vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

Re: Vad håller dom på med vid Al-Aqsa?

See User information
Quote:

BiReal wrote:
Mossad har en väldigt förvriden bild av verkligheten. Systematisk terror och mord på palestiner ser Mossad som humanistiskt och demokratiskt. Han kallar även det en fantastisk nation, som 48-49 drev runt 700 000 palestinier på landsflykt, massflykten drevs fram av massakrer, våldtäkter och avrättningar. En omfattande kartläggningar av varenda palestinsk by och stadsdelar. som innehöll byarnas befolkning, byggnader, odlingsfält, redskap, värdesaker, tillfartsvägar, topografi med mera, och framförallt åsiktsregistrering spreds bland trupperna. De som var stämplade som "farliga" togs ut ur leden och sköts till döds. Det som hände 48-49 kallas etnisk utrensning vilket sedan ledde till bildandet av den judiska staten och ligger till grund för palestinas krossade nation.

Idag är inte bilden mycket annorlunda israel håller ett helt lands folk som fångar och de systematiska övergreppen samt utrensning fortsätter. Jag drar inte upp några fakta om nutid då vi alla vet vilka övergrepp israel begått/begår både i palestina och libanon. även om vi inte ser det i våran media så har vi tack och lov änu ett frihetens internet där vi kan ta del av den verkliga situationen i palestina, där deras röst kan bli hörd utan censur och förvriden fakta. Men jag pekar inte bara finger mot israel, vår svenska nation säljer trotsallt vapen till flera diktaturer och terrorstater bla Usa som senare säkerligen hamnar i deras 51 stats händer.

Vilket nonsens.

Systematisk terror? De enda som begår systematisk terror är muslimerna. Vilka handlingar av terrorism begår Israel? Jag vill verkligen veta.

Drev Israel araberna på flykt? Skitsnack. Araberna makade på sig lite därför att deras ledare bad dem avlägsna sig från Israel innan muslimerna skulle föra anfallskrig mot Israel. Kriget 1948 en dag efter att Israel utropade sin självständighet, då de arabiska länderna anföll henne för att förinta henne, råkar inte vara något som du känner till? Och allvarligt, att ni människor inte har någon skam. De palestinska flyktingarna har fått lida mycket? Oj, då. Hur var det då med de över en miljon judar som fördrevs från de muslimska länder de levde i? De fick fly till ett helt nytt land långt bort från sina hem. Araberna makade bara lite på sig så att deras ledare kunde förinta Israel. Varför talar du inte om de judiska flyktingarna? De fick dessutom alla sina ägodelar konfiskerade av muslimerna. Men det bryr väl inte du dig om, eller hur?

"Massaker, avrättningar och våldtäkter"? Jag hoppas verkligen att du har objektiva bevis för att backa upp det påståendet, annars är du ingenting annat än en lögnare.

Ur vilka "led" drogs människor ut och sköts? Källor tack.

Att Israel har dödat massa araber är riktigt. Men det är priset man får betala som terrorist. Väljer man terrorismens väg så får man också acceptera att humanistiska demokratier kommer att skjuta ihjäl en. Det är nämligen så man måste bekämpa terrorism.

Posted on: 2007/2/15 11:38
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sale wrote:
Ta du å titta på denna video och lyssna på vad han säger om( JUDAR) ...se hela...http://video.google.com/videoplay?docid=-9215573308877374512

Varför skulle jag? Du som har sett videon kan väl sammanfatta med egna ord vad Kahane säger.

Posted on: 2007/2/15 11:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mossad wrote:
Quote:

I princip alla kända konspirationsteoretiker är antisemiter.

Personligen har jag aldrig trott på det där snacket om att den grupp som brukar gå under namnet "Illumnate"är ett judiskt fenomen eller att judarna skulle ligga bakom konstruerade manipulationer mot mänskligheten som t.ex ryska revolutionen och första och andra världskriget för att bara nämna några. Men att förneka att att vissa av de makthavare som deltagit i denna grupp och dragit i trådarna är judar vore ju direkt löjligt. Rotschild är ju bara ett exempel och det finns ju många fler.

Är det inte också så att de allra flesta av dagens judar är ättlingar till khazarer som på 700-talet konveterade till judendomen? Det här har ju konstaterats av bl.a de judiska forskarna David Fischer, som skrev en avhandling, ”Ett judiskt liv” och Theodor Katz i hans recension av Arthur Koestlers bok i Menorah. Den judiske forskaren Abraham N. Poliak som är professor i judisk medeltidshistoria skrev ju också i sin bok ”Khazaria”:

"...de som stannade kvar där de kom ifrån, de som emigrerade till USA och andra länder, och de som åkte till Israel - utgör den största delen av dagens judar."

Följaktligen så är det väl inte fel att säga att när ledarna i Israel påstår att judarna
"återvänder efter 2000 års förskingring" så är det en grov överdrift, milt uttryckt.

Oavsett hur man ser på frågan huruvida judarna äger legal rätt till landet så är det ju ett faktum att regimen i Israel begått flera övergrepp gentemot befolkningen i såväl Palestina som Libanon. Bl.a har ju Amnesty kritiserat Israel i sina rapporter. Det måste gå att protestera mot detta utan att få ordet antisemit eller judehatare slängt i ansiktet. Det sätt som kritiker av Israels politik eller handlande behandlas på av t.ex ADL eller andra judiska grupper bäddar ju för att öka hatet mot judarna snarare än tvärtom tror jag.

Sen undrar jag vilka kända konspirationsteoretiker du menar är antisemiter? Juri Lina har ju länge ansetts vara det och att David Irving är det betvivlar jag inte även om jag tycker att det är helt absurt att fängsla honom för hans åsikter, men vilka är de andra enligt dig?

Posted on: 2007/2/15 11:41
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Mossad:

Vet du varför skulle den Sionistiska staten vara under Turkiskt överhöghet, om man läser Nordisk familjebok från 1917.

http://runeberg.org/nfce/0349.html

Posted on: 2007/2/15 11:48

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Inte tro att judarna står bakom? Jag har läst de fem första sidorna på denna forumkategori här på vaken.se, och maken till ren och skär antisemitism har jag faktiskt sällan skådat. Överallt försöker ni med ljus och lykta finna vilka som är judar och se det som ett bevis för varför de ingår i er globala världskonspiration. Och självklart skyller de flesta konspirationsteoretiker allt på judarna. I princip alla kända konspirationsteoretiker är antisemiter.

Att ogilla Islam och arabisk kultur är inte antisemitism. Antisemitism är detsamma som judehat. Vill du ha en lektion i ordets etymologi kanske? Ordet är tyskt, och vid tiden för dess uppkomst i Tyskland existerade inga araber, blott judar. Följaktligen syftade termen på hat mot judar - de enda semiterna som existerade i Europa. Araber brydde man sig inte om.

Du är här för att provocera oss eller hur?
Det finns alla möjliga folkslag i denna stora konspiration och ingen pekar ut judar som nån speciell grupp, dessutom så har FN på 40-50-talet deklarerat att sionism är den värsta typen av rasism.

Alltså har vi inte så mkt över för just sionismen, det finns ju t.o.m. judar som själva tar avstånd från sionismen, förklara det?

Posted on: 2007/2/15 12:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Systematisk terror? De enda som begår systematisk terror är muslimerna. Vilka handlingar av terrorism begår Israel? Jag vill verkligen veta.svar det bör du veta
,,,En gång tänkte jag att bli som en "återvändare"till Israel, falsk efftersom jag saknar judiskt påbrå. Jag besökte på 70-talet min dotter på kibbutz, fann en njutnig i att stiga upp,i den hesa gryningen skaka på ett lastbilsflak ut till en jättelik fruktträdgård,arbeta hårt och somna lycklig medan spindlar,ödlor och kackerlacker över tog tak och golv.Denna positiva bild av Israel har följt mig på årens olika resor. Efter min senaste resa känner jag bara förtvivlan.Allt som sker där nere tycks mig som en enda serie av förberedelser för nästa krig Jag kan inte häller längre förneka att jag ser konturen av en judisk gudsstat växa fram, till dels lika fundamentalistiska som mullernas Iran. Inte så att någon sharia håller på att införas men så att drömmen om en sekulär stat men religionsfrihet,etnisk öppenhet tonar bort;ultraortodoxa föreslår återgång till judisk lag;icke judiska medborgare dikremineras.Och jag skakas av att intgenstans se tecken på att de styrande med en gest,ömsint tanke eller konstruktiv ide` till lösning uttalar minsta förståelse för dom fattiga palestiniernas lidande.,,,FN-beslutet 1948,,att skänka diasporans judar ett eget land skedde till priset av att andra folk drevs bort.Såblev Israel logiskt ett land omgivet av ett arabiskt hat mot vilket det värjde sig lysande i .. krig efter krig,en positiv förståelse fanns länge för detta försvar; Men ett Israel som allt mer ikläder sig gudsstatens mantel med anspråk på att behärska allt vad Gammla testamentet föreskriver som judiskt hemland måste väcka starkt motstånd.Alla drömmer om en annan framtid för Israel än våldets synes mig just nu lika fåfänga som de ihopvikta önskelapparna i klagomurens springor.Det är sant att de sju miljoner israelerna lever i ett på civila framsteg inom konst,vetenskap,teknik och välfärd stundom rusigt land.Men de lever också i en fästning med rop på allt spetsigare stridsmedel- just nu krav på en himlens vapensköld som ska fånga upp de missiler som Hizbollah men snart även Iran och syrien når Tel Aviv och Jerusalem med.Mot detta hot,orsakat bland annat av de växande illegala bosättnigar på ockuperad mark,bygger Israel även sin inre mur,Sharons djävulska gåva.8-9 meter hög ringlar den sig som en grotesk orm över dom bibliska kullarna,skär av hundratals tidigare fredliga arabiska byar,allt hopp om förståelse över folk-landsgränserna son spirade före mordet på Rabin (utfört av en jude)därmed en gång för alla utsläckt...DE generationer födda före andra välrdskriget utgjort Israels bästa stöd i världsopionen måste säga till.Var och en av oss,är medskyldiga om vi inte genast vädjar till Israel att omgående byta politik och till USA att radikalt ändra inställnig till landet och sätta det under stark press att äntligen räcka en försonigens hand till sina fiender.Jag tror tiden är knapp

Posted on: 2007/2/15 12:46

Anonym
Quote:
Vem är denna mossad, ytterligare en debunkare som vill kalla alla som kritiserar Israel för "judehatare" eller "antisemiter"??

Quote:
The Institute for Intelligence and Special Operations
המוסד למודיעין
ולתפקידים מיוחדים

Established: December 1949
Director: Meir Dagan
Deputy Director: Classified
Associate Director for Military Support: Classified
Director of Intelligence: Classified
Director of S&T: Classified
Director of Support: Classified
Director of the CSI: Classified
Director of Public Affairs: PM Office
Inspector General: SC Office
General Counsel: Classified
Budget: Classified
Number of employees: Classified

Ha-Mosad le-Modi'in u-le-Tafkidim Meyuhadim (help·info) (Hebrew: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, The Institute for Intelligence and Special Operations, often referred to as The Mossad, meaning The Institute) is Israel's intelligence agency and is responsible for intelligence collection, counter-terrorism, covert operations such as paramilitary activities, and the facilitation of aliyah where it is banned. It is one of the several main Intelligence Community intelligence entities in Israel, such as Aman (military intelligence) and Shin Bet (internal security), but its director reports directly to the Prime Minister. Its role and function is like that of the CIA in the USA or MI6 in the United Kingdom

Enkelt. Han är hemlig agent från Israel

See User information
Mossad. Snacka om att ha blunda för verkligheten.

Du är ett perfekt exempel på den typen av människor som har gjort mellanöstern till vad det är idag, då menar jag inte bara människor som bor i israel. Anledningen till all kaos är att alla är ignoranta idioter som tror att allt dom gör är rätt och hänvisar allt till deras religion eller historia.

"Israel är en liberal, demokratisk och humanistisk stat som behandlar alla sina invånare väl. Israel är det land där araber är friast och har det bäst. Hur kan man kritisera en sådan fin nation? Mycket märkligt"

"Att Israel är en fin humanistisk stat är en ståndpunkt jag hävdar är objektiv sanning, och som jag är beredd att försvara i öppen debatt mot vem som helst. Finns det någon anledning till att tycka annorlunda?"

Det är just det här som är så typiskt. Att påstå en sak samtidigt som landet bedriver något helt annat. Att säga att Israel är en humanistisk stat och att det är objektiv sanning är det värsta men samtidigt det roligaste jag hört på länge. Även om man är jude måste man kunna ifågasätta den politik som israel bedriver, att säga att det är objektiv sanning är bara idiotiskt.

Jag antar att du tycker att bombningen av libanon var humanistisk och befogat. Du tycker säkert att ockupatioen och att man kontinuerligt flyttar judiska bosättare till palestinska områden och avspärrningen är humanistisk. Vad är det som är så demokratiskt med att bryta mot folkrättslagar?

"De som ställer andra krav på Israel än andra länder är antisemiter"

Du menar alltså att Israel inte själv ställer krav på andra? Ni är inte ens själva godkända som en atomstat men ställer massa krav på andra länder. Ta t.ex. iran som ännu inte är i närheten av att kunna producera något, ni vill att dom ska avsluta deras kärnprogram. Men säger ingenting om en nedrustning till andra länder som t.ex USA. Ni ställer alltså krav på ett land men inte på andra, vad gör det er till? antiperser?

"Vad för terrorism bedriver Israel?"

Terrorism behöver nödvändigtvis inte handla om självmordsbombare som spränger café m.m. Ta t.ex. bombningen av libanon, avspärrningen och ockupationen som tar liv, bryter mot massa lagar och skapar kaos och otrygghet. Även det är terrorism!

Posted on: 2007/2/15 15:23

See User information
Quote:
Ja, det är du. Vad för terrorism bedriver Israel?

Nej det är jag inte. Det är bara att kolla hur de beter sig mot Palestinierna, det är ren terrorism. Det är Israelernas eget fel att folk skjuter raketer etc in i Israel, de försvarar sig mot Israels förtryck.

Israel trampar på oskyldiga människor med USA's hjälp, så enkelt är det. Sen använde Israel de så kallade kidnappade soldaterna som ursäkt för att få bomba och mörda oskyldiga människor i Libanon.

Posted on: 2007/2/15 15:54

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Trevligt motto har han som signatur, kriga genom bedrägeri, på hebreiska.

Anonym
Quote:
Vad sionism är för mig? Precis samma sak som för alla andra sionister, nämligen att även det judiska folket, precis som alla folk, har rätt till eget hemland, och att hemlandet skall ligga där judarna har bott längst och har störst historisk anknytning, d.v.s. Yeretz Israel (Landet Israel).

Var har du bott längst och vilket är ditt Hemland ??

Vad tycker du om dessa sidor ??

http://www.jewsagainstzionism.com/

http://savethemales.ca/

JAg är själv kritisk till den Zionistiska staten Israels inrikes och utrikes-Politik och vet om många Judar som är detsamma.

Det skall väl man kunna vara utan att vara utan för den skull ogilla Judar.

Så varför använder du Utrycket " Judehatare " så frekvent här på vaken från första stund du började skriva här ???

Jag tycker du verkar lite väl Hatisk själv !!

Ps. Träffar en Judisk Herre ( Khazar Jude ) varje dag och vi kommer mycket bra överens Ds

Edited by A73 on 2007/2/15 16:47:17

See User information
Quote:

Att Israel har dödat massa araber är riktigt. Men det är priset man får betala som terrorist.

Där slog du huvet på spiken, du menar alltså att det är priset som Israel som är terrorist får betala. Att dom är tvungna att mörda mäniskor. Tänker du på Karma i första hand?

(ironi och citat taget ur sitt sammanhang)

Posted on: 2007/2/15 16:37

Anonym
Och så fort som de ser ut som det är möjligt att normalisera relationerna med Palestinierna så gillar inte Mossad och SB det, så då spränger de en buss med ryska invandrare eller startar en Al-CIAda cell.

See User information
Jag är absolut ingen hatare av något folkslag!, men olika länders elit är helt tydligen inget annat än ett gäng omedmänskliga och korrupta svin!. Med det så menar jag bara att man(jag) inte per automatik hatar ett helt folkslag bara för en klick av dom beter sig som onskan själv!.

Ett par citat som inte direkt för med sig en possitiv bild av Israels elit.. (nu när vi pratar om just det landet = ingen skillnad i många andra länder!!!).

"OUR RACE IS THE MASTER RACE. WE ARE DIVINE GODS ON THIS PLANET. WE ARE AS DIFFERENT FROM THE INFERIOR RACES AS THEY ARE FROM INSECTS. IN FACT, COMPARED TO OUR RACE, OTHER RACES ARE BEASTS AND ANIMALS, CATTLE AT BEST. OTHER RACES ARE CONSIDERED AS HUMAN EXCREMENT. OUR DESTINY IS TO RULE OVER THE INFERIOR RACES. OUR EARTHLY KINGDOM WILL BE RULED BY OUR LEADER WITH A ROD OF IRON. THE MASSES WILL LICK OUR FEET, AND SERVE US AS OUR SLAVES." --Menachem Begin (Israeli Prime Minister, 1977-1983)

Man kan ju tro att det är citat direkt ifrån Hitlers mun!

"Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio.

Om någon reagerar och börjar fundera så är det väll inte så konstigt!?, eller?

George Galloway Savages SKY NEWS!

http://www.youtube.com/watch?v=249JaIaubVw

Jag har inte kollat upp fakta om vad han säger angående mark som Israel ockuperat. Om det är Libanesisk eller Syrisk mark alltså, men det är i överlag rätt så tydligt hur media vill få det hela att framstå iaf!.

Posted on: 2007/2/15 18:09
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Men Blackie då, om du påstår att du är anti-nazist så gillar du inte tyskar.

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

gaston wrote:

vapenskrammel och chippning i en värld styrd av en nazi/facijunta som hävdar att vi behöver deras New world Order, även om världen skulle må bättre av en ny världsordning, men tamefan inte deras.....................

Vadå för "vapenskrammel"? Vem är chippad och vilka/vem är det som chippar? Har någon chippat dig? Hur styr denna "nazi/facijunta" (vad menas med 'faci'?) världen? Jag är faktiskt mycket intresserad av detta. Hur går det till i praktiken? Hur styr "de" världen? Och vilka är "de"?
Du vet mer än mej om dessa saker så spela inte dum.........å det vet du, Å när du ändå är här så kan väl du upplysa mej eller? men jag förväntar mej ingen hederlighet från dej det har jag begripit av svaren på sådana uppenbara frågor..........ta dej en funderare över vad svenska flottan har för klientel i sina specialstyrkor, tror du att de är höns........

Posted on: 2007/2/15 21:09
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:
Att Israel har dödat massa araber är riktigt. Men det är priset man får betala som terrorist.

Så om man är arab så är man automatiskt terrorist? Du är ju fullkomligt sjuk i huvet. Då får de Israeler som dör skylla sig själva, det är priset man får betala som terrorist.

Posted on: 2007/2/15 21:54

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Mossad?? är det du JCS?????

Posted on: 2007/2/16 2:11

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

Personligen har jag aldrig trott på det där snacket om att den grupp som brukar gå under namnet "Illumnate"är ett judiskt fenomen eller att judarna skulle ligga bakom konstruerade manipulationer mot mänskligheten som t.ex ryska revolutionen och första och andra världskriget för att bara nämna några. Men att förneka att att vissa av de makthavare som deltagit i denna grupp och dragit i trådarna är judar vore ju direkt löjligt. Rotschild är ju bara ett exempel och det finns ju många fler.

Är det inte också så att de allra flesta av dagens judar är ättlingar till khazarer som på 700-talet konveterade till judendomen? Det här har ju konstaterats av bl.a de judiska forskarna David Fischer, som skrev en avhandling, ”Ett judiskt liv” och Theodor Katz i hans recension av Arthur Koestlers bok i Menorah. Den judiske forskaren Abraham N. Poliak som är professor i judisk medeltidshistoria skrev ju också i sin bok ”Khazaria”:

"...de som stannade kvar där de kom ifrån, de som emigrerade till USA och andra länder, och de som åkte till Israel - utgör den största delen av dagens judar."

Följaktligen så är det väl inte fel att säga att när ledarna i Israel påstår att judarna
"återvänder efter 2000 års förskingring" så är det en grov överdrift, milt uttryckt.

Oavsett hur man ser på frågan huruvida judarna äger legal rätt till landet så är det ju ett faktum att regimen i Israel begått flera övergrepp gentemot befolkningen i såväl Palestina som Libanon. Bl.a har ju Amnesty kritiserat Israel i sina rapporter. Det måste gå att protestera mot detta utan att få ordet antisemit eller judehatare slängt i ansiktet. Det sätt som kritiker av Israels politik eller handlande behandlas på av t.ex ADL eller andra judiska grupper bäddar ju för att öka hatet mot judarna snarare än tvärtom tror jag.

Sen undrar jag vilka kända konspirationsteoretiker du menar är antisemiter? Juri Lina har ju länge ansetts vara det och att David Irving är det betvivlar jag inte även om jag tycker att det är helt absurt att fängsla honom för hans åsikter, men vilka är de andra enligt dig?

Mycket riktigt som du skriver är och har judar varit extremt framgångsrika inom vetenskap, politik, ekonomi, filosofi etc. Och just för detta misstänker ni dem för att vara onda konspiratoriska människor. Ert problem är att ni själva är misslyckade människor - de flesta av er obildade och fattiga, varför ni vänder er bitterhet och ert hat utåt mot de framgångsrika, exempelvis judarna. Mycket sorgligt. Mitt tips är att istället för dessa dumheter plugga, bli smarta och framgångsrika, så kanske ni får lite mindre tid till konspirationsteorier och dumheter, och mer tid till att vara lyckliga och tillföra till världen, såsom judarna har gjort mer än något folk.

Vad är det med baron Rotschild? Var han medlem i Illuminati? Källa på det tack.

Nej, de flesta av dagens judar är inte ättlingar till khazarerna. De flesta av dagens judar är Sephardim eller Ashkenazim. Det har bedrivits otaliga vetenskapliga undersökningar på judarnas härkomst, och all genetisk data säger samma sak: de är ättlingar till - ja, just det - judarna, sig själva. Vill du ha källa på det? Till skillnad från dig har jag nämligen objektiva och vetenskapliga källor på mina påståenden.

Vilka "övergrepp" har Israel begått på palestinier och Libanon? Du får gärna berätta mer om dessa.

David Icke är antisemit. Jag kan inte namnen på dem då de är helt ointressanta för mig, men de flesta är det.

Tycker du inte heller att man skall fängsla någon om den sprider ut på gator och torg, i böcker och på internet, att exempelvis somalier är apor? Det tycker jag. Även om personen som uttrycker de åsikterna hävdar att han gör det, inte av rasism mot somalier, utan för att han anser att den nuvarande biologin har byggt upp en gigantisk konspiration, kanske historiens största, där den förväxlar somalier med människor när de egentligen är apor. Det är rasism och jag struntar fullkomligt i om David Irving eller han som sprider ut den mot somalierna rasistiska propagandan inte har några djupgående kunskaper i historia. Tacka gudarna för att vi inte har fullkomlig yttrandefrihet här i landet. Jag skulle i varje fall inte vilja att förtal, verbala sexuella trackasserier, hot och hets mot folkgrupp skulel bli lagliga.

Posted on: 2007/2/16 11:53

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Mossad:

Vet du varför skulle den Sionistiska staten vara under Turkiskt överhöghet, om man läser Nordisk familjebok från 1917.

http://runeberg.org/nfce/0349.html

För att du är en obildad och okunnig människa? Israel och Palestina var under denna tid en del av det Osmanska Riket och kontrollerades av turkarna i flera hundra år, precis som t.ex. Irak och nästan hela Mellanöstern. Att du inte heller är läskunnig gör inte saken bättre. Sorgligt.

Posted on: 2007/2/16 11:55

See User information
Quote:

TeBe wrote:

Du är här för att provocera oss eller hur?
Det finns alla möjliga folkslag i denna stora konspiration och ingen pekar ut judar som nån speciell grupp, dessutom så har FN på 40-50-talet deklarerat att sionism är den värsta typen av rasism.

Alltså har vi inte så mkt över för just sionismen, det finns ju t.o.m. judar som själva tar avstånd från sionismen, förklara det?

Ja, och FN har tagit tillbaka det och bett om ursäkt hundra gånger om för det rasistiska påhoppet mot judarna att kalla sionismen för rasistisk.

Självhatande judar finns det gott om - logik bakom dina inlägg dessvärre mindre.

Posted on: 2007/2/16 11:57

See User information
Quote:

sale wrote:
Systematisk terror? De enda som begår systematisk terror är muslimerna. Vilka handlingar av terrorism begår Israel? Jag vill verkligen veta.svar det bör du veta
,,,En gång tänkte jag att bli som en "återvändare"till Israel, falsk efftersom jag saknar judiskt påbrå. Jag besökte på 70-talet min dotter på kibbutz, fann en njutnig i att stiga upp,i den hesa gryningen skaka på ett lastbilsflak ut till en jättelik fruktträdgård,arbeta hårt och somna lycklig medan spindlar,ödlor och kackerlacker över tog tak och golv.Denna positiva bild av Israel har följt mig på årens olika resor. Efter min senaste resa känner jag bara förtvivlan.Allt som sker där nere tycks mig som en enda serie av förberedelser för nästa krig Jag kan inte häller längre förneka att jag ser konturen av en judisk gudsstat växa fram, till dels lika fundamentalistiska som mullernas Iran. Inte så att någon sharia håller på att införas men så att drömmen om en sekulär stat men religionsfrihet,etnisk öppenhet tonar bort;ultraortodoxa föreslår återgång till judisk lag;icke judiska medborgare dikremineras.Och jag skakas av att intgenstans se tecken på att de styrande med en gest,ömsint tanke eller konstruktiv ide` till lösning uttalar minsta förståelse för dom fattiga palestiniernas lidande.,,,FN-beslutet 1948,,att skänka diasporans judar ett eget land skedde till priset av att andra folk drevs bort.Såblev Israel logiskt ett land omgivet av ett arabiskt hat mot vilket det värjde sig lysande i .. krig efter krig,en positiv förståelse fanns länge för detta försvar; Men ett Israel som allt mer ikläder sig gudsstatens mantel med anspråk på att behärska allt vad Gammla testamentet föreskriver som judiskt hemland måste väcka starkt motstånd.Alla drömmer om en annan framtid för Israel än våldets synes mig just nu lika fåfänga som de ihopvikta önskelapparna i klagomurens springor.Det är sant att de sju miljoner israelerna lever i ett på civila framsteg inom konst,vetenskap,teknik och välfärd stundom rusigt land.Men de lever också i en fästning med rop på allt spetsigare stridsmedel- just nu krav på en himlens vapensköld som ska fånga upp de missiler som Hizbollah men snart även Iran och syrien når Tel Aviv och Jerusalem med.Mot detta hot,orsakat bland annat av de växande illegala bosättnigar på ockuperad mark,bygger Israel även sin inre mur,Sharons djävulska gåva.8-9 meter hög ringlar den sig som en grotesk orm över dom bibliska kullarna,skär av hundratals tidigare fredliga arabiska byar,allt hopp om förståelse över folk-landsgränserna son spirade före mordet på Rabin (utfört av en jude)därmed en gång för alla utsläckt...DE generationer födda före andra välrdskriget utgjort Israels bästa stöd i världsopionen måste säga till.Var och en av oss,är medskyldiga om vi inte genast vädjar till Israel att omgående byta politik och till USA att radikalt ändra inställnig till landet och sätta det under stark press att äntligen räcka en försonigens hand till sina fiender.Jag tror tiden är knapp

Om du lär dig skriva ordentligt och använda mellanslag där det skall användas, så lovar jag att svara på ditt inlägg.

Men lite kortfattat: Sharon är en av världshistoriens absolut bästa ledare och en man med högsta moral, muren är bara bra då den hindrar terrorism och Israel ockuperar ingen mark.

Posted on: 2007/2/16 12:04

See User information
Quote:

Axisofevil wrote:
Mossad. Snacka om att ha blunda för verkligheten.

Du är ett perfekt exempel på den typen av människor som har gjort mellanöstern till vad det är idag, då menar jag inte bara människor som bor i israel. Anledningen till all kaos är att alla är ignoranta idioter som tror att allt dom gör är rätt och hänvisar allt till deras religion eller historia.

"Israel är en liberal, demokratisk och humanistisk stat som behandlar alla sina invånare väl. Israel är det land där araber är friast och har det bäst. Hur kan man kritisera en sådan fin nation? Mycket märkligt"

"Att Israel är en fin humanistisk stat är en ståndpunkt jag hävdar är objektiv sanning, och som jag är beredd att försvara i öppen debatt mot vem som helst. Finns det någon anledning till att tycka annorlunda?"

Det är just det här som är så typiskt. Att påstå en sak samtidigt som landet bedriver något helt annat. Att säga att Israel är en humanistisk stat och att det är objektiv sanning är det värsta men samtidigt det roligaste jag hört på länge. Även om man är jude måste man kunna ifågasätta den politik som israel bedriver, att säga att det är objektiv sanning är bara idiotiskt.

Jag antar att du tycker att bombningen av libanon var humanistisk och befogat. Du tycker säkert att ockupatioen och att man kontinuerligt flyttar judiska bosättare till palestinska områden och avspärrningen är humanistisk. Vad är det som är så demokratiskt med att bryta mot folkrättslagar?

"De som ställer andra krav på Israel än andra länder är antisemiter"

Du menar alltså att Israel inte själv ställer krav på andra? Ni är inte ens själva godkända som en atomstat men ställer massa krav på andra länder. Ta t.ex. iran som ännu inte är i närheten av att kunna producera något, ni vill att dom ska avsluta deras kärnprogram. Men säger ingenting om en nedrustning till andra länder som t.ex USA. Ni ställer alltså krav på ett land men inte på andra, vad gör det er till? antiperser?

"Vad för terrorism bedriver Israel?"

Terrorism behöver nödvändigtvis inte handla om självmordsbombare som spränger café m.m. Ta t.ex. bombningen av libanon, avspärrningen och ockupationen som tar liv, bryter mot massa lagar och skapar kaos och otrygghet. Även det är terrorism!

Kriget mot Libanon var naturligtvis fullkomligt befogat. Om Libanon ger sig in i krig, får Libanon också ta konsekvenserna. I krig dör även folk - dock så få civila som möjligt i Israels regi.

Vilken ockupation talar du om?

Vilka "folkrättslagar" bryter Israel mot?

Hur vet du att Israel har atomvapen? Olmert vet inte vad han snackar om.

Militära krig är inte terrorism, det är krig. Att spränga upp sig själv bland civila enbart för att döda civila är däremot terrorism.

Posted on: 2007/2/16 12:14

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:

Mycket riktigt som du skriver är och har judar varit extremt framgångsrika inom vetenskap, politik, ekonomi, filosofi etc. Och just för detta misstänker ni dem för att vara onda konspiratoriska människor. Ert problem är att ni själva är misslyckade människor - de flesta av er obildade och fattiga, varför ni vänder er bitterhet och ert hat utåt mot de framgångsrika, exempelvis judarna. Mycket sorgligt. Mitt tips är att istället för dessa dumheter plugga, bli smarta och framgångsrika, så kanske ni får lite mindre tid till konspirationsteorier och dumheter, och mer tid till att vara lyckliga och tillföra till världen, såsom judarna har gjort mer än något folk.

Vad är det med baron Rotschild? Var han medlem i Illuminati? Källa på det tack.

Nej, de flesta av dagens judar är inte ättlingar till khazarerna. De flesta av dagens judar är Sephardim eller Ashkenazim. Det har bedrivits otaliga vetenskapliga undersökningar på judarnas härkomst, och all genetisk data säger samma sak: de är ättlingar till - ja, just det - judarna, sig själva. Vill du ha källa på det? Till skillnad från dig har jag nämligen objektiva och vetenskapliga källor på mina påståenden.

Vilka "övergrepp" har Israel begått på palestinier och Libanon? Du får gärna berätta mer om dessa.

David Icke är antisemit. Jag kan inte namnen på dem då de är helt ointressanta för mig, men de flesta är det.

Tycker du inte heller att man skall fängsla någon om den sprider ut på gator och torg, i böcker och på internet, att exempelvis somalier är apor? Det tycker jag. Även om personen som uttrycker de åsikterna hävdar att han gör det, inte av rasism mot somalier, utan för att han anser att den nuvarande biologin har byggt upp en gigantisk konspiration, kanske historiens största, där den förväxlar somalier med människor när de egentligen är apor. Det är rasism och jag struntar fullkomligt i om David Irving eller han som sprider ut den mot somalierna rasistiska propagandan inte har några djupgående kunskaper i historia. Tacka gudarna för att vi inte har fullkomlig yttrandefrihet här i landet. Jag skulle i varje fall inte vilja att förtal, verbala sexuella trackasserier, hot och hets mot folkgrupp skulel bli lagliga.
Du snackar på bara som en papigoja . Mellan slag . du blandar kodar med morröter.Du stora historiker, om du kan "historian"jag skrev o inte Lightsaber ,,håll dig till tråden det måste vara lätt ner man e så intelegent & rik dessutom som du framstår.Över till historia Alexander den store du vet 323fk.Ärkänd av DJigis Kahn som den största krigaren i historien...Du vet han var Makedonier . Han byte/ blanda ut ditt blod redan då, så du har (Makedonskt påbrå)men det visst du inte att han döpte även (Kairo är nytt) namn........

Posted on: 2007/2/16 12:33

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper