vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Aftonbladets "undersökning"
Rösta med anledning av hänvisning
(2 svar, 2 nya)
Efter att ha läst lite på forumet, så hittar jag en hänvisning till länken http://www.whowouldtheworldelect.com/
ifrån signaturen "RonPaulPresident".
Enligt denna sida så "bevisas" det att Ron Paul skulle vara favorit i princip hela världen.
Bland annat visar den 13:30 idag att 38% av svenska befolkningen skulle välja Ron Paul när 1663 ha röstat.
Enligt Aftobladets egen röstning så får Ron Paul 1,8% efter 91514 har röstat.

Av detta så undrar man ju helt klart över dessa enorma avikelser.

Vilken röstning visar den svenska inställningen bäst?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Aftonbladets "undersökning"

See User information
Jag tror man måste veta vem Ron Paul är för att kunna rösta för honom, viket aftonbladets läsare inte gör. Bland dem som vet vem han är, är säker röstsiffran för honom högre.
Så jag tror att båda siffrorna är sanna.
Dock tror jag inte att det är sant, att vi kan gå och rösta, och bli av med problemet med dem vi skall rösta på. Dom kommer givetvis lura oss. Vilket vad jag tror är vad vi ser med Ron Paul. 1 april alltså.

Men svensk press sa att Guiliiano hade massivt stöd i Usa, och han har fått 1,887 röster, skumt.

Till syvene och sist kommer det bli röstfusk i vilket fall.

The 2004 US Elections:
The Mother of all Vote Frauds
http://www.whatreallyhappened.com/2004votefraud.html
Resized Image

http://clintjcl.wordpress.com/category/politics/voting-vote-fraud/
E&S sounds as bad as Diebold! Paper seals & locks were all easily bypassed, BIOS could be reconfigured to boot off a thumbdrive, allowing anybody to do anything they want with the data. And speaking of the data, critical system files stored as plaintext (not encrypted). And theprotocols that transmit the data transmit it unencrypted (you wouldn’t protect democracy as much as your latest credit card purchase?!?). This allows for any number of man-in-the-middle attacks. Clint Curtis might have something to say on this: YOUTUBE MOVIE

Posted on: 2008/1/8 14:06
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dessa orimligheter måste ju vår egen expert, docenten i statskunskap, dr. Zinkenstein kunna reda upp!

Posted on: 2008/1/8 14:07

See User information
Du svamlar som vanligt wiseguy!

Du har akdrig visat på nåt alternativ till R Paul, så sluta gnäll.

Som jag skrivit till dig tidigare så är "soffliggarna" etablissemangets bästa vänner!

Titta bara på USA. Fast det där ofta är så lågt valdeltagande som 15%, så vinner NWO kandidaterna ändå!

Endast genom att rösta på en VETTIG kandidat kan du göra skillnad!

Posted on: 2008/1/8 14:11

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Du svamlar som vanligt wiseguy!

Du har akdrig visat på nåt alternativ till R Paul, så sluta gnäll.

Som jag skrivit till dig tidigare så är "soffliggarna" etablissemangets bästa vänner!

Titta bara på USA. Fast det där ofta är så lågt valdeltagande som 15%, så vinner NWO kandidaterna ändå!

Endast genom att rösta på en VETTIG kandidat kan du göra skillnad!

Nu ljuger du igen, jag har alltid sagt, Kalle Anka for President!

Basta! Du vet inte ett smack, om ingen röstar finns inget stöd för det politiska systemet att bevisa det med, alltså måste man lägga ner det.

Att rösta är som att peka ut vilken tjuv man vill skall bryta sig in i lägenheten och sno allt man äger.

det enda som sker är att man legitimiserar det politiska systemet, som skapades för att lura Bennybear, och hans likasinnade. Mig lurar dom inte dock, har inte röstat av denna anledning sedan 20 år, men gå och rösta du bumsebjörnen, om du tror på det riktigt hårt, kanske det kan bli sant.

Trodde hårt på tomten när jag var liten, men han finns inte ändå. Hur mycket man än ville.´

appropå vettiga kandidater, när valet stod mellan John Kerry och G Bush, vem var vettig.

G Bush, medlem i skulls and bones, knight of Malta, eller John Kerry, hans kusin, medlem i skulls and bones, knights of Malta?

Ser du problemet här?

Nej jag antog det. Vissa hajar inte, inte mer med det.

Kalle Anka for president!

Posted on: 2008/1/8 14:19
Resized Image

See User information
Du är en 1:a klassens ordbajsare Wiseguy!

Som jag skrivit många ggr. tidigare så spelar det INGEN roll hur många som blankröstar, soffligger eller röstar på Kajsa Anka, de som får flest röster vinner.

Titta på USA där de har extremt lågt valdeltagande. Detta gynnar BARA eliten.

Den som inte är beredd att lägga en röst på den som har ett program som ger en möjlighet till riktig förändring i samhället kommer vara delskyldig i den fortsatta samhällsförtörelsen.

Vad har du för alternativ till den s.k. demokratin:

- Anarki. Diktatur??

- Folkomröstningar a´la Schweiz

Ett samhälle måste ju ha några s.k. regler och normer för att kunna fungera.

Om man studerar våra förfäders samhällen långt före Kristi tid så hede även de, Råd, Ting, Talesmän och liknande som valdes av stammen, klanen och släktena.

Även ursprungsbefolkningarna har sina "Äldstes råd" och andra som väljs utefter sina förmågor.

Hur du än vänder och vrider på det så behövs det någon form av valda representanter.

Detta gäller ju t.om på "dagisnivån" hemma i bostadsrättföreningen, studiecirkeln eller fackklubben

Posted on: 2008/1/8 15:42

See User information
bennybear skrev:
Du är en 1:a klassens ordbajsare Wiseguy!

Jag tror du får utveckla din teori om detta, innan jag kan svara dig, du verkar ha hittat på det där ordet själv, eller har din egen speciella förhållning till det, som man inte enkelt kan tolka.

Som jag skrivit många ggr. tidigare så spelar det INGEN roll hur många som blankröstar, soffligger eller röstar på Kajsa Anka, de som får flest röster vinner.

Du har fel, om alla vet att ingen röstar, är det politiska spelet slut.

Titta på USA där de har extremt lågt valdeltagande. Detta gynnar BARA eliten.

Om alla röstar, fifflar man ändå med siffrorna. Så jag ser ingen skillnad, det enda man kan göra är att avstå. Jag skulle rekommendera att alla som inte röstar, samlas på samma plats vid valtider, så att alla kan se varandra, och se att väldigt många inte har förtroende för pajaserierna i politiken, detta skulle minska förtroendet för det politiska skådespelet än mer, och vi skulle snabbare kunna få slut på bedrägeriet demokrati.

Den som inte är beredd att lägga en röst på den som har ett program som ger en möjlighet till riktig förändring i samhället kommer vara delskyldig i den fortsatta samhällsförtörelsen.

Det är precis tvärtom, den som deltar, är den skyldige.

Vad har du för alternativ till den s.k. demokratin:

- Anarki. Diktatur??

- Folkomröstningar a´la Schweiz

Eftersom demokratin är en bluff, måste man inte "motbevisa den" det räcker med att kolla på hur den inte fungerar,man måste inte jämföra med nåt annat.

Ett samhälle måste ju ha några s.k. regler och normer för att kunna fungera.

Du menar här troligen "civilisationen", som gett oss en mängd problem, ja alla de problem vi har idag. I våra sk "nationer" (Nation=NSHS=NAHASH=SERPENT)

Om man studerar våra förfäders samhällen långt före Kristi tid så hede även de, Råd, Ting, Talesmän och liknande som valdes av stammen, klanen och släktena.

Konspirationen vi ser idag är minst 10 000 år gammal

Även ursprungsbefolkningarna har sina "Äldstes råd" och andra som väljs utefter sina förmågor.

Hur du än vänder och vrider på det så behövs det någon form av valda representanter.

Detta gäller ju t.om på "dagisnivån" hemma i bostadsrättföreningen, studiecirkeln eller fackklubben[/quote]
Jag tror inte jag går in i det där ens.

Posted on: 2008/1/8 16:13
Resized Image

Anonym
Wiseguy!

Om det är lågt röstdeltagande är det ju bara lättare att föra fram en sund politik.
Om det vore så som du sade med att det är "meninglöst" att rösta i politiska val så skulle de styrande i diverse länder inte vara så eniga med att smutskassta vissa politiska partier och dess företrädare.

USA = Ron Paul
Sverige = SD och ND
Danmark = Dansk folkeparti
Frankrike = Front national
Sydafrika = Konserwatiewe Party van Suid-Afrika

See User information
Quote:

maggot skrev:
Wiseguy!

Om det är lågt röstdeltagande är det ju bara lättare att föra fram en sund politik.
Om det vore så som du sade med att det är "meninglöst" att rösta i politiska val så skulle de styrande i diverse länder inte vara så eniga med att smutskassta vissa politiska partier och dess företrädare.

USA = Ron Paul
Sverige = SD och ND
Danmark = Dansk folkeparti
Frankrike = Front national
Sydafrika = Konserwatiewe Party van Suid-Afrika

Spelets viktigaste komponent, är att ge stöd åt illusionen, därav alla intriger, och oändliga utspel, alla som vet hur världen styrs, vet att inget bestäms av ett gäng pajaser, som dessutom är valda av folket. Uppstickare och nya partier, är till för att testa opinionen så man kan tilrätta lägga partiets inriktning, så man kan kontrollera fler medborgare, för politikerna, är det viktigt att alla tror på demokratin, så man kan fånga in så många som möjligt i fållan, och söva dem.

Att ingen vill rösta är det bästa tecken vi kan se, ingen går längre på det gamla tricket, en mardröm för stafflagefigurerna, om ingen tror på dem, finns de inte, hehe

USA = NWO
Sverige = NWO
Danmark = NWO
Frankrike = NWO
Sydafrika = NWO

etc etc bara mellanöstern kvar, ca 6 länder totalt i världen.

Rösta på!

Posted on: 2008/1/8 16:40
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

Spelets viktigaste komponent, är att ge stöd åt illusionen, därav alla intriger, och oändliga utspel, alla som vet hur världen styrs, vet att inget bestäms av ett gäng pajaser, som dessutom är valda av folket. Uppstickare och nya partier, är till för att testa opinionen så man kan tilrätta lägga partiets inriktning, så man kan kontrollera fler medborgare, för politikerna, är det viktigt att alla tror på demokratin, så man kan fånga in så många som möjligt i fållan, och söva dem.

Att ingen vill rösta är det bästa tecken vi kan se, ingen går längre på det gamla tricket, en mardröm för stafflagefigurerna, om ingen tror på dem, finns de inte, hehe

USA = NWO
Sverige = NWO
Danmark = NWO
Frankrike = NWO
Sydafrika = NWO

Rösta på!

Till att börja med är "NWO" en agenda och en del svenska politiker är inkluderade i den agendan en del är helt ovetande och en del arbetar emot den.
En så länge finns den en gnutta hopp men med inställningen att det är "kört" för "NWO" kontrollerar sverige och i samma mening tro att det är bäst att inte rösta är dubbeltänk och inget annat.

Om vi ponerar att du Weisguy fick ha en "historisk avgörande" röst som ex består av att

M,C,MP,KD,v,Soccarna och FP tillsammans skulle bilda en regering eftersom de vägrade sammarbeta med Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna som tillsammans fick 50%.
Du har nu möjligheten att rösta på det blocken som har hela etablismanget emot sig skulle du då ta den eller inte ?

Anonym
Ett lågt valdeltagande kan ju även gynna de "vakna", inte sant?

Det är ju bara att lyssna på Alex Jones, och deras senaste gigantiska flygreklamkampanj! Otroligt vilket uppvaknande engagemang ändå!
Och se bara den här sajten - på det positiva kontot måste man ändå räkna in att det börjar spira ett uppvaknande hos många. Sent, javisst. Men måhända inte alltför sent.

Många är det som börjar se sambanden mellan Tyskland på 30-talet och USA (och västvärlden) av idag och drar slutsatser.

Jag tycker ändå det finns hopp.

Wiseguy, med sin ofta uppblommande antipati och cynism, försöker dessvärre ofta "täppa till truten" på många här i forumet...vilket knappast är ett bra sätt att gynna åsiktsfriheten och stötta varandra i utbytande av idéer, så att vi tillsammans kommer vidare...fast det kanske inte är idéen (eller?). Ibland tycker jag att hans inlägg luktar moteld - en etablisemangets lilla knähund som låtsas vara "vaken", men i själva verket hellre vill så split och bryta intressanta diskussioner med låga påhopp och infamiteter?

Men det är väl inte ditt egentliga mål, väl Wisey?

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

Eftersom demokratin är en bluff, måste man inte "motbevisa den" det räcker med att kolla på hur den inte fungerar,man måste inte jämföra med nåt annat.

Du menar här troligen "civilisationen", som gett oss en mängd problem, ja alla de problem vi har idag. I våra sk "nationer" (Nation=NSHS=NAHASH=SERPENT)

Konspirationen vi ser idag är minst 10 000 år gammal

Detta gäller ju t.om på "dagisnivån" hemma i bostadsrättföreningen, studiecirkeln eller fackklubben

Jag tror inte jag går in i det där ens.[/quote]

Mycket riktigt som jag antagit om dig så är du en lillgammal besserwisser som inte ens är torr bakom öronen men som ÄLSKAR att synas och orera dina självpåtagna s.k. kunskaper, som egentligen bara är kunskaper du inhämtat på ytan utan några djupare historiska insikter i ämnet.

Jag märker även att du upprepade ggr. undvikar att svara vilka alternativ till valda representanter du har!

Allt i naturens ordning bygger på gränsdragning ifrån cellmembran, revir till stammgränser och nationsgränser.

Din patetiska etymologiska förklaring för begreppet, nation: (Nation=NSHS=NAHASH=SERPENT) är skrattretande.

Om du inte fattar att dina idéer är ett stöd till etablissemanget så titta bara på anarkisterna och syndikalisterna som precis som du förespråkar röstskolk men som står för EXAKT samma idéer som satanistilluminaterna och våra riksdagspartier.

Samhället byggs på idéer, vars bärare är människan.

Frågan är bara VILKEN människa, männskor med bra idéer vi ska ge vårat förtroendet.

Om du ska vänta på att ALLA ska bli soffliggare så får du vänta till döddagar.

Posted on: 2008/1/8 17:15

Anonym
Quote:

I_Am skrev:

Det är ju bara att lyssna på Alex Jones, och deras senaste gigantiska flygreklamkampanj! Otroligt vilket uppvaknande engagemang ändå!
Och se bara den här sajten - på det positiva kontot måste man ändå räkna in att det börjar spira ett uppvaknande hos många. Sent, javisst. Men måhända inte alltför sent.

Många är det som börjar se sambanden mellan Tyskland på 30-talet och USA (och västvärlden) av idag och drar slutsatser.

Wiseguy, med sin ofta uppblommande antipati och cynism, försöker dessvärre ofta "täppa till truten" på många här i forumet...vilket knappast är ett bra sätt att gynna åsiktsfriheten och stötta varandra i utbytande av idéer, så att vi tillsammans kommer vidare...fast det kanske inte är idéen (eller?). Ibland tycker jag att hans inlägg luktar moteld - en etablisemangets lilla knähund som låtsas vara "vaken", men i själva verket hellre vill så split och bryta intressanta diskussioner med låga påhopp och infamiteter?

Jaha ???
Är detta ett svar på min fråga om vad du skulle rösta på ?
Jag tror faktiskt du känt till Illuminati och dessa agenda ett tag och borde vara några år.
Men du resonerar ändå som en 17årig vänsteraktivist i vissa frågor.
Jag känner igen dit snick-snack om "vägra rösta" från punken som hade/har många såna sloggans och det är bara en naiv och barnslig inställning.
Våga rösta utomparlamentariskt på de frågor du känner sympati med.

Tips på partier i sverige att faktiskt titta upp.

Nationaldemokraterna www.nd.se
Sverigedemokraterna www.sd.se
EAP www.nysol.se
Ny framtid www.nyframtid.com

Eller för new-agare www.enhet.se

See User information
Quote:

maggot skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

USA = NWO
Sverige = NWO
Danmark = NWO
Frankrike = NWO
Sydafrika = NWO

Rösta på!

Till att börja med är "NWO" en agenda och en del svenska politiker är inkluderade i den agendan en del är helt ovetande och en del arbetar emot den.
En så länge finns den en gnutta hopp men med inställningen att det är "kört" för "NWO" kontrollerar sverige och i samma mening tro att det är bäst att inte rösta är dubbeltänk och inget annat.

Om vi ponerar att du Weisguy fick ha en "historisk avgörande" röst som ex består av att

M,C,MP,KD,v,Soccarna och FP tillsammans skulle bilda en regering eftersom de vägrade sammarbeta med Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna som tillsammans fick 50%.
Du har nu möjligheten att rösta på det blocken som har hela etablismanget emot sig skulle du då ta den eller inte ?

Svar Nej, eftersom politiken är en bluff. Trodde du förstod att jag tyckte det, men eftersom du inte gör det, kommer du omformulera dig, och tro att jag ändrat mig?

Posted on: 2008/1/8 17:32
Resized Image

See User information
Jag tror folk överlag håller med om, att folk som använder aftonbladet som sin nyhets källa är lite "lägre" inteligens mässigt sätt än "oss" andra.

Posted on: 2008/1/8 17:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

I_Am skrev:

Jag skriver bara det jag skriver, om jag låter cynisk, ja varför inte, vad är det för fel på det?

Alla happiness/positiva/vägrainsenegativasaker är enkelriktade som i en rondell, kan man inte tänka negativt, kan man intye ens styra sina tankar, allan watt inser detta i alla fall, det var i vart fall han som fick mig att förstå den biten.

Att bara tänka positivt är ett mindcontrol trick.

Jag försöker stå för mina egna ideer. Givetvis är inget nytt under solen, men det är patetiskt att bli anklagad för marxism, som tex av den gamle kalkonen, eftersom jag har haft massor med diskussioner med en just det ihärdig marxist, som inte vill inse att han är lurad.

Vissa kan tro att de har allt klart för sig, speciellt såna kommenterare, men man ser enkelt att dom bara är fastkörda i sine egna spår, och har calt att inte försöka en gång till.

Man kan inte ens objektivt definera en "intressant diskussion" eftersom det är en subjektiv känsla.

Jag tror inte "alla" kan komma vidare, de fflesta kommer inte komma nånstans alls, de har inte stake nog att utmana sin värsta fiende, sig själv.

De söker sig till fadersgistalter som Alex Jones istället, och får allt förklarat för sig, istället för att bli en egen forskare, lär dom sig att "tro" på vissa teorier.,

Bara blaj sa jag, men dåär man ju cynisk, och det går ju inte för sig.... men det skiter jag i, jag frågar ingen vad jag skall tycka. Har jag aldig gjort.

Posted on: 2008/1/8 17:42
Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Quote:

I_Am skrev:

Jaha ???
Är detta ett svar på min fråga om vad du skulle rösta på ?
Jag tror faktiskt du känt till Illuminati och dessa agenda ett tag och borde vara några år.
Men du resonerar ändå som en 17årig vänsteraktivist i vissa frågor.
Jag känner igen dit snick-snack om "vägra rösta" från punken som hade/har många såna sloggans och det är bara en naiv och barnslig inställning.
Våga rösta utomparlamentariskt på de frågor du känner sympati med.

Tips på partier i sverige att faktiskt titta upp.

Nationaldemokraterna www.nd.se
Sverigedemokraterna www.sd.se
EAP www.nysol.se
Ny framtid www.nyframtid.com

Eller för new-agare www.enhet.se

du pratar med fel man här, jag har redan svarat dig. Ta på brillorna.

Posted on: 2008/1/8 17:44
Resized Image

See User information
bennybear skrev:

Quote:
Jag tror inte jag går in i det där ens.

Sosseröda skimmer, bryr jag mig inte om att svara på ens, inte heller denna gång, men nu fick du en antydan om vad jag tycker.

Jag märker även att du upprepade ggr. undvikar att svara vilka alternativ till valda representanter du har!

du är då ovanligt trög, jag säger att politiken är en bluff, och du frågar vad jag har för alternativ till bluffen? Vi kan avskaffa bluffen först, så kan vi diskutera senare. Du försöker bara med ett enkelt trick provocera mig att byta samtalsämne, men visar bara din svaga sida att du inga argument har, utan bara vill yta ämne.

Allt i naturens ordning bygger på gränsdragning ifrån cellmembran, revir till stammgränser och nationsgränser.

Inte heller intresserad av Darwinismen, som ochså är skapat av samma intressen som styr "politiken"

Din patetiska etymologiska förklaring för begreppet, nation: (Nation=NSHS=NAHASH=SERPENT) är skrattretande.

Ja du skrattar du, men jag har rätt, det är vad ordet nation betyder, men för dig betyder inte ett sånt argument nåt, för du tror inte det spelar nån roll vad ett ord betyder, eller vem som skapade det, du är väl en sån där "Human Being" du då?

Om du inte fattar att dina idéer är ett stöd till etablissemanget så titta bara på anarkisterna och syndikalisterna som precis som du förespråkar röstskolk men som står för EXAKT samma idéer som satanistilluminaterna och våra riksdagspartier.

Och vilka är enligt dig, etablissemanget, och när du är klar med det, kan du redogöra hur en ide, som jag har, kan stödja dem?

Samhället byggs på idéer, vars bärare är människan.

kan du bevisa det genom att förklara hur det går till, mer än bara fläska ur dig en floskel?

Frågan är bara VILKEN människa, männskor med bra idéer vi ska ge vårat förtroendet.

Om du ska vänta på att ALLA ska bli soffliggare så får du vänta till döddagar.[/quote]
Dödagar är på väg, var så säger, våra politiker jobbar på det, gå du och rösta på rätt politiker, så du gör dig medskyldig!

HUMAN BEING

From Ballentine's Law Dictionary, 1948 Edition. 'Human Being' is defined as follows: 'See monster' . From the same dictionary, 'monster' is defined: 'A human-being by birth, but in some part resembling a lower animal.'

Definition of Human Being

Are you a 'person', an 'individual', or a 'human being'? These words, at law, define you as being spiritually 'dead.' This is how the world makes its attachment to you.

The terms, 'person', 'individual', 'human being', etc., are not in Christ.

Words like "individual," and "human being" do not even appear in Scripture! These are 'created' terms by the natural man (1 Cor 2:14). These words describe the 'old man', but not the 'new man' in Christ (Col 3:9-10).

In Balantine's Self Pronouncing Law Dictionary, 1948, page 389, Human Being is defined as "See Monster." On page 540 of this same Law Dictionary, Monster is defined as "a human being by birth, but in some part resembling a lower animal."

In Webster's New World Dictionary , Third College Edition, 1988, pages 879-880, a Monster is defined as "a person so cruel, wicked, depraved, etc., as to horrify others."

From the Random House Dictionary of the English Language, 2nd Edition, page 901, Human Being is defined as a "Natural man: unenlightened or unregenerate," and on page 1461, Unregenerate means "not regenerate; unrepentant; an unregenerate sinner; not convinced by or unconverted to a particular religion; wicked, sinful, dissolute."

In Webster's New World Dictionary , Third College Edition, 1988, page 657, Humanitarianism is defined as "the doctrine that humankind may become perfect without divine aid."

In Colliers New Dictionary of the English Language, 1928, Humanitarian is defined as "a philanthropist; an anti-Trinitarian who rejects the doctrine of Christ's divinity; a perfectionist."

And in the Random House Webster's College Dictionary, 1990, page 653, Humanism is defined as "any system or mode of thought or action in which human interests, values and dignity predominate, especially an ethical theory that often rejects the importance of a belief in God."

Therefore, when anyone calls himself or herself a 'human being', or a 'humanitarian,' they are saying (according to every definition of these words, and according to the law), "I'm an animal; I'm a monster; I'm not saved; I'm unrepentant; I'm an unregenerate sinner; I'm not converted; I'm wicked, sinful, and dissolute; I'm cruel, depraved, unenlightened; and I reject Christ's divinity and the importance of a belief in God."

"Individuals [Bondman] rely for protection of their right on God's law, and not upon regulations and proclamations of departments of government, or officers who have been designated to carry laws into effect." Baty v. Sale, 43 Ill. 351." [Codes, edicts, proclamations, and decisions are not Law, which define or regulate the Good and Lawful Bondman. Therefore, title 42 "law" suits are ungodly, and are the redress for and of human beings, i.e., non-believers.]

The Septuagint uses the term "human beings" only one time, and its meaning is identical to the above definitions. Let's look at the last verse of the book of Jonah, where Nineva was full of men who were unrepentant, unregenerate, unconverted, wicked, sinful, dissolute, cruel, depraved, unenlightened, rejected the importance of a belief in God. Or, in other words, "human beings."

"and shall not I spare Nineve, the great city, in which dwell more than twelve myriads of human beings, who do not know their right hand or their left hand...?" [Jonah 4:11 (Septuagint)]

The "human beings" of Nineve did not know their right hand from their left because they did not know the Truth and were lost. They did not know God, they were separated from God. However, those human beings were willing to turn from their ways and learn the things of God, so He spared that city from destruction.

The term "human being" is also synonymous with the term 'natural man.'

"The natural man is a spiritual monster. His heart is where his feet should be, fixed upon the earth; his heels are lifted up against heaven, which his heart should be set on. His face is towards hell; his back towards heaven. He loves what he should hate, and hates what he should love; joys in what he ought to mourn for, and mourns for what he ought to rejoice in; glories in his shame, and is ashamed of his glory; abhors what he should desire, and desires what he should abhor." [Thomas Boston, quoted in Augustus Toplady, Complete Works (1794, reprinted by Sprinkle Publications 1987), page 584].

And the Word confirms:

"But the natural man receiveth not the things of the Spirit of God: for they are foolishness unto him: neither can he know them, because they are spiritually discerned." [1 Corinthians 2:14,]

The above verse witnesses to us that the natural man is spiritually dead. The 'natural man' in Scripture is synonymous with the 'natural person' as defined in man's laws.

"Natural Person means human being, and not an artificial or juristic person." Shawmut Bank, N.A. v. Valley Farms, 610 A. 2d. 652, 654; 222 Conn. 361.

"Natural Person: Any human being who as such is a legal entity as distinguished from an artificial person, like a corporation, which derives its status as a legal entity from being recognized so in law. Natural Child: The ordinary euphemism for 'bastard' or illegitimate." [Amon v. Moreschi, 296 N.Y. 395, 73 N.E.2d 716." Max Radin, Radin's Law Dictionary (1955), p. 216.]

good luck, om ovanstående bara är "nys" för dig LOL

Posted on: 2008/1/8 17:54
Resized Image

Anonym
Varför stöter jag bara på idioter du och dina JÄVLA BARNSLIGA "LOL" inte fan kan du sitta hemma och skratta hela jävla tiden eller är du efterbliven ?

See User information
Du bevisar gång på gång på gång på gång på gång att du är en uppblåst-lillgammal besserwisser med orddiarré.

Du undviker gång på gång på gång på gång på gång att svara på vad DITT alternativ till valda representanter är!

Naturen har INGET med Darwin att göra.

Naturen i sig bygger på gränsdragningar. Studera den INNAN du häver ur dig en massa lögnaktika plattityder.

Om du är emot gränsdragningar likt nationens så kan jag väl få flytta hem till dig, ta över din lägenhet/Hus och sätta på din fru samt äta upp det du har i ditt kylskåp!

Studera lite esoterik så kankse du förstår vad idéer är.

Vad tror DU tankarna kommer ifrån?

Allt ifrån uppfinnarna av elden, hjulet till Tesla´s fantastiska "maskiner" kommer ifrån INSPIRATIONEN, fantasin och intuitionen som är människans koppling till det som kallas de "högre" världarna, kausala-idévärldarna som har en högre vibration-frekvens än t.ex emotiopnalvärlden som de mer primitiva människorna är mer centrerade i.

Posted on: 2008/1/8 18:23

See User information
wiseguy med fler:

Nu är det som det är och det politiska systemet finns vare sig du vill eller inte. Ett väl fungerande system kallas demokrati. I vissa länder fungerar det bättre än andra. I USA fungerade det inte så bra i förra presidentvalet(florida). Mycket möjligt att det var mygel.

Däremot, kommer det fram en bra person som folket tror på och som inte varit med i exempelvis "skulls and bones", så måste det ju vara bättre att lägga sin röst på denna president kandidat än att inte rösta alls. I år så verkar röstdeltagandet i USA bli rekordhögt. Skulle tillräckligt många rösta på en "bra" kandidat så skulle det bli svårare för "bush" och co att fuska!

Vad ni än tycker och tänker så känns Obama som en riktigt bra kandidat, en kandidat som inte varit med i "skulls and bones" bland annat. Tror världen skulle bli mycket bättre med denna man vid rodret än exempelvis gulliani. Men tyvärr är det så att varje gång det kommit någon ny "kennedy" så har dessa inte blivit särskilt långvariga på posten om man säger så...

Gulliani känns som det största hotet. Han har exempelvis inte ens orkat engagerat sig i förvalen i new hampshire mm. Oroväckande att han inte bryr sig. Han kanske vet att han kommer vinna i alla fall?

Men man får aldrig ge upp hoppet, jag hoppas och tror på obama!

Posted on: 2008/1/8 18:34

See User information
Nån som hört talas om icke representativt urval?
Om Ron Paul-supportrar postar på forum där många stöder Ron Paul befinner sig med uppmaning att gå in och rösta på honom en viss sida, så är det klart att han får många röster där. Urvalet är inte rättvisande utan bland de som stöder Ron Paul så har en högre andel varit inne och röstat än bland de som stöder någon annan.

På grund av okontrollerat urval så är alla webbundersökningar statistiskt värdelösa. Sen går det också att rösta flera gånger om man använder flera datorer/ip-adresser.

Posted on: 2008/1/8 18:36

Anonym
Quote:

cactushead skrev:
jag hoppas och tror på obama!

HOST HOST HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOST!!!!!!!!

Resized Image

= Fler människor som tydligen gärna ser han vinna

Suck suck Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!

See User information
zzzzz kommer som vanligt med sina självhypnotiska fantasier!

ALLT för att beskydda eran förljugna sionistindränkta världsbild!

VAD säger att just Ron Paul´s anhängare skulle göra webröstarkupper och inga andra anhängare till t.ex Clinton eller Obama??

Har du några hårda vetenskapliga bevis för detta??

Så du tycker att CNN, Reuter, NBC, CBS och och andra sionistkontrollerade medier har mer trovärdiga oppinionsundersökningar??

Du minns inte Larry King´s LIVE ( På CNN, som ni zzzopor brukar älska och vars trovärdighet Ni annars hyllar ) som hade en "poll" för några veckor sedan, där cirka 70% lade sin röst på R. Paul, men som sedan togs bort ifrån sidan ( Undra VARFÖR???)

Det gick bara att lägga EN röst/IP-adress.

En liknande "poll" med samma röstbegränsning på sidan: http://www.whowouldtheworldelect.com/, har liknande siffror för Ron Paul.

Posted on: 2008/1/8 18:50

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper