vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Wiseguy levererar "smart ide" om fri energi!

See User information
om jag inte minns fel så håller sig en magnet i ca 300-400år så om man bygger en relativt efektiv maskin som kan snurra oavbrutet så länge borde det ju vara det minsta problemet att få den att ladda upp sinna egna magneter.

Troligen kommer den gå sönder långt innan magneterna är slut pga slitage, iaf om den består av rörliga delar.

Posted on: 2008/1/11 0:16
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mini skrev:
om jag inte minns fel så håller sig en magnet i ca 300-400år så om man bygger en relativt efektiv maskin som kan snurra oavbrutet så länge borde det ju vara det minsta problemet att få den att ladda upp sinna egna magneter.

Troligen kommer den gå sönder långt innan magneterna är slut pga slitage, iaf om den består av rörliga delar.

Få magneterna att ladda upp sig automatiskt genom den kraft som på något sätt tas från dom själva, nu är det magi på g...

Posted on: 2008/1/11 0:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
några hundra år är lite överdrivet. Magneter som jag haft i "garaget" hos mina morföräldrar sedan jag var på barnaben är redan mer än hälften så svaga som dom en gång var.

Hade det varit så att du hade kunnat bygga super maskiner som funkar i 200 år med bara magneter hade man väll sett folk använda sådanna maskiner idag?

Posted on: 2008/1/11 0:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Ptja, det är ju det som är problemet, hade magneter hållt sig kraftiga för alltid hade det väll inte varit så svårt att göra en sk "evighets maskin"

Använd elektromagneter ist då som du kan driva med maskinen, dom kommer aldirg ta slut så länge den snurrar.

men så länge det finns friktion så kommer man aldrig kunna brygga något som rör sig i oändlighet.

MEN att brygga maskiner som ger mer än dom tar är fullt möjligt och har alltid varit det och kommer alltid att vara.

Posted on: 2008/1/11 0:25
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Mini skrev:

Få magneterna att ladda upp sig automatiskt genom den kraft som på något sätt tas från dom själva, nu är det magi på g...

flertalet magnet motorer jag sett jobbar genom att sända högfrekvent ström genom magneterna, som en del av processen, och laddar därmed upp dem. Vet dock inte hur det funkar själv, och uppfinnarna ofta hemlighetsfulla. Varför skall man absolut ha en evighetsmaskin då, bara för att den levererar mer energi än vad man puttar in i den?

Varför säger ni att evighetsmaskiner inte funkar, när hela universum är uppbyggt av evighetsmaskiner, ni betår själva av evighetsmaskiner, hur kan ni ens förneka detta?

Laddar man upp en atom, så att den snurrar igen? Nej den snurrar för alltid.

Posted on: 2008/1/11 10:45
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Quote:

Mini skrev:
Quote:

emil322 skrev:
Ptja, det är ju det som är problemet, hade magneter hållt sig kraftiga för alltid hade det väll inte varit så svårt att göra en sk "evighets maskin"

Använd elektromagneter ist då som du kan driva med maskinen, dom kommer aldirg ta slut så länge den snurrar.

men så länge det finns friktion så kommer man aldrig kunna brygga något som rör sig i oändlighet.

MEN att brygga maskiner som ger mer än dom tar är fullt möjligt och har alltid varit det och kommer alltid att vara.

"MEN att brygga maskiner som ger mer än dom tar är fullt möjligt och har alltid varit det och kommer alltid att vara."

hehe... noops, väl...?

Posted on: 2008/1/11 11:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:
Wiseguy: Jag minns min fjäder som man rullade ut för en trappa, som jag hade när jag var liten. detta är samma sak, fast nu har man ingen trappa, två roterande axlar. Säg nu inte att evighetsmaskiner inte fungerar.

Men hur får du din fjäder att ta sig upp för en trappa utan tillförd energi?

Låt oss säga att du har en ändlöst lång trappa med tättslutande väggar på sidorna av denna. Ett tak som innesluter trapphuset 5 meter ovanför själva trappan. Lutningsvinkeln på trappan är 45 grader.

Du har en hyfsat "rund" boll eller fjäder i trappans överkant. Denna boll eller fjäder kommer ju inte att självmant börja rulla. Du måste på något sätt tillsätta den kraft som får den att röra sig nerför trappan. Men låt oss för enkelhetens skull utesluta den kraft från problemet och gå till steget där bollen eller fjädern börjat sin resa nerför trappan.

Låt oss nu vända på problemet och tänka oss att resan skulle börja nerifrån trappan och att den istället hade en ändlös riktning uppåt.

Hur menar du då att bollen eller fjädern skulle kunna röra sig uppåt i oändlighet?

See User information
Jag vet inte om du såg denna, men du kan ju ladda hem pdf en jag länkade om i början av posten.
Resized Image[/quote]

som man ser är det tyngre på ena sidan, och lättare på den andra, detta skapar en evig nedförsbacke. Skall bygga denna vid tilfälle, har ingen chans till detta just nu, tyvärr, men det borde gå att göra för nån tusenlapp eller så.

Posted on: 2008/1/11 11:59
Resized Image

See User information
wiseguy skrev:
Quote:

...när hela universum är uppbyggt av evighetsmaskiner, ni betår själva av evighetsmaskiner, hur kan ni ens förneka detta?

Ja det är ju riktigt.

Läs artikeln:

Some Thoughts on Universal Gravitation and the Rotating Mechanism
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1102

Sök på mechanism i Zhuan Falun:
http://falundafa.ca/library/english/zfl/zflbk_e.html

Zhuan Falun engelsk:
http://www.falundafa.org/book/eng/zflus.html

Svensk finns här:
http://www.falundafa.org/

Posted on: 2008/1/11 12:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Falun roterar för evigt.

Resized Image

Se fler här:

http://www.falundafa.ca/library/english/falun_e.html

Resized Image

Posted on: 2008/1/11 12:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information

Posted on: 2008/1/11 12:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Falun roterar för evigt.

Resized Image
Se fler här:

http://www.falundafa.ca/library/english/falun_e.html

Resized Image

Jo detta är ju symbolen för evigheten, universum, jag gillar mer SHIVA, The Destroyer, constructor and deconstructor, the dansing god, in constant unbalance. Fast betydelsen är ju samma.

Resized Image

Posted on: 2008/1/11 12:43
Resized Image

See User information
Quote:

Mini skrev:
Jag håller på och försöker bygga en sån maskin jag beskrev men får inte tag i nått bra matrial som är lätt att bygga den i, men det är på gång, minna prototyper har funkat som jag tängt mig än så länge.

Hur går det med byggandet?
Kan du visa några bilder/filmer på dina prototyper?

Posted on: 2008/1/27 17:36

Anonym
Quote:
Varför säger ni att evighetsmaskiner inte funkar, när hela universum är uppbyggt av evighetsmaskiner, ni betår själva av evighetsmaskiner, hur kan ni ens förneka detta?

Därför att det är synnerligen beklagligt för vissa näringsgrenar.
Älskar man kärnkraft och vaxar sin sportbil och lever för sitt jobb på Telia så svider ju detta faktum en aning i ögonen, eller hur?

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Därför att det är synnerligen beklagligt för vissa näringsgrenar.
Älskar man kärnkraft och vaxar sin sportbil och lever för sitt jobb på Telia så svider ju detta faktum en aning i ögonen, eller hur?

Ja precis, det kan ju vara en egotripp av det slaget ochså, att eftersom vi inte vill erkänna vår blygsamma existens här på jorden, just en liten tid, ca 70 år i bästa fall, vill vi inte veta av begreppet evigt, som gör oss till ett dammkorn, en obetydlighet i jämförelse.

Ju mer man funderar, verkar dock att vi lever för evigt vara en den rimligaste förklaringen till existensen. Och att alla lever för evigt, i sin egen utyveckling, och föds, för att förbättra sin utveckling.

Posted on: 2008/1/28 8:48
Resized Image

See User information
Kommer inte in på sidan http://www.datordoktorn.nu/d21.pdf
finns det en annan möjlighet ?

Posted on: 2008/1/28 9:07
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information

Posted on: 2008/1/28 9:45
Resized Image

See User information
wiseguy skrev:
Quote:

Ju mer man funderar, verkar dock att vi lever för evigt vara en den rimligaste förklaringen till existensen. Och att alla lever för evigt, i sin egen utyveckling, och föds, för att förbättra sin utveckling.

Du kanske ska fundera lite mindre då... hihi.

Det finns inget sådant som utveckling i det avseendet... vi lever inte för en speciell anledning, utan bara gör det. Det är "gott och perfekt" från första början, när vi är i vår sanna natur. Då vi aviker, och nu då sådjupt så vi har fått en räddningsstation/fängelse/karantän>>> Samsara/den trefaldiga världen/illusionen/labyrinten - har vi fått en köttslig kropp. Då blir det en mening... att återvända - det är kultivering då tillbaka - eftersom vi avvikit/fallit.

Vakna.

Posted on: 2008/1/28 10:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

wiseguy skrev:

Detta är inte vad man menar med en evighetsmaskin för energin som atomen innehåller när elektroner snurrar runt den är bara lagrad där och kan inte utnyttjas till något utan att den förbrukas.
Anledningen att den inte "stannar" är att inget motstånd finns.

Det är precis som om man tar en pendel som pendlar fram och tillbaka, den lagrar energi. I en ideal värld där man helt saknar friktion kommer pendeln fortsätta pendla hur länge som helst, men man kan inte utvinna någon energi ur detta i evighet, för försöker man göra det bromsas pendeln och stannar. Därför är det ingen evighetsmaskin.

Posted on: 2008/3/10 19:52

See User information
Anledningen till att en elektronen far runt atomen i ett moln på bestämda nivåer är dess våglängd. Som de flesta säkert vet har allt (beroende på vikt och hastighet) en våglängd, och i ett skal är det ett jämt antal våglängder. Det är även därför den aldrig faller ner till kärnan.

Säg att hjulet har μ=0 i alla lager etc. och att den står i fullständigt vakuum (vilket i sig är en omöjlighet). Då skulle den kunna snurra i all oändlighet, förutsatt att inget störde den på något vis. Men det är ju ganska värdelöst.

Man har ju gjort försök med att inducera ström i en ring av supraledande material, sedan låtit den stå några år, för att sedan uppmäta exakt samma ström. Bara appropå :)

Sök på "entropilagen", allt går mot mer och mer kaos.. all energiform blir mer lågvärdig med tiden..

Jag tror snarare att fusion kommer stå för kraften i framtiden, än någon typ av perpetuum mobile.

Posted on: 2008/5/6 17:49

Edited by Snoddas on 2008/5/6 18:05:27

Anonym
mikro = 0?
Vad menar du?

See User information
jag har skissat på en gravitationsmaskin i åratal (tillochfrån)..ibland känns genombrottet nära, problemet är att man inte har tid eller möjlighet att göra vettiga prototyper, jag tror väl inte att dom fungerar men det känns ändå som att det ska gå, om inte annars kunde man ha den till prydnad och visa att den inte funkar.

Hursomhelst det är hävstångsgseffekten kombinerat med gravitation, ett sorts finurligt viktfördelningssystem, ska göra en vettig bild och lägga ut på nätet en vacker dag.

Annars vore det kul att komma på nåt smart sätt att utnyttja tidvatten, man skulle ju hur lätt som helst kunna lyfta 10 milijoner ton nån meter, men sen måste man kunna plocka ut energin från vikten på ett smart sätt...eller kanske man lyfter 100ton 1000 meter med hjälp av tidvatten..

Posted on: 2008/5/6 19:11

See User information
Gravitationsmaskin? Känner du till ekvivalensprincipen mellan gravitation och acceleration? Allt som accelererar kunde man kalla "gravitationsmaskiner".

Ett exempel på en "gravitationsmaskin" är de rotationsmaskiner som används för att utsätta personer för g-krafter, eftersom att en rotation innebär en acceleration in mot rotationscentrum hela tiden (centripetalacceleration) så upplever man en "gravitation", dvs det man kallar g-krafter, utåt när man roterar.

Posted on: 2008/5/6 21:01

See User information
Quote:

Snoddas skrev:
Anledningen till att en elektronen far runt atomen i ett moln på bestämda nivåer är dess våglängd. Som de flesta säkert vet har allt (beroende på vikt och hastighet) en våglängd, och i ett skal är det ett jämt antal våglängder. Det är även därför den aldrig faller ner till kärnan.

vänta lite nu, protonen har annan laddnin än kärnan, till att borja med, sen kan man säga att protonens existens inte är bevisad ännu, det ar ett antagande enbart.

Protonen kan aldrig "falla" eftersom den stöts bort pga av polar laddning.

Och ingen vet varför den snurrar, eller hur den började snurra. Det mesta är antaganden, eller teorier.

Posted on: 2008/5/6 22:20
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper