vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 52 53 54 (55) 56 57 58 ... 61 »


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Debatt, mellan sunni och kristen
<ul>Vem var det sanna Jesus? Den kristne säger att Jesus ä Gud och dog för människans synd, sunnin säger det där är inte rymligt dels för att tron på treenighet är ologiskt och om Gud dog av människans hand vem är det då som syr . Om du vill se hela debatten klicka [Här]

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/tJmqmHMXZqQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/3 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information

Rubriken "Debatt, mellan sunni och kristen" borde få var oh en magsjuk...

Här är ett blått lag och ett rött (ALLA VAL NI FÅR), för en debatt om vilket och endast dessa två lag skall ni välja och endast ta del utav, ditt eller datt, men se inte efter alternativ... Då e du demonisk, vilket jädra fjask!

Samma mönster tycks pågå i samtliga av illusionens lager...

Borde få vilken ärlig medmänniska och den giva sina ytterta prestationer att vända sig i grave.

Som en god broder sa; "Fifaaan"

Vilken ynkedom vi trälar oss själva genom i alla former av dynga, för att slutligen välja ta vårt egna ansvar... Bättre fly än illa fäkta, var det inte så? Finns ingen social-kärring med rak ryggrad idag(Domenic fallet), finns fan ingen domare som står ynka själv svarande för sitt åtagande(Förvaltare av ett förtroende)... Tillåt mig le, nu ter sig framtiden allt ljusare, om detta är vad ni kommer på via "systemet" har att slänga mot oss...

Börjar detta inte brinna under era arslen än, kyrkor till självaste bankirer pack? Fattar ni inte att ni är rökta? In the art of war: "The one that starts a battle, knowing it has won, by knowing its enemy, can never be defeted" Nått sånt gick det som...

Ledsen för yttring... Fick till mig en fånig ursäkt gällande DO och ärendet för Domenic... Förbaskade dåliga ursäkter för sitt definierande som medmänniskor!

Då Backjack, behöver en tvåa via 19... 20 hade varit bättre, så ess utgör 1 och 11 i botten.
Gäller satsa högt! För att inte få för långt från topic

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/3 19:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Tilla alla läsare, deltagare.
<ul>Denna tråd just nu med 88815 visningar, 1298 inlägg och 55 sidor, har blivit den diskuterade tråden på grund av att det har vatt många som varit delaktiga i den. Mina intentioner var inte att driva den så länge så när tråden når 100 000 visningar avslutar jag mitt deltagande i den och kommer att be ADMIN om att låsa den. Efteråt om Gud vill kommer jag med en ny tråd, utöver det för min del, fortsätter jag mitt arbete på min hemsida [www.alem.se] som just nu genomgår uppdatering. Alem öppnas upp om 6 dagar och 57 minuter.

<ul><ul><iframe src="http://free.timeanddate.com/countdown ... 2013-08-10T20:00:00" frameborder="0" width="208" height="98"></iframe>

Länk till Alem klicka [Här]

Posted on: 2013/8/3 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Tack Abyss, det finns hopp! 7h and counting, eller en hög deltagare som hoppar dubbelfota på F5, för att slutligen nå 100K!

Bästa av all lycka, syster/broder!


I fred och <3!

Posted on: 2013/8/3 20:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Visningar kan man stå själv för, det är bara att våldta refreshknappen så tickar det på.

Posted on: 2013/8/3 21:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyssina du måste svara på en fråga innan du går ifrån denna tråd.

Väntar du dig att komma till paradiset?
om ja , varför ?

om nej ? varför?

Om vet ej? Varför?
--------------------------------

Om vi utgår ifrån att du får smaka på helvetet? vad ska du kunna göra åt det nu ? eller vad har du tänkt att göra för att ta dig ifrån helvetet när du når dit?

Om du vill till paradiset vill du leva där förevigt i den kropp och form du har och känner idag? är det den du vill ta med dig till paradiset?

..

Förövrigt har det varit intressant att du varit här som muslim, jag har känt dig tidigare när du även var kristen och en tid då du var varken dem eller de.





 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Quote:

iSky skrev:
Förövrigt har det varit intressant att du varit här som muslim, jag har känt dig tidigare när du även var kristen och en tid då du var varken dem eller de.


Abyss kommer aldrig svara på dina frågor... Du har en evighet av sidor där folk vill ha sina svar på sina undran, vilket inte faller honom/henne i smaken!

Däremot är precis det du syftar till jag tidigare beskrev att människans gudar är krigets gudar, ej själens eller den riktiga. Varesig du är muslim, kristen eller what not!
Är precis åskådaren som tolkar, direkt kommen åt "know thy self"!?

Men nu väntar jag Abyss svar på din fråga, som inte kommer komma i saklighet! Cirkusen går om å om igen...

I frid och <3!

Posted on: 2013/8/3 22:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Så fort han märkte vem jag va så slutade han att svara, när han först tyckte mina frågor var bland dem finaste han hört på länge.


eftrsom han verkar ha skapat sina egna islam regler så kanse han har svårt att svara trots allt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
han verkar ju vara exakt som han är mot koranen , även mot oss här på forumet..

Dem suror som inte passar honom dem lyssnar han inte på , men bara det som passar han... allt som inte lämpar sig honom är dåligt och fel.

Det är därför han inte vill till höra sunni muslim som är det äkta inom islam och be 5 gånger per dag för att det är jobbigt, och han säger säkert att gud är speciell mot han , så han behöver ej be som andra.

Så är det med folk när dem inte är nöjda med det dem redan har fått , och dem har glömt att det tog ca 24 miljarder år att tillverkas och komma till denna livet, denna paradis, dem vill till en annan paradis fort innan dem ens tittat sig omkring.

Varför skulle gud skicka några till en annan planet , om dessa människor inte redan var nöjda och glada med detta .


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Abyss – Videon mellan Sunni vs Kristen jag hajar vad du menar, jag ska läsa koranen för en gång skull och få det gjort. Kan du posta videon Sunni vs Monoteist du sa att du skulle göra det. Jag har en fråga också, du sa innan att islam inte har 5 pelare, kan du förklara hur du menar inte det liksom basic i isalm?

Posted on: 2013/8/4 16:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Razzrobb
<ul>Ja min intention med är att debatten folk ska lyssna till det de säger och ifrågasätta de just på det de påstår kommer från Gud. För att, för kristna Gud har INTE sagt att han är tre och att jesus var honom själv, för sunnin, även om debatten inte handlade om just detta, Gud har INTE sagt att vi som muslim ska följa människans påhittade attributsord (hadith) till profeten. Det argumentet i sig leder en till mitteln av dessa två poler och om du förstår detta kan jag säga till dig att du har kommit långt, men bara Gud vet.

Vad gäller islams 5 pelare, jag säger att det är påhitt för att det finns inga verser som säger ”Islams 5 pelare” det är bara påhitt. Jag säger inte att de inte är viktiga vilket de är, jag menar bara att islam är mycket mer än 5 punkter och Gud har inte listat upp dessa punkter sådär. Dessutom i den första pelaren "trosbekännelsen" säger de att man ska säga "Jag bekänner att det inte finns någon gud utom Gud, och att Muhammed är Hans profet". Men "trosbekännelsen" som finns i Koranen är ”Jag bekänner att det inte finns någon gud utom Gud”. Punkt slut där!!! Koranen säger inte att vi ska lägga profeters namn vid sidan om Gud, och vi vet att Profeten Muhammed var den sista profet och det är inget vi behöver säga i "trosbekännelsen".

Utöver det jag önskar dig lycka till med Koranen, Må Gud visa dig vägen och berika dig med kunskap och visdom. Om det är nåt jag kan hjälpa dig med det är bara att fråga och debatten mellan monetesit vs sunni kommer jag lägga upp i nästa inlägg.

Posted on: 2013/8/4 21:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Gud gör avtal och handskakning med djävulen , samt ger honom både jobb och gör han till kung av underjorden.

Så som det låter ser det dessutom knappast ut som att det är Gud som talar, han tar tag och andas in något till henne en ande.

OM du inte tror på ufos redan så borde du kasnke börja tänka ifall denna gud kan vara ufos..


Dock finns en helt annan förklaring till denna berättelse vad det talas om egentlignen, och innebörden av änglarna och ibles. dem finns där uppe .:)


[38:71] Din Herre sade till änglarna: "Jag vill skapa en människa av lera.

[38:72] När Jag har format henne och andats in i henne något av Min ande, fall då ned [alla] på era ansikten inför henne!"

[38:73] Därpå föll änglarna ned på sina ansikten, alla

[38:74] utom Iblees som [vägrade] av högmod och blev en av dem som förnekar sanningen.

[38:75] [Gud] sade: "Iblees! Vad avhöll dig från att falla ned inför den som Jag har skapat med Mina händer? Tog ditt högmod överhanden eller var du [alltid] en av dem som anser sig förmer än andra?"

[38:76] [Iblees] svarade: "Jag är bättre än han; mig har Du skapat av eld - honom skapade Du av lera."


[38:77] [Gud] sade: "Bort härifrån! Utstött skall du vara
[38:78] och Min förbannelse skall [följa] dig till Domens dag!"

[38:79] [Iblees] sade: "Herre! Bevilja mig en frist till den Dag då [människorna] skall uppväckas från de döda!"

[38:80] [Gud] svarade: "Du skall vara bland dem som beviljas en frist [/b]

[38:81] till den Dag vars ankomst är känd [bara av Mig]."

[38:82] [Iblees] sade: "Jag svär vid Din Allmakt att jag skall leda dem alla vilse

[38:83] utom [sådana] bland dem som är Dina sant hängivna tjänare!"


[38:84] [Gud] sade: "Detta är sanningen - och, vid Mitt sanna ord, -

[38:85] Jag skall fylla helvetet med dig och de människor som följer dig, alla tillsammans!"

[38:86] SÄG [Muhammad:] "Jag begär ingen lön av er för detta [budskap] och jag är inte en av dem som ger sig ut för att vara vad de inte är.

[38:87] Denna [Skrift] är ingenting mindre än en påminnelse till alla folk;

[38:88] innan lång tid har gått, kommer ni helt säkert att inse dess sanning."

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
För att kunna älska något(n) annat(n) utanför sig själv så skall man först älska sig själv. Kärleken startar inom en, inte utanför en, det är en kraft som gror och växer utifrån hjärta och själ.

När man har tagit det steget så kan man bibehålla kraften, sen börja att älska sig själv genom andra.

Gör man så, så faller allt dömande bort, vilket i denna tråd inte är ett faktum i någon form eller mening.

Posted on: 2013/8/5 2:20
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
iWarrior , kärlek är en magsjukdom som håller magen i levitation under ca 3 veckor för att sedan återgå till normal läge. En man som älskar sig själv för mycket riskerar att bli instängt i sitt trygga bur för att där försöka behålla det lilla han har kvar och på så sätt missa det stora som finns utanför hans rosa område.

jag förstår din omtanke. anser själv att män behöver ärlighet vilket kommer framför kärlek, när du kan vara ärlig mot dig själv och andra så kan den moral du har inom dig inte tillåta dig begå synder . Även kärleken du bygger till någon kommer då komma av en ren och ärlig väg.

På något sätt tror jag att många av er som pratar i dessa termer är fasta vid någon annans visdom / mycket newage blandat spirtualitiet... Det är en avbeväpning av folket på en psykologiskt tekninkst sätt.

För att jag ska visa och känna kärlek för en människa jag itne känner måste min ärlighet övertyga mig om att det jag älskar och visar kärlek till är äkta och kommer ifrån hjärtat... och inte som du säger som jag uppfattar det att visa kärlek till någon med " monalisa leende" och hänga tavlan på väggen för att beskådas och beudras av andra, jag har ingen behov av andras kärlek eller bekräftelse på mig.

För att hitta en redig broder måste du äta en säck med salt tillsammans för att sedan se vem din broder var.

förövrigt är jag ej här för at bråka med folk eller dömma, utan säga dem ord jag skulle kunna säga till min egna blodsbroder utan att måla & parfymera orden rosa eller lila...






Edited by iSky on 2013/8/5 13:20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Sura 4, Vers 49 - 55
<ul>[4:49] Har ni märkt de som upphöjer sig själva? I stället
är GUD Den som upphöjer vem Han vill, utan minsta orättvisa.


[4:50] Lägg märke till hur de hittar
på lögner om GUD; vilken grov överträdelse!


[4:51] Har ni lagt märke till de som fått en del av skriften,
hur de tror på idoldyrkan och falsk lära, och sedan säger,
"De som inte tror är bättre vägledda än de som tror!?"

[4:52] De har gjort sig till föremål för GUD fördömelse, och
för den GUD fördömer kommer ni inte att hitta någon hjälpare.


[4:53] Äger de en del av den högsta makten? Om de gjorde det,
skulle de inte ge människorna så mycket som en gnutta.


[4:54]" Är de avundsjuka på människorna för att GUD öst
Sina välsignelser över dem?
Vi har gett Abrahams familj skriften
och visdom; vi gav dem stor auktoritet.
[4:55] Vissa av dem trodde på
det, vissa av dem avfärdade det; Helvetet det enda rättvisa straffet för dem.

Posted on: 2013/8/5 15:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information


Jag undrar jag, vem som verkligen satt sig på denna "Pidestal"?

Posted on: 2013/8/5 16:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Hmm, fånigt!
Den kärlekskänsla jag pratar om har inte nåt med jaget att göra, inte ens i närheten. Jag är empat, försök förstå mig.

När Du står framför en människa som Du älskar, jag menar ärligt, så fylls Du av energi, från topp till tå, och detta hanr inget med magen att göra.

Den energi som Du håller då, om Du står framför någon som känner likadant för Dig och alltet, så kan Du känna energin rinna tillbaka. Detta har endast att göra med att älska skapelesen och allt som vibrerar i den/med den!

Om Du kliver ur boxen fullständigt så finns denna känsla till godo! Så fort Du sätter ett enda ord på den så tappar Du vibben, det är något som tar många år att lära sig. Alla barn uppfattar jag kan det, det är samma känsla som modern och barnet har för varandra, total kärlek utan ord, utan förklaring, den bara är där.

Posted on: 2013/8/5 16:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det handlar om total tacksamhet till att finnas och att vara. Glädjas åt stunden totalt, precis som ett barn, precis som vi glömt och blivit lärda att inte känna. Det är en fundamental egenskap, inte ett new age trick

Posted on: 2013/8/5 16:29
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Vi är på olika båtar iwarrior vilket jag fullstängit förstår.

Alla strider på olika sätt och som tur är att är så..

Och du hoppar nu på något helt annat på tal om kärlek. blev nog missförstånd kanske.

Hur menar du att du ska älska en människa som du aldrig har sett? eller att du plötslig ska älska allt ? älska då också hitler för hans vackra tankesätt han hade inte för det han gjorde.

jag tycke du ska fortsätta med din kärlek till alla på ditt sätt och strida på det sättet.

Om universum hade fungerat på det sätt du påstår så hade inget nytt uppkommit nånsin.. 2 stjärnor skulle sitta mitt emot varandra och bara titta mot varandra och le så brett i all evigheter.


Jag har lämnat min drömbox för ganska så längesedan och därför är det kasnke lite svårt att komunicera med vissa hör på en annan nivå än "bok" och "religions" nivå.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Ska berätta en sak. Ibland träffar jag, inte så ofta men det händer, människor som blir vänner för livet, vilket jag kan snacka med om precis allt. Vi kan sitta i timmar och vädra, under tiden håller vi båda med om allt vi säger. Straxt innan det händer så markerar vi båda, vad är det för annorlunda med Dig, varför känner jag så mycket energi?, och det kan vara både kvinnor och män. Det tar 5 minuter innan vi båda börjar öppna oss.

Som jag sade, det är en egenskap man behåller från barnsben och som man förstärker i ett senare skede i livet, dock så månte man kliva ur boxen totalt.

Jag har aldrig misstagit mig, och inte den andra heller. Vi känner varandra på några få minuter.

Det där med att lära känna varandra efter någon vecka eller månad handlar endast om program/religion/kultur och vilket som passar till en.

Står det öppet så står det öppet o då är man lika som bär!

Har träffat människor från alla religioner tror jag, men inget program i dem har ställt sig före det mänskliga.

Sätter man program före sig själv så får man sitta o grunna på att hitta ett lika program, kan ta tid, eller evigheter!

Posted on: 2013/8/5 19:43
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
En gång har jag bestämt träff med någon jag inte riktigt visste hur denne såg ut, men jag såg det på gången på bra avstånd vem det var och att det var denne jag skulle träffa.

Posted on: 2013/8/5 19:44
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
iwarrior. Ok nu förstår jag mera vad du menade och instämmer med vad du säger delvis, fast vi tar det inte längre än så.

På tal om riktigt goda vänner o sådana man kan prata allt med om och samtidigt acceptera varandras slut syn är ju det allra bästa man kan ha. då vet du att med en sådan god vän kan du ven säga saker till han som svider o inte bara gör han glad... och man kan även ha saker den ene inte håller med om fast samtidigt förstör inte det vänskapen eller filosofitimmarna tillsamman.

ett sådant kan vara ene tror på ufos medan inte den andre. en annan sak är mycket konstigt med människan, varför man alltid vill övertyga varandra om saker och ting . och varför blir man glad när man ser en lika ? sedan när man ska vara god och snygg, en troende klädd man, etc , varför blir alla människor glada när dem blir bekräftade av andra människor? varför ska det alltid finnas en bekräftelse behov hos människan som sätts framför allt annat i världen , tänk efter på det riktigt noga och minst 90% befolkningen är likadana.
detta finns inom alla fronter från religion till mode och affärslivet.

I det antika tiden var det mycket mycket större strävan efter det än nutid, exepelvis alla profeter som existerat inom alla religioner och alla "kungliga" faroner strävade efter att bli bekräftade och deras odödlighet var att så länge deras namn skulle användas så länge skulle dem leva. Den som levt längst hittills inom nu abraham religinerna är vad jag känner till Amon-ra , nr både kristna och muslimer bett färdigt en bön säger man Amin eller amen med hänvisning till gudarnas gud, guden som blev ett.

Sorry det blev lite offside snack där :) hur eller hur vad jag vill säga är att om du är medveten om vi ska leva 100 år i detta liv , ska vi då inte istället ta vara så mycket tid som vi bara kan på att komma på nya saker och försöka hitta nya sätt och saker att prata om som kommer ur våra verkliga upplevelser och ej repetera eller leva i det historiska tiden. Vi har gott om tid att gå tillbaka i historien när som helst. Du kan kan göra det NU , men gå fram i framtiden lika snabbt går inte om man ej skapar sig en väg .

Vi är bara nyckläckta fortfarande gula kykling ungar som knappt nått sitt fulla form och utseende , för att inte tala om det medvetenhet och kapacitet man kommer att uppnå när vi har blivit tillräckligt unga och mogna människor, men dessa mogna människor kommer inte att ha Polarstjärnan som sitt norra väglednings stjärna , det var deras förfäder. dess färd är mot en ny stjärna.

fred.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
(y) som man gör på facebook :)

Posted on: 2013/8/6 2:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Debatt, Endast Koran (Koranist) vs Hadith och sunna (Sunni)
<ul>Längst till vänster har vi Koranisten (mannen i blå jacka) och Sunnin är den tredje mannen från vänster (mannen med skägg). Video är inte den bästa kvalité men den duger nog för att förstå skillnaden mellan en person som håller sig enbart till Koranen (monoteist) och en person som upprätthåller både Koranen och hadith texter. Debatten börjar med frågan, räcker Koranen nog eller måste vi ha både Koranen och hadith? Om du vill skipa introduktionen gå direkt till Tid 0:07:00

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/1MZSibvupDo?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2013/8/7 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 52 53 54 (55) 56 57 58 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS