vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Anonym
Re: Regler
Quote:
Void:
Jag kan inte relaxa när vissa entiteter MEDVETET vill förstöra, håna, attackera, försöka stressa vaken.se, spy, larva sig, förstöra, dra ned allt till bajsnivå. Jag har ingen lust att relaxa heller, så det passar bara mig bra.

Det är flera personer som står för denna skit, vissa kända, vissa mindre kända. Det finns även många på vaken.se som lätt FÖLJER efter i samma ton när dessa bråkstakar sänker nivån. Då följer vissa med och leker/larvar i samma ton. Det är inte tillåtet och helt onödigt. Vi måste ha REGLER för att få ut dessa idioter. Inte fan vill vi reglera den öppna debatten om alla allvarliga ämnen, bara få bort alla forum-trollen.

Här torskar du rejält min gode Void!

Om du inte uppmärksammar samma härskarbeteende här som när myndigheterna skall skydda oss från oss själva så har tåget redan lämnat perrongen.

1. Majoriteten av den vuxna svenska befolkningen får inte löpa sprit hur som helst, när som helst eller var som helst. Det måste visas legitimation och det finns enbart statligt kontrollerad utskänkning med argumentet som att det finns ju en minoritet som är alkoholister och tänk på alla "BARN".

Alkoholister hittar sin sprit ändå och pröjsar väl fan inte överpriser på statens skatteparadis NR. 1. när de kan få hembrygd för en bråkdel av kostnaderna. Barn som vill berusa sig gör det ändå och det måste väl snarare vara föräldrarnas huvuduppgift att fostra sina barn, än en statligt kontrollerad angelägenhet.

2. En minoritet av besökarna på Vaken sysslar med avancerat trolleri eller skitkastning. Nu måste lagar och censur till för att hålla dessa borta från forumet så att ingen vuxen människa som besöker forumet kan riskera att få psykiska men av trolleriet.

Majoriteten av besökarna får betala priset för att admin skiter i byxan av skräck då ett råare vokabulär än det han eller de är vana vid bubblar upp till ytan.

Trollen hittar hit ändå om de vill och vissa människor kommer oavsett regler alltid att trampa på dem. Om man i efterhand skulle räkna ut hur många bra trådar och argument från majoriteten som hamnat i Micros privata soptunna bara för att han blir "LEDSEN" då ämnesvalen i vissa trådar irriterat honom mer än hetsigheten i dem så kanske detta kan avslöja vad det handlar om egentligen. Micro vill fostra vuxna människor.

Micro har flera gånger tydligt talat om att han vill att alla skall följa hans sätt att resonera och lösa konflikter på, följa hans sätt att se på kvinnofrågor, invandrarfrågor, HBT frågor. Fy fan vad löjligt egentligen att på ett forum som vill avslöja världskonspirationer istället så tydligt visa hur naiv man är. Vi snackar om en majoritet av vuxna besökare som kan dra sina egna slutsatser och inte behöver kvasimeditativa medelklassfjollor som styr tankeverksamheten.

Om konspirationen vore en tvångstanke skulle frågan vara om inte MICRO själv avlönar folk för att smutsa ner trådar. De han inte gillar ämnesvalet i har han ju gång efter gång låst, kastat eller förintat bara för att få bort dem från allmänhetens ögon.

Om du inte ser likheten mellan två totalitära system oavsett om det ena är megastort och det andra en liten prick i världsaltet så råder jag dig att besöka Systembolaget och tömma förrådet.

SKÅL!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Void:
Jag kan inte relaxa när vissa entiteter MEDVETET vill förstöra, håna, attackera, försöka stressa vaken.se, spy, larva sig, förstöra, dra ned allt till bajsnivå. Jag har ingen lust att relaxa heller, så det passar bara mig bra.

Det är flera personer som står för denna skit, vissa kända, vissa mindre kända. Det finns även många på vaken.se som lätt FÖLJER efter i samma ton när dessa bråkstakar sänker nivån. Då följer vissa med och leker/larvar i samma ton. Det är inte tillåtet och helt onödigt. Vi måste ha REGLER för att få ut dessa idioter. Inte fan vill vi reglera den öppna debatten om alla allvarliga ämnen, bara få bort alla forum-trollen.

Här torskar du rejält min gode Void!

Om du inte uppmärksammar samma härskarbeteende här som när myndigheterna skall skydda oss från oss själva så har tåget redan lämnat perrongen.

1. Majoriteten av den vuxna svenska befolkningen får inte löpa sprit hur som helst, när som helst eller var som helst. Det måste visas legitimation och det finns enbart statligt kontrollerad utskänkning med argumentet som att det finns ju en minoritet som är alkoholister och tänk på alla "BARN".

Alkoholister hittar sin sprit ändå och pröjsar väl fan inte överpriser på statens skatteparadis NR. 1. när de kan få hembrygd för en bråkdel av kostnaderna. Barn som vill berusa sig gör det ändå och det måste väl snarare vara föräldrarnas huvuduppgift att fostra sina barn, än en statligt kontrollerad angelägenhet.

2. En minoritet av besökarna på Vaken sysslar med avancerat trolleri eller skitkastning. Nu måste lagar och censur till för att hålla dessa borta från forumet så att ingen vuxen människa som besöker forumet kan riskera att få psykiska men av trolleriet.

Majoriteten av besökarna får betala priset för att admin skiter i byxan av skräck då ett råare vokabulär än det han eller de är vana vid bubblar upp till ytan.

Trollen hittar hit ändå om de vill och vissa människor kommer oavsett regler alltid att trampa på dem. Om man i efterhand skulle räkna ut hur många bra trådar och argument från majoriteten som hamnat i Micros privata soptunna bara för att han blir "LEDSEN" då ämnesvalen i vissa trådar irriterat honom mer än hetsigheten i dem så kanske detta kan avslöja vad det handlar om egentligen. Micro vill fostra vuxna människor.

Micro har flera gånger tydligt talat om att han vill att alla skall följa hans sätt att resonera och lösa konflikter på, följa hans sätt att se på kvinnofrågor, invandrarfrågor, HBT frågor. Fy fan vad löjligt egentligen att på ett forum som vill avslöja världskonspirationer istället så tydligt visa hur naiv man är. Vi snackar om en majoritet av vuxna besökare som kan dra sina egna slutsatser och inte behöver kvasimeditativa medelklassfjollor som styr tankeverksamheten.

Om konspirationen vore en tvångstanke skulle frågan vara om inte MICRO själv avlönar folk för att smutsa ner trådar. De han inte gillar ämnesvalet i har han ju gång efter gång låst, kastat eller förintat bara för att få bort dem från allmänhetens ögon.

Om du inte ser likheten mellan två totalitära system oavsett om det ena är megastort och det andra en liten prick i världsaltet så råder jag dig att besöka Systembolaget och tömma förrådet.

SKÅL!

1. Håller med till 100%... Man kan fråga sig varför man inte har samma synsätt på Cannabis?

2. När jag städar hemma så kallar jag det inte censur eller härskarteknik, jag sopar ner skiten i soptunnan eftersom det är otrevligt…

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sWiFt skrev:
Quote:

sale skrev:
Då skall du /ni vara glada att jag inte är admin.
Det är text du ser , ÅÅÅ så svår att bedömma.
Känner mig inte träffad ett dugg, Har du en vaken användare so m har bett om ursäkt ONLINE lika mycket som SALE, sold kanske , näer du är så duktig så har jag ett pm oxo hAR. DU PROVAT DEN FUNKITIONEN,?

Ja vem skall sätta regel nr:1 Micro eller Kalkonen.eller SALE

TREVLIG HELT jag känner avu´nd swift . du bor i malmö vad jag vet , DU hör av di g spå tar jag dig med en blick , låter det bra? wälkommen i så fall mvh sale

"I rest my case"

Jag är glad att du inte är admin ja, det är redan för jäkla slappt här, men du SKA känna dig träffad, så försök inte missförstå nu.
Du är representativ för gruppen dyslektiker/grova pundare, med vilka skriftliga konversationer är tämligen kluriga.

Jag vet inte om det beror på ett genfel, ovilja, tjocka fingrar, tidsbrist, gegg i tangentbordet, dyslexi eller eller afasi sedan en stroke. Nått är hursomhelst galet när man skriver fel i nästan vartannat ord. Med en meningsbyggnad likt dagens femåringar så är det inte lätt att lära ut eller förklara saker för andra, eller att inhysa nån större respekt & auktoritet för den delen heller.

Lite nyfiken på detta handikapp är jag iaf, du får gärna förklara varför ditt skrivande ofta håller så kass kvalitet.

Jag känner till PM, ja.. Inlägget var fr början inte riktat mot dig personligen, jag använder pm vid behov, du har ett STORT behov av förhandsgranskningen, så använd den! ...för allas trevnad, eller åtminstonde min!? =D

Kan inte ärligt säga att jag helt och hållet förstår vad du försöker uttrycka i fältet ovan. Jag har bara registrerat mig en gång här och kör på samma sedan dess.
Jag har dessutom aldrig bott i malmö och känner endast någon enstaka filur därifrån i övr.

Jag försöker inte att vara "duktig" utan bara att vårda det utrymmet vi har här genom att använda språket korrekt, vara artig, saklig, etc.. Jag försöker åtminstonde. Det råder nämligen ingen brist på ordbajseri som det redan är, jag önskar att folk ansträngde sig lite mer. (Och ifall användare inte klarar detta själva så är moderatorn där för att just "hjälpa till")..

Trevlig helg på dig med (i efterskott) om det var vad som åsyftades med "TREVLIG HELT" Jag fattar inte hur avund kom in i bilden eller hur du fått för dig att jag skulle vara från malmö.

Jag bor i bagarmossen i Sthlm. Vet inte om du skämtade där eller ens vad det betyder att "ta mig med blick". Du bekräftade hela mitt argument med bara det senaste inlägget hursomhelst, så ett tvivelaktigt tack kan du få..

Go´natt.
Dte rä Vetneskalpg bveisat mo bra frösta å stista boktsatven är rtätt så kna man lsäa vda dte står:D

Är du språkpolis?

Lite nyfiken på detta handikapp är jag iaf, du får gärna förklara varför ditt skrivande ofta håller så kass kvalitet.(obs)Du glömde ? Nästa:
Du är representativ för gruppen dyslektiker/grova pundare, med vilka skriftliga konversationer är tämligen kluriga.
Detta talar imot dig själv du svara på frågan med ett påstående!Desutom går du på en "grupp" som lider ett dolt handikat å du är kaxig(även pundare är förlorade själar,,sorgligt

Exakt vad jag ville du skulle säga :P Du är en 08 nä förlåt ,fel en 99:a för du kan aldrig vara 100:) Bara skoja poo skonska

Ja jag har hoppat på folk här men känner mig inte träffad ett dugg som jag sa ovan, för du vet min skäl är ren , å nu är det jag som talar om hur jag känner ok så är vi klara med det.Jag fixar till mina fel det syns inte alltid här :från pm

-----------------
Re: Sale säger förlåt

Citat:

sale skrev:
Hej Al , JAG ber hemskt mycket om ursäkt för mitt på hopp ,det var jag som hade fel, men tack för ditt tips för övrigt, vi är fortfarande vänner. sale

Det e lugnt mannen :)
Vi har alla våra dagar då det är lite jobbigt ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------

Re: sale.)

Citat:

sale skrev:
Hej steffan , jag var på skoj humor i går å du ta inte mig så alvarlig jag bara skoja med dig med avatarn ,,förlåt om du blev sur på mig:) men snälla glöm det ok , ha det bra , å ta det lungt ses MVH sale

hejsan, inga problem, det jag var sne på att du snackade med maggot, som om du var mig, inte kritiken i sig självt, gillar man inte en sak så gör man inte det, det har man rätt till, den kan nog vara irriterande, men det kommer bli lite irriterande att förlora sin frihet ochså! Kan man inte ta en avatar, kommer man ha större problem garanterat haha

Men jag skoja med dig "blick" det är för du har själv stavfel påbara 32 inlägg såg jag :9 Men jag skall tala om att jag har bara ett finger på varje hand (endast 1 )å det är långfingret , du vet jag har inte det lätt skall du tro men tro bara:)) ses ha det Ps pm a ; vet ja mvh sale

Posted on: 2007/11/25 1:14

See User information
Quote:

sale skrev:
Dte rä Vetneskalpg bveisat mo bra frösta å stista boktsatven är rtätt så kna man lsäa vda dte står:D

Då kanske du ska ha första och sista bokstaven på rätt ställe då?

Quote:

sale skrev:
Är du språkpolis?

Nej, jag har dock väldigt svårt att förstå dig, och tvivlar på att jag är ensam om detta...

Quote:

sale skrev:
Detta talar imot dig själv du svara på frågan med ett påstående!Desutom går du på en "grupp" som lider ett dolt handikat å du är kaxig(även pundare är förlorade själar,,sorgligt

Nej, jag kan inte svara på en fråga riktad till dig. Jag väntar fortfarande på svar.

Vad du svamlar om för stavfel vet jag inte, ej heller förstår jag relevansen då varken mina eller dina enstaka stavfel är anledningen till att jag "tjaffsar"..

Kompis! Det är inte min mening att trampa dig på tårna, spela häftig/smart eller hävda mig på annat sätt.. Jag vill bara förklara att jag har jättesvårt att följa med i dina svängar och väldigt ofta tycker jag att dina inlägg är rent svammel eller extremt svårlästa.

Du får jättegärna skicka ett pm om du tycker det är jobbigt att prata om det här i forumet. Förlåt om jag har sårat dina känslor...

Må väl vännen!

Ps, jag har verkligen inget emot varken dyslektiker eller pundare, men däremot poliser!

Posted on: 2007/11/25 5:00

Re: Regler Micro popped out

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Micke!
Jag ser ett tydligt mönster i många av trådarna du stängt ner på sistone.
Så fort det är en mångkultur,islam eller invandringstråd då rycker du eller void ut.I min tråd "Invandrargäng våldtog Svenska flickor " påstod du att du flyttade du den bla pga av att rubriken innehöll stora bokstäver.Jag har upptäckt att du inte stänger ner andra trådar med rubriker innehållande stora bokstäver.Hyckleriet saknar gränser. ,Var vänlig sluta med att utföra maktspel mot Vakens användare.

Men snälla. Vissa regler måste ett forum ha. Annars blir det kaos och väldigt tråkigt för alla användare inkl dig.

Vad tror du att du uppnår med en sådan tråd? Den är inte konstruktiv någonstans och hör hemma på tv 4 nyheterna inte på vaken.se.

Vi blir nog matade med sådan skrämselpropaganda som det är. Den typen av nyheter använder makteliten konsekvent för att segregera och polarisera.

Sån skit kan du ta med alla sensationskåta svennar på ngt forum hos valfri mainstream tv kanal.

Posted on: 2008/3/20 17:10

Edited by jonte on 2008/3/20 17:47:30
Edited by jonte on 2008/3/20 17:50:40
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

Anonym skrev:
MICRO!

Vad fan är det du sysslar med?

Du har stängt ner två trådar med skäl som att det händer för mycket hemska saker i världen eller att det är för mycket västpropaganda. Vad är det för jävla argument?

Mellanöstern eller öststatspropaganda hade gått bättre då eller?

Du visar på ett till gränsen av idiotiskt härskarbeteénde här! Lägg för fan av att spela allsmäktig Gud!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=8547&forum=25

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68055#forumpost68055

Kom inte och domdera här din fega anonyme typ. Skaffa ett användar konto som alla andra.

Vill du ha sensationskåta våldsnyheter som bara fördummar och passiviserar så är det ju bara att slå på tvn el söka dig till ett forum för den typen av disskutioner.
Här på vaken är det en god ton och konstruktivitet som gäller.
Såna som du äcklar mig. Ert förakt för allt som är vackert och rent är så sorgligt...

admin har haft ett absurt tålamod med er, ni hade blivit bannade för länge sedan på vilket forum som helst.

Posted on: 2008/3/20 17:20

Edited by jonte on 2008/3/20 17:51:30
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Cromsjö!

Det är skittråkigt att läsa det här jävla meddelandet gång efter gång.

Just skip it!

Det är ju för kul att det till största delen är anonyma surfare som har dessa väldiga problem med reglerna. Inga andra användare klagar speciellt mkt...

Posted on: 2008/3/20 17:37

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Void och Micro!

Att alla människor på ett forum skall ge sig ut och klistra affischer eller agera fysiskt för en sak som kanske inte ens är gemensam är en utopi. Det funkar inte så och man borde väl snarare vara glad över "att många väljer att göra någonting alls istället för att hålla käft eller inte dela med sig av sina tankar och åsikter överhuvudtaget".

Vill ni inte att människor skall skriva på forumet? I sådana fall måste nästa fråga bli vad det finns för ämnen, mentala- eller moraliska begränsingar när det gäller vad som inte bör skrivas!

Trådar med ämnesval som "Kvinnosaksfrågor, Sionism, Invandring, Nationalism och Mångkultur" hamnar ju i papperskorgen oftast. Det är svårt att inte se ett mönster i detta även om man anstränger sig för att låta bli. Illavarslande om man betänker att det på detta forum finns fler människor som lockas av konspirationsteorier än någon annanstans.

Nu bryr jag personligen mig mer om konspirationsfakta och där platsar ingen censur via papperskorgar in med vaga skäl som att någon i enstaka inlägg använder ett grovt språk. Procentuellt sett har dessa fel valda ord ingen rätt att släcka ner hela ämnen eftersom de flesta inte använder ett sådant vokabulär.

Att ni vill ha begränsningar förstår jag men hur kommer det sig att ni inte kan förstå frustrerationen hos den som skriver när de aldrig vet om en tråd som utvecklas från ett frö till ett getingbo hamnar i papperskorgen p.g.a. dagsformen eller välvilligheten/ovilligheten från moderatorer och sys.admins!

Jag kan se ett bestämt mönster i det här och det irriterar mig ungefär lika mycket som om man samtidigt påstår att forumet är öppet för alla tankar, åsikter och värderingar.

Sluta tramsa...

Posted on: 2008/3/20 17:39

See User information
Quote:

Strubens skrev:
komiskt hur en del även i den här tråden går till personangrepp för att få sin vilja fram.
Man kanske borde fråga sig själv varför man går till personangrepp och vad det har med yttrandefrihet att göra. Otroligt hur många chanser "micro" har gett en del här, andra forum jag följer bannar man folk till höger och vänster och i en del av dem har man till och med autobanning.

Det finns en lösning för att få mer ordning på forumet och jag har ganska lång erfarenhet av forum, har följt det här forumet sen början så lite saker snappar man upp här och där.

Här är några tips till för att få mer ordning:

*Färre sektioner, alltså kategorier - högst 5 tycker jag
*varje kategori borde ha en "moderator"
*skippa "senaste inläggen" - skapar bara confusion och panik att följa varje tråd.
*skapa en "faq" någonstans i forumet som besvarar hur alla funktioner fungerar ( tog mig ett bra tag innan jag fattade quote funktionen )
*man kanske borde fundera på vilket som är main, siten eller forumet? - kanske mer att utveckla om den saken så fråga mig om det.

Finns säkert fler saker att tänka på?
Jag skulle kunna hjälpa till med det här om ni vill men jag har bara internet en månad till ungefär sen är jag out of here, men jag ställer gärna upp om det kan bli ett mera smooth forum.
Rubens

Konstruktivitet! - Me like! Ofta en bristvara.

Posted on: 2008/3/20 17:46

Anonym
Thats what hell is ... repetitions, boy

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Quote:

CrushNWO skrev:
Micke!
Jag ser ett tydligt mönster i många av trådarna du stängt ner på sistone.
Så fort det är en mångkultur,islam eller invandringstråd då rycker du eller void ut.I min tråd "Invandrargäng våldtog Svenska flickor " påstod du att du flyttade du den bla pga av att rubriken innehöll stora bokstäver.Jag har upptäckt att du inte stänger ner andra trådar med rubriker innehållande stora bokstäver.Hyckleriet saknar gränser. ,Var vänlig sluta med att utföra maktspel mot Vakens användare.

Men snälla. Vissa regler måste ett forum ha. Annars blir det kaos och väldigt tråkigt för alla användare inkl dig.

Vad tror du att du uppnår med en sådan tråd? Den är inte konstruktiv någonstans och hör hemma på tv 4 nyheterna inte på vaken.se.

Vi blir nog matade med sådan skrämselpropaganda som det är. Den typen av nyheter använder makteliten konsekvent för att segregera och polarisera.

Sån skit kan du ta med alla sensationskåta svennar på ngt forum hos valfri mainstream tv kanal.

Jonte! Du förvränger sanningen när du påstår att sådana nyheter hör hemma på bla tv4. Har du inte fattat varför vi har mångkultur och massinvandring? Tror du att det har skett av en slump? Tror du att
eliten är ute efter att hjälpa dessa människor ? Mångkulturen används bla för att krossa dom västerländska nationerna och kulturerna. Det är ett faktum att "ej etniska svenskar" är överrepresenterade i vissa brott detta går inte att blunda för.
Det är också ett faktum att vår kontrollerade media har mörklagt dessa uppgifter för Svenska folket sedan mångkulturen infördes på 1970talet. Det finns fakta som motbevisar din naiva syn på hur media sk smutskastar ej etniska svenskar .
Läs på om Lilla Saltsjöbadet här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=85668#forumpost85668
och här http://rakryggad.blogspot.com/2008/02 ... adsavtalet-existerar.html

Läs även detta erkännande från en journalist här
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=758709
Värt att tillägga är att debattinlägg som det ovan nästan aldrig har
publicerats av den kontrollerade mainstream median. Eliten har lyckats i ren Orwellian anda att programera Svenska folket att
välkommna mångkultur och massinvandring med öppna armar. Trots att det inte är deras egna tankar. Dom som ser igenom lögnerna och lever mitt i mångkulturen och är kritisk till detta stämplas ofta som rasist,främlingsfientlig,islamofob etc.
Även du Jonte och många med dig verkar inte ha sätt i genom denna agenda. Varför använder du det rasistiska ordet svenne när du beskriver svenskar?

Anonym
Kan den här främlingsfientligheten upphöra här? Det knyter sig i magen på mig när jag hör sådant skitsnack! Du kan kalla mig hur blind som helst, men det du säger är RENT skitsnack! Är det några som är emot mångkultur är det eliten. Ni som klagar på invandringen och liknande ser inte klart. Ni fattar inte. Det är precis såna som er själva som skapar problemet.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Kan den här främlingsfientligheten upphöra här? Det knyter sig i magen på mig när jag hör sådant skitsnack!

Vilken främlingsfientlighet?

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Ja, du tog ju tydligen åt dig. Passar skon - bär den!

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

CrushNWO skrev:
Ja, du tog ju tydligen åt dig. Passar skon - bär den!
Vill du vara så vänlig och berätta exakt vad du upplever som främlingsfientligt?

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Vill du vara så vänlig och berätta exakt vad du upplever som främlingsfientligt?
Ja, du tog ju tydligen åt dig.

Jag menar skitsnack som att eliten främjar invandringen för att förstöra ett samhälle. Det är sådant skitsnack som gör de ej etniska svenskarna bittra.
Jag ser steget längre än sådan trångsynthet.

Du säger du fattar allt, men har ingen aning. Åtminstone inte i denna debatt och det sänker din trovärdighet inom andra områden också.

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

CrushNWO skrev:

Jag menar skitsnack som att eliten främjar invandringen för att förstöra ett samhälle. Det är sådant skitsnack som gör de ej etniska svenskarna bittra.
Kan du inte komma med något konkret?
Vet du själva egentligen varför du vill ha mångkultur och massinvandring? Jag tar inte åt mig ,men tycker du skall förklara dig innan du spottar ut politiskt korrekta floskler mot mig eller någon annan som berör detta oerhört känsliga ämne.Ord används som vapen mot oliktänkande i riktig Orwellian anda istället för att ta debatten så tystar man ner sina motståndare med ord som främlingsfientlig eller rasist. Men jag går inte på detta spel . Om du nu har läst på om konspirationer hur kan du då missat detta ? Eliten änvänder bla muslimer och andra invandrare som som brickor i deras spel. Om du ser det i genom ett historiskt perspektiv så finner du att mångkulturella samhällen ofta slutar i strider mellan olika etniska grupper. Är du så pass naiv så att du tror på fullaste allvar att Sverige skulle vara ett undantag? Redan som ett homogent land finns där mycket som kan gå fel. I Sverige så talas ca 150 olika språk och detta sedan 1970 talet.Detta är ett känsligt ämne även på Vaken.se och många här inne skulle behöva rannsaka sig själv istället för att vara en "nyttig idiot" åt eliten.
Elitens planer om en världsregering går inte lika lätt igenom när folk har nationalistiska känslor vi skall ju alla vara världsmedborgare till slut. Och nationalism är motsattsen till globaliseringen. Många i dagens Sverige och Europa blir oikofober. Vilket innebär att man föraktar sitt eget ursprung samt sin egen kultur . Tycker du inte alla världens folkgrupper har rätt till sitt eget land? Jag är
för etnisk mångfald i världen inte i en nation. Jag vill bevara alla kulturer världen runt inte förstöra dom igenom mångkultur.

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Vet du själva egentligen varför du vill ha mångkultur och massinvandring? Jag tar inte åt mig ,men tycker du skall förklara dig innan du spottar ut politiskt korrekta floskler mot mig eller någon annan som berör detta oerhört känsliga ämne.Ord används som vapen mot oliktänkande i riktig Orwellian anda istället för att ta debatten så tystar man ner sina motståndare med ord som främlingsfientlig eller rasist. Men jag går inte på detta spel . Om du nu har läst på om konspirationer hur kan du då missat detta ? Eliten änvänder bla muslimer och andra invandrare som som brickor i deras spel. Om du ser det i genom ett historiskt perspektiv så finner du att mångkulturella samhällen ofta slutar i strider mellan olika etniska grupper. Är du så pass naiv så att du tror på fullaste allvar att Sverige skulle vara ett undantag? Redan som ett homogent land finns där mycket som kan gå fel. I Sverige så talas ca 150 olika språk och detta sedan 1970 talet.Detta är ett känsligt ämne även på Vaken.se och många här inne skulle behöva rannsaka sig själv istället för att vara en "nyttig idiot" åt eliten.
Elitens planer om en världsregering går inte lika lätt igenom när folk har nationalistiska känslor vi skall ju alla vara världsmedborgare till slut. Och nationalism är motsattsen till globaliseringen. Många i dagens Sverige och Europa blir oikofober. Vilket innebär att man föraktar sitt eget ursprung samt sin egen kultur . Tycker du inte alla världens folkgrupper har rätt till sitt eget land? Jag är
för etnisk mångfald i världen inte i en nation. Jag vill bevara alla kulturer världen runt inte förstöra dom igenom mångkultur.
Ja, då är det väl därför jag ser steget längre. Jag är väldigt för en viss globalisering, men inte för det sättet som eliten tänker gå till väga med för att uppnå och behålla det. Jag ser det inte som mångkulturellt ens engång, jag ser det som harmoni.
Du ligger efter helt enkelt. Du har inte vaknat helt.

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Quote:

Wowbagger skrev:
Quote:

CrushNWO skrev:

Bra sagt Crush, couldn't have said it better myself.

Har upplevt sen 90 talets när jag kom hit att HUR dåligt staten i sverige sköttade invandring, och kunde LÄTT se alla möjliga mistag jag har sett i hemmlandet, fast för lääänge sen.

Så länge man integrerar folk in i en annan kult, med iden om något harmoni, kan det vara ok, det här handlar om inte bara STATLIGT racismen, exploiteringen av invandrarererer..err...men att splittrar svenskar och förvirra alla som inte föstår NWO objective i det hela.

När jag var i SFI skilan, och fösökte lära mig språket, träffade jag ohört många "araber" som hade inte en aning om svenskar, kulturen eller visade något tacksamhet. Inte alla, men de flesta.

Jag snackar om medelklass "flyktingar" som fick bostad, hjälp och allt de behövde, mens jag och min ex fru skulle klara oss på hennes lön, och det var svårt.

But I have not only been grateful for the people I met, it helped me realise how fucked up america is.

Svenska är Indianer...Mass invandring skall göra precis vad europeiskt UTVANDRINGEN gjorde mot First Nations.

Om eliten bli färdigt med plannen, ska de säkert fixa något "fint" för alla som har hjälpt de under tiden, något pest eller så.

Invandings frågan är VIKTIGT, och alla MÅSTE kunna säger inte bara vad de tycker, men dela vad man KÄNNER och VARFÖR.

Det är självklart man träffar racismen (snaraste xenofobi) i ett land som har varit monokulturellt så länge.

Så är det över allt för det mesta.

Ber om ursäkt om jag var Off topic... ; )

Posted on: 2008/4/12 22:03
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Ber om ursäkt om jag var Off topic... ; )
Svårt att hålla sig till topic hela tiden. En vanlig diskussion brukar också sväva ut oftast och beröra andra saker.
Måste tilläga dock att det är inte invandring och mångkultur som är det egentliga problemet. Problemet är att vi inte tar hand om invandrarna. Vi integrerar dom inte.
Men för att ta upp vad en vän till mig som är polis sa: "Invandrarna borde få kunskap om våra lagar och kultur och sedan få skriva under ett papper på att dom har förstått och om de sedan gör något brott blir dom utvisade"
Ett annat problem är betongstäderna... Alla höghusen som byggdes under miljonprogrammet. Folk trivs inte där helt enkelt och svenskar i såna områden gör precis lika mycket brott som invandrarna i dessa områden.
Det har alltså med området att göra. Stället man kallar hemma. Sökandet efter sin identitet.

See User information
Visst, det är en del av situationen.

Även att lära folk VAD de har för MÖJLIGHETER.

Många inte trivs, och samtidigt är det problem med en folkmässa som mår dåligt...

Krävs en kampaign, info spridning där.

Jag bodde i Jordbro, många språk talas där, massor med kunskaper...Bäast att Staten håller de NEUTRALLT, och använder de för att ta jobb när de klassifeceras till låginkomst.

Varför inte en INVANDRAR Parti?

För att informera. ENA kanske 5% av befolkningen...

Hehe... ; )

Nej bäst att man ge människor skit jobb (som kontrollanter på T Bannan) och bäst att de är inte VANNA med demokrati, människor rätt och Svensk Civillag....

De kan de mishandla folk och sheeple utan att vet att de gör detta, eller helt enkelt SKIT i de. Har sett det själv ; )

Posted on: 2008/4/13 14:06
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:

Jonte! Du förvränger sanningen när du påstår att sådana nyheter hör hemma på bla tv4. Har du inte fattat varför vi har mångkultur och massinvandring? Tror du att det har skett av en slump? Tror du att
eliten är ute efter att hjälpa dessa människor ? Mångkulturen används bla för att krossa dom västerländska nationerna och kulturerna. Det är ett faktum att "ej etniska svenskar" är överrepresenterade i vissa brott detta går inte att blunda för.
Det är också ett faktum att vår kontrollerade media har mörklagt dessa uppgifter för Svenska folket sedan mångkulturen infördes på 1970talet. Det finns fakta som motbevisar din naiva syn på hur media sk smutskastar ej etniska svenskar .
Läs på om Lilla Saltsjöbadet här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=85668#forumpost85668
och här http://rakryggad.blogspot.com/2008/02 ... adsavtalet-existerar.html

Läs även detta erkännande från en journalist här
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=758709
Värt att tillägga är att debattinlägg som det ovan nästan aldrig har
publicerats av den kontrollerade mainstream median. Eliten har lyckats i ren Orwellian anda att programera Svenska folket att
välkommna mångkultur och massinvandring med öppna armar. Trots att det inte är deras egna tankar. Dom som ser igenom lögnerna och lever mitt i mångkulturen och är kritisk till detta stämplas ofta som rasist,främlingsfientlig,islamofob etc.
Även du Jonte och många med dig verkar inte ha sätt i genom denna agenda. Varför använder du det rasistiska ordet svenne när du beskriver svenskar?

Jag ser visst stora problem med det samhälle vi har idag. Integrationen fungerar sällan helt bra.
Jag har tänkt otroligt mkt på dessa frågor på sistone, verkligen ifrågasatt min syn på invandring, Sverige, vår kultur, mm...
Dock så har jag väldigt svårt att få ihop det som du skriver om att eliten uppmuntrar invandringen med hur verkligheten idag ser ut.
Den bild du målar upp stämmer ju helt enkelt inte överens med svenska migrationsverkets policys och kriterier för uppehållstillstånd.
Och moderaterna mfl vill ju nu höja kraven ännu mer!
Tittar vi på EU så är det ju konkreta murar som byggs för att hålla invandrare borta.
De som tar sig hit har dessutom ofta betalat en sjuhelvetes summa för att åka lastbil el container under hot o med risken att säljas som slav el liknande...
De flesta invandrare önskar väl ofta att få återvända hem men krig el dödshot el liknande gör det omöjligt.

El är det inte så här?

Vad jag däremot ser är hur konsumism, kapitalism, globalism likriktar länder, människor och åsikter på ett väldigt skrämmande sätt. Amerikaniseringen av Sverige är också ett rent helvete på många sätt.
Jag tycker även att vi måste slå vakt/uppmuntra den svenska folksjälen/kulturen mer! Historia, arv mm är sjukt viktigt!!
Jag kan ofta tycka att invandrare borde ta till sig våra seder o sätt mer osv men dem har ju ofta inte önskat komma hit, de har flytt hit. Och kanske även inte blivit så väl bemötta alltid..
I utopin så finns det ju inga krig och skit - då kan människor välja vart dem vill bo, troligtvis skulle de flesta välja att bo i sina hemländer. Men tills dess så tycker jag att man får hjälpas åt om man kan.

GRUNDPROBLEMET/SJUKDOMEN är ju NWO - ett av symtomen är invandring. Det gäller ju således att fokusera på att ta bort sjukdomen för att göra världen frisk. Det räcker inte med att bara ta bort symtomet.

Posted on: 2008/4/23 1:32

Edited by jonte on 2008/4/23 1:51:05

See User information
Att plocka ut invandringen ur hela nwo kakan och maniskt fokusera på den upplevs som rasist propaganda för mig.
Varför jag skriver svenne är för att det är ett passande ord för många människor i detta land.
Jag blir dagligt illa bemött av svenskar som inte hälsar tillbaks, beter sig asocialt, kallt och arrogant individualistiskt - detta beteende klassar jag som svenne beteende och det är lika med att vara död.

Jag är själv 100% svensk.

Jag mår generellt alltid bättre när jag kommer utomlands tex till USA el Storbritanien där gemene man har fått sig en vettig uppfostran i vett och etikett, hyfs och bemötande.
Det är vidrigt var Sverige befinner sig känslomässigt och andligt idag.
Sverige verkar vara ett socialt experiment i stor skala.
Jag är dock inte uppfostrad på det sätt jag beskriver. Jag hälsar, ler, försöker vara omtänksam och hjälpsam mot mina medmänniskor varje dag.

Posted on: 2008/4/23 2:15

See User information
Mindre än 5% av de s.k. invandrarna som kommer till >Sverige har flyktingstatus.

Har du inte fattat att satanistelitens agenda utgår i från att blanda och förstöra de traditonella kulturerna och traditionerna medels massinvandring med den därpå påföljande massiva ökningen av allehanda brott, spridning av identitetslöshet och otrygghet, samt spridningen av Feminism och spridning av dekadenta, hedonistiska och perversa livsstilar har du inte fattat någonting.

T.om höga Polischefer talar ju ut och säger att många städer idag av övertagna av kriminella nätverk. Sverige av i dag har blivit ett paradis för allehanda hitkommande parasiter och brottslingar.

Du kan ju fråga dig varför i detta statistikgalna land man INTE vill räkna på vad den massiva invandringen kostar skattebetalarna?

Posted on: 2008/4/23 12:40

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper