vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Muslimsk sjal tillåts i värnplikten
Quote:

sunrider wrote:
Det är tydligen många som ondgör sig på att en handfull ungdomar har gjort sin värnplikt. Ni frågasätter deras ärliga intentioner. Har någon av er gjort militärtjänst? Varför skulle den tjej krypa i skiten om hon inte ville vara med i försvaret av "Sverige?

Jag tror mig förstå att ett av problemen med er inställning är att ni inte har lärt känna dessa människor som ställer upp.

Istället för att hacka på invandrare som gör militärtjänst, så ge en känga till de tusentals blonda svenskar, som fullständigt skiter i militärtjänstgöringen. Dessa skriver ni inte ett ord om. Märkligt!

Jag fick som tur var frisedel då jag inte gillar aktoriteter, sedan så lägs ju militärförbund efter militär ner och när jag var öppe och mönstrade förr 5 år sedan så tror jag en kille från min klass fick göra lumpen

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
maggot:
Jag var med från starten på vaken så mig behöver du inte välkommna precis....

As Bob Dylan sjöng.... and the times they are a changing!

... ursäkta men det gick bara inte att låta bli...

Posted on: 2007/6/12 11:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ni kan sitta och diskutera detta ämne tills dödagar men förändringen i policy måste ju tas på regeringsnivå eller hur?

Så alltså måste man påverka politikerna och det gör man inte genom att säga att "vi vill inte ha dessa människor i våran militär"..

Man påverkar politikerna genom att få dom att inse att vi är på väg åt fel håll i våran strävan efter en suverän stat! Eller en bibehållen suveränitet som det snarast handlar om än så länge..

Nedan en länk om just det faktum jag skrev om senast gällande rekrytering till den amerikanska militären med medborgarskap som lockbete..

US Army Pushes For Amnesty Bill Fast Track So It Can Recruit Illegal Aliens
http://www.prisonplanet.com/articles/june2007/110607illegals.htm

Posted on: 2007/6/12 11:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
maggot:
Jag var med från starten på vaken så mig behöver du inte välkommna precis....

As Bob Dylan sjöng.... and the times they are a changing!

... ursäkta men det gick bara inte att låta bli...

Ja kan inte få upp min kokosnöt

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Ni kan sitta och diskutera detta ämne tills dödagar men förändringen i policy måste ju tas på regeringsnivå eller hur?

Så alltså måste man påverka politikerna och det gör man inte genom att säga att "vi vill inte ha dessa människor i våran militär"..

Man påverkar politikerna genom att få dom att inse att vi är på väg åt fel håll i våran strävan efter en suverän stat! Eller en bibehållen suveränitet som det snarast handlar om än så länge..

Spelar ingen roll var förändringen sker men den börjar på arbetsplatser,skolor och vid middagsbord.

Det är samma sak som 911 isåffa vilka ska besluta om nya oberonde undersökningar om 9/11 eller estonia ?

Hyresgästföreningen ?

See User information
Det är ju sant att man måste sprida info till allmänheten och omgivningen oxo men jag tror inte det fungerar att köra "nationalism taktiken".

Det där med nationalism måste nog människorna komma på själva.. Det verkar ju dock som om mänskligheten vill vara globalister/världsmedborgare eftersom dom går med på allt som dessa krafter genomför utan att ifrågasätta !

Mer länkar till rekrytering av illegala invandrare/icke medborgare till den amerikanska militären samt polisen..

Military considers recruiting foreigners
http://www.boston.com/news/nation/art ... rs_recruiting_foreigners/

Santa Fe Police Department looking into hiring Mexican nationals
http://www.prisonplanet.com/articles/may2007/170507nationals.htm

Posted on: 2007/6/12 12:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Det är ju sant att man måste sprida info till allmänheten och omgivningen oxo men jag tror inte det fungerar att köra "nationalism taktiken".

Det där med nationalism måste nog människorna komma på själva.. Det verkar ju dock som om mänskligheten vill vara globalister/världsmedborgare eftersom dom går med på allt som dessa krafter genomför utan att ifrågasätta !

Mer länkar till rekrytering av illegala invandrare/icke medborgare till den amerikanska militären samt polisen..

Military considers recruiting foreigners
http://www.boston.com/news/nation/art ... rs_recruiting_foreigners/

Santa Fe Police Department looking into hiring Mexican nationals
http://www.prisonplanet.com/articles/may2007/170507nationals.htm

Jag kör inte nån "nationalismtaktik" jag säger som det är sanningen och den är inte taktiskt att mångkultur är sjukt måste människor komma på själva men det gäller även 911 och båda sakerna behöver folk få upp ögonen för därför att SEDAN kunna tänka själva

nån måste påpeka att det finns andra vägar men de måste själva gå den

Anonym
Hej Bumblebee,
Svaret på din fråga är att det vore otänkbart att i den israeliska armén och ha på sig annan klädsel än den som armén föreskriver. Men min vän, det är en stor skillnad på den svenska lekstugan och den israeliska armén...

Anonym
"Jag var med från starten på vaken så mig behöver du inte välkommna precis...."

Hahahahahaha...

Maggot,
Att muslimer skall äta halal är en självklar sak. Likaså att det finns ett bönerum...

Anonym
Quote:

maggot wrote:
[quote]

Jag fick som tur var frisedel då jag inte gillar aktoriteter, sedan så lägs ju militärförbund efter militär ner och när jag var öppe och mönstrade förr 5 år sedan så tror jag en kille från min klass fick göra lumpen

Den svenska armén kanske inte är su dum i alla fall?

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Hej Bumblebee,
Svaret på din fråga är att det vore otänkbart att i den israeliska armén och ha på sig annan klädsel än den som armén föreskriver. Men min vän, det är en stor skillnad på den svenska lekstugan och den israeliska armén...

Se ovan!

En jude förnekar sig tydligen aldrig i sitt fullständigt inkonsekventa resonemang!

När judendomen och Israel kommer på tal så verkar det som att alltid andra regler gälla än vad ni vill att Sverige och svenskarna skall följa.

Frågan är:

Var har du dina lojaliteter?

Till Sverige eller Israel?

Anser du att Israel OCKSÅ borde anamma mångklultur och kraftig massinvandring ifrån t.ex Arabvärlden och Afrika såsom Sverige har gjort de senaste 30 åren?

Posted on: 2007/6/12 17:25

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Hej Bumblebee,

Se ovan!

En jude förnekar sig tydligen aldrig i sitt fullständigt inkonsekventa resonemang!

När judendomen och Israel kommer på tal så verkar det som att alltid andra regler gälla än vad ni vill att Sverige och svenskarna skall följa.

Frågan är:

Var har du dina lojaliteter?

Till Sverige eller Israel?

Anser du att Israel OCKSÅ borde anamma mångklultur och kraftig massinvandring ifrån t.ex Arabvärlden och Afrika såsom Sverige har gjort de senaste 30 åren?

bennybear,
Du är lite vårdslås i dina generaliseringar. Det är riktigt att jag är jude. Men jag är inte representant för världsjudenheten. Det vore bättre om du konkritiserade din kritik istället fär att hålla på med judehat.

Vad jag har min lojalitet är min ensak. Som tur är så är Sverige ett demokratiskt land, där man får ha sin lojalitetsuppfattning för sig själv.

Däremot får man inte smäda en enskild folkgrupp!

Du frågar mig; "Anser du att Israel OCKSÅ borde anamma mångklultur och kraftig massinvandring ifrån t.ex Arabvärlden och Afrika såsom Sverige har gjort de senaste 30 åren?"

Din kunskap om Israel tycks vara ytterst bristfällig. Israel stoppar ned Sverige i sin högerficka vad gäller mångkultur. Lite fakta:
Majoriteten av Israels judar kommer från arabvärden eller är ättlingar till dem. I Israel bor det ca. 1.3 miljoner muslimska och kristna araber.
Gatuskyltarna står skrivna på både hebreiska och arabiska, sedlarna likaså. Sjukhusen har speciella bönerum för muslimer etc..I det israeliska parlamentet finns 5 arabiska partier...

Israel har tagit emot tiotusentals etioper, sk falahas. Israel har också mottagit massor av muslimska flyktingar från Dafour. Israel tog emot tusentals kristna araber som flydde undan Hizbollas härjningar i Libanon. Listan kan göras längre.

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Vad jag har min lojalitet är min ensak. Som tur är så är Sverige ett demokratiskt land, där man får ha sin lojalitetsuppfattning för sig själv.

Om du bor i Sverige och verkar här så borde det vara en hedersak att svara på en sån enkel fråga VAR du har din lojalitet.

Annars kan man misstänka dig att du har nåt att dölja.

Posted on: 2007/6/12 19:01

See User information
Ligger jag taskigt till nu då... som vid de tre tidigare riksdagsvalen röstade på Kalle Anka, Gene Vincent och Elvis Presley?

Posted on: 2007/6/12 19:08

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Ligger jag taskigt till nu då... som vid de tre tidigare riksdagsvalen röstade på Kalle Anka, Gene Vincent och Elvis Presley?

Knappast Humlan! Det är ju tre praktexempel på genompatriotiska urgermaner!!!!

Posted on: 2007/6/12 19:12

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Om du bor i Sverige och verkar här så borde det vara en hedersak att svara på en sån enkel fråga VAR du har din lojalitet.

Annars kan man misstänka dig att du har nåt att dölja.

Bennybear,
Jag skall lära dig vad heder är. Det är att respektera sina medmänniskor oavset religion eller hudfärg. Den lektionen måste du ha missat...

Och det gör dig erbarmligt ömklig....

Men som tur är har åtminstone 95% av den svenska befolkningen min uppfattning. Så du får gärna vara småpåve i din subkultur. Dock måste det kännas ensamt att leva i en värld som endast har två färger, vit och vit...

Anonym
Sunrider skrev...Quote:
Jag skall lära dig vad heder är. Det är att respektera sina medmänniskor oavset religion eller hudfärg. Den lektionen måste du ha missat...

Hallå, är det någon hemma i stugan eller? Vadå "heder"? Heder är väl inte att respektera medmänniskor oavsett hudfärg eller religion? Det har väl knappast med saken att göra. Skall man t ex respektera en lögnare, eller en ond människa som med ondhet i sinnet endast eller huvudsakligen vill andra ont? Är det t ex "heder" att respektera en sådan människa?

Nu när vi ändå är inne på ämnet "heder", vad anser du om den judiska herrefolksläran som står att finna i bl a talmud,...så, vad anser du om judarnas sk "heder"? Är de hederliga?

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Sunrider skrev...Quote:

Hallå, är det någon hemma i stugan eller? Vadå "heder"? Heder är väl inte att respektera medmänniskor oavsett hudfärg eller religion? Det har väl knappast med saken att göra. Skall man t ex respektera en lögnare, eller en ond människa som med ondhet i sinnet endast eller huvudsakligen vill andra ont? Är det t ex "heder" att respektera en sådan människa?

Nu när vi ändå är inne på ämnet "heder", vad anser du om den judiska herrefolksläran som står att finna i bl a talmud,...så, vad anser du om judarnas sk "heder"? Är de hederliga?

I diskussioner är det alltid vedertaget att underlägga påstående med fakta. Därför fråga jag dig var detta står i Talmud. Syftar du på Talmud Bavel eller Talmud Jeushalmi?

Edited by sunrider on 2007/6/12 21:26:41

Anonym
Låt oss välja honom till årets svensk!
"Klockan är nästan två på eftermiddagen och Ahmed Abdullahi går och tvättar sig och breder sedan ut sin värmejacka på golvet i logementet för att påbörja sin bönestund. Ahmed är troende muslim och gör nu sin värnplikt som signalist på toloplutonen på Jämtlands fältjägarregemente.

Ahmed Abdullahi är svensk medborgare, kommer från Somalia och är uppvuxen i Umeå. Han ryckte in i augusti och kan snart börja se tillbaka på sin tid som soldat på Fältjägarregementet.

- Det var själva upplevelsen av det militära, att få komma ut i naturen som lockade mig till att göra lumpen och armén lät mest spännande, berättar Ahmed."

http://www.mil.se/index.php?c=news&id=13220

Anonym
"Etnicitet och trosuppfattning

Kulturell mångfald är en styrka för Försvarsmakten. Arbetsklimatet ska kännetecknas av respekt för och kunskap om kulturella och religiösa skillnader.

För att öka den etniska och religiösa mångfalden har Försvarsmakten vidtagit ett antal åtgärder. Det övergripande målet är att alla medarbetare upplever att de arbetar i en organisation som inkluderar alla.

Som exempel kan nämnas att det nu är möjligt att bära religös huvudbonad, som huvudduk eller turban, till uniform.

Idag finns också alternativ till militärgudstjänsten i fält, korum, för de värnpliktiga som har annan religiös bakgrund. Det innebär att muslimska värnpliktiga i fält ska erbjudas bön ledd av Imam och att ledighet för att fira avslutningen på ramadan är okej.

Under 2005-2007 genomförs ett ambitiöst åtgärdsprogram för att främja människors lika rättigheter och möjligheter oavsett etnisk och religiös tillhörighet eller funktionshinder. Det görs genom en handlingsplan som innehåller både centrala och lokala åtgärder."

http://www.mil.se/article.php?id=15317

Bennybear,
Vårt stolta svenska försvar vill se muslimer göra värnplikten. Motsätter du dig detta, är du således illojal mot vårt fosterland!
Men det kan vara svårt att förstå för en, som inte ens fick en mönstringsorder...

Anonym
Med den judiska herrefolkläran menar man i allmänna ordalag judarnas syn på ickejudar (gojim). Talmud liknar ickejudar vid grisar, hundar, och boskap i allmänhet. Judarna anser sig vara "guds utvalda folk",...ett "herrens egendomsfolk".

T ex; "att slå en jude är att slå Gud",...vidare,..."endast judar får kallas människor",...osv, osv, osv.

Är detta "heder"? Det är ju ingenting annat än en herrefolkslära.

Edited by Psilocyber on 2007/6/13 0:11:22

Anonym
Lite axplock ur Talmud...

"Endast judar är mänskliga. Icke judar är djur."
Baba Mezia 114a-114b

"Även de bästa av icke judarna bör dödas"
Babyloniska Talmud

"Vad en jude erhåller genom stöld frånb en icke jude må han behålla."
Sanhendrin 57a

"Icke judar föredrar könsumgänge med kor"
Abodah Zarah 22a-22b

Är detta din så kallade "heder"...?

See User information
Quote:
Sunrider:
Hej Bumblebee,

Ursäkta det sena svaret men jag har haft lite annat för mig. Det finns ju en verklighet utanför internet också. Skulle vilja fråga en sak jag funderat över en längre tid och det gäller acceptansnivån för nya kulturer och religioner inom olika stater och nationer över hela världen.

Som jag förstått det i ditt svar skulle det vara otänkbart att man i den israeliska armen får bära slöja eller andra religiösa, politiska symboler som inte stämmer överrens med den policy man upprättat i israel och dess militärmakt men helt ok i som du säger "den svenska lekstugan".

Kan du sätta dig in i hur dina ord faller på plats i pusslet för en den svenska befolkningens oroväckande tankebanor? Vem fan är ansvarig och stödjer en nedläggning av den svenska armen? Vad gör vi om det blir en storkonflikt igen? Vad gör vi inom snar framtid när Putin börjat elda under kaminen igen? Vem skall försvara oss i händelse av en intervention? Tjejen med slöja eller Achmed eller den som kallar det lekstuga?

Du säger här att det gott kan accepteras i Sverige men aldrig i den israeliska armen. Tilläggas bör att det förmodligen inte accepteras i någon militär verksamhet någonstans på denna planet utom i det du beskriver som den "lilla lekstugan Sverige".

Jag vill givetvis inte att Sverige skall vara en "lekstuga" för all världens kulturyttringar. Jag vill att Sverige kan hävda sin traditionella kultur och militära suveränitet precis som alla andra länder i världen tills den dag den goda viljan besegrat de människor som ligger bakom krigsindustrin för att öka sin ekonomiska profit.

Bespara mig de gamla klassikerna om att detta är ett demokratiskt beslut för du vet likväl som jag att politiker utan undantag alltid lovar en sak men i realiteten alltid gör nåt helt annat. Om man skulle våga göra en gissning så är det inte många svenskar som skulle skriva under på att avväpna sig själva.

Många inblandade känner sig totalt överkörda av de politiska beslut som avväpnat och underskattat att vi kanske kommer att behöva ett försvar mot både inre och yttre hotbilder i framtiden.

Skrivet av en man som egentligen tycker att man skulle skrota alla vapen och vapenfabriker och istället satsa pengarna på de som lider av svält, sjukdomar och föräldralöshet på den här planeten.

Men Sunrider betänk då detta.

De ekonomiska förutsättningarna finns för att genomföra en förändring till en bättre värld.

De drabbade folken skriker efter trygghet och vill slippa väpnade konflikter som utan undantag alltid har ett ekonomiskt vinstsyfte i skuggan av det man ser utåt. Majoriteten av planetens befolkning drömmer om en värld där man slipper gå till sängs med dåligt samvete för att man innerst inne är medveten om att det finns människor som lider.

Men ändå händer det inte. Vem ligger bakom detta? Givetvis de som tjänar på konflikter, vapenindustri, världssvält, arbetslöshet och sjukdomar? De jag brukar kalla människor som använder reptilhjärnan snarare än hjärtat den korta tid de befinner sig på planeten.

Men oavsett etnicitet eller ursprung är de goda viljorna på den här planeten fler än de ekonomiska intressenterna som använder planeten som ett börsnoterat schackbräde snarare än den gåva från universum vi fått att vårda. Märkligt att de goda människorna inte kan göra sig av med de kallhjärtade beräknande svin som använder oss alla som schackpjäser.

Det måste ha med censur och tankemönster att göra i första hand, för som jag alltid sagt "Allting börjar med en tanke" och då är det otroligt viktigt att denna tanke inte är stöpt på ondskans schackrutor.

Posted on: 2007/6/13 8:49

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Med den judiska herrefolkläran menar man i allmänna ordalag judarnas syn på ickejudar (gojim). Talmud liknar ickejudar vid grisar, hundar, och boskap i allmänhet. Judarna anser sig vara "guds utvalda folk",...ett "herrens egendomsfolk".

T ex; "att slå en jude är att slå Gud",...vidare,..."endast judar får kallas människor",...osv, osv, osv.

Är detta "heder"? Det är ju ingenting annat än en herrefolkslära.

Psilocyber,
Jag påstår att du har hämtat din info från cyber...
var vänlig och kom med källa. Bok, sidhänvisning etc..

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper