vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Namnförslag önskas!
#1


See User information


Jag tänkte utmana era geniknölar en smula på namnförslag på en båt. Vet inte om det går att se det som en tävling, men vinsten i så fall är att ni namngivit en båt.

Min avsikt till våren/sommaren, är att fixa till en båt över vintern och sedan fara runt dit näsan pekar.

Jag har ju ställt mig fri, så de förslag på namn åt skutan är "Sovereign One", "Sovereign I", "I AM"...

Jag hoppas ni har några förslag, på finuliga namn?

Tack på förhand!

Posted on: 2013/10/19 16:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#2


See User information
Vad vill du ha för att döpa den till vaken.se ? ;-D

Posted on: 2013/10/19 16:36
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#3


See User information
Jag vill inte ha nått för det, vill dissa allt detta med kommerse. Men nog gärna en flagga att hissa med ert emblem å logga på, kan jag absolut stå ut med, mer ett nöje... Bara så jag slipper stygna den själv...

Fick åt mig en nick... "*Avatar* of Gaia"*.

Nog fan halar jag en Vaken.se flagga på masten, bara jag slipper sy den självt!

* Tilltal, kallas med annat accepterat tilltal än "Avatar", fåntratt nyttjar jag gärna själv.



Posted on: 2013/10/19 23:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#4


See User information
:) Vaken båt, coolt! MS Vaken, flytande konspirationsmedvetande :)

We will take them by land and sea!

Posted on: 2013/10/19 23:52
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#5


See User information

Nån form av MS vette fan... Men vaken, låter inte dumt.

"I vaken" kanske? Med en icke självgjord flagga dock. Under fredens flagg, eller egen...

Myyys!

Posted on: 2013/10/20 0:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#6


See User information
Jag skulle nog kunna fixa en dekal med logo att sätta på båtsidan. Men om båten skall färdas utomlands är det nog käckt att ha ett engelskt namn typ "Awake" www.vaken.se (åk inte fast för sjöröveri, bara)

Posted on: 2013/10/20 9:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#7


See User information
ett par förslag: Truth-seeker eller kanske peace-worrior

Posted on: 2013/10/20 13:19
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#8


See User information
the seeker eller eagle one

Posted on: 2013/10/20 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#9


See User information
@ Asgeir Ska dom försöka ta mig för "Sjöröveri", får dom nog jobba hårt för att hitta på en grund att stå på för dom anklagelsena. Vem vet, kanske sladdar förbi dig där nere.

Nog är det som du säger, att jag kommer resa utomlands lite kors och tvärs, så ett icke svenskt namn är nog smidigast.
Funderat på ett Latinskt namn med...

Fina förslag FreedomX å Sliparn... "Freedom Seeker" kanske?


Posted on: 2013/10/20 13:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#10


See User information
Kanske ett äventyrligt namn som till exempel Hajen är vaken, eller sömnig i Lake Placid?

Posted on: 2013/10/20 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#11


See User information
Tack, jag söker ett namn som får folk att haja till och kanske lite varligt förvarnar att det är inte nån träl eller indoktrinerad tomte som far runt på skutan dom möter på. Kanske "My Island" är ett förslag på namn. Eller "My sovereign State".

Har fått flera frågor om detta med länder och pass å sådant trams/skit, vilket jag har glasklart begrepp om ifall det kommer nån handelsidkande vettvilling och vill försöka få mig att leka kommerse. Det finns en fördel med att förlorat rädslorna, vilket annars säkert kunde varit ett hinder i detta äventyr.

Att sedan klistra på nån vaken.se klisterlapp, eller hala en flagga med loggan på, har jag absolut inget emot. Däremot är min sömnads-kompetens inte av den kalibern att det skulle se snyggt ut. Misstänker ifall jag gjorde ett försök där, skulle vaken-admingruppen vrida sig i plågor.

Jag kommer resa under fredens flagga, vilket nån form av bolagslogga (Lands flaggor) ej kommer vaja för vinden.

Får jag till en stor nog båt, har jag heller inget emot lite sällskap, om det finns nån äventyrslysten tokstolle där ute i etern.

Har mat för flera år, så det kommer inte gå nån nöd eller tidtabell som blir en massa "måsten".

Jag tänker dock vilja se världen, på egna premisser, istället för sitta och vänta in nån systemkollaps, vilket kommer förr eller senare.

Har funderingar på att tex hälsa på Micros fredsby där och se om jag kan stå till förfogande på något sett. Ett par extra händer, har sällan varit ett problem.

I fred och <3!

Posted on: 2013/10/20 17:59

Edited by Avatar on 2013/10/20 18:15:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#12


See User information
Jag läste just en artikel om Ecuador och vilka andra länder som accepterar världspass, lägger med en länk om detta:

http://www.worldservice.org/docpass.html

Ett helt fritt land som jag besöker ibland är Tanzania och där kan man gå in över gränsen utan passkontroll (om man åker in i landet med bil måste man som icke EA-medborgare visa pass).

Faktum är att det inte finns några folkbokföringspapper eller liknande i det landet, är man inne är man faktiskt fri som en fågel... det är bara att gå runt och finnas till, helt enkelt...

Posted on: 2013/10/20 20:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#13


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Faktum är att det inte finns några folkbokföringspapper eller liknande i det landet, är man inne är man faktiskt fri som en fågel... det är bara att gå runt och finnas till, helt enkelt...



Det är precis detta jag tänker visa att det är fullt möjligt, för var och en att resa dit ens näsa tar en. Jag har haft mina "duster" med dessa tulltjänstemän och alltid gått vinnande ur dessa möten, när det väl kommer till kritan, har dom inget på en, samtliga argument dom har faller som käglor.
Jag har på sin höjd fått erbjudandet "Du borde skaffa dig ett pass..." Till vilket jag självklart svarat: "Not a chance in hell!"

Dock är det viktigt att bemöta dessa vilsna stackare med medmänsklighet.

Vad tror ni om "Sovereign Island"?

I fred och <3!

Posted on: 2013/10/21 12:54

Edited by Avatar on 2013/10/21 13:09:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#14


See User information
Rekommenderar att du tar något enkelt namn, t.ex: TRUTH
Enkla saker brukar hålla längre.

Posted on: 2013/10/22 0:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#15


See User information
$stn: Håller mer. Det ska vara så kort det bara går. Always keep it simple. Speciellt med namn. Dock är det ju sed inom båtsvängen (iaf USA) att ha ett fyndigt namn som är lite vitsigt. Man kan vara vitsig inom alternativ svängen också. :D

Avatar: Vad är det för typ av båt?

Posted on: 2013/10/23 14:00
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#16


See User information
Min båt - om jag hade en - skulle heta:

Seaker

Posted on: 2013/10/23 14:34
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#17


See User information
My Fat Lady

Posted on: 2013/10/23 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#18


See User information
Quote:

admin skrev:

Avatar: Vad är det för typ av båt?


Jag hade tänkt mig en segelbåt, mellan 30-40 fot. Varför skaffa sig ett beroende av detta bensin/disel, när vinden är fri? Har seglat förr, men då jag hoppades ha med mig en del mat i dess gömmor har "storleken en viss betydelse". Har som bekant mat för ett par år, vilket jag inte har nått emot att dela med mig av. Vidare ger det ett utrymme för även andra följa med eller om nån behöver en liten hjälp på vägen att flytta sig från A till B, utan att det blir för trångt.

"Give me the... and I dont care who makes their laws" skulle jag vilja lägga till en liten del till;

"I found out who I was, so I dont care who creates the money or who passes any of their laws. They are all fiction and a invention of powerthursty men to control the natural man in their own behalf."

@ FreedomX Underbar! "-Wanna have a greaving with my fat lady?".

Posted on: 2013/10/23 19:27

Edited by Avatar on 2013/10/23 19:42:59
Edited by Avatar on 2013/10/23 19:49:06

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#19


See User information
Har för övrigt redan bestämt träff med några av er, som jag fått närhet med/träffat under årens lopp här på ert fantastiska forum. Ifall ni vill, skall jag skicka vids å foton på färden.

Posted on: 2013/10/24 0:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#20


See User information
I SEE

Posted on: 2013/10/24 0:50
Common sense is not so common
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#21


See User information
Quote:

shibumi skrev:
I SEE


Underbart, det snurrar funderingar av ICU, I see You, eller dylikt... Det är som kanske många av er slår en sträng inom, vilket väcker en viss form av vaksamhet.

Posted on: 2013/10/24 16:48

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#22


See User information
Jag gillar "Freedom Seeker" mest. Det är enkelt nog för att alla skall förstå.

Om du seglar genom Engelska Kanalen, så får du lägga till någonstans där jag kan hälsa på. Eastborne, Newhaven, Brighton eller liknande.

Låter som en härlig tripp.

Kent

Posted on: 2013/10/24 19:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#23


See User information
Blev lite sugen själv av att köpa en segelbåt så kunde man dra ut på äventyr med "Avatar". Du kanske skulle döpa båten efter ditt användarnamn "Avatar". Skulle jag skaffa båt så skulle jag lätt döpa den till "My Fat Lady". :D

Posted on: 2013/10/24 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Namnförslag önskas!
#24


See User information
Där sa du nått FreedomX, och tack för hur enkelt saker i sin grund är... Står ju faktiskt klart!

@ KentB Skulle vara ett nöje att träffas och jag har funderingar på att detta är sista vintern för mig... Så nog finns möjligheten för en avstickare på dess färd.

Nog hade det enbart varit trevligt med ett gäng livsnjutare...

Posted on: 2013/10/25 7:50

Edited by Avatar on 2013/10/25 8:15:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS