vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Lika botar lika

See User information
Den mest utbredda åsikten i sanningsrörelsen och andra rörelser med liknande mål verkar vara att upplysning av massan och en följaktlig revolution är den bästa metoden att sätta stopp för elitismen. Men har inte historien lärt oss att även dessa metoder i slutändan kan tjäna eliten mer än skada den?

Om man istället använder samma metoder som Illuminati, dvs att infiltrera maktens organ och utövar inflytande därigenom, skulle väl målen lättare kunna uppnås?

Iofs kan då problemet lätt bli att när man väl kommit in i maktens korridorer är det maktens struktur som förändrar människan istället för vice versa.

Posted on: 2008/1/24 22:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lika botar lika

See User information
Jag tror ändå att största effekt når man med information och exponering och att nå ut till så många människor som möjligt.

Jag har diskuterat med många på min arbetsplats, de flesta är välutbildade och många anser att de har bra koll på världspolitik, ekonomi och annat. Men de allra flesta har köpt den världsbild som vi matats med genom media och kultur. Problemet är att om de inte ens kan genomskåda den officiella 9/11-lögnen, hur ska de du kunna förstå "the big picture". Av 10 pers kanske jag har "väckt" 2 eller 3, resten gör antingen våldsamt motstånd mot alla sorters "konspirationsteorier", eller så bryr de sig inte alls om annat än familj, hus, bil, platt-TV, golfrundor och fotbollsmatcher.

Vi måste försöka få ut budskapet till media, tipsa den lokala tidningen t.ex. och skicka med källor och referenser så att de själva kan verifiera uppgifterna.

Posted on: 2008/1/24 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Intressant tråd och tankar. Jag tror problemet kan formuleras på ett annat liknande sätt.

Informering till många människor på stor skala fungerar och det kan leda till stor förändring i världen. Det kan gå väldigt fort också. Det går att lyckas utan att eliten tjänar på det. Men genom historien så har alltid makteliten gjort följande för att helt stoppa sådana stora rörelser som vill nå ut med information:

1. skapat rörelser för alla sorters personlighetstyper så folk fastnar i ett fördefinerat fack, (ex vänster,höger, miljö, synth, veganer etc).

2. infiltrerat och tagit över rörelser som växt upp av sig själv, sk icke auktoriserade.

3. De har gett rörelserna karismatiska ledare som vi då följer.

4. De ger bara ekonomiskt stöd till de rörelser som dom själv styr eller har skapat.

5. De ser till att en rörelse fastnar i att diskutera en "bifråga" inom gruppen. Dvs att inom rörelsen så finns det en delning mellan två läger som tycker likadant om nästan allt, men skiljer sig i något enstaka ämne. Det bromsar och tar energi.

6. Genom utbildning och media förmedlat bilden av att det är enorm variation i alla rörelser och att vi är fri att välja vad vi vill. När sanningen är motsatsen och att vi inte alls är fria, för alla alternativ presenterade är kontrollerade.

Hur ska vi undvika och tas oss förbi det där? Hmmm...

Anonym
Vaken propagarer ut en hel del andrahandsinformation.

I många fall handlar det dessutom om destruktiv sådan.

Exempelvis teorier om psykologiskt förtryck av massorna.

Inte minst sagorna om att det finns en "elit" som hatar dig.

Detta kan helt klart göra mer skada än nytta.

I slutändan mer förtryck än frihet.

Då informationen är selektiv.

Se bara på hur det raderas.

Hur vissa röster tystas.

Farligt farligt.

Se upp.

Ormen.

Finns.

Även.

Här.

Anonym
Hej igen aspekt.

Vilka röster är det som tystas på vaken.se undrar jag!?

Vilken "viktig information" har raderats på vaken.se?
Eller syftar du i allmänhet på cencur / radering när du pratar?

Den som är intresserad av ett speciellt ämne kan väl starta sin egen hemsida och driva sina intressen där? Internet är fritt, det är bara bra om fler egna projekt dras igång.

See User information
Splittring av rörelser är i sanning mkt vanligt, se bara på dagens vänsterrörelse, kan inte hålla ihop för fem öre. Fraktioner bildas ständigt.

Kanske skall klargöra min idé:
Skapandet av en "övermänniskosekt" vars slutgiltiga mål är att segra över de "onda övermänniskorna" genom att sprida Gnosis överallt och inte bara till de få. Delmål måste dock vara att genom "hjärntvätt" väcka den slumrande massan. Manipulation helt enkelt.

En slags exoterisk esoterik i kortare ord.

Posted on: 2008/1/25 9:42
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag ser det som så, det jag vill uppnå är att "upplysa" massan.
Att folk ska tänka fritt och att alla ska vara glada.

En form av väpnad revolution är inget jag hoppas på eller strävar efter.

Fred och kärlek är både vägen och målet, även om det låter lite hippie flummigt.

Dessutom är hjärntvätt inget vi (vad jag vet) här på vaken sysslar med. En väldigt viktig sak är att att man ska lära människan att tänka själv.

Och det där med exoterisk esoterik, det går ju inte riktigt, jag förstår vad du menar, men det som jag vill är iallafall att man ska göra det esoteriska till exoteriskt. Vilket jag antar även du menade?

Posted on: 2008/1/25 10:08
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Dessutom är hjärntvätt inget vi (vad jag vet) här på vaken sysslar med. En väldigt viktig sak är att att man ska lära människan att tänka själv.

Hjärntvätten på vaken går ut på att man efter att ha sett Loose change (disinfo propaganda) eller nån annan film, dock skall det vara 9/11, eftersom man "vet" att detta är "bäst", sedan skall man skall "vakna"
Men om man vaknar på fel sida, och pratar zionism, är man en "bråkig typ" som andra skall akta sig för, och admins varnar offentligt för detta. Eftersom dessa vill att vakna skall tro på ett visst sätt, och i enlighet med vakens regler. mao om man inte är nöjd, efter att läst vakens regler, är man inte vaken nog att ens vara här, alltså friheten är limiterad till en del regler, som några få sätter upp, så vi andra okunniga, kan vakna.

Jag är inte emot regler, men dessa regler kan man agera efter själv, och utveckla själv, och LÄRA andra att förstå, inte TVINGA andra att vara ögontjänare, och skapar ett system med multipla konton, som ögontjänarna använder för att skriva de dom inte kan skriva annars, i feghet på grund av rädsla, att bli ansedd pestsmittad, som jag berättas vara av Void tex.

Nu skiter jag i såna fumliga försök, men man kan se kontrollmekanismen. Är dock inte övertygad om varför det är på detta sätt, bara att det är så. Konspirationsteorin under utformande, så att säga. Men admins och vaken är under luppen, nu, och bara det, att man kan misstänka att det ligger snett till, ja detta hade man inte räknat med.

Nu har jag ju inte anklagat dig för detta, men detta är i vart fall hjärntvätt, om man tror sig veta bättre än andra och med tveksamma metoder i smyg försöker ändra deras sätt att tänka utan att förklara detta öppet, kan allt detta klassas som hjärntvätt
ochså.

Det där med fred och kärlek, finns redan och kan inte skapas eller tas bort, det som skall bort är de som styr i kulisserna, och dessa personer kan inte och vill inte älska eller sluta mörda och kriga.

Så fort kontrollapparaten är borta, infinner sig lugnet och harmonin.

Dessa komponenter tillhör det vi kallar mänskliga drag.

Eliten verkar dock inte mänsklig.

Posted on: 2008/1/25 12:06
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Jo, givetvis kan man aldrig veta att den faktan man promotar är 100%ig, vilket jag inte heller tror den är.

Men grundtanken som filmer som loose change är ju att visa, på ett simpelt sätt, att 911 kanske inte skedde som median säger att den gjorde. Hurvidare det är Zionism propaganda eller inte har jag ingen aning om, inget jag tänkt på iaf..

Och jag har själv inte märkt att "ni" som pratar om zionismen på något vis "bojkottas" pga era åsikter.

Däremot tycker jag personligen det är rätt tröttsamt att det alltid ska komma upp. Att snöa in sig för mycket på ett ämne, är farligt, då har man gått i fällan. Och överlag är inte zionismen problemet, det är bara en produkt av det.

Posted on: 2008/1/25 12:11

See User information
Fred och "kärlek" är vad Sionprotokollet avser att nå med sin Globala Stat. Just nu lever vi endast i föregångaren till detta samhälle.
Konspiratörer och sociala ingenjörer försöker skapa en bild hos människor om att deras framtida Imperium är att föredra framför kaoset som vi ser idag i mänsklighetens splittring i religioner, nationer, klasser och raser. Poängen i kråksången är dock att det är konspiratörerna som givetvis eldar på alla former av skillnader mellan människor för att till slut erbjuda dem en "väg ut" i form av en likriktad stat där skillnader inte längre kan existera.

Hjärntvätt är ingenting fult i sig eftersom det är oundvikligt att låta sig påverkas av andra individer genom media, symbolik, tal, osv.
Jämför med report (re-påår).

Det som är fult är när hjärntvättens mål är att hålla människor i okunskap.

En ytterst god analogi (alltså metafor) är magi. Är man konservativ kristen kanske man säger: All magi är ond! Den kommer från Satan!

Men en gnostisk kristen hade snarare sagt: Magi är varken god eller ond, det är utövaren och hans/hennes mål som är goda eller onda.

Posted on: 2008/1/25 12:25
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Såvitt jag har sett så är det inte många "konspiratörer" som vill att alla ska leva lika, med samma tankar osv.

Det är ju vad "dom" vill.

Det ska finnas olika religoner, det ska finnas olika länder och det ska finnas olika åsikter.

Det ska däremot inte se ut som det gör idag, och verkligen inte som det kommer se ut imorgon.

Posted on: 2008/1/25 12:27

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Och jag har själv inte märkt att "ni" som pratar om zionismen på något vis "bojkottas" pga era åsikter.

Man kan betrakta det som personförföljelse och trackaserier mera än censur. Och har du inte varit med om det, kan du knappast förstå detta, jag har bombarderats med pm, utfrågningar insuniationer, efterfrågats om information rörande min person och åsikter, ofenntlight tvingat mig försvara min mentala hälsa av Void och Tebe. anklagats lögnaktigt för att ha uthett mig vara andra personer, osv osv osv osv. Men allt detta skiter jag glatt i, nu vet vi var skåpet skall stå, och jag tror vi kommer kunna tjäna på allt detta, men inte på det sätt, som var uträknat från början.

Jag vet att vad jag har sagt får mer stöd, men folk är smarta nog att inte flasha vad de tycker, det ser hur det går, men de lyssnar på vad jag har att säga, och ser att allt är korrekt.

Ingen kan förneka zionismen, gör man det, är man en......zionist.

Ge mig nu på käften för den, men om skallen är påslagen, inse fakta, jobbar man inte för lösningen, är man en del av problemet.

zionismen är ett av de värsta fenomen, världen skådat. Vissa kallar den Elitism, NWO eller andra akronymer och omskrivningar av samma sak.

Viktigt är i detta att inse att vi måste nämna namn, och se vem fienden är.

Tex Rotschild försökte ta världsherravälde med Wien konferensen, detta gick åt helvete, eftersom Tsaren i Ryssland sabbade allt.

Henry Kissinger doktorerade på Wien konferensen.

Vad drar man för slutsats?

Många säger, Rotschild är ju bankir, och kissinger illuminati.

Dock skapade rotschild både banksystemet, och även Illuminati.

Samt zionismen.

Varför skulle man inte kunna kalla Kissinger för zionist, han är ju klart intresserad av zionismens och illuminatis grundares försök till världsherravälde. Klart är dock att han redan är Jude, troligast Aschkenazi falsk konverterad georgier/Khazir. Så varför inte ochså zionist, äpplet faller alldrig långt från trädet. http://www.jewwatch.com/jew-leaders-kissinger-henry.html

En annan sak, om det är sant att ens Rotschild fanns, och låg bakom Wien konferensen, och senare skapade illuminati och zionismen, skulle de inte använda dessa verktyg då?

För att uppnå sina syften?

Uppenbart är detta, Tsaren sabbade NWO den gången, alltså började kampen för nästa försök till NWO, man bytte taktik, denna gång med religion som verktyg.

Dessa herrar ger inte upp. Dom försöker igen, och igen, och igen och igen, sen en gång till, och börjar om, gör er inga illusioner.

Läs på!

Posted on: 2008/1/25 12:54
Resized Image

See User information
Att du blivit bombarderad av pm och känner dig påhoppad var ju tråkigt att höra, men om du nu skiter i det så mycket som du säger, är det då lönt att du gnäller om det i var och var annan tråd du tar upp.

Det du skriver är ingen nyhet för dom flesta här får jag tro, och jag antar att alla håller med, mer eller mindre, men jag (till skilnad från dig) ser inte Zionismen eller rotchild som "illuminati", snarare en av deras skapelser.

Och i övrigt är det ju så (tyvärr) på alla platser, att pratar man om zionismen är man nazist..
Ett tydligt exempel var ju när david icke skulle föreläsa och massa vänster "aktivister" stog utanför och kastade stenar och skrek, varpå Icke går ut o säger ungefär "vad är problemet" varpå dom svarar "du är nazist" då frågar icke "jaha, var har ni fått detta ifrån?" och dom säger "det har vi hört att du är".
Då säger han "jasså, det var ju synnd, men då kan ni få komma in gratis på min föreläsning och lyssna på vad jag har att säga och bilda en egen upfattning," men det ville dom inte, för han är ju nazist.. och djupare ner i hållet åker vi.. trallal..

Posted on: 2008/1/25 13:03

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Fred och "kärlek" är vad Sionprotokollet avser att nå med sin Globala Stat. Just nu lever vi endast i föregångaren till detta samhälle.
Konspiratörer och sociala ingenjörer försöker skapa en bild hos människor om att deras framtida Imperium är att föredra framför kaoset som vi ser idag i mänsklighetens splittring i religioner, nationer, klasser och raser. Poängen i kråksången är dock att det är konspiratörerna som givetvis eldar på alla former av skillnader mellan människor för att till slut erbjuda dem en "väg ut" i form av en likriktad stat där skillnader inte längre kan existera.

Hjärntvätt är ingenting fult i sig eftersom det är oundvikligt att låta sig påverkas av andra individer genom media, symbolik, tal, osv.

En ytterst god analogi (alltså metafor) är magi. Är man konservativ kristen kanske man säger: All magi är ond! Den kommer från Satan!

Men en gnostisk kristen hade snarare sagt: Magi är varken god eller ond, det är utövaren och hans/hennes mål som är goda eller onda.

Vad menar du med detta? "Jämför med report (re-påår)." vad skall ordet betyda enligt denna beskrivning? re fattar jag klart men påår?

intressant från wiki om just ordet magi kopplat till mederna, som ligger bakom ordet media. Dessa meder sysslade ju med mindcontroll på sin tid enligt Tsarion i vart fall,

The Magi (singular Magus, from Latin, via Greek μάγος ; Old English: Mage; from Old Persian maguš and Proto-Kurdish mâgî) were a tribe[citation needed] from ancient Media, who — prior to the conquest of the Medes by the Achaemenid Empire in 550 BC — were responsible for religious and funerary practices. Later they accepted the Zoroastrian religion, not without changing the original message of its founder, Zarathustra (Zoroaster), to what is today known as Zurvanism[citation needed], which would become the predominant form of Zoroastrianism during the Sassanid era (AD 226–650). No traces of Zurvanism exist beyond the 10th century. The best known Magi are the "Wise Men from the East" in the Bible, whose graves Marco Polo claimed to have seen in what is today the district of Saveh, near Tehran, Iran. In English, the term may refer to a shaman, sorcerer or wizard; it is the origin of the words magic and magician.¨

Sen kan man läsa vidare om detta, och ser varför bilar skall kallas Mazda, givetvis ockult detta med, hehe

Zoroastrianism is the religion and philosophy based on the teachings ascribed to the prophet Zoroaster (Zarathustra, Zartosht).This religion came from Persia. Mazdaism is the religion that acknowledges the divine authority of Ahura Mazda, proclaimed by Zoroaster to be the one uncreated creator of all (God).

As demonstrated by Zoroastrianistic creed and articles of faith, the two terms are effectively synonymous. In a declaration of the creed — the Fravarānē — the adherent states: "…I profess myself a devotee of Mazda, a follower of Zarathustra." (Yasna 12.2, 12.8)

While Zoroastrianism was once the dominant religion of much of Greater Iran, the number of adherents has dwindled to not more than 200,000 worldwide, with concentrations in India, Iran, the United States and Canada.

Posted on: 2008/1/25 13:07
Resized Image

See User information
Report är att medvetet eller omedvetet skapa "positiv" respons i människor genom undermedvetna signaler i syfte att göra dem suggestiva för åsikter som de genom denna metod kommer ta emot som "sina egna".

Posted on: 2008/1/26 22:35
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Xtas skrev:

Vad menar du med detta? "Jämför med report (re-påår)." vad skall ordet betyda enligt denna beskrivning? re fattar jag klart men påår?

intressant från wiki om just ordet magi kopplat till mederna, som ligger bakom ordet media. Dessa meder sysslade ju med mindcontroll på sin tid enligt Tsarion i vart fall,

The Magi (singular Magus, from Latin, via Greek μάγος ; Old English: Mage; from Old Persian maguš and Proto-Kurdish mâgî) were a tribe[citation needed] from ancient Media, who — prior to the conquest of the Medes by the Achaemenid Empire in 550 BC — were responsible for religious and funerary practices. Later they accepted the Zoroastrian religion, not without changing the original message of its founder, Zarathustra (Zoroaster), to what is today known as Zurvanism[citation needed], which would become the predominant form of Zoroastrianism during the Sassanid era (AD 226–650). No traces of Zurvanism exist beyond the 10th century. The best known Magi are the "Wise Men from the East" in the Bible, whose graves Marco Polo claimed to have seen in what is today the district of Saveh, near Tehran, Iran. In English, the term may refer to a shaman, sorcerer or wizard; it is the origin of the words magic and magician.¨

Sen kan man läsa vidare om detta, och ser varför bilar skall kallas Mazda, givetvis ockult detta med, hehe

Zoroastrianism is the religion and philosophy based on the teachings ascribed to the prophet Zoroaster (Zarathustra, Zartosht).This religion came from Persia. Mazdaism is the religion that acknowledges the divine authority of Ahura Mazda, proclaimed by Zoroaster to be the one uncreated creator of all (God).

As demonstrated by Zoroastrianistic creed and articles of faith, the two terms are effectively synonymous. In a declaration of the creed — the Fravarānē — the adherent states: "…I profess myself a devotee of Mazda, a follower of Zarathustra." (Yasna 12.2, 12.8)

While Zoroastrianism was once the dominant religion of much of Greater Iran, the number of adherents has dwindled to not more than 200,000 worldwide, with concentrations in India, Iran, the United States and Canada.

Apropå Zarathustra:

Some Prophecies from Zarathustra
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43916#forumpost43916

Media/meder

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=68928#forumpost68928
+ den gode Steffos/wiseguys inlägg ovanför och under.

Posted on: 2008/1/26 22:46
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
klart intressant! syncronisity 2012, here we come, hehe

Some Prophecies from Zarathustra

Zarathushtra (known to the Greeks as Zoroaster) was an ancient prophet from about 3000 years ago. The religion of Zoroastrianism was later founded based on his teachings, and it was the dominant world religion during the Persian empires (559 BC to 651 AD).

The main scripture is known as the Avesta, but there are others.

To begin with, in one of these, Zand-i Vohuman Yasht (Translated by E. W. West, from Sacred Books of the East, volume 5, Oxford University Press, 1897.) we can find the following pieces of prophecy, referring to the time period around now (approximately 2000AD)
[...]
'Righteousness is so worthy and great and valuable, that in one place it is revealed that Zarathushtra asked Ohrmazd (God; 'Wise Lord'): 'How much time remains until the time of Frashegird, that is the making of Frashegird and the Future Body?'

Ohrmazd said: '3,000 years'.' (From Pahlavi Rivayat, ch 25. based on translation of A.V. Williams, 1990.)

The term Frashegird (literally 'making wonderful') refers to the renovation of the universe, the last judgment. The ‘3,000 years’ figure can be extrapolated to our time now, around the millennium. According to their doctrines, the cosmic battle between good and evil will ultimately lead to the destruction of all evil.
[...]

"I personally think that the "Final Judgment" mentioned in the Book of Revelation refers to all beings being positioned according to their behavior during the Fa-rectification period when the Fa-rectification finally arrives at the human world. The "new heaven and a new earth" (Rev. 21:1) refers to the incomparably wonderful new cosmos after it is transformed and renewed by "Lord of lords" and "King of kings."
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1095
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1094[/quote]

Posted on: 2008/1/27 9:16
Resized Image

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Den mest utbredda åsikten i sanningsrörelsen och andra rörelser med liknande mål verkar vara att upplysning av massan och en följaktlig revolution är den bästa metoden att sätta stopp för elitismen. Men har inte historien lärt oss att även dessa metoder i slutändan kan tjäna eliten mer än skada den?

Om man istället använder samma metoder som Illuminati, dvs att infiltrera maktens organ och utövar inflytande därigenom, skulle väl målen lättare kunna uppnås?

Iofs kan då problemet lätt bli att när man väl kommit in i maktens korridorer är det maktens struktur som förändrar människan istället för vice versa.

precis, allt detta är ett billigt trick av eliten. den enda man kan påverka är sig själv, när man gjort detta är man den man är. Och kan inte tillhöra en grupp, eftersom vi alla är unika. Personer som inte är VILL vara i grupper, och kan därmed inte VARA.

Dom leds som blinda lamm till slakt.

Säger man att sanningsrörelsen är infiltrerad och styrd, blir man snabbt attackerad. Jag tillhör i vart fall inte "sanningsrörelsen" jag har hittat en egen agenda.

Ordet "sanning" kan inte ens verifieras eller bevisas, ordet är orwellian double speak i kvadrat.

Posted on: 2008/1/27 9:25
Resized Image

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Att du blivit bombarderad av pm och känner dig påhoppad var ju tråkigt att höra, men om du nu skiter i det så mycket som du säger, är det då lönt att du gnäller om det i var och var annan tråd du tar upp.

sanningen skáll fram, och trackaserierna skall uppmärksammas, de skall heller inte glömmas, så fort nån trackaseras, skall wiseguy stå där och berätta hur det går till här på vaken.

Jag sewr det som min uppgift att ta den svage i parti, och ge mitt stöd. Självklart vill ingen att detta skall vara känt, men så fort personangrepp kommer till tal, skall jag ge igen, och med stor energi och med oförtröttlig strategi, ge igen, och igen.

Ingeting skall glömmas, eller förlåtas, så att andra kan utmålas eller kväsas, och att dessa personer, skall för ens en sekund, tro att de var ensamma om "sin" behandling av admins här.

Om jag blir illa behandlad, vem kan då ta bort detta?

Vem kan trösta mig? Vem kan trösta knyttet? Svar ingen, har man skitit i det blå skåpet, har man gjort detta, och får stå sitt kast. Enda lösningen på problemet, är att ni som anordnar lynchmobbar, och grupptryck, slutar med detta, ni kan inte vinna, inse att det är bara gammal vanlig mobbning, och att ni kommer bli exponerade, och offentligt avrättade, inför öppen ridå, till allas beskådan, och de med insikt, garvar åt er.

Så jag kommer fortsätta berätta om detta, så länge det finns anledning till det, och det fanns det, eftersom du denna gång, försökte inskränka mina friheter att själv posta vad jag vill posta.

Men frihet kanske inte är nåt viktigt att andra har, bara man själv har den?

Posted on: 2008/1/27 9:40
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Xtas skrev:

precis, allt detta är ett billigt trick av eliten. den enda man kan påverka är sig själv, när man gjort detta är man den man är. Och kan inte tillhöra en grupp, eftersom vi alla är unika. Personer som inte är VILL vara i grupper, och kan därmed inte VARA.

Säger man att sanningsrörelsen är infiltrerad och styrd, blir man snabbt attackerad. Jag tillhör i vart fall inte "sanningsrörelsen" jag har hittat en egen agenda.

Ordet "sanning" kan inte ens verifieras eller bevisas, ordet är orwellian double speak i kvadrat.

Kul att du nämner "egen agenda", agendan jag följer är enkel..

"Det som är bra för människan, är bra för mig.
Men det som är dåligt för människan, är dåligt för mig".

Men det som är bra för mig, behöver inte vara bra för människan, förhoppningsvis begriper jag skillnaden där emellan...

Men jag är ju bara människa....

Posted on: 2008/1/27 10:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Xtas skrev:

Men det som är bra för mig, behöver inte vara bra för människan, förhoppningsvis begriper jag skillnaden där emellan...

agendan jag syftar på är inte en agenda som enbart påverkar mig, jag menar en agenda som motarbetar.

Annárs kan man ju tro att det räcker med att supa sig full tex, inte riktigt så jag menade.

Posted on: 2008/1/27 10:11
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Xtas skrev:

agendan jag syftar på är inte en agenda som enbart påverkar mig, jag menar en agenda som motarbetar.

Annárs kan man ju tro att det räcker med att supa sig full tex, inte riktigt så jag menade.
Åsyftade inte dig....talade om mig.
Å du har rätt i att motstånd kan vara en agenda, men personligen tror jag att det är bättre rent pyskologiskt att jobba "för" något än mot något...enbart av den anledningen att om man jobbar mot något så ligger man på försvar och kommer tvåa på varenda boll, så bättre jobba "för" och "dom"(vilka det är kommer att visa sig) kommer tvåa på alla bollar....bättre "aktion" än "reaktion".

Posted on: 2008/1/27 10:32
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

Xtas skrev:

Åsyftade inte dig....talade om mig.
Å du har rätt i att motstånd kan vara en agenda, men personligen tror jag att det är bättre rent pyskologiskt att jobba "för" något än mot något...enbart av den anledningen att om man jobbar mot något så ligger man på försvar och kommer tvåa på varenda boll, så bättre jobba "för" och "dom"(vilka det är kommer att visa sig) kommer tvåa på alla bollar....bättre "aktion" än "reaktion".

Jo jobbar man för, kommer man jobba mot, yin/yang, välj sida, väljer du inte har du valt sida.

Jobbar du inte för/mot, kommer du automatiskt jobba mot/för.

kanske inte enkelt att se hur det funkar, men vill du veta, kan vi diskutera.

Posted on: 2008/1/27 10:37
Resized Image

See User information
Quote:

wiseguy skrev:
Quote:

emil322 skrev:

sanningen skáll fram, och trackaserierna skall uppmärksammas, de skall heller inte glömmas, så fort nån trackaseras, skall wiseguy stå där och berätta hur det går till här på vaken.

Jag sewr det som min uppgift att ta den svage i parti, och ge mitt stöd. Självklart vill ingen att detta skall vara känt, men så fort personangrepp kommer till tal, skall jag ge igen, och med stor energi och med oförtröttlig strategi, ge igen, och igen.

Ingeting skall glömmas, eller förlåtas, så att andra kan utmålas eller kväsas, och att dessa personer, skall för ens en sekund, tro att de var ensamma om "sin" behandling av admins här.

Om jag blir illa behandlad, vem kan då ta bort detta?

Vem kan trösta mig? Vem kan trösta knyttet? Svar ingen, har man skitit i det blå skåpet, har man gjort detta, och får stå sitt kast. Enda lösningen på problemet, är att ni som anordnar lynchmobbar, och grupptryck, slutar med detta, ni kan inte vinna, inse att det är bara gammal vanlig mobbning, och att ni kommer bli exponerade, och offentligt avrättade, inför öppen ridå, till allas beskådan, och de med insikt, garvar åt er.

Så jag kommer fortsätta berätta om detta, så länge det finns anledning till det, och det fanns det, eftersom du denna gång, försökte inskränka mina friheter att själv posta vad jag vill posta.

Men frihet kanske inte är nåt viktigt att andra har, bara man själv har den?

Tänk Er Steffo som Statsminister/ President?

Han skulle vara både Försvarsadokat, åklagare och Domare på samma gång.

Du är en ärkebabblare som inte lyssnar på nån annan än dig själv, och dina eviga självsuggererande mantran.

Du snackar om vikten av ödmjukhet fast du är så "hög på dig själv" precis som zink, att du inte ens märker det själv när andra påpekar detta för dig.

Ett tips kan vara att sätta dig ned å titta på "Ordförande Persson", dokumenträren om Göran Persson, så kanske du ( Förhoppningsvis ) får några självinsikter.

Posted on: 2008/1/27 15:20

Edited by bennybear on 2008/1/27 15:50:56
Edited by bennybear on 2008/1/27 15:51:34

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper