vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#1


See User information
Jag har länge funderat på hur man borde göra och har ju längre jag funderat börja tänka att ett hemligt sällskap faktiskt kan vara bästa sättet att organisera en motståndsrörelse. Ett sällskap som agerar för att vi ska hjälpas åt att förstå vad som händer och börja fundera mer seriöst på hur det går att skapa bättre strategier för att agera med kraft.

Min uppfattning av situationen är att det är väldigt svårt att agera strategiskt som motståndsrörelse när alla är så splittrade. Med ett hemligt sällskap kan man börja diskutera igenom problem dela med sig av olika perspektiv och arbeta med självdisciplin, retorik och även esoterisk kunskap. Jag tror att det kan vara enda sättet att skapa en stark motståndsrörelse mot den globala eliten.

Är det någon som har några andra uppfattningar?

Posted on: 2008/1/11 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#2


See User information
Quote:

Mystikern skrev:
Jag har länge funderat på hur man borde göra och har ju längre jag funderat börja tänka att ett hemligt sällskap faktiskt kan vara bästa sättet att organisera en motståndsrörelse. Ett sällskap som agerar för att vi ska hjälpas åt att förstå vad som händer och börja fundera mer seriöst på hur det går att skapa bättre strategier för att agera med kraft.

Min uppfattning av situationen är att det är väldigt svårt att agera strategiskt som motståndsrörelse när alla är så splittrade. Med ett hemligt sällskap kan man börja diskutera igenom problem dela med sig av olika perspektiv och arbeta med självdisciplin, retorik och även esoterisk kunskap. Jag tror att det kan vara enda sättet att skapa en stark motståndsrörelse mot den globala eliten.

Är det någon som har några andra uppfattningar?


Det är inget att satsa på - låter mer som det är ett av de allt vanligare inläggen att promota sig själv och egen business, lite frihetsguiden över det...

Posted on: 2008/1/11 18:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#3


See User information
Quote:

Mystikern skrev:
Jag har länge funderat på hur man borde göra och har ju längre jag funderat börja tänka att ett hemligt sällskap faktiskt kan vara bästa sättet att organisera en motståndsrörelse. Ett sällskap som agerar för att vi ska hjälpas åt att förstå vad som händer och börja fundera mer seriöst på hur det går att skapa bättre strategier för att agera med kraft.

Min uppfattning av situationen är att det är väldigt svårt att agera strategiskt som motståndsrörelse när alla är så splittrade. Med ett hemligt sällskap kan man börja diskutera igenom problem dela med sig av olika perspektiv och arbeta med självdisciplin, retorik och även esoterisk kunskap. Jag tror att det kan vara enda sättet att skapa en stark motståndsrörelse mot den globala eliten.

Är det någon som har några andra uppfattningar?


Jag tror inte splittring är ett problem, utan en tillgång, vi har de problem vi har idag till stor del av den anledningen att vi har vallats som får i en flock till detta resultat, lösningen på problemet, är att vi lär oss tänka själva, och inte agera som en flock, som kan drillas hit eller dit. alla har sin unika syn på saken, och en egen metod att göra motstånd, en sån arme, kan varken förutspås, infiltreras, eller bekämpas, omöjlig att stoppa, avlyssna, eller verifiera.

Garanterad vinst.

Posted on: 2008/1/11 18:47
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#4


See User information
jag tror också att det är de snabba, lösa, öppna nätverkens tid.

mystikern, om du skulle lyckas genomföra din idé, vad skulle skilja ditt hemliga sällskap från de som utövar mycket inflytande idag?

Posted on: 2008/1/11 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#5
Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?

Vad är det som säger att Vi skulle bli bättre ?

Skall Vi också hålla viss kunskap för oss själva ?

Skall Vi också se oss för bättre än andra ?


Ensam är stark. Faller en så står miljoner på tur. Och vem skall infiltrera dig.



När du hör att var man på gatan har genomskådat " Bluffen " , då kanske det är dags .....


Var och en får nog bli sin egen profet genom kontakter med andra.


Men det kräver att vi gemensamt kan se den " Stora Bilden " utan att stirra sig blind på detaljer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#6
Magikern: Vem säger att vi inte redan har gjort det? Kanske bara du som inte blivit initierad ännu...

Ritual 1 är lite inspirerad från svensk hockey-ungdom. Ni vet, spö/snärtar med handdukarna i duschen osv. Resten kan jag inte brätta, för då blir logemästaren arg.

Annars tror jag också, som er andra på openness, eftersom eliten kör tvärt om Vi spelar med öppna kort och har vår agenda, aktivism, planer öppna mot dem. Att försöka dölja vårt engagemang är bara waste of energy, dom kan ändå läsa, höra, se allt vi gör (om dom skulle vilja). Dock tror jag inte det är så värst intressant för dem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#7
Void!

Ditt senaste inlägg var mycket klarsynt. Som det är idag så kan all information spridas snabbt som vinden just för att den inte är organisationsbaserad.

All organisation leder till samma sak.

Energidränering!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#8
Kalkon: Tack min goda herre.

GO WILD WITH THE INFO. Ta, låna, stjäl, skriv själv och bara sprid ut av bara helvete. Vill ni starta egna fronter, ge gärnet och så kan vi dela erfarenheter och information. Vill ni hjälpa till och få igång vaken.se så hör bara av er. Micro,jag, Tebe är överarbetade som det är och har massor av projekt som 1. går för långsamt 2. aldrig kommer igång pga vi är för lite folk.

Slutsats.

1. Icke organisationsbaserade projekt/informationsspridning har större chans att överleva längre utan att börja kontrolleras av eliten.

2. Vi söker folk som vill arbeta med informationsspridning, vill du göra något så kontakta mig. Det finns massor att göra tillsammans.

Ahhh. Världen är så härligt paradoxal.

PS - vad handlar tråden om egentligen?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#9
Den handlade om altenativa hemliga sällskap!

En sak till bara... det där med individuell informationsspridning kan ha olika djup, tempo och innebörd. Att den inte alltid ramas in av "tempo allegro hysterica" eller likformad behöver inte betyda att den är mindre värdefull.

Ett ord och en blick kan ibland uträtta större underverk än tio ton pappersaffischer. Det ena utesluter inte det andra.

Nionde insiktens, kan ju diskuteras hit och dit av de som vill intellektualisera tanken bakom boken men till syvende och sist handlar det alltid om att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Både för inkommande och utgående impulser.

Andas lugnt!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#10
Stormästare novax behöver lära ut diciplin till oss andra



Resized Image
















Han ska även lära ut esoterisk kunskap och noga kontrollera så vi gör allt rätt







Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#11


See User information
Quote:

maggot skrev:
Stormästare novax behöver lära ut diciplin till oss andra




Resized Image




















Han ska även lära ut esoterisk kunskap och noga kontrollera så vi gör allt rätt





Resized Image





























Jajamän.

Så kan vi ordna ett nytt sommarläger också.


Resized Image

Posted on: 2008/1/12 17:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#12


See User information
Korrekt min käre Watson.

Ordnung musst sein!!!

Grejjorna till höger och grunkorna till vänster.

Annars blir det Mona Sahlin-soppa av alltihop!

Posted on: 2008/1/12 18:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#13


See User information
Vaken är ju ett sällskap, och det är ju ganska hemligt också :D

Posted on: 2008/1/12 18:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#14


See User information
Jag tror jag ska starta en egen PMC istället, typ "Van Buren Executive Security and Peace Establishment Operations Corpse" eller något (de har ju alltid såna där långa avancerade namn). Då har jag iaf gott om livvakter när exkrementerna träffar luftkonditioneringen.

Posted on: 2008/1/12 19:29
Your shoelace is untied.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#15


See User information
Jag håller med alla här faktiskt.

Jag tror på både öppet och hemligt sällskap.
Och jag tror på både individen och gruppen.
alla de här bitarna har för och nackdelar.

jag tror att summan av kardemumman av detta har chans att vara bra nog.
den öppna biten är bra på så sätt att "alla" kan nå den.
den hemliga biten är bra på så vis att "de" inte har full koll på vad den hemliga biten har full koll på.

Posted on: 2008/1/12 21:34
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#16
Det känns som att det är deras grej. Alla hemliga sällskap tål inte att man exponerar dem. Mer öppenhet och mindre kompartmentalisering.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Borde vi kanske starta ett eget hemligt sällskap?
#17


See User information
Tänkte kolla i AKTIVISM och ser hur det går till och hittade DETTA tråd.

Som jag tror, most here are all TALK and no IDEAS or ACTION.

Maybe its just naivete?



Jag har erfärenhet med flera organisationer if flera år och FOR the record ett förslag till (som jag laddade upp i privat forummet)

********************************************************
------------------------------------------------------------------------------

Just to be 100% clear on my attitude towards Vakens growth, right now the Elite run Swedish media, after training the minds and raising the youth of THIS country on "REALITY" TV, is now propagandizing two very interesting programs- One on Swedish PEACEKEEPERS and their honourable military duties and lives, the other on the royal families and how wonderful they really are.

I am not saying that they will make or meet their intended markets or interests, my point is that it is an indicative precedent of where the media is aim HERE and NOW and its intentions are very apparent.
This psychological preperation is an effort to gain sympathy towards a policy that is now revealing itself and therefore a dangerous one considering the nordic mentality regarding war, especially the Swedish history and mind manipulation regarding neutrality.

When the state starts overtly preparing its cannon fodder in such ways it can only mean something very serious is planned, perhaps 4 years from now, perhaps sooner.

The next crisis (probably economic) will have an apparent secondary consequence of national instability requiring martial law or at least a strong military presence to condition the mass mind, and such programs act as a psychological buffer towards such reactions as can be expected.

The elite are to be worshipped or at least admired as the "normal" but special families and individuals they are.

No matter the reasons behind this (I am of course assuming as best I can) if this Vaken concept is to go forward in a way to practically meet the demands of what is socially and spiritually required we need to meet this media ruse in its path head on.

Even if we are a few Vaken has more sympathizers than we may be aware of.

For every reluctant person HERE, there are perhaps a hundred non-vaken people who feel the same.

Am I speaking to interested people here?

Do we REALLY want change and exposure or just a meeting place for ideas?

Social activism requires physical action. Always.

Yesterdays "Sept 11" action was indicative of the lack of community for us, as soon as Void was out of the picture I hear nothing, there is no real contact network.
Community can be built through meetings and social fun.

I propose an effective protest outside of Greenpeace on Götgatan, a regular presence.

Think about it:

Protesting outside of Greenpeace, the psychological effect on both the members and public will be enormous.

We will call them out on the C02 scare scam while handing out information about both THAT issue and 911 terrorkrig.

The C02 information will include the lead IPCC scientists testimonies and references to The GORACLE's lies as well as the THOUSANDS of names of professionals who have spoken against the madness.

Förslag till plackards...

Greenfis!
Tala SANNINGEN
om Växthuseffekten!
www.vaken.se

Greenfis!
Klimatexperterna litar
inte på Al Gore
varför gör ni det?
www.vaken.se
Or things to that effect.

I suggest a campaign directly AGAINST greenpeace.How about the GrEEnpEacE logo with EURO symbols instead of E's?

This will set a precedence and encourage debate and has potential for embarressing the organisation.
Make a press release (read the PETA stuff I posted) and get some much needed press.

We CAN do this at Medborgarplatsen.
On Saturdays.

Am I speaking to interested people here?
We only need be 5 people to AWAKEN interest holding banners putting out information etc....

Or we can simply promote alternative ideas on Palme, Lindh, 911 Estonia etc.

YELLOW and BLACK the natural warning colours = Gets attention.

Can have laptop showing movies as well.Documentaries.
Audio.

What say you?

Start now aim for spring.....

Posted on: 2008/1/12 22:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS