vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

"Modern" skolundervisning orsaken till massaker?

See User information
May 9, 2007

by Phyllis Schlafly

What was the motive behind 23-year-old Cho Seung-Hui's killing of 32 students and teachers at Virginia Tech? Why was he consumed with hate, resentment and bitterness?
Cho was an English Department major and senior. As a frequent lecturer on college campuses, I have discovered that the English Departments are often the weirdest and/or the most leftwing.

A look at the websites of Virginia Tech's English Department and of its professors reveals their mindset. We don't yet know which courses Cho took, but it could have been any of these.

Did he take Professor Bernice L. Hausman's English 5454 called "Studies in Theory: Representing Female Bodies"? The titles of the assigned readings include "Black Bodies, White Bodies: Toward an Iconography of Female Sexuality in Late Nineteenth-Century Art, Medicine, and Literature," "The Comparative Anatomy of Hottentot Women in Europe, 1815-1817," "Selling Hot Pussy: Representations of Black Female Sexuality in the Cultural Marketplace," "The Anthropometry of Barbie: Unsettling Ideals of the Feminine Body in Popular Culture," and "Foucault, Femininity, and the Modernization of Patriarchal Power."

One of the assignments in this course (worth 10 percent of the total grade) is to "choose one day in which they dress and comport themselves in a manner either more masculine or more feminine than they would normally."

Is this really a course taught by the English Department? It sounds like just the thing to confuse an already mixed-up kid.

Hausman uses "feminist pedagogy" theory, believing that sex and gender are merely "rhetorical constructs" resulting from cultural experiences, and that "students are more responsible for the creation of knowledge." She lists her areas of expertise as "sexed embodiment, feminist and gender theory, and cultural studies of medicine."

Other titles authored by Professor Hausman include "Changing Sex: Transsexualism, Technology, and the Idea of Gender," "Do Boys Have to Be Boys?," and "Virtual Sex, Real Gender: Body and Identity in Transgender Discourse."

Perhaps Cho took Professor Bernice Hausman's English 3354 on "Fundamentals" for which the syllabus promises an understanding of "deconstruction" (a favorite word in English departments).

Did Cho get evil egotistical notions from Professor Shoshana Milgram Knapp's senior seminar called "The Self-Justifying Criminal in Literature"? Indeed, that could serve as his own self-portrait.

Did Cho take Professor J.D. Stahl's senior seminar, English 4784, on "The City in Literature"? The assigned reading starts with a book about an urban prostitute who finally kills herself and a book about a violent man who kills his girlfriend.

Virginia Tech's Distinguished Professor of English, Nikki Giovanni, has built a reputation as a "renowned poet," even though many of her so-called poems feature violent themes and contain words that are not acceptable in civil discourse. She specializes in diversity, post-modernism, feminism, and multiculturalism.

Giovanni appeared last year at a public celebration to open Cincinnati's new Fountain Square. She used the occasion to call Ken Blackwell, then the Republican candidate for Ohio Governor, an "S.O.B.", and when challenged, simply repeated the slur. (Note: Nobody suggested giving her the Don Imus punishment.)

Did Cho take a course from Professor Paul Heilker, author of another peculiar piece called "Textual Androgyny, the Rhetoric of the Essay, and the Politics of Identity in Composition (or The Struggle to Be a Girly-Man in a World of Gladiator Pumpitude)"?

Or maybe Cho preferred the undiluted Marxism espoused by English instructor Allen Brizee, who wrote: "Everyday, the capitalist system exploits millions of people. ... Our role in the capitalist system makes us guilty of oppression!"

Victim Ross Alameddine (one of the students who was tragically killed) sat a few feet from Cho for months in a class on "Contemporary Horror." The students in this class were required to keep what were known as "fear journals."

Cho was a frequent user of eBay. He bought and sold many books about violence, death and mayhem, including several books he had used in his English classes.

Other books Cho sold on the eBay-affiliated site Half.com included books by three authors whose writings were taught in his Contemporary Horror class. He sold "Men, Women, and Chainsaws," "The Best of H.P. Lovecraft: Bloodcurdling Takes of Horror and the Macabre," and "The Female of the Species: Tales of Mystery and Suspense."

At the campus-wide convocation to honor the victims, Professor Nikki Giovanni read what purported to be a poem. On behalf of the English Department, she declaimed: "We do not understand this tragedy, We know we did nothing to deserve it."

Maybe others will render a different verdict and ask why taxpayers are paying professors at Virginia Tech to teach worthless and psychologically destructive courses.

Posted on: 2007/5/9 12:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: "Modern" skolundervisning orsaken till massaker?
Dagens flumskola är ett skämt!

Jag läser ju på komvux till barnskötare och denna vecka har beståt av..

Torsdag (spela teater,måla med vattenfärg och dansa)

Fredag, Prommenad i slottskogen, se på olika träd och plocka löv och kvistar som vi sen ska måla med ( vi måste kunna måla och vara kreativa om vi ska jobba med barn)

Måndag,se på människor med dawn syndrom som spelar teater

Tisdag ( höra på människor som har utvecklingstörda barn)

Onsdag (besöka konstmusemet)

Torsdag "arbeta med vår egna teater)

Och vi i klassen är mellan 22-50år gamla och håller på med detta.

Grattis skattebetalare!
och vi kommer nog bli jättepedagogiska lärare med detta flum

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tråkigt att du inte är nöjd med din egen undervisning maggot. Jag antar att skit dras till skit.

Avseende skolskjutningar och vad man ska anklaga det på...

Om ni skyller på undervisningen idag så kanske jag kan få skylla på helheten i morgon?

För till och med ni börjar väl snart inse hur allt hänger ihop?

Posted on: 2007/5/9 14:20

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Om ni skyller på undervisningen idag så kanske jag kan få skylla på helheten i morgon?

Que?????????????????????????????

Vad du snacka om svenne!?

Posted on: 2007/5/9 14:25

See User information
Oavsett "svenne", min käre Watson, så kvarstår poängen att man inte får bort problem genom att anklaga system efter system som ni gör. Sorgligt men sant.

Posted on: 2007/5/9 14:26

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Tråkigt att du inte är nöjd med din egen undervisning maggot. Jag antar att skit dras till skit.

Du har i vanlig ordning inte något att säga men ändå vill tycka.
Vad vill du ha sagt?
Förslag ideer?
ser då några problem

Självklart är jag inte nöjd med en utblidning min ena lärare är lixom du feminist och röstade på FI...
Du skulle nog dock stormtrivas för det mest förekommande ordet i min klass är "tolerans"
och det som oftast sägs är från våra lärare "vad trevligt med en klass där alla världsdelar och en massa länder är representerade"

Att vi inte på ett år kunnats ha en klassfest pga av "kulturkrockar" är ju en annan femma...

See User information
Jaha.

Så det är pga att du inte fick ha klassfest som du är så bitter...

Varför sa du inte det på en gång?

Posted on: 2007/5/9 14:30

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Oavsett "svenne", min käre Watson, så kvarstår poängen att man inte får bort problem genom att anklaga system efter system som ni gör. Sorgligt men sant.

Så vad är din lösning då Sherlock?

Att Inte skriva om "negativa" saker utan i stället likt New Agare blunda för verkligheten och låtsats som att solen skiner för jämnan?

Har du några geniala drag på lager?

Posted on: 2007/5/9 14:31

See User information
Geniala drag pågår hela tiden.

Det är ju trots allt roligast om du får lära dig livet själv.

Utan att jag ska behöva berätta för dig.

Posted on: 2007/5/9 14:33

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Jaså det säger du på din hemsida kan man läsa
"jämlikhet?
Vi kan inte låta höger/vänster-politik stå i vägen för att halva jordens befolkning inte får sina mänskliga rättigheter tillgodosedda.

www.feministisktinitiativ.se"

Är detta inte ett sätt att ankaga systemet?
man kan även läsa

"invandrarpolitik?
Gårdagens politiker misslyckades brutalt med att skapa goda förut- sättningar för invandringen. Nu vill inga politiker längre ta ansvar utan fokuserar enbart på passiva lösningar.
se hur media förenklar problemet"
och en länk till sitationen i rosengård

Du som även säger att man gnäller skriver även på din hemsida

"happy meal?
Ut ur mitt land. Ut ur mitt liv.
Jag är trött på dessa multinationella företag. Vi kan alla göra tydliga ställningstaganden genom att bojkotta onödiga produkter ur sverige.
McDonalds är bara början."

"indianerna?
Den europeiska kolonisationen förändrade permanent ursprungs- befolkniningens livsvillkor.
Den första indianstammen som Columbus mötte förslavades och utrotades helt på endast 158 år."

Ditt land?
nyss fans det inga gränser och länder.

Din hemsida är ett skämt men så har den ju även en grundare som inte har alla indianer i kannoten....

Ett värld måste ju ändras med ett missnöje mot det rådande politiska systemet..
Problemet försvinner när man i första hand uppmärkammar problemet då först kan man börja prata om lösningar...

Du snackar om lösningar och flummighet utan att knappt se några problem..

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Jaha.

Så det är pga att du inte fick ha klassfest som du är så bitter...

Varför sa du inte det på en gång?

Jag är inte så bitter eftersom vår klass tack och lov är segregerad..

Men till och med en idiot som du borde ju förstå att man mår bra av att ha en fest och ha roligt med sina klasskamrater..

Är en fest med sina nära så mycket begärt?

Tydligen i det mångkulturella paradiset

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Geniala drag pågår hela tiden.

Det är ju trots allt roligast om du får lära dig livet själv.

Utan att jag ska behöva berätta för dig.

Så du menar att du sitter inne med en massa "lösningar" på de problem som finns, MEN du vill att människorna skall lära sig av livet och inse det själva och sen likt dig INTE berätta det för någon?

Scssshhhhhh!!!!!

Säg inget, men jag vet men säger inget.

Posted on: 2007/5/9 14:37

Anonym
Finns det nån dummare en provoceramera?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Dagens flumskola är ett skämt!

Jag läser ju på komvux till barnskötare och denna vecka har beståt av..

Torsdag (spela teater,måla med vattenfärg och dansa)

Fredag, Prommenad i slottskogen, se på olika träd och plocka löv och kvistar som vi sen ska måla med ( vi måste kunna måla och vara kreativa om vi ska jobba med barn)

Måndag,se på människor med dawn syndrom som spelar teater

Tisdag ( höra på människor som har utvecklingstörda barn)

Onsdag (besöka konstmusemet)

Torsdag "arbeta med vår egna teater)

Och vi i klassen är mellan 22-50år gamla och håller på med detta.

Grattis skattebetalare!
och vi kommer nog bli jättepedagogiska lärare med detta flum
Ja du maggot, det du beskrev fick mig att tänka på den tid jag gick i en folkhögskola, där hade vi en s.k. landstingsgrupp som bestod av 10-12 elever som inte hade så lätt för sig, en vuxenklass med allehanda inlärningssvårigheter och andra symptom ex.dawns.
Chemat du beskrev överensstämmer ganska precis med deras vardag, kanske med ett undantag, promenaden i slottsskogen, där hade dom den stora rundan och den lilla rundan beroende av mån om tid.......fan du får väl protestera....ja ja ja jag tror att du gör det, men ändå...det är inte underligt att ungarna börjar skjuta vilt...eller så får du ta det blå pillret....

Posted on: 2007/5/9 14:44
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Här proteseras det ta mig fan!
Men jag har fått en del skumma kommentarer av mina lärare i mina uppsatser bla
" Jag tror inte alls att det finns invandrare i sverige som inte vill lära sig svenska"
samt
" Du måste bredda ditt synsätt med mångkultur och lära dig uppskatta det för att få bättre betyg"

Här är min senaste uppsats
( kommer väl antagligen få några proffskommentarer där med att jag är "intolerant eller nåt"

Fördomar vad annars?
Romanitiseringen kring mångkultur och politisk korrekthet fortästter på min skola och i min klass. Det känns som man är utsatt för en konspiration när alla
”Temadagar” är precis likadana.
Nu senast var temat ”Demokrati” där det pratas om invandring och mångfald.
Idag såg vi en film om Askim ”kontra” Bergsjön där Askimbornas fördomar om förorten målades upp som just ”FÖRDOMAR” utan nån som helst verklighetsförandling eller någon som helst sanningshalt
Ex: (att det var mycket otrygare där)
Denna fördom spräcktes på en sekund när askimborna fick träffa några ”trevliga bergsjöbor” och de inte såg någon misshandel.
Det visades sig att allt man hör om Bergsjön inte är sant och det är ungefär samma sak att bo i Bergsjön som Askim fast bättre såklart med alla öppna människor.
Låt mig nu såga detta trams med lite statestik som jag tagit fram från BRÅ
I Askim anmäldes föra året 2 våldtäckter och 7 rån medans i Bergsjön anmälldes 15 våldtäckter och 60 rån.
Om vi packar ihop detta och lägger faktumet på bordet är det mer en tredubbel så stor risk att bli våldtagen i bergsjön som i askim och rånrisken är ungefär 10 gånger större.
På ett år finns det 365 dagar och vi tänker att dessa brott begås olika dagar blir det 75 brott.
Och då kan man räkna ut att var fjärde dag anmälls ett rån eller våldtäckt i Bersjön detta är ju naturligtvis ett mörkertal eftersom vi som bor i förorter vet att det är meningslöst att anmälla rån och inbrott.

Ninni och Helena med hande på hjärtat t ex "vart skulle ni helst vilja prommenera en fredag vid midnatt i bergsjön eller i Askim ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Finns det nån dummare en provoceramera?

Men lilla gubben... Har jag tagit för mycket plats i din sandlåda?

Posted on: 2007/5/9 14:57

See User information
Hehe då kan man kalla rinkeby för bergsjönligth då....vafan tog bärsärkarna vägen.....

Posted on: 2007/5/9 15:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Men lilla gubben... Har jag tagit för mycket plats i din sandlåda?

Ja faktiskt

See User information
Quote:
provoceramera:

För till och med ni börjar väl snart inse hur allt hänger ihop?

Snacka om att du inte förstått varför man bygger ett hus nedifrån grunden bit för bit istället för uppifrån taket i ett stycke.

Det är delarna som skapar helheten, inte tvärtom!

Posted on: 2007/5/9 15:27

See User information
Vänta ett litet tag här nu... Det hela var väl en CIA-operation, så varför skylla på undervisningen?

Posted on: 2007/5/9 16:17

Anonym
Quote:

zpz2 wrote:
Vänta ett litet tag här nu... Det hela var väl en CIA-operation, så varför skylla på undervisningen?

Det gäller ha många dörrar och öron öppna
prova öppna ögonen du med man kan se saker då

Anonym
Gnäll föder gnäll… Elände förde elände… Våld föder våld… Fördomar föder fördomar… Skvaller föder skvaller… Programmering föder programmering… Hat föder hat… MS media är ganska duktiga på att förmedla det mesta av detta.. Det känns som att fokus på verkligheten, så som människan, naturen och livet är helt snedvriden och ur balans…

Vad läser/ser du varje dag?

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Gnäll föder gnäll… Elände förde elände… Våld föder våld… Fördomar föder fördomar… Skvaller föder skvaller… Programmering föder programmering… Hat föder hat… MS media är ganska duktiga på att förmedla det mesta av detta.. Det känns som att fokus på verkligheten, så som människan, naturen och livet är helt snedvriden och ur balans…

vad vill du ha sagt?

Jag läser gratistidninganra
ser elände och gnäll varje dag.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

vad vill du ha sagt?

Jag läser gratistidninganra
ser elände och gnäll varje dag.

Att du inte förstår..

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper