vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Anonym
Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#25
For freedom, the spirit of 1773. Nu har jag 1277 filmer (hem vids) kvar, ganska intressant att alla barn familjer sket i spiraler och var ganska själva lyssnade.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#26


See User information
Super.

Som sagt, vi vill inte bunta ihop oss med någon förlegad ideologi. Vi går bara ut och delar ut DVD skivor och försöker väcka folk.

Det är klart att vi inte ska stå och häcka i något demonstrationståg, vi kommer att agera och visa var skåpen skall stå!

Ha det gott alla aktivister i världen! Nu ska det bli strid!

Posted on: 2007/9/8 10:56
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#27


See User information
Ska bli intressant

Ska vi träffas innan demonstrationen någonstans? Skulle vara kul!

Posted on: 2007/9/8 14:09
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#28


See User information
Det är nog ingen slump att de lägger en fredsdemonstration den 11 september. Det finns ju många datum som kan symbolisera krig eller fred, men genom att göra denna dag till fredsdagen så tar de bort fokus från vad som faktiskt hände 11/9 2001.

Det hindrar ju å andra sidan inte att man kan utnyttja dessa folkansamlingar för att sprida information...

Posted on: 2007/9/8 16:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#29


See User information
Spelar ingen roll att dom försöker måla över 9/11... vi är ju där och trycker skiten i ansiktet på dom

Posted on: 2007/9/8 16:39
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#30
OBS OBS! Jag ska göra ett litet klargörande. Vi kommer INTE göra någon demonstration 2007-09-11. Vi kommer göra en manifestation. Det är viktigt att alla är medvetna om att vi gör en manifestation och säger rätt till alla vi känner, inte demonstration.

Roger?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#31


See User information
Det är väldigt roger

Ska försöka bränna de få DVD skivor jag har idag, har ont om cash efter min flytt och köpande av möbler så det blir inte mycket inte

Posted on: 2007/9/9 6:20
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#32


See User information
Quote:

void skrev:

Vi får fan inte klogga ihop oss där nere med bara en massa andra aktivister som är fundamentalt övertygade om sin egen värdsbild.

Tycker du inte att den beskrivningen passar in på dig själv?

Posted on: 2007/9/9 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#33


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Tycker du inte att den beskrivningen passar in på dig själv?


Det passar nog in på alla människor ibland

Posted on: 2007/9/9 15:23
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående demonstationen på Sergels torg 11/9
#34


See User information
Fundamentalt övertygad, betyder väl att man har klart för sig vad som gäller....va?

Posted on: 2007/9/9 15:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#35
ZPZ: Nej din barnrumpa.

Det är du som fundamentalistiskt hänger kvar vid scenarion som strider mot logik. Jag har något som du saknar. Vetenskaplig ärlighet mot mig själv. Hittar jag data som strider mot min tidigare kunskap så analyserar jag och kommer till ett beslut om ändring ska göras.
Du har sedan barnsben blivit programmerad i vänsterhjärnhalva med detta repeterande och odynamiska tänkandet som hämmar din förmåga till elementär logik. Det sorgliga är att du tom följt med ämnena och tittat på bevisen, men fortfarande hittar löjliga ursäkter för att inte behöva ändra din grundmurade statiska åsikt om världen. Tror du helt ärligt att ett skolsystem som religiöst baserar sig på uteslutande naturvetenskapliga dogmer som de enda förklaringsmekanismerna för alltings funktion i världen föder fram personer med sådan bredd i sin analysförmåga att de flesta förstår världen? Vetenskapsmannen skapar världen åt dig. Experterna skapar världen åt dig. Och du har lärt dig att det är bara experter som kan säga sanningar eller har kunskaper.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#36
Inte Illa Void!

Jag ska plugga in det svaret för jag tyckte det var galant och när jag ska skälla på någon ska jag repetera det som du säger där...

fan va gött att få säga det till någon som är "mångkulturalist"

Ska läsa igenom det några gånger till så att det sätter sig....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#37


See User information
Sing it sister!!! ;)

Nämen seriöst, bra sagt. alla Z (...zzzzZZZZzzzz...) sömngångare som dessa fån kan gå och lägga sig. Och gå och kamma sig. Och klippa sig. Och allt vad det nu heter.

Posted on: 2007/9/9 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#38
Fy fan, shit pommes fritt, Void sa vad alla har alltid velat säga.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#39


See User information
Quote:

void skrev:
ZPZ: Nej din barnrumpa.

Det är du som fundamentalistiskt hänger kvar vid scenarion som strider mot logik. Jag har något som du saknar. Vetenskaplig ärlighet mot mig själv. Hittar jag data som strider mot min tidigare kunskap så analyserar jag och kommer till ett beslut om ändring ska göras.
Du har sedan barnsben blivit programmerad i vänsterhjärnhalva med detta repeterande och odynamiska tänkandet som hämmar din förmåga till elementär logik. Det sorgliga är att du tom följt med ämnena och tittat på bevisen, men fortfarande hittar löjliga ursäkter för att inte behöva ändra din grundmurade statiska åsikt om världen. Tror du helt ärligt att ett skolsystem som religiöst baserar sig på uteslutande naturvetenskapliga dogmer som de enda förklaringsmekanismerna för alltings funktion i världen föder fram personer med sådan bredd i sin analysförmåga att de flesta förstår världen? Vetenskapsmannen skapar världen åt dig. Experterna skapar världen åt dig. Och du har lärt dig att det är bara experter som kan säga sanningar eller har kunskaper.

När det gäller din första kommentar så finns det ett uttryck som kan passa bra: "Den som sa't kan va't"

Om det varit så att de alternativa teorierna kring 911 hade varit vetenskapligt underbyggda så hade man inte hittat en sån otrolig mängd utav lögner, förvanskade och missledande påståenden från anhängarna av dem. Det bästa exemplet här är väl Loose Change som framstår som pinsamt usel och lögnaktig för den som granskar den.
Det hade också varit så att det utkristalliserat sig EN alternativ teori, inte myriarder av olika, sinsemellan motsägande teorier. (Några Exempel: United 93 sköts ner vs United 93 kraschade inte alls. En missil träffade pentagon vs det var något slags militärplan vs det var en "stand down" som gjorde att man misslyckades med att intercepta aa 77 vs aa 77 flög ovanför pentagon. Etcetera)

Grejen är att det du och andra ofta kallar för bevis inte är bevis, utan uppgifter som man väljer att tolka på ett visst sätt för att få det att passa in teorierna. Om du nu är så kunnig i vetenskapteori känner du säkert till begreppet teoriberoende observation, det är till viss del detta som det är frågan om här.
Ofta är "bevisen" också förvanskningar, uppgifter presenterade i fel sammanhang eller rena lögner.
Men du och många andra väljer att inte granska "bevisen" kritiskt och därför är det ni som inte är vetenskapligt ärliga.


Hade det varit så att de alternativa teorierna grundas på vetenskaplig metodik så hade ni också haft en majoritet av byggnadsingenjörer, flygingenjörer, sprängämnestekniker osv bakom er. Nu är det inte så utan de ställer sig med stor majoritet bakom de officiella förklaringarna. När det är akademiker som är på de alternativa teoriernas sida så är det mestadels filosofer, teologer, psykologer etc. I de fall att det är en fysiker (S. Jones) så är det en fysiker som arbetat med helt andra ämnen än byggnadsteknik och sprängämen.

Så jag köper inte ditt snack om att det är du som är den vetenskapligt ärlige. För övrigt brukar ju inte vetenskap vara något som står högt i kurs på den här sidan, det råder snarare ett vetenskapshat har jag märkt. Men om du är ett av de fåtal av de "alternativa" som stöder den vetenskapliga metoden och vetenskapliga principer så ska du ha all heder av det. Men jag tycker inte du har visat att du kan praktisera det särskilt väl.

"Du har sedan barnsben blivit programmerad i vänsterhjärnhalva med detta repeterande och odynamiska tänkandet som hämmar din förmåga till elementär logik."
Det stämmer inte. Jag är väldigt duktig på matematik, och en viktig sak inom matematiken är att man själv kan förstå och verifiera bevisen för de satser som man använder sig av, och lär sig att själv kunna bevisa nya saker enligt logiska principer.

Quote:
Tror du helt ärligt att ett skolsystem som religiöst baserar sig på uteslutande naturvetenskapliga dogmer som de enda förklaringsmekanismerna för alltings funktion i världen föder fram personer med sådan bredd i sin analysförmåga att de flesta förstår världen? Vetenskapsmannen skapar världen åt dig. Experterna skapar världen åt dig.

Du har helt fel för vetenskap bygger inte på auktoritetstro. Det är religion och pseudovetenskaper som t.ex. homeopati och jordstrålning som kräver en religiös tro på vad någon ledare säger.
Inom vetenskapen är möjligt för var och en att själv med egna experiment och eget tänkande bekräfta de vetenskapliga teorierna. Eftersom att man själv kan bekräfta teorierna så behöver man inte lita på någon expert som säger "så här är det". Det är en mycket viktig aspekt av den vetenskapliga metoden. Om någon forskare kommer med en ny teori så ska resultaten kunna bekräftas och upprepas av andra forskare. Misslyckas det så kommer den forskare som kom med rönen att bli kraftigt ifrågasatt.
Jag vet inte om du känner till forskningsfuskskandalen kring Jan Henrik Schön inom nanovetenskapen. Den upptäcktes eftersom vetenskapliga upptäckter alltid granskas hårt av andra forskare. Det är så det går om vetenskapsmän försöker ljuga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Hendrik_Sch%C3%B6n
http://www.guardian.co.uk/life/feature/story/0,13026,1083411,00.html
Quote:
Och du har lärt dig att det är bara experter som kan säga sanningar eller har kunskaper.

Verkligen inte, jag vill själv kunna förstå och bekräfta något innan jag accepterar det som en sanning. Och jag anser ofta att så kallade "experter" har fel.

Posted on: 2007/9/9 23:21

Edited by zpz2 on 2007/9/9 23:46:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#40


See User information
Börjar bli lite väl OT nu väl?

Ni som ska till Sergels Torg, se till att synas ordentligt.....

Posted on: 2007/9/10 0:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#41


See User information
Jag ska dit! Tankar Terrorstorm 2nd edition med svensk text just nu... men det går sakta... undrar om jag ens hinner bränna någe... det fixar sig säkert.

Men som jag frågade förut, ska vi försöka träffas innan någon manifestation och var? Skulle vara intressant och få träffa er alla
Ska ha min vackra vaken.se t-shirt och njuta av bra väder hoppas jag?

Till zpz2:
Hur gör man när det finns två expert grupper som är oense om sin sak? Det är inte jämt så lätt som exemplet du gav. I detta fall är bevisen bortförd eller gömd och omöjlig att analysera mera tyvärr. Lögner min vän, finns i båda läger... båda...

Posted on: 2007/9/10 4:14
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#42
Tack för uppskattningen. Ni e bäst

Nu back to the topic och vad som faktiskt händer imorgon.


16:00 börjar vi. Micro och jag är där då, antagligen med några fler från början. Vi har stora flaggor, buntband, affischer, tejp, stora plakat som kan fästas i staket och ovanför plattan. Dvd-filmer...

Kom så fort ni har tid, gärna till 16. Tag väldigt gärna med DVD;er med 911 Myst, Terrorstorm, Loose Change etc det behövs, t-shirts och de prylar som ni finner viktiga att ha med. Det kommer behövas mycket hjälp så vi kan aldrig bli "för många", alla som fan kan bör komma. Det finns inga ursäkter.


I N F O K R I G. I am mad as hell and im not gonna take it anymore...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#43


See User information
Jag kommer dit 16 !!! Vi ses alla infokrigare.
Ska försöka bränna lite Terrorstorm's ikväll.

Posted on: 2007/9/10 15:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#44


See User information
Borde inte bli några prob med att vara där 1600.

Posted on: 2007/9/10 17:09
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#45


See User information
Bränner dom sista skivorna just nu.. ses på plattan! Har med mig lite flyers oxo..

Posted on: 2007/9/10 17:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#46


See User information
Jag ska jobba då. Synd. Ville så gärna vara där och hjälpa till.

Posted on: 2007/9/10 20:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#47
bra b r a BRA B R A !!! Ska bli skitkul att infokrig med er alla IRL.

Detta blir kanon. Vi har material som satan. Snygga saker. Ordentliga lappar. Snygga dvd:er. Snygga flaggor och snygga plakat som kan spännas fast med buntband. Det som dock alltid kommer behövas är mer DVD:ER så de som har, bring it. Vi har så många infopaket som ska ut till kändisar så, vi måste spara vissa.

Det finns ingen tid att tramsa eller tro att det löser sig. Vi måste köra
nu nu nu nu nu. Förändring HÄNDER nu du börjar engagera dig i det du finner viktigt i världen.


PS - kom i håg att "kamma er".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Angående manifestationen på Sergels torg 11/9
#48


See User information
Jag passerar förbi Sergels på väg hem från jobbet...
Ska man förvänta sig en käftsmäll eller dylikt om man stannar till (såsom vissa inlägg från framförallt Al-CIAda och före detta Tomten indikerar), eller tänker ni använda ett vänligt tonläge?

Posted on: 2007/9/10 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
47 user(s) are online (47 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 47

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS