Vakencorner
|
Re: Tråden om WTC 1&2 samt AA Flight 11 och AA Flight 175
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Flyttar tråden till skepticism forumet.
Håll skepticismen till detta forum så att andra kan diskutera olika alternativ inforation i de övriga forumen. Tack
Posted on: 2007/3/17 16:56
|
|||
|
Administrationsgruppen
www.vaken.se |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vart vill du komma med detta?
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Although its demolition would not occur for another twenty months, the first time I took note of the giant Reading Grain facility situated along Interstate-95 in Philadelphia was shortly after June 29, 1997. That was the day that demolition crews took 13 hours to blast down the head house,,,,,, utan vajrar
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Webster’s Dictionary defines implosion as "a violent collapse inward". In the demolition industry, a blaster is usually trying to pull a structure away from adjacent exposures and towards an area large enough to contain the debris. Therefore, the only time a building is truly 'imploded' is when exposures (other structures or areas of concern) completely surround it. When this situation exists, the blaster has no choice; he must make the building collapse in on itself. This is by far the trickiest type of explosive demolition project, and there are only a handful of blasting companies in the world that possess enough experience—and insurance—to perform these true building implosions.
"a blaster is usually trying to pull"
Posted on: 2007/3/17 17:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var det verkligen inte. Jag har aldrig någonsin hävdat något annat. Nu rättade dock elsueco77 mig. Några vajrar har jag aldrig sett på WTC7-filmer. Då känns det som att "pull it" = spränga upp med bomber blir en väldig omväg. Silverstein var inte befälhavare så han kan inte ha beordrat en sprängning och han var också varken demoleringsexpert eller brandman, så det mesta tyder enligt mig på att han menade det som brandmän menar, eftersom han pratade med/om brandchefen. Orden "we have had such a terrible loss of life" är också klart mer logiska om man menar evakuera personal - spränga huset skulle ju bara döda ännu fler, eller hur? Och även om han nu på något sätt ska ha menat demolera så skulle man ju ha sett vajrar, eller hur? Eller använde dom fel uttryck? Quote:
Ska försöka hitta förstahandskällor, uppdaterar när jag hittar. Svara på elsueco77:s frågor sålänge. *edit* Duger sålänge: Tryck. "Pull It" to many firefighters, especially to those oldtimers like me that served long before portable radios became popular and affordable, can also mean to cease all interior operations. Quote:
Vet du något av betongkvaliteten vid WTC7? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
3. CONCRETE VS. STEEL
In the United States and Europe, support columns in most buildings are constructed of either steel 'H-beams' or concrete (with steel reinforcing bars). Some buildings actually have both. Concrete columns are generally easier to destroy, and usually require a small amount of conventional dynamite packed into specially drilled holes.
Posted on: 2007/3/17 17:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
En fråga till dig personligen sale, vet du var ordet "pull" betyder?
Posted on: 2007/3/17 17:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/3/17 17:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/3/17 17:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De som går in i byggnader är uteslutande rökdykare som står i ständig kontakt med yttervärlden vi radio, och då är det rökdykar ledningen som är inne i huset som styr om dom ska evakuera eller inte och dom använder inga koder överhuvud taget, utan konversationen sköts på vanlig Svenska, och i ett krisläge kan dom begära en fri linje att sköta sitt snack över, allt enligt Nicklas Brandchef i Solna.....084548960...trevlig kille... han har aldrig hört ordet pull eller dra i något sammanhang inom brandbekämpningen i Sverige....det är en rivningsterm.
Posted on: 2007/3/17 17:20
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
POJK!! Är du inte läskunnig? Pulled onto = körde in på eller som man kan säga också, pulled onto = drog in på, har INGENTING med någon rivning att göra, jag hoppas att du inte spelar dum. Du vet också att ordet åker kan betyda olika saker i olika sammanhang? "Jag åker bil på en åker" Hm..... Detta är förresten en tråd om WTC 1&2 INTE om WTC7, hoppa gärna över till den andra tråden för att diskutera WTC7.
Posted on: 2007/3/17 17:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vi ska diskutera dessa frågeställningar i denna tråden och INGET annat, så sätt igång och svara på frågorna.
Posted on: 2007/3/17 17:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi vet redan att "pull it" används av demoleringsexperter som ett uttryck för att spränga ett hus.
Jag skall hjälpa dig på traven lite Då kan du ta detta med din kollega Jo...han fattar vad det betyder
Posted on: 2007/3/17 17:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag ser ingen anledning att svenskt brandförsvar använder pull it när dom som du säger pratar på svenska över radion. Men nu är det så att WTC stod i New York som ligger i USA och där pratar man engelska. Quote:
Nej, det vet vi inte. Vem säger det? Varför betyder det inte dra ner med vajrar, precis som jag blev rättad? Nu när ditt bevis visade sig falla platt (eftersom det menade pull som köra), så ska du bara påstå att så är det? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Sale: Dubbemoral svarade på mina frågor om WTC7 i den andra tråden om just WTC7, kan inte du vara lika rakryggad som Dubbelmoral och svara på dessa frågor? Förresten så ska jag på en fest ikväll där vi ska fira St Patricks Day med en massa amerikaner och jag får ta och diskutera 9/11 med dem och se hur många som tror att USA låg bakom 9/11 ![]()
Posted on: 2007/3/17 18:22
Edited by elsueco77 on 2007/3/17 18:40:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så nu har jag lite information från den fest jag va på igår, hade faktiskt en hel del intressanta samtal med en massa amerikaner där vi diskuterade politik, 9/11 etc.
Det foliehattar påstår om 9/11 ser alla de amerikanarna som jag träffade och snackade som skitsnack och det var ett antal jag pratade med, så speciellt mycket stöd från dessa det har inte foliehattarna.
Posted on: 2007/3/18 19:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag får inte speciellt många svar på ovanstående frågor, det säger en del om alla foliehattar, credit till dubbelmoral dock som svarade en del på frågorna i WTC7-tråden.
Posted on: 2007/3/18 19:41
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Cover-up != Bush låg bakom. Vad är det med alternativteoretiker (mindre netsättande nu?) och omröstningar egentligen? Blir en teori mer sann om fler tror på den? Måste ni känna er som en del av en stor folkrörelse för att det erat "sanningssökande" ska betyda något? Eller menar du filmen under? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag postade länken mest för att el sucker försöker påskina att det är bara ett fåtal amerikaner tror att "deras" egen regering låg bakom 9/11.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Å andra sidan så visar den där undersökningen inte hur många som tror att regeringen låg bakom, det är bara så att 90% tror att regeringen döljer något och inte berättar hela sanningen. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Att du är på en fest och snackar med amerikaner är inte ett argument i en debatt. Sluta larva dig med att göra smart-ass remarks om vi försöker känna oss som en folkrörelse bara för att Fuckoff svarar med en statistiskundersökning på dina antagelser om en situation baserat på att du varit på en "fest" med "amerikaner" och "snackat".
Only 16% Think Government Telling the Truth about 9/11 http://www.911blogger.com/node/3720 Var det en studentfest med amerikaner, eller vad var det? Får jag följa med nästa gång? CNN Poll: More Americans blame Bush for 9/11 http://www.cnn.com/2006/POLITICS/09/11/911.poll/index.html |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den där undersökningen har vi för länge sedan konstaterat att den inte handlar om att folk tror att 9/11 gjordes av USA, utan om folk tror att regeringen har berättat om allt man visste om terroristhot som fanns innan 9/11. "When it comes to what they knew prior to September 11th, 2001, about possible terrorist attacks against the United States, do you think members of the Bush Administration are telling the truth, are mostly telling the truth but hiding something, or are they mostly lying?" 16 % säger "telling the truth" och 53 % säger "mostly telling the truth but hiding something". En bättre rubrik är "Only 28% Think Government are mostly lying about what they knew about terrorist threats before 9/11"
Posted on: 2007/3/18 22:35
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login