Vakencorner
|
Re: Översättningen av 911-Mysteries är klar
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Anyone ?
Posted on: 2006/12/20 23:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm ,ska kolla på www.videohelp.com om det finns ett enkelt sätt att få txt till att bli srt eller sub.. Vet inte om det är möjligt, man kanske är tvungen att lägga in varje rad manuellt..
Posted on: 2006/12/21 0:58
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jo så får man nog göra med något bra program.
Posted on: 2006/12/21 2:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hittade ett bra program , så jag blir nog färdig idag med textfilen ,
min 9-11-Mysteries - demolitions är en dvd-rip nedladdad från torrentchannel , på 698 MB , 1 tim 30 min 46 sek , det är mkt bra kvalité på den , bättre än både terrorstorm och loose change 2nd edition.
Posted on: 2006/12/23 12:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Säg till när det funkar så kan jag ta in den i vakens DVD samling, samt får vi lägga upp den på google video.
Posted on: 2006/12/23 12:23
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja , det tar nog några dagar känns det som nu.
Posted on: 2006/12/23 13:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
tackar för översättningen.. ser fram imot denna!
vilken version kommer den att synca med.. är det den du skriver på 698 MB? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
EttHund <-- Japp , den är skriven för 698 megs versionen..
Posted on: 2006/12/23 16:00
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
60 minuter klara , 30 minuter kvar , det har tagit mig hela lördag em för de 60 minuterna.
Posted on: 2006/12/23 17:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Aaa perfekt, det är den jag har ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
FÄRDIG , och den funkar , de som vill ha den , maila mig så mailar jag den till er.
Ska nog trycka in 911-Mysteries , Loose Change 2nd ed. och Terrorstorm på en dvd. Skickar jag naturligtvis utan kostnad till de som vill ha den. Kanske bränner den i mängder och delar ut , men tänker inte gå in i klassrum mitt i undervisningen som John Conner gör , man kan ju stå utanför och dela ut , lugnt och stilla.
Posted on: 2006/12/23 20:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Attach file funkar inte här ?
Posted on: 2006/12/24 6:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du kan ju inte ha 3 filmer på en DVD (om det skall spelas i DVDn).
Posted on: 2006/12/24 10:36
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jo mitt konverteringsprogram fixar det , annars hade jag inte sagt det , den "shrinkar" resultatet , det har du hört talas om kanske ? fick du subtitlefilen ? , skickade den till micro@vaken.se
Posted on: 2006/12/24 15:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänkte bara fråga om nån har lagt upp textade 911 mysteries på typ video.google.com eller nåt än?
Posted on: 2007/1/7 20:58
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra fråga seraphim!, själv vet jag inte ens vart man får tag i textfilen
,, men men jag kunde ju frågat tidigare .. ![]()
Posted on: 2007/1/8 1:07
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej,
Jag skulle vilja ha en DVD som jag kan kopiera och skicka ut till folk som vill ha. 3 filmer på en DVD går säkert, men det är inte rätt. Varför? Ju för att det blir så dålig kvalité att jag inte vill se klart filmen. Frid.
Posted on: 2007/1/8 10:31
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har iaf gjort en dvd med: Loosechange2ned , 911Mysteries , Terrorstorm och JFKII , alla 4 på en dvd.
Den kommer jag att masskopiera och sprida. Har gjort några andra kompliationer , bl.a. en dvd med: 911 The great illusion , CIA covert op:s since WWII och Fidel - the untold story , alla 3 på en dvd. Den kommer jag också att sprida. Har skickat textfilen till några stycken här på vaken , så det är fritt fram att göra vad man vill med den. Har bytt bredbandsoperatör , så jag har en ny mailadress som står i min profil.
Posted on: 2007/1/8 19:49
Edited by think4yourself on 2007/1/8 20:26:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hade ni kunnat komma med tips om exakt hur man skall gå till väga när man "väcker" någon. Vad skall man börja med, hur skall man säga det och kanske det allra viktigaste är ju ändå källorna.
Hade det inte kunnat vara en idé att skriva en "manual" eller nåt liknande och lagt upp den på vaken.se om hur man bäst väcker folk?
Posted on: 2007/1/10 19:44
|
|||
|
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På Ur Vägen Illuminater Friskt Mod i Gossar Blå" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det viktigaste är väl att väcka folks Nyfikenhet med frågeställningar och inte påståenden.
Har funkat mycket bättre för mig. Sedan måste vissa bearbetas långsamt. Lite information åt gången och tålamod. Att gå på dom närmaste är svårast och tar mycket energi. Att dela ut Terrorstorm och LC2 ( DVD ) funkar bäst på ovanstående, men även till okända. Material i näven ! Att bränna och dela ut DVD är mitt sätt att vara Aktiv. 911 är fortfarande Högaktuellt. Men sedan måste man också inse att folk har lite tid över så man får välja sina tillfällen. Skriv upp en egen Agenda. Jag kör mycket mitt eget Race, än så länge. Det här är som ett Schackspel. Vem skapade det spelet förresten ? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
911mysteries finns nu med svensk text på video.google:
http://video.google.com/videoplay?docid=5731506715390484526 Ska nog ändra i 'Edit video' i titeln och språk så att den lättare kommer upp när man söker. Det tråkiga är att den då ska godkännas igen som kanske tar ett par dagar.
Posted on: 2007/1/11 16:46
Edited by think4yourself on 2007/1/11 17:04:09
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Soft, jag tänkte precis fråga om nån ska lägga upp den där snart. Tackar! ps. istället för att ta bort den så länge den godkänns, lägg upp en ny? :) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är strålande, bra jobbat!
Jag är inte ute efter att kritisera... jag har bara sett ett en minut av den - men borde det inte setts att det råkade komma in mellanslag i massa ord? Det står tex inte "mot bevisa" där, men efter så står det "DVD filmer", "Naudet bröderna". Till höger så står det bland info om filmen "911 dokumentärerna". Vad kommer detta sig? Jag ser inte på den svenska om jag ser att "vakna" inte kan vårt språk, klipper itu ord - det vore inte kul att prata med sådana människor som talar så. Tänk och vara en expedit i en kädaffär och det kommer fram en person och säger Herr Pyjamas... ![]()
Posted on: 2007/1/11 17:13
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login