vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Grattis alla rika!
#1


See User information
När alliansen presenterar sin vårbudget visar det sig att ungefär hälften av alla skattelättnader går till den tiondel av befolkningen i Sverige som tjänar mest. Det visar en analys av riksdagens utredningstjänst, RUT. Enligt den får de som tjänar upp till 197.900 kr om året 12 procent av den totala kakan medan de som tjänar över 434.701 kr får 47 procent, och den gruppen utgör bara 10 procent av inkomsttagarna.

Tja, det gäller ju att se om de sina, eller hur?

Posted on: 2007/4/25 0:02
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#2


See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
När alliansen presenterar sin vårbudget visar det sig att ungefär hälften av alla skattelättnader går till den tiondel av befolkningen i Sverige som tjänar mest. Det visar en analys av riksdagens utredningstjänst, RUT. Enligt den får de som tjänar upp till 197.900 kr om året 12 procent av den totala kakan medan de som tjänar över 434.701 kr får 47 procent, och den gruppen utgör bara 10 procent av inkomsttagarna.

Tja, det gäller ju att se om de sina, eller hur?

Jag tycker att det vore mer intressant att veta hur många procent av de totala skatteintäkterna dessa 10 % bidrar med före och efter sänkningen... Om det t.ex. är så att dessa 10 % bidrar med 47 % av skatten så är det ju inte konstigt om de "får" 47 % av en skattesänkning heller.

Eller man kanske måste undanhålla den informationen för att få folk att reagera på rätt sätt?

Sen är det är lite fult att formulera sig som att en skattesänkning är något man FÅR. En minskad stöld är inte en gåva.

Posted on: 2007/4/25 1:09

Edited by zpz2 on 2007/4/25 1:30:26
Edited by zpz2 on 2007/4/25 1:30:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#3


See User information
zpz2:

Faktiskt tänkvärt att benämna det som en stöld. Jag tror att Lightsaber faktiskt menade samma sak fast med ett Robin Hood perspektiv.

Ni har ju rätt bägge två. Bilda ett parti för tusan!

Posted on: 2007/4/25 8:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#4


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
zpz2:

Faktiskt tänkvärt att benämna det som en stöld. Jag tror att Lightsaber faktiskt menade samma sak fast med ett Robin Hood perspektiv.

Ni har ju rätt bägge två. Bilda ett parti för tusan!

Hm.. jag tror inte att jag och högskatte- och medborgarlönsvurmaren Lightsaber delar riktigt samma politiska värderingar...

Posted on: 2007/4/25 17:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#5
Äsch, de suger det tillbaka med lite vägtullar och koldioxid skatt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#6


See User information
Quote:
zpz2:
Hm.. jag tror inte att jag och högskatte- och medborgarlönsvurmaren Lightsaber delar riktigt samma politiska värderingar...


Ok? Är du en inverterad Robin Hood då eller? En som vill ta från de fattiga outbildade och ge till dem som redan har?

Posted on: 2007/4/25 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#7
intressant och se hur endel människor tycker sig vara värda mera än andra människor ...


En pengahög ligger i mitten alla skyndar sig för att ta från högen, dom som är mest giriga får mest, dom som är mera sympatiska eller empatiska och kanske inte tycker att dom är mera värda än andra får minst.

Bra fördelning av penga-högen till oss människor, intressant vilken syn en del har gentemot andra... tänk att sånt tillåts till och med belönas med sänkta skatter förmåner mm mm och det för att man ska titta ner på andra ?????????????

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#8


See User information
Quote:
silverboy:
intressant och se hur endel människor tycker sig vara värda mera än andra människor ...


En pengahög ligger i mitten alla skyndar sig för att ta från högen, dom som är mest giriga får mest, dom som är mera sympatiska eller empatiska och kanske inte tycker att dom är mera värda än andra får minst.

Bra fördelning av penga-högen till oss människor, intressant vilken syn en del har gentemot andra... tänk att sånt tillåts till och med belönas med sänkta skatter förmåner mm mm och det för att man ska titta ner på andra ?????????????


Hon var fattig, hon var ärlig
och en stolthet för sin bygd,
för en rik blev hon begärlig
och så tog han hennes dygd.

Sådan är kapitalismen
otack är den armes lön.
De´e´ dom rikas paradis men
ingen hör en fattigs bön.

Men en dag så får hon höra
att han är på nytt på jakt,
hon sa : Se men inte röra
men det skull´ hon aldrig sagt.

Sådan är......

Hon tar tåget in till staden
för att glömma bort hans svek
nu går hon på esplanaden,
tio spänn för kärleks-lek.

Sådan är......

I ett fattigt torp i gläntan
hennes mor med stor passion
frossar lax och ål på räntan
av sin dotters profession.

Sådan är......

Flickan drar där fram i storsta´n
klädd i lackväska och tyll
som en missanpassad julgran,
vilken underbar idyll.

Sådan är......

Hon har mardrömmar i sömnen,
lite fnatt ni vet så där
så hon kastar sig i Strömmen
skyll det på den hon höll kär.

Sådan är......

Hon till stranden snart blev bärgad
klädd i sjögräs av sitt bad
steg hon upp så blek och härjad
stämde upp sin röst och kvad

- Sådan är kapitalismen
otack är den armes lön.
De´e´ dom rikas paradis men
ingen hör en fattigs bön !

Posted on: 2007/5/7 21:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#9


See User information
Jag är en fattig trubadur, som duger just till ingenting.
Jag drager land och rike kring, en underlig figur.
Jag sjunger mina visor små för vem som gitter höra på,
min enkla livsfilosofi har denna melodi ;

Refr:
Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Du behöver inga penningar när du vid porten står
och du kan ingenting ta med dig dit du går.

Du kanske är en rikeman som samlar i en penningpung
fast den förut är stinn och tung du gnider och går an.
Din kassakista är din gud men så en afton får du bud...
Och alla dina slantar små, vad hjälper de dig då ?

Refr:
Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Du förvärvar ej för penningar ett enda litet år
och du kan ingenting ta med dig dit du går.

Jag är en gammal trubadur som drager land och rike kring
och jag besitter ingenting av visdom och kultur.
Men en sak har mig livet lärt att guldet det är föga värt.
Så du som trår till guld och makt ska minnas vad jag sagt :

Refr: Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Det finns alltid någon hungrande som invid vägen står
och du kan ingenting ta med dig dit du går.

Posted on: 2007/5/7 21:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#10


See User information
Håll nu klaffen och hör på så
ska ni en visa få. om en grabb
som var förbannad och som svallt.
Han var ingen luffar snobb för han leta efter jobb
men fick höra samma visa överallt:

(refr.)
Tramp, tramp, tramp gå på och trampa,
här finns ingenting att få.
När du kommer hit härnäst åker du i mörk arrest.
Det är bäst för dig att trampa och gå på.

Han gick gatan av och ann så att sulorna försvann
i ett hus där stod en fru och stekte stek.
Och han sa "Goddag, goddag!
Får man hugga ved ett slag?"
Va hon svarade det gjorde honom blek

Tramp, tramp, tramp gå på och trampa,
här finns ingenting att få.
När du kommer hit härnäst åker du i mörk arrest.
Det är bäst för dig att trampa och gå på.

Ner åt gatan stod en snut,
snuten snöt en resolut och han fråga'n:
"Varför gåru' här o dräller fatti' fan?
ner till domaren din sparv!"
Domarn sade "Vilket larv.
Vi vill inte ha en luffare i stan!"

Tramp, tramp, tramp gå på och trampa,
här finns ingenting att få.
När du kommer hit härnäst åker du i mörk arrest.
Det är bäst för dig att trampa och gå på.

Men tillslut han tackla av och blev lagd ut i sin grav.
Och han trodde att där ovan bli förnöjd.
Men St. Peter för vår vän slog sin Pärleport
igen mitt i synan på'n och skrek i himmlens höjd:

Tramp, tramp, tramp gå på och trampa,
här finns ingenting att få.
När du kommer hit härnäst åker du i mörk arrest.
Det är bäst för dig att trampa och gå på.

Fred Åkerström

Posted on: 2007/5/7 21:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#11


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Jag är en fattig trubadur, som duger just till ingenting.
Jag drager land och rike kring, en underlig figur.
Jag sjunger mina visor små för vem som gitter höra på,
min enkla livsfilosofi har denna melodi ;

Refr:
Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Du behöver inga penningar när du vid porten står
och du kan ingenting ta med dig dit du går.

Du kanske är en rikeman som samlar i en penningpung
fast den förut är stinn och tung du gnider och går an.
Din kassakista är din gud men så en afton får du bud...
Och alla dina slantar små, vad hjälper de dig då ?

Refr:
Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Du förvärvar ej för penningar ett enda litet år
och du kan ingenting ta med dig dit du går.

Jag är en gammal trubadur som drager land och rike kring
och jag besitter ingenting av visdom och kultur.
Men en sak har mig livet lärt att guldet det är föga värt.
Så du som trår till guld och makt ska minnas vad jag sagt :

Refr: Du kan ingenting ta med dig dit du går,
nej du kan ingenting ta med dig dit du går.
Det finns alltid någon hungrande som invid vägen står
och du kan ingenting ta med dig dit du går.


hehe... jag lekte i tanken lite med att byta ut "fattig trubadur" till "... foliehatt" och skriva om i texten, men jag la ned det...

Posted on: 2007/5/7 21:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#12


See User information
Quote:
novax:
hehe... jag lekte i tanken lite med att byta ut "fattig trubadur" till "... foliehatt" och skriva om i texten, men jag la ned det...


Va fan la du ner den iden för? Den hade förmodligen blivit skitkul!

Gör ett försök, själv hinner jag inte, jag sitter fast i trampandet!





Posted on: 2007/5/7 21:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#13


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
zpz2:
Hm.. jag tror inte att jag och högskatte- och medborgarlönsvurmaren Lightsaber delar riktigt samma politiska värderingar...


Ok? Är du en inverterad Robin Hood då eller? En som vill ta från de fattiga outbildade och ge till dem som redan har?

Eh... nej, jag är av den vidriga och djupt omoraliska uppfattningen att man själv ska få behålla den största delen av det som man tjänar, istället för en statlig konfiskation på 60 % och mer.

Jag tycker det är märkligt att så många här ogillar "makteliten" men ändå är väldigt förtjusta i att staten stjäl den största delen av våra inkomster.
Man kan undra om ni är mutade med bidrag?

Posted on: 2007/5/8 21:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#14
Jag är emot alla skatter och bidrag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#15


See User information
Tackar och tar emot!! (Med glädje).!!!

Skönt om det änligen kan bli ett system där människor vill utveckla sig och äntligen få pengar över till sitt intresse kommer till tals! Istället för ensamstående mödrar eller "folk som bara kräver till tals" blir matade med statliga pengar!

Sälj nu ut resten av våra statliga bolag, typ: Telia, Vattenfall, Vin & Sprit, Svenska spel och resten na våra vinstnärande bolag. Sedan är nästa steg att liscensiera ut sjukvård och etc. Till privata bolag.....Då kanske vi kan få fart på det här landet.


Mvh

Lennart
Quote:

Tomten wrote:
Jag är emot alla skatter och bidrag.

Posted on: 2007/5/8 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#16


See User information
Sorry "tomten" inte emot ditt förslag...Blev lite fel när jag tryckte på knapparna........Förtydligande...Vår stat skall inte hålla på med "affärer", därför staten är oss, dom representerar oss.

Därför skall dom inte dra in en massa pengar på oss via deras "egna" bolag - För pengarna kommer in ändå i form av skatt. Så låt staten finnas till och ge oss service.'
'

Posted on: 2007/5/8 22:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#17
Heh, staterna ger service. Nu betyder ord saker, när får använder ett ord så är det inte alls säkert att deras herdar menar samma sak.

10. the serving of a sovereign, state, or government in some official capacity.
21. Law.the serving of a process or writ upon a person.

http://www.infoplease.com/dictionary/service

Eliten gillar att koncentrera kontroll men de kan inte gärna komma och påstå att man måste lyda dem efter som de har fyra efternamn och sex titlar utan de kom naturligtvis på det som folk skulle gå med på, samtidigt som det styr allt ifrån toppen.



Edited by Tomten on 2007/5/8 23:25:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#18


See User information
Quote:
zpz2:
Eh... nej, jag är av den vidriga och djupt omoraliska uppfattningen att man själv ska få behålla den största delen av det som man tjänar, istället för en statlig konfiskation på 60 % och mer.

Jag tycker det är märkligt att så många här ogillar "makteliten" men ändå är väldigt förtjusta i att staten stjäl den största delen av våra inkomster. Man kan undra om ni är mutade med bidrag?


Nej jag är inte mutad! Men det låter på dig som du förespråkar det amerikanska skattesystemet och där inga statliga lösningar förespråkas. Där en barnfamilj kan tvingas bo i wellpappkartonger på gatan eller dö när de blir sjuka för att de inte har pengar till privata sjukförsäkringar.

Jag vet inte om du överhuvudtaget har märkt det men folk som arbetar hårt med fysiska arbeten drabbas emellanåt av hög ålder och sjukdom. Det skall väl fan inte vara ett straff. Det systemet gynnar definitivt bara de starkaste individerna resten vill man inte veta av.

Jag tycker så här:

1. Öronmärk de skattepengar som betalas in. Inte en krona till annat än det som folket "inte politikerna" beslutar om. Typ sjukvård, skola, äldreomsorg, försvar, ordningsmakt, krishjälp och andra stöd som inte ställer den som har det sämre ställt på bar backe.

2. Låt inga politiker spekulera i affärer. (Det finns bättre lämpade människor med ekonomiskt sinnelag som kan sånt. Dessutom finns det en stor risk att pengar slussas in i obskyra projekt som skapas p.g.a. politiska önsketänkanden. Ta AP- fonderna där svenska folkets insparade pensioner spekulerades bort på börsen av politiska virrhjärnor).

3. Låt inga bidrag finnas till de som redan har. Barnbidrag, kungliga apanage, studiemedel eller studielån, bostadsbidrag eller andra statsunderstödda medel skall endast vara tillgängliga för dem som inte har haft lyckan att födas med en silversked i munnen. (Nu är det ultimata läget givetvis inte bidrag överhuvudtaget men eftersom hela vår ekonomi historiskt bygger på ett finansiellt "herre/slav" förhållande så skulle det vara omöjligt att på kort tid utan ett rättvisesystem förändra det utan att människor ställdes på bar backe).

Detta handlar om mer än bara pengar. Du upptäcker det när du granskar TV:s programtablåer och ser hur släktskap och broderskapsband lett till chefspositioner. Du märker det om du granskar toppplaceringar inom universitet och förvaltningar. Du ser det när du tittar på näringslivets toppar.

Namnen broder! Namnen! De är som glasklara ekon från historien. Även om någon ärthjärna skulle påstå att varje namn med en koppling till de gamla kungahusen inte har något samband med verklig aktuell makt så visar det sig ändå att det aldrig är några vanliga Svenssons som hamnar på de positionerna. Om du skulle undra varför så vill jag bara upplysa dig om att ta en rundvandring på lite äldre kyrkogårdar.

Titta efter de största gravstenarna, inte sällan formade som väldiga svarta obelisker. Läs namnen graverade i guld och ta lärdom av dessa (grav)erande fakta.

Posted on: 2007/5/8 23:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#19


See User information
Quote:

Nickeheaad wrote:
Tackar och tar emot!! (Med glädje).!!!

Skönt om det änligen kan bli ett system där människor vill utveckla sig och äntligen få pengar över till sitt intresse kommer till tals! Istället för ensamstående mödrar eller "folk som bara kräver till tals" blir matade med statliga pengar!

Sälj nu ut resten av våra statliga bolag, typ: Telia, Vattenfall, Vin & Sprit, Svenska spel och resten na våra vinstnärande bolag. Sedan är nästa steg att liscensiera ut sjukvård och etc. Till privata bolag.....Då kanske vi kan få fart på det här landet.






du glömde polis och brandkåren dom måstre ju också privatiseras
anars måste vi ju betala såå mycket i skatt särskilt när vi sålt våra vinstrivande bolag till privata rikegubbar, då pengarna endast försvinner ut ur vårat land. Men är det så du vill ha det mycke fängelser och vara rädd för att gå ut pga desperata mäniskor som alldrig har haft en chans i livet att få utvecklas, som måste döda själa och utpressa för att överleva välkommen till stenåldern!!

Posted on: 2007/6/1 1:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#20
Det är "välfärd" att betala 95% i skatt, stackars jävel, ni borde ha gjort som serberna, tagit lite bomber för att förhandla en "bättre deal", fast Polacker har väl fan inte ens pestat Katerina II. (inte illa menat, vi har exakt samma fiender och de är inte Ryssar)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#21
USA hade en BNP utvecklig ifråm 1775 till 1919 på över 35% och sen tog avskummet över 1913 och helt enkelt finansierare bank-elit kommunism över allt. Nu står det amerikanska folket inför valet att skjuta alla kommunister eller bli USSA, om 2% säger nej så är det en arme på 6 miljoner som får tjetentien och whatever att framstå som totala idioter, åk inte dit eftersom ni kommer aldrig komma tillbaka.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Grattis alla rika!
#22
Skära upp en kommissarie och ta hans gevär som är skit eller bemanna maskingeväret för att meja ned avskum, go figger. För två år sedan träffade jag två skit Svenskar som tycke att de de skulle åka över och att de skulle göra lite "peacekeeping", jag misstyckte och de avled av lite maskar som kröp runt. (Jävla globalist cancer celler)

Hell the Republic, hell freedom.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Grattis alla rika!
#23


See User information
Quote:
Nickehead:
Skönt om det änligen kan bli ett system där människor vill utveckla sig och äntligen få pengar över till sitt intresse kommer till tals! Istället för ensamstående mödrar eller "folk som bara kräver till tals" blir matade med statliga pengar!

Sälj nu ut resten av våra statliga bolag, typ: Telia, Vattenfall, Vin & Sprit, Svenska spel och resten na våra vinstnärande bolag. Sedan är nästa steg att liscensiera ut sjukvård och etc. Till privata bolag.....Då kanske vi kan få fart på det här landet.

Vår stat skall inte hålla på med "affärer", därför staten är oss, dom representerar oss. Därför skall dom inte dra in en massa pengar på oss via deras "egna" bolag - För pengarna kommer in ändå i form av skatt. Så låt staten finnas till och ge oss service.


Jag förstår att du vill att fårskocken i slavsamhället skall betala skatt. Är inte detta ett sätt att subventionera politiskt idiotiska beslut och agendor som emellanåt strider mot sunt förnuft.

Jag förstår att du vill sälja ut statliga bolag som tillhör det svenska folket så att de hamnar under maktelitens sammanträdesrum istället för hos svenska politiker! Vad skulle bli bättre av det? Tror du att någon svensk medborgare skulle tjäna en spänn på detta?

Jag förstår att du föraktar ensamstående mödrar eller folk som blir matade med statliga pengar. Tror du ens för en sekund att en ensamstående mamma eller en person som drabbats av ålderskrämpor eller sjukdom håller med dig när de hamnar på soptippen!

Licensiera sjukvård förstår jag inte vad du menar men tror att du menar privatisera. Vad har du för lösning till den som drabbas eller har barn som drabbas av långvarig eller livshotande sjukdom men inte har ett höglönejobb? Döden som alternativ för att man inte fötts med silversked i arslet?

Som du snackar förmodar jag att du har rika föräldrar och total brist på empati för de som har det sämre ställt än dig själv. Känn efter under tröjan en gång till. Är du säker på att friktionen mellan fingrar och huden inte beror på att du egentligen transformerats till en reptil?

Posted on: 2007/6/1 6:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS