vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Marko Rodin - Vortex Based Mathematics
Jag snubblade över denna kille samma dag som void raderade mitt konto sist här på vaken.

kan man klandra han med sitt infokrigande.. nej.

men jag är tacksam iaf, då varje gång jag blivit bannad/kickad här inne så har det kommit viktig info till mig genom er dåliga energi..

jag provar och postar denna info här och hoppas på en bra reaktion från er här inne.

länk till torrent på konspiracy central

han finns även på youtube

ps:
detta är inget för sönder programmerade..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Marko Rodin - Vortex Based Mathematics
Absolut inget för Zinkedinkar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
sjukt cooooolt. han intervjuas på senaste red ice!

http://www.redicecreations.com/radio/nonsubscriber.php

nån som tycker detta är så kul att den faktiskt vill lägga energi på att försöka fatta detta?

Posted on: 2008/1/25 0:19

See User information
Ser ni skillnaden i bilder på honom...

Resized Image

Resized Image

Är foto två taget 25 år senare... eller vad har hänt? Han är ju inte så gammal, väl.

Posted on: 2008/1/25 0:30
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Novax:

Den översta bilden du postade är från youtube videon.

Enligt red-ice intervjun var det en väldigt gammal inspelning.

Det kanske förklarar saken.

Dock blev jag överraskad av att filmen påstods vara så gammal.

Minns ej exakta årtalet, men det var i överkant.

Kan innebära retorisk fördel för honom att säga så.

Arbete som pågått under lång tid inger mer trovärdighet.

See User information
jag har bestämt mig för att försöka testa om det rodin säger är sant.

för att kunna göra det behöver jag förstå hans modell.

om någon här har lust att göra samma sak, eller vill hjälpa mig att förstå (om du redan är insatt i vortexmatematik), så kontakta gärna gärna mig!

Posted on: 2008/1/25 8:06

See User information
enligt intervjun är han 52 år gammal och bilden är femton år gammal.

han säger att han kom till sin insikt om hur siffror struktureras när han var sexton.

Posted on: 2008/1/25 8:09

See User information
har kollat på nästan alla 44 delarna på youtube nu.

fattar inte allt, men shit vad coolt det är.

har aldrig sett information av så hög kvalitet förut faktiskt.

http://www.youtube.com/user/MarkoRodin

Posted on: 2008/1/26 16:54

See User information
Guds namn - fler än jag som ser ett väldigt bekant mönster från 2:45 i del 5?

http://www.youtube.com/watch?v=SsVN2GsBxHo

Posted on: 2008/1/26 20:50

See User information
Quote:

sWiFt skrev:
Guds namn - fler än jag som ser ett väldigt bekant mönster från 2:45 i del 5?

http://www.youtube.com/watch?v=SsVN2GsBxHo

Lungn i stormen!

Frimureriet bygger mycket av sin symbolik på universiella geometriska figurer och symboler.

De mörka och negativa krafter som tagit över dessa sällskap använder sen dessa symboler i negativt syfte.

Det är inte symbolerna i SIG som är problemet.

T.ex Pentagrammet är oxå en universiell symbol som förevisar det s.k. Gyllene snittet, som respresenterar allt levande och växande symboliskt och geometriskt.

Detta kan du se i mycket av växtriket och mineralriket, bl.a kristallina strukturer.

Posted on: 2008/1/27 15:42

See User information
jag har kollat på alla delarna nu.

sjuuuuuuukt coolt.

bara själva mönstret av siffror och hur det kan bli en vortex är intressant i sig som fenomen. och bara att se hur en vortex fungerar är spännande.

att man ur mönstret kan få ett koordinatsystem som spänner upp tre dimensioner förstår jag inte ännu, men är det så så är det helt crazy... och ännu mer cracy blir det om det är sant att man kan hitta dna-liknande egenskaper i mönstret, samt elektromagnetismens dynamik i vortexen.

den renaste religionen/teachingen man kan tänka sig: ta nio siffror utveckla dem enligt ett system och blunda och se en vortex!
(15 sek illustrationsvideo)http://vids.myspace.com/index.cfm?fus ... ndividual&VideoID=7738789

Posted on: 2008/1/28 17:31

Edited by timsan on 2008/1/28 17:47:51
Edited by timsan on 2008/1/28 17:50:14

See User information
=)

koordinatsystemet faller ut ur siffermönstret bara man lägger en linjal längs sifferraderna så att det blir en linje närmsta vägen mellan dem:

1 och 8 ger en riktning
4 och 5 ger en annan
2 och 7 ger den tredje
Resized Image

Posted on: 2008/1/29 1:12

See User information
en annan person som säger samma sak som rodin, men från en annan utgångspunkt visar sina resultat så här:

http://www.theresonanceproject.org/

vackert vad?

det som jag har kvar innan jag verkligen kan känna att jag har greppat detta är ett sätt att förena deras två sätt att komma fram till samma sak.

någon här som vet hur man gör det?

Posted on: 2008/1/29 15:30

See User information
Jo det kan man förstå.

En skärmsläckare....

Please click and see any pictures of actual size. Here is a screen saver -- Falun rotating and radiating. Please download it to watch.

http://www.falundafa.ca/library/english/falun_e.html

Åt två håll, som in- och utandning.

Posted on: 2008/1/29 15:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
ja, eller hur!

men kan du visa det matematiskt?

Posted on: 2008/1/29 20:25

See User information
jag tror jag hittade svaret på min egen fråga.

det är lösningen på gåtan om hur man förenar linjer och cirklar i "livets träd".

kände inte till det, men det kallas tydligen "sacred geometry"
video.google.com/videoplay?docid=-4217922894127920940

Posted on: 2008/1/29 20:37

See User information
Timsan

Tittar just på alla Marko Rodins video filmer, helt fantastiskt !
Jag använder mig av sacred geometry i min formgivning av mattor och möbler sen en tid tillbaka och då bland annat flower of life som matta,. Min dotter som är intresserad av runor upptäckte samtliga runor i just flower of life ! Jag vill också fördjupa mig i Marko Rodins arbete för att förstå mer om alla dessa sammanhang.

Posted on: 2008/1/30 8:25
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Quote:

zahira skrev:
Timsan

Tittar just på alla Marko Rodins video filmer, helt fantastiskt !
Jag använder mig av sacred geometry i min formgivning av mattor och möbler sen en tid tillbaka och då bland annat flower of life som matta,. Min dotter som är intresserad av runor upptäckte samtliga runor i just flower of life ! Jag vill också fördjupa mig i Marko Rodins arbete för att förstå mer om alla dessa sammanhang.

Hej Zahira... en lämplig ingångsvinkel till detta är TONLAGEN enligt Viktor Schauberger ty ytterst handlar det om harmoni och propotion såsom gyllene snittet (0,618/1,618), men det finns andra "snitt" inom musiken som gör sig bra även i bild....i mitt arbete så valde jag 0,8/1,25 som grundsnitt eftersom det leder till 2 phi kurvan (hyperbolen) den vanligaste spiralkurvan i naturen (se grafiken i spiralgalax eller frösättningen i solros).

Gör gärna en jämförelse mellan de två snitten så blir det åskådligt...båda är användbara i kreativa syften....kanske skulle du ha användning för de icke-linjära linjaler jag konstruerat....mvh/P

Posted on: 2008/1/30 8:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Hej Gaston,

Låter väldigt intressant en icke linjär linjal ! vill väldigt gärna veta mer om den och även tonlagen, jag har läst lite om Victor Schauberger och han tillhör mina absoluta favoriter, men jag måste fördjupa mig mer. Om du har några bra tips om litteratur eller annan info om detta tar jag tacksamt emot.

Posted on: 2008/1/30 11:45
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
http://sv.wikipedia.org/wiki/Monokord

Monokord

Monokord, ett instrument som under antiken användes till akustiska undersökningar, till exempel demonstrera intervaller och matematiska proportioner mellan strängars längder. Består av en avlång resonanslåda med en sträng över. Spelas lämpligen med stråke. Monokordet har använts som seriöst spelinstrument och är föregångaren till stråkinstrumentet marintrumpet och kanske även till klaviaturinstrumentet klavikord

Det var en sådan här låda som man använde på Kepler Pytagorasinstitutet i baadischel i Österike för att åskådliggöra tonlagens grunder.....

Posted on: 2008/1/30 12:26

See User information
spännande med runor och linjaler. skulle vara kul att se tycker jag.

Posted on: 2008/1/30 13:26

See User information
Ja det är kul med matten i naturen och de kopplingar den haft till olika system, det är inte så länge sedan vi använde begrepp som fot handsbredd aln & tum innan decimalsystemet blev religion.... ,men musiken har behållit den gamla läran, prim, sekund, ters, kvart, kvint, sext, sept, okta, nona, deci osv.

kolla gärna upp den här gubben i detta, speciellt hans tredje antagande...

Posted on: 2008/1/30 13:35

See User information
jag förstår inte. men jag anar att du är inne på något intressant.

menar du marko rodin?

vilket tredje antagande? vilka är de två andra?

Posted on: 2008/1/30 15:09

See User information
Nix Marco är en ny stjärna för mig..... men titta gärna på Eudoxos, han är tämligen bortglömd...

Posted on: 2008/1/30 16:06

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper