Vakencorner
|
Re: Washington slopar 1976 års vapenreglering, massaker direkt!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De visade något på Explorer... mythbusters, två dagar innan...
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=2850&page=12
Posted on: 2007/4/21 21:04
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Personligen tycker jag att det skulle vara hur bra som helst om man införde hårdare krav i USA på vapenlagar. Som det är idag så är det bara att knalla in och köpa ett vapen om man är över 18 år. Det är värt det, i stället för att låta en massa oskyldiga människor dö i onödan. Vapnen dödar inte säger kanske någon utan det är människorna. Visst, men det är ju bra mycket lättare att döda någon (om man nu har bestämt sig) med ett vapen än med ex en kniv. Ju lättare att få tag på vapen desto lättare att döda. Nu kommer det dock aldrig att ändras vapenförslaget helt. Medborgarna kommer aldrig att gå med på det. Vilket är synd. Denna händelse som hänt är bara tragiskt o har inget att göra med någon konspiration. Allt är faktiskt inte en konspiration!
Posted on: 2007/4/22 15:36
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, säkert..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Allt har ju flera sidor - någon frågade hur många sidor en boll hade - jag svarade två: insida och utsida - jag tror det blev tyst sedan i den tråden... Inga oskyldiga dör... i ett samhälle i USA införde de lag om att varje hushåll var tvunget att ha vapen. Brottsligheten gick ned till i princip noll. Naturligtvis är det sjukt i sig - att vi blivit så dåliga så att allt som är, är fruktan, rädsla och hot - allt blir farligt "därute". Det är bara en återspegling av vad vi själva blivit till inom oss. Vi kommer aldrig undan att det kommer att visa sig därute - om människor har vapen eller inte är en bisak. Det är hur vi är, tänker och agerar som avgör vad vi får möta. Vi vill kanske försvara det i oss som inte är vårt sanna jag - då lär vi verkligen få beväpna oss - för då kommer det att torna upp sig därute - vem kan överleva... inte de som använder våld... utan de som insett att det därute bara visar på att det är vi själva som inom oss förbryter oss mot vår sanna narur/kosmos egenskap/kriterier - det är då karma... och det visas i det yttre som är scenen för det. Kultivering är det som återstår.
Posted on: 2007/4/22 15:43
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag läste nånstans för ett par år sedan att Schweiz är det land som har flest vapen per capita MEN samtidigt ett av de länder med minst våldsbrottslighet!
Hur förklarar man då detta? Jo, det är inte konstigt eftersom Schweiz är ett land med en ganska homogen etnisk befolkning och kultur. Som jag har skrivit hundratals gånger tidigare så blir resultatet av nedmonterad folkgemenskap, massinvandring och s.k. mångkultur alltid en dramatisk ökning av våldsbrottsligheten som heller inte är så konstigt eftersom detta just är resultatet av rot och identitetslöshet och nedbrutna normer och traditionella värderingar.
Posted on: 2007/4/22 16:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Lärare iscensatte skolmassaker Skräckslagna elever uppmanades söka skydd Skolbarnen trodde att de skulle skjutas av en beväpnad galning. Men den luvklädde mannen var deras lärare. – Jag trodde att jag skulle dö, säger Shay Naylor, 11, enligt CNN. Sista kvällen på skolresan fick de 69 eleverna från Scales Elementary School nära Nashville veta att en beväpnad man var på rymmen. Nu hotade han eleverna och skolbarnen, mellan elva och tolv år, beordrades ner på golvet, uppmanades att ta skydd under bord och vara tysta. Ljuset släcktes och en lärare utklädd i luvtröja ryckte i ytterdörren och försökte komma in till barnen. I ett intilliggande rum iscensatte en annan lärare något som skulle låta som en strid. Började gråta – Jag tänkte, gode Gud. Först trodde jag att jag skulle dö, säger Shay Naylor, 11, enligt CNN. – En lärare sa att "Vi har just fått ett samtal om att någon har skjutit vilt." Jag trodde det var allvar. Shay berättar hur flera av barnen började gråta av rädsla innan ljuset tändes efter fem minuter och de fick veta att allt bara var ett påhitt, en ”nyttig erfarenhet”. Nu rasar barnens föräldrar mot skolledningen och lärarna som stod för övningen hotas av disciplinåtgärder. Sköts till döds – Det här upptåget passerade gränsen för vad som är lämpligt att säga till små barn, särskilt med tanke på vad som nyligen har hänt, säger skolans rektor Catherine Stephens, enligt Timesonline. För mindre än en månad sedan sköts 33 elever och lärare till döds av en psykiskt sjuk man på universitet Virginia Tech. Johanna Melén http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1069274,00.html
Posted on: 2007/5/15 2:36
|
|||
|
||||
|
Re: Washington slopar 76 års vapenreglering, massaker direkt!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, det slutade visst med att Högsta domstolen tvingade Washington DC att slopa förbud mot handeldvapen. http://edition.cnn.com/2008/US/06/26/scotus.guns/index.html
Posted on: 2008/6/29 16:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Washington slopar 76 års vapenreglering, massaker direkt!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är dags att göra vad 2nd Amendment säger och vad det är till för ; och börja meja ned horor, förrädare och annat smuts.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login