vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Falun Gong

See User information
Eftersom Illuminati-"Kinesiska Imperiet" förföljer Falun Gong som en farlig rörelse kan jag inte annat än tolka det som att Falun Gong är något som gör mäniskan gott.

Nån som har några tankar om Falun Gong?

Posted on: 2007/4/21 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Falun Gong

See User information
Fråga Dr.novax. Han brukar ju länka till deras sidor.

Posted on: 2007/4/22 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har läst första kapitlet i Zhuan Falun av Li Hongzhi för att få ett hum om vad det handlar om. Det är mycket fokus på honom själv. Han är den ende som lär ut kultivering på höga nivåer. Han kan rena sina lärlingar från sjukdomar. Han kan installera Falun i din buk som kommer att rotera där i evighet och fria dig från sjukdomar osv...

Efter hand har historierna vad han kan göra blivit mer och mer grandiosa och på en konferens 2003 berättade han för 1500 hängivna åhörare att han burit tusentals år av deras synder och att han som förste gud genom historien skulle göra dem till gudar.
Quote:

“As far as our students are concerned, it was as if I scooped you out of hell back then. (Applause) I have truly borne for you the sins you committed over hundreds and thousands of years. And it doesn't stop at just that. Because of this, I will also save you and turn you into Gods. I have spared no effort for you in this process. Along with this, since you'll become Gods at levels that high, I have to give you the honors of Gods at levels that high and all the blessings that you need to have at levels that high. (Applause) Never, from the beginning of time, has any God dared to do this. Something like this has never happened before."

http://en.wikipedia.org/wiki/Li_Hongzhi

Också från wikipedia:
Quote:

TIME: Have you seen human beings levitate off the ground?
Li: I have known too many.

TIME: Can you describe any that you have known?
Li: David Copperfield. He can levitate and he did it during performances.

Ja, vad ska man säga...

En annan sida som man kan läsa om herr Hongzhis historia på: http://exposingthefalungong.org

Nej, Falun gong är inget för mig...

Posted on: 2007/4/22 21:02

See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Jag har läst första kapitlet i Zhuan Falun av Li Hongzhi för att få ett hum om vad det handlar om. Det är mycket fokus på honom själv. Han är den ende som lär ut kultivering på höga nivåer. Han kan rena sina lärlingar från sjukdomar. Han kan installera Falun i din buk som kommer att rotera där i evighet och fria dig från sjukdomar osv...

Efter hand har historierna vad han kan göra blivit mer och mer grandiosa och på en konferens 2003 berättade han för 1500 hängivna åhörare att han burit tusentals år av deras synder och att han som förste gud genom historien skulle göra dem till gudar.
Quote:

“As far as our students are concerned, it was as if I scooped you out of hell back then. (Applause) I have truly borne for you the sins you committed over hundreds and thousands of years. And it doesn't stop at just that. Because of this, I will also save you and turn you into Gods. I have spared no effort for you in this process. Along with this, since you'll become Gods at levels that high, I have to give you the honors of Gods at levels that high and all the blessings that you need to have at levels that high. (Applause) Never, from the beginning of time, has any God dared to do this. Something like this has never happened before."

http://en.wikipedia.org/wiki/Li_Hongzhi

Också från wikipedia:
Quote:

TIME: Have you seen human beings levitate off the ground?
Li: I have known too many.

TIME: Can you describe any that you have known?
Li: David Copperfield. He can levitate and he did it during performances.

Ja, vad ska man säga...

En annan sida som man kan läsa om herr Hongzhis historia på: http://exposingthefalungong.org

Nej, Falun gong är inget för mig...

Vad du kanske inte förstått är att det finns miljoner sidor med förtal av Falun Gong och Li Hongzhi. Kina har många tusen agenter som bara jobbar med det. Det är sedan förföljelsen inleddes den största frågan för regimen, att hitta på lögner, förtal och propaganda mot FG - den vevades dygnet runt på tv i Kina när det var som värst. Deras ambassader har folk som bara jobbar med det, och de dränker media, riksdagsmän mm mm med deras lögner.

Alla kan inte förstå djupare saker - de som är här nu är ofta långt bortom vad kultivering är, fenomen på andra nivåer etc.

Alla kan heller inte börja med Falun Gong.

Det är meningslöst att starta en tråd på detta sätt, det var obetänksamt, men ingen kritik så sett, ni tänkte som ni tänkte.
Man vad vill någon att jag ska säga... det är upp till var och en att verkligen undersöka, eller göra som de vill. Jag skriver om kultivering, länkar ibland till utdrag från texter etc - och försöker att ge lite som jag förstår då är bra... som vidgar sinnet och kan göra någon nyfiken på det som förr var naturligt och allt andligt -KULTIVERING - läser man hela boken då först kan man ha en uppfattning som kan vara... en egen uppfattning.

Om du tycker det utdraget från Time om David Copperfield är konstigt så är det din förståelse - men det är så att många ler vänligt åt sådana personer som blivit stubborn och inte förstår väldigt enkla saker. Det är verkligen inget märkvärdigt med att levitera - det kan man när alla meridianer är öppna. Det står i boken hur det hänger ihop.

Kultivering är att öppna...upplysas till det man förlorat - det innebär budda: en genom kultivering upplyst person.

Alla andlighet förr var kultivering - qigong hette inte qigong förr utan översatt till vårt språk så hette det just kultivering. Under kulturrevolutionen så kunde inte de vackra namnen på dessa vägar finnas kvar - utan man satte ihop två ord: qi och gong - då hade ändå qigongens verkliga innebörd i stort försvunnit - det inre, kultiveringen - och kvar blev lite övningar för att må bra, stärka hälsan, fitness.

Yoga och allting... det var från början enbart kultivering all kultivering är med en Mästare, som skyddar och omvandlar... läs boken - det är det som är gong... idag är det bara qi-grejer som folk håller på med.

Sådant kan många nu inte förstå, vi är i en annan tid och mycket djupare i samsara - och det är slutdarma-tiden - allt är så dåligt.

Många har idag svårt att tro på att det finns något verkligt äkta, något som är helt gratis... och man söker dolda saker, hemlig agenda, det är nog politiskt, har med makt att göra... samlar pengar, berömmelse... etc - men det är en Väg som utlovats genom historien - och det finns inga dåligheter!!! Det är en sann väg och Mästaren är inte vem som helst.

Säg inte att jag inte gett alla många möjligheter att läsa på om det...

Denna platsen är till just för att vi idag ska ha en chans att kultivera härifrån - istället för att vi skulle blivit bortsopade för länge sedan. Platsen har inte skapats bara för att vi ska leva här då, utan just för att i DENNA speciella tid ha möjlighet - om man har ödesförbindelse och förståelse - gå vägen.

Detta tidsrum nås ju av något. Kanske allt inte sopas bort, utan även en del vanliga goda människor kan börja på en ny slags kula... men det är samtidigt en sak som sker i hela kosmos, som sagt... ett nytt kosmos, så det är väldigt djupa saker.

De som börjar med Falun Gong, eller studerar, för man har en andlíg grundförståelse, kanske - de kan fatta vad som sker nu, varifrån och av vem, som detta upprätande av det gamla kosmos sker, och rätt förstå då vad vägen som är Falun Gong är - boken reder ut allt kring kosmos huvudkultiveringsvägar, vad buddism är (religionen) och vägarna taoism och buddism mm.

Alla kanske inte bara vill vara ljugsmeten och tro - utan själv vill erfara.

Det minsta man kan göra är att, om man vill, läsa HELA Zhuan Falun, och många kan nog säkert förstå sammanhang mellan lögner och att en Väg för att höja sin nivå också får allt det onda emot sig - det är ingen slump att det är Kina-regimen som är den som är i spetsen för förföljelse och lögnpropaganda. Jag skulle inte utövat själv om det funnits dåligheter i detta - men det gör det inte - det är verkligen något helt enastående och vår tids räddningsväg. Jag har koll inifrån och känner utövare sedan -98, både i landet och utomlands. Det är en sak att inte förstå vissa saker efter att ha läst ett kapitel i boken... men det är kanske en annan sak att fatta att detta är en upprätt väg, fri att utöva, ideell - allt är avgiftsfritt - det är upp till var och ens hjärta och förståelse. Alla kan skilja mellan gott och ont, egentligen.

De som ofta mest nappar på lögnpropaganda är de som är inom religioner eller New Age. Det som inte är oss själva utan karma - det är det som protesterar och får oss till att inte förstå.

Posted on: 2007/4/22 21:44

Edited by novax on 2007/4/22 22:15:06
Edited by novax on 2007/4/22 22:16:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag har bara kommit till första kapitlet men ville förmedla mina första intryck eftersom tråden kom upp.

Novax, du behöver inte stå till svars för Falun gong / Li Hongzhi. Det är upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning.

Jag har ingen önskan att på något sätt misskreditera dig men jag vill uttrycka vad jag som "utomstående betraktare" känner på ett rakt sätt. Jag tycker att det är sekteristiskt och mycket fokus på honom som en frälsare. Jag ser en vanlig människa med hybris helt enkelt.

Det finns säkert mycket bra i boken och jag ska fortsätta att läsa men frågan kvarstår: Är han en gud? Varför är han så hemlighetsfull om sitt jordiska förflutna?

http://www.pravoslavieto.com/inoverie/falun_gong/li-hongzhi.jpg

Posted on: 2007/4/22 22:51

See User information
För mig räcker det fakta att Kinesiska regimen förföljer dem som tecken på att det egentligen är någon vettig/viktig kunskap som förmedlas genom Falun Gong.

Novax, har du något "boktips", utöver Zhuan Falun

Posted on: 2007/4/22 23:08

See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Jag har bara kommit till första kapitlet men ville förmedla mina första intryck eftersom tråden kom upp.

Novax, du behöver inte stå till svars för Falun gong / Li Hongzhi. Det är upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning.

Jag har ingen önskan att på något sätt misskreditera dig men jag vill uttrycka vad jag som "utomstående betraktare" känner på ett rakt sätt. Jag tycker att det är sekteristiskt och mycket fokus på honom som en frälsare. Jag ser en vanlig människa med hybris helt enkelt.

Det finns säkert mycket bra i boken och jag ska fortsätta att läsa men frågan kvarstår: Är han en gud? Varför är han så hemlighetsfull om sitt jordiska förflutna?

http://www.pravoslavieto.com/inoverie/falun_gong/li-hongzhi.jpg

Vem säger att han är hemlighetsfull?

Du pratar om frälsare mm - jag kan då bara säga att man får tänka stort, brett, se på varför vi är här... hur är det med denna platsen - vad är det där med väsen, molekyler etc... olika nivåer... vad är det vi ser som kosmos utåt... det är bara som vi ser på vår egen kropp med lite högre seende (som vi har förlorat) tex en grupp molekyler... det vi ser som kosmos ingår i något vidare, och är bara en liten sak inom ett högre väsen - men jag kan inte spåna omkring detta - jag har gjort det många gånger förut - här i botten av samsara så är det bara läror, ismer, och miljoner sciencegrejer - alla pekar åt sina håll - men uppåt så är det bara som en spets - i en pyramid - däruppe är det enkelt - toppen är bara en spets - man kan säga att det är universums egenskap.

Mängder av hints, metaforer etc, runt hela jorden, i alla kulturer... talar om dessa saker, och att meningen med livet är inte att vi ska vara här som människor, utan ta oss härifrån - det är att åter höja sin nivå - det är kultivering - OCH det är ju då så att det då även finns en väg ut, vi skulle inte varit här annars - det hade varit ologiskt... utan hela historien är bara till för denna tid som vi nu går in in, det med 2012, maya osv... då kosmos rätas upp, det blir som ett nytt kosmos.

Vem är inte gud? Vilka är vi när vi är där vi skapades en gång?

Jag kan inte enkelt så här på ett forum tala om sådant här med personer som inte kultiverar, inte har läst Zhuan Falun - det är väldigt fel att jag med min förståelse ska svara på fyrkantiga frågor - det blir så fel.

Jag har gett massa adresser tidigare, alla har själva kunnat läsa och ev. förstå sådant som gud... budda, king of kings, lord of lords, Maitreya.

www.falundafa.org finns böcker och föreläsningar, och dikter - hong yin mm.

Här är det med profetior som jag ställt samman en gång
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Du gjorde ändå så att du gav ut dåligheter om Falun Gong, och länkar - gjorde omdöme - också efter att ha läst ETT kapitel i något som inte bara är vanlig trycksvärta... - ett kapitel som avslutas med:

"Du har varit överallt för att dyrka mästare och spenderat mycket pengar och du har inte kunnat finna någonting. I dag erbjuds det dig vid din dörr men du har kanske inte fattat det! Det är en fråga om du kan inse det eller ej, och det är också en fråga om du kan räddas eller ej."

Posted on: 2007/4/22 23:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
För mig räcker det fakta att Kinesiska regimen förföljer dem som tecken på att det egentligen är någon vettig/viktig kunskap som förmedlas genom Falun Gong.

Inte för att mediatidningar är de mest trovärdiga men..

"Genom att den fredliga falun gong-rörelsen förföljs av en paranoid och totalitär kommunistregim får man lätt uppfattningen att falun gong är en sund motståndsrörelse. Men det är en farlig tankevurpa att fiendens fiende med nödvändighet är en vän till den fria, demokratiska världen."

http://sydsvenskan.se/kultur/article15094.ece

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

Inte för att mediatidningar är de mest trovärdiga men..

"Genom att den fredliga falun gong-rörelsen förföljs av en paranoid och totalitär kommunistregim får man lätt uppfattningen att falun gong är en sund motståndsrörelse. Men det är en farlig tankevurpa att fiendens fiende med nödvändighet är en vän till den fria, demokratiska världen."

http://sydsvenskan.se/kultur/article15094.ece

nehe- så varför lägger du ut det då? Du har ju gjort det tidigare.
Jag visste att de som fastnat i New Age skulle passa på. Därför sa jag att det var obetänksamt att göra denna tråd - för de som inte har ok förståelse kommer att att förstöra för sig själva och andra.

Här har du postat om det förut:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37727#forumpost37727

Posted on: 2007/4/23 0:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag ville bara med inlägget balansera med synvinklar från andra hållet inte bara ditt.

Men ja tack att du tog upp det för i min värld så kan det inte vara rätt att man är tvungen att endast följa hans tro.
Alla har inte samma väg att gå.

Du säger att falun inte kräver någonting men tydligen kräver den din frihet att tro och syssla med vad du vill.

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Jag ville bara med inlägget balansera med synvinklar från andra hållet inte bara ditt.

Men ja tack att du tog upp det för i min värld så kan det inte vara rätt att man är tvungen att endast följa hans tro.

Du säger att falun inte kräver någonting men tydligen kräver den din frihet att tro och syssla med vad du vill.

Visst, du har ju din rätt att posta.

"Han" har ingen tro - hanär den som ger kultiveringsvägen.

Då du inte satt dig in i det hela så kanske du bör ligga lågt med att tycka. Annars blir det så tokigt och rörigt - därför säger jag att det är meningslöst att göra en sådan här tråd - för "människor" sitter i sina egna grejer - och uttalar sig om det som är något helt annat - då även utifrån att de har blivit petade på i sin karma. Det funkar inte alls!

Hade du bara läst lite lite, så hade du direkt vetat att det finns inget sådant som att "...man är tvungen att endast följa hans tro."

Jag har ju till och med skrivit det på vaken... och till och med citerat där Li Hongzhi tex i Zhuan Falun just säger det, att det finns ju inget tvång... osv.

Jag kan posta igen lite här då... för somliga är lite blinda när det passar (deras karma) - det är slutet av kapitel 1, som jag postade för en stund sedan... nu lite längre citat:

"Som jag har berättat för dig så beror kultiveringen på dig själv, Gong beror på mästaren. Om du lättvindigt tar någonting från andra människor med annan information och lägger det till din kultivering, så orsakar du störning i den här skolan. Du kommer att gå vilse. Dessutom reflekteras detta in i den vanliga människans samhälle och för med sig vanliga människors problem. Men andra kan inte hjälpa dig eftersom det här är vad du själv vill ha. Så det är en fråga om upplysningsförmåga. Dessutom, det du har lagt till gör din Gong kaotisk och du kan inte kultivera längre. Ett sådant problem kan uppstå. Jag säger inte till alla här att ni måste studera Falun Dafa. Om du inte studerar Falun Dafa men har fått sann överföring från någon annan kultiveringsmetod så går jag med på det. Jag skulle vilja säga dig att du måste vara konsekvent i en kultiveringmetod om du verkligen vill kultivera mot höga nivåer. Dessutom har jag en sak till att klargöra för dig. För närvarande finns det inte någon annan person som genuint sprider någon kultiveringsmetod mot höga nivåer som jag gör. Senare kommer du att förstå vad jag har gjort för dig, så du har förhoppningsvis inte för låg upplysningsförmåga. Många vill kultivera mot höga nivåer, sådana saker är nu presenterade för dig, men du har antagligen ännu inte förstått det. Du har varit överallt för att dyrka mästare och spenderat mycket pengar och du har inte kunnat finna någonting. I dag erbjuds det dig vid din dörr men du har kanske inte fattat det! Det är en fråga om du kan inse det eller ej, och det är också en fråga om du kan räddas eller ej."

Posted on: 2007/4/23 1:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

EttHund wrote:

Hur vaket, ont eller gott, eller logiskt är det att ta vanligt folks, såom männiksor som ofta är homo... som ligger bakom olka lögner eller förtalsartiklar, eller hela sajter som är till för att förtala och ljuga om Falun Gong och Mästaren. Du hämtar igen info därifrån, en länk som gör att den artikeln kan hamna högre upp i sökordning osv...

Alla kan nog fatta att vanligt folk med karma och fasthållanden - tänk vad Sahlin och hennes vänner, halva Sverige... skulle säga och tycka om man gav lite utdrag kring det med aliens, raser eller allmän degenerering ,eller homo... - ta det från texter av Li Hongzhi - de skulle hugga direkt - livet därute är nu väldigt långt borta från någon som helst upprätt förståelse - det är ju slutdharma-tiden, armageddon, den sista ödeläggeslen, med många andra namn - och det är nu som dåligast i devolutionen - varför i hela friden tar då en som är på vaken saker från den världen och postar det här - med förklaring om att "balanser" - balansera... fösrtår du inte hur måttstocken snabbt förskjuts... är du med däri och inte själv ser det - det går väl inte att ta det dåliga för att balansera det som står för att visa på vad vi förr visste var gott, ska du balansera upp en väg som ger människor all hälsa på köpet, och räddar människor, som även är me det kring att kosmos rätas upp, Fa-rectification som det heter på kines-engelska.

Dåligt är dåligt och bra är bra, vänd inte på det och ta det dåliga för att göra vad du kanske tror är att göra gott. Kan man inte ens se vart det är på väg nu, och se varför, hur det hänger ihop med degenereringen av sådant som moral mm - då kan man inte uttala sig seriöst, och snälla... posta inte då heller...

Posted on: 2007/4/23 1:16

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det kom just en översättning på engelska av den senaste Fa-föreläsningen som var i New York. En del från Sverige var där.

Föreläsningarna är ju för de som är Falun Dafa-utövare, men de ligger ju även på www.falundafa.org, för alla.

Det som står där som "Fa-rectification" är då det som är det som man talar om från maya osv, fast då uifrån deras begränsade synsätt - det är det med att allt rätas upp, ompositioneras, att det blir som ett nytt kosmos, det pågår i kosmos.

Fa Teaching at the 2007 New York Fa Conference

April 7, 2007 in Manhattan
Li Hongzhi

http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2007/4/22/84823.html

Posted on: 2007/4/23 10:05

Edited by novax on 2007/4/23 10:31:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

cfr2 wrote:

Novax, har du något "boktips", utöver Zhuan Falun

Det som är Falun Dafa är allt publicerat på http://www.falundafa.org/eng/index.htm - det finns även en svensk underavdelning. Tex finns boken Falun Gong där.

Sedan finns det ju massa relaterade sajter såsom tex

http://pureinsight.org- som jag gett många länkar och texter från på vaken - rekommenderas, där finns mycket intressant.

http://clearwisdom.net

http://falungonginfo.net - på svenska

http://faluninfo.net - engelska

Annat:

Falun Gong Stories
A Journey to Enlightenment

http://www.clearwisdom.net/emh/downlo ... ions/enlighten_index.html

Health Benefits
Life and Hope Renewed

http://clearwisdom.net/emh/136/
pdf finns där.

Falun Gong Stories
A Journey to Ultimate Health

http://clearwisdom.net/emh/download/publications/health_index.html
Case four är en vän till mig här.

Denna hittar jag inte på clearwisom.net
Hearts and Minds Uplifted
- lagt upp den här:
http://esnips.com/doc/dbb1e224-3d08-4 ... rts_and_minds_uplifted_v4[1]

---

Enlightenment

In the muddy human world, pearls and fish eyes are jumbled together. A Tathagata must descend to the world quietly. When he teaches the Fa, evil practices are bound to interfere. The Dao and the demonic ways are taught at the same time and in the same world. Amidst truth and falsehood, enlightening is important. How to distinguish them? There are bound to be exceptional people. Those who really have a predestined relationship and can enlighten will come one after another, entering the Dao and obtaining the Fa. They will distinguish the righteous from the evil, obtain true teachings, lighten their bodies, enhance their wisdom, enrich their hearts, and board the boat of the Fa, sailing smoothly. How wonderful! Strive forward with every effort until Consummation.

Those who survive the world without direction and with poor enlightenment quality live for money and die for power, being joyful or anxious over petty gains. They compete bitterly against each other, thus accruing karma throughout their lives. When such people hear the Fa, they laugh at it and spit from their mouths the word “superstition,” as they are bound to find it hard to understand and hard to believe deep down inside. These people are the inferior persons who are difficult to save. Their karma is so much that it has enveloped their bodies and sealed off their wisdom; their original nature is gone.

Li Hongzhi

June 14, 1995

http://www.falundafa.org/book/eng/jjyz06.htm

----

The Great Kalpa

The Fa sets right the vast firmament,

clearing out old dust

Heaven and earth, boundless and vast

are alive with spring

When the greatest force of all ages has passed

Look again at the new cosmos—

Buddhas, Daos, and Gods

March 8, 2004

Från
H o n g Y i n
Volume II

(http://falundafa.org/eng/books.htm)

-------

Den enda plats utanför Kina där Li Hongzhi hållit 9-dagars föreläsningen (boken = nio kapitel) är Göteborg (under 7 dagar).

Foto finns här:

http://falungonginfo.net/files/intro.htm

Posted on: 2007/4/23 11:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

cfr2 wrote:

Är det inte konstigt då att han lever ett gott och skyddat liv i "illuminatilandet" USA? Där framställs han oftast positivt i "illuminatimedia" och den kinesiska regimen som boven. Han har blivit nominerad till Nobels fredpris av amerikanska politiker.

Har han inte blivit ännu en bricka i det stora spelet?

Om man läser på http://exposingthefalungong.org/fgban01.html så framkommer en annan bild av rörelsen där medier som uttryckte kritik utsattes för belägringar och hot.

Kan bara konstatera att falun gong är en grej som man måste svälja helt och hållet utan ifrågasättande för att kunna bli frälst.

Jag tycker det är hemlighetsfullt att ta bort sin så kallade biografi från boken.

Jag köper helt enkelt inte hans historier om sig själv!
Quote:

Master Li didn’t used to be so secretive about himself. Appearing as an appendix in Li’s famous Zhuan Falun, an article called “A short biography of Mr Li Hongzhi, Chairman of Falun Gong Research Society”4 recounted the Master’s story from his birth up to the time he became a popular Master. The following are the highlights of this official biography:

Master Li was born on May 13, 1951. At the age of four he began his decades-long training that prepared him to be the greatest Master of all time. His first teacher was a Buddhist master named Quan Jue (literally, complete enlightenment). Quan Jue’s training consisted mainly in cultivating his pre-school pupil’s innate supernatural powers and instilling great moral principles within him.

At the age of eight, the young adept attained many supernatural powers. He could levitate off the ground and become invisible simply by thinking “Nobody can see me!” The other two supernatural abilities the young Master acquired were controlling others’ movements by thoughts and teleportation—he could move himself anywhere he wanted by thought alone.

In the following decades he continued to receive trainings from various Masters in spirituality as well as Kung Fu and sword-fighting. The article makes one point clear: all the trainings took place at night in secret locations where no one could witness them. Through these secret trainings Master Li obtained great abilities. The supernatural powers he possessed were “unimaginable for ordinary human beings.” But these powers were not as important as his wisdom: “He discovered the truth of the universe…he saw the origin of humankind and foresaw the development and future of the humankind.”

The early 80s was a time of soul-searching for the Master. He asked himself, “Why was I so rigorously trained by many Masters? Why am I here in this world?” Like Jesus in Kazantsakis’s Last Temptation of Christ, Master Li could not ignore the knowledge that he had a divine mission—a mission to build a virtuous society and liberate a people whose “hearts and souls are now corroded and bodies tormented.” Master Li resolved to devote his life to this mission. It took five years, from 1984 to 1989 for the Master to develop the Falun Gong system which he proudly claims has “assembled all the mystical powers which are the essence of the whole cosmos.”

Written before the end of 1994 when Zhaun Falun was published, this official biography recalled the many miraculous services Master Li did for his students. First, he used his supernatural power to purify the bodies of his students and rid them of the root cause of their sicknesses. Then he installed a Falun—a turning law wheel—in each student’s abdomen; forever rotating, it cures illnesses. The installation did not require an operation nor did it cause the practitioners any pain, for the Falun is not a physical object; it can not be seen or touched. It is formed by the supernatural energy of the Master, which is the reason why it has the power to heal. That is not all, Master Li also offers all Falun Gong practitioners the protection of his Fashen (spiritual body). It has the power of cleansing practitioners’ homes and practice sites and sets up a “protective shield” to guard practitioners from evil spirits.

Despite the biography’s recounting of intensive, decades-long physical and moral training that only legendary saints and heroes undergo, it doesn’t provide the basic background information of Master Li’s life. This is not really biography; rather, it is hagiography. We learn nothing about Li’s “day job” as a boy, a teenager, or his family, schooling, or occupation. The hagiography of a medieval saint recounted the miracles he performed as a child, so it is not surprising that Master Li’s hagiography copies this tried and true formula. But the medieval saint’s family was always a big part of his hagiography. Master Li apparently grew up in a vacuum.

If you wished to get hold of this official biography of Li you would have great difficulty in doing so. In 2000, all copies of Zhuan Falun printed before 1999 were replaced by a newer version which omitted the biography. The replacement was thorough. It is said that not only were bookstore copies replaced, but practitioners also replaced their old versions with the new ones as well.

Perhaps Li felt that the biography had not gone far enough in revealing his true cosmic significance, because in the biography, although Master Li was portrayed as a saint, there were still people who outranked him spiritually—the masters who taught him. By 1996, Li was hinting that he was not just an ordinary human being, but rather a reincarnated deity who has lived many previous lives. “The things imparted to me by my several masters in this life are exactly what I intentionally arranged a few lifetimes ago for them to obtain. When the predestined occasion arrived, it had already been arranged that they [would] impart those things back to me so that I could recall my fa (Law) in its entirety.”

http://exposingthefalungong.org/fguntoldstory01.html

Försök att tänka brett själv novax!

Posted on: 2007/4/23 13:03

See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

Är det inte konstigt då att han lever ett gott och skyddat liv i "illuminatilandet" USA? Där framställs han oftast positivt i "illuminatimedia" och den kinesiska regimen som boven. Han har blivit nominerad till Nobels fredpris av amerikanska politiker.

Har han inte blivit ännu en bricka i det stora spelet?

Om man läser på http://exposingthefalungong.org/fgban01.html så framkommer en annan bild av rörelsen där medier som uttryckte kritik utsattes för belägringar och hot.

Kan bara konstatera att falun gong är en grej som man måste svälja helt och hållet utan ifrågasättande för att kunna bli frälst.

Jag tycker det är hemlighetsfullt att ta bort sin så kallade biografi från boken.

Jag köper helt enkelt inte hans historier om sig själv!
Quote:

Master Li didn’t used to be so secretive about himself. Appearing as an appendix in Li’s famous Zhuan Falun, an article called “A short biography of Mr Li Hongzhi, Chairman of Falun Gong Research Society”4 recounted the Master’s story from his birth up to the time he became a popular Master. The following are the highlights of this official biography:

Master Li was born on May 13, 1951. At the age of four he began his decades-long training that prepared him to be the greatest Master of all time. His first teacher was a Buddhist master named Quan Jue (literally, complete enlightenment). Quan Jue’s training consisted mainly in cultivating his pre-school pupil’s innate supernatural powers and instilling great moral principles within him.

At the age of eight, the young adept attained many supernatural powers. He could levitate off the ground and become invisible simply by thinking “Nobody can see me!” The other two supernatural abilities the young Master acquired were controlling others’ movements by thoughts and teleportation—he could move himself anywhere he wanted by thought alone.

In the following decades he continued to receive trainings from various Masters in spirituality as well as Kung Fu and sword-fighting. The article makes one point clear: all the trainings took place at night in secret locations where no one could witness them. Through these secret trainings Master Li obtained great abilities. The supernatural powers he possessed were “unimaginable for ordinary human beings.” But these powers were not as important as his wisdom: “He discovered the truth of the universe…he saw the origin of humankind and foresaw the development and future of the humankind.”

The early 80s was a time of soul-searching for the Master. He asked himself, “Why was I so rigorously trained by many Masters? Why am I here in this world?” Like Jesus in Kazantsakis’s Last Temptation of Christ, Master Li could not ignore the knowledge that he had a divine mission—a mission to build a virtuous society and liberate a people whose “hearts and souls are now corroded and bodies tormented.” Master Li resolved to devote his life to this mission. It took five years, from 1984 to 1989 for the Master to develop the Falun Gong system which he proudly claims has “assembled all the mystical powers which are the essence of the whole cosmos.”

Written before the end of 1994 when Zhaun Falun was published, this official biography recalled the many miraculous services Master Li did for his students. First, he used his supernatural power to purify the bodies of his students and rid them of the root cause of their sicknesses. Then he installed a Falun—a turning law wheel—in each student’s abdomen; forever rotating, it cures illnesses. The installation did not require an operation nor did it cause the practitioners any pain, for the Falun is not a physical object; it can not be seen or touched. It is formed by the supernatural energy of the Master, which is the reason why it has the power to heal. That is not all, Master Li also offers all Falun Gong practitioners the protection of his Fashen (spiritual body). It has the power of cleansing practitioners’ homes and practice sites and sets up a “protective shield” to guard practitioners from evil spirits.

Despite the biography’s recounting of intensive, decades-long physical and moral training that only legendary saints and heroes undergo, it doesn’t provide the basic background information of Master Li’s life. This is not really biography; rather, it is hagiography. We learn nothing about Li’s “day job” as a boy, a teenager, or his family, schooling, or occupation. The hagiography of a medieval saint recounted the miracles he performed as a child, so it is not surprising that Master Li’s hagiography copies this tried and true formula. But the medieval saint’s family was always a big part of his hagiography. Master Li apparently grew up in a vacuum.

If you wished to get hold of this official biography of Li you would have great difficulty in doing so. In 2000, all copies of Zhuan Falun printed before 1999 were replaced by a newer version which omitted the biography. The replacement was thorough. It is said that not only were bookstore copies replaced, but practitioners also replaced their old versions with the new ones as well.

Perhaps Li felt that the biography had not gone far enough in revealing his true cosmic significance, because in the biography, although Master Li was portrayed as a saint, there were still people who outranked him spiritually—the masters who taught him. By 1996, Li was hinting that he was not just an ordinary human being, but rather a reincarnated deity who has lived many previous lives. “The things imparted to me by my several masters in this life are exactly what I intentionally arranged a few lifetimes ago for them to obtain. When the predestined occasion arrived, it had already been arranged that they [would] impart those things back to me so that I could recall my fa (Law) in its entirety.”

http://exposingthefalungong.org/fguntoldstory01.html

Försök att tänka brett själv novax!

Saker är bara konstiga för att man inte förstår det, eller bättre.

Det blir nog absurt att ta vanliga saker som dyker upp på sluttampen som "illuminatlandet USA" - det är ju så som jag säger att det funkar inte att starta en tråd och försöka diskutera hågnivåsaker utifrån det tänk som vi har här, försöker rationalisera efter att ha studerat yttre saker som konspirationer några år.

Du bortser helt ifrån grundbitar och då blir det konstigt i sinnet.
Utgår man inte från samma grund, att det är en specifik mening med att vi är här, vad den trefaldiga världen/samsara etc. är för något och till för osv - och då inte heller bryr sig om text som jag länkar till, eller ändå inte fattar vad det står där - inte fattar vad det är som är på g - då kan man ju länka till massa propagagandasajter och bli en som promotar bestens märke...

Falun Gong är en kultiveringsväg - det kan man inte argumentera mot utifrån tänk från hur science nu är, eller genljuda besättelsekarmas röster... internet är fullt av det.

Du pratar som du just nu förstår det - efter att tiden går och du (som andra) berkligen släpper taget om fasthållanden och mer är i det - så kommer dimman att skingras - och man kan skämmas för ens missgrepp, snäva förtståelse mm som man var i innan - eventuellt, det beror på vem man blivit till.

Just nu så vill något bara inte... och då postas det efter det - du/man kan posta ett antal gigabyte om det verkar ok för er - det inverkar ju inte på vad Falun Gong är, eller Mästaren - men får en negativ inverkan på de som gör det och de andra som får en negativ syn på Falun Gong och Mästaren.

Det är bra att om man är verkligt intresserad i sanningen - diskutera och utbyta med de som utövar lokalt. De läser ofta tillsammans, gör övningarna osv.

Resized Image

Egg with Handle -- the spouse of a practitioner told her "l believe in Falun Dafa the day an egg grows a handle." The next day, a chicken in their yard lays an egg with a handle on it.

Man måste läsa för att ha en rimlig chans att veta vad det är man "tycker" omkring.

Hundra miljoner veta vad det är. Småbarnen vet och berättar, tex hur det var innan de kom ner, om Mästaren, att de är med Mästare, kan göra övningar innan de kan gå - babisar tittar på videos med Mästaren och sätter händerna för bröstet i heshi-hälsning innan de kan säga mamma - de är ju kvar i en högre dimension eller vad man skall säga, innan de normalt skulle programmeras att inte längre "se" mm - som bebisar gör. Nu är de utövare, och de vet. De talar om att de möter Mästaren, gör övningarna med honom osv - de vet - och vuxna vet ju då också, och vi alla vet ju det för vi har de erfarenheter som utövningen gett/ger.

Resized Image
Photo report: Pictures of Little Disciple Practicing:
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2001/7/26/12531.html
Babisen är sex månader.

Om du läst, och sett vad jag skrivit, och tänker efter - så är denna plats till för denna tid, så allt och alla har relation till Dafa, vi är här för Dafa. Tror någon som kallar sig vaken - att det bara är tomma ord genom historien, vad detta är för en plats, vad det är för speciellt med denna tid, att det ska vara en väg som ges av någon... tror att det år 2007 fortfarande skulle vara tomt... karman bråkar bara i sinnena - den vill att vi ska vara "kritiska", rationella utífrån det otroligt bortkollrade tänket som nu är - vi tror på det där... at det är vi, och vårt eget tänk, kanske?

Men allt tidigare i historien är till för detta - se det eller inte, tiden är ju knapp, men inte riktigt över än.

Posted on: 2007/4/23 16:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag satte "illuminatilandet" inom situationstecken för att visa att jag inte menar det bokstavligt. Tycker bara argumentet att bara för att han motarbetas i Kina så måste han stå för något bra är ihåligt. Men det är upp till cfr2 att dra sina egna slutsatser...

Det är många av dina uppfattningar om världen jag inte delar. Jag ser tex. inte den här världen som något samsara som man måste ta sig ifrån (visst kan jag önska ibland att det skulle vara skönt att slippa allt elände i denna värld men jag tror väl ändå nånstans att det finns en mening med att den finns). Jag har ingen önskan att få de övernaturliga förmågor som Hongzhi utlovar och oroar mig inte heller för domedagen 2012.

Det stod någonstans i första kapitlet att en del buddhaskolor hade endast sanning och meditation som ledstjärnor. Tycker det ligger något i det.

Sanningen räcker som ledstjärna, resten kommer av sig själv.

Jag har sagt mitt.

Posted on: 2007/4/23 17:45

See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Jag satte "illuminatilandet" inom situationstecken för att visa att jag inte menar det bokstavligt. Tycker bara argumentet att bara för att han motarbetas i Kina så måste han stå för något bra är ihåligt. Men det är upp till cfr2 att dra sina egna slutsatser...

Det är många av dina uppfattningar om världen jag inte delar. Jag ser tex. inte den här världen som något samsara som man måste ta sig ifrån (visst kan jag önska ibland att det skulle vara skönt att slippa allt elände i denna värld men jag tror väl ändå nånstans att det finns en mening med att den finns). Jag har ingen önskan att få de övernaturliga förmågor som Hongzhi utlovar och oroar mig inte heller för domedagen 2012.

Det stod någonstans i första kapitlet att en del buddhaskolor hade endast sanning och meditation som ledstjärnor. Tycker det ligger något i det.

Jag har sagt mitt.

Du skriver:

"Jag ser tex. inte den här världen som något samsara som man måste ta sig ifrån (visst kan jag önska ibland att det skulle vara skönt att slippa allt elände i denna värld men jag tror väl ändå nånstans att det finns en mening med att den finns)."

Jag förstår att du kanske inte läst, eller glömt, jag vet inte - men jag har skrivit om det måååånga gånger, väldigt många gånger, och även tagit ut från Li Hongzhis texter om det.

Meningen är ju att vi har en möjlighet att kultivera tillbaka istället för att ha blivit bortsopade. Samsara har skapats av gudar för att ge oss en chans till det, och att ta den då "Fa-upprätandet" är - då allt i kosmos ska genomgå det där... eller som når hit snart.

Så det är klart det finns en "mening" med det hela.

Om man inte ser meningen så kan man fångas av det som är från/av/i samsara - alla metoder och vägar som shamanism mm, och new age... - men det finns bara en tråd från botten av pyramiden upp till spetsen, om liknelsen funkar... eller som yin/yang-tecknet - det kan finnas en prick av motsatsen - det är aldrig bara den ena "polen" - utan det finns till sist ändå det lillla lilla kvar, som är det som får den andra polen då den gått till sin extrem att vända, eller hur man nu ska säga.

Det som inte vill ta "sig härifrån" är det som kommit till från denna nivån, samsara, den är den som talar så - karman. Om vi hade kvar en liten glimt av vår sanna natur, eller kunde se det från ovan - denna plats som kallas för ett fängelse/karantän - så skulle man bli mörkrädd - om det är en sluttid i det som äör så dåligt att det för eoner sedan skapades en plats som en karantän... och vi är här när det blivit som dåligast - då kan man säga kräks och huva...

Mina uppfattningar om världen behöver du ju inte dela - det är mina saker.

Repost repost repost...:

[...]But at the same time, these lives have community-like social relationships, and during social interactions among the group, some become bad and so they drop down. And at that level they again can’t stay there, and they become even worse, so they drop another level, and they drop, and drop, and drop, and finally they drop to this level of ordinary people. When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world.[...]
------

Ett litet utdrag ur Zhuan Falun kapitel 5:

"[...] At present, the entire universe has already undergone a great change. Whenever such a change takes place, all lives in the whole universe will be completely destroyed and lie in ruins. Every time this situation occurs, the characteristic and all the matter inside the previous universe must be blown up. Usually, all lives will be killed from the explosion. Yet not everyone has been wiped out from the blast each time. After the new universe is reconstructed by the great enlightened beings at an extremely high level, there are still some that survive the explosion. The great enlightened beings build the universe according to their own characteristics and standards. Therefore, it has a different characteristic from that of the previous universe.

Those who have survived the explosion will continue to hold onto the previous characteristic and principles to do things in this universe. The newly constructed universe will observe the characteristics and principles of that new universe in its operation. Thus, those who escaped the explosion have become the demons that interfere with the principles of the universe. [...]"
------

Från Essentials for Further Advancement:
http://www.falundafa.org/book/eng/pdf/jjyz_en.pdf

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996

------
Ur Zhuan Falun:

We have said that no matter how much human moral values have changed, this characteristic of the universe, Zhen-Shan-Ren, will forever remain unchanged. If someone says that you are good, you may not really be good. If someone says that you are bad, you may not really be bad. This is because the criteria that evaluate good and bad are distorted. Only one who complies with this characteristic of the universe is a good person. It is the sole criterion which determines a good or bad person, and it is recognized by the universe. Although great changes have taken place in human society, human moral values have declined tremendously. Human morality is deteriorating daily, and profits have become the sole motivation. Yet changes in the universe do not occur according to changes in humankind. As a practitioner, one cannot conduct oneself based on the standard of everyday people. It is not permitted if you go do things simply because everyday people consider them right. When everyday people say that it is good, it may not be good. When everyday people say that it is bad, it may not be bad, either. In this time when the moral values are distorted, if you tell someone that he is doing something bad, he will not believe it! As a practitioner, one must assess things with the characteristic of the universe. Only then can one distinguish what is genuinely good and what is truly bad.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38278#forumpost38278

---------------------

Many prophecies in the past said that a great many people would be weeded out during a certain era and that only a very few, good people would survive.

[...]

Let me tell you more about the Three Realms while we are on the topic. Despite the current state of human society; of how the beings in the Three Realms consider themselves to be so important; of how advanced, accomplished, powerful, and wealthy people think they are in society; or of how each nation, each government, and each so-called accomplished person thinks itself or himself to be really remarkable--I can tell you, everything of mankind today, including everything that has happened in history and the emergence of the Three Realms, exists for the Fa-rectification. In other words, everything was created for this Fa-rectification, everything came here for this Fa-rectification, and everything within this process was established for this Fa-rectification. Everything of mankind--including life, matter, everything a person can come to know, comprehend, and arrive at an understanding of--exists for this Fa-rectification affair, and absolutely would not have come into existence otherwise.

To put it another way, the Three Realms was created so that ultimately all beings in the universe could be saved in the course of Fa-rectification, and Dafa disciples could thus succeed. Otherwise the Three Realms would not exist. Human society is but a particle within the Three Realms--a society that exists on a tiny particle, something too insignificant even to mention--and no matter how grand the human beings inside it consider their things to be, no matter how important humans think mankind's things are, no matter how great humans consider mankind's accomplishments to be, and no matter how mankind has developed, these are all opinions that human beings arrived at by looking at things from a human standpoint. When people, while in a state of delusion, think that human society is remarkable, that is a result of their not knowing the true situation. Human beings may say whatever they will [about themselves], but that is not how gods look at them. Once all beings learn the true purpose behind human life and of the surroundings in which human beings live, they will come to an epiphany that the "development" of mankind is no more than a process of its being reared and the state of human society being sustained while the arrival of the final major event is awaited. All things have been no more than specific manifestations in the process of sustaining mankind's state of being, and the true purpose has been to await this last step--the arrival of gods and the start of Fa-rectification.
[...]

från:
Fa Teaching at the 2007 New York Fa Conference
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2007/4/22/84823.html

-----------------------

[...]"Among people of a nation far in the north, a little man will appear who will teach men about love and compassion, but there will be many hypocrites around him so that he will have many ups and downs. Not one of these hypocrites will want to know what is real human grace, but his wise books will remain and all the words he will say, and then people will see how self-deceived they were." [...]
Från: http://www.esnips.com/nsdoc/c2437d77-4392-4324-b272-b3a478ba49fc

Posted on: 2007/4/23 21:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
blauberee:

Jag har sagt mitt.

Finns det inget roligare ord än domedagen? Det låter så himla slutgiltigt när det i de inre minnesbankerna snarare känns som en ny och bättre möjlighet!

Domedagen är som jag ser det snarare ett ord som skapats av de som tjänar på att vi i detta fysiska liv lever som underdåniga och vettskrämda tjänare. Tjänare till de falska profeter som i skepnad av världsliga och andliga ledare vill oss ont.

Posted on: 2007/4/23 22:42

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Eftersom Illuminati-"Kinesiska Imperiet" förföljer Falun Gong som en farlig rörelse kan jag inte annat än tolka det som att Falun Gong är något som gör mäniskan gott.

Nån som har några tankar om Falun Gong?

Då har du inte förstått hur Illuminati arbetar. Illuminati tar aldrig ställning för en sida. Illuminati väljer att skapa en konflikt och är alltid ledande i motsatser. Genom att välja konflikters motsatser är möjligheterna till total kontroll större än att bara hävda en fönuftig åsikt. Kalla Kriget var en typisk Illuminati-konstruktion. Hela världen inordnade sig under Kalla Krigets verklighet och du blev kommunist eller kapitalist.

Resized Image

Posted on: 2007/4/23 22:55

See User information
Välkommen till tråden jax... eller jag menar bumblebee. Jag saknade en kommentar från det äldre gardet. Tolkar ditt svar som att falun gong inte är din väg heller(?) Ordet domedag använde jag för att om man ska tro Hongzhi så är det bara kultiverare i hans skola som kommer att klara sig.

Att vi lever i en sluttid, eller ett bättre ord brytningstid, är uppenbart. Men jag tror inte att jag kommer att sopas bort 2012 bara för att jag inte utövar falun gong. Och om det är så så spelar det ingen roll! Det är ju gentilt av honom att de som sopas bort inte hamnar i ett ännu värre helvete... Så som svar på din fråga får jag väl säga brytningspunkt!

Novax, jag har läst (det mesta) av det du länkat till och har inte glömt något. Jag håller helt enkelt inte med dig.
Jag frågade dig i en annan tråd om du läst Samtal med gud. Jag ser inte upp till NDW som nån guru och jag håller med om att han skrivit löjligt många böcker. Men den bild av hur allt hänger samman som han presenterar ligger närmast min uppfattning för tillfället. Jag ser den här världen som ett expriment där ursprunget/livet/gud individualiserat sig och varje individ glömt sitt sanna ursprung. Det är ett expriment med den fria viljan och en individualiserad upplevelse. För att börja följa vägen tillbaka till ursprunget räcker det med att ha sanningen som ledstjärna. Och med sanning menar jag i första hand att i sin omgivning visa vad man känner och tror (lättare sagt än gjort...).

Jag kan förstå att Hongzhis lära är lockande om man är beredd att byta frihet mot trygghet. Förstår att du har mycket att förlora på att börja ifrågasätta din tro och jag förväntar mig inte att du ska göra någon kovändning här på forumet. Om du har vägarna förbi Värmland är du välkommen att hälsa på...

Förresten är repost gott? ;)
Quote:

novax wrote:
Repost repost repost...:

Posted on: 2007/4/24 12:33

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
blauberee:

Jag har sagt mitt.

Finns det inget roligare ord än domedagen? Det låter så himla slutgiltigt när det i de inre minnesbankerna snarare känns som en ny och bättre möjlighet!

Domedagen är som jag ser det snarare ett ord som skapats av de som tjänar på att vi i detta fysiska liv lever som underdåniga och vettskrämda tjänare. Tjänare till de falska profeter som i skepnad av världsliga och andliga ledare vill oss ont.

Ja det är inte jag som talar om domedagen.

Det finns massa ord för vår tid, jag har gett exempel i trådar.

Inom ursprungliga buddism så sa man slutdharmatiden, vi har armageddon. Sedan kan ju andra, och gör så - tolka in, lägga in egna meningar i det - så är det ju tex om de kristna - vad de nu tror om domedagen.

Maya har sin syn på denna tid - vad allt ska genomgå.

Men som jag der det så är det inget vi behöver värdera kring - det är en speciell tid... vi har ragnarök, från vår kultur.

Domedagen - ordet, eller än längre tillbaka... kommer från något... och det är inget som i sig hör till dåliga syften. Dina ord om att ordet skapats för att hålla andra som tjänare är inte riktiga - men om du kanske menar att det kan ha kommit in i ett sådant koncept och olika agendor, då är det en annan sak.

Allting förstörs och utnyttjas för olka syften,men det förändrar inte ens saks urpsrung eller dess sanna mening, innebörd och ssammanhang etc.

Religioner är förstörda saker, och används ju på sina sätt - men det är en sak - man får inte som New Age-are och andra, blanda ihop yta med essens.

Du vet säkert att denna tid i mängder av traditioner och annat - sägs vara speciell - ett ord för den har då nu blivit domedagen. Det är ett väldigt "bra" ord tycker jag. Det är väl det som det handlar om - värdera/väga allting mot kosmos kriterier - döma/bedöma.

De som inte vill ett det ska hända något kanske skjuter in sig på orden - men det får inte effekten att denna tid ändå är speciell och platsen/tidsrummet där vi är - också ska nås av detta.

Posted on: 2007/4/24 12:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Novax:
Du vet säkert att denna tid i mängder av traditioner och annat - sägs vara speciell - ett ord för den har då nu blivit domedagen. Det är ett väldigt "bra" ord tycker jag. Det är väl det som det handlar om - värdera/väga allting mot kosmos kriterier - döma/bedöma.

Jag tycker fortfarande det är ett väldigt sjukt ord. Kanske skall förklara lite närmare varför jag känner sån disrespekt för detta ord!

Det är ett tvådimensionellt uttryck som skapats av platta människor för att försöka förklara en djupare innebörd.

Det handlar om bilden av att någon måste vara domare... och den psykopatiske galning till domare de flesta religionsutövare eller vantolkare målat upp för människomassorna under de senaste årtusendena stämmer inte alls med mina underliggande minnen av det som finns lagrat från tidigare passager. Där finns sinnebilden av en god masterguide snarare än en elak domardjävul.

En känsla som fått mogna med mig på denna resa är att förståelse alltid går före förlåtelse. Och om det gäller i det lilla mikrokosmos så gäller förmodligen detta även i hela galaxen. "Eller snarare i hela det medvetna universum".

Posted on: 2007/4/24 21:28

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:

Jag tycker fortfarande det är ett väldigt sjukt ord. Kanske skall förklara lite närmare varför jag känner sån disrespekt för detta ord!

Det är ett tvådimensionellt uttryck som skapats av platta människor för att försöka förklara en djupare innebörd.

Det handlar om bilden av att någon måste vara domare... och den psykopatiske galning till domare de flesta religionsutövare eller vantolkare målat upp för människomassorna under de senaste årtusendena stämmer inte alls med mina underliggande minnen av det som finns lagrat från tidigare passager. Där finns sinnebilden av en god masterguide snarare än en elak domardjävul.

En känsla som fått mogna med mig på denna resa är att förståelse alltid går före förlåtelse. Och om det gäller i det lilla mikrokosmos så gäller förmodligen detta även i hela galaxen. "Eller snarare i hela det medvetna universum".

Förstår vad du menar...

Det där med "tvådimensionellt" osv... - men gör det någonting? Vi har platta ord här i denna platta tillvaro, det gör inte i sig orden "dåliga" eller annat. Vilket som helst av alla de där olika orden eller begreppen som avser vår tid och att vi ska genomgå något är ju inte vilka ord som helst, det är som nycklar för oss. och ska/kan väcka oss, ruska till oss, slå an något...

Du skriver: "Det handlar om bilden av att någon måste vara domare..."

Det är en bild du har - alltså Du har en bild - jag menar... det kan innebära lite olika saker, beroende på vilket ord man lägger betoningen på här. Man kan tex ha betoningen på ordet "måste".

I vilket fall så säger du att du har något - det är två saker - du + något - det är alltså inte du. Saker stoppas in utifrån och man gör det till "sitt", sin förståelse. Du säger sedan "psykopatisk galning" mm. Jag vet inte var du avser nu, men jag har ju måååånga gånger sagt om denna tid, olika ord som det har, det som då är vad kosmos ska genomgå eller gör, och som då når hit.

Det är väl ingen domare på det sättet - det låter i mina öron som du talar utifrån kristet perspektiv. Jag har tagit upp det tillräckligt många gånger - postat jag så kan New Agare fråga om det är "gott" med repost... lite goddax yxskaft, tycker jag nog - men jag postar inget, upprepar inget - det triggar tydligen.

Man får istället tänka djupt, brett och stort... det är kosmos egenskap, innersta kriterie som det vägs/bedöms mot - därför har jag 200 gånger sagt om det viktiga ordet "Devolution".

Allt kaaan bli sämre till en viss gräns, sedan går det under, som kulturer/grupper alltid gjort - men det har bara varit som smårundor - nu är det en slutlig (som väl i sig återkommer) - det stod väl om det i länken till Fa-föreläsningen i new York som jag gav högre upp, tror jag - precis som en cell blir för dålig, den byts ut/regenerer sig - det gäller samma för allting - kosmos är också en cell.

Jag har sagt att det är en sak vad andra i den vanliga världen har för sig... hur de använder begrepp, nyttjar ord och skapar/gör om religioner och kan använda ord för att tukta in folket för att passa makthavares olika syften. Men, jag säger det igen - det spelar ingen roll - det är inte vad det hela handlar om - det hör mer till det du säger "bilder", dina eller andras - på något sätt har de stoppats in i oss - och nu kan de tjäna syftet att fördunkla vårasinnen, och en bättre förståelse.
_______

Some Prophecies from Zarathustra

Zarathushtra (known to the Greeks as Zoroaster) was an ancient prophet from about 3000 years ago. The religion of Zoroastrianism was later founded based on his teachings, and it was the dominant world religion during the Persian empires (559 BC to 651 AD).

The main scripture is known as the Avesta, but there are others.

To begin with, in one of these, Zand-i Vohuman Yasht (Translated by E. W. West, from Sacred Books of the East, volume 5, Oxford University Press, 1897.) we can find the following pieces of prophecy, referring to the time period around now (approximately 2000AD)
[...]
'Righteousness is so worthy and great and valuable, that in one place it is revealed that Zarathushtra asked Ohrmazd (God; 'Wise Lord'): 'How much time remains until the time of Frashegird, that is the making of Frashegird and the Future Body?'

Ohrmazd said: '3,000 years'.' (From Pahlavi Rivayat, ch 25. based on translation of A.V. Williams, 1990.)

The term Frashegird (literally 'making wonderful') refers to the renovation of the universe, the last judgment. The ‘3,000 years’ figure can be extrapolated to our time now, around the millennium. According to their doctrines, the cosmic battle between good and evil will ultimately lead to the destruction of all evil.
[...]

"I personally think that the "Final Judgment" mentioned in the Book of Revelation refers to all beings being positioned according to their behavior during the Fa-rectification period when the Fa-rectification finally arrives at the human world. The "new heaven and a new earth" (Rev. 21:1) refers to the incomparably wonderful new cosmos after it is transformed and renewed by "Lord of lords" and "King of kings."
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1095
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1094

Posted on: 2007/4/24 22:23

Edited by novax on 2007/4/24 22:41:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper