna att du lyckas krossa dem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Debatt, Koran eller Bibel
<ul>Koran eller Bibel. Vilken är det sanna ordet från Gud? Denna debatt är mellan en Sunni och Kristen. Försök se förbi sunnins skägg och den kristnes predikande. Här är en kort utdrag från debatten, Om du vill se hela debatten klicka [Här]

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/xYFl-mKrbK4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/2 17:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Koranen är en kopia av biblen, biblen är en kopia av babylon alla är skriva av kungar och gud har aldrig skrivit kommer aldrig skriva en bok som gör att människor dödar varandra för, det är Satans verk och inget annat och en dag ska jag pissa på era profeter när vår tid kommer, om ni ska bli tvugna att titta på.

Må rensings tiden komma snart då 94% av befolkningen blir rensade från ytan, må Black-Suns & Illuminaterna uppfylla sina syften så jorden åter blir grön och fredlig och rensad
på alla satanister och deras blodiga böcker och hus.





 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Mayaskräpet skall studeras och förstås, det tar några år. New age träder vi in i nu, en nya era, the age of aquarius. Spiritualitet är för övrigt inte new age.

Det spirituella jag pysslar med är den samma som shamaner i olika länder, fast med en annan ton. Förstås det inte så är det bara för att man inte har vetskap om vad det är.

Antingen så är man spirituell eller inte. Alltså, antingen lever man med en ande eller inte.

Som jag sagt förut, vetenskapen har numer visat världen att var och en har en själ, vill man inte veta av den så är det som att inte acceptera en del av sig själv.

När Du drömmer så "new age:ar" du! Du får bilder från metafysiken.

Har man inte möjlighet att drömma eller liknande så är det bara för att man har för mycket aluminium och flour i kroppen, lätt fixat.

Varför jag lyckas arbeta så hårt som jag gör angående socialtjänsten, är för att jag har en stark ande, den kan man träna upp.

Må gött

Posted on: 2013/8/2 17:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
iwarrior,

vist betyder new age ny tids era, men den har 2 innebörd liksom spirtualiteten har 2 versioner en äkta och en falsk.

Den falska hittar ni i böcker , vidos och hos kulteruer som maya kulturen. Den äkta kan endast du själv finna.

New-age spritualism handlar om att omvända människor till att bli andliga samtidigt som den växer deras ego till maximal, du ska tröänas till att acceptera saker och ting mycket lättare, new age spritualism handlar helt enkelt bara om att göra dig till en ren Egoist med mjukis byxor.

Den är hämtat ur bra källor och man har omvänt på fraserna , liksom satanist filmen och boken The Secret. Där skapar dem rena egoister och ger falk hopp och tro.

Riktigt Andlighet är en mycket farligt vapen vilken dem inte vill att människor ska beväpnas med, därför delar dem ut plast vapen så att soldaterna ska tro att dem är beväpnade till max , men kruten i dem är kraftlöst och när du väl behöver använda det så kommer det klicka.

Det finns ingen på planeten som kan lära oss andlighet , det är något man måste leva ett helt liv för och fortfarande kommer vi aldrig bli fullständig andliga. Sedan har Gud skapat oss knutnävar och styrka för att vi ska använda detta styrka när orden inte räcker till, även dessa nävar håller ni på att bli avväpnade på.

Rediga sanningen finns skrivet redan i himmelen som på jorden, när du börjar se den kommer du inse att inga böcker i världen eller kulturer kan lära dig ens 1 blöad av vad du kan lära dig av Guds verk.

<tilläg, så länge ni talar svenska, engelska, eller övriga människoskapade språk kommer ni att vara vilsna för evigt, för att vilseledningen finns i själva språket dem skapat åt er, ju längre ni läser desto längre ifrån kommer ni från det orginella språket som ni borde försökt lära er istället för att memorera lergubbe babel.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Hej Abyss! Jag har följt denna tråd ett tag jag håller inte med allt du skriver men jag tycker att den är den mest intressant tråd på vaken. Jag tror jag börjat fatt vad du försöker säga att alla som delar sig i olika sekter i islam inte är riktig islam. Du skriver alltid att sunni och hadith är ingen islam men sen postar du upp debatt video med en sunni och kristen vad är din motiv där?


Posted on: 2013/8/2 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
@iSky, jag läser inte böcker, följer inte vad andra säger, lyssnar bara på vad jag bär på samt den energi som berör mig. Sen beskådar jag mig själv och världen från väldigt långt avstånd ibland, enda säkra sättet att komma till insikt med grunden till ens agerande och världens funktion.

Man blir lätt blind av alla smådetaljer inuti boxen, vilket vill säga, allt för nära.

Örnen har precis just den metaforiska betydelsen också, dom som var "shamaner" förr i tiden hade möjlighet att beskåda och förstå problem på ett djupare plan.

Inte så svårt, dock så behöver man plocka bort sitt ego totalt, och se sig som en del av allt istället för att tro att man är nåt i all denna smet.

Posted on: 2013/8/2 22:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Razz,

Skulle nog säga den var intressant, men nu högst verkar den mer "farlig" för någon form av spirituell självkännedom. Den söker läsare att frånsäga sin egna sanning, för efterrapningar av andras... Om Gud skapade allt, så skapade den samtliga religioner, inklusive människans varianter...
Att enbart klänga till en, framför allt en bok, i verkan säger ni i handling att Gud begick fel. I min vy är detta lite själviskt och egots natur gör sig gällande.

När någon försätter sig själv på en pidestal och endast predikar, är detta egot som löper amok.

Spiritualism, vilket iSky syftar till är något helt annat. Spiritualism är full naken öppenhet för ens egna brister och begär, i självläran av att finna sig självt för bättring mot sitt sanna väsen. Ur denna process, urkommer visdom. Jag har träffat så många, som predikar, men handlingen motsäger orden som strömmar ut. Samtliga former som syftar till "Lyssna till mig, inte din inre röst", är vi illa ute. Här skall gärna egots pillemariska finhulighet misstänkas ha ett finger med i spelet.

Spiritualism är självkännedom, där egot är konbinationen för att nå hjärtats visdom. Färden är tuff och en vandring har många fallgropar.

Så länge den inte enbart tillskriver dig självt vikt, men ser samma i samtliga alla, är vi på god väg att ens inse vad spirituelism verkligen är.

Människan i sin dis-harmoni, är så långt i tassemarkena av hjärnspöken, mot sitt potential. Vilket visas i dessa dagar då världen allt mer beter sig allt galnare...

Det finns säkert många läsare på vaken, som gjort egot till sin egna slav och fråntagit dess tidigare kontroll. Dock finns många som en är slavar under dess kontroll.


Jag har en granne som sa "Lyssna till denna "Guru", men "skjut honom/henne" sedan". Vad detta menar är att lyssna, finn dina egna svar på vad som sägs. Hamna inte att avge din egna sanning åt andra, för här riskerar du förkasta din egna sanning åt andras våld, varesig det är en bok eller församling.

Att frivilligt göra sig till åtlöje till och från, ger även egot en känga(Detta vill inte egot erfara), vilket i grunden hjälper dig bryta dina egna ramar åt vad som är möjligt.

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/2 23:07

Edited by Avatar on 2013/8/2 23:23:58
Edited by Avatar on 2013/8/2 23:26:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag förhåller mig inte med att döma någon, så ta inte illa upp någon. "Gods words" är enligt mig 2 stentavlor, max. Allt annat är skapat av människan. Det är så jag ser och förstår det.

Ju mer reason jag ställer mig på, ju större "mind"

Jag är inte ett/en mind, jag är väl mer eller mindre kontentan av hjärtat mitt. Jag tycker mig förstå att allt gott kommer därifrån, dock inte genom att bara kasta blommor, kärlek har gränser också, utan gränser kan inget existera!

Posted on: 2013/8/2 23:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=y1VG7895XnU

Acceptera den metafysiska världen så finns den där!

Posted on: 2013/8/2 23:43
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Tror man att man är kroppen så är man den, vet man att man är något annat så är man allt!

Posted on: 2013/8/2 23:44
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iwarrior
<ul>Ju mer du skriver desto mer visar du att du har ingen aning i det du håller dig fast till. Jag menar hela det här 2012 fenomen med Mayaskräpet, inget har hänt ser du inte det? Inget så kallade "Global massuppvaknade" har ägt rum, jorden axel har inte vridit sin axel och definitivt har vi inte hamnat i så kallade 4:e, 5:e dimension, öppna dina ögon och kolla på klockan, vi är i 2013 och världen är desamma som det var 2012 med bara lite mer vilsna typer som projicerar sina önskatänkande på en gammal stenkalender, fråga Avatar, han har drivit en lång tråd på detta. Och hela detta New Age nonsens, det är inget nytt med det, det är en ur gammal polyteistiskt idoldyrkande satanistisk religion där alla dyrkar vad de önskar allt från jorden, naturen, planeter, gudinnor, osv...

Posted on: 2013/8/3 0:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 50 51 52 (53) 54 55 56 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS