vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »


Anonym
Re: Energiberäkningar
#25
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Sedan brann i flygbränslet inte i ett på allt annat tomt WTC utan de var möbler, paneler, soffor m.m. som också brann och dessa kombinationer gör att acceleratorer som flygbränsle och annat som kan brinna blir ca 1000 grader. Har läst detta på flera webbsidor om bränder. Så ta du och gör detsamma.


Och detta får att flera tusentals ton stål blir 1000 grader varmt?

Quote:

Rent aluminium smälter vid 660 grader.


Och varför använder man inte lite begangnade möbler och flygfotogen för att fixa metall som håller sig flytande i 5 veckor efteråt?


Då jag inte sett att du varit på sidor där brand och brandskydd gås igenom så har du några här där de talas om 1000 grader.

Dokumentskåp testas olika tider 1000 grader:

http://www.diplomatsafe.se/site/module.asp?xmoduleid=17101

Varför just 1000 grader? Slumpen eller att det händer i verkligheten?

Tunnelbränder blir på kort tid 1000 grader:

http://www.byggindustrin.se/news.php?artikel_id=4026

En flygplansbrand som blev 1000 grader:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7611153.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#26
Quote:

bennybear skrev:
Som jag skrivit till dig hundra ggr. tidigare, zink:

I och med att du på alla sätt försvarar alla lögner och halvsanningar som den sioniststyrda mainstreammedierna spyr ut dagligen, så kan du knappast kalla dig "skeptiker". OCH Eftersom du hela tiden intar denna försvarande inställning för denna satanistelits destruktiva handlingar så är du DESSUTOM medskyldig till alla massmord och andra fruktansvärda handlingar som denna elit åsamkat mänskligheten som t.ex krig, sjukdomar, svält och andra plågor.

Egentligen är de epitet jag brukar ge dig för att du ständigt intar denna hållning alltför positiva.

De ord som finns för att beskriva en sådan feg liten knähund till eliten, som du ju är, tror jag de flesta här på forumet kan tänka ut själva.


Om man försvarar en seriemördare som man vet inte ha begått brottet som just nu är aktuellt så menar du med din logik att så ska man inte göra utan man ska döma seriemördaren även för obevisade brott för annars är man ansvarig för alla tidigare mord denna seriemördare har begått.

Om man försvarar Bush & Co mot "inside" jobbet anklagelserna så är man också skyldig till alla döda i de strider och krig Bush & Co har deltagit i.

Var finns det för rättsordning i att resonera på det viset?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#27
Zink, varför inte ta en cigarett tändare och ha kul med aluminium balkar och tro att du är clever för att tillslut så måste ju balken smälta eftersom alla "experter" tror ju på sådana energi beräkningar.

Annars får ju väl göra som NIST och hitta på virituella balkar i datormodeller och helt enkelt ändra egenskaperna på tändaren och balken.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#28


See User information
Quote:

zink skrev:

Om man försvarar en seriemördare som man vet inte ha begått brottet som just nu är aktuellt så menar du med din logik att så ska man inte göra utan man ska döma seriemördaren även för obevisade brott för annars är man ansvarig för alla tidigare mord denna seriemördare har begått.

Om man försvarar Bush & Co mot "inside" jobbet anklagelserna så är man också skyldig till alla döda i de strider och krig Bush & Co har deltagit i.

Var finns det för rättsordning i att resonera på det viset?


zink!

Så du anser att frimurarstanisterna i eliten har samma ställning och förutsättningar i rättssytemet som en vanlig "Svensson"?

Tillåt mig hånle.

För bövelen, din pajas. Eliten ÄR rättsystemet. De ÄR makten.

VARFÖR tror du frimureriet grundar hela sin verksamhet på hemlighetsmakeri?

Du är antagligen världens naivaste människa eller så är du likt dina idoler i Satanisteliten en Psykopat.

Posted on: 2007/8/31 16:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#29
Skulle det ena utesluta det andra?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#30
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

zink skrev:

Om man försvarar en seriemördare som man vet inte ha begått brottet som just nu är aktuellt så menar du med din logik att så ska man inte göra utan man ska döma seriemördaren även för obevisade brott för annars är man ansvarig för alla tidigare mord denna seriemördare har begått.

Om man försvarar Bush & Co mot "inside" jobbet anklagelserna så är man också skyldig till alla döda i de strider och krig Bush & Co har deltagit i.

Var finns det för rättsordning i att resonera på det viset?


zink!

Så du anser att frimurarstanisterna i eliten har samma ställning och förutsättningar i rättssytemet som en vanlig "Svensson"?

Tillåt mig hånle.

För bövelen, din pajas. Eliten ÄR rättsystemet. De ÄR makten.

VARFÖR tror du frimureriet grundar hela sin verksamhet på hemlighetsmakeri?

Du är antagligen världens naivaste människa eller så är du likt dina idoler i Satanisteliten en Psykopat.


Du har ett så uselt sätt att uttrycka dig på att jag kommer att strunta i dina inlägg i fortsättningen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#31
Quote:

Al-CIAda skrev:
Zink, varför inte ta en cigarett tändare och ha kul med aluminium balkar och tro att du är clever för att tillslut så måste ju balken smälta eftersom alla "experter" tror ju på sådana energi beräkningar.

Annars får ju väl göra som NIST och hitta på virituella balkar i datormodeller och helt enkelt ändra egenskaperna på tändaren och balken.


Vad är det för aluminium balkar du menar? Jag sa att fasaden på WTC 1 och 2 bestod av aluminiumplåtar.

Sedan har NIST gjort verkliga eldprov på olika balkar av samma typ som i WTC vilket det finns videor om på deras hemsida.

Vilka skador orsakade planet i WTC 1 och planet i WTC 2 enligt dig?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#32
Flygplan av aluminium-titan förstör en stål balk inklädd byggnad är lika troligt att myggor flyger in i ditt tält och rakt på ditt nät, därefter pannkakar skiten på dig.

Skaffa dig ett riktigt jobb, Zink.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#33
Quote:

Al-CIAda skrev:
Flygplan av aluminium-titan förstör en stål balk inklädd byggnad är lika troligt att myggor flyger in i ditt tält och rakt på ditt nät, därefter pannkakar skiten på dig.

Skaffa dig ett riktigt jobb, Zink.


Hur får du det påstående att stämma med planet som flyger in i WTC 2 där man tydligt ser att de flyger ut delar på andra sidan byggnaden?

Båda planen försvinner in i byggnaderna och slår med lätthet sönder de bärande väggarna byggda av stål. Hur stämmer de med din mygg liknelse?

Vad säger om denna animering gjord på finita elementmetoden:

http://www.youtube.com/watch?v=idnueSpSXSk&watch_response

Vet du vad finita elementmetoden är?

Vid 600 grader har stål kvar 15 % hållfasthet jämför vid rumstemperatur. Om planen hade varit tomma på bränsle istället för fulltankade hade WTC 1 och 2 aldrig kollapsat.

När ska pannkaksteorin dö bland 911 truth folk? NIST har genom försök tagit livet av den. Jag har på detta forum kategoriskt förnekat pannkaksteorin vilket du kan se genom sökfunktionen.

Vad menar du menar riktigt jobb? Har du ett sådant jobb? Vad är det för jobb?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#34


See User information
Jag är nog lite dåligt påläst..
Men om det inte är pankaksteorin som är den officiella föklaringen vad är det då?

Jag skulle köpa om huset, enl. dina teorier zink, rasar delvis.
Men att hela huset har försvagats, så att det inte finns anstymmelse
till motstånd, det köper jag inte!

Vi kan älta detta i åratal men när första huset rasar(tror det är första) så se man ju hur det "tippar över" ... då borde det inte rasa ner på sig själv.

Posted on: 2007/9/1 12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#35
Quote:

Ravine skrev:
Jag är nog lite dåligt påläst..
Men om det inte är pankaksteorin som är den officiella föklaringen vad är det då?

Jag skulle köpa om huset, enl. dina teorier zink, rasar delvis.
Men att hela huset har försvagats, så att det inte finns anstymmelse
till motstånd, det köper jag inte!

Vi kan älta detta i åratal men när första huset rasar(tror det är första) så se man ju hur det "tippar över" ... då borde det inte rasa ner på sig själv.


Jag hoppas du läste vad jag skrev. En teori är ju bara ett förslag eller hur? En teori måste bevisas var riktig innan den blir ett faktum. Så pannkaksteorin var just en teori tills NIST kunde visa att den var fel och därför övergavs den och NIST står alltså inte bakom någon pannkaksteori och har aldrig någonsin gjort det heller.

Om du och andra vill göra teorier som går emot de officiella förklaringarna så bör de åtminstone berätta rätt saker om det officiella annars kommer de att innehålla påtagliga fel och kan därför inte anses vara trovärdiga.

Planet som flög in i WTC 2 träffade det snett så ena dela av WTC 2 blev mer skadad. När väl WTC 2 kollapsar så gör den det åt samma håll som flygplanet skadade WTC 2. WTC 1 och 2 rasade efter den ordning som planen skadade dem. Detta går inte att förklara i sprängteorin. Den enda sättet att förklara varför WTC2 rasade före WTC1 är att fråga dem som gjorde det och dessa personer påstår vissa inom 911 truth rörelsen att vi aldrig kommer att få tag i så sprängordningen kommer då aldrig att gå att bevisa i sprängteorin.

Själv anser jag att påstå att personerna som utförde sprängningarna aldrig kommer att hittas är helt riktigt då de personerna aldrig har funnits och därför har inte heller WTC 1, 2 och 7 sprängts.

Har du dessutom tänk på att sprängteorin är i ett värre läge än de som hävdar att flygplanen fick WTC 1 och2 att rasa. Vi ser på videorna att flygplanen flyger in i WTC 1 och2 men vi svävar och kommer att sväva i ovisshet hur sprängämnena hamnade inne i WTC 1 och 2.

Jag anser de är helt avgörande att visa att de personer som placerade sprängämnena i WTC verkligen finns annars kan man hitta på hur många sprängteorier som helst. De sprängämnen teorierna framför kommer man aldrig att kunna bevis att de fanns i WTC 1, 2 och 7 om personerna som placerade ut dem förblir okända. De som nu ser detta igen som jag bortser från den mördade så är det inte så. Det är mordvapnet (sprängämnen) som aldrig går att bevisa att de fanns på brottsplatsen (inne i WTC 1, 2 och 7). Där är sprängteorin i sämre läge än NIST och de andra officiella organen för de har kunnat räkna på sina scenarier och fått beräkningarna att stämma med vad som hände. Ingen har kunnat räkna på sprängämnena i sprängteorierna och visat att deras verkan stämmer med vad som hände.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#36
Varför talar vi inte om din trovärdighet istället?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#37


See User information
Finns ingen att tala om

Posted on: 2007/9/1 20:34
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#38


See User information
Quote:
Själv anser jag att påstå att personerna som utförde sprängningarna aldrig kommer att hittas är helt riktigt då de personerna aldrig har funnits och därför har inte heller WTC 1, 2 och 7 sprängts


Och hur vet du att dessa personer aldrig har funnits, om jag får fråga?

Och nu är vi tillbaka till detta igen, ditt argument fungerar inte!!!

Om man hittar en mördad person, så behöver man aldrig någonsin hitta den / dem som utförde mordet för att kunna fastslå att personen faktiskt har blivit mördad. Men enligt din logik så finns det ingen mördad person förrän man har hittat den / de som utförde dådet.


Posted on: 2007/9/1 20:34


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#39
Quote:

seraphim skrev:
Quote:
Själv anser jag att påstå att personerna som utförde sprängningarna aldrig kommer att hittas är helt riktigt då de personerna aldrig har funnits och därför har inte heller WTC 1, 2 och 7 sprängts


Och hur vet du att dessa personer aldrig har funnits, om jag får fråga?

Och nu är vi tillbaka till detta igen, ditt argument fungerar inte!!!

Om man hittar en mördad person, så behöver man aldrig någonsin hitta den / dem som utförde mordet för att kunna fastslå att personen faktiskt har blivit mördad. Men enligt din logik så finns det ingen mördad person förrän man har hittat den / de som utförde dådet.




Om vi med dem mördade menar WTC 1, 2 och 7 och mordvapnet är antingen flygplanen eller sprängämnen och brottsplasten är inne i WTC 1, 2 och 7 så har båda sidor hittat den mördade men har olika mordvapen, flygplanen eller sprängämnen, där de med flygplanen har bevisat att deras vapen var på brottsplasten men de med sprängämnen inte ännu lyckats med det. OBS! detta säger inte vad som orsakade döden (kollapsen) bara var tänkta vapen har bevisat vara. Ena sida har bevisat att sitt vapen var på rätt plats och då måste de väl vara viktigt för den andra sidan att bevisa deras vapen också var på plats.
Det kräver att man hittar de som placerade ut vapnen (sprängämnena).

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#40
Quote:

Al-CIAda skrev:
Varför talar vi inte om din trovärdighet istället?


Quote:

HWO skrev:
Finns ingen att tala om


Jag tackar så mycket för dessa icke-svar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#41


See User information
Här finns beviset som pulveriserar alla dina ägg och flygplansteorier. Varsågod.
Eller kan du med dina officiella teorier bevisa varför huset faller?
En till länk som du kan debunka så vi får lite valuta för skattepengarna.

Posted on: 2007/9/1 22:17
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#42
www.jackbloodforum.com så vet vi precis vad man borde göra med zinkar, joina zink så vi kan ha kul med dig.

Al-CIAda ringer till Troy i West Virginia.
- Hello, I want to buy a Ford.
- We have the whole selection.
- Do you deliver.
- No, we can't deliver.
- So why stupid motherfucker do you call the AJ show with your bullshit.

Troy hung up



Edited by Al-CIAda on 2007/9/2 0:52:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#43
Quote:

HWO skrev:
Här finns beviset som pulveriserar alla dina ägg och flygplansteorier. Varsågod.
Eller kan du med dina officiella teorier bevisa varför huset faller?
En till länk som du kan debunka så vi får lite valuta för skattepengarna.


Och hur förklarar du att man hörde explosioner vid varuhusraset i Soul och vid bankhuskollapsen i Singapore och i den senare dessutom före raset?

Det är inte ett dugg bevisat att de fanns sprängämnen i WTC 7 hur många videor och hörda explosioner du än visar.

Jag kan säga att WTC 7 som bankhuskollapsen i Singapore berodde på att man räknade fel och byggde WTC 7 för svagt och därför rasade den av en liten brand. Kan du BEVISA att jag har fel i det påståendet?

Jag kan säga att WTC 7 rasade för att de lastade för mycket på de översta våningar som i varuhusraset i Soul och därför behövdes bara en liten brand för att få WTC 7 att rasa. Kan du BEVISA att jag har fel i det påståendet.

Man kan alltså påstå vad som helst om WTC 7. Hur ett hus rasar säger INGENTING om varför det rasade för återigen om man gjorde så med annat i samhället så kunde vi hoppa över massor av utredningar med motivet att detta liknar de föra så det behöver inte utredas.

Det enda som BEVISAR att WTC 1, 2 och 7 sprängdes är att det går att BEVISA att något placerade sprängämnen i byggnaderna och att någon såg till att de exploderade. Alla hörda explosioner är inget som hels bevis på sprängämnen då det har hörts i andra husras så sluta med att framföra dem. Att det rasat i WTC 1 och 2 EFTER att planen kraschat i dem är inget bevisa för sprängämnen för planens krascher i byggnaderna kan ha orsakat. Och att man kan när man är i en källare bedöma när en explosion händer och vad de orsakas av är inte sannolikt.
Sprängteorin är inte alls bevisad . Den innehåller en rad indicier som alla kan förklaras ha andra orsaker som är lika sannolika som alla argument för sprängteorin.

Det behövs hårda bevis på SPRÄNGÄMNEN, på SPRÄNGÄMNEN, inte bevis på hörda explosioner utan bevis på SPRÄNGÄMNEN, inte bevis hur byggnader rasar utan bevis på SPRÄNGÄMNEN. På SPRÄNGÄMNEN. Utan bevis på dessa har inget sprängts 911.

En som fattat att de behövs bevis på sprängämnen är Steven E Jones även om han misslyckades med att bevisa det men han ska ändå ha en eloge för att han är en av de få bland alla 911 truth människorna som insett detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#44


See User information
Quote:
Zink wrote:
Det kräver att man hittar de som placerade ut vapnen (sprängämnena).


Här lite link för Zink,
dom som låg bakom SECURACOM,(STRATESEC)

Du kan ju maila och fråga dom vad dom gjorde,
men jag tvekar att dom skulle ge dig sanningen,
vem fan skulle ge dig sanningen ?

http://www.youtube.com/watch?v=NHJHAp49Lh8&NR=1
http://en.wikipedia.org/wiki/Securacom
http://www.whatreallyhappened.com/911security.html

Den begravs som mycket annat.


Respect

Posted on: 2007/9/2 1:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#45


See User information
Mer bevis på sprängning.
Och så lite bevis på att den officiella myten var färdigskriven innan huset sprängdes.
Vad säger 911 commission om WTC 7?

Posted on: 2007/9/2 11:36
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#46


See User information
Quote:
Det är inte ett dugg bevisat att de fanns sprängämnen i WTC 7 hur många videor och hörda explosioner du än visar


Det är inte bevisat att WTC 7 rasade ihop totalt pga eld och skador oavsett hur många andra exempel du än visar upp ... javisst ja, det existerar inga andra exempel.

Quote:
Jag kan säga att WTC 7 som bankhuskollapsen i Singapore berodde på att man räknade fel och byggde WTC 7 för svagt och därför rasade den av en liten brand


Då tar vi hand om det påståendet.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 0&sec=&spon=&pagewanted=1

''We built in enough redundancy to allow entire portions of floors to be removed without affecting the building's structural integrity."

Quote:
Det enda som BEVISAR att WTC 1, 2 och 7 sprängdes är att det går att BEVISA att något placerade sprängämnen i byggnaderna och att någon såg till att de exploderade


Så det enda som kan bevisa att en person mördats är att man hittar mördaren?

Säg att någon satt en kniv i bröstet på Mr X. Enligt din logik, om man inte hittar någon mördare, så har inte heller Mr X fått en kniv i bröstet, och har således inte dött.


Posted on: 2007/9/2 13:13


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Energiberäkningar
#47
Quote:

seraphim skrev:

Så det enda som kan bevisa att en person mördats är att man hittar mördaren?

Säg att någon satt en kniv i bröstet på Mr X. Enligt din logik, om man inte hittar någon mördare, så har inte heller Mr X fått en kniv i bröstet, och har således inte dött.



Vad är de för mördad du har hittat?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Energiberäkningar
#48


See User information
Om det är mördarna du är ute efter så börja med den här, så vet du åtminstone i vilken världsdel du ska börja leta.....lycke till... http://www.youtube.com/watch?v=cZ4dVo5QgYg

Posted on: 2007/9/3 11:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS