vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den enda framtiden för oss!

See User information
Vi lever i en spännande tid, och det jag säger kommer nog få tro på. Men jag säger såhär, sök information, lär er! Ni kommer inte ångra er! Det är endast genom att veta som vi kommer överleva den närmsta tiden så människan inte blir en slav i framtiden!

Människan har kuvats och förtryckts till att vara ett flockdjur som inte tror något högre om sig själv. Alla religioner är bullshit för dem är baserade på Astrologi men är dock välförtjänta att läsa då dem berättar en historia om vår tid och vad vi har att förvänta oss ifrån framtiden.

Somliga kanske har hört talas om 2012, detta är ett år som flera religioner och mayakulturen och astrologi (närmare 2100) berättar om förändringar i Universum.

Det finns INGA bevis på att dinosaurierna dog ut tack vare en komet, utan (hör och häpna) så liknar det mer en snabb evolution skapad ifrån en förändring i universum. Utan det verkar vara en cykel som återkommer med jämna mellanrum, varav vi är påväg in i en ny cykel som NWO verkar vilja förhindra oss att ta del av genom att förslava oss. Förfäderna i USA ville om man tänker på deras konsititutionslagar befria människan, men någonstans på vägen så tog dem som inte är vänligt sinnade över och idag lever vi som slavar under religion, rädsla, okunskap och pengar. Det är ingen slump, det är ett skapat matrix som man knäcker genom att öppna sitt sinne och lär sig religion, historia, och framförallt om kosmos, fysik och "pseudo-vetenskapen" kvantfysik. Filmer som alla borde se är The Secret och What the bleep to we know, dessa skrapar dock bara på ytan på vad som är den egentliga sanningen. Och för den som är kritiskt, jag hoppas ditt liv består av lycka, kärlek och glädje till 100%. Annars är jag tvungen att säga att du lever i en illusion som tillbakahåller det som gör dig lycklig på vår jord.

Det är dags att vakna upp innan vi sitter där med ett chip i armen och är förslavade. Och genom att förstå hur vi alla är kopplade med varandra, hur allting är energi och världen formar sig utefter våra tankar så kommer framtiden bli helt underbar och nästa nivå i vårt medvetande kommer bli en nivå i himmelriket, shangri-la.

Den som kallar mig flummig, new age, idiot eller liknande förstår inte vad jag menar och är antaligen inte lycklig till 100%. Sokrates sa: Har du ett problem ställer du en fråga, får du svar på frågan så har du svar på ditt problem.

Jag följde hans råd, och är idag vaken inför vad som händer och inser att vi tillsammans måste fredligt ställa oss upp emot systemet och sprida sanning och kärlek.

Finn inte olikheter mellan dina medmänniskor, se likheterna!

Jag säger inte att vara t.ex. kristen är fel, så länge vi delar med oss av kärlek och glädje till andra. Men historien visar att många religioner kommer ifrån tolkningar av astrologin. Och när man förstår att allting man tänker manifesteras, och om vi massmatas med en verklighet så skapar vi den. Kärlek är starkare än hat, och hat förgörs av kärlek, det är kärlek vi vill nå för det får oss att må bra. Men kärlek är inte bara närhet till en partner, utan öppenhet, ärlighet, fred och harmoni.

Den som har skelett i garberoben vet att när man berättar om det så känns det som en sten lättar ifrån hjärtat. Detta är kärlek som visar sin energi och att man mår bra av det. Hat och förtryckelse leder till en inre oro som manifesteras i livet i form av hat, förtryck, krig och "terrorism".

Att vara spirituell inom religioner tror jag är bra då vi alla människor egentligen är en och samma. Vi är skapelser som skapar och frågan som många frågor sig kanske är hur det fungerar?

Som Edison sa om elektricitet, "Jag vet inte hur elektricitet fungerar, men jag vet att det fungerar". Så eftersom det är vetenskapligt bevisat att människans tankar påverkar verkligheten så behöver vi inte funderar över varför, utan njuta av det och sprida glädje och kärlek till världens alla hörn!

För den som sett What the Bleep do we know och The Secret:
http://www.divinecosmos.com/
För den som inte gjort det, se dem filmerna, dem kommer visa dig en helt ny fantastik värld där man kan förstå varför vi har det livet vi har idag.

Sprid sanningen genom fred, kärlek och förståelse!
- seilon

Posted on: 2007/11/13 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den enda framtiden för oss!

See User information
Bra skriven liten artikel, dock tror jag den skulle passa bättre på en annan sida, eller som en artikel på frammsidan, inget av vad du skrev var nog en nyhet för någon som hänger på forumet.

Men å andra sidan, även om vi kanske inte delar samma teorier om allt (dock håller jag med dig om mycket av det du sa) så håller jag till 100% med dig om att det viktigaste att sprida är inte information, utan krälek och glädje.

Heldre en kyss än en bok, lixom :)

Välkommen till vaken förresten.

Posted on: 2007/11/13 10:35
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En sak som Icke sa som är mycket bra (vare sig man tror på reptiler eller ej...) är att eliten/illuminati/super duper darkness evil from outah space, saknar empati, vilket man måste göra för att skapa krig och döda miljoners miljoner av civila, så sättet man besegrar dom är inte genom att använda deras vapen och deras strategier, utan att sprida kärlek.

Vad fan ska dom göra med sina stridsvagnar om ingen vill köra dom?
Allt bygger på oss, vanliga människor, om vi slutar slå på varandra, hata varandra (och hata eliten) vad ska dom göra?

Det är kanske dom som är ansvariga för planen, men det är VI som bär ut dommen.

Posted on: 2007/11/13 10:39

Anonym
Den du, Micro (eller Void) bör läggas ut på framsidan tycker jag också. Synnerligen välskriven.

Vi, dvs. mänskligheten, det vanliga folket om man så säger, kommer att vinna till syvende och sist.

Illuminati kommer att genomföra väldigt mycket av sin planerade agenda, jag tror bestämt att de kommer att lyckas ganska bra med sitt mål att utrota 80% av jordens befolkning.

Men de kommer att stupa på målsnöret och bli totalt blåsta på konfekten på sätt som de aldrig i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig. Någon ny världsordning av det slaget de strävat efter i tusentals år kommer aldrig att bli.

Så står det skrivet och så ska det ske.

See User information
Håller nu på att läsa Uppenbarelseboken och det är inte svårt att koppla den till vår värld idag. Som sagt så är det skrivet...

Idag finns för övrigt en artikel i SvD om övervakningslagen våra folkvalda politiker vill införa.
http://www.youtube.com/watch?v=af6hwo3nLg4

Posted on: 2007/11/13 12:18

See User information
Quote:

seilon skrev:
Vi lever i en spännande tid, och det jag säger kommer nog få tro på. Men jag säger såhär, sök information, lär er! Ni kommer inte ångra er! Det är endast genom att veta som vi kommer överleva den närmsta tiden så människan inte blir en slav i framtiden!

Människan har kuvats och förtryckts till att vara ett flockdjur som inte tror något högre om sig själv. Alla religioner är bullshit för dem är baserade på Astrologi men är dock välförtjänta att läsa då dem berättar en historia om vår tid och vad vi har att förvänta oss ifrån framtiden.

Somliga kanske har hört talas om 2012, detta är ett år som flera religioner och mayakulturen och astrologi (närmare 2100) berättar om förändringar i Universum.

Det finns INGA bevis på att dinosaurierna dog ut tack vare en komet, utan (hör och häpna) så liknar det mer en snabb evolution skapad ifrån en förändring i universum. Utan det verkar vara en cykel som återkommer med jämna mellanrum, varav vi är påväg in i en ny cykel som NWO verkar vilja förhindra oss att ta del av genom att förslava oss. Förfäderna i USA ville om man tänker på deras konsititutionslagar befria människan, men någonstans på vägen så tog dem som inte är vänligt sinnade över och idag lever vi som slavar under religion, rädsla, okunskap och pengar. Det är ingen slump, det är ett skapat matrix som man knäcker genom att öppna sitt sinne och lär sig religion, historia, och framförallt om kosmos, fysik och "pseudo-vetenskapen" kvantfysik. Filmer som alla borde se är The Secret och What the bleep to we know, dessa skrapar dock bara på ytan på vad som är den egentliga sanningen. Och för den som är kritiskt, jag hoppas ditt liv består av lycka, kärlek och glädje till 100%. Annars är jag tvungen att säga att du lever i en illusion som tillbakahåller det som gör dig lycklig på vår jord.

Det är dags att vakna upp innan vi sitter där med ett chip i armen och är förslavade. Och genom att förstå hur vi alla är kopplade med varandra, hur allting är energi och världen formar sig utefter våra tankar så kommer framtiden bli helt underbar och nästa nivå i vårt medvetande kommer bli en nivå i himmelriket, shangri-la.

Den som kallar mig flummig, new age, idiot eller liknande förstår inte vad jag menar och är antaligen inte lycklig till 100%. Sokrates sa: Har du ett problem ställer du en fråga, får du svar på frågan så har du svar på ditt problem.

Jag följde hans råd, och är idag vaken inför vad som händer och inser att vi tillsammans måste fredligt ställa oss upp emot systemet och sprida sanning och kärlek.

Jag säger inte att vara t.ex. kristen är fel, så länge vi delar med oss av kärlek och glädje till andra. Men historien visar att många religioner kommer ifrån tolkningar av astrologin. Och när man förstår att allting man tänker manifesteras, och om vi massmatas med en verklighet så skapar vi den. Kärlek är starkare än hat, och hat förgörs av kärlek, det är kärlek vi vill nå för det får oss att må bra. Men kärlek är inte bara närhet till en partner, utan öppenhet, ärlighet, fred och harmoni.

Den som har skelett i garberoben vet att när man berättar om det så känns det som en sten lättar ifrån hjärtat. Detta är kärlek som visar sin energi och att man mår bra av det. Hat och förtryckelse leder till en inre oro som manifesteras i livet i form av hat, förtryck, krig och "terrorism".

Att vara spirituell inom religioner tror jag är bra då vi alla människor egentligen är en och samma. Vi är skapelser som skapar och frågan som många frågor sig kanske är hur det fungerar?

Som Edison sa om elektricitet, "Jag vet inte hur elektricitet fungerar, men jag vet att det fungerar". Så eftersom det är vetenskapligt bevisat att människans tankar påverkar verkligheten så behöver vi inte funderar över varför, utan njuta av det och sprida glädje och kärlek till världens alla hörn!

För den som sett What the Bleep do we know och The Secret:
http://www.divinecosmos.com/
För den som inte gjort det, se dem filmerna, dem kommer visa dig en helt ny fantastik värld där man kan förstå varför vi har det livet vi har idag.

Sprid sanningen genom fred, kärlek och förståelse!
- seilon

hehe... är det någon gammal vakenuser som fått ett tragiskt återfall?
Det dyker (fortfarande upp grejer här... alltifrån Chopra till The Secret.

Vakna...

Du skriver: "Att vara spirituell..." - du menar en person som uttrycker sig på ett kvickt och elegant sätt. då, för det är vad ordet betyder.

Att personer har en blind fläck just kring det ordet, visar att man inte har snappat vad som är andlighet, så då blir det lapsus kring ordet andlig.

Det finns bra i det som du skriver, men det är dessvärre bara ord, och New Age...

"Skeletten i garderoben..." skriver du - men de är inte kvar där, utan det är de som talar här - det sant/verkligt mänskliga är borta/inlåst i garderoben.
Inom new age så har man bakvänt tänkande, då man är som just som det är därute, i en "sluttid" är det som mest ont/fel/bakvänt, inte trots Newageismens krokar, utan på grund av sådant, och religionen Science etc.

New Age kan bäst sammanfattas med ordet "besättelse". Det som ligger bakom vill att alla ska hålla på med det därute, alla ska "informera andra", terapera varandra, alla grabbar tag i alla, det är väldigt äckligt... och alla blir alltmer röriga och lost - det är syftet, för det sprida bara dåliga saker genom detta, det är vad det är till för. De går en veckoslutskurs och sedan hänger de själva ut skylten och ska grabba tag i andra - och då får det som man gjorts till just effekten att man blir det som man fyllts meds eko, och skriver:

"Sprid sanningen genom fred, kärlek och förståelse!"

Det är halleluja, och just words, som inte leder någon ut ur samsara, utan är bara till för att skära av framtiden.

"Den senaste tiden har en bok med titeln "The secret" - "Hemligheten" av författaren Rhanda Byrne spritts i miljonupplagor över hela världen. Budskapet är att varje människa kan få kontakt med en kosmisk skaparkraft som är beredd att uppfylla varje önskan som framställs och ge varje framgång som kan ges. Förutsättningen är att man tror, visionerar och visualiserar. Mycket av språket är lånat från hur Jesus talade om trons principer, men här är det människan som själv är hemligheten till att under sker.

Manipulerande budskap
The secret - Hemligheten har fått stöd av Oprah Winfrey som rekommenderar boken i sina populära tv-program. Även kristna människor fångas av idén och låter sig manipuleras av budskapet. Bakgrunden till filmen och boken med samma namn är ett spiritualistiskt medium i USA som heter Esther Hicks. Hon fanns med i början när idén lanserades, men avvisades efter att ha fått ett arvode på 500 000 USA-dollar (cirka 3,5 miljoner kronor).
Denna kvinna påstår att hon har kontakt med "Abraham" som är en ande i olika uppenbarelseformer. Anden "Abraham" har förklarat att Esther är vad Jesus Kristus var, men också den som nu framträder som Buddha och Muhammed. Enligt tidningen Charisma åker hon till olika platser i USA med en lyxutrustad buss som kostat 1,4 miljoner USA-dollar (cirka 8 miljoner svenska kronor)! Hon samlar mycket folk och många tror på hennes budskap.
Jag har stor respekt för Stefan Einhorn som i skönlitterär form berättar sådant som väcker det goda till liv. Han är en förebild i intellektuell skärpa, med en ödmjukhet som väcker tacksamhet. Hans skildringar förmedlar judisk vishet och påminner om hur rabbiner ofta undervisat om livet. Samtidigt har sökandet för många blivit ett mål och det anses ofta vara mer intelligent att vara en sökare än att ha nått fram till en tro och övertygelse."

Läs på nu ordenligt om The Secret::

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48896#forumpost48896

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31334#forumpost31334
En bit ned i tråden så kan man läsa om New Age-movement, också... rekommenderas (fast tråden ävertogs ändå sedan av vanligt psykologi/new age - den nivån).

.....

"[...] Det är samma som att "be", eller som de mycket gör i Asien, ber eller offrar inför buddastatyer eller andra heligheter, reliker osv - i dessa finns nuförtiden (slutdarmatiden) inget bakom, inga buddor, inget ljust, ingen gud, utan BARA besättande dåliga väsen - BARA. De ger en det man ville ha... låt mig få mer pengar, låt min som komma in på universitetet, låt mitt företag få den där ordern, ta bort min sjukdom, gör mig "frisk" osv osv... - så hittar man lite pengar, en plånbok på gatan... eller vad det nu är. De ger det till en - men utan vinst ingen förlust - det är en grundprincip... så de tar ens energi/liv som människa.

Det som gäller i livet är karma, och att ta något till sig som inte tillhör en ger karma. Livet styrs från ovan, fullständig koll... och arrangeras.
Vad man äger kan man inte förlora - det som inte tillhör en kan man aldrig få... annan grundprincip. Vill man byta ut sitt sanna liv, och istället få "saker", och mer karma, besvärligheter längre fram? Det är programmets kontenta - det är det som sker.

Lite pinsamt - att tro att man nu här på den lägsta nivån, inför en sluttid kan "tappa" in på denna "obegränsade källa till liv... och 'försörjning'"
... budskapet är att det människor vill ha - är det goda... och vad de än vill ha och vara, såsom nonhuman, så blir det bra, och de kan skapa det livet, och sin lycka i det livet...

Det här är fullständigt nonsens - vill ni hålla upp det som en pokal... nog för att jag vet att vissa av er, inga namn nu... är "kända" för att stå med fötterna djupt ned i newageljug, andra vet inte alls vad andlighet är, andra tror "det" det kan tas via partiklar/molekyler... detta med ljus frid kärlek...

... Det är samma som att "be", eller som de mycket gör i Asien, ber eller offrar inför buddastatyer eller andraheligheter, reliker osv - i dessa finns nuförtiden (slutdarmatiden) inget bakom, inga buddor, inget ljust, ingen gud, utan BARA besättande dåliga väsen - BARA. De ger en det man ville ha... låt mig få mer pengar, låt min som komma in på universitetet, låt mitt företag få den där ordern, ta bort min sjukdom, gör mig "frisk" osv osv... - så hittar man lite pengar, en plånbok på gatan... eller vad det nu är. De ger det till en - men utan vinst ingen förlust - det är en grundprincip... så de tar ens energi/liv som människa.

Det som gäller i livet är karma, och att ta något till sig som inte tillhör en ger karma. Livet styrs från ovan, fullständig koll... och arrangeras.
Vad man äger kan man inte förlora - det som inte tillhör en kan man aldrig få... annan grundprincip. Vill man byta ut sitt sanna liv, och istället få "saker", och mer karma, besvärligheter längre fram? Det är programmets kontenta - det är det som sker.

Lite pinsamt - att tro att man nu här på den lägsta nivån, inför en sluttid kan "tappa" in på denna "obegränsade källa till liv... och 'försörjning'"
... budskapet är att det människor vill ha - är det goda... och vad de än vill ha och vara, såsom nonhuman, så blir det bra, och de kan skapa det livet, och sin lycka i det livet...

Det här är fullständigt nonsens - vill ni hålla upp det som en pokal... nog för att jag vet att vissa av er, inga namn nu... är "kända" för att stå med fötterna djupt ned i newageljug, andra vet inte alls vad andlighet är, andra tror "det" det kan tas via partiklar/molekyler... detta med ljus frid kärlek...
[...]
... mixtrar med ord som sant, hjärta och sinne osv. Du verkar dessvärre inte alls förstå vad "hjärta" är. Det är inget inom New Age... har inget med denna nivån, jorden att göra - inget med ego, känslor - att vilja ha kanske en tusenlapp mer i lön/mån... skulle det vara hjärta, medans att vilja ha tio tusen skulle vara ego - det har inget med sådant att göra.
Bara tanken på denna films budskap skulle vara andligt, vara bra - är egots tankar. Människan har alltid fått det hon ska ha - nu är utrymmet nästan borta förvår existens, då vi blivit så dåliga - så lurendrejarna har en gyllene marknad att lura de som har ett materialistiskt tänkande. [...]"

Från tråden The Secret
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=4082&forum=14
Rekommenderas

____

Jag har i i flera hundra inlägg skrivit om den fria viljan, vad samsara är; ett fängelse/karantän och att det är en plats som är skapad..., att vi inte ska snacka om kärlek >> jag försökte förklara att vi nu inte kan veta vad kärlek handlar om egentligen - "mot" de ivriga som sitter ordentligt fastkrokade på Newageismens krok.
Sådant som jag kontinuerligt upprepat länge skrivit och repostat och repostat..., kom ju nyss från "Insider", han skriver just precis samma sak, att detta är ett fängelse, mm.
Om Love skrev han:
"You partially described free will and the impression it can give you, nothing more or less. Also the word "love" has many traps, especially the way you used it."
"Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version."

Då jag nyss postat vad Insider skriver, så sticker alla... det blev tyst. Vad säger det? Det säger väl att man är styrd av det som inte är en själv. Vakna skulle självfallet bli eld och lågor, men nejdå. Så vaken har inget direkt med att vara vaken att göra, som sagt...

[...] Nu finns det inget utrymme kvar att hålla på med evil things, som att attracta, utan bara tid för att komma på kurs, att göra sig av med. Förstår man inte i vilken evil agenda filmen The Secret är i så får man verkligen se upp - andlighet är motsatsen till sådana promotions - även insyltade newage-are kan nå klarhet. [...]
Från en av de olika The Secret-trådarna som finns på vaken:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=10

___

http://andywibbels.com/post/1158
____

Reklam om filmen:

"They share their incredible stories of using The Secret to eradicate disease, acquire massive wealth, overcome obstacles, and achieve what many would regard as impossible. Through them, you will begin to understand the hidden, untapped power that is within you, and the true magnificence that awaits you in life".

hehe... noll koll...

Det om kärlek mm, i inläggen/länkarna här under tar jag upp det, jag har tagit upp mycket kring det och det onda dravelsammanhanget:

Några ord från dom:

Det gäller filmen The Secret och kärlek...:
"Det finns inget kärlek i det som vill stå i dödens famn, ego och begär – det är bara bedrägeri och "demonens falska sken", det kan se likadant ut på ytan i dess manifestation, men saknar den inre substansen från livet självt, som i sig har hon/han yin/yang plus/minus osv – och det som ges till barnet blir förvriden näring – vad växer upp av det – vad kommer vidare i en kultur – är inte detta verkligt alarmerande? Spiral uppåt – nej sluttande plan nedåt över stupskanten. Det är nu nästan fritt fall."

"...Vi har en omgivning, och ledare, som under några årtionden snabbt och accelererande förskjutit måttstocken om vad som är bra resp. dåligt. Vad som är mänskligt eller inte. De har fått göra det med välagnade krokar, därför tagit till de mest fina och bedrägliga ord, såsom kärlek, medkänsla och tolerans...

...kopplar på ord som "intuition", higher consiousness", awerness, healing, love, love och love . Kollar man på deras webbplatser så har de annat de vill föra ut, och kanske sälja, produkter som "är bra för hälsa eller utveckling", eller de kanske har en meditation vi ska göra. Där ser man så mycket annat, åka till kraftplatser, heala olika ställen på jorden tillsammans... bla bla. Vill få oss att tro att vi ska/kan, göra något för jorden... att vi är de som, om vi bara "förenar oss", blir kanaler... sträcker armarna i luften vid venuspassagen... vojne vojne. Jorden kan om den vill bara ruska lite på sig..., om vi blir för jobbiga, om den skulle få svårare problem med oss. Alltså, barnsligheten och vilseledandet har nått enorma höjder.

Många av de där personerna, vill som det verkar i det yttre ge en väg ut, och vill också göra något bra. Såsom David Icke. Han vill ge hopp, och en väg och har då för att fortsätta blivit "tvungen" att göra sig lite "andlig". Så han skapar sin lovegrej. Jag tycker att mycket av det han säger kring det är riktigt bra och inget som skadar... men han vet inte varför vi är här, att vi inte är här för att vara människor, utan att vi har ramlat ned hit, och är här för att återvända, så han kan då heller inte ge ett kriterie för vad vi ska följa för att komma upp till en högre nivå, därför vilseleder även han, och blir ett hinder för många många människor att hitta vägen. Han tar bland annat upp om "den hundrade apan", det var inte sant, det har det backats på och tagits tillbaka. [...]

...
"Kärlek, det är kanske det som vi söker då... vi vet inte vad det är. De som förr har gett människor andliga vägar, talar de om kärlek? Kanske vi anar att vi är väldigt långt från vår sanna natur, och projicerar ut det, kan jag bara få det, uppleva det... Lite som att många människor de vet att "något är fel", att det är något som måste ändras och förbättras. Men så projicerar de det utanför sig själva, blir volontärer/hjälparbetare, ska rädda världen... så blir dom bortkollrade. [...]"

"Vi är i en karantän, egentligen skulle vi sopats bort för länge sedan, och vi talar om kärlek... när vi är i den värsta smutsen, och dras till smuts, och håller på med smuts. Men då vi blivit sådana så "tycker vi om det" - fast det är annat i ryggsäcken och bakom öronen som begär det och utnyttjar det via oss."

"Det handlar inte heller om New Age-grejer eller ord som "kärlek". Bränn alla böcker sluta gå på kurser... allt man tar in gör man till sitt och man blir rörigare och rörigare - man blir det där."

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48441#forumpost48441
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6501#forumpost6501
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47454#forumpost47454

Posted on: 2007/11/13 16:40
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
hah, redan när jag såg the secret nämnas visste jag att du skulle tända till novax, minns när jag påstod att du gillade the secret, då blev jag lite rädd för dig :--D

Posted on: 2007/11/13 16:42

See User information
Novax= Den stora stygga vargen

Emil & Co=De tre små oskyldiga grisarna

Posted on: 2007/11/13 16:53

Anonym
Är detta en filmrecension av filmen "the secret" eller vad menar du ?

Vad ska jag göra ?

See User information
det tror jag inte. har inte sett the secret, men jag har pinat mig igenom boken.

flummigare än svamp, seriöst som sirap och trovärdig som rumsfeldt...

Typ, sluta upp med vad du gör, och tro att du ska få ett hus, så får du det wohooo.

Posted on: 2007/11/13 17:27

See User information
Enkelheten är det vi saknar. Det måste vara så komplicerat hela tiden.

Människan skapar sin egna verklighet. Så enkelt är det. Men kunskapen att förstå hur vi gör det är så komplicerad att vi inte förstår det till en början. Alla påverkar alla, och dem som inte tänker på det hamnar i rutiner och system som kan delas med andra människor. Drömmen efter en porsche förblir en dröm för man tror inte på det. Men när man tror på det så manifesterar man det.

Jag kan inte säga att jag har rätt till någon, men ju mer man frågar dem som vet ju mer kunskap och förståelse får man. Det är som att ifrågasätta exakt hur elektriciteten fungerar och är uppbyggd, eller ett microchip, eller en rymdfarkost om man nu inte har kunskapen om det.

Det störta problemet är den förutfattade mening man har och hur man hellre ifrågasätter än att lära sig förstå. Man behöver ju inte tro på det. Jag har varit kapitalist, blivit socialist, och är idag inget av det. För jag tror inte på att separera våra åsikter, för om vi alla är samma skapelse så borde vi kunna finna samma mål. Och varför inte eftersträva frid ;)

Såhär resonerar jag:
Om t.ex. hinduism gör mig lyckligast så lever jag efter det. Och när kvantfysiken är den teori som ger mig störst glädje och förståelse för saker och ting så lägger jag min tro på den. För genom den så säger jag att jag är min egen skapelse och att vi alla är gudar vid sidan av varandra som antaligen har en större energi eller gud bakom oss. Men denna energi eller gud är så overklig att vi kan inte föreställa oss den, bara spekulera i vad det kan vara. Frågan är om man måste veta hur det fungerar i minsta detalj, då borde vi ju isåfall få ett sånt medvetande att vi fick oändligt med kunskap. Så vi kanske har byggt in spärrar bara som filtrerar informationen..

Jag vet inte hur en bil fungerar t.ex. jag vet att bensinen måste in och att det finns en motor som behöver bensin och olja. Sen fuck it, jag ska ändå bara rulla med den och digga musik när jag tar mig från punkt A till punkt B, så varför ska jag bry mig om hur den fungerar.

Jag märker att när jag vill vidare i mitt liv så kan jag attrahera till mig den kunskap jag behöver genom drömmar, vänner, nära och kära, och oväntade och spännande händelser. Hur fan det funkar vet jag inte, men det gör mitt liv fan så mycket roligare än att leva stressigt och oroa mig över saker och vara rädd för saker. Jag är bara i frid. Dock inte till 100%, utan snarare 95%, men jag håller på att ändra på det ;)

Någon som förstod eller filosoferade jag bort er ;)

Posted on: 2007/11/13 22:32

See User information
visst så kan man ju göra så att fästa sig vid falska saker, såsom religon eller the secret, och vara lycklig för det, men då har man ju gått i fällan lixom, det jag tror många här försöker motarbeta..

"Dom" vill ju att du ska finna (låt oss säga) kristendommen, och känna dig komplett och lycklig, när du egentligen är fångad och luras.

Med ditt ressonemang kan man ju lika gärna ge upp allt. Varför informera någon om tex microchippens baksida eller false flag terror, detta kommer inte ge dom lycka eller frihet (med dina resonemang) isf är det väll bättre att låta folk behålla sin falska trygghet och leva kvar i sitt extremt tjocka skal av falskhet, och vara lyckligt omedvetna om hur mycket av deras prestanda som hålls tillbaka.

Varför göra något?

Visst handlar det att finna lycka och kärlek, men inte genom lögner.

Posted on: 2007/11/13 23:49

See User information
Quote:

seilon skrev:
Enkelheten är det vi saknar. Det måste vara så komplicerat hela tiden.

Människan skapar sin egna verklighet. Så enkelt är det. Men kunskapen att förstå hur vi gör det är så komplicerad att vi inte förstår det till en början. Alla påverkar alla, och dem som inte tänker på det hamnar i rutiner och system som kan delas med andra människor. Drömmen efter en porsche förblir en dröm för man tror inte på det. Men när man tror på det så manifesterar man det.

Jag kan inte säga att jag har rätt till någon, men ju mer man frågar dem som vet ju mer kunskap och förståelse får man. Det är som att ifrågasätta exakt hur elektriciteten fungerar och är uppbyggd, eller ett microchip, eller en rymdfarkost om man nu inte har kunskapen om det.

Det störta problemet är den förutfattade mening man har och hur man hellre ifrågasätter än att lära sig förstå. Man behöver ju inte tro på det. Jag har varit kapitalist, blivit socialist, och är idag inget av det. För jag tror inte på att separera våra åsikter, för om vi alla är samma skapelse så borde vi kunna finna samma mål. Och varför inte eftersträva frid ;)

Såhär resonerar jag:
Om t.ex. hinduism gör mig lyckligast så lever jag efter det. Och när kvantfysiken är den teori som ger mig störst glädje och förståelse för saker och ting så lägger jag min tro på den. För genom den så säger jag att jag är min egen skapelse och att vi alla är gudar vid sidan av varandra som antaligen har en större energi eller gud bakom oss. Men denna energi eller gud är så overklig att vi kan inte föreställa oss den, bara spekulera i vad det kan vara. Frågan är om man måste veta hur det fungerar i minsta detalj, då borde vi ju isåfall få ett sånt medvetande att vi fick oändligt med kunskap. Så vi kanske har byggt in spärrar bara som filtrerar informationen..

Jag vet inte hur en bil fungerar t.ex. jag vet att bensinen måste in och att det finns en motor som behöver bensin och olja. Sen fuck it, jag ska ändå bara rulla med den och digga musik när jag tar mig från punkt A till punkt B, så varför ska jag bry mig om hur den fungerar.

Jag märker att när jag vill vidare i mitt liv så kan jag attrahera till mig den kunskap jag behöver genom drömmar, vänner, nära och kära, och oväntade och spännande händelser. Hur fan det funkar vet jag inte, men det gör mitt liv fan så mycket roligare än att leva stressigt och oroa mig över saker och vara rädd för saker. Jag är bara i frid. Dock inte till 100%, utan snarare 95%, men jag håller på att ändra på det ;)

Någon som förstod eller filosoferade jag bort er ;)

Det hjälper inte att "känna sig" lycklig, om man är så väck så man inte ser att man är på väg ut för ett stup - då man är berusad.

Du pratar om att må bra, känna sig bra, ha roligt

Verklig frihet och därmed lycka hittas inte på ytan.

Det är så att människor som ofta lider väldigt mycket i livet är uppfyllda av en inre frid - ÄR lyckliga - det kan vara svårt att förstå för de som lever bekvämt... och aldrig är nöjda, utan jagar... och flyr... och får sina stunder av flyktiga känslostunder då. Det är inte meningen att vi ska vara här - att vilja ha saker här för att känna sig lycklig här, det är att bli kvar här,vara olycklig här, och gå under här.

Posted on: 2007/11/14 0:22

See User information
hare, osm.

Posted on: 2007/11/14 0:42

Anonym
Quote:

DrKlot skrev:
Verklig frihet och därmed lycka hittas inte på ytan.

Då måste verklig lycka vara att klara sig från särskrivning och böter?

Eller så måste det vara att man får frihet genom böter?

See User information
lycka hittar man inte på ytan, man får tränga djupt in i den olämpligt unga flickan? jagvenne. bah bah.

Posted on: 2007/11/14 1:25

See User information
DrKlot skrev:
ÄR lyckliga - det kan vara svårt att förstå för de som lever bekvämt... och aldrig är nöjda,

Du på minner mig om en jätte rolig sak som hände mig ;hör å häpna.

Jag kom in på gammla Pripps mitt i Hgb , väl inne på området så såg jag en port stå halft nere(den stod på glänt) jag böjde mig å gick in, väl inne kommer det fram en man till mig ,Kjell heter han.

(Det var blåsigt den här dagen , så det var tvärdrag i hallen) så han
trodde att det var jag som kom in sist å inte stängd effter mig ,för jag hade långtraderan utanför.

Han säger till mig i vänlig ton ,om jag bor modernt?Jag sa JA!

Han säger , bor du bekvämt?Jag sa ja jag har diskmaskin, tvätt maskin, torktumlare å kylskåp sa jag då.

Kjell stirrar på mig en kort stund , å så ryter han åt mig (han skriker)
HAR DU SVÄNGDÖRR OCHSÅ???

Jag svarar Blixt snabb, med NÄ JAg HAR drapperi!:))

Du skulle sett Kjell... Han blev helt paff .Men jag ser han nu för vi bor GRANNAR så kan det gå, Det tog två år så bodde han sidan om :framtiden..

Posted on: 2007/11/14 3:42

Anonym
Seilon:

Hmmm... jobbar på det. Men det är inte alltid så enkelt!

Ur min kommande bok. En dag i Sverige!

"Min grannes fru sprider så mycket negativ energi att fåglarna slutar sjunga när hon tittar på dem. Hon gör sig så fruktansvärt gräsligt avskyvärd och hennes skäggvårtor marinerade av PMS i slutfasen av livet blandas med klimakteriesvettångor har tagit död på allt syre i hela samhället för länge sedan.

Mannen i huset lämnade för länge sedan över de symboliska byxorna till henne och har själv stoppat tamponger långt in i hörselgångarna för att slippa höra prasslet från sina mentala underkjolar.

När jag möter honom i trapphuset inser jag hur svårt det är för en slav att möta en fri mans blick. Det får honom kanske att inse att ett honmonster stulit hans ryggrad".

"Rektorn från skolan intill är känd för att slå sin importerade thailändska minifru samtidigt som han går alla kända kurser i konflikthantering och fredsmäkleri.

När alla andra mammor ler och sjunger "den blomstertid nu kommer" på skolavslutningar får skammen och rädslan minikvinnan från Asien att dölja sina blåmärken på armar och hals med långärmade polotröjor i sommarvärmen".

Men Silon jag jobbar på att försöka se likheterna hela tiden...

Edited by kalkonmannen on 2007/11/14 6:47:51

See User information
Man måste kunna lära känna sina medmänniskor och sätta sig in i deras liv.

Vi lever i ett matrix, ett verkligt matrix i ett intellektuellt universum. Där är vi energi som skapar en virutell värld. Detta är något jag hört, men lärt mig förstå att jag är energi. Och hur jag fungerar och vad jag är ifrån vet jag inte. Jag ser hur livet fungerar och frågar inte hur, utan njuter av det och sprider sanningen och kärlek.

DJ Muggs har en bra koll på läget
Houman Sebghati har en bra koll, nu är det hiphop musiker som jag kan relatera till.

Men poängen är att många har rätt men ifrån olika vinklar, rastas, kvantfysiker, filosofer osv. Jag är en av dem som ser en annan verklighet än vad jag gjorde för 5år sedan.

Det behöver inte vara krånligt, fråga er bara följande:

* Människan är inte glad äver sin tillvaro mestadels (t.ex. jobb) i allmänhet.
* Vi har krig.
* Vi har hat
* Vi har fördomar
* Våra politker bryr sig inte om deras väljare, men än när dem måste få makten.
* Vi har hemliga sällskap som verkar också ogilla den lilla människan.
* Många människar saknar friheten att göra vad dem vill.
* Vi har mycket byråkrati och dålig sjukvård
* Den som gapar får mest! Den som bråkar får mest, och den som armbågar sig fram får nått. Är det så det ska vara? Många är blyga och rädda...

Och när man har den faktan så kan man tänka sig att något är fel, någonstans är det någon som motarbetar ett bättre samhälle. Trots att vi sublimnt matats med detta ifrån musik, författare, filosofer.. VI har genomruttna system som borde skrotas, hur får dem en finnas, idag är en person med MAKT mer värd än flera människor.. Thats fucked up

Vi behöver inget våld, vi behöver bara vara förstående och kärleksfulla. Om jag tror på law of attraction och det funkar för mig, så låt mig tro på det och om du är buddhist och det funkar för dig, var det då så kan vi filosofera tillsammans någon gång och finna våra likheter.

Sluta förtryck sanningen och bli lycklig!

Posted on: 2007/11/14 22:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper