vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 57 58 59 (60) 61 »


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Ojj.. Det kanske är för stora frågor för att finna svaret i koranen abyssina.... Ställar inga fler frågor till dig... Ibland är tystnaden det bästa svaret, och många sådana svar har du gett oss.

Om du vill och vågar , samla till dig 4-6 imamer och ordna en träff mellan oss, jag kommer möter er ensam i moske eller vart ni vill. i annat fall får du fortsätta fylla din sida med videos och annat bullshit som du gjort till nu och leta efter din nr 19 i rashads personliga koran.


Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul>Saken med dig är att du hittar på lögner sedan när man fråga dig om att verifiera din fakta försvinner du i ofullständiga hieroglyfer som om det är ett svar. Jag svarar inte på dina frågor dels för att jag finner de orelevanta för mig, och dels för att jag inte läser dina text. Du är en vilsen person, tyvärr du tycks inte förstå vad det är du säger och helhets sammanhanget av dina resonemang. Och jag har definitivt inga intresse i att sätta min in i din fragmenterade världsbild mm. Strax tråden har 97 000 visningar och nu drar jag det sista rycket och därefter jag är klar med er. Sannerligen har jag haft tålamod med er.

Posted on: 2013/9/3 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyss. Du tar för hastade slutsatser.. har sagt att ditt klara svar kommer.. Egyptisk efterlämning är så stor , mycket större än vad du kan tro...

jag började dock med en bild till at börja med för att se vad du ser.. för om du inte ser den första bilden och tolkingen av den i koranen så är du totalt vilsen och förvirrad.

jag vet som gammal muslim att man inte vill se det som strider eller kan motbevisa ens religion, jag har fullt förståelse för den blindhet man sätter sig in i när man är låst i en box med en bok.

Som sagt, om du tar med mig till en moske bland andra lärda så behöver jag inte gå så långt att hitta en egyptisk bild, jag har annat att erbjuda er live som jag inte kan framställa här på ett forum. Jag är alltid öppet för det. I annat fall är jag även öppen för en helt vanligt möte med dig och andra forum medlemar för endast vänskapens , tidens och livets skull, det är något jag hade sett framemot mycket.

tackar för din stora tålamod, och förlåten är du även om du tänkt något illa om mig eller om du sagt något illa till mig. jag tar inte åt mig dina handligar, du är och kommer fortfarande alltid vara en broder men bråka kommer vi göra då och då. så som bröder också ibland gör.

Vi ses


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
iSky
<ul> Det kvittar hur mycket jag än skriver du tycks inte förstå. Och
du gnagar fortfarande samma ord från dina gissningar.
Jag ska ta och sluta älta med dig. Må Gud vägleda
dig och Må Gud visa dig den raka vägen.

Posted on: 2013/9/3 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Abyss , vad är det du ältrar om , är du ingen bror ?


Har sagt till dig för länge sen att jag kommer vara med dig till slutet av tråden! du vet varför.

har ett par råd till dig.

1. Gå inte runt och sprid falsk islam med Rashad Khalids redigerade koran och dess förbjudna numerologiska påhitt och 19. OM du ändå ska sprida islam gör det på ett äkta muslimskt sätt och tolkning utan någon numerologi och rashadism.

2 .Om du har fått en enda människa att bli troende på detta 100.000 visningar så lär du sitta bra till vid guds läktare, men du hade nog gjort mer nytta om du hade åkt till syrien eller annan land hjälpa dem du kallar för bröder dem är i stor nöd, och din bok säger till dig klart och tydligt gör din plikt! Vad gör du här blad alla fria själar ? tror du inte dem flesta av dem redan sutit i samma bur som du och dem känner igen dem från långt håll.
Dem har uppfunnit himelen och du vill ta dem till lådan under jorden där du verkar har tagit dig frivilligt och nu känner du dig rädd och osäker , du vill ha andra med din team. Om du hade varit trygg och säker hade du inte kommit hit och försökt.

Försök aldrig skada vår folk!

Må även dig finna vägen till Gud och med hjärtat, för stor är han för att vistas i boken.


Edited by iSky on 2013/9/4 0:13:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Våra Profeter och Budbärare
<ul>Följande ska ska jag posta exemplar av våra Profeter och budbärare om hur de presenterade sanningen och hur människorna avvek från sanningen. Lägg märke till konsekvenserna av de otroende. Jag börjar med Noak fån Sura 7, Vers 59 - 64.

Noak
<ul>[7:59] Vi sände Noak till sitt folk med orden,
"O mitt folk, dyrka GUD; ni har ingen annan gud än Honom.
Jag befarar för er straffet på en storslagen dag."


[7:60] Ledarna bland hans folk sa, "Vi ser att du gått långt vilse."

[7:61] Han sa, "O mitt folk, jag har inte gått vilse;
jag är en budbärare från universums Herre.


[7:62] "Jag levererar min Herres budskap till er och ger
er råd, och jag har kunskap från GUD som ni inte har.


[7:63] Är det så märkligt att en påminnelse skulle komma
till er genom en man som er, för att varna er och leda er
till rättfärdighet, så att ni ska kunna uppnå nåd?"


[7:64] De avvisade honom. Följaktligen räddade vi
honom och de med honom i arken, och vi dränkte de
som avvisade våra uppenbarelser;
de var blinda.</ul>

Posted on: 2013/9/4 12:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Sluga Ältra om Noa, det kan jag läsa på biblen och om jag vill gå på ursprunget läser jag det babylonska versionen.

Det låter som du få för dig att du är en NOA. Mår du bra abyssina?

Vilket jävla sanning kom dem med ? kan du förklara sanningen ?

Noa skulle ha get folket pengar istället för Råd och det samma skulle Gud ha gjort mot muslimerna.

Du är vilsen och förädare på en och samma gång och din båt tycks vara på väg att sjunka och du vill at så många såmöjligt ska vara i den...

Så berätta vilken sanningen och vad är sanning?

Vad är det du känner till som vi inte känner till? Och framförallt ska du inte tala till en föredetta muslim som levt och född muslim, med dina 2 ynkliga förvirrade år, du har inte en aning om vad äkta islam är du har gått på sekters förklaring och fastnat på matetamiska skit siffror som inte har någon betydlese alls... Du ska inte tro att du är mulim, du ska inte tro du kan islam, du ska inte tro du gör någon nytta. Du är bara en Förvirrad förärade som tillomed gav din gamla bok religion för at ta en annan bok religion...

Jag har bevakat dig konstant!! ! Du ska inte smutsa ner Guds namn med dina smutsiga Sekterirer.
Du är en förädare mot först dina föräldrar, sedan dina vänner, sedan ditt land, sedan mot en av profeterna Jesus som du har avvisat hans läror.



Gå och ät en glass nu! och räkna till nummer 19.








Edited by iSky on 2013/9/4 14:09:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Design
<ul>Hur kommer det sig att allt roterar i en likartad spiral mönster? Allt tycks rotera i spiral, titta på dina fingeravtryck, hårbotten på kroppen som växer i virvel form eller galaxer som roterar i spiral virvel, din DNA struktur.... Läs vidare >>>

Posted on: 2013/9/4 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Det är egyptiskt kunskap!!! Din blinde idiot.

torka dig i röven med en blad av den koran du har och en brun sprial kommer dyka fram omgående. Det är vad du kan använda din bok till, torka dig i arslet med den.

Du borde byta namn från Magnus till Anus.


Du har inte kommit med ett enda bevis om något! och inte kan du göra det om du stannar här 10000 år till.

Du försöker nu undanröja nr 19 och din syfte med tråden som du såg att du fastande på och gick på en fälla och gjorde bort dig.. Du trodde nr 19 ska gära dig muslim.

Nu är du så vilseleden att du försöker spörta fram sista andetaget med det kommer bara skit ur dig..

När du inte kan rida på abyssina rider du på andra "avatars",och pratar om andra saker... Nog är det några som vet vem du är, men inte lika väl som jag.










Edited by iSky on 2013/9/4 17:35:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Våra Profeter och Budbärare
<ul>Fortsättning från tidigare inlägg [#1422] om våra Profeter och Budbärare. Sanningen har alltid varit desamma och alltid har det varit de som avvek precis som människorna på Noaks tid. Här skickar Gud bror Hûd med samma budskap som alltid. Från Sura 7, Vers 65 - 72.

Hûd
<ul>[7:65] Till 'Ãd sände vi deras bror Hûd. Han sa,
"O mitt folk, dyrka GUD; ni har ingen annan gud än Honom.
Ska ni då iakttaga rättfärdighet?"


[7:66] Ledarna som inte trodde bland hans folk sa,
"Vi ser att du uppträder dåraktigt, vi tror att du ljuger."


[7:67] Han sa, "O mitt folk, i mig finns inget dåraktigt;
jag är en budbärare från universums Herre.


[7:68] "Jag överlämnar min Herres budskap till er, och ger er ärliga råd.

[7:69] "Är det så konstigt att ett budskap skulle komma till er från er Herre
genom en man som er, för att varna er? Minns att Han lät er ärva Noaks folk och
mångdubblade ert antal. Minns GUDs välsignelser, så att ni ska kunna lyckas."


[7:70] De sa, "Har du kommit för att få oss att dyrka endast GUD, och få oss att
överge det som våra föräldrar dyrkade? Vi utmanar dig till att frambringa
domen du hotar oss med om du talar sanning."


[7:71] Han sa, "Ni har ådragit er vrede och fördömelse från
er Herre. Argumenterar ni med mig för att försvara lögner ni hittat på
- ni och era föräldrar - som aldrig auktoriserats av GUD?
Vänta därför, och jag kommer vänta likaså."


[7:72] Därefter räddade vi honom och de
med honom av nåd från oss, och vi utplånade de
som avvisade våra uppenbarelser och som vägrade att tro.

Posted on: 2013/9/4 18:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Slutord
<ul>Jag här och med avslutar mitt deltagande i denna tråd. Jag tackar alla som har läst och deltagit i de långa diskussionerna. Det har varit en intressant och lärorikt resa för mig och jag hoppas att du, vem du nu du är har fått inspiration eller nyfikenhet kring Koranen. Om det finns en kort sammanfattning på hela tråden så är det uppmaningen till att hålla sig till "ENDAST KORANEN". Om du har några frågor du kan antigen skriva till mig här PM men bäst når du mig genom att skriva till >>> mail@alem.se. Återigen jag säger tack för mig och alla, och jag ser fram emot att delta i andra diskussioner här på vaken.se. Som slut ord till tråden säger jag att "det finns bara en Gud och Må Gud vägleda er alla".

Salaam Aleykum
www.alem.se
mail@alem.se

Posted on: 2013/9/4 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Läser man din första sida ser man omgående hur du sagt emot dig själv och muhammed.


Abyssina säger Jag håller med dig om du syftar på TorahBibeln och Koranen.
Problemet är att när Judar fick Torahvid sidan om skapade de TalmudNär Jesus kom och rättade deville de inte lyssna.
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade människor HaditherOch nu säger Muslimer att man inte kan förstå koranen utan Hadithernas text.

---------


Judarna fick Toran men skapade Talmud,

Sedan kom koranen och folket skapade Hadither,


Men
Sedan kommer du vid sidan av koranen med nr 19 och rashads tolking, samtidigt tar ni bort 2 verser av Koranen, och vill påstå att det är den rätt.....
-------

Du är en Falsk råtta som försökt smutskasta riktiga Islam med ditt falska rashad kalifas toalettkoran. Hallå där har du några celler kvar?
--------

Skönt och se att du nu är besegrat och svansen under benen.

Enda som saknas är att du än inte fått 19 st örfilar av mig , men det inte omöjligt att du får känna dem med. Kanske i västerås moske om jag ser dig någon mer, kanske någonansn stans...





Edited by iSky on 2013/9/4 19:18:49
Edited by iSky on 2013/9/4 19:20:43
Edited by iSky on 2013/9/4 19:22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Läser man din första sida ser man omgående hur du sagt emot dig själv och muhammed.
Quote:


Abyssina säger : Jag håller med dig om du syftar på Torah, Bibeln och Koranen.
Problemet är att när Judar fick Torah, vid sidan om skapade de Talmud, När Jesus kom och rättade de, ville de inte lyssna.
Sedan uppenbarades Koranen via Muhammed men vid sidan om skapade människor Hadither. Och nu säger Muslimer att man inte kan förstå koranen utan Hadithernas text.


---------


så Judarna fick Toran men skapade Talmud,

Sedan kom koranen och folket skapade Hadither,


Men Sedan kommer du vid sidan av koranen med nr 19 och rashads tolking, samtidigt tar ni bort 2 verser av Koranen, och vill påstå att det är den rätt.....
-------

Du är en Falsk råtta som försökt smutskasta riktiga Islam med ditt falska rashad kalifas toalettkoran. Hallå där har du några celler kvar?
--------

Skönt och se att du nu är besegrat och svansen under benen.

Enda som saknas är att du än inte fått 19 st örfilar av mig , men det inte omöjligt att du får känna dem med. Kanske i västerås moske om jag ser dig någon mer, kanske någonansn stans...




Postat den: Idag 19:00

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Inom de fysiska vetenskaperna studerade Aristoteles anatomi, astronomi, ekonomi, embryologi, geografi, geologi, meteorologi, fysik och zoologi.


År 320.f kr I ett berömt experiment lät Aristoteles 20 ägg ruvas av hönor. Sedan öppnade han ett ägg varje dag och följde utvecklingen från blodfläck i äggulan till färdig kyckling.

Aristoteles började systematisera retoriken och kom fram till att människor fattar beslut utifrån tre grunder: ethos, pathos och logos.

Dessa brukar kallas för retoriska bevismedel (pisteis entechnoi) och spelar en central roll i den klassiska retoriken.

Ethos är talarens karaktär vilken ska övertyga genom att skapa förtroende, pathos är de känslor talet väcker hos lyssnarna och logos är orden, de sakskäl talaren framhåller.
Aristoteles skiljer mellan retoriska och icke-retoriska bevismedel. De icke-retoriska bevismedlen (pisteis atechnoi) är vittnen, bevismedel, lagar, kontrakt och tortyr, alltså sådana pisteis som talaren inte finner med hjälp av retoriken.


Med hjälp av sådan kunskap tillsammans med avtextning av egyptisk och babylonsk symbilism och hieoglyf heliga böcker kommer man väldigt långt. iallafall så pass att man kan lura nästan hela världens befolkning.

Tack för mig på denna tråd, så länge den inte besvaras av sin boy.


Edited by iSky on 2013/9/4 23:48:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det matematiska miraklet med siffran 19
Hieroglyfskriften förknippades med vishetens gud Thot som ofta avbildas med skrivarattiraljer, men även gudinnan Seshat kopplades samman med den aktuella skriften (detta är ganska självklart eftersom "sesh" på fornegyptiska betyder "att skriva") som tänktes vara en gåva från gudarna till människorna. Egyptierna själva kallade sin skrift för mdw ntr(w), "gudarnas ord"

Det finns fler som kallar sit språk guds ord, Araberna!

Hieratisk skrift (eller heratiska) är en egyptisk skrift som i och för sig är avlägset släkt med hieroglyferna, men hieratiskan gick fortare att skriva och skrevs endast på papyrus till skillnad från hieroglyferna som oftast valdes till monument. Det äldsta bevarade manuskriptet med hieratisk skrift är Abusir papyri.

Det finns andra språk som är lika denna skrift, och det vet ni vad den heter ! Arabiska .

Resized Image


Nu vet ni vem Thot är och vem som givit koranen sina riktlinjer.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Till sist vill jag bara skriva några ord ur en bok som heter "The prophet" av Kahlil Gabran. Rekomenderar att läsa hela den...

Quote:
Från sida 90;
AND an old priest said, speak to us of Religion.

He said:

Have I spoken this day of aught else?

Is not religion all deeds and all reflection, And which is neither deed or reflection, but a wonder and a suprise ever spring in the soul, even while the hand hew the stone or tend the loom?

Who can separate his faith from his actions, or his beliefs from his occupations?

Who can spread his hours before him, saying, "This God and this for myself; This for my soul and this other for my body"?

All your hours are wings that beat through space from self to self.

He who wears his morality but as his best garnment were better naked.
The wind and the sun will tear no holes in his skin.
And he who defines his conduct by ethics imprisons his song-bird in a cage.
The freest song comes not through bars and wires.

And he to whom worshipping is a window, to open but also shut, has not yet visited the house of his soul whos windows are from fawn to dawn.

Your daily life is your temple and your religion.
Whenever you enter it with you your all.
Take the plough and the forge and the mallet and the lute, The things you have fashioned in necessity or for delight.
For in revenue you can not rise above your achievements nor fall lower than failure.

And take with you all men:
For adoration you cannot fly higher than their hopes nor humble yourself lower than their dispair.

And if you would know God, be therefore a solver of riddles.
Rather look about you and you shall see Him playing with your children.

And into space; you shall see Him walking in the clouds, outreaching His arms in the lightning and decending in rain.

You shall see Him smiling in flowers, then rising and waving His hands in trees.





I fred och <3!

Posted on: 2013/9/8 14:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Vem fick inte vara med längre?

Posted on: 2013/9/8 17:50
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Mena inget illa givetvis!

Posted on: 2013/9/8 19:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Kolla in min nya hemsida om ca en vecka är den....

www.nyktermuslim.se
www.nyktermuslim.se
www.nyktermuslim.se
www.nyktermuslim.se

Posted on: 2013/11/25 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det verkar väldigt vettigt måste jag säga och just det med nykterheten visar att Profeten (hvhn) hade huvudet på skaft.

Eftersom en utläggning om betydelsen av inställningen till alkohol skulle bli telefonkatalogtjock väntar jag med spänning på vad du har att komma med och sparar mina kommentarer tills dess.

Det enda som stör mig med muslimer och islam är egentligen alla dessa som försöker vara heligare än Profeten (hvhn).

Jag har läst om hans liv och han förstod sig faktiskt på att ha lite skoj ibland och var själv inte en så olidlig tråkmåns som några av dem som betraktar sig som hans trognaste anhängare...

Posted on: 2013/11/25 19:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag tror på gud skaparen men anser att alla religioner är kontrollsystem, till exempel läste jag någonstans att katolska kyrkan startade både kristendom och islam för att starta krig. Jag hittade den här hemsidan
https://sites.google.com/site/evidence ... /bible-code-vs-quran-code


som handlar om koranen och 19, det fanns där en sida som nu inte finns där. Den sidan handlade om att koranen skrevs av muhammed men sedan lades det till hadith och sunna som nummer 19 bevisar inte ingår i koranen. Men hadith och sunna är dagens islam.

Posted on: 2013/11/25 20:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Det vi ser av islam i Sverige är tyvärr väldigt präglat av en förkrympt horisont där invandrare som bor i förorterna helt utan kontakt med samhället skapar en parallellvärld där allt skylls på det svenska samhällets påstådda rasism.

Detta parallellsamhälle bekostas idiotiskt nog av skattemedel, vilket skapar en mycket hätskt stämning mellan grupper av människor som istället hade haft allt att vinna på ett samarbete...

Jag talar inte om sånt som bristande kontakt med verkligheten... jag talar om en fullständigt ointegrerbar världsbild. Samtidigt visar exemplen från exempelvis England nu senast att kvinnorna ofta är inlåsta i årtionden som muslimska varianter av de österrikiska "slavkvinnorna" Hanusch och vad dom heter.

Lyckligtvis finns det också välfungerande muslimer som tar avstånd från en totalt svartvit världsbild.

Islam är som allt annat, myntet har två sidor. Det med nykterheten gillar jag.

Posted on: 2013/11/26 8:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Asgeir
<ul>Sant som du säger, saker och ting är inte bara svart och vit.



[www.nyktermuslim.se]



Posted on: 2013/11/26 13:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det matematiska miraklet med siffran 19


See User information
Jag har inte läst så mycket av koranen men jag läste att det var förbjudet att äta griskött men att om man inte har något annat att äta så är man förlåten, låter resonabelt.
Även bibeln har bra kapitel till exempel Leviticus 11:
http://biblehub.com/swe/leviticus/11.htm

Leviticus 11 Swedish
1 Och HERREN talade till Mose och Aron och sade till dem: 2 Talen till Israels barn och sägen: Dessa äro de djur som I fån äta bland alla fyrfotadjur på jorden: 3 alla de fyrfotadjur som hava klövar och hava dem helkluvna, och som idissla, dem fån I äta. 4 Men dessa skolen I icke äta av de idisslande djuren och av dem som hava klövar: kamelen, ty han idisslar väl, men har icke klövar, han skall gälla för eder såsom oren; klippdassen, ty han idisslar väl 5 men har icke klövar, han skall gälla for eder såsom oren; haren, ty han idisslar väl, 6 men har icke klövar, han skall gälla för eder såsom oren; svinet, 7 ty det har väl klövar och har dem helkluvna, men det idisslar icke, det skall gälla för eder såsom orent. 8 Av dessa djurs kött skolen I icke äta, ej heller skolen I komma vid deras döda kroppar; de skola gälla för eder såsom orena.
9 Detta är vad I fån äta av allt det som lever i vattnet: allt det i vattnet, vare sig i sjöar eller i strömmar, som har fenor och fjäll, det fån I äta. 10 Men allt det i sjöar och strömmar, som icke har fenor och fjäll, bland allt det som rör sig i vattnet, bland alla levande varelser i vattnet, det skall vara en styggelse för eder. 11 Ja, de skola vara en styggelse för eder; av deras kött skolen I icke äta, och deras döda kroppar skolen I räkna såsom en styggelse. 12 Allt det i vattnet, som icke har fenor och fjäll, skall vara en styggelse för eder.

13 Och bland fåglarna skolen I räkna dessa såsom en styggelse, de skola icke ätas, de äro en styggelse: örnen, lammgamen, havsörnen, 14 gladan, falken med dess arter, 15 alla slags korpar efter deras arter, 16 strutsen, tahemasfågeln, fiskmåsen, höken med dess arter, 17 ugglan, dykfågeln, uven, 18 tinsemetfågeln, pelikanen, 19 asgamen, hägern, regnpiparen med dess arter, härfågeln och flädermusen.

20 Alla de flygande smådjur som gå på fyra fötter skola vara en styggelse för eder. 21 Av alla flygande smådjur, som gå på fyra fötter fån I allenast äta dem som ovanför sina fötter hava två ben att hoppa med på jorden. 22 Dessa fån I äta bland gräshopporna: arbe med dess arter, soleam med dess arter, hargol med dess arter och hagab med dess arter. 23 Men alla andra flygande smådjur som hava fyra fötter skola vara en styggelse för eder.

24 Genom följande djur ådragen I eder orenhet; var och en som kommer vid deras döda kroppar skall vara oren ända till aftonen, 25 och var och en som har burit bort någon sådan död kropp skall två sina kläder och vara oren ända till aftonen: 26 alla de fyrfotadjur som hava klövar, men icke helkluvna, och som icke idissla, de skola gälla för eder såsom orena. Var och en som kommer vid dem bliver oren. 27 Och alla slags fyrfotade djur som gå på tassar skola gälla för eder såsom orena. Var och en som kommer vid deras döda kroppar skall vara oren ända till aftonen. 28 Och den som har burit bort en sådan död kropp, han skall två sina kläder och vara oren ända till aftonen; de skola gälla för eder såsom orena.

29 Och bland de smådjur som röra sig på jorden skola dessa gälla för eder såsom orena: vesslan, jordråttan, ödlan med dess arter, 30 anakan, koadjuret, letaan, hometdjuret och kameleonten. 31 Dessa äro de som skola gälla för eder såsom orena bland alla smådjur. Var och en som kommer vid dem, sedan de äro döda, skall vara oren ända till aftonen. 32 Och allt varpå något sådant djur faller, sedan det är dött, bliver orent, vare sig det är något slags träkärl, eller det är kläder, eller något av skinn, eller en säck, eller vilken annan sak det vara må, som användes till något behov. Man skall lägga det i vatten, och det skall vara orent ända till aftonen; så bliver det rent. 33 Och om något sådant faller i något slags lerkärl, så bliver allt som är i detta orent, och kärlet skolen I slå sönder. 34 Allt slags mat däri, allt som man äter tillrett med vatten, det bliver orent; och allt slags dryck i något slags kärl, allt som man dricker, det bliver orent därav. 35 Och allt varpå någon sådan död kropp faller bliver orent. Är det en ugn eller en härd, skall den förstöras, ty den bliver oren. Och den skall gälla för eder såsom oren. 36 Men en källa eller en brunn, en plats dit vatten samlar sig, skall förbliva ren; men kommer någon vid själva den döda kroppen, bliver han oren. 37 Och om en sådan död kropp faller på något slags utsädeskorn, något man sår, då förbliver detta rent. 38 Men om vatten har kommit på säden och någon sådan död kropp sedan faller därpå, så skall den gälla för eder såsom oren.

39 Och om något fyrfotadjur som får ätas av eder dör, så skall den som kommer vid dess döda kropp vara oren ända till aftonen. 40 Och den som äter kött av en sådan död kropp, han skall två sina kläder och vara oren ända till aftonen. Och den som har burit bort någon sådan död kropp, han skall två sina kläder och vara oren ända till aftonen.

41 Och alla slags smådjur som röra sig på jorden äro en styggelse; de skola icke ätas. 42 Varken av det som går på buken eller av det som går på fyra eller flera fötter, bland alla de smådjur som röra sig på jorden, skolen I äta något, ty de äro en styggelse. 43 Gören eder icke själva till en styggelse genom något sådant djur, och ådragen eder icke orenhet genom sådana, så att I bliven orenade genom dem. 44 Ty jag är HERREN, eder Gud; och I skolen hålla eder heliga och vara heliga, ty jag är helig. Och I skolen icke ådraga eder orenhet genom något av de smådjur som röra sig på jorden. 45 Ty jag är HERREN, som har fört eder upp ur Egyptens land, för att jag skall vara eder Gud. Så skolen I nu vara heliga, ty jag är helig.

46 Detta är lagen om fyrfotadjuren, och om fåglarna, och om alla slags levande varelser som röra sig i vattnet, och om alla slags smådjur på jorden, 47 för att man skall kunna skilja mellan orent och rent, mellan de djur som få ätas och de djur som icke få ätas.

Bon apetite

Posted on: 2013/11/26 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 57 58 59 (60) 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS