vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Hur mobiltelefoni kan orsaka autism
http://www.next-up.org/Newsoftheworld/AutismEmfAutismeCem.php#1

Klicka på PDF-dokument på engelska (om ni inte kan franska)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur mobiltelefoni kan orsaka autism
Wikhall: Fungerar handsfree? Dvs har du eller någon studie du litar på visat att sändaren/mottagaren är som värst vi direktkontakt vid huvudet, eller om även handsfreen leder samma frekvenser?

Är detta den bästa/mest organiserade gruppen i sverige, eller vilka andra finns? http://www.vagbrytaren.org/

Har någon en sådan mätare som kan testa 900/1800 bandet och vill låna ut den? Jag vet inte vilka mätare som används av privatpersoner, eftersom när jag jobbat inom mobilteknik så har vi alltid feta oscilloskop/nätverkare... och det är inget jag kan ta med mig hem, hehe.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Här är en intressant artikel kallad

"Cell Phones And Wireless Dangers - The Fundamentals"

http://educate-yourself.org/cn/wirele ... phonedangers05oct07.shtml

Posted on: 2007/11/29 11:10

Anonym

Anonym
HURENSON: Funkar den där nyckelpigan verkligen? Wikhall, vad vet du? Jeff Rense är jag bara mer och mer skeptisk till iaf. Kul länk iaf, ska bli roligt att undersöka.

Anonym
Det finns mycket att skriva om detta, har inte mycket tid nu, skriver mer imorgon. Kolla in mina länkar på www.wikhall.com/debatt om ni inte gjort det.

Nej, har ingen mätapparatur. Men jag känner folk som har tämligen avancerad sådan.

Ytterst osäker på om denna "nyckelpiga" fungerar...

Anonym
Jag har ingen om och nyckelpigan funkar eller inte. Jag försöker dock undvika mobiltelefoner. Jeff Rense är en typisk amerikansk vänsterflummare, hurvida han är en gatekeeper eller inte vet jag inte.

Han pratar om chemtrails och morgollons, det kan vara värt att notera att när Jack Blood pratar det minsta om chemtrails så burkar folk på NSA ringa och mordhota honom enligt egen utsago.

Anonym
Vissa dör direkt av mobiltelefonen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1361203.ab

See User information
Lite mer data om mobilerna och hälsoriskerna i en en artikel från en herre som heter Neil Cherry, Australier verkar det som.

http://educate-yourself.org/cn/neilch ... ellphonerisks07may01.shtm
l

Posted on: 2007/11/30 9:41

Anonym
Från Nya Zeeland. Dog år 2000.

Hans undersökning finns också på www.wikhall.com/debatt

Den är lite av en "klassiker"

See User information
8 av 10 nya mobiler underkänns

Strålar mer och fungerar sämre

Bara två av de senaste tio mer avancerade mobiltelefonerna får godkänt i ett nytt test som fackförbundet TCO gjort.

Det visade sig också att de nya mobilerna fungerar sämre och strålar mer än tidigare modeller.

Företaget TCO Development som ägs av TCO, har testat mobiltelefoner sedan 2004.

Deras senaste test visar att de nya testade modeller strålar mer än förra årets, även om samtliga klarar den nivå för SAR-värde som TCO ställer upp. Det skriver DN i dag.
Två godkända

TCO Development testade även mobiltelefonernas ergonomi. Två av de testade modellerna klarade både kraven på strålning och ergonomi och det var Sony Ericsson-lurarna S500 och W580. Samsung i600 klarade strålningsvillkoret, men inte kraven på ergonomi.

De övriga sju testade mobiltelefonerna klarade inte kraven för kommunikationsförmåga men höll däremot den strålningsnivå för SAR-värde som TCO ställer upp.

TCO, som har en striktare norm för godtagbar strålning än vad EU har, konstaterar att årets telefoner inte bara verkar stråla mer. De nya modellerna har dessutom en sämre kommunikationsförmåga än förra årets.

http://www.aftonbladet.se/pryl/article1380770.ab

Posted on: 2007/12/3 7:15

Anonym
Ah... SAR-värdet. Specific Absorbation Rate = Hur mycket strålning som tas upp av huvudet och övrig kroppsvävnad.

Skillnaden mellan olika mobiltelefoners SAR-värde är som skillnaden mellan att hoppa från 30 meters höjd, 25 meters höjd eller 20 meters höjd.

"Gränsvärden" i övrigt gäller för termisk uppvärmning. Mobiltelebranschen, industrin och andra medlöpare, t ex VoF
hävdar ju att detta är det enda man ska gå efter för skadeverkningar på människokroppen. Forskning från 50-talet.
Som synd är gäller inte den heller längre. Två journalister på en rysk tidning gjorde ett experiment, de satte ett ägg mellan två påslagna mobiler som ringde upp varandra.
Efter 15 min var ägget varmt. Efter 45 min var det löskokt. Efter 1 h 15 min var det hårdkokt!

Och mobiltelefonen är ett under av hälsa och sundhet jämfört med DECT!!!

Välkommen till det strålande samhället och NWO!

See User information
Varje registrerad myndighet, företag eller förening med säte lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden har STRIKT retroaktivt produktansvar för producerat resultat till enskild VAKEN fysisk person som kvalitetssäkrat vilka resurser som tillverkat eller importerat mobiltelefon med säkerhetsbrist.

Vaken enskild fysisk person kvalitetssäkrar lokalt i tid och rum det allmännas skadeståndsansvar i en medlemsstat i EES/EU!

Posted on: 2007/12/4 11:51

Anonym
inre fria marknaden, vaken enskild fysisk person som kvalitetsäkrat...

LOL

whistleblower, jag får lite psyop känslor av dig.

fri marknad, hur går det ihop med alla våra skuldsedlar.. hur fritt är ditt intellekt igentligen..?

fysiskt fritt?

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Ah... SAR-värdet. Specific Absorbation Rate = Hur mycket strålning som tas upp av huvudet och övrig kroppsvävnad.

Skillnaden mellan olika mobiltelefoners SAR-värde är som skillnaden mellan att hoppa från 30 meters höjd, 25 meters höjd eller 20 meters höjd.

"Gränsvärden" i övrigt gäller för termisk uppvärmning. Mobiltelebranschen, industrin och andra medlöpare, t ex VoF
hävdar ju att detta är det enda man ska gå efter för skadeverkningar på människokroppen. Forskning från 50-talet.
Som synd är gäller inte den heller längre. Två journalister på en rysk tidning gjorde ett experiment, de satte ett ägg mellan två påslagna mobiler som ringde upp varandra.
Efter 15 min var ägget varmt. Efter 45 min var det löskokt. Efter 1 h 15 min var det hårdkokt!

Wikhall en tanke jag har haft länge och lever effter den oxo ,jo el-uppvärmda stolar i bilen har väl alla nu för tiden ,dom flesta iaf.

Min fråga är ang denna uppfining: den är ju bra om man bor i ett kallt land helt klart jag själv använder den mycket sällan , men hur gör ni ? Är inte detta som att sitta på ett litet "kärnkraftverk?

Detta var mina egna tankar ,jag menar frekvens som frekvens eller hur .

Hur ser wikhall på denna fråga du kan mycket mer än mig om detta men min intuition säger att den är farlig? Man har "ÄGGEN DÄR OXO"så att säga, rakt på brädet . Rätta mig eller såga mig ser fram i mot att ni oxo tar detta som varning. Mvh sale

Jag tror inte det är sunt så att säga:

Posted on: 2007/12/4 16:53

See User information
Quote:

wikhall skrev:
http://www.next-up.org/Newsoftheworld/AutismEmfAutismeCem.php#1

Klicka på PDF-dokument på engelska (om ni inte kan franska)

Diskuterades i senaste programmet av The Skeptics Guide.
http://www.theskepticsguide.org/skept ... e/podcastinfo.asp?pid=123
Börjar 22:30 in i programmet.

Posted on: 2007/12/4 20:40

See User information
Quote:

wikhall skrev:

Wikhall tror du blint på allt som påstås på nätet bara det stämmer med din åsikt?

http://urbanlegends.about.com/library/bl_cook_egg_cell_phones.htm

Description: Email flier
Circulating since: May 2006
Status: False"

Some tried to replicate the experiment, without success.
http://threewisemen.ca/egg/

Others investigated the original source of the information, the Wymsey Village Web, and questioned its authenticity. Mightn't the name "Wymsey" be a clue?
http://www.wymsey.co.uk/wymchron/cooking.htm
Sure enough, the site's Webmaster, one Charles Ivermee of Southampton, U.K., stepped forward to acknowledge authorship of the article and confirm that its content was purely satirical, not factual. "It was 6 years ago," Ivermee told Gelf Magazine, "but I seem to recall that there was a lot of concern about people's brains getting fried and being from a radio/electronics background I found it all rather silly. So I thought I'd add to the silliness."

New York Times food writer Paul Adams, who specializes in testing unconventional cooking methods (he's your man if you want to learn how to poach a salmon in the dishwasher), tried Ivermee's tongue-in-cheek recipe in March 2006. "I stood an egg in an egg cup between two short stacks of books," he wrote. "With my new Treo 650 I called my old Samsung cellphone, answering it when it rang. I laid the two phones on the books so their antennas pointed at the egg."

It didn't work. After 90 minutes the egg was still cold. "Clearly, people are eager to have their technophobias confirmed," Adams observed, "but a cellphone's power output is half a watt at most, less than a thousandth of what a typical microwave oven emits."

At about the same time, reportedly, the hosts of the U.K. TV show "Brainiac: Science Abuse" attempted a more dramatic version of the experiment, arraying 100 cell phones around a single egg and dialing them up all at once. The result? At the end of the "cooking" process, the egg wasn't even warm.

=====

såja, så var den myten dödad.

Och du wikhall, OM det hade funkat att koka ägg på det viset, på vilket sätt hade det visat att strålningen från telefonen har andra verkningar på människokroppen än uppvärmning, som du påstod att det skulle visa? Hur tänkte du?

Posted on: 2007/12/4 20:52

See User information
Quote:

sale skrev:Wikhall en tanke jag har haft länge och lever effter den oxo ,jo el-uppvärmda stolar i bilen har väl alla nu för tiden ,dom flesta iaf.

Min fråga är ang denna uppfining: den är ju bra om man bor i ett kallt land helt klart jag själv använder den mycket sällan , men hur gör ni ? Är inte detta som att sitta på ett litet "kärnkraftverk?

Det är inte mer eller mindre farligt än att värma sitt hus med elektriskt element, ha en glödlampa tänd eller torka håret med en hårtork.
Värmen bildas genom att ström från batteriet leds genom en tråd med motstånd som då blir varm. Kärnkraftverk? Nej. Batteriet laddas av generatorn som är kopplad till motorn med en rem.

Det är likström som används, alltså ingen frekvens och ingen elektromagnetisk strålning genereras. (det kräver en mycket snabbt varierande ström)

Posted on: 2007/12/4 20:56

See User information
Quote:

void skrev:
Wikhall: Fungerar handsfree? Dvs har du eller någon studie du litar på visat att sändaren/mottagaren är som värst vi direktkontakt vid huvudet, eller om även handsfreen leder samma frekvenser?

Ja, handsfree reducerar exponeringen i de allra flesta fall.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4187625.stm

För allra bästa effekt, använd ferrit.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4203077.stm

Posted on: 2007/12/4 21:11

See User information
vill man va petig finns det ju fortfarande hand free med en sladd man sätter i mobilen om man inte vill ha en med bluetooth.

Någon mer som jort exprimentet med ägget och kan styrka det?

Posted on: 2007/12/19 18:26
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

sale skrev:Wikhall en tanke jag har haft länge och lever effter den oxo ,jo el-uppvärmda stolar i bilen har väl alla nu för tiden ,dom flesta iaf.

Det är inte mer eller mindre farligt än att värma sitt hus med elektriskt element, ha en glödlampa tänd eller torka håret med en hårtork.
Värmen bildas genom att ström från batteriet leds genom en tråd med motstånd som då blir varm. Kärnkraftverk? Nej. Batteriet laddas av generatorn som är kopplad till motorn med en rem.

Det är likström som används, alltså ingen frekvens och ingen elektromagnetisk strålning genereras. (det kräver en mycket snabbt varierande ström)

Jag vill minnas att starka elektromagnetiska fält har mätts upp i bilar, framför allt där kablar går i mittentunneln.

Posted on: 2007/12/19 18:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Det är ganska höga spännigar i vissa av trådarna i en bil och ALL elektrisk utrustning gerifrån sig ett magnetisk fält.
Dock olika starkt men går där många trådar blir det klart större.

Hur farligt det vet jag dock inte.
Men någon som är intressrad kanske för ovanlighetens skull kan göra ett expriment ist för att bara basera allt utifrån vad han/hon läst på nätet?

Men vad gäller stolsvärmen har zpz rätt för där är det bara ett rent resestivt motstånd och igen frekvens eftersom hela bilen använder liktröm.

Men värme är också en viss strålning så är man nojig kankse det också är livsfarligt..... men då är det väl lika bra att flytta ut på ryska tundran eller nått med en gång..

Posted on: 2007/12/19 18:49
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
www.feb.se

www.vagbrytarenstockholm.se

eller mina egna sidor på www.wikhall.com

Vad vet zpz liksom?

Tänk om alla människor någon gång i livet fick känna på hur det är att vara elöverkänslig, vilket annorlunda samhälle vi skulle få då!

See User information
Finns en anledning till varför det är otroligt avkopplande att bo ute på landet.

Posted on: 2007/12/20 11:39

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper