vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 10 »

Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!

See User information
Nu vill jag har raka svar av zpz, zink och andra vetenskapsdyrkande skeptiker. Denna kvinna säger från sin sjukbädd att hon har befunnit sig i källarvåningarna på WTC, hon har jobbat där i 15år och påstår att bomber/explosioner small av i bottenvåningarna på WTC.
VAD VAR DETTA FÖR EXPLOSIONER?? Flygbränsle? Inbillning?

http://video.google.com/videoplay?docid=-2675545129787748215&hl=en

Posted on: 2007/3/4 4:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!

See User information
Att kalla dem vetenskapsdyrkare tycker jag är missvisande.

Auktoritetskramare ligger närmare sanningen.

Posted on: 2007/3/4 6:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Går inte att komma åt filmen. Hmmm...

Posted on: 2007/3/4 8:25
Bring on the apocalypse...

See User information
Klippet finns på flera ställen på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=TSGZYP--wz0

Posted on: 2007/3/4 9:16

Anonym
I intervjun går det inte att avgöra att det var en explosion före planen då de aldrig nämns. Från vilken av WTC 1 eller 2 räddades hon? Eftersom hon referera till en tidigare explosion. Vilken explosion var det? Bomben 1993 eller planet i WTC 1?

Om det fanns sprängämnen som exploderade 40 minuter före planen kraschade i byggnaden och var tillräckligt kraftiga för att få hissarna att fastna vad hade de för effekt på WTC?

Ingen som helst då byggnaderna bevisligen inte verkar ha varit ett dugg påverkade innan planen kraschade in i dem.

See User information
varför skulle hon flumma om någor som hände flera år tidigare?

Då vill jag se dig BEVISA att byggdnaderna va opåvärkade innan planen körde in där.

Sen vill jag se dig bygga ett torn där du kan ta bort ett hörn en bit upp och fortfarande få det att ramla rakt ner i en liten fin hög...

Posted on: 2007/3/4 19:07
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:

Mini wrote:
varför skulle hon flumma om någor som hände flera år tidigare?

Då vill jag se dig BEVISA att byggdnaderna va opåvärkade innan planen körde in där.

Sen vill jag se dig bygga ett torn där du kan ta bort ett hörn en bit upp och fortfarande få det att ramla rakt ner i en liten fin hög...

Bra då hände detta henne:

Hon var i WTC 2 i en hiss och visste att ett plan hade kraschat i WTC 1.

Nu kraschar planet in i WTC 2 och hon tror det är en explosion.

Detta kan man enkelt sluta sig till av videon.

Det fanns alltså ingen explosion före planen kraschade i WTC 1 och 2.

Att WTC 2 bara kunde rasa rakt ned trots att planet träffade WTC 2 snett beror på hur WTC 1 och 2 var konstruerade vilket byggfolk har påpekat och vi kritiker har skrivit om otaliga gånger.

De var ägglikt konstruerade och kunde där bara rasa åt ett håll nämligen rakt ned.

Så jag skulle bygga ett torn som såg precis ut som WTC 2 orsaka samma skador som planet och starta en brand och det skulle rasa rakt ned enligt all byggexpertis.

See User information
Bekräftar vad William Rodriguez , vaktmästare i WTC i 20 år , säger om en kraftig explosion i källaren innan något plan hade träffat byggnaden:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7464211127015944320
intervju med BBC 2.45 min med William Rodriguez , som säger 2.10 in i intervjun att det var en kraftig explosion i källaren innan planet träffade byggnaden.
http://video.google.com/videoplay?docid=-9130848376295696589

Här med en som blev skadad av explosionen:
http://www.youtube.com/watch?v=65aflt8XlIk
Byggnadsarbetare Phillip Morelli bekräftar också detta i 9-11 mysteries vad som hände i källaren "an explosion that knocked everybody over , i knew people that got killed in the basement , and got their legs broken.."
Lobby blown out: ( 32 sek )
http://video.google.com/videoplay?docid=3627350471496186196
14 minuter från lobbyn där flera explosioner hörs:
http://video.google.com/videoplay?docid=8842129085404053802
I Martial Law när brandmän diskuterar säger en av dem " it was much worse when we've got down to the lobby"

Posted on: 2007/3/4 19:44

See User information
Quote:
De var ägglikt konstruerade och kunde där bara rasa åt ett håll nämligen rakt ned

Quote:
Så jag skulle bygga ett torn som såg precis ut som WTC 2 orsaka samma skador som planet och starta en brand och det skulle rasa rakt ned enligt all byggexpertis

All logik säger att de övre delarna skulle ha tippat över och att WTC 7, som var skadad i ett hörn, inte borde ha fallit rakt ner så otroligt snyggt.

Men så länge ni inte kan hitta några andra exempel på skadade brinnande byggnader som har kollapsat totalt på några sekunder så kvarstår en sprängning som den sannolikaste förklaringen till kollapserna, vare sig ni accepterar det eller inte.

Och det spelar ingen roll om explosionerna under marken var före eller efter planet träffade tornet, de var under marken, planet träffade väldigt högt upp.

Quote:
Eftersom hon referera till en tidigare explosion. Vilken explosion var det? Bomben 1993 eller planet i WTC 1?

Hon pratar om en explosion i källarvåningarna den 11/9 2001, du lade kanske inte märke till att hon säger "here we go again."

Posted on: 2007/3/4 20:20

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Kollar just på Revisited igen. Där sammanfattas vittnen som vittnar om explosioner som går av. Kolla de 4 första minuterna, det räcker. Uppenbart att explosioner går av.
Såg just en anna intressant sak i dokumentären ang explosioner. Kolla mellan 11:35 - 11:36 in på dokumentären. Jag tror filmaren filmar från en bil som åker där ifrån, just när bilen passerar en gatuskyllt(11:35) så ser man vid toppen av skyllten en explosion med en gul/orange blixt. ungefär vid mitten till vänster om bildskärmen. Kolla!

Anonym
Ni som försöker bevisa för alla skeptiker, har ni tänkt på att er verklighet inte förändras ett dugg, om dom blir överbevisade. Alla har vi vårt eget liv eller hur? Låt dom som inte kan se det för vad det är snurra runt runt på samma ställe, det är deras värld. Dom stjäl bara er energi, thats it!

Givetvis förstör dom på detta forum genom detta, och ni ser till att dom lyckas. Där jag bor så sparkar vi ut dom som ställer till det. Har funkat i flera tusen år.

Regeln att alla skall få tro vad man vill håller inte om man inte låter alla ha sin tro. Det är upp till var och en att behandla informationen.

När man uppfostrar och tränar hundar får man ta till en del knep, ett av dom är väldigt bra, när dom inte förstår vad man menar nochalerar man dom, då fattar dom efter ett tag, även fast man inte sagt nåt alls. (funkar bra när dom sprungit bort och kommer tillbaka, då kan man varken säga bu eller bä!)

Jag ser det så här, en bil med öppna sinnen och viktiga frågor försöker nå ett mål, men en liten grupp står hela tiden och säger att det är fel håll att börja åka, vem bryr sig? Åk bara, låt dom stå kvar där! Det är deras misstag, inte ditt!

/ Frid

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Kollar just på Revisited igen. Där sammanfattas vittnen som vittnar om explosioner som går av. Kolla de 4 första minuterna, det räcker. Uppenbart att explosioner går av.
Såg just en anna intressant sak i dokumentären ang explosioner. Kolla mellan 11:35 - 11:36 in på dokumentären. Jag tror filmaren filmar från en bil som åker där ifrån, just när bilen passerar en gatuskyllt(11:35) så ser man vid toppen av skyllten en explosion med en gul/orange blixt. ungefär vid mitten till vänster om bildskärmen. Kolla!

Länken:
http://video.google.com/videoplay?doc ... &q=september+11+revisited

Anonym
Till alla som håller på med WTC sprängningar.

VEM placerade sprängämnen WTC 1, 2 och 7och när?

Den fråga har INGEN av de som tror på sprängämnen svarat på.

Så länge den frågan inte har ett svar är sprängämnen obevisade.

Man kan rada upp 1000 personer från WTC som hörde eller var med om påstådda sprängningar men INGEN om ingen av dem SÅG några sprängämnen, ingen av SÅG att någon placerade ut dem och INGEN av dem som skulle ha placerat ut dem har hört av sig så fanns de inga sprängämnen då alla explosioner kunde ha orsakats av något annat än sprängämnen.

Alla explosioner efter planet hade träffat WTC 1 kom från det hävdar jag och detta är lika troligt som att de var sprängämnen.

Dessutom sa William Rodriguez i CNNs intervju att de var ett muller och inte en explosion:

http://archives.cnn.com/2001/US/09/11/new.york.terror/

Om sprängämnen exploderade i förväg i WTC var syns de i de seismiska data:

http://www.ldeo.columbia.edu/LCSN/Eq/WTC_20010911.html

See User information
Du har ju oxo frågor om alla oklarheter, precis som ca 70% av alla amerikaner har. Alltså behövs det en ny utredning, dessutom så tror jag att flera av dom som har sett nåt om bomber i WTC eller liknande kommer att träda fram snart. Dom är inte blinda, dom ser hur deras land raseras på alla fronter av samma människor som genomförde 911.

Ser dessutom att Världekonomin/Börshandeln dyker kraftigt?? Krasch inom kort, lagomt till mitten av Mars samtidigt som en ny attack på USA genomförs?

Posted on: 2007/3/5 12:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Du har ju oxo frågor om alla oklarheter, precis som ca 70% av alla amerikaner har. Alltså behövs det en ny utredning, dessutom så tror jag att flera av dom som har sett nåt om bomber i WTC eller liknande kommer att träda fram snart. Dom är inte blinda, dom ser hur deras land raseras på alla fronter av samma människor som genomförde 911.

Ser dessutom att Världekonomin/Börshandeln dyker kraftigt?? Krasch inom kort, lagomt till mitten av Mars samtidigt som en ny attack på USA genomförs?

Jag anser de färdigutrett hur WTC 1 och 2 föll då det går att förklara med vilka skador planen orsakade och att WTC 1och 2 föll i den ordning skadorna efter planens blev och att de böjda stålpelarna planen orsakade till slut föll ihop av den efterföljande branden.

Sedan är Pentagon klart. Alla passagerare på Flight 77 som flög in i Pentagon är identifierade.

Att Flight 93 kraschade i Shanksville utan att blivit nedskjutet då inga delar hittade innan kraschgropen vilket sker vid explosioner i flygplan och att gropen blev så djup för att marken var lös efter att ha blivit igenfylld då en gruva legat där tidigare.

Det enda som är kvar är att utreda varför WTC 7 föll och det kanske aldrig går att få riktig klarhet i det.

Att börsen dyker kraftigt har den gjort historiskt så det är inget nytt . Det är denna gång flera samverkande orsaker som vinsthemtagning, stark Yen och kursras i Kina för de kan göra om i sitt ekonomiska system och oro över att husägarna i USA ska klara av sina amorteringar.

Det är med andra ord köpläge snart för aktierna har blivit billigare.

See User information
Quote:

zink wrote:

Jag anser de färdigutrett hur WTC 1 och 2 föll då det går att förklara med vilka skador planen orsakade och att WTC 1och 2 föll i den ordning skadorna efter planens blev och att de böjda stålpelarna planen orsakade till slut föll ihop av den efterföljande branden.

Sedan är Pentagon klart. Alla passagerare på Flight 77 som flög in i Pentagon är identifierade.

Att Flight 93 kraschade i Shanksville utan att blivit nedskjutet då inga delar hittade innan kraschgropen vilket sker vid explosioner i flygplan och att gropen blev så djup för att marken var lös efter att ha blivit igenfylld då en gruva legat där tidigare.

Det enda som är kvar är att utreda varför WTC 7 föll och det kanske aldrig går att få riktig klarhet i det.

Att börsen dyker kraftigt har den gjort historiskt så det är inget nytt . Det är denna gång flera samverkande orsaker som vinsthemtagning, stark Yen och kursras i Kina för de kan göra om i sitt ekonomiska system och oro över att husägarna i USA ska klara av sina amorteringar.

Det är med andra ord köpläge snart för aktierna har blivit billigare.

zink!

Du är HELT otrolig i din tro på överheten.

Det sorgliga är att du är så blind att du verkar behöva "bevis" men bara bevis som bekräftar den officialla teorin i ALLT om det nu gäller "Förintelsen", 911 eller NWO .

Samtidigt blundar du totalt för den övergripande bilden:

Vilka som kontrollerar medierna, Finansvärlden och Politiken.

Men kom ihåg :

Genom att du oupphörligen stöder den officiella ståndpunkterna OCKSÅ har sållat dig till dessa Satanistiskt styrda elitgruppers värderingar eftersom du att du HELA tiden ställer dig på dessa maktgrupperingars sida.

Men detta är väll inget du bryr dig om eftersom du tror på slumpen ( evolutionsteorin ) och därför har ju inget här i världen nån betydelse överhuvud taget.

Posted on: 2007/3/5 14:13

See User information
De är ingen idé å försöka få våra små kritiker att fatta.

Dom vet att dom har fel men vägrar att erkänna det.

kvittar om någon skulle bygga en tidsmaskin och köra tillbaks och visa dom ladningar över allt i tornen. Då skulle dom bara säga att det finns alltid ladningar i höga byggdnader om man skulle bli tvungen att få bort dom snabbt av nån konstig anledning som bara dom begriper ;)

Sen kan ja ju säga att det FANS delar på marken innan fligth 93 kracha. ca 5km från där det damp ner..

Posted on: 2007/3/5 14:42
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Det är inget att göra åt, han är uppkopplad mot "the central screwdinizer", så han gör bara vad comandot ber om....

Posted on: 2007/3/5 14:50
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Det är ju bara idiotisk att tro att man placerar bomber i en byggnad öppet för allmänheten att beskåda, när man vill göra det i hemlighet. För du är inte så dum att du inte förstår innebörden av "hemlighet" Alltså man smög in bomberna vilket gör det omöjligt för en människa bakom ett tagentbord att bevisa, det räcker med att se rasen av samtliga byggnader och grundläggande kunskaper an byggnationer. för att förstå att byggnaderna rivdes med hjälp av sprängämnen.
Själva metoden hur man får in bomber i smyg har jag redovisat vid ett flertal tillfällen, men det har aldrig gått fram eftersom du slår dövörat till.

Anonym
Quote:

bennybear wrote:

zink!

Du är HELT otrolig i din tro på överheten.

Det sorgliga är att du är så blind att du verkar behöva "bevis" men bara bevis som bekräftar den officialla teorin i ALLT om det nu gäller "Förintelsen", 911 eller NWO .

Samtidigt blundar du totalt för den övergripande bilden:

Vilka som kontrollerar medierna, Finansvärlden och Politiken.

Men kom ihåg :

Genom att du oupphörligen stöder den officiella ståndpunkterna OCKSÅ har sållat dig till dessa Satanistiskt styrda elitgruppers värderingar eftersom du att du HELA tiden ställer dig på dessa maktgrupperingars sida.

Men detta är väll inget du bryr dig om eftersom du tror på slumpen ( evolutionsteorin ) och därför har ju inget här i världen nån betydelse överhuvud taget.

Om ett flygplan kraschar i en byggnad och det rasar så är det mest sannolika att raset orsakades av flygplanet oberoende av vad en officiell rapport kommer fram till.

Om man ska gå från de mest sannolika till de mindre att planen hade så lite påverkan att de behövdes sprängämnen istället så ligger på den som föreslår detta att.

1. Visa att det var HELT omöjligt att flygplanen kunde orsaka raset.
2. Visa vilka sprängämnen som användes och om olika sådana användes ange i vilken ordning de olika sprängämnena användes.

Det finns ingen enighet i teorierna om sprängämnen om vilka sprängämnen som användes, hur de användes och hur sprängningarna gick till vilket gör att den teorin ännu efter drygt 5 år inte är klar.

Att se det ena förslaget efter andra om termit, Thermate-TH3, vanliga sprängämnen, laserstrålar, skärbrännarrobotar, missiler och osannolika utplaceringar av sprängämnen på några dygn gör att någon sprängning aldrig har hänt. Så rörig sprängning kan ingen har gjort för de stämmer inte med hur förslagna de påstås vara in andra sammanhang som att kunna fjärrstyra flygplan, gömma flygplan vid Pentagon och skjuta ned flygplan utan att de lämnar några spår.

911 teorierna är en enda röra vilket jag som kritiker alttid har undrat över att ingen bryr sig om det utan kallar dem utan omsvep för sanning och fakta.

Är verkligen sanning och fakta så rörigt och motsägelsefullt.

Om man själv kommer fram till samma ståndpunkt som en officiellrapprot är man del att dem som står bakom dem då? Var är de för dum logik?

Om du tycker att Förintelsen inte har inträffat då är du Hitler sympatisör och vill återskapa det tredje riket med våld enligt samma logik.

Anonym
Quote:

Om man själv kommer fram till samma ståndpunkt som en officiellrapprot är man del att dem som står bakom dem då? Var är de för dum logik?

Du kommer inte fram till någonting, du sväljer helt enkelt en officiell rapport som när den har ändrats så har du också ändrat din "slutsats". Hela fem gånger. Dum logik? Tja, vill man kalla en papegoja smart och tror han förstår vad han säger, tja, ok då.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Du kommer inte fram till någonting, du sväljer helt enkelt en officiell rapport som när den har ändrats så har du också ändrat din "slutsats". Hela fem gånger. Dum logik? Tja, vill man kalla en papegoja smart och tror han förstår vad han säger, tja, ok då.

Att ändra sig är vetenskapligt om man kommer fram till en bättre slutsats under resans gång.

Att kalla sina alternativa teorier för sanning och fakta är religion för de teorierna ska ju inte gå att ändra på.

Anonym
Heh, zink, djupt troende i den mest absurda konspirationsteorin av dem alla.

See User information
Quote:

zink wrote:

Om du tycker att Förintelsen inte har inträffat då är du Hitler sympatisör och vill återskapa det tredje riket med våld enligt samma logik.

Hitler finasierades av samma maktgrupperingar och finasfamiljer som är tätt sammanknutna till s.k. Neokonservativa som allt pekar på ligger bakom 911.attacken.

Skillnaden zink är att du ALLTID intar samma ståndpunkt som mainstreammedia och den etabletade Eliten i ALLA frågor ifrån:

Förintelsen, 911, månlandningen, Estonia, evolutionsteorin, banksystemet, Globaliseringen osv osv.

Enbart detta bevisar att du är deras lilla lydiga Piccolo och hjälpsamme springpojke.

Posted on: 2007/3/5 16:15

(1) 2 3 4 ... 10 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper