vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Zinken och alla andra rabiata skeptiker

See User information
Ok, förklara igen för mig hur det kommer sig att ni så kallade "skeptiker/kritiker" inte ägnar eran energi till att kritisera den officiella konspirationsteorin med samma glöd som ni lägger på oss!. Som sagt vore det inte skönt ifall vi tillsammans fick igång en ny 911 utredning som vore en riktigt oberoende utredning!.

Då skulle vi som är övertygade om att en stor konspiration ägt rum och fortsätter i full gas i samma agenda med att ta bort allas friheter i utbyte mot säkerhet i det så kallade "kriget imot terrorismen", få som vi vill och "OM" det blir en oberoende utredning på riktigt så skulle ni så kallade "skeptiker" kunna få skratta och förlöjliga oss helt fritt(ni får som ni vill), för då hade vi på något otroligt mystiskt sätt lyckats lura oss själva och får helt enkelt tänka om och krypa till korset!!

Alla skulle bli nöjda om vi fick igång en ny utredning!!, men nej då, att hacka på oss som försöker få stopp på tyrranin som pågår globalt på falska grunder verkar vara enklare för er och ni kan fan inte få in i era huvuden att vi kämpar för ERAN och ALLAS frihet och rättvisa!!, men ni vill tydligen vara slavar!?

Konspirationsteoretiker är ett färdigprogramerat förlöjlighetsord sedan tidigare, så det är klart det är lätt att tro att man tillhör någon annan befattning, medans ni är det själva utan att vilja fatta det!!

Är det så att ni bara är fega krakar som tror att ni som är akademiker är Übermenschen och gärna pekar på era meriter, och vi andra ödmjuka som inte har behov av att brösta sig med meriter (som jag kan lova er att vi har)??, Det verkar helt tydligt inte bättre!!

Kom inte dragandes med att den officiella konspirationsteorin är mera trolig för att det finns flera olika alternativa konspirationsteorier. Varje gång ni gör det visar ni bara på hur gärna ni vill lura er själva att stanna kvar i eran trygga illution!!

"Desinformation handlar om att avsiktligen förvränga, åsidosätta eller rent av uppdikta information i syfte att vilseleda. (se propaganda)"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Desinformation

Om ni tror att inte en regering som ägs av samma folk som äger i stort sett ALL media inte sprider propaganda och desinformation så kan jag bara konstatera att ni inte är kapabla att tänka eller fatta nått själva!!, låter det ologiskt?

Vi sitter ALLA i samma båt!!, försök att få in det i era huvuden någon gång väldigt snart!!!, det blir svårare och svårare att stoppa skiten för varje minut!!!

Posted on: 2007/3/9 10:04
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Jag anser att om man säger att en teori är sanningen ska man kritisera den hårdare än om man anger att den är sannolik även om båda ska gå att kritisera.

Du har hakat upp dig på att det kallas "truth movement" och missuppfattat att det handlar om att få fram sanningen!!, att visa på frågor som måste besvaras angående 911, och hur fan du kan inbilla dig att WTC 7 föll på grund av som du säger:

"WTC 1 raset skadade WTC 7 så att branden i den fick även WTC 7 att rasa."

Är för mig en STOOR gåta fast du säger:

"Hur WTC 7 verkligen rasade är fortfarande okänt och vi får väl se om det någonsin går att utreda."

Så får det mig tyvärr att fundera över hur du är funtad rakt ut sagt!!

COMMERCIAL PROPERTY: The Salomon Solution; A Building Within a Building, at a Cost of $200 Million
http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 0&sec=&spon=&pagewanted=1

Quote:
''We built in enough redundancy to allow entire portions of floors to be removed without affecting the building's structural integrity, on the assumption that someone might need double-height floors,'' said Larry Silverstein, president of the company. ''Sure enough, Salomon had that need.

Resized Image

Short film about the destruction of Building 7 of the World Trade Center complex on 9/11

http://video.google.com/videoplay?docid=-2179339594842383954&hl=en

Och sedan hur kommer det sig att inte WTC 3 föll platt fall av sina skador!??, den byggnaden fick ju avsevärt mycket mera skrot över sig!!, inte bara på ett hörn!!

"World Trade Center Building 3 (pictured above), known publicly as the 22-story Marriott Hotel positioned between the twin towers, was heavily damaged during the collapse of WTC 2, yet it did not experience uniform collapse either vertically or horizontally."
Resized Image

Posted on: 2007/3/9 10:32
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Blackie

Det är du och de som har samma värderingar som du som ska kritsera de källor vi anser vara trovärdiga och sannolika.

Om du begär att vi kritiker ska undersöka och kritisera NIST rapporten på samma sätt som vi kritiserar de alternativa teorierna så måste vi begära att du och de med samma värderingar ska undersöka och kritisera era egna teorier på samma sätt som du och andra kritiserar NIST rapporten.

See User information
zink skrev:" Det är du och de som har samma värderingar som du som ska kritsera de källor vi anser vara trovärdiga och sannolika. "

Blackie: Det gör vi!, och du får det att verka som det är vi mot er hela jävla tiden vilket är helt åt helvete!!!. Det är hela mänskligheten imot en global världsordning som är styrd av en liten klick multinationella bank och pengaintressen som vill göra oss alla till konsumentslavar i ett totalt onaturligt klimat där ingen av oss!!, varken ni eller vi kommer att behandlas olika. Vi kommer alla vara slavar som inte får tänka eller agera efter egna initiativ eller impulser!!. Jag vill inte behöva säga(vad va det jag/vi sa) någon gång. Men som det ser ut nu så verkar det som det måste bli på gränsen till försent att ändra på skiten innan vissa fattar!!

zink skrev:" Om du begär att vi kritiker ska undersöka och kritisera NIST rapporten på samma sätt som vi kritiserar de alternativa teorierna så måste vi begära att du och de med samma värderingar ska undersöka och kritisera era egna teorier på samma sätt som du och andra kritiserar NIST rapporten. "

Blackie: Det är gjort!, så vad väntar DU/NI på??

Posted on: 2007/3/9 12:14

Youngevity Associate

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
zink skrev:" Det är du och de som har samma värderingar som du som ska kritsera de källor vi anser vara trovärdiga och sannolika. "

Blackie: Det gör vi!, och du får det att verka som det är vi mot er hela jävla tiden vilket är helt åt helvete!!!. Det är hela mänskligheten imot en global världsordning som är styrd av en liten klick multinationella bank och pengaintressen som vill göra oss alla till konsumentslavar i ett totalt onaturligt klimat där ingen av oss!!, varken ni eller vi kommer att behandlas olika. Vi kommer alla vara slavar som inte får tänka eller agera efter egna initiativ eller impulser!!. Jag vill inte behöva säga(vad va det jag/vi sa) någon gång. Men som det ser ut nu så verkar det som det måste bli på gränsen till försent att ändra på skiten innan vissa fattar!!

zink skrev:" Om du begär att vi kritiker ska undersöka och kritisera NIST rapporten på samma sätt som vi kritiserar de alternativa teorierna så måste vi begära att du och de med samma värderingar ska undersöka och kritisera era egna teorier på samma sätt som du och andra kritiserar NIST rapporten. "

Blackie: Det är gjort!, så vad väntar DU/NI på??

Du har missförstått mitt påpekade.

Visa var du kritiserat de alternativa teorierna.

See User information
på vilket sätt har jag missförstått ditt påpekade?

Och vill du att jag skall vända ut och in på hela mig själv och kritisera det jag kommit fram till efter att kritiskt forskat i flera år i samma mening/inlägg som jag kritiserar det du och dina gelike "tror" på?

Jag förstår att det är ditt syfte på vaken.se men du får nog gå tillbaka till Lunarstorm eller nått liknande för att lyckas med den taktiken i sådana fall

Föresten!, när föddes den här genomgående idéen som ni så kallade "skeptiker" har, att det skulle vara så enkelt att bara helt plöttsligt välja att tycka den alternativa konspirationsteorin stämmer mera än den officiella konspirationsteorin!??, det är bara nått som paranoida outbildade tror på fnyser ni med viktignäsan i vädret och lillfingret rätt ut brevid kaffekoppen. När det är helt tvärt om!!!, det kan jag GARANTERA er!!. Tror ni man kan öppet gå ut och prata med folk och informera om en sådan stor sak utan att inte först och främst kollat igenom precis allting ifrån alla håll och vinklar för att sedan gå igenom en förvandling i sig själv som heter duga när man tillslut inte kan blunda för det man kommer fram till!!. Man blir likblek och hamnar i ett chockartat tillstånd, allt på grund av att man söker sanningen vart den än leder en!!!. Ta och prova på den resan om du törs!, jag utmanar er!!.

Ni säger bara att ni inte tror på det hela för det är inte sannolikt

Och, jag har viste kollat på några filmer ni pekat på och det är inte sannoligt att det är så som filmen säger heller!*fnys* *näsa i vädret* *stackars outbildade* osv..

Ni har inte kollat ett jävla skit påstår jag!!,, ni kanske har tittat, just för att konna säga att ni tittat!, men ni har fan inte KOLLAT eller KOLLAT UPP saker heller!!

Det är omöjligt att inte begripa vad man inser efter att ha forskat i ämnet 911 och NWO! *pust*

Posted on: 2007/3/9 14:22

Edited by Blackie on 2007/3/9 15:21:17
Edited by Blackie on 2007/3/9 15:22:31

Youngevity Associate

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Du vet, när man hela bemöts av "jävla disinfotönt", "jävla SÄPO idiot", etc etc. så blir det tillslut att man föregriper personangreppen.
Eftersom jag av erfarenhet vet att mina inlägg alltid bemöts av dessa hatiska personangrepp så gav jag på en gång mitt svar på sådana eventuella angrepp.

Wow, så zpz kan se in i framtiden nu också!?

Det här var allvarligare än jag trodde. Anser du att vi ska straffa folk innan de begått brott? Slå små barn innan de gör något sattyg. Hänga folk innan de begått mord. Invadera länder innan de tänkt "Undrar hur det skulle vara om vi hade lite kärnvapen?"

Jaa, det där sista kanske du faktiskt är anhängare till?

VAR VAR VAR har JAG skrivit "jävla disinfotönt" eller "jävla SÄPO idiot"?? Har jag överhuvudtaget skrivit NÅGOT av de orden? Du skriver inlägg riktade till MIG, men citerar ANDRA och verkar tro att jag uttalat orden.

Upp till bevis nu zpz: VAR har jag skrivit "jävla disinfotönt" eller "jävla SÄPO idiot"? VAR har jag skrivit att du och zink skulle vara samma person. VAR har jag skrivit att du skulle vara en betald agent? VAR har jag skrivit att utbildning skulle var bluff och illuminatiprogrammering?

VAR VAR VAR VAR??

Inte är det väl så att du tror att jag är flera personer på det här forumet?

LÅt oss titta på ditt senaste inlägg:

Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

A73 wrote:
hahahahahaha....

...frivilliga Insatser.....På Uppdrag utav Vem ?? ???

Det verkar inte helt friskt att vara så här paranoid och att ha en sån skev verklighetsbild.

TTime undrade:
"VAR har jag lagt fram några tankar om att du är en betald agent?"

Eftersom nästan alla på det här forumet lägger fram den teorin, inser du inte då att man då tillslut föregriper dessa korkade angrepp och besvarar dem innan de uttalats?

Tror du att A73 och jag är samma person? Vad menar du med "nästan alla" - hur många är det?

"You are never alone with schizophrenia"

Eller du kanske tycker att om ett brott begås så spelar det ingen roll vem som bestraffas, bara någon bestraffas.

Om någon skriver si så har man all rätt att beskylla någon annan för att vilja skriva samma sak. Eller om 15 av 19 kapare kommer från Saudiarabien så är det inget konstigt med att invadera Afganistan och Irak, men inte Saudiarabien.

Du beklagar dig över att mötas av personangrepp. LÅt mig då bara ta ett exempel. Du hoppade in i en tråd med följande inlägg:

Quote:

zpz2 wrote:
Det här är sannerligen en av de mest korkade teorier jag läst på länge, och det vill inte säga lite.

Vad hade du egentligen räknat med att få för respons på ett sådant inlägg?

Du är en destruktiv person som gör vad du kan för att sabotera här.

Posted on: 2007/3/9 16:23

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
på vilket sätt har jag missförstått ditt påpekade?

Och vill du att jag skall vända ut och in på hela mig själv och kritisera det jag kommit fram till efter att kritiskt forskat i flera år i samma mening/inlägg som jag kritiserar det du och dina gelike "tror" på?

Jag förstår att det är ditt syfte på vaken.se men du får nog gå tillbaka till Lunarstorm eller nått liknande för att lyckas med den taktiken i sådana fall

Föresten!, när föddes den här genomgående idéen som ni så kallade "skeptiker" har, att det skulle vara så enkelt att bara helt plöttsligt välja att tycka den alternativa konspirationsteorin stämmer mera än den officiella konspirationsteorin!??, det är bara nått som paranoida outbildade tror på fnyser ni med viktignäsan i vädret och lillfingret rätt ut brevid kaffekoppen. När det är helt tvärt om!!!, det kan jag GARANTERA er!!. Tror ni man kan öppet gå ut och prata med folk och informera om en sådan stor sak utan att inte först och främst kollat igenom precis allting ifrån alla håll och vinklar för att sedan gå igenom en förvandling i sig själv som heter duga när man tillslut inte kan blunda för det man kommer fram till!!. Man blir likblek och hamnar i ett chockartat tillstånd, allt på grund av att man söker sanningen vart den än leder en!!!. Ta och prova på den resan om du törs!, jag utmanar er!!.

Ni säger bara att ni inte tror på det hela för det är inte sannolikt

Och, jag har viste kollat på några filmer ni pekat på och det är inte sannoligt att det är så som filmen säger heller!*fnys* *näsa i vädret* *stackars outbildade* osv..

Ni har inte kollat ett jävla skit påstår jag!!,, ni kanske har tittat, just för att konna säga att ni tittat!, men ni har fan inte KOLLAT eller KOLLAT UPP saker heller!!

Det är omöjligt att inte begripa vad man inser efter att ha forskat i ämnet 911 och NWO! *pust*

Jag kan visa dig hur jag får problem med sprängteorin.

Det kraschar ett plan i WTC 1 och ett i WTC 2. Sedan börjar det brinna och när väl WTC 2 rasar så börjar raset på samma våning som planet kraschade in i och även så när WTC 1 rasar.

Planen kunde omöjligt ha skadat byggnaden så att den kunde rasa säger sprängteorin och dessutom hörde ett flertal personer explosioner.

Vilka sprängämnen användes?

Termit för det fanns smält metall i resterna efter WTC 1 och 2.

Men termit exploderar inte så vad hörde då folket?

Man använd även vanliga sprängämnen.

Hur sprängdes de i närheten av där planen kraschade för rasen började där?

Nu startar de stora problemen.

Visste de som hade dit termit och de vanliga sprängämnen på vilka våningar planen skulle krascha in i.

Ja för planen fjärrstyrdes eller nej och då får man problem med att förklara varför planen inte utlöste sprängladdningarna.

Varför behövdes planen överhuvudtaget? För att dölja att man sprängde. Men WTC 7 då?

Varför sprängde man i ordningen WTC 2, 1 och 7?

Denna ordning stämmer med vilka skador planen orsakade så rasen enligt deras skador skulle bli WTC 2 och 1 och sedan WTC 7 för att den skadades av WTC 1.

Sprängteorin har enlig mig problem med att inte veta vem som placerade ut sprängämnena, vilka sprängämnen som egentligen användes och vart termit och vanliga sprängämnen fanns i byggnaden.

Dessutom har inga bevis på sprängämnen hittats. Den analys Steve E Jones gjorde var så dålig att den inte bevisade något och dessutom hävdade han att de var Thermate-TH3 enbart som användes.

Om någon vill det så kan jag visa hur usel analys Steve E Jones har gjort men den lägger jag då som en egen rubrik under Scepticism.

See User information
Sorry, tog lite tid innan jag kunde svara här

Zink,

Jag ser att du forfarande inte kan ta till dig det jag försöker säga. Du bevisar ju min poäng för varje inlägg du gör. Även om det skulle bevisas bortom allt tvivel att Osama satte 19 kapare att utföra dåden så förklarar det inte vår militära våldtäkt på mellanöstern, ökad skrämselpropaganda i våra medier, mörkning, förräderi och lögner. Det förklarar inte varför Bush plötsligt tappar intresset för Osama och numera verkar ha tappat intresset för Al-Qaeda som helhet. Iran har nu tagit över efter både Saddam och Osama som det stora hotet mot världen medan länder som Nordkorea arrogant kan provocera USA med både hot och provskjutningar.

Du maler på om "de alternativa teorierna" eftersom du så gärna vill hålla diskussionen på en nivå där vi kan diskutera om Bush visste eller inte visste när han satt i skolan den morgonen. Jag kan din taktik, du VILL ha alternativa teorier serverade som du kan sätta tänderna i. Vad jag inte förstår är vad du vill ha ut av det ? Vad är ditt mål ?

Jag ger dig inga alternativa teorier och jag kan inte heller ge dig några svar. Jag konstaterar fakta och ställer frågor.

Fakta:
- Det är inte våra teorier som klubbas igenom i form av antiterrorlagar utan folkligt stöd.
- Det är inte vårt folk som vill lyssna på dina konversationer med vänner, kolleger och din läkare.
- Det är inte vi som vill kartlägga din internetanvändning.
- Det är inte vi som förespråkar att injicera ett RFID-chips i dig och dina barn för rikets säkerhet.
- Det är inte vi som ljuger och förhalar för att driva vår nation i krig med andra.
- Det är inte vi som förlöjligar och hotar vittnen vars information ifrågasätter delar av officiella förklaringar.
- Det är inte vi som sade: "Jag vet inte var Bin Laden finns och jag bryr mig inte. Han är inte vår prioritet."
- Det är inte vi som 6 månader innan sade: "Vår viktigaste uppgift är att hitta Bin Laden. Han är vår första prioritet."
- Det är inte vi som förråder och förstör livet för CIA-agenter vars anhöriga kritiserar Irakkriget.

Jag begränsar mig för enkelhetens skull till några av mina frågor om 9/11.

Frågor till Vita Huset:
- Varför uppmärksammade inte Secret Service hotet mot presidenten ?
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt få honom i säkerhet ?
- Hur förklarar ni för de anhöriga att ni inte bryr er om att hitta den ansvarige för massmorden 9/11 ?
- Varför stoppade ni FBIs kartläggning av Bin Laden-familjen ?
- Varför fick FBI inte förhöra familjen innan de flögs ut ur landet ?
- Varför förhalades inrättandet av en oberoende utredning i över ett år ?
- Varför fick utredningen minimalt med ekonomiskt stöd jämfört med andra utredningar ?
- Varför regeringen inte frivilligt igång en utredning direkt ?
- Varför avslog man talibanernas erbjudande om ett utlämnande av Osama mot bevis för hans inblandning ?

Frågor till Pentagon & NORAD
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt hitta och hantera de saknade planen med hjälp av jaktplan ?
- Varför är merparten av kameramaterialet från och runt Pentagon hemligstämplat ?
- Vad hände med pengarna Rumsfeld rapporterade som saknade den 10:e september ?
- Av vem och på vilka grunder togs beslutet att låta en vicepresident och icke-militär leda NORAD ?
- I vilket syfte omplacerades trupper runt Afganistan innan den 11:e ?

Frågor till CIA
- Varför förhindrades FBI att fullfölja sin utredning om Mohammed Atta och Brooklyncellen ?
- Hur ställer ni er till BBCs rapportering om kapare som påstås vara vid liv ?

Frågor till 9/11 Commission (flera av de övriga frågorna borde ha ställts av dessa personer)
- Vem varnade San Fransiscos borgmästare att inte flyga den 11:e ?
- Vem kontaktade Odigo och förutspådde angreppen bara timmar innan de skedde ? Vad kom FBI fram till ?
- Vem investerade onormalt mycket i säljoptioner hos AA, UA och Boeing dagarna innan ?
- Varför ignorerades William Rodriguez vittnesmål om explosioner på källarplan ?
- Varför utfrågades Cheney och Bush i varandras sällskap, bakom stängda dörrar och utan att vara under ed ?

Dessa är alla RELEVANTA frågor som KAN besvaras av de berörda parterna. Inget kan ursäkta att dessa frågor inte får sina svar och då har jag ändå inte frågat FBI, FAA och FEMA ännu. Likaså berör jag bara 9/11 för stunden men har minst lika många frågor om övriga ämnen som afganistankriget, irakkriget, patriot act, oklahomabomben, wtc 1993 etc etc etc.

Nu frågar jag alla skeptiker, bestrider ni faktan längst upp och relevansen hos de frågor som följer ? Om svaret är ja, vill jag jättegärna se en förklaring som övertygar mig.

Posted on: 2007/3/9 16:30

Anonym
Quote:

Upp till bevis nu zpz: VAR har jag skrivit "jävla disinfotönt" eller "jävla SÄPO idiot"? VAR har jag skrivit att du och zink skulle vara samma person. VAR har jag skrivit att du skulle vara en betald agent? VAR har jag skrivit att utbildning skulle var bluff och illuminatiprogrammering?

Det var jag som skrev det; eftersom det är exakt vad jag menar zpz och zink är. Finns det någon på detta forum förutom "skeptiker" som tycker att de är något annat än vad void skrev?

See User information
Enligt min analys är z och z betalda agenter som har sålt sin själ för en billig peng.
Och dom är i allra högsta grad medskyldiga till 911 morden i och med sina fåniga "debunkningar".

Posted on: 2007/3/9 17:19
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

HWO wrote:
Enligt min analys är z och z betalda agenter som har sålt sin själ för en billig peng.
Och dom är i allra högsta grad medskyldiga till 911 morden i och med sina fåniga "debunkningar".

Kan jag också få betalt för att skriva här? Hur kan man koppla ihop uttryckandet av åsikter med mord?

Posted on: 2007/3/9 17:45

See User information
Icehorn <-- Vilket jävla utlägg, KANONBRA skrivet!

Du skrev ju precis som det ligger till med alla dessa nya regler och lagar som trycks ner i halsen på oss pga terror, kriminalitet..

MEN tänk om terror och kriminalitet stöds av samma krafter som vill införa alla regler och lagar?? Kan det vara möjligt!

För oss vakna så är detta inget vi ens tvekar om att påstå och hävda, det syns "ganska" tydligt så fort man kopplat bort sig från matrixen, tack vare David Icke, Tsarion Alex Jones..

Sen vill jag att dom som påstår saker om zink, verkligen, zpz, zpz2 tar det lite lugnare, jag vet att deras taktik står er upp i halsen men det är ju oxo syftet med den. Så gå inte på den lätta finten, VI vet bättre!

Låt dom hållas, ignorera dom istället.. VI måste föregå med gott exempel, dom kommer att bli genomskådade iaf, ni ser väl att detta forum får mer anhängare för varje dag som inte litar på den officiella "konspirationsteorin" det är ett gott betyg för att vi gör nåt bra..

Infokriga mera!

Posted on: 2007/3/9 17:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

zink: T.ex. varför rasade WTC I ordningen 2, 1 och 7 vilket stämmer med hur flygplanen skadade byggnaderna men är svårare att motivera med sprängteorierna.

Jag förstår inte alls hur du menar, för det hus som föll först var det som blev träffat sist, dvs det södra tornet, dessutom tog den träffen mestadels i hörnet av byggnaden, så vad var ditt argument igen? Att motivera ras-ordning med sprängteorier är väl för fan ingen ansträngning? Det kan vem som helst här inne förklara i detalj.

Alltså, är det inledande citatet bara en provokation?

Efter att ha kommenterat i precis samma filmtråd som denna spillt över ifrån, så satt jag länge med min syster och debatterade dessa två användare zink och zpz. Trots bemötande med "1+1=2"-redovisning så är dessa personer fortfarande skarpt negativa till alla presenterade alternativa teorier och det blev en skrämmande slutsats vilken förklaring jag och systern än kom fram till.

Eftersom denna tråd hunnit bli 6-7 sidor lång såpass fort så är mitt förslag att vi själva tänker på hur vaken.se är tänkt att fungera. Ska det verkligen vara ytterligare ett forum där besökare mestadels ser en hetsig debatt med diverse personangrepp, faktafel och bristande relevans? Detta är en debatt som tar enormt med tid och plats som behövs bättre. Kan vi kanske byta ut prioriteringen lite? Jag hoppas att vi alla kan lägga mer energi på att internt diskutera händelser och ideér, och mindre energi på att försöka övertyga två personer som helt klart redan har bestämt sig. Oavsett om det är pga ekonomiska skäl eller bara för att roa sig genom konfliktskapande.

Vi behöver sammanställa konkret och koncist material för att sedan gå ut som soldater och kämpa i informationskriget mot ignoransen. Att acceptera en demolering som förklaring istället för kollaps genom brand, innebär inte bara att acceptera det förstnämnda utan även att världsbilden radikalt måste revideras. Viss information kan inte passera den psykiska brandvägg som människor kan besitta. Oavsett mental potential i övrigt!

Att penetrera massornas sinne och så ett frö av sanning är min nästa utmaning och jag hoppas vi tillsammans kan utröna möjligheterna till detta och finna enklare metoder för att upplysa människor i vår närhet. Jag kunde tyvärr ej infinna mig på Lava sist det vankades träff, men kan tänka mig att prioritera om till nästa gång om det kan hjälpa till att lägga i nästa växel för rörelsen, utan störande moment med okänd agenda som här i forumet. Homopope har inget mindre än fullständigt rätt i sin väldigt arga tråd där han belyser problemet med bristande aktivism, och jag har gigantiska myror i byxorna som jag inte kan ignorera genom att älta tekniska detaljer i evighet.

Posted on: 2007/3/9 17:58

See User information
Japp!, vi står i en nystart med nya friska tag nu. Jag har precis avslutat mitt kapitel i livet där debattering med folk som inte kan eller vill lyssna/fatta "fick" ca1 tredjedel av min energi. Jag kommer också att dyka upp på träff snart, det va ett tag sen sist!, plus att jag är nyfiken på dom där gigantiska myrorna i sWiFt´s byxor

Jag håller på med ett annat projekt som snart kommer att uppdagas också... mer om det när det är klart *småretning innan*

Kääärlek till alla!!!

Posted on: 2007/3/9 20:31

Youngevity Associate

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Sorry, tog lite tid innan jag kunde svara här

Zink,

Jag ser att du forfarande inte kan ta till dig det jag försöker säga. Du bevisar ju min poäng för varje inlägg du gör. Även om det skulle bevisas bortom allt tvivel att Osama satte 19 kapare att utföra dåden så förklarar det inte vår militära våldtäkt på mellanöstern, ökad skrämselpropaganda i våra medier, mörkning, förräderi och lögner. Det förklarar inte varför Bush plötsligt tappar intresset för Osama och numera verkar ha tappat intresset för Al-Qaeda som helhet. Iran har nu tagit över efter både Saddam och Osama som det stora hotet mot världen medan länder som Nordkorea arrogant kan provocera USA med både hot och provskjutningar.

Det som hänt efter 11 september 2001 anser jag med flera andra bedömare är USA: s hämnd för 11 september attentaten.

Hur vet du att Bush har tappar intresset för Osama bin Laden? De är inte säkra på att han lever. Och när det gäller al-Qaida hör du och andra aldrig på nyheter? Jag här nästan dagligen att de jagar al-Qaida medlemmar i Irak.

Quote:

Du maler på om "de alternativa teorierna" eftersom du så gärna vill hålla diskussionen på en nivå där vi kan diskutera om Bush visste eller inte visste när han satt i skolan den morgonen. Jag kan din taktik, du VILL ha alternativa teorier serverade som du kan sätta tänderna i. Vad jag inte förstår är vad du vill ha ut av det ? Vad är ditt mål ?

Se om de alternativa teorierna är sanningen som de som gjort dem påstår då de flesta med lite kunskap går att de se att de inte stämmer.

Det finns en debatt på andra forum om vi överhuvudtaget ska bry oss om dem på detta forum eller inte en del tycker att ”tokarna” (deras ord) kan vara för sig själva med andra anser att vi ska kritisera detta för att det finns.

Quote:

Fakta:
- Det är inte våra teorier som klubbas igenom i form av antiterrorlagar utan folkligt stöd.
- Det är inte vårt folk som vill lyssna på dina konversationer med vänner, kolleger och din läkare.
- Det är inte vi som vill kartlägga din internetanvändning.
- Det är inte vi som förespråkar att injicera ett RFID-chips i dig och dina barn för rikets säkerhet.
- Det är inte vi som ljuger och förhalar för att driva vår nation i krig med andra.
- Det är inte vi som förlöjligar och hotar vittnen vars information ifrågasätter delar av officiella förklaringar.
- Det är inte vi som sade: "Jag vet inte var Bin Laden finns och jag bryr mig inte. Han är inte vår prioritet."
- Det är inte vi som 6 månader innan sade: "Vår viktigaste uppgift är att hitta Bin Laden. Han är vår första prioritet."
- Det är inte vi som förråder och förstör livet för CIA-agenter vars anhöriga kritiserar Irakkriget.

Håller helt med då inte heller jag är ansvarig för något i den listan. Däremot finns inte allt i den.

Vem injicerar ett RFID-chips i dig och dina barn för rikets säkerhet?

Jag kollar alla dess myter runt RFID med en kollega som sysslar mycket med dessa tekniker och det mesta är oriktigt eller grov överdrivet om denna teknik av dem som är misstänksamma mot den.

Quote:

Jag begränsar mig för enkelhetens skull till några av mina frågor om 9/11.

Då du frågar andra och inte mig så har jag bara gjort några kommentarer till dina frågor där jag har avvikande uppfattning och känner till ämnet.

Quote:

Frågor till Vita Huset:
- Varför uppmärksammade inte Secret Service hotet mot presidenten ?
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt få honom i säkerhet ?
- Hur förklarar ni för de anhöriga att ni inte bryr er om att hitta den ansvarige för massmorden 9/11 ?
- Varför stoppade ni FBIs kartläggning av Bin Laden-familjen ?
- Varför fick FBI inte förhöra familjen innan de flögs ut ur landet ?
- Varför förhalades inrättandet av en oberoende utredning i över ett år ?
- Varför fick utredningen minimalt med ekonomiskt stöd jämfört med andra utredningar ?
- Varför regeringen inte frivilligt igång en utredning direkt ?
- Varför avslog man talibanernas erbjudande om ett utlämnande av Osama mot bevis för hans inblandning ?

Att FBI stoppade kartläggningen av bin Laden visar t.o.m. Alex Jones att de inte var så. Bush påstods ge en W199I order men i hans bok stå det ” Case ID-199-Eye”. Det var alltså en FBI fall som hade det numret.

FBI förhörde 22 av de 26 personer som flög tillsammans med bin Laden familjen ut ur USA den 20:e september 2001.

När det gäller bin Laden så har en i vår bekantskapskrets bott hos bin Laden familjen när han var ung och redan i sin ungdom var Osama en egensinnig person.

Stämmer verkligen de där om talibanerna då de verkar fira Osamas 50-årsdag:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=626967

Quote:

Frågor till Pentagon & NORAD
- Varför följdes inte standardproceduren att snabbt hitta och hantera de saknade planen med hjälp av jaktplan ?
- Varför är merparten av kameramaterialet från och runt Pentagon hemligstämplat ?
- Vad hände med pengarna Rumsfeld rapporterade som saknade den 10:e september ?
- Av vem och på vilka grunder togs beslutet att låta en vicepresident och icke-militär leda NORAD ?
- I vilket syfte omplacerades trupper runt Afganistan innan den 11:e ?

Att inte någon standardproceduren att snabbt hitta och hantera de saknade planen med hjälp av jaktplan är en myt. Varifrån har du hämtat den uppgiften?

Min källa:
http://web.archive.org/web/2002101720 ... News/homefront020813.html

Att de mesta runt Pentagon är hemligstämplat är väl inte ett dugg konstigt eller vad tycker du?

Vem som leder NORAD har bara någon betydelse om man tror att Bush & Co låg bakom 911 vilket det saknas några solida bevis för.

Quote:

Frågor till CIA
- Varför förhindrades FBI att fullfölja sin utredning om Mohammed Atta och Brooklyncellen ?
- Hur ställer ni er till BBCs rapportering om kapare som påstås vara vid liv ?

FBI hindrades inte att undersöka Mohammed Atta. Han och de andra gjorde inte något olagligt så FBI kunde inte göra så mycket.

BBC har erkänt att de hade fel om kaparen men den felaktiga uppgiften från BBC har bitit sig fast i konspirationsteorierna.

Quote:

Frågor till 9/11 Commission (flera av de övriga frågorna borde ha ställts av dessa personer)
- Vem varnade San Fransiscos borgmästare att inte flyga den 11:e ?
- Vem kontaktade Odigo och förutspådde angreppen bara timmar innan de skedde ? Vad kom FBI fram till ?
- Vem investerade onormalt mycket i säljoptioner hos AA, UA och Boeing dagarna innan ?
- Varför ignorerades William Rodriguez vittnesmål om explosioner på källarplan ?
- Varför utfrågades Cheney och Bush i varandras sällskap, bakom stängda dörrar och utan att vara under ed ?

San Fransiscos borgmästare varnades inte alls. Detta är en myt.

Odigo förutspådde inte angreppen utan gav bara en allmän varning utan att specificera WTC.
Källa i detta svar då jag inte är så insatt i denna fråga:
http://www.atnewyork.com/news/article.php/8471_893851

Det var inget onormalt i aktiehandeln hos AA, UA och Boeing dagarna innan då dessa flygbolag gick dåligt.

Varför William Rodriguez vittnesmål ignorerades vet jag inte men jag undrar varför han var ensam att höra och påverkas denna kraftiga explosion då de fanns flera andra personer i byggnaden som borde ha hört den och även påverkas av en så kraftig explosion.

Alla vittnesmål om explosioner där inte någon har sett något sprängämne måste tas med en nypa salt då inga analytiska bevis på sprängämnen har hittats.

Quote:

Dessa är alla RELEVANTA frågor som KAN besvaras av de berörda parterna. Inget kan ursäkta att dessa frågor inte får sina svar och då har jag ändå inte frågat FBI, FAA och FEMA ännu. Likaså berör jag bara 9/11 för stunden men har minst lika många frågor om övriga ämnen som afganistankriget, irakkriget, patriot act, oklahomabomben, wtc 1993 etc etc etc.

Skicka då alla de frågor du anser var relevanta till dem du frågar. Jag har skicka frågor till Steve E Jones (fått svar men inte om det jag frågade om) och Leo Zagami (väntar fortfarande på svar. Frågan skickad 2007-02-04). .

Quote:

Nu frågar jag alla skeptiker, bestrider ni faktan längst upp och relevansen hos de frågor som följer ? Om svaret är ja, vill jag jättegärna se en förklaring som övertygar mig.

[/quote]

Jag konstaterar så här i slutet att när man kontrollerar dina frågor så ser man att flera av argumenten till dem inte visar sig se ut som frågan anger utan bakgrunden till frågorna är hopsatt för de likar den teori man framför och inte för att de är direkta bevis bakom.

T.ex. att Odigo varning kom och övertolkades till att gälla WTC. (varning som varning likhet)

Anonym
Quote:

sWiFt wrote:
Quote:

zink: T.ex. varför rasade WTC I ordningen 2, 1 och 7 vilket stämmer med hur flygplanen skadade byggnaderna men är svårare att motivera med sprängteorierna.

Jag förstår inte alls hur du menar, för det hus som föll först var det som blev träffat sist, dvs det södra tornet, dessutom tog den träffen mestadels i hörnet av byggnaden, så vad var ditt argument igen? Att motivera ras-ordning med sprängteorier är väl för fan ingen ansträngning? Det kan vem som helst här inne förklara i detalj.

Alltså, är det inledande citatet bara en provokation?

Jag förstår definitivt varför du inte vet varför WTC 2 föll före WTC 1 då man måste känna till konstruktionen av WTC 1 och 2. Planet som kraschade i WTC 2 slog sönder mer av de yttre bärande väggarna och kraschade dessutom längre ned så den övre delen tryckte på mer än i WTC 1. När väl WTC 2 raset startar så tippar den övre delen av mot den del av WTC 2 där planet slog sönder mest.

Så rasordningen WTC 2 och 1 stämmer med hur planen skadade byggnaderna.

När det gäller sprängteorierna så har ännu ingen kunnat förklara rasordning utan hittills har man bara irriterat sig på att jag tagit upp det. Men om du nu tycker det är en enkel match så kör.

Varför blev rasordningen WTC 2, 1 och 7?

Quote:

Efter att ha kommenterat i precis samma filmtråd som denna spillt över ifrån, så satt jag länge med min syster och debatterade dessa två användare zink och zpz. Trots bemötande med "1+1=2"-redovisning så är dessa personer fortfarande skarpt negativa till alla presenterade alternativa teorier och det blev en skrämmande slutsats vilken förklaring jag och systern än kom fram till.

Eftersom denna tråd hunnit bli 6-7 sidor lång såpass fort så är mitt förslag att vi själva tänker på hur vaken.se är tänkt att fungera. Ska det verkligen vara ytterligare ett forum där besökare mestadels ser en hetsig debatt med diverse personangrepp, faktafel och bristande relevans? Detta är en debatt som tar enormt med tid och plats som behövs bättre. Kan vi kanske byta ut prioriteringen lite? Jag hoppas att vi alla kan lägga mer energi på att internt diskutera händelser och ideér, och mindre energi på att försöka övertyga två personer som helt klart redan har bestämt sig. Oavsett om det är pga ekonomiska skäl eller bara för att roa sig genom konfliktskapande.

Vi behöver sammanställa konkret och koncist material för att sedan gå ut som soldater och kämpa i informationskriget mot ignoransen. Att acceptera en demolering som förklaring istället för kollaps genom brand, innebär inte bara att acceptera det förstnämnda utan även att världsbilden radikalt måste revideras. Viss information kan inte passera den psykiska brandvägg som människor kan besitta. Oavsett mental potential i övrigt!

Att penetrera massornas sinne och så ett frö av sanning är min nästa utmaning och jag hoppas vi tillsammans kan utröna möjligheterna till detta och finna enklare metoder för att upplysa människor i vår närhet. Jag kunde tyvärr ej infinna mig på Lava sist det vankades träff, men kan tänka mig att prioritera om till nästa gång om det kan hjälpa till att lägga i nästa växel för rörelsen, utan störande moment med okänd agenda som här i forumet. Homopope har inget mindre än fullständigt rätt i sin väldigt arga tråd där han belyser problemet med bristande aktivism, och jag har gigantiska myror i byxorna som jag inte kan ignorera genom att älta tekniska detaljer i evighet.

Du anser alltså att kritik det är inget som du vill befatta dig med utan vill i fred forma en sanning som sedan höjs upp till en religiös sådan då den inte får kritiseras.

Teorier, fakta och sanningar som formas utan kritik blir till slut religioner. Jag ser egentligen inte större fel i det om man erkänner att man bildar en religion och inte håller på med fakta och sanningar som man anser är vetenskapligt bevisbara.

See User information
Quote:
Jag ser egentligen inte större fel i det om man erkänner att man bildar en religion och inte håller på med fakta och sanningar som man anser är vetenskapligt bevisbara

Då kan vi börja kalla den officiella konspirationsteorin för den officiella 9/11 religionen.

Posted on: 2007/3/10 15:25

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Jag ser egentligen inte större fel i det om man erkänner att man bildar en religion och inte håller på med fakta och sanningar som man anser är vetenskapligt bevisbara

Då kan vi börja kalla den officiella konspirationsteorin för den officiella 9/11 religionen.
Mini Påven har talat

Posted on: 2007/3/10 16:04

See User information
"Jag tycker att det där sista är en grejj att ta fasta på...
Dvs. att dessa sk. "världsbyggare" kör med tekniken: Snacka skit ="Underminera vår tid och förnuft på en massa för oss egentliga obetydlighter - Det är ett gmmalt väl peprövat trix...
Sådant har religösa präster och även då dessa sk. Frimurare - alltid kört med - Olika lag av "navelskåderier" - fördjupnde i begeppen - fån alla häll och vinklar - så att man varken vet ut eller in - eller i sämsta fall tillockmed knorrar till grejjerna så att det passar det ledar-skap man är anbefallen åt...
En slags intellektuell "Numerologi" =>Kabbahlah< Med, en tuch av "Jehova-stuk"...

Posted on: 2007/3/10 17:09
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:
Mini Påven har talat

Det är inte mitt fel att enligt Zink's beskrivning så är den officiella historien en 9/11 religion:

Quote:

Den officiella historien är inte bevisad överhuvudtaget, handlar bara om tro.

Posted on: 2007/3/10 17:15

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Mini Påven har talat

Det är inte mitt fel att enligt Zink's beskrivning så är den officiella historien en 9/11 religion:

Quote:

Den officiella historien är inte bevisad överhuvudtaget, handlar bara om tro.
Ja ååå TRO inget annat..Nä du zinken du suger

-Verkligen tar tid.du har ju hur många fråger som helst,som du inte har
svarat på,,,,Ni tror att ni skall aväpna oss genaom att servera er,,,

med länkar.

-Nä du Du hade en golfbana,,,,HADE,, Så min röst är "en sko" rakt,

låt oss säga typ(myggjagare) om du nu har sett sådana,, rakt upp i tarmen. Tycker jag iaf.... å du sku
lle du bli bannad och du byter nick.

-Mitt förslag till ditt nästa nick:::: FULL CONTROL så vet vi att det är du....

Du du/ni kallar oss idioter i vissa inlägg..idioter? Kalla folk på ett
forum för sådana hårda ord är lika med hets mot folkgrupp enl..Ordet idiot används i dagligt tal som förolämpning eller som kränkande tillmäle.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Idiot

Så min röst adios amigo

Posted on: 2007/3/10 18:20

See User information
Sale, exakt vad kacklar du om?

Posted on: 2007/3/10 20:32

Anonym
Men skit samma om zink och zpz inte bannas så kommer jag köra med samma false debunking som de gör, fast jag säger då endast:
"Det är inte sant, det finns inga bevis, du är en foliehatt, hahahah" och klippa och klistra det över allt.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper